Syyskuun Sydänkäpyset *kesäkuu*

Jahas, josko minäki vähä päivittelen kuulumisia välissä. En oo hetkeen koneella ollutkaan ja pitkä pätkä on juttuja luettavana kunhan aikaa löytyy :)

Eilen oli lääkärineuvola. Suluissa edellisen nla:n arvot yms.

Painoo oli tullu +200g.
RR 118/85 (130/73)
Pissat muuten ok leukkarit ++
Hb 123 (117)
Sf-mitta 26 (21)

Vauva on nyt jo pää alaspäin, ei haittaa yhtään :)

Eipä tänne sen ihmeempiä, kivut jatkuu ja jatkuu, mutta näihin tottuu..

Jave + Jalmari 25+4
 
jeeni
neuvolalääkärikuulumisia:
paino alusta +5kg
verenpaine tälläkertaa 105/67, lääkärin mielestä ihan hyvät paineet mulle
sf 24

...ja kaikki muukin kunnossa :)

jeeni ja kaveri 27+2
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Santtu81, juuh, ei sieltä meidänkään kaukaloa tarjouksesta löytynyt :kieh: mutta onhan tässä vielä aikaa...
Kauhean ikävä paineentunne ajoittain alamahassa. Joku muukin täällä sitä valitteli :confused:
Vähän jos nopeammin kävelee tms., alkaa tuntumaan sellainen paineentunne alamahassa, sama jos oikein kovasti touhuaa nyt kuumalla. Ei oikein kiva tunne... Mitä lie...?

Tuli muuten mieleen, että täältä http://www.marksandspencer.com/b/42966030?ie=UTF8&intid=gnav_hp_txt&pf_rd_r=1CCQZ6WYV5QFGREJRK2E&pf_rd_m=A2BO0OYVBKIQJM&pf_rd_t=101&pf_rd_i=42966030&pf_rd_p=469024753&pf_rd_s=global-top-4 löytyy aika edullisia vauvanvaatteita, ja postikulut rapiat 5 puntaa...

Hyviä neuvolakuulumisia jeenillä ja Javelialla:)
 
Viimeksi muokattu:
Kauhean ikävä paineentunne ajoittain alamahassa. Joku muukin täällä sitä valitteli :confused:
Vähän jos nopeammin kävelee tms., alkaa tuntumaan sellainen paineentunne alamahassa, sama jos oikein kovasti touhuaa nyt kuumalla. Ei oikein kiva tunne... Mitä lie...?
Kuulostaapi tutulta. Koko maha kovettuu ja kiristää. Ne on eräänlaisia harkkasuppareita nuokin. Lepoa vaan sitten päälle. Mulla tuli aiemmissa raskauksissa imuroinnista tuota, mies saikin hoitaa sen homman silloin. Nyt ei ole vielä moista esiintynyt. Mutta reippaampi kävely/ pitkä matka saavat aikaan tuota kiristystä.

Mulla on neuvola vasta ensi viikolla, lääkärikäynti. Pääsee vissiin kurkkaamaan ultralla pienokaista... :heart: Ja seuraavalla viikolla se toinen sokerirasitus :x Sitten lähetäänkin mökille juhannukseksi :cool:

Täytyisi käydä kelan sivuilta katsomassa onko tehneet mulle päätöstä jo. Paperit toimitin viikko sitten maanantaina. Noissahan kestää, mutta jos vaan jonoja ei ole, niin luulis olevan helppo juttu mun kohdalla :D

muoks. Oli tullut päätökset :D Ja 16.6. kopsahtaa äitiysavustus tilille, pääsee kaukalo-ostoksille :D Pienet on ilot ;)

Mädchen :heart: 25+6
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon käynyt Kelan sivuilla kovasti kurkkimassa, josko olisivat paperit saaneet. En mä mitenkään sitä avustusta odota ;) Mutta eilen sitten tajusin, että vein paperit töihin viime tiistana ja esimies oli pois sitten loppu viikon. Paperit on siis lähtenyt palkkikseen vasta tän viikon maanantaina, joten Kelassa varmaan vasta ensi viikolla :( Jää varmaan haaveeksi saada se avustus edes tän kuun puolella. Mun mielestä viime kerralla (v.20005) meni papereiden viemisestä 2-3 viikkoa ennen kuin olivat tilillä. Ja silloin vein paperit suoraan Kelaan. Ei mua muuten kiinnosta milllon päivärahapäätöksen tekevät, mulle kun tulee ekat rahat Kelalta vasta marraskuussa :D Saan palkkaa sen 72 päivää (lokakuun lopulle).

Viime yö meni taas aika ketuiksi. Sain unta vasta yhden jälkeen ja kävin pari kertaa vessassakin eikä tietenkään uni heti silloin tule... :( Siis ONNEKSI ei tarvii olla töissä! Mä olisin ihan zombina sielä kun en saa nukuttua. Sit kun saan miehenkin peiton ja tyynyn käyttööni niin saan ittelleni sellaisen linnotuksen tehtyä että asento on hyvä ja uni maistuu :) Ikävä vaan kun se autuas nukkuminen alkaa vasta 7 jälkeen aamulla..

Taidan siirtyä sivuun valittamasta. On muuten kuumakin, jos siitä tässä samalla ;) Tuuletin on tilattu, tulee varmaan vasta ensi viikolla kun eilen ei vielä ollut lähetetty. NetAnttilasta tilattiin kun kaupat myy eioota.

-S ja M-M 23+6
 
Santtu: Asun täällä "juuri ja juuri" Kehä III ulkopuolella. Pikkukaupungin etuja tuo nopeus, vaikka lapuissa lukikin päätöspaikkana Helsinki ;)

Mä olen itselleni antanut luvan hankkia mitään vauvalle vasta kun tuo raha tulee, jotenkin siksi sitä odotti :D Pääsee vihdoinkin toteuttamaan itseään :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Santtu81
Alkuperäinen kirjoittaja Mädchen;23942554:
Santtu: Asun täällä "juuri ja juuri" Kehä III ulkopuolella. Pikkukaupungin etuja tuo nopeus, vaikka lapuissa lukikin päätöspaikkana Helsinki ;)

Mä olen itselleni antanut luvan hankkia mitään vauvalle vasta kun tuo raha tulee, jotenkin siksi sitä odotti :D Pääsee vihdoinkin toteuttamaan itseään :LOL:
Jos ne on Helsingissä kerran noin nopeita tekemään Kehän ulkopuolelle päätöksen, niin ehkä ne onnistuu sen tänne omaan kaupunkiin Kehän sisäpuolellekin ;) Ollaan kuitenkin vaan muutama kilsa Kehä III:sta, joten ehkä mullekin ;) :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mädchen
Lukemassa käyn, mutta ei tule niin kovin kirjoiteltua.

Huldikselle jaksamista! Toivottavasti saisit vielä jonkun aikaa mahaa kasvatella. Ja onnea naimisiin menosta!

Monta sivua tuli luettua kerralla ja enää muista mitä piti kommentoida :ashamed:

Sokerirasitus täällä edessä myös. Vielä en ole käynyt, neuvolasta laittoi viimeksi bmi:n vuoksi. Se 27, kun normaalin yläraja 25, ja painoa on kertynyt koko raskaudessa vasta 1,1 kg. Mutta ei auta, mentävä on. Toivottavasti ei olisi mitään niissä. Neruvolasta sanoi että 24-28 viikoilla pitää käysä, varasin ajan ensi tiistaille, ehtii tulokset tulla luultavasti ennen torstain lääkärineuvolaa. Kuuleepa ne sitten, ei tarvitse odotella heinäkuulle asti.

Väsymystä liikkeellä. Vuorotyö väsyttää. Miehelle jo ärähdin aamulla, kun antais joskus näin iltavuoropäivinä nukkua aamulla pidempään, mutta ei... Ei se tajua aina että oikeasti olen väsynyt iltavuoron jälkeen aamuisin. Meijän neiti kun on päättänyt herätä näin kesäaikaan jo ennen kuutta.. Vielä 7 viikkoa töitä jäljellä, se hyvä puoli vuorotyössä että aika tuntuu menevän nopeaa. Täytyy yrittää vapaahetkinä levätä ja jättää kotihommia vähemmälle. Tehdä sitten kun jään kotiin. Kelan paperit palautin maanantaina ja ä-loman aloitan 15.8, 9 päivää varhennettuna. Kelan täti yritti kovasti että aloittaisin jo 2.8, kun työt loppuu heinäkuun lopussa. Mutta mä ajattelin asian niin että pari viikkoa pärjätään, kun tulee lisiä ja lomarahoja vielä kuitenkin elokuulla. Ja eipähän sitten ensi kesänä tarvitse olla niin pitkään kotihoidon tuella, se on kuitenkin vähän. Mä kun luultavasti palaan syyskuussa -12 opiskelemaan, jotta saisin opinnot tehtyä.
Esikoinen sai syksyksi kaupungin kerhopaikan kerran viikossa, 3,5 tuntia :) Pääsee ainakin silloin ikäistensä seuraan hetkeksi.

Nessu ja pieni 24+0
 
Sokerirasituksesta. Sinnehän ei siis ole pakko mennä. Jos ei halua niin ei mene. Mä olen kaksi kertaa jättnyt menemättä, sanon suoraan terkalle etten sinne mene. Paastosokeri katottu sormen päästä neuvola käynnillä. Täällä kaikki laitetaan siihen. Tai siis noihan on suosituksia, eihän neuvolassakaan tarvii käydä, jos ei halua :D
 
Ensin Huldikselle onnea naimisiin menosta ja toivottavasti pääsette vielä muutamia viikkoja eteenäpäin ennen vauvan syntymää, jaksuja!!

Isäkuukaudesta, tehtiin myös niin, että hain vanhempainvapaan suoraan koko ajalle mutta korjataan asiaa sitten, kun on tarkempaa tietoa siitä, voiko mies todella olla pois töistä. Tosin en ole vielä vienyt papereita. Odotan viimeisen palkkakuitin 15.6 ja sitten menen Kelaan ihan itse paikanpäälle, jotta kaikki on varmasti oikein.

Sokerirasituksessa kävin jo yli viikko sitten ja kaikki onneksi kunnossa. Paasto taisi olla 4.2, 1h 5.7 ja 2h 4.6. Olin aika yllättynyt noin matalista arvoista. Aika paljon nuo käytänteet vaihtelee paikkakunnittain - täällä sokerirasitus tehdään kaikille yli 25 vuotiaille painosta ja sukurasitteista huolimatta.

Kuumuus väsyttää mutta nyt taas gradun pariin,
Marsa ja poitsu 25+2
 
Santtu: tiedän että voisin kieltäytyä menemästä sokerirasitukseen, mutta en mä halua papereihin merkintää "kieltäytyi sokerirasituksesta". Ja toisaalta, saapahan varmistuksen että kaikki kunnossa.
Ei mulla mitään merkintää tullut :) Kone kun ei automaattisesti rasituksene pistä. MErkattuna sielä on paastosokeriarvo sormenpäästä. Esikon aikaan kävin ja mulla tuli niin kamala olo enkä mienannut päästä sieltä kotiinkaan kun heikotti niin paljon, niin en todellakaan mene sinne vapaaehtoisesti uudestaan. Terkan kanssa on sovittu, että jos paastosokerissa jotain häikkää niin sitten harkitsen rasitusta uudestaan.
 
Voi Huldis, hurjalta kuulostaa! Täältäkin peukut pystyyn, että pieni pysyisi matkassa vielä monta viikkoa (ja mieluusti useamman kuukaudenkin). Ja hirmuisesti onnea rouviintumisesta!

