Syyskuun Sydänkäpyset *kesäkuu*

jeeni
vetääkö teillä suonta? täällä on ollut silloin tällöin muutenkin tätä vaivaa, mutta nyt raskaana vielä tuplasti enemmän...inhottavaa, jos vaikkapa kävellessä rupeaa vetämään -> kenkä pois ja varpaan taivutusta -> kun yrittää laittaa kenkää takasin, ojentaa väkisinkin sitä varvasti mistä suonta veti ja alkaa uudelleen vetämään GRRRR... ja vieläpä hieman akrobatiaharjoituksia siinä, kun yhellä jalalla seisoo ja toisesta pitää kiinni kädellä ja toisella kädellä yrittää kiskoa koiraa, joka haluaisi mennä jäniksen jälkeä tutkimaan + vielä maha tähän yhtälöön.

huomenna lääkärineuvola, saas nähä mitä verenpaineet tällä kertaa näyttää.

myös täällä lasketaan jo päiviä työn loppumiseen: 5,5 päivää jäljellä :) eli ensi viikon keskiviikko viimeinen :)

jeeni ja kaveri 27+0 *POKS*
 
Jeeni: Mulla vetää suonta vaikka syön magneusiumia, yöllä herään joskus siihen kun pohkeesta vertää suonta. Ja sit toinen on et jalkapohjasta ja varpaista, kun esim, konttaamalla pesen lattioita! Joo ja neuvolassa veikkasivat, että kun mulla mahassa joskus sellasia inhottavia kramppeja et sekin ois suonen vetoa!

Marja: Nyt vaan yrität ottaa iisisti ja lepäilläjotta supistukset rauhottus!
 
Mä en ole nyt tehnyt edes mitään raskasta:( Inhottavaa paineen tuntua tonne emättimeen tulee ja maha kovettuu välillä. Tosin tuntuu sekin ilkeeltä. Pientä sähläystä tuola äitiyspolilla kätilöiden toimesta. Alapaine oli 97 ja sanoivat että mittaavat sen uudestaan...ei mitannut...pissanäyte piti antaa tulehduksen poissulkemiseks, mutta kuinkas kävikään? Kätilö kävi kertomassa, että oli sen vahingossa kaatanut viemäriin...joten jätin poislähtiessä uuden näytteen, minkä tuloksesta ei ole tietoa. Leukkarit oli verikokeissa koholla, mutta tulehdusarvot ei. Lääkäri otti myöskin jonkun näytteen, mikä tulos ennakoi mahdollista ennenaikaista synnytystä, mutta eipä kätilöt pystyneet sitä tulkitsemaan, kun ei osannut käyttää laitetta, joten en nyt tiedä meneekö labraan tutkittavaksi vai oliko ainoa vaihtoehto tuo pikanäyte:(
 
Huldis, kiva kun oot päässyt kotiin :) Nyt vaan pidetään kaikki varpaat ja sormet pystyssä ja ristissä, että pieni malttaa olla kyydissä vielä hetken aikaa :)
marja76 lepäät vaan enemmän nyt!! Jännää selkkausta siellä äiiyspolilla ollut, helle pehmittänyt päitä sielläkin :confused:

Sokerirasituksista, mistä syistä te jotka menette toista kertaa, olette joutuneet menemään kaksi kertaa rasituksiin?

Sairauslomista kysymys teille jotka tiedätte, jos joutuu jäämään lähiaikoina sairauslomalle, osaatteko sanoa, vaikuttaako se siihen 3kk:n palkkaan jonka työnataja maksaa ensimmäisiltä kuukausilta tai esim. äitiys-/vanhempainpäivärahoihin tms? Mulla ei siis tulisi yli tuota 60 päivää tälle vuodelle, mutta mietin voiko silti vaikuttaa?
Alkaa selkä olemaan kovin väsynyt ja alamahassa ikävä painontunne useasti, joten hiukan oma jaksaminen on kortilla töissä :| Jotenkin vaan tuntuu "väärältä" jos jää jo täddä vaiheessa saikkarille....

