Syyskuun Sydänkäpyset *kesäkuu*

Täällä poksui 24 vkoa:) Uhmasin lääkäriä ja kävin uimassa...mitään tuntemuksia ei tullut, paitsi nyt iltapvällä muutama napakka supistus:( Tänään tuli jo epikriisi tiistain äitiyspolin käynnistä ja tosiaan siinä oli että kohdunkaulan ulkosuu repsottaa hiukan auki ton lyhenemisen johdosta :(
Äitiysavustus napsahti tilille tänään. Viimeviikon maanantaina vein kelaan paperit ja päätös oli tehty jo samallavkolla, mutta maksussa tänään:)
 
Onnea Huldikselle naimisiin menon johdosta :)

Pikainen hehkutus. Makoilin toissailtana sohvalla vasemmalla kyljellä ja ihmettelin alhaalla, melkein nivusen kohdalla säännöllistä "tikitystä" ja naureskelin että mikähän pommi mulla mahassa oikein tikittääkään, sit välähti!! Eka hikka tunnistettu :heart: Mun pienellä paralla olikin hikka, voi miten hassua ja suloista!

Kelan paperit viety tänään, työnantajan liite palkasta vielä uupuu, jahka hän sen saa toimitettua niin kai sieltä alkaa päätöksiä kuulumaan...

miirikki ja pööpö 26+1
 
Heissan.
Itsellä myöskin sokerirasitustesti viime viikolla, ja tänään neuvolassa kuulin tulokset, kaikki arvot ok.
Muutenkin verenpaineet, sydänäänet ja liikkeet hyviä =) Painoa vaan on tullut aika reilusti, 8kg koko aikana. tai siis mun mielestä reilusti, mutta toisaalta olen kyllä muuten ollut aina hoikka, että nythän se sitten kostautuu :D
Kelan paperit on postitettu ja päätöskin tullut, äippäpakkaus vaan ei ole vielä eksynyt tänne pohjoisen perukoille, no jospa tuo tulisi ennen juhannusta.
Tänään siis 27+2.
 
ansuliinu, mun oikea jalka oli ainoastaan kipeä, ja yhden cm paksumpi pohkeesta kuin vasen(ja on sen verran myös normaalistikin). Ei suonikohjuja tms, ja tukos löytyi reidestä. Ihan vaan varoituksen sanana :whistle: Heti kyllä määrättiin ultraan, kun pelkkä raskaus oli riittävä riskitekijä, mitään muita riskitekijöitähän mulla ei ollut ja liikuinkin paljon vielä siinä kohtaa.
 
Huh hellettä!

Sokerirasituksessa kävin toissa päivänä. Otti melko koville se paasto, kun sattui niin helteinen päivä. Mä aattelin viimisen puolen tunnin aikana, eetä mun kieli irtoaa, ku oli niin kamala jano. :D Selvisin kuitenkin! Huomenna pitäis soitella neuvolaan tuloksista. Paastoarvo oli ainakin hyvä (4,2). Toivotaan parasta!

Liikkeet vahvistuu päivä päivältä ja etenkin iltaisin on rajut bileet meneillään. :heart: Mies ei ole vielä päässyt liikkeitä tuntemaan, sillä kaikki touhu lakkaa, kun mies pistää kätensä mahan päälle. :D Mutta kuulemma melskettä kuuluu, ku painaa korvan mahaa vasten.

( . ) Hieman pelottaa, millaisia oloja kesä tuo tullessaan. Nyt alkaa jo helteet tuntua tosi tukalilta. :( Kohta varmaan istun tuolla meidän kellarissa kuumuutta paossa! :D

Viikonlopuksi on suunnitteilla pientä kivaa miehen kanssa. Lähdetään minilomalle Porvooseen (=yksi yö hotellissa eli mä saan viimein himoitsemani hotelliaamiaisen! :p ) Jos jollain on paikallisia menovinkkejä, ne otetaan kiitollisina vastaan. ;) Mä odotan sitä autuutta, kun aamulla voi herätä ilman, että koira hönkii naamalle tai että pitää sännätä keittämään aamupuuroa muksuille. Kerrankin joku muu kokkaa aamiaisen!

Liinukka & Antero 24+3
 
Kivut vasemmassa nivusessa/alavatsassa jatkuu edelleen (vähän jo helpottaneet), joten terveyskeskuksessa kävin. Lepoa ja panadolia (en ota, koska ei semmoinen tähän auta). Joku lihas vissiin "venähtänyt". Ei liittynyt raskauteen mitenkään. Lääkäri nyt oli mitä oli, mutta ainakin pikkuinen on tänään potkinut ja jumpannut niin kovasti, että eiköhän kaikki oo ok :)

Liinukka81, meillä tuntuu käyvän aina samoin miehen kanssa :D Niin, tai sitten, kun sanoo "kato, se heiluu/potkii", niin mitään ei enää tapahdu :D No, ehkä se enteilee sitä, että pikkuinen synnyttyään rauhoittuu iskän sylissä paremmin ;)

Helteet ei ole ainakaan vielä häirinneet yhtään! Nautin auringosta ja kotikin on suhtkoht viileä kokoajan. Läpiveto + tuuletin. Öisin tulee jopa kylmä, kun on läpiveto ja nykyään alasti tulee nukuttua.

Laitoin jo aiemmin joskus noista neuvoloista, mutta täällä niitä tosiaan on nyt tästä eteenpäin näin = 30-34 neuvola 2-3vk välein, 35-36 neuvolalääkäri ja 37 -> tarkastukset viikottain.

innoM + Pulla 28+0 :heart:
 
Huldikselle onnittelut naimisiinmenon johdosta!!!:flower:

Santtu millo laitoin äitiysavustushakemuksen meneen kelalle?mie laitoin toukokuun lopus ja sain rahat viime viikolla...eli (vajaa?)pari vk meni,mun mielestä nopeeta toimintaa,en odotellu niitä vielä mut hyvä et tuli ;)

javelialla sf-mitta taitaa vedellä yläkäyrillä ;D

Nessu aika jännä et noin vaihtelee ttuo sokerirasituksessa käymisen vk,täällä se oli rv25-27aikana..ja tulokset tuli jo saman pvn aikana,heti kysyin sen paastoarvon ku otti sormenpäästä,hiemanhan se oli kuite eri lopullisesta mut ei paljoo.ja soitin sit päivällä neuvolatätille ja kysyin ne..ja pakollistahan tuo ei tosiaan ole mut onhan se hyvä käydä tsekkaan.

Jerika kyllä varmaan voi jo keuhkoihin painaa,kaikillahan tuo kohtu kallistuu erillailla ja kasvaa erillailla...ja noista 1eturattaalla olevista olen kuullu et ei ihan suomen talveen ole hyviä...

(.) juu eka hikka oli täälläkin tuossa viime vknloppuna:heart: hirveet nää helteet,lähettii pojan kans päivällä uimarannalle,1,5tuntia ja piti lähtee huudon kans pois,ei oikee menny mikää perille mitä sano ja sit huusi mulle ja haukkui,arestia loppupv ja pelata ei saa.eilen meni vklopun karkkipv,eli herkkuja ei sille vkloppuna ostella,itse kyllä ostan suklaata =P väsymys painaa ja päätä meinaa särkee,olen kyllä vettäjuonu et olisko sit hempat laskussa..alkaakohan se mullaki 2vkn välein kohta tuo neuvola,luulen et vasta sit seuraavan kerran jälkeen mut saa nähä.. nyt iltapuuroa.alko kaurapuuroa ja näkkäriä haluttaan =P mies pitää ihan outona et iltapalaksi syön puuroa,en kyl tajuu mitä outoo siinä on,syöhän vauvatki..
Jiimii&poju27+4
 
JiiMii, mä vein hakemuksen töihin viime viikon ti ja esimies on laittanut sen palkkikseen tän viikon maanantaina (oli viime ke-pe vapaalla). Sitä koska se päätyy Kelaan asti, yritän vasta sivuilta kytätä. Mutta jos hakemus olis Kelassa vaikka ens viikolla viimeistään... Eli taitaa sinne ihan kuun lopulle rahojen kanssa mennä :(
 
Onnea Huldikselle naimisiinmenosta ja voimia jatkossa, toivottavasti vauva pysyy masussa vielä useita viikkoja!

Tää kuumuus on voimia vievää, ei oikeen muualla kun sisällä huvita olla. Rannalla on tietty pitänyt esikoista käyttää. Yöt kaikkein vaikeampia, ei minkäänlaista hyvää asentoa. Paljon peittoja ja tyynyjä jalkojen väliin niin sitte jotenki saa unta. Noh ensi viikolla viilenee taas.

27+5
 
R-M
Täällä bongattu eilen ekan kerran hikka! :heart: Tuntu hassuja tärähdyksiä alamahassa ja selvyydenkin sain asiaan heti, kun seurassani oli ystävä joka on viikolla 33, niin hän sit sanoi et varmastikin on hikka. Illalla unta odotellessakin tuntui kun poju hikotteli. :)
Meillä mies on saanu nähä/tuntea liikkeet ja potkut jo monenmonta viikkoa, joskus viikon 21 paikkeilla pikkunen lopetti ujostelun eikä lopettanut heti kun mies katto tai kokeili. :)

Onneks tää keli ei oo vielä ottanu koville, oon vaan nauttinut kun on niin lämmin ja voi mekko päällä viipottaa menemään. :) Ennen en oo ollu mikään mekkoihminen, mut masun myötä mekkojenkin pitäminen alkanu tuntumaan mukavalle. Eilen sain ostettua shortsitkin, tähän asti ollu vaan caprit käytössä. Henkkamaukalta "normipuolelta" löyty, osti vaan pari kokoa normaalia isommat niin hyvin masu mahtuu, ja kun on semmosta venyvää farkkukankaan näköstä niin on ihan kivan näköset eikä roiku muuten päällä.

Huomenna lähetään mökkeilemään viikonlopuks, äiti vuokrannu viikoks mökin kun omaakaan mökkiä meillä ei oo. :) Alkuviikko ollaan kotosalla kun on perhevalmennus ja mulla hammaslääkäri (iiks, hampaanpaikkaus..) ja sitten mennään luultavasti takasi mökille ku tuskin viitsii kotonakaan olla. Ihanaa kun pääsee ottaa ihan rennosti, kotona kun ei osaa vaan olla tekemättä mitään.

Tänään silitin ryppyisimpiä vaatteita mitä oon pessy, vielä kun sais pienimmät niistä valkattua ja viikattua kaappiin ja isommat laittaa vaatehuoneeseen oottamaan että ipana kasvaa. Maanantaina tilasin kestovaippoja kun aika hyvä tarjous oli niissä, tänään ne sain jo postista noutaa. :) Vielä jos muutaman ainakin niitä hankkis, niin ei tarviis niin usein olla niitä sitten pyykkäämässä. Tutulta sain niitä lainaan ja kirpulta oon löytäny käytettyjä ja ihan uusia. Saa nähä kuinka ahkerasti niitä sitten jaksaa käyttää..

R-M & Eemeli 27+3.
 
Zophie: Oliko sulla se jalka tosi kipeä? Kun mulle sanovat et jos tukos on niin se on sit niin kipeä ettei sillä kärsi kävellä ja se turvotus ei laske edes levolla! MUlla ei oikeastaan kävellessä tunnu mitään kipua ja turvotus kyllä laskee aina yön aikana ja on vaan tuosta nilkasta ja jalkaterästä turvokisissa! Ja tuo on se jalka jota myös issiashermo vaivaa, niin se kipukin on enemmän sen tyylistä! Menen kyllä uudelleen lääkäriin jos kipeytyy tai turpoaa vielä enemmän! Mulla aina kipeytynyt jalat raskaus aikana ja on ultrattukin yhdessä raskaudessa ja sillon ei ollut mitään siinä, mut paljo kipeämpi oli kun nyt!

marja76: Mullakin oli kohdunsuun ulkosuu hieman auki, mut sanoivat et se on uudelleen synnyttäjälle ihan normaalia et on aiemmin! Oli myös edellis raskaudessa sama juttu!
 
Zophie: Oliko sulla se jalka tosi kipeä? Kun mulle sanovat et jos tukos on niin se on sit niin kipeä ettei sillä kärsi kävellä ja se turvotus ei laske edes levolla! MUlla ei oikeastaan kävellessä tunnu mitään kipua ja turvotus kyllä laskee aina yön aikana ja on vaan tuosta nilkasta ja jalkaterästä turvokisissa! Ja tuo on se jalka jota myös issiashermo vaivaa, niin se kipukin on enemmän sen tyylistä! Menen kyllä uudelleen lääkäriin jos kipeytyy tai turpoaa vielä enemmän! Mulla aina kipeytynyt jalat raskaus aikana ja on ultrattukin yhdessä raskaudessa ja sillon ei ollut mitään siinä, mut paljo kipeämpi oli kun nyt!

marja76: Mullakin oli kohdunsuun ulkosuu hieman auki, mut sanoivat et se on uudelleen synnyttäjälle ihan normaalia et on aiemmin! Oli myös edellis raskaudessa sama juttu!
Mulla oli kaulakanava 2 vkoa sitten yli 4cm ja nyt vaan 2cm. ja kaulakanavan ulkosuu repsotti,,,tiedä sitten. Sano kyllä, että uudelleen synnyttäjillä mahdollista, mutta laskevat mut ensisynnyttäjäksi kun väliä on edelliseen 8 vuotta. Niin ja sano, että heillä salittu alaraja kaulakanavassa on 3cm.. No ite en kauheesti stressaa asian takia...tuntuu, että sukulaiset ja kaverit senkin edestä sitten:)
 
ansuliinu, kyllä sillä jalalla töissä ennen lääkäriä muutaman tunnin käveli, hiukan klenkaten mutta kyllä sillä liikkumaan pääsi. Mulla tosin oli pinnallinen tukos, mutta Klexane-hoito menee koko raskauden ajan riskien takia. Kun tosiaan syytä ei raskauden aikana voi selvittää kun hyytymistekijäarvot ei olis ehkä oikein raskauden takia. Oikeastaan siksi mäkin menin lääkäriin, kun yhden yön särki, ja leposärky on yksi oire... Ja tosiaan turvotusta/pinkeyttä ei edes ollut...

R-M Mä kans ostin Henkkamaukalta shortsit tavispuolelta, kaks kokoa omaa kokoa isommat, oli mustia ja vaaleita :) olivat 9,95, ne missä olis lukenu mama, oli kympin kalliimmat ;)
Aivan ihanat oli muuten mama-puolen sellaset ohutta collegekangasta olevat caprit joissa solmittava vyö, maksoi 14,95e ja ihan sairaan ihanat jalassa :heart:

Kelan papereista, mulla ne on menny Kelalle, mutta netistä katoin ettei mitään päätöksiä ole tehty...tylsää odottaa, viime vkon ti on jo menneet kelalle eteenpäin...
 
Mulla on kans vasemmalta puolen alavatsan ja nivusen alue sikakipeä ajoittain. Jotenkin kuitenkin yhdistän sen vatsankasvuun. Enimmäkseen tuntuu seistessä ja liikkuessa.

Aika rauhallinen tämä masutapaus on kyllä verrattuna isoveljiin. Alkuviikosta oli pari päivää melko hiljaisia liikkeiden suhteen. Pikkuinen ihmetys kyllä hiukan vaivasi, mutta pari viime päivää on taas masussa jumpattu ihan mukavasti. Kaipa se siitä vielä voimistuukin.

Mulla tää lämpö on vienyt aikalailla mehut. Ikinä en ole helteen ystävä ollut ja nyt en kestä sitäkään vähää. Onneksi sentään muutettiin kevättalvella makuuhuoneemme alakertaan, yläkerrassa en pystyisi nukkumaan tätäkään vähää.
Jostain kaapin perukoilta täytyisi löytää yhdet shortsit jotka ovat tähän saakka olleet aivan liian suuret, mutta nyt saattaisivat olla passelit. Uusia en viitsisi ostaa, jollei ihan pakko ole.

Mädchen :heart: 26+0, niin ne viikot vierivät :)
 
Täälläkin on muuten tuota vasemman puolen alavatsa-/nivuskipua! Ja varsinkin seisoessa kävellessä. Yöllä jos erehtyy menemään selälleen kun on pissahätä (jonka muuten huomaa vasta selällään kun kohtu painaa rakkoa) niin tulee aivan hillitön kipu eikä meinaa päästä kääntymään takasin kyljelleen. Varsinkin vasemmalle kyljelle kääntyminen on vaikeeta ja arvaatkaa vaan pitääkö mun nousta siltä puolen sänkyä ;) Ja kun muuten vasemmalla kyljellä nukkuminen on parhainta näistä ei-niin-hyvistä-asennoista.

Tänään on töissä meidän keittäjän läksiäiset ja mäkin meen kamuja moikkaa :D Mies toi just auton niin pääsen menee :D Bussilla kyllä sinne pääsis, mutta matka pysäkiltä on ylämäkeä ja mä kuolen siihen :ashamed: Siis onhan toi mun työmatka kokonaista 2km :LOL:

On muuten selkä nyt kolmatta päivää tas niiiiiin kipee ettei meinaa liikkumaan päästä :( EN ymmärrä mikä siihen taas tuli, välissä oli ihan ok. No masu kyllä tunuu taas kasvaneen, olisiko syynä..

Ai niin, *poks* 24+0 Niin ne viikot vierii täällä peräpäässäkin :heart:

muoks.

Tässä masukuva tältä päivältä, enemmän masukuva -ketjussa

 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Huldasharks
Huldikselle onnittelut rouviintumisesta :flower:
Ja jaksamisia sinne. Kurjaa miten toisilla raskausaika pitää mennä niin vaikean tien kautta :(

marjalle myös jaksamisia lepäilyyn...

Pää lyö tyhjää et mitä piti kommentoija :(


No sen verran omaa napaa ainakin et mäki kävin eilen talviturkin heittämässä pois, oli kyllä ihanan lämmintä vettä :) En kyllä muista et millon olisin näin aikasin käyny jo uimassa!

Tuoretta masukuvaa tältä päivältä. On kasvu näköjään tasottunu :D


Talvicci ja Torsti rv.25+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Huldasharks
Talvicci oli masukuva -ketjuun laittanut ympärysmitan. Päätinpäs sitten minäkin mitata, ja tulos navan kohdalta 111cm :O :ashamed:

Tänään on muuten 111 päivää laskettuun aikaan :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Kelasta tuli päätös tänään. Olin tosi yllättynyt näin nopeesta toiminnasta. Tasan 2 viikkoa sitten vein paperit ja reilu viikko sitten palkanlaskija ilmoitti toimittaneensa työnantajan osuuden. Näköjään joskus yllättävät positiivisestikin. :) Verokortti pitää kyllä varmaan uusia...

Sokerirasituksen tulokset sain tänään. Terkkari oli aidosti yllättynyt niin hyvistä tuloksista. Ilmeisesti mun ylipaino ja perhepiirissä esiintyvä diabetes oli antanut aihetta epäillä muuta. :D No, olin mä itsekin yllättyny, että niin paljon jäi vielä ilmaakin tuloksiin. Helpotti kummasti oloa, kun olin tuloksia kovasti jännittänyt. :)

Liinukka & Antero 24+4
 
Heh, mulla ei oo koskaan samaa paria alusvaatteita, kun rintsikat joutuu ostamaan erikoisliikkeestä ja musta on kipeetä maksaa kakskymppiä saman sarjan alkkareista :D

Ihania mahoja teillä, musta tuntuu että oon jättiläinen teidän rinnalla...tarttiskin ottaa uusia kuvia kun sais oikein kesäkuvia kesävaatteissa ja sitten mitata vyötärönympärys myös ;)
Harmittaa kun ei pääse kunnolla liikkumaan enää, ts. ratsastamaan. Silloin tällöin köpöttelen käyntiä ja hiukan ravia hevoseni selässä, mutta ei musta kunnon ratsastamiseen enää ole. Lähinnä hoidan omaa mielenterveyttäni sillä hommalla mitä nyt heppakullan kanssa tehdään :heart:

Talviturkin vois kyllä heittää pois, ja pikkuisia kävelylenkkejä tehdä enemmän sellaiseen omaan tahtiin, kun vaan helteet ensin laantuisi hiukan. Ja uimista vois kokeilla, jos ei siitä kipeytyis toi alamaha. Selkä pirulainen vaati äsken taas pitkästä aikaa särkylääkkeen, se kipeytyi heti kun taas on työpäivä :| Saas katsoa, antaako se lääkäri jo äitiyspolilta sairauslomaa vai tarviiko mennä eriskeen neuvolalääkärille sitten sitä seuraavana päivänä... Blaah.

Mä aloin valmistamaan isyyspakkausta :) Ootteko tehneet ja jos ootte niin millaisia? Mulla on nyt koossa sukat I <3 dad tekstillä, ruokalappu samalla tekstillä, pari bodya osuvilla teksteillä, tulossa olis kirja Vauva omistajan opas ja sitten ajattelin ostaa sikareita, pienen viskipullon tms. varpajaisiin, tutin jossa joku hauska teksti(kuten äänenvaimennin, sellaisen löysin nettikaupasta :D ), jonkun kivan tuttipullon, pyykkipoikia ja korvatulppia.... Mitäs muuta, olisiko lisäideoita?

Ja jee, Kelan sivuilla luki, että tänään on laitettu äitiyspakkaus hakuun, eli pari viikkoa joutuis sitä odottelemaan :) Muita päätöksiä ei siellä vielä ollut eikä ole kirjettäkään tullut vielä...

Liinukka, hyvä, että rasitukset oli kunnossa :)

Zophie 25+3
 
Viimeksi muokattu:
jeeni
mites toi verokortti-asia muuten, täytyykö tulorajan riittää myös äitiysrahalla ym.? yritin laskella vero.fi laskurilla, että miten mun pitäis veroprosenttia muuttaa, mutta joko en osannu käyttää sitä tai sitten jotain muuta kummaa...ois antanu mulle 0% loppuvuodeksi. alkuvuonna en korottanu, kun laskeskelin, että tuloraja riittää tän työsuhteen loppuun, mutta jos äitiysrahojen pitää myös mahtua tulorajaan niin sitten kai täytyy uusia se verokortti.... tietääkö joku tästä?
 
jeeni: En osaa sanoa varmaksi, mutta koska äitiysrahoista menee joka tapauksessa korkeampi veroprosentti, niin tuskin tulorajalla on siihen niin merkitystä. Eli maksat joka tapauksessa +2% yksikköä enemmän kuin verokorttisi veroprosentti on tai vähintään sen 20%.
 
Zophie: Mulla on myös isyyspakkaus työn alla. Mies vitsaili alkuraskaudesta, että taitaa nyt tilata sen Maisteri Frangenin isyyspakkauksen (tekoviikset, väärennetty passi ja menolippu Etelä-Amerikkaan), joten siltä pohjalta aloitin kasaamisen. Mies fanittaa Ozzya, joten tilasin miehen t-paitaan sopivan bodyn. Lisäksi jotain lukemista olisi tarkoitus lisätä pakettiin, samoin juomapuolta. :)
 

Yhteistyössä