Minäkin hain vanhempainvapaata koko ajalta, isäkuukausi kyllä varmaan pidetään, mutta haetaan sitä sitten lähempänä. Näin tehtiin esikoisenkin kohdalla.

( . ) Täällä ei mitään ihmeellistä, esikoinen on TAAS sairastellut, kuumetta pukkaa vähän väliä. Oma vointi on hyvä, joskin tuntuu että varsinkin aamuisin käveleminen on ylivoimaisen rankkaa, hengästyn ihan muutaman sadan metrin kävelystäkin. Voiko kohtu olla jo niin iso, että alkaa keuhkoja ahdistaa? Muistan esikoisen kohdalta, että loppuraskaudessa ennen kuin lapsi oli laskeutunut hengästyin pelkästä seisomisesta. Selkä vihoittelee jos teen jotain "omituista", viime viikonloppuna koottiin esikoiselle sänky, ja sen jälkeen kyllä selkää juili. Onneksi meni ihan levolla ohi päivässä.

Muutettiin siis tuo kaksivuotias pois pinniksestä, ja vastoin odotuksiani kaikki on sujunut hyvin. Nyt kaveri on viikon verran nukkunut lastensängyssä, eikä ole kertaakaan lähtenyt illalla/yöllä tai kesken päiväunien vaeltamaan mihinkään. Olin valmistautunut siihen, että saadaan palauttaa poikaa sänkyyn kymmeniä kertoja yössä näin ensi alkuun. Toivotaan, että jatkaakin nukkumista yhtä hyvin, sittenkin kun uutuudenviehätys sängystä on kadonnut! Kylläpä se muuten nyt tuntuu isolta pojalta, kun nukkuu isojen poikien sängyssä. :heart:

Käytiin katsomassa tuplarattaita, kokeiltiin Phil & Tedsejä, jotka muuten himottaisivat mutta ovat pirun kalliit, ja yksi etupyörä Suomen talvessa arveluttaa... Toinen vaihtoehto on Lastentarvikkeessa myytävä Z-Line Twin Rider, joka olisi puolet halvempi, mutta siinä taas mietityttää se, että äkkiseltään näytti että vanhemman lapsen jalat roikkuvat suoraan nuoremman päällä kun tämä on kopassa, vanhemmalle kun ei ollut mitään jalkatukea. Onko kellään kummistakaan rattaista kokemuksia? Ulkomailta pitää sitten varmaan nuo P&T:t tilata jos niihin päädytään, kun saa kuitenkin jonnin verran halvemmalla.

Ja ah, eilen tuli Kelalta kirje että 3.6. on tehty päätös äitiysavustuksesta ja että pakkaus tulee postissa n. kahden viikon kuluessa. Hyvässä lykyssä se siis tulee jo ensi viikolla! (No, en usko että tulee, mutta toivossa on hyvä elää.) Ennen juhannusta varmaan kumminkin!

Maanantaina on vuorossa neuvola, tällä kertaa lääkäri. Tämä onkin eka "virallinen" neuvolalääkäri, kerranhan jo siellä kävin sydämentykytysten vuoksi ja kerran Kättärillä lääkärillä päivystyksessä, joten sikäli tuota kohdunsuuta on jo tarkisteltu, mutta kiva kuulla, mikä on tilanne tällä hetkellä. Onneksi on kiva lääkäri!

Vielä vähän liikkeistä: mulla tuntui tosi pitkään potkut vain ihan alhaalla. Nyt on muutamana päivänä erityisesti makuultaan, mutta tänään myös istuessa tuntunut liikkeitä oikeassa kyljessä reilusti navan yläpuolella. Hassua, kun muistan miten esikoisen liikkeet tuntui kanssa ihan samassa paikassa, ei juuri koskaan vasemmassa kyljessä! Tänä aamuna tuntui oikein kivulias tölväisy tuossa kyljessä. Niin se pieni vaan kasvaa ja voimistuu!

Jaksamista kaikille helteessä!