Liikkeistä, vielä on hiljaisempia päiviä välillä, mutta aikaa ja paikkaa ei heilumiset enää katso, vaan saattaa monottaa kaupan kassallakin jonottaessa niine ttä maha heilahtaa :D
Tänään poksui rv 26, ja 25+0 :heart:
 
Harmistunut ja helpottunut olo! Täällä ollaan ens viikon loppuun asti saikulla mm. selkäkipujen takia. Harmittaa kun jouduin itelleni myöntämään etten pysty samaan mihin ilman raskausajan vaivoja ja helpottunut olo kun tietää että saa vähän levättyä levättyä levättyä. Viime aikoina jo aamusta on meinannut usko loppua päivästä selviämiseen valtavan väsymyksen ja selkä-,ym. kipujen takia.
Huomenna sokerirasitus ja fysioterapia.
Herkän oksennusrefleksin omaavana ja vielä näilläkin viikoilla pahoinvoivana jännittää saanko sokeriliemen juotua oksentamatta..
En ymmärrä miten pärjään aamuun asti 1-2 kupilla vettä, juon päivässä aivan älyttömästi ja jo nyt janottaa! (merkki muuten sokeritaudista?)
Ensimmäisen fysioterapiakäynnin jälkeen selkä tuntui pari päivää vielä entistä kipeämmältä, vaikka hieronta sinänsä tuntui hyvältä. Saa nähdä miten huomenna käy!
 
ansuliinu
:hug: Saako kysyä mikä vauvan kuolinsyy sitten loppujen lopuks oli? :( Varmasti tosi raskas ollu seuraava raskaus...

Neuvolassa kyllä sanoin tuosta esikoisen synnytyksestä ja aloinki siellä itkemään... :'( :ashamed: Mut jotenki jäi olo ettei ne siellä oikeen osannu sanoa mitään... Totesi vain et varmaan hyvä mennä synnärille semmoseen privaatti-tutustumiseen jossa on meidän lisäks vain kätilö... Kun ite sinne menemistä mietin, josko se auttas... Mistään pelkopolista eivät ole sanoneet mitään ja tuntuuki jotenki että onko tämä nyt tarpeeks painava syy mennä sinne niitä vaivaamaan ku neuvolassakaan eivät ole mitään sanoneet...
En tiiä tuntuu et on niin yksin näitten ajatusten kanssa...

marja
Onpa sulla ollu sekavan kuulonen käynti... Jaksamisia sinne ja tosiaan lepoa mahollisimman paljon :)

G: Tunnetteko te muut tosiaan vauvan ruumiinosat ja asennot niin selvästi?
Mä en kyllä vielä osaa sanoa miten päin tää vauva on... Tässä joku päivä tosin huomasin et ku vauva liikuu niin tuntuu semmosia teräviä kohtia mahan läpi, olisko kantapää tai joku siellä vastassa :D Ja sitten ku tökkää siitä niin se tökkää takasin :heart:

Äitiysavustuksesta ja äitiyslomasta...
Mä en oo saanu vieläkään niitä papereita vetämään ku pitäs saada palkka tiedot :ashamed: Haen tosin samoilla tuloilla ku esikoisesta mut ajattelin varalta pyytää uudet paperit palkoista ku muistaakseni päivärahapäätösten jälkeen tuli vielä jotain lisiä niin jos ne vaikuttas nostavasti...
Äitiysloman alkaminen ei juuri tilannetta muuta ku kotona olen esikoisen kanssa, tulot vain nousee.


Talvicci ja Torsti rv.24+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Talvicci, olikos se 20% kun pitäis olla tulot nousseet että vaikuttais päivärahoihin...Mä kun pohdin myös, että tienasin viime vuonna ehkä tonnin kaks enemmän ku 2009, mutta sanoivat sitten että sais olla aika paljon enemmän että vaikuttais :(
 
Zophie
Ai siinä on semmonen... Mä siis haen samalta ajalta kyllä nytki päivärahaa (vuodelta 2009) ku esikoisesta mut esikoisen päiväraha hakemuksia varten toimitetuissa palkkalapuista siis puuttu osa lisistä ku ne tuli jotenki idioottimaisesti vasta joskus marraskuussa ku työt loppu jo elokuussa... Pitää huomenna käyä kelassa kysymässä...
 
Miirikki samoin täällä viihdytään oikella puolen masua ;) ja musta tuntuu et pää alaspäin ,potkuja satelee jo kylkiluihin,lähinnä istuessa...

Suonenvetoja ei ole ONNEKSI VIELÄ ainakaa tullu,muistan kyllä esikoisen aikaan ne yölliset suonenvedot ku sai itkeä ja voivotella ja ku se kipu jäi viel sen vedon loputtuaki,joten saisivat kyl ihan pysyä poissa!pelolla odotan..magnesium,tukisukat,yöksi lämpimät sukat vois helpottaa...

Marja mikään ei ole niin varmaa ku epävarma...hirveetä säätöö siellä!ja tietty monta eri lekuria??nyt sitä pakkolepoa sitte ettet joudu sitä menee sairaalaan harrastaan,kallista ja tylsää lystiä.

huhuuu,Mites Huldis voi nyt ku päässy kotiin?selviskö mitää..??

Zophie mun mielestä ei ainakaa tuossa sun tilanteessa vaikuta palkkaan.Ei ainakaa mulla,kaupanala,eli työnantaja maksoi sen 60pv ja sit kelan sairaspvrahoilla ja normipalkan sain noilta 60pvltä.ja äitiyspvrahat ym lasketaan joko vuoden 2009 verotuksen mukaan tai 6kktulojen,jos sulla tuo 6kk tulojen niin sinähän saat sen täyden palkan työnantajalta(hän saa kelalta sit sairaspvrahat...)oliko tarpeeksi sekavasti?:D ja ei todellakaan kannata poten huonoa omaatuntoa siitä että mikä on parhaaksi sinulle ja vauvalle ja täm on kuite niin lyhyt ja kallisarvoinen ajanjakso elämässä....itsehän olen jääny tälle saikulle,öööö ootas pitää ihan jo miettiä huhtikuussa???

G:vauvan ruumiinosien tuntemisesta;no siis juuri noin tunnen et tuntuu jotain terävää ja ku laittaa sormen siihen niin tökkää,eli sillo kyseessä joko jalka tai käsi aika varmasti :D ja kyllä mulla nyt on tuntunu et pylly on ylhäällä ku on niin ison kokoinen ruumiinosa xD

Miten muute,alkaako teillä vihlomaan jos kävelee vauhdikkaampaa,liikkuu nopeempaa?siis mulla vihloo yleensä aina oikealle alavatsaan jos hiemankaan nopempaan kävelee,samoten seksin harrastamisessa tuo vihloo :D onko kyse vaan huonosta kunnosta xD

(.) Sirkuksessa käyty ja oli kyl hyvä,kyl ne silmänilo pojat oli taitavimpia ;D mutta kyllä oli tuskaa istua,se ilmanvaihto oli ihan perseestä,huimas ja huono olo+päätä jomotti.aamulla oli myös tuota huiomausta ja huonoo oloo,soitin neuvolaan et voisinko ihan vaan aloittaa raudan ku tuntuu et olis laskenu mut meinas et pitäis käydä kattoo(ja neuvolaaika on ens vklla)arvo ja sit ja et hällä ei ainakaa tälle pvlle aikoja,ja meinas et johtuu mun verenpaineista.viimeksi siis katottu 4-5vk sitte(viime normineuvolas ei katottu..).

Kelalle ja palkanlaskijalle soitellu tänään että laittasivat niitä tietoja kelalle ku ne ei saa papereita eteenpäin sieltä..huh onneksi mulla on se oma piirretty elokuulle,nimittäin jos loma olisi ollut heinäkuussa,sairaspvrahaa kyseiseltä kuulta en olisi saanut!sairaspvrahaa ja lomarahaa ei voi saada päällekäin...ja mie tipuin kelan rahoille jo viime kuun lopussa =/

Nyt vois yrittää unille menoa ku viime yönä nukkunu kokonaiset 4tuntia...mutta ajattelin jäädä kyl ihan tuohon sohvalle marttyyrimäisesti;ukko meni eilenki nukkuun aikaisemmin ku mie(ku 5töihin meno..)ja ku mie menin,nukkui niin leveästi,tai no se helkatin kyynärpää mun tyynyl,siis mie leikkaan sen käen viel joku yö,yks vk oli niin et mie en saanu öitä nukuttua ku se tökki sillä kyynärpäällä,tiättäkö siis nukkuu sillee kämmenet pään alla selällään,voi kiesus:kieh: niin ja no toinen(pääsyy)miksi ei nyt huvita mennä makariin,se kävi päiväolusilla ku hyvä ilma ja huone ei tuoksu mitenkää houkuttelevalle,varsinkaa ku päätä viel hieman jomottaa..joten taidan uhrautua!
tästähän kehkeyty kunnon romaani taas,hyvät yöt ja muistakaa kuunnella kroppaanne ja nauttikaa PALJON nesteitä näin hellekautena!!!!!!!
Jiimii&poju 27+2
 
jiimii82, kiitos. Eli toisin sanoen saisin sairausloma-ajalta ihan normia palkkaa, sitten oliskin kesäloma jonka ajan käsittääkseni edelleen se normaali palkka ja sitten vielä se kolme ekaa äitiyslomakuukautta se normipalkka. Eli saikkaria kerkeis tulemaan se max. 6vkoa. Sen verran kun olis kesäloman alkuun. Eli mun työnantajalta saamiin rahoihin ei pitäis siis vaikuttaa jos joutuu jäämään saikakrille. Hyvä sitten niin....
On tosiaan sitäkin vaivaa, että kun kävelee reippaammin, mahaan sattuu. Eli aika löntystelijä olen jo....
 
Kelan papereista piti kysymäni, että moniko on siirtänyt jo tässä vaiheessa tuohon isäkuukauteen tarvittavat 12 viimeistä vanhempainrahapäivää isälle? Me meinattiin laittaa paperit menemään nyt niin, että minulle haetaan tuo koko vanhempainraha, ja ilmoitan sitten myöhemmin Kelalle sen siirron, kun selviää, että mies varmasti pystyy töiden kannalta olemaan sen 36 päivää poissa.

jeeni suonta vetää pohkeesta täälläkin : / Joskin siihen auttoi, kun mies yksi ilta hieroi niitä oikein venyttäen, lähti nilkasta ja oikein työnsi polvea kohti. Rauhoittui hetkeksi. Magnesium voisi myös auttaa.

marja jo on ollut toimintaa äitipolilla : / Samoja oireita täällä, siis tuota tunnetta, tiukkoja supistuksia ja leukkarit oli kolmella plussalla, viljelyyn lähti. Kohdunkaula 2cm käsin mitattuna kuitenkin vielä. Sairaslomalle olisi terkkari taas laittanut, mutta mitenkäs kotiäitinä sen hoidat :headwall: Mies vielä työmatkalla, joten 24/7 tuon esikoisen perässä... Ei voi mitään… onneksi parin viikon päästä on jo lääkäri, niin saa taas vähän tilannepäivitystä. Toivottavasti saat lepäiltyä ja oireet helpottavat :hug:

Branwen ja Sissi 23+6
 
jeeni
mä laitoin kelalle paperit, mutta merkkasin lisätietoihin, että työnantaja toimittaa palkkaselvityksen palkkakauden ja työsuhteen päättyessä eli tän kuun lopussa. näin neuvoivat palkkatoimistosta, että ovat sitten kelassa muuten ehtineet paperit käsitellä ja tulee päätös nopeammin sitten kun palkkaselvitys on kelaan päätynyt. ei kuulemma kelpaa kelalle palkka-arvio. ja siis hain 6kk edeltävien tulojen mukaan ja työsuhde päättyy kesäkuun lopussa, siksi tällainen säätö.

isäkuukaudesta
hain itselleni koko vanhempainrahan, voi sitten siirtää myöhemmin isälle ne 12 päivää, jos tuo isä haluaa sen isäkuukauden pitää. ei ollut vielä varma.

jeeni ja kaveri 27+1
 
Zophie: Toistamiseen sokerirasitukseen joudun syystä että ensimmäisessä narahdin yhdellä arvolla ja myöhemmillä viikoilla yleensä sokerinsieto vielä huononee. Siksi yleensä ne jotka joutuvat vain yhteen, käyvät sen vasta joskus rv 25-28. Syitä on siis bmi, sukurasite, aiempi rd tai muuten suurikokoinen vauva ja mitä ne ikinä muita keksivätkään :) Tosin jos olisin narahtanut useammasta arvosta, ei olisi tarvinnut mennä toistamiseen rasitettavaksi. Kaikesta rankaistaan :kieh:
Eilisen päivän sokerimittailut olivat taas ihan oppikirjasta, paasto 4,7 ja korkein aterianjälkeinen oli 6,3. Kotimittausten perusteella voisi ajatella, vaikka rasitus antaisi minkä tuloksen, niin tuskin joudun insuliinille tässäkään raskaudessa. Toivon ainakin, ettei tarvitsi lähteä NKL:n asiakkaaksi.

Marjalle malttia lepäilyyn ja pois moiset ennenaikaiset supparit!

Suonenvetoa täälläkin ajoittain! Ei vielä turhan usein, mutta ikävästi aina levossa, kiva herätä yöllä siihen!

Mädchen :heart: 25+5
 
Heips!
Tämän päivän neuvolakuulumiset
paino +255/vk
RR 118/70
prot - ja gluk -
Kohdunpohjankorkeus 25cm
laspiveden määrä normaali
tarjonta RT
syke +140
liikkeet ++

Iltapäivällä sitten neuvolalääkärin juttusille ja katsomaan kohdunkaula ja -suun tilanne.

Neuviolatäti oli myös aikalailla sitä mieltä että lepoa tarvittais kun on noita supisteluja ja paineen tunnetta. Kävely ja seisoskelu molemmat aiheuttaa supistelua.. Ja sydämentykytyksestä neuvolatäti sanoi että kannattaa puhua lääkärille jos tarvitsee mennä lisätutkimuksiin kun tullut lähes päivittäin..

Palailen myöhemmin kertomaan neuvolalääkäristä kuulumiset..

O&O+ pikku jäppinen 26+4
 
Kelan papereista piti kysymäni, että moniko on siirtänyt jo tässä vaiheessa tuohon isäkuukauteen tarvittavat 12 viimeistä vanhempainrahapäivää isälle? Me meinattiin laittaa paperit menemään nyt niin, että minulle haetaan tuo koko vanhempainraha, ja ilmoitan sitten myöhemmin Kelalle sen siirron, kun selviää, että mies varmasti pystyy töiden kannalta olemaan sen 36 päivää poissa.jeeni suonta vetää pohkeesta täälläkin : / Joskin siihen auttoi, kun mies yksi ilta hieroi niitä oikein venyttäen, lähti nilkasta ja oikein työnsi polvea kohti. Rauhoittui hetkeksi. Magnesium voisi myös auttaa.

marja jo on ollut toimintaa äitipolilla : / Samoja oireita täällä, siis tuota tunnetta, tiukkoja supistuksia ja leukkarit oli kolmella plussalla, viljelyyn lähti. Kohdunkaula 2cm käsin mitattuna kuitenkin vielä. Sairaslomalle olisi terkkari taas laittanut, mutta mitenkäs kotiäitinä sen hoidat :headwall: Mies vielä työmatkalla, joten 24/7 tuon esikoisen perässä... Ei voi mitään… onneksi parin viikon päästä on jo lääkäri, niin saa taas vähän tilannepäivitystä. Toivottavasti saat lepäiltyä ja oireet helpottavat :hug:

Branwen ja Sissi 23+6
Meillä on tismalleen samat viikot :) Mulla pissa oli puhdas, mutta verikokeissa leukkarit koholla:( Mä kans mietin, että joo töistä saikulla, mutta näiden viiden kanssa pakostikkin tarttee jotain pientä touhuta. Tosin ovat niin isoja, että ei mitään ihme rumbaa, mutta ruoat, pyykit jne...tosin nyt olen vaan yrittänyt olla, mutta mulle se on hieman hankalaa, kun tottunut olemaan liikkeellä ja tekemään kokoajan jotain. Olin ihan varma, että nyt kun on kotona ollu, niin painokin vaan nousee, mutta oli taas pudonnu 1kg, joten lähtöpainosta olis nyt saldona miinus 6kg:)
 
Huoh... Keskiviikkoa!
Kuumuus uuvuttaa niin ettei jaksa oikein edes ajatella. Öisin käyn 1-2 krt vessassa ja unen saaminen uudestaan on vaikeata. Oon koko ikäni nukkunut mahallaan, raskausaikoja lukuunottamatta. No nyt kun ei enään mahalleen pääse millään keinolla ja kyjellään on nukuttu jo jonkin aikaa niin sopivan asennon löytyminen on vaikeaa. Selällään ei voi paljoa olla kun selkään alkaa sattua ja leviää siitä sitten koko lantioon muutamassa minuutissa. Ja kyljellään ollessa alkaa alempi jalka puutua jollei sitä liikuta.... Eli vaikeeta on ;)

Lastentarvikkeessa on Kesätuuletus meneillää ja tänään ajattelin lähteä katsomaan millaisessa alennuksessa meille valitut vaunut ovat. Josko vaikka ostaisi ;) Tarkoituksena on tässä kesäkuun aikana ostaa. Äitiysavustusta vaan tässä odotellut, mutta onhan Lastentarvikkeella mahdollisuus laskuun ja 60 päivän maksuaikaan :D

Jaahas, eipä sitten pää toimikaan enempää :(

-Santtu ja Möyry-Muksu 23+5
 
Toissapäiväisiä neuvolakuulumisia rv 27+1:

-Painoa tullut yhteensä n. 14 kg
-rr 118/78
-prot -
-Gluk -
-verta pissassa (muttei yllätä näiden vuotojen takia)
-Hb 122
-Sf-mitta 28cm
-syke +
-liikkeett ++

Neuvolassa käyn enää otattamassa nuo perustestit normaalissa aikataulussa ja kaikki kontrolointi on nyt tuolla sairaalassa. Edes äitiyspolille (eri kaupungissa) ei mua lasketa, ettei kukaan ylimääräinen sörki ja tee mitään hallaa vahingossa.

Mulla on nyt tilanne se, että täytyy ottaa niin iisisti kuin mahdollista. Lääkäreiden mielestä vuotaa hieman liian usein ja se vuoto ja ne hyytymät itsessään kuulemma vielä heikentää sikiökalvoja, joten lapsivedetkin saattaa mennä ihan yht'äkkiä tässä. Jos vedet menee tai alkaa massiivinen vuoto, ambulanssin nokka suoraan kohti Tays:ia, alle 32 viikkoisia ei synnytetä keskussairaaloissa (ellei ole pakko), vielä se kun asun noin 80 km päässä lämimmästä sairaalasta, niin lääkärit ovat huolissaan... Puolessa tunnissa pitäisi olla leikkausvalmiudessa mielellään. Ei voi mitään.

Epäilevät että tämän tilanteen syynä on edellisessä synnytyksessä tehty kiireellinen sektio ja se sektioarpi. Eli tämä istukka on vissiin tarttunut sektioarpeen kiinni, eikä sen takia nouse (suurin osa istukasta on takaseinällä ja noin 6cm nousee kohdunsuun päältä vielä etupuolelle, eli totaalisen etinen tämä. Siinä on vielä sellainen lisäjännitysmomentti, että kun sektio joudutaan suorittamaan tämän vauvan palastamisesksi, että jos se istukka on kunnolla sektioarvessa kiinni, vuoto on kuulemma niin runsasta, että kohdunpoisto samalla on mahdollista, että selviän siitä hengissä.

Muuten on ihan hyvä olla. Ei satu mihinkään oikeastaan, painoa tietty tulee kun istun ja makaan suurimman osan ajasta. Onhan mulla tuo 1v 10 kk päivät tuossa ja teinityttö (joka auttaa parhaansa mukaan). Mies sitten tekee käytännössä kaikki kun tulee töistä kotiin. Koitetaan selvitä päivä kerrallaan tässä ja haaveena olisi jos kotona selviäisin vielä vajaa 3 viikkoa, niin miehellä alkaisi kesäloma ja lastenhoito olisi sitten järjestetty.

