Syyskuun Sydäntenmurskaajat

Joululahjaplussista siirryn myös minä. :)

Eli Hemppu81 4.9. Oys ja toinen.

Väsyttääääää!! :headwall:

Hieman alle kolmikymppinen pariskunta, esikoinen toukokuussa 07. Tarkemmin kunhan tämä väsymys vähän antaa periksi.

mie oon 25v. =)
mulla juilii menkkamaisesti..

Rekkumaaria: miten sä sait tuon rv 6, jos la on 9.9.09? eikös rv:t lasketa aina viimesistä menkoista alkaen ja 28 päivän mukaan? mietin vaan siksi, kun ittellä on la 30.8.09 ja menossa 6+3 et miten se...? mä laitoin tiedot Tekayn sivujen raskauskiekkoon ja se anto nuo viikot ja lasketut ajat ym.. Mulle saa selittää, kun en tajua :ashamed: :whistle: :D

härveli taitaa mun tajunnan mukaan vaikuttaa kierron pituus siihen monesko vk jne on menos, nimittäin, ihtel kierto yleensä 26, ja sen mukaan ku laskin (tekay:n laskuril) nii LA olis 10.9.09 ja täl hetkel viikkoi olis tasan 5+0, mut jos lasken esim. sillei, et kierto olis 30 päivää, nii silloi rv mul olis 4 + 3, et jotenni noin se vaikuttaa, mut tuos Rekkumaarial täytys olla tosi lyhyt kierto, ainakin mun tajunnan mukaan, koska mulkin on 26 ja silti LA olis 10.9.09 ja rv täl hetkel siis toi 5+0

Selvensikö yhtään toi selitys???? =)

Sit, tääl aamul tuntui rakko räjähtävän ku en yöl käyny veskis, en vain jaksanu vaiks kui oli hätä ku heräilin, sit aamusta kerrankin menin heti (ennen pukemistakaan) syömään, oli vähän huono olo, että ehkä se pahoinvointi sielt tulee viell mukaan...jos viel viikon sais olla siit erossa. =)

Pääsiskö tänne mukaan =) ?
Mä plussasin eilen haamun ja sunnuntaina meinasin testata uudestaan että viiva näkyis paremmin=)
Mul ois siis viikot 4+2 ja mitään oireita ei oo mut eiköhän ne vielä ehdi alkaa=)
Uskomatonta miten hepakassa sitä voi olla tästäkin raskaudesta vaikka tää on jo kolmas.
Mukavaa odotusta kaikille ja pikkuisille jarrusukkia =)

Rekkumaaria onko sul mimmosii oireita, tai onko viel tullu mitää? Musta tuntuu nii oudolta ettei mitää ja täält ku lukenu nii monil heti ku menkat ollu päivänkää myöhäs tai jopa ennenkin on ollu oireita. Ihtel kahdes ensimmäises raskaudes oireet tuli vasta 6-7 viikolla. =) Tai ainakin pahoinvointi...

päivät menee ihan normaalisti, mut iltasin ja nukkumaan käydessä alkaa mahaa koskemaan/juilimaan. nyt oon 2 yötä nukkunut kyljellään iso tyyny jalkojen välissä. muuten en tietäis olevani raskaana. paitsi pari kertaa rupes yököttämään, kun mies oli kovassa flunssassa ja koitti yskiä limaa kurkusta. heh :D :)

Alkuperäinen kirjoittaja metsätähti:
Ja jos mut tänne huolitte ;) niin täs ois näitä tietoja eli kolmatta odotellaan, la ois menkkojen mukaan 16.9, syn.sairaala KYS ja ikää on tällä mammalla 25 =)
Jeps. Teretulemas sinulle. Niinkuin muillekin. Päivittelen listaa sitä mukaa kun kerkiän. =)
Ja korjatkaa minua, jos siihen jotain virheitä tulee, on nimittäin olo sellainen ettei ihan kaikkia numeroita ja kirjaimia erota (ja työnantaja tykkää!!!)

Muuten, oletteko kertoneet asiasta kenellekään? Siis miehen lisäksi :) Mä jouduin eilen kertomaan lääkärissä [kun hain toisenlaisia verenpainelääkkeitä] ja tuli oikeasti itku kun asian sanoin ääneen...

Mä olen kertonu ku on kysytty ja sit paril kaveril oli pakko kertoa lähes samoin tein vaiks se pelottaakin että jos tulee kesken ku näi alkuvaihees on. Lopuille ystäville koitan ootel et ihte huomaavat ja sama on suvun kanssa. Tosin, siihen ei mene kauan varmasti koska maha nii turvoksissa. :kieh: Edellisistäkin, hyvä et ihte tienny ku jo kysytty et ootanko koska muuten olen aika hoikka nii jos maha pullottaa, sen huomaa heti.

Mun äiti ja isäpuoli tietää, yks työkaveri (näki syöksyin yrjöömään), pari kaveri pariskuntaa ja sit pari sellasta kaverii, jotka asuu kaukana!!! Nyt oon vähä pohtinu, et joko pitäs pomolle töissä kertoo... hmm...!??!
Tää aamu on taas ollu yhtä yökkäämistä, mut mitää ei oo ulos tullu... vielä... hyyyiiii!!!!! Nyt ois sit mulla viikot 5+6

Hienoa että huolitte mukaan =)
Tää voi kuulostaa uskomattomalta mut mä en oo vielä kertonut mun miehelle, mä nimittäin meinasin säästää sen yllätyksen sen nimipäivälle, joka on ihan kohta.
Parhaalle ystävälle oon kertonut, kun sillä on ihan sama elämäntilanne ja paljon ollaan yhteyksissä=)Huomaatteko muuten nää joka välissä olevat hymynaamat=)?Niitä on ihan pakko laittaa kun olo on niin onnellinen.
Mä ajattelin et muutamalle ihan lähimmälle sitten kerron tai no ne taitaa kyllä osata kysyä ite et onko tärpänny koska ne tietää yrityksestä ja muut saa sit huomata omia aikojaan, vaikka uskon ettei ne ihan heti tajua kun tota mahaa on jo ennestään sen verran ettei tää nyt ihan heti kyllä näy ja kun noita lapsia on jo kaks niin moni varmaan ajattelee että ne riittää meille.

Mullakin ikää 25. Täällä vaan niin toivoton olo... Ensin oli rintojen arkuutta ja nippailut, kova väsymys ja vilutus ja nyt sitten parissa päivässä kaikki hävinnyt.. Oikein toivon, että pahoinvointikin alkaisi jo. Huolestuttaa, että kaikki oireet hävis vaikka ei niitäkään paljon ollut. Muutama päivä sitten oli vatsassa ihan järkyttävä kipu (kesti noin 10 sek) siivouksen jälkeen, veti ihan kaksin kerroin, mutta luulen että se johtui vaan ilmasta tms. kun sen päivän ruoka oli vähän raskasta. Joskus ennenkin ollut sellaista, mutta nyt kuitenkin aloin sitäkin epäilemään, että olikohan jotain muuta.. Samperi kun pitääkin olla näin hermoheikko.

Täälläkin ikää 25 vuotta :wave:

Kertomisesta: ajattelin ensin kun sain tietää että miehen lisäksi en kerro kellekkään, enkä varaa neuvola aikaa ennen kuin viikot on lähemmäs sen 12 kun noita keskenmenoja on ollut ja kun mä ajattelen asiat silleen et jos menee kesken niin sen on luonto hoitanut mahdollisen kehitysvamman takia, eli en ole täysin hajalla siitä. Ja kaikki ketkä on ollut tietoisia niin on ollut niin hysteerisen surullisia mun keskenmenon puolesta ja neuvolasta viimeksi ehdottivat keskustelua psykalle kun täti kuvitteli mun olevan täysin hajalla. Ja mua taas alkaa lähinnä ahdistamaan toi liikaa puuttuminen mun asioihin. MUTTA koska olen liian hölö suu niin johan olen kertonut 3 ystävälle ja miehelle tietty. Neuvolaan soitin ainoastaan sen takia että alkoi huolestuttamaan se vastaaine homma.. Nyt sit pyrin muuten olemaan hiljaa :D
Siis oikeestihan keskenmenot on tuntuneet pahalta, mutta haluan aina järkeillä sen ja en tahdo muiden myötätuntoa koska se tuntuu vieläkin pahemmalta enkä tahdo "hajota" muiden edessä vaan pitää kuoreni :ashamed:

Onkos muilla rasittavaa nenän tukkoisuutta? Tuntuu ikävältä, ihan kuin ois ällö flunssa ja pakko ottaa nenätippoi kun on niin tukos :snotty:

Ai joo ja oloihin lisäystä.. Koko ajan on ollut nippailua (kohdun kasvua)
Mutta eilen illalla sitten alkoi menkkamainen juilinta selän puolella, ja olin aivan vama että nyt se sitten menee kesken. Sanoin miehellekkin että nyt kyl tuntuu vähän oudolta. :/
Ja yöllä heräilin vähän väliä katsomaan että tuleeko verta mutta ei ole onneksi tullut =)

TiiuHti ja asukki 5+6

Milloi muutens te aijotte tai ootteko jo soitellu neuvolaan? Mä ihte aattelin et ootan ainakin 8 viikolle asti, jos maltan.. =) Ku en oikei usko vielkää et oisin raskaana. Noi kolme plussaa tuol töröttää mut aattelin tänää kuiten hakee viel yhden testin ja testata, jotenkin ei ny mee mun kaaleen. =)

Niin joo mekään ei olla kerrottu vielä kellekään eikä kerrotakkaan ennenkuin se eka kolmannes on ainakin mennyt. Mieluummin lähempänä puoltaväliä kerrotaan sitten.

Mies tietenkin hölösuuna meni kertomaan äidilleen heti kun testissä haalea viiva näkyi ja arvatkaa vaan suututtaako! Painotin vielä, että kellekkään ei kerrota. Mäkin tuota keskenmeno asiaa oon vähän samalla tavalla ajatellut kuin TiiuHti eli jos menee kesken niin siihen on painava syy ja siksi tuon anopin tietäminen tästä raskaudesta ärsyttää, että jos nyt sitten meneekin kesken niin se on jatkuvasti vieressä lässyttämässä ja asiaa vatvomassa vaikka itse yrittäis asiasta päästä yli ja eteenpäin.

Mietin jo, että pitäiskö ultraa aikaistaa kun nyt se on varattu niin, että viikkoja on ainakin se 7 kasassa, mutta voi olla enemmänkin. Mut ei siinä varmaan mitään järkeä ole. Parempi vain odotella jos ne oireet alkaisivat uudelleen tai tulisi muita oireita ja mennä sitten vasta 7 viikolla.

Heippa.

Pääseekö mukaan? eli kerron hieman taustatietoja: La on 31.8.09 synnytyspaikana TYKS ja 1.lapsi.

Oltiin eilen miehen kanssa alkuraskauden ultrassa ja siellä pienen sydän löi, tunne oli tosi epätodellinen.

Yhteistyössä