Syyskuun Sydäntenmurskaajat

ElämänIlo3, :hug: Toivottavasti siellä ollaan vielä matkassa! Meidänhän piti treffata viimeistään oysissa! :D Pidän kyllä peukut niin pystyssä ja varpaatkin, että siellä olisi kaikki hyvin.
Pääsisitkö muuten ultraan jos soittaisit tuosta jonnekin? Siellähän saattaisi jotain selvitä.


Itsellä ollut jonkin verran kipuja ja tuon vuodon alkamista pelkään. Mutta koetan ajatella positiivisesti. Alta viikko ultraan, jossa varmaan selviää jo jotain.
Tissit on niin arat, että. Lapsetkin kun syliin tulee makaamaan, niin auts, kun osuvat tisseihin.

Näin viime yönä unta, että meillä oli pieni poika. Mutta nyt taas tuntuu että tyttö. Ei tiedä. Kunhan pysyisi nyt muassa.
 
Huomenta!

härveli tottakai pysyt meidän joukossa =) Ihanaa että ultrassa oli kaikki hyvin=)

Ihan nopeasti omaa napaa: mulla on alkanut välillä koskemaan mahaan, siis ei oo mitään huonoa oloa vaan sattuu, välillä enemmän ja välillä ei ollenkaan mut vuotoja ei oo... kummallista ja mitään uutta en oo syöny.

Joo mut nyt on kyllä pakko mennä.
 
Hiljaisuus en tiiä onko tuol matkas mitää, mut kolme kertaa ehti sillei hulahtaa verta, ei kovin paljoo, koska pikkuhousunsuojal selvisin ne hulahdukset, mutta kyl se säikäytti. Nyt enää ei ole vuotanu, mutta pelottaa, et onko tuol enää elämää jos on ollut jne......
ei auta ku mennä päivä kerrallaan, ekka neuvolakäyntikin on 2.2 vasta ja siel sit aikoivat kuunnella kuuluuko sydänäänet, jos ny sinne asti päästään. Pelottaa se jo niin paljon valmiiks, mut en edes oikeastaan uskalla odotella että pääsen sinne saakka.....kunhan selviin nyt päivästä toiseen. Kuitenkin ihtel ny alkaa olla jo helpompi olla. Olen nii jo iskustanu ihteeni ettei tuol elämää ole, et sekää ei enää nii satu. Saas nähä nyt. =)

Ja toivottavasti sulla ei tule vuotoja ja saat pienen piettyy mukanas. =)

Ihtelkin tissit kipeenä, eilen oli varmasti kipeemmät (tai oon ruennu tarkkaileen ihteeni tarkempaan ny noiden vuotojen vuoksi) mut kävelles ei tänää oo sattunu, mut lapset ku syliin tulee nii saapi koko ajan olla suojelemas rintavarustustaan, mut en valita....tulis vain pahoinvoinnit ja kaikki, kunhan raskaus etenisi.
 
Elämänilo, toivottavasti on kaikki hyvin siellä masussa.. :heart:

Mulla alko tänään aamu ihan kauheella ololla. Pyörrytti ja oksensin monta kertaa. Kiva ku joudun junalla tuleen töihin, ni jouduin koko ajan juoksemaan vessan puolella. Nyt onneks alkaa jo vähän helpottaa. Täytyy tästä mennä syömään jotain ku masu huutaa.. :) :heart:
 
Onko muilla sukkapuikkotuntemuksia ? Oon parina iltana nukkumaan mennessä huomannut, että tuntuu niinku joku työntäis tuolta kohdunsuusta sukkapuikon sisään ja tökkis sillä sieltä sisäpuolelta mun alavatsaa. :eek: Onkohan nää kohdun kasvukipuja? Vai jotain muita kipuja?
 
mamamaalta
Uskaltaudunpa minäkin ilmoittautumaan tänne.

Meillä siis odotellaan toista lasta syntyväksi 10.9. Etoo, mutta kokoajan on nälkä. Väsyttää, mutta en saa unta. Kuppikoko kasvanut ainakin yhdellä ja nännit on vaihtanut väriä (!!). Vessassa saa laukata ihan yhtenään, mikä on töiden kannalta aika ikävää. Olen pienessä ruokakaupassa töissä ja siellä ei välttämättä pääse huussiin just silloin kun olis tarvis. Kivaa... ja kaiken kukkuraksi vanha kunnon paniikkihäiriö nostelee taas päätään. On se omituista...

Eka mukula syntyi kiireellisellä sektiolla (iso vauva ja tarjontavirhe) heinäkuussa 2005. Onko muilla sektiosynnytyksiä? Onko ollut ongelmia toisen raskauden/synnytyksen kanssa? Itteäni huolestuttaa tämä raskaus, koin nimittäin varhaisen keskenmenon viime keväänä. Mutta pitää vaan yrittää pitää lippu korkealla...

Tulipas tilitys. :) Voimia kaikille!

Ai niin... Sairaala olisi Oys ja minulla ikää 30.
 
Tänne on tullut selkäkivut riesaksi. Ensin säikähdin niitä, mut nyt uskon et se kipu on vaan riesa. Mitään vuotoja eikä sellasta ole tullut. Tosin hyvin oireettomaksi on olotila mennyt, joten sen puolestä vähän jänskättää. Eilen varattiin ar-ultra ja se on tasan 2 viikon päästä. Ei kai auta kun odotella ja toivoa parasta.

Mamamaalta: mulle tehtiin kanssa kiireellinen sektio, kun ei synnytys edistynyt ja lopulta selvisi, ettei poika olisi mahtunutkaan tulemaan. Nyt sitten mietin et onko toisella mitään mahiksiakaan tulla tuolta vai onkohan se automaattisesti sektio edessä.

Tsemppiä ja tarrasukkia kaikille meille :)

-Jenni ja TiiviTaavi tasan 5vkoa.-
 
Oli pakko laittaa tuonne profiiliin kuva miun pikku pömpöstä :D Ja l.a.:han oli syyskuun 9....vaivaa kaamee nälkä ja jos et syö ni sit meinaa laatta lentää.Koittanu vähentää kahvin juontii,mut väkisikii menee isoi kuppei 3-4 päiväs :/ Vaikee lopettaa kaikkee kerralla,tupakan jätin heti pois ku tiesin et ootan eikä kyl oo mielikä tehny.Saunaoluen makuu kauhee ikävä,koettanu noit alkoholittomii ostella,mut todennu et parempi olla ilman kun maistuuvat pahalle.
 
Tänään kävin ultrassa, viikkoja piti olla jo 9+6, mutta hups, 6+3 mennäänkin vasta :D Joten LA muuttui radikaalisti syyskuun puolelle, mutta sillä ei väliä kun papanalla sydän sykki. Eli LA 6.9. ja synnäri Mikkelin Keskus-Sairaala ja esikoista odotellaan :) :heart:

arianhrod + papana 6+3
 
Tsemppiä elämänilo! Voin kuvitella miltä tuntuu...
:hug:
Itellä kokoajan ihan kamala pelko. Ja pistää vihaks ku joutuu odottelemaan neuvolaa ja ekaa ultraa... Enää en jaksa alkaa soitteleen eri paikkoihin ja varaileen tai perumaan mitään aikoja... Nyyh... Mut kai tää tästä... Neuvola tasan 2 viikon päästä, ja eka ultra muutama päivä sen jälkeen.. Ei vaan millään jaksais odottaa, ja miehellekin se tulee varmaan sit konkreettisemmaks ku näkee sen siellä ultrassa (jos näkee, toivottavasti...)

Mua ihmetyttää, kun pari viikkoa sitten oli kamalat alaselkäkivut, ja lonkkakivut - nyt ne on kadonnu? Kai ne viel tulee takas mua kiusaamaan... Pahoinvointi yhä vaan jokapäiväistä, ja samoin tissikivut... Tosiaan pitää kohta ostella uudet liivit... Alkaa jo pahasti tursuamaan nykyisistä! :)

Kenelläkään tietoa, onks jotain vaaraa ottaa tatuointia kun on raskaana? Ei kai siinä mitään luulis olevan? Vatsaan tai tisseihin en ole ottamassa niin siit ei oo huolta että nahka olis venyny :LOL: On jo pitkään pitäny käydä korjauttaan yhtä kuvaa, ja alkuvuodesta oli tarkotus mennä... Tuskin tää mitään muuttaa? Eh? Paitsi että rahat vois kyllä säästää jotain tärkeämpääkin varten! :ashamed:

Nyt väsyttää taas ja lujaa... hyvä että töissäkään pysy silmät auki. Eilen nuokuin koko iltapäivän ja illan sohvalla - ei jaksanut mitään! Tänään tuntuu olevan vähän sama juttu. Mietin jo, että pistän kyllä miehen kauppaan ja tekeen safkat... Ei kykene tänään. Ja eikö se vähän niin mene, että me kannetaan niiden lasta niin ne saa kyllä vähän passatakin???!!

Tsemmmmppiii kaikille taas...

ZZZ.... 6+3
 
metsätähti ei oteta neuvolaan. Sanottiin vain et jos tulee kesken nii tulee, eikä sille kannata mitään tehdä (tosin siel oli joku tuuraamas) , mutta aattelin ihte et täs soittelen kuiten neuvolaan et ootanko sit kuiten sinne helmikuunalkuun ja siel kokeillaan kuuluuko sydänäänet jne..ihtee jotenkin kuiten helpottas ku sais käydä ultras et näkis onko tuol elämää vai ei.
 
Vivid
Alkuperäinen kirjoittaja Tepa75:
Oli pakko laittaa tuonne profiiliin kuva miun pikku pömpöstä :D
Herran jestas ;) Mun maha ei oo tollanen ees iltaisin pahimman turvotuksen aikaan.. ja pidin omaani eilen illalla isona =)

ON: Täällä ollaan saikulla, hitsin flunssa...

Vivid ja Hippu 7+2
 
Vivid
Alkuperäinen kirjoittaja arianrhod:
Tänään kävin ultrassa, viikkoja piti olla jo 9+6, mutta hups, 6+3 mennäänkin vasta :D
Mulla kävin samoin, että ultra tiputti viikkoja aika lailla. Kuukautisten mukaan nyt olisi 10+0, mutta ultran mukaan vasta 7+2. Mutta pääasia että jotain siellä masussa tapahtuu!

 
Alkuperäinen kirjoittaja härveli:
Kiitos onnitteluista! :heart:

Siiri S: mulle voip muuttaa sen lasketunajan sinne 26.8. tuntuu hassulle olla täällä syyskuisissa, kun tuo tuonne elokuulle nyt meni, mutta en mä oikein ossaa ajautua enää tuonne elokuisiinkaan, joten huolitteko te mut edelleen tänne..? :attn:
Härveli: Done, eli saat jäädä meidän listallemme, tietenkin! =) =) =) =) =) =) =) =)

mamamaalta ja arianhodkin
on lisätty.

Oma ).(
Krapula 24/7. Vatsa turvoksissa ja välillä viiltelee. Ei muita oireita. Lisäksi sain lähipiiristä ihan hirvittävän suru-uutisen, joten olotila on todella ristiriitainen: pitkällisen odotuksen jälkeen onnellinen ja pelokas ja siihen sekoittuneena valtava suru. Olen aivan totaalisen sekaisin...