-Jerika 25+5
 
Mädchen, sitä epäilinkin että jotain tollasta olisi, kun levolla ohi menevät, töissä vaan sitä lepoa ei tahdo voida ottaa : /
Soittelin juuri neuvolaan selkäkivuista ja noista alamahan paineentunteista/kivuista. Lääkäriaika olisi vasta ensi keskiviikkona ja aamulla, jolloin mulla olisi työpäivä. Ilmeisesti mun tarttee vaan aamulla silloin soittaa töihin että oon poissa ja luottaa siihen että sairauslomaa antaa. Onhan mulla äitiyspoli myös tiistaina, mutta kuulemma nämä lääkärit eivät mielellään kirjoita sairauslomaa :confused:
Nyt tarttis vaan töissä jaksaa ainakin muutama päivä ja toivoa että on rauhallista....
 
Täällä toinen sokerirasituskoe takana, tulokset sain tänään ja arvot taas alle rajan :) Hemppa 123, eli sekin hyvä. Sokerirasituskoe ei kyllä mennyt ihan nappiin. Huono olo ei ilmaantunut missään vaiheessa, mutta toinen mittaus jäi saamatta, koska ei tullut tipan tippaa verta ja viimeinen otettiin sitten sormen päästä pikamittarilla. Jouduin tähän toiseen sokerirasitukseen sen takia, koska äidilläni on aikuistyypin diabetes.

Tänään tuli outo kipu vasempaan nivuseen/alavatsaan, eikä näytä loppuvan. Istuen ei tunnu, mutta kävellessä, seisoessa ja vessassa käydessä tuntuu. Neuvolaan soitin ja sanoi, että jos jatkuu, niin terveyskeskukseen. Täytyy ottaa iisisti ja katsoa meneekö ohi :|

2vk päästä olis taas neuvola :) Luulin, että siihen ois pidempikin aika, mutta noita nyt vissiin alkaa olla jo useammin näillä viikoilla. 2-3vk välein.

innoM + Pulla 28+0 :heart:
 
innoM, ihanan usein pääset neuvolaan *kateellisena* Mulla kaksi neuvolaa takana (rv:t 8 ja 22), seuraava on lääkärineuvola kahden viikon päästä (rv26) ja siitä seuraava on terkalla sitten elokuun puolivälissä (rv33) :( Siitä sitten lääkäri rv 36 ja sitten terkalla kerran viikossa. Mäkin haluan useammin!! *kiukuttelee*
 
Heissan!

Täältä neuvola-lääkäri kuulumisia! Kaikki oli ok!
RR 131/85, oli pikkasen korkemmalla kun yleensä, mut just olin kävellyt enkä kerenny istua ennen paineiden ottamista juurikaan!
painoa oli tullu 389g/vk, turvotus +, liikkeet ++
sf-mitta 26cm, lapsiveden määrä normaali, vauvan painoarvio on nyt 1096g ja poikkitilassa pikkunen on, sen kyllä tiesinkin, kun liikkeet tuntuneet sivussa ja alhaalla! Ja supistukset onneksi ei ollu mitään saanu aikaseks, kohdunkaula oli 3cm:n lyhentynyt 4cm:stä !
Joo lääkäri kahtoi myös jalan, kun ollut kipeänä ja turvoksissa, mutta sanoi et monesti toinen jalka onki enemmän turvoksissa, mut jos ei turvotus laske levolla ja jalkaa kipeytyy enemmän, niin sit ultrataan jalat. Mutta kun ei ole suonikohjuja niin aika epätodennäköistä että tuliskaan tukoksia!

Hyi että mulla tuli yhtäkkiä huono olo, mahassa ilmaa ja oksettaa, liekkö johtunee kun söin aamulla rusinoita!

Täällä myöskin nyt ollu tuota paineentunnetta alamahassa, kuin myös kiristänyt ilkeästi, jotenki minusta tuntuu että nämä helteet lisänneet noita!

Rv 28+2
 

Yhteistyössä