Sen verran täytyy kertoa, että kun torstaina jouduin sairaalaan yöllä ja vietin kaksi vuorokautta synnytyssalin puolella, niin perjantaina saatiin sen verran lupaa poistua sairaalasta että mentiin naimisiin. Eli vaimona tässä sitten elellään. :) Juhlat pidetään vasta noin vuoden kuluttua, nyt on muut jutut mielessä. Hääpäivää edeltävä yö vietettiin erillään ja samoin hääyö. Yhdyntäkieltohan meillä on vauvan syntymään saakka.

Aika paljon asioita on nyt kiellettyjen listalla. En voi matkustaa oikein mihinkään, autossa istumista ei suositella. Uida en saa. Nostella en saa. Mitään mikä aiheuttaa supisteluja, ei saa tehdä.

Mutta mä saan sentään olla nyt kotona toistaiseksi ja koittaa ajatella postiivisesti. Haluan niin kovasti tämän lapsen elävänä syliin ja kyllä sitä lapset äitiäänkin tietty tarvitsee vielä monta vuotta. Täytyy vaan yrittää pitää mieli virkeänä ja ajatella että onneksi Suomessa on maailman paras synnyttää, tavalla tai toisella. :)

Nyt on tavoitteena päästä rv 28+ viikoille, sitten rv +32 ja sitten ollaan jo voiton puolella ajallisesti.

Kiitos jos jaksoit lukea ja anteeksi kun en tähän samaan nyt kommentoinut muuta. Luen ajatuksen kanssa sitten ja olen hengessä mukana :)

Huldis ja pikkusisko 27+3 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: marja76
Kyllä täytyy sanoa, että on Huldiksella kyllä kestämistä noiden asioiden kanssa. :hug: Toivottavasti nyt rauhoittuisi ja pääsisit edes sinne 32 asti. MUTTA Suuren Suuret Onnittelut Rouvintuumisesta!!!! :kiss:
Ja ei viestisi olllut liian pitkä, tässä itseni iloksi laittelen uusia kynsilakkoja ja sain poistettua vanhat lukeassa juttuasi. Eipähän tarvinnut vaihdella juttuja välissä ;)
 
Voimia Huldikselle ja Marialle:hug: Toivotaan että vauvelit pysyy viellä masussa.
Huldikselle paljon onnea rouviintumisesta:flower:

Laitan kans vähän neuvolakuulumisia tältäpäivää :)

Paino: +840 g vko :ashamed: kaikkiaan nyt + 9kg
rr 120/70
hb 135
sydänään +
liikkeet++
sf- mitta 22 meni vähän kesk.käyrän alapuolella

no nyt en muita mitä piti viellä kirjottaa...ehlä myöhemmin:stick:

Ihanaa kesäpäivää kaikkille=)

muffi+ nappula 27+1
 
Talvicci: Toki saa kysyä, meillä pojan kuolinsyy oli sillon sikiöaikanen kehityshäiriö, eli toisen puolen pallea puuttui lähes kokonaan ja suolet oli rintaontelon puolella eli ei oikeastaan mitään elin mahdollisuuksia ollut! En tuolloin käynyt rakenneultrassa,jossa luultavasti oltais jo raskaus aikana huomattu...

Mullakin huomenna lääkäri-neuvola, saa nähä onko mulla supistukset saanu jotain aikaseks! Olis ollu kolmen viikon päästä, mut sillo ei ois oikein ketää saanu ammaksi lapsille, ni siirtyy huomiselle, kun isäntäkin iltavuorossa nyt ni ammakin omasta takaa!=)
Juu ja ihan hyvä kun nyt jo, kun toinen jalka vaivannu, ni jospa se samalla katottas ettei mitään vakavampaa siinä!

Huldis:Voimia sulle oikein paljo, oot siekin paljo joutunut nyt raskaus aikana kestämään!:hug: Ja Onnea naimisiin menosta!
 

Yhteistyössä