Eli jos joku jää lisäämättä tuonne listaan, niin älköön ottako sitä henkilökohtaisesti. Minulle melkein kannattaa lähettää yksityisviesti, koska en nyt jaksa lukea viestejänne läpi... päivittelen kyllä mielelläni listaa, mutta en ole ehkä aivan terävimmilläni nyt.

:'(

-SiiriS
 
Heips,

Täällä yksi ensikertalainen joka on täysin päästänsä pyörällä ja kovin kovin hämmentynyt.

Kuukautiset 6 päivää myöhässä joten tein eilen Apteekin oman testin - positiivinen. Tänään tein toisen testin - positiivinen. Laskurin mukaan viikot 4 + 2 eli hyvin hyvin alussa ollaan, LA 21.9. Päätimme loppuvuodesta mieheni kanssa yrittää lasta ja nyt näyttäisi siltä, että tärppäsi ENSIMMÄISELLÄ yrittämällä. Olin varautunut ainakin vuoden yrittämiseen, ystäväpiiri kun on täynnä lapsettomuutta.

Tietenkin ole iloinen (olenko?) mutta samalla tunnen jotain ihmeellistä syyllisyyttä siitä, että tämä onnistui käsittämättömän helposti, kuin leffassa. Tekee pahaa kaikkien niiden puolesta, jotka yrittävät ja yrittävät ilman tulosta. Kuuluukohan tällaiset ajatuksen nimenomaan raskauteen, mielialat herkässä ja itkettää? :)

En myöskään tiedä uskallanko olla oikein iloinen näin alkuvaiheessa. Mitäs jos nyt innostun ihan hirmuisesti ja sitten tulee keskenmeno? Siis pelottaa. Miten ihmeessä aikuisen naisen ajatuksen voivat olla näin hukassa... melkein jopa naurattaa.

Mutta joo, nyt kai sitten vain odotellaan ja ihmetellään miten tässä käy :)
 
Tepa ihana pömppis sinulla :D ...melkein samanmoinen itselläkin... se on ihan tosi et aiemmin pullottaa masu kun tekee useamman lapsen. mulla nyt siis neljäs tulollaan.

mamamaalta kiva saada yksi oulun synnyttäjä lisää =)

Tissit on täälläkin kipeänä, mutta ei nyt sentään vielä ole tarvinnut uusia liivejä ostella =) toki olen huomannut että ne on turvonneet jonkin verran ja saunassa eritoten tuntuu että ne oikein lämmössä vielä hetkellisesti turpoo enemmän. Eipä viiti valittaa... :D .

Elämänilotoivon mukaan vauveli pysyy masussa, voihan se olla että istukka kasvaa niin lähellä kohsunsuuta että se vähän vuotelee alkuun. Yhdellä tuttavallani oli näin, mutta raskaus jatkui ja terve lapsi syntyi =)

Musta tuntuu että minulla tulee taas kiloja vaikka muille jakaa...koko ajan pitäis olla napsimassa jotain suuhun, kun tuntuu jotenkin ällöltä tuolla mahassa ja nälkäkin tulee helpommalla. Jos ei syö niin tulee heikko ja paha olo. Kun vain malttais syödä terveellisiä välipaloja ja oikeeta ruokaa eikä mitää suklaakakkuja koko aikaa. Nuo kahvileivät on mulle kyllä iso kompastuskivi! On mulla ainaki kilo tullut jo ellei hiukkasen päällekin. Onko muille vielä tullut kiloja?

Liikunnallinen puoli on ollut jäissä mulla pian vuoden ihan totaalisesti ja nyt tuntuu että jotain pitäis alkaa tekemään. Mietin että uskaltaisiko sitä vielä mennä jumpalle hyppimään tai salille. Kävelyhän olis kyllä huvä juttu mutta kun se osaa olla jotenki niin tylsää välillä. Useimmiten kun ei ole lenkkikaveria.
Välillä tulee jomotusta mahalla ja vihlaisee aikas kivasti. Ei välillä uskalla yskäistäkään kunnolla. Tuntemuksista huolimatta kokoajan varon iloitsemasta tästä kaikesta, hitsi :kieh: ... Pitäis vaan antaa kunnolla mennä!!! Tässä voisi varmaan piakkoin lähteä nukkumaan |O ...hirveä väsy taas iski. Kiva kun meitä on näin monta =)

Naksos 7+0
 
Siirille :hug: :hug:

elämänilokurjaa kun eivät huoli ultraan :( Voimia :hug: Kumpa aika kuluis nopeasti

Uusille tervetuloa joukkoon=)

Cummastelija ole huoleti, kyllä ne vaan kuuluu ja varsinkin ensiodottajalla mieli myllertää todella paljon kun kaikki on niin uuttaa ja ihmeellistä=)Mullakin on vaikka minkälaisia ajatuksia ja mietteitä jopa samanlaista syyllisyyttä kuin sulla koska mun hyvä ystävä on jo 2v yrittänyt lasta eikä vieläkään mitään ja mä odotan jo kolmatta.

Tepa ihana masu=)

).( vihdoin tänään kävin labrassa pissalla ja siel selvis et mun ois sitenkin pitänyt soittaa ensin neuvolaan ja sieltä oisivat laittanut lähetteen, mut se sano et voin antaa sen näytteen ja se soittaa neuvolantädille et se laittaa sen lähetteen=)
Pojat ei oiken tykännyt olla labran tädin kanssa sitä hetkeä kun pissasin, mut hyvin sain näytteen annettua, huomenna voin sit kuulemma soittaa neuvolaan 8-9 ja kysyä tulosta ja jos on pos, ja kyllähän se on niin sit voin samalla varata ajan yms=)

Huomiseen=)!

Metsätähti ja pienenpieni 5+1
 
vivid: kiva nähä, et jolla kulla muullaki jo maha isona... mulla meinaan ihan tajuton pötsi!! :LOL: (kävin kans laittaas profiilikuvaks eilen ottamani masukuvan....)

Jee jee---> huomenna aamulla heti kasilta neuvola!!! :D Ja huomenna ois myös rv:t tasan 7
 
elämänilo: varaa aika lääkärille, sanot, että on vuotanut jo useampia päiviä vähä ja pelkäät, että onko joku tulehdus vai mikä? Kyllä niiden pitää ottaa. Neuvolan kautta ei myöskään meillä näin alussa varsinkaan vielä tuollaiset järjesty vaan ihan tk:hon pitää soittaa. Mulla oli tokassa raskaudessa noin ja sain ajan lekurille, se kokeili kohdun ja anto lähetteen päivystyksen ultraan ja verikokeisiin. Toivottavasti saat noin selvyyden. :heart: ja HUOM, omia oikeuksiaan lääkäriin pitää oikeesti vaatia ja sanoa, että kun haluat selvyyden, ei voi olla oikein että vuotelee ja olet huolesta sekaisin. Ne voi jotain ämpyttää, mutta pidä kiinni oikeuksistasi. Toivon sinulle parasta!!

Metsätähti: peukut ja varpit pystyssä, että kaikki ok. Kirjoittelen taas, kunhan on paremmin aikaa --> nyt olis, mutta on helkutin pahaolo, niin pitää mennä pitkälleen. Tsemppiä!!


Tervetuloa uudet!!



Mulla on toooosi paha yö-ja iltapahoinvointi :eek: yölläkin herään oksuoloon.. tosi kiva on esikoista nukuttaa ja yrjöttää... uh!
Nyt ei pysty enempää

härvis 8+2
 
mama-84 tosi komea kumpu sinullakin jo :heart: . Pitäisi kai ottaa ittelläkin jonkinmoinen sivuprofiilikuva, tosin tuntuu että aamulla ei näy juuri mitään mutta sitte illalla onkin jo kunnon möhömaha :LOL: ....
 

Yhteistyössä