Syyskuun Sydäntenmurskaajat

Ja jokainen voisi aina ihte lisäillä listaansa itsensä... =) listaan ja listaan, johon mä ny ihteni sit laitan. =) Mitää kaunistuskoristuksia en osaa lisäillä, ehkä joku sit kaunistaa tätä pinoo jos tänne immeisii tulee. =)

Täs oma plussa ny vihdoin...tai ainakin mä ton plussaksi luen. =)

http://www.aijaa.com/v.php?i=3334230.jpg



ElämänIlo3 / 10.9.2009 / Oys / 3. lapsi
 
ElämänIlo3 / 10.9.2009 / Oys / 3. lapsi
mama-84 / 4.9.2009 / SatKS / 2. laspi (miehen kans eka yhteinen)

Kiitos uuden pinon aloituksesta ElämänIlo3!!!

Tää aamu ollu ihan hirvee, tekee tooosi pahaa ja pyörryttää niin paljon , et hyvä jos tolpillaan pysyy!!!
 
Ihana et joku tänne löysi, jospa saatais tuolta joululahjaplussistakin immeisii tänne. =) Mut tosiaan. Harmi et sul olo huono. Mul ihtel ei pahoinvointia näy eikä kuulu, mut jos menee kuten aijemmis raskauksis, nii parin viikonkuluttua oksennan oksentamisen perään. :kieh:
 
Siiri päivittelee nyt tammikuun ajan tätä meitin listaa tähän ensimmäiseen viestiinsä. Jos haluat nimesi tälle listalle, laita mieluiten yv:tä, uusia tulee niin nopealla tahdilla, että ihan kaikkeen ei kerkee mukaan. :heart: :heart:








28.1.2009: meitä on 62 odottajaa

la
26.8.
härveli(25v)---------KYS---------------2.lapsi

31.8.
esmeralda----------KYS----------------2.lapsi (eka yht.)
Hemuli1981--------TYKS---------------1.lapsi.
Onneli82 (26v)----Js-------------------1.lapsi

1.9.
Vivid(23v)----------Tays---------------1.lapsi
mama-84------------SatKS-------------2.lapsi (eka yht.)

2.9.

3.9.

4.9.
Naksos--------------OYS----------------4.lapsi
TiiuHti(25v)---------LS------------------2. lapsi
Hemppu81----------OYS----------------2. lapsi
Rimpulakissa(30v)-Kät-----------------2. lapsi
Faith-----------------SEKS---------------5. lapsi

5.9.

6.9.
arianrhod--------------Mks----------------1. lapsi

7.9.
Roona82(26v)-------Tays----------------1. lapsi
ippunen (21v)-------Js--------------------1. lapsi
bebes---------------------------------------4. lapsi
masumasu-----------Js--------------------2. lapsi

8.9.
jontzki--------------------------------------1. lapsi
Sinimarja---------------K-PKS------------2. lapsi (1.yht.)
odottava ja onnellinen------------------1.

9.9.
Rekkumaaria------------------------------1.lapsi
Tepa75-----------------Ekks--------------4.lapsi (1.yht)
Usvatähti(32v)----------------------------1.lapsi
Millukka (29v)--------Hyv/HML----------5.lapsi
Heisku----------------MKS----------------4.lapsi

10.9.
ElämänIlo3-----------OYS---------------3.lapsi
Hiljaisuus-------------OYS---------------3.lapsi (1.yht)
Tige------------------Tyks----------------1.lapsi
mamamaalta(30v)--Oys----------------2.lapsi
Sissi75(33v)---------TAYS---------------1.lapsi

11.9.
pienisieni(27v)-------KYS----------------1.lapsi
Helinä83(25v)--------Tays--------------1.lapsi
uppis84---------------Tays---------------1.lapsi
Mii26---------------------------------------1.lapsi
Kokovartaloväsymys--------------------4.lapsi
zeny-------------------KYS----------------2.lapsi

12.9.
onneliina-----------------------------------1.lapsi

13.9.
SiiriS(38v)-------------Tays--------------1.lapsi

14.9.
hosso(21v)------------Kys----------------2.lapsi

15.9.
Swiss--------------------------------------3.lapsi
Black Panther(31v)-Tays---------------2.lapsi (1. yht.)
Riivinrauta(28v)-----PHKS--------------2.lapsi

16.9.
Metsätähti(25v)----KYS-----------------3.lapsi
Rosehip(29v)-------Tyks----------------1.lapsi
Sokruli(21v)---------PHKS---------------
Hikkapossu---------PHKS---------------3.lapsi
shaken (27v)-------Tays----------------3.lapsi

17.9.
Heissu(22v)---------KOKS--------------1.lapsi
ihaa-79(29v)--------HYS----------------3.lapsi

18.9.
jenniS(27v)----------KOS---------------2.lapsi

19.9.

20.9.

21.9.
Cummastelija----------------------------1.lapsi
Uneksija85(23v)---TAYS---------------1.lapsi

22.9.
Hensku00(25v)-----K-SKS--------------1.lapsi
MAM2(29v)----------PHKS---------------2.lapsi

23.9.
inka85--------------------------------------2.lapsi
nasby-----------------Oys-----------------1. lapsi

24.9.
olg4(24v)----------------------------------1.lapsi

25.9.
Jellona84-------------TAYS---------------3. lapsi (2.yht.)
fiksu----------------------------------------5.lapsi
nöttiäinen---------------------------------2.lapsi

26.9.

27.9.
vauvakuume83---------------------------1.lapsi
Carmen--------------TYKS----------------2.lapsi

28.9.

29.9.
tiitu87--------------------------------------1.lapsi

30.9.

Laskettu aika ei päivittäjän tiedossa:
saty----------------------------------------


Menetyksen kokeneet:
Rakkaimpani

Listalta poistunut:
Olivia83, Jennyli





Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus





 
Alkuperäinen kirjoittaja Siiri S:
mama-84 / 4.9.2009 / SatKS / 2. laspi (miehen kans eka yhteinen)
TiiuHti / 4.9.2009 / LS / 2. lapsi
ElämänIlo3 / 10.9.2009 / Oys / 3. lapsi
SiiriS / 10.9.2009 / Tays / 1.


Minäkin sitten siirryn tänne ihmettelemään ü

Mietin vain että pitäisikö toi lista tehdä tuohon ihan sivun alkuun jotenkin hienosti niinkuin muillakin odotus pinoilla..?
Kun nythän tää vaan siirtyy koko ajan eteenpäin..

Ja siitä olosta, mä en kestä mun rintoja enään yhtään :kieh:
Tuntuu kuin ne ois tosi tulehtunut! nännit on ihan oudon väriset, kaikki vaatteetkin tuntuu satuttavan niitä ja ne on aivan tulikuumat :headwall:
Jostain hiilihapollisista alkaa närästää, minkä ei vielä pitänyt alkaa :eek:
ja KYLMYYS tää on aivan kamalaa, käyn päivän aikana vähintään 3 kertaa tulikuumassa suihkussa, nukun villasukat jalassa, pitkissä vaatteissa, 3 untuvatäkin alla, koira jaloissa lämmittämässä ja silti on KYLMÄ :(

On tää raskaana olo sitten ihanaa :saint:

TiiuHti + asukki 5+5
 
mama-84 / 4.9.2009 / SatKS / 2. laspi (miehen kans eka yhteinen)
ElämänIlo3 / 10.9.2009 / Oys / 3. lapsi
SiiriS / 10.9.2009 / Tays / 1.
Olivia83 / ? / Tays / 2. lapsi

Minäkin ilmoittaudun! Viikkoja nyt jotain 5+ tai 6+, tarkemmin selviää parin viikon päästä varhaisultrassa. Toivottavasti sieltä masusta joku löytyy sitten. On vain niin outo olo kun esikoisesta oksentelu alkoi heti plussan jälkeen ja muutkin oireet oli tosi vahvat heti. Tällä kertaa ei ole vielä muita oireita kuin kova väsymys, vilu ja nännien arkuus, mutta sitä arkuuttakaan ei varmaan huomaisi ellei tietäisi olevansa raskaana. Mutta eipä siitä haittaakaan olisi, jos se synnytykseen saakka kestävä pahoinvointi jäisi tällä kertaa kokonaan pois =)

Täällä elellään sitten jännityksessä siihen varhaisultraan saakka joka on 19.1. Neuvola on sitten 2.2. jos ultrassa kaikki on hyvin. Mulla on vaan niin paha aavistus..

Mullahan siis viimeksi oli menkat 11.11. ja joulukuussa jäi kokonaan tulematta (testit negaa). Myös lokakuussa jäivät tulematta ja kävin sitten gynellä hakeen terolutit 19.12. jolloin ultrassa ei näkynyt mitään muuta kuin pian irtoava munarakkula. Tämä rakkula ei kuitenkaan hedelmöittynyt sillä sen piti irrota noin sunnuntaina 21.12. ja seuraavana perjantaina 26.12. tein jo plussatestin. Olis siis jo raskaana gynellä käydessä, mutta niin alkuvaiheessa, ettei sitä siellä huomattu. Tää yhtälö ei mene mun kallooni, että jo aiemminkin olisi joku rakkula irronnut ja siksi ehkä niin epäuskoinen olo tän raskauden suhteen. Osaan iloitakin vasta sen ultran jälkeen vaikka tietty voi senkin jälkeen jotain tapahtua.

Mutta jokatapauksessa onnea myös muille plussanneille! =) :flower:
 
Joo joku voisi tuon listan tuonne alkuun tehdä joka sellaisen taitaa.

TiiuHti: Johtuiko tuo sinun veren vasta-aine ongelma sun miinusverirymästä? Mulla esikoisen kanssa tuli jotain ongelmaa synnytyksen jälkeen vasta-aineissa ja aiheutti keltaisuutta vauvalle, ja silloin jotain siitä vasta-aineista hoitaja mulle selitti, mutta olin vielä niin pöhnässä, etten puoliakaan ymmärtänyt. Mulle annettiin synnytyksen jälkeen se piikki, ettei ongelmia seuraavissa raskauksissa tule. Ja niitä vasta-aineitahan tarkkaillaan pitkin raskautta.
 
Heippa!

Kai minäkin tänne voin ilmoittautua, kun pahoinvointiakin on tällä kertaa. Mulla olis kolmas tulossa toivottavasti ja LA 15.9.
Vähän on epävarma olo kun on jo kolme km takana TM06/06, KU09/06 ja TM10/08.
Jos kaikki menee hyvin niin tulee kolmas syyskuinen :LOL:

Terv. Swiss ja vielä nimetön 4+1
 
härveli/ 30.8.2009/ KYS/ 2. lapsi
mama-84 / 4.9.2009 / SatKS / 2. laspi (miehen kans eka yhteinen)
ElämänIlo3 / 10.9.2009 / Oys / 3. lapsi
SiiriS / 10.9.2009 / Tays / 1.
Olivia83 / ? / Tays / 2. lapsi

^^pidän itseäni syyskuisena, jos vaan huolitte, esikoinenkin meni 10 päivää yli lasketunajan..?

t. Härveli 6+3
 
Siirryn tuolta joululahjaplussista tänne siis!

härveli/ 30.8.2009/ KYS/ 2. lapsi
esmeralda-/ 31.8.2009/KYS/ 2.lapsi (miehen kans eka yhteinen)
mama-84 / 4.9.2009 / SatKS / 2. laspi (miehen kans eka yhteinen)
ElämänIlo3 / 10.9.2009 / Oys / 3. lapsi
SiiriS / 10.9.2009 / Tays / 1.
Olivia83 / ? / Tays / 2. lapsi
 
Mitens me saatas tänne joku joka osaisi näit sivui "nätistää" ja tehdä kunnollisen listan...ilmoittautusko joku? Mä voisin luultavasti ottaa vinkkejä vastaan miten se tehdään nii mäkin sit voisin aina värkkäillä.. =) (jos tämä hidas sytyttyinen päänuppi jotai ymmärtää ) Mut ny en kyl osaa tehdä mitään..
 
härveli/ 30.8.2009/ KYS/ 2. lapsi
esmeralda-/ 31.8.2009/KYS/ 2.lapsi (miehen kans eka yhteinen)
Naksos / 4.9.2009/OYS/ 4.lapsi
mama-84 / 4.9.2009 / SatKS / 2. laspi (miehen kans eka yhteinen)
ElämänIlo3 / 10.9.2009 / Oys / 3. lapsi
SiiriS / 10.9.2009 / Tays / 1.
Olivia83 / ? / Tays / 2. lapsi


Minäkin siirryn joululahjaplussista tänne nyt sitten kun kerran syyskuussa on laskettuaika ainakin vielä. Viikkoja on nyt 5+6 ja ihmeellisiä muutoksia tulee olotilassa...välillä on virkee ja sitte yhtäkkiä väsähtää ihan totaalisesti ja nukahtaa istualleen melkein. Mahaa on jo katseltu siihen malliin että siellä jotain kasvaa...turvottaa :eek: . Työkaveri kysyi jo että ootaksä...mitäpä siihen olis sitte sanonu, myöntää piti. Pelotta vaan myönnellä mitään, vielä voi tapahtua mitä tahansa. Pahoinvointia ei ole ollut eikä varmaan tulekaan kun ei ole aiemmissakaan raskauksissa ollut. Niin ja jos itestäni sen verran että Kiimingistä olen ja 32-vuotias. Ennestään on 7v., 6v. ja 3,5v. lapset. Onhan tämä jännää taas odotella, pitää vaan hommata vauvatavarat uusiksi kun ehdimme ne laittaa kaikki pois. Oltiin niin varmoja ettei enää vauvoja tule :whistle: Joopa joo. Saispa nähdä tuleeko muitakin oysiin menijöitä =) . Mukavaa tätä vuotta kaikille syysodottajille :wave:
 
Kiva kuulla kyl et muillaki maha turvottaa... mulla on maha meinaan niin pönköllään, et vois luulla, et ollaan puolen välin paremmal puolella jo!!!!
Ois muuten kiva kuulla, kuinka muilla on tää raskaus tärpänny??? Itellä siis yritystä takana tasan 2 vuotta, jo kerittiin tutkimuksissaki käydä, ja ite olin lokakuus laparoskopiassa (josta ilmeisesti oli hyötyy)... keväällä ois inssit alotettu. Tuntuu niin oudolta, et nyt sit kaiken jälkee kuiteski ihan luomuna tärppäs!!!!
 


Siiri ilmoittautuu listalle.

...ja Siirihän on siis 38-vuotias ensiodottaja Pirkanmaalta. Plussannut maanantaina 5.1.2009 yrityiskierrolta 10. Olo on epäuskoinen ja hieman pahoinvoiva. Muita oireita =) ei ole.

muoks. paitsi että tärisen, sydän lyö ihan omiaan, hengästyn tosi helposti ja työstä ei tahdo tulla mitään :LOL: Tämä viimeisin on ainakin ihan selvä raskausoire!!

Alkuperäinen kirjoittaja ElämänIlo3:
Mitens me saatas tänne joku joka osaisi näit sivui "nätistää" ja tehdä kunnollisen listan...ilmoittautusko joku? Mä voisin luultavasti ottaa vinkkejä vastaan miten se tehdään nii mäkin sit voisin aina värkkäillä.. =) (jos tämä hidas sytyttyinen päänuppi jotai ymmärtää ) Mut ny en kyl osaa tehdä mitään..
Mä voisin tehdä meille listan (päivittelen vieläkin tuota 35+ kuumeilijat listaa), mutta käsittääkseni pitää sitten MINUN aloittaa uusi keskustelu, niin voin sitten aina päivitellä sitä ekaa listaa! Jos nyt kuitenkin odotettais sen aikaa, että tiedetään asuuko massussani joku :) eli vielä viikko kaks. Sitten voisin tehdä meille hienon listan... ok??
Vai sovitaanko, että tehdään helmikuulle hieno lista meille. Siihen asti voin päivittää meidän listaa tuohon omaan ensimmäiseen viestiini.


Keksikääs nuoremmat ja näppärämmät meille oikein nasta nimi siihen mennessä!!
 
Syyssynnyttäjii:

härveli/ 30.8.2009/ KYS/ 2. lapsi
esmeralda-/ 31.8.2009/KYS/ 2.lapsi (miehen kans eka yhteinen)
Naksos / 4.9.2009/OYS/ 4.lapsi
mama-84 / 4.9.2009 / SatKS / 2. laspi (miehen kans eka yhteinen)
Roona82 / 7.9.2009 / TAYS/ esikoinen
ElämänIlo3 / 10.9.2009 / Oys / 3. lapsi
SiiriS / 10.9.2009 / Tays / 1.
Olivia83 / ? / Tays / 2. lapsi


Jei! SiiriS ja Olivia, toivottavasti nähdään syyskuussa :)

Mama-84:
Sama homma, vatsa turvottaa ihan perkeleesti, samalla myös edelleen kamala lonkkakipu... Joten nämä kummatkin syyt ovat karsineet housukokoelmani tällä hetkellä yksiin joita voin pitää! Huvittavaa että niin pieni nökäre siellä sisällä saa aikaan tällaisen turvotuksen. Taitaa kaveri tehdä jotain remppaa siellä! :LOL: Alun turvotus kuulemma kuiteski laskee jossain vaiheessa?? Ennenkö tulee kunnon pömppö siis?

Meillä ei kunnolla edes "yritetty".... Tyyliin tulee jos on tullakseen, näköjään. Eka luomukierto ja heti tärppäs! Ihan uskomatonta. Eli puoliksi ylläri tämä oli näin nopeasti... Mutta ilolla otamme tällaisen yllätyslahjan jos on tullakseen :)
 
mullakin on maha ihan turvoksissa, kun on tuota ommaakin elopainoa... :ashamed: oikeesti, ihan kun olis jo joku kuudes kuukausi meneillään! Painoa ei ole tullut lisää, mutta tuo turvotus.. maha on ihan jätti!! :x

Meillä yritettiin kakkosta elokuusta 08 lähtien. Tärppäsi melkein heti. Sain kuitenkin keskenmenon lokakuussa. Sitten oli yhdet menkat välissä ja sitten tärppäsi tämä. Toiveet on korkealla tämän raskauden onnistumisen suhteen.
 
Siiri S siispäs helmikuus me siirrymme sun hellään huomaasi. :D Siihen asti saa tämä kelvata, se sun yks viestikin jo tuol ylempänä oli mun mielestä parempi entä tällaiset meidän ihte lisäilemät juttujuttuset. =)

Tääl kans vatta nii turvoksis, et miettiminen mitä housuja mahtuu jalkaan vetään, kaikki tuntuu tuosta ikävästi puristavan ja sit alkaa alavattal inhottava vihlominen. :whistle:
 
ja niin siis, aloita sä sit joku pino, johon me jokainen koitetaan sit hipsutella, kunhan sit tiät et siä masus jotain on. Vähän samas jamas mäkin olen, mietin et uskallanko edes tätä laittaa jos pian ei mun masus ketää ookaan, jos vaiks tuulimunaraskaus tai jotain....mut toivon kuiten et kaikki ok ja meniskin eteenpäin ihan ok.
 
No niin nyt on lista ja kaikkee :D

Olivia83: No mun veriryhmä oli + vielä 05 kun meijän neiti syntyi. Mutta vuosi sitten mulle tehtiin iso leikkaus jossa tuli komplikaatio ja mulle tiputettiin monta pussia verta niin mietin että oisiko se ryhmä voinut ehkä vaihtua..? Tai sitten meillä menee niin päin että mies ois negatiivinen.. Noh pyysin neuvolatädin tutkia sitä asiaa nytten.

TURVOTUKSESTA, täällä myös turvottaa iltaa kohden. Sais kietoutua isoon huppariin ja löysiin verkkareihin.. ne tuleekin olemaan mun työvaate nykyään iltavuoroissa niiin pyssypähän tämäkin salassa vähän pitempään =)

Onkos täällä yhtään ratsastajaa?
Mulla on oma hevonen :) neitiä kun odotin niin rv12 alkoi ratsastus sattumaan jo, mietinpähän/stressaampahan tässä jo sitäkin kun elämäei voi olla helppoa :LOL:
 
tullaanpa sitten tänne pinoon=) itseäni en listaan vielä tohdi laittaa...jos sitä huomen aamulla vielä yhden testin tekisi että varmasti on ihka oikea plussa :LOL:
keskenmeno mulla myös syyskuussa 2008...joten toivotaan parasta että tämä onnistuisi.

ratsastuksesta..itselläni on myös hevonen ja sitä myös tuossa pohtinut että kauanko tohtii jatkaa....
 
Minäkin sitten tänne siirryn :D

Eli Hiljaisuus, 10.9.2009, oys, kolmas

Plussasin ensimmäisen kerran 31.12, toisen kerran 3.1 ja vielä kerran 5.1 :D En siis uskonut aiemmista, vaikka selviä viivoja nekin oli, viimeisin todella vahva jo.

Turvotusta on kamalasti, samoin etovaa oloa ja eilen tuli sitten rinnatkin aroiksi. Eli kai sitä raskaana ollaan. Tekisi mieli varhaisultraan, mutta katsotaan nyt.

Yritetty on ja minun ei pitänyt tulla kovin helpolla raskaaksi kaikkien vuotohäiriöiden vuoksi. Terolut-resepti odotti tuolla kaapin päällä, mutta ei tarvinnut hakea, tosin lääkäri sanoi, ettei tiedä olisiko siitä ollut jopa enemmän haittaa kuin hyötyä. Yrityskierrosta 4 sitten lähti tämä ja toivottavasti pysyy mukana loppuun asti ja olisi terve pikkuinen.
 

Yhteistyössä