Syyskuun Sydänkäpyset *kesäkuu*

Marjalle voimia lepäilyyn!

Ikävän paljon vaivoja teillä monella :( Mietin, että missähän kunnossa itse olisin, jos töissä olisin. Kun nyt ei ole mitään remppoja ja olo on loistava. Vaikka ei tää kotiäidin hommakaan ihan pelkkää lepoa ole ;)

Tukivyöstä, mulla oli esikoisen aikana lainassa tuommoinen Anita(?)-vyö ja sama kuin jeenillä, teki ikävää mahalle, enkä voinut käyttää.

Isyyspakkauksen tein esikoisen odotusaikana. Sisältönä oli mm. I love daddy-body, Vauva- Omistajan opas-kirja, isä-muki, pikkusukat, pieni tervasnapsipullo, batterya, korvatulpat, tutteja, "miksi isä on tärkeä"-lastenkirja ja mitähän vielä... Aikalailla näitä perinteisiä :)

Taidan olla vähemmistössä, kun minusta on ihanaa kun viileni ilma :D Kyllä mä aurinkoisesta säästä pidän, mutta sellaiset +20 ja rapiat riittää mulle. Viikonloppu oli kyllä aika tuskaisen kuuma! Tosin viime yö oli ensimmäinen kun kärsin kuumuudesta nukkuessa, eikä ollut edes enää kuuma :confused:

Mädchen :heart: 26+3
 
Kyllä ne lapset sielä pärjäävät, olivat mummulle jo soitellut, kun mua eivät saa kiinni omasta puhelimesta. Mulla kans nyt 4-5 päivää ollu kunnon menkkamaiset selkäkivut. Ja nää muut hommelit mukana. Nyt juuri aloittivat kaikkien muiden lääkkeiden lisäksi antibiotit kun se SAGA näyte oli positiivinen.
 
Tervehdys taas tännekin! :wave:
Nyt tulee vähän omanapainen teksti, mutta kirjoittelen myöhemmin lisää kun olen ehtinyt lukemaan kaikki sivut mitä tänne on tullut :)

Mä olen menossa lääkärille puoli kolmelta, mulla on koko viikonlopun ollut paljon harjoitussuppareita, en pysty oikeen mitään tekemään ilman, että vatsaan tulee tukala olo ja alkaa kamalasti hengästyttämään. Lisäksi lauantaina tais tulla yks ihan oikea, kivulias supistus jonka aikana en pystynyt yhtään liikkumaan ja ihan vedet tuli silmiin. Sinnittelin tyhmänä sen päivän kuitenkin töissä ja nyt masua aristelee heti kun teen jotain :(
Pelottaa, että onhan kaikki hyvin...: /

Meillä oli viime viikolla 4D- ultra, lääkäri oli kamala! Jätti heti alussa miehen ulkopuoliseksi ja puhui selin häneen koko ajan! Saatiin mukaan yksi surkea 2D- kuva, eli ihan normaali ja yksi huono 4D- kuva. Sillehän lääkäri ei tietenkään voinut mitään, että pikkuinen oli niinkin hassussa asennossa, että jalkaterät otsalla, joten kuvia oli vähän vaikea ottaa.. :D
Lisäksi lääkäri oli hurjan kovakourainen, runnoi oikeen kunnolla sillä ultran anturilla, että olisi saanut jalkoja ja käsiä pois tieltä ja itseasiassa sen jälkeen mun vatsa on aristellut :(
Pikkuisella näytti kaikki kuitenkin olevan kunnossa, ja tyttölupaus pysyi voimassa :heart:

Meidän tyttö onkin aikamoinen potkija, on liikkunut viime päivinä ihan älyttömästi ja koko masu tärisee ja heiluu kun siellä jumpataan :heart:
Ai niin..4D:ssä oltiin perätilassa, mutta onneksi on vielä hyvin aikaa kääntyä! :) Ainakin toivottavasti, jos tänään on lääkärissä kaikki hyvin!

Haleja teille kaikille masujen kantajille! :hug:

Vaniljainen ja Prinsessa 25+1 :heart:
 
Maanantaita!

Ihan ekaksi Marjalle voimia, peukkuja ja jaksamista! Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin. Vaniljaiselle toivotan myös hyviä lääkäriuutisia. Toivottavasti kaikki pärjäsivät hyvin helteiden keskellä, itselleni niistä ei ainakaan ollut kummempaa vaivaa, ja nyt näkyykin satavan joten se toistaiseksi niistä helteistä...

Omaa napaa: kaaduin viikonloppuna suihkuhuoneessa, onneksi suoraan takapuolelleni ja sain ovenkahvasta kiinni, joten se vähän hidasti. Olin tuolloin siis kaverin polttareissa, ja koko loppuillan vihloi alamahaa silloin tällöin, mutta muuten ei ollut kipuja tai mitään vuotoja. Päätin, että huolestun sitten jos pikkuinen ei liiku, mutta sunnuntaina oli sitten sellaiset rumbat mahassa, että luotan siihen että kaikki on hyvin. Säikähdytti kuitenkin hieman, mutta onneksi vain hieman. :)

Tänään on käyty lääkärineuvolassa, mainitsin samalla myös kaatumisesta, ja lääkäri koitteli vatsan päältä aristaako. Ei hänkään ollut mitenkään sen enempää huolissaan, kun en kuitenkaan vatsan päälle kaatunut. Sokerirasitukseen joudun nyt kuitenkin ennen juhannusta koska sf-mitta hyppäsi keskikäyrältä yläkäyrälle. Lisäksi minulle tehdään vuorokauden sydämen seuranta niiden alkuraskauden sydämen muljahtelujen vuoksi - silloin siis otettiin pikainen sydänfilmi, ja siinä ei näkynyt mitään kummaa, mutta nyt lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, että jotain pientä saattoi olla kuitenkin. Ei kuulemma mitään, mistä tarvitsisi huolestua, mutta lääkäri halusi kuitenkin varmuuden vuoksi että tutkitaan tarkemmin. Muljahteluja ei ole ollut alkuraskauden jälkeen, onneksi. Pääsen siis urakalla labran asiakkaaksi...

Neuvolan mittoja:
Kohdunsuu kiinteä ja kiinni, pituus 3 cm
Paino: 533 g/viikko, alusta noussut 7,6 kg
RR: 111/66 (hyvä, mutta olin juuri juossut bussilta ja portaat ylös. :D)
Sf: 26 cm
Sikiön syke: 130 - 140
Liikkeet: ++
Virtsa puhdas.
Kaikki siis tuota sf-mittaa lukuun ottamatta mallikkaasti. N. kuukauden päästä sitten seuraavan kerran neuvolaan!

-Jerika 26+2
 
Huldis onnittelut naimisiinmenosta! :heart: :flower:

Jerika kyllä välillä saa oikein kunnolla ojentua, kun tuntuu, ettei happi riitä :) eli kai se maha jo keuhkoja vähän painaa, vaikka niin alhaalla näyttäisi roikkuvankin.

jeeni kannattaa odottaa se kelan päätös äitiyspäivärahasta, ja sitten mennä sen lapun kanssa verotoimistoon. Tuunaavat sitä veroprosenttia kyllä :)

Miten Marja jakselet? Tosi hurja juttu, mutta toivottavasti rauhoittuisi :hug: mietinkin juuri, mitä sinulle kuuluu, samat viikot ja samat vaivat, niin tulit mieleen, kun sivuja avasin :)

Minustakin on ihana, kun helle meni ja sade tuli :heart: nyt kun vielä saa nuo helteenaikaiset univelat nukuttua, niin viileämmällä jaksaa touhuta paremmin.

(.) Helle sai aikaan useammankin tosi napakan supparin, joten nyt jännäilen, että ovatko ne jotain tehneet… parin viikon päästä olisi seuraava lääkäri, josko sitä jaksaisi sinne asti odotella…

Branwen ja Sissi 24+4
 
Marjalle jaksamisia! :hug: Kamalinta noissa sairaalareissuissa on tosiaan se jäätävä ikävä lapsia. Ymmärrän hyvin sua! Mullakin on tuo nuorin vasta 1v 10kk, eihän se ymmärrä jos äiti on pois kotoa... Yritä rentoutua ja rauhoittua ja ajatella, että tämä kaikki on onneksi vain väliaikaista :)

Jerika: Auts! onneksi selvisit säikähdyksellä kaatumisesta!

Vaniljainen: Missä te kävitte 4D:ssä? Kuulostaa aikas erikoiselle lääkärireissulle... :( Jaksuja suppareiden kanssa!

Mulla on huomenna kontrolli sairaalaan, jännittää mitä siellä sanotaan tästä mun tilanteesta.
Taas on lieviä virtsatietulehdusoireita ja vanhaa sektioarpea kirvelee pirusti. Toivottavasti johtuu vaan kohdun venymisestä. No huomenna ollaan viisaampia. Menen yksin koko 160 km reissun, mies jää töistä kotiin hoitamaan kuopusta, on sen verran aikainen lähtö mulla ja sinne ultraan ei saa ottaa lapsia mukaan... Enköhän mä iso tyttäö pärjää yksinkin, kun häätkin vietin melkein kokonaan yksin :D

Huldis ja pikkusisko 28+1 (Eka etappi ylitetty, eli 28+ oli lääkäreillä ensimmäinen virstanpylväs)
 
Juuri kävi lastenlääkäri juttusilla ja ssit rupesin miettimään, että pitääkö mun todella huolestua nyt sit. Kertoi selviytymisprosentteja ja mitä ongelmia on edessä jos nyt syntyis. Sanoi vaan, että päiväkerralla mennään ja jos neiti päättää syntyä, niin siihen ei lepohoito auta. Ja sano myös, että jos mulle pukkaa infektioo, niin voi olla paras, että vauva syntyykin jo.
Itellä on vaan jotenkin ajatus, että ei se ole vielä syntymässä. Tosin se kaulakanava lääkärin painamisesta katosi melkein kokonaan, eli kun siihen kohdistuu painetta, niin lyhenee. Kohdunsuu on onneksi kiinni edelleen kun lääkäri aamuyöllä katsoi sen.
Olen aina kuvitellut, että kortisoni vahvistaa vauvan keuhkoja pelkästään, mutta lääkäri sano, että sillä saadaan aivoja ja suolistoa kehitettyä myös. Eli tänään saa illasta viimesen annoksen sitä lisää. Huomenna illalla yritetään ylläpitoannnos lopetella ja katsotaan sitten tilannetta. Yritän/haluan kyllä kotiin jos mahdollista.
huldis onnea rouviintumisen johdosta ja olikos niin, että sullekkin iskettiin kortisonit jo? Mä odotan kyllä niin kans, että viikkoja olis se 28 tai 30, niin näyttäs hyvältä. Tosin lastenlääkäri sano, että hän aina toivoo 34 vkoa:)

Niin ja piti sanomani, että onneksi hain eilen koneen kotoa mukaani, kun ajattelin ajan käyvän pitkäksi täällä. Yksin olen huoneessa vielä ja ainoa toivoni on käytävällä oleva wc:) Tosin nyt lääkäri anto luvan käydä pikasesti suihkussa:))
 
Viimeksi muokattu:
Isyyspakkausta en ole vielä alkanu valmisteleen ja luulen et en ihan viel,sit jos jotai sopivaa löytyy ;) olen ostanu tulevalle isälle kirjan isä syntymässä ja oli kyllä ihan hyvä kirja,et suosittelen uudelle isälle tuollasta,siinä on aika paljon asiaa joka on syntymän jälkeen,vaikka on siinä kyllä nyt ihan odotusajan juttujaki =) sit ajattelin sikareita,viskiä,kumihanskat+pyykkipoika,korvatulpat,tuttipullo,tutti(kiitoksia ”äänenvaimennin” vinkistä!!!).

Marja jakselemisia sinne!!!ja LEPÄÄ vaikka kivaa se ei varmasti ole mutta se on nyt tärkeintä.

Liikkeet neuvolakorttiin tulee täälläki ihan siitä mitä ite sanon,sanonu ku kysyy et liikkuuko et joo liikkuu hyvin niin ++ollu joka kerta...

Jerika varmasti on säikäyttäny,onneksi ei pahemmin käyny!

Vaniljainen onpa ollu kurja käynti,palautetta menemään koska onhan tuo aika turhaan maksettua...

(.) en muista millo olen kirjottanu.su oli migreeni,sitä ilmeisesti enteili tuo monen pvn pieni pääjomotus.kylläpä oli helteet!mut sais nytki hieman enemmän lämpöö olla ku 11-13astetta!veetään ääripäästä toiseen!pesin ekan koneellisen vauvanvaatepyykkiä,en malttanu olla =P kirpparilta löysin pinnasängyn pehmusteen 5€//sellanen vaal.sininen naööe puh,hyväkunt.!),lämmitettävän kauratyynyn 2€,painettava yövalo 20snt!!!hyvä reissu oli!
viime vklla ostin pojan tädiltä hoitopöydän+2alustaa,sitterin,reilun pussillisen vaatteita yht 65€ ihmettelin ku sano sellasesta jonathanin fleecepuvusta et käytti pojalla sitä koko viime talven,siis pelkkää sitä pukua et se on niin lämmin??
Eilen pelattii illalla kinectiä ja ei oikee masu tykänny,tänäänkin ollu hieman kipeenä=/
Mut nyt pojan kans pelailee jotai palapelii tms. =)

JiiMii&poju 28+1
 
Heippa!
Pikaisesti kirjoittelen omaa napