Heipä hei pitkästä (viikko) aikaa!
Kesälomat (2pvää
) pidetty! Vuokrattiin mökki viime torstaista sunnuntaihin, oltiin torstai-perjantai miehen kanssa kahdestaan, esikoinen oli kummeilla hoidossa. Se se oli lomaa!
Sitten loma loppui kun esikoinen tuli mökille, olihan vahtiminen! Jyrkähköt portaat, laituri, palju+ terassi ilman kaiteita jne... Ja kun tuo neiti ei ole sitä tottelevaista sorttia (isäänsä tullu
) Hermot riekaleina tultiin eilen kotiin jo klo 11... ja parin tunnin päikkärit veti koko porukka! Toki oli mukaviakin hetkiä, oltiin veneilemässä ja ongittiin laiturilta, esikoisen näki elämänsä ensimmäiset kalat, joita tuli onkeen aina heti kun veteen laittoi, parikymmentä sinttiä ongittiin ja tyttö oli aivan innoissaan! Otti jopa käteensä ja heitti järveen takaisin! Äiti ei enää ottaisi elävää kalaa käteen
Keskiviikkona käytiin Ähtärin eläinpuistossa mun siskojen ja esikoisen kolmen serkkutytön kanssa, Vettä tuli taivaan täydeltä, maailma synkkeni ja ukkonen jyrisi ihan päällä, juostiin rattaiden kanssa aina sateensuojasta toiseen, kun vähän taukosi, sinänsä ihan mielenkiintoinen kokemus pienille, jäipähän varmasti mieleen hetkeksi aikaa!
Tervetuloa kaikki uudet! :flower:
Mukava tosiaan kun saadaan SeKs:n alueelta lisää palstailijoita! =)
Mahakivuista olen huomannut että jos nukun oikealla kyljellä, saatan keskellä yötä herätä tajuttomaan mahakipuun, niin ettei henkeä meinaa saada, pienikin liikahtaminen sattuu tajuttomasti, ei meinaa pystyä kääntymään, eikä voisi kuvitellakkaan nousevansa pystyyn!
Nyt olen tietoisesti nukkunut vasemmalla kyljellä, koska niinpäin ei ole kipuja tullut. Muistelin että olikos siinä jotain että raskauden aikana suositellaan jommalla kummalla kyljellä nukkumista, että ilma mahassa/suolistossa pääsee liikkumaan eteenpäin, eikä tule mahakipuja sen vuoksi, mulla on mielikuva jostain tällaisesta, sillä muistan esikoisen ajalta samoja kipuja, mutten sitä oliko tossa jotain perää...
Onko kukaan kuullut moisesta mahakivusta?
Ja Iso Kiitos Mädchenille uudesta pinosta! Ja ihanasta nimestä! Edellinen oli mielestäni myös ihana, mutta vaihtelu virkistää! Onhan se niin että ensin sitä sydämen sykettä odotetaan, etsitään ja kuunnellaan, mutta nyt kun tuntuu jo potkuja ja odotellaan pian(?) syntyviä sydänkäpysiä, niin nimenvaihto sopii ajankohtaan! :heart:
Ultrasta SeKs:ssa ja
sukupuolen kertomisesta me sovittiin miehen kanssa ettei kysytä, no olin sitten yksin ultrassa ja siellä oli kätilö + kätilöharjoittelija ja kätilö kysyi että "joko äiti tietää sukupuolen", vastasin että "ei tiedä", sitten kysyi että "haluaako tietää?", Vastasin et "en tiedä haluanko..." :headwall: (olisi niin lujaa tehnyt mieli kysyä!!) :kieh: Siihen kätilö vastasi, että "saat ihan itse päättää!" Ihanko tosi?
Luulin että väkisin kertovat!
Esikoisen kohdalla sanottiin kätilölle että saa kertoa jos näkee, ja vähän varovasti sitten tyttöä lupaili, mutta nyt tosiaan oikeen tyrkyttivät sitä tietoa!
Nyt kun siellä on se 4D ultra, niin varmaan nyt uskaltavat sitten varmempia lupauksia antaa ja helpommin kertovat, toki riippuu varmsati kätilöstä! No jokatapauksessa sain pidettyä itseni enkä kysynyt sukupuolta, vaikka koko loppu ultran ajan mietin että josko kysyn enkä kerro kellekkään... Mutta kun tiedän oman luonteeni, en osaisi olla hiljaa! Siispä syyskuussa odotellaan ylläriä!
Olen hakenut työpaikkaa, jossa tällä hetkellä työskentelen, kun paikka vapautui edellisen työntekijän kuuden vuoden äitiysloman/hoitovapaan jälkeen. Olen siis tehnyt äitiysloman sijaisuutta vuodesta 2006, olin äitiyslomalla esikoisen aikana vajaa 1,5v, ja sitten mua pyydettiin takaisin, kun toinen sijainen lähti. Saa nähdä ottavatko töihin heti äitiyslomalle jäävää... Se se toki ei voi olla syynä etteivät ota, mutta voi olla että keksivät jotain muuta! Saa nähdä! Taisin tästä jo muuten kertoa aiemminkin, en oo varma, raskausajan dementiaa... :headwall:
Ihania kelejä luvattu tälle viikolle! Nauttikaa ketkä pystyvät! Itse töissä parhaat tunnit päivästä... :kieh: Puutarha niin vetäisi puoleensa... No toivotaan että näitä kelejä riittää ensviikonlopuksi ja seuraavalle viikollekkin, niin pääsee aamuvuorosta päin vähän nauttimaan!
Taitaa jäädä nyt paljon kommentoimatta, oli tullut niin paljon tekstiä ettei muista mitä pitikään kommentoida.
Huldiksella oli ikävä sairaalareissu, onhan kaikki nyt hyvin? :hug:
Sokerirasitus nro 2 olis parin viikon päästä edessä, kun siinä ekassa ei ollut koholla mikään, toivottavasti ei tässäkään!
Onko muilla ollut
imukuppisynnytystä? Muistaakseni neuvolatäti sanoi ekalla nvlakäynnillä että tuon imukuppiin päätyneen synnytyksen takia, mulla on
ylimääräinen äitipolikäynti loppuraskaudessa... Tietääkö joku tällaisesta käytännöstä jotain?
Lomaillessa on viikot kulunu niin ettei meinaa enää perässä pysyä!!
eleana + seppo 24+6 (luulisin) :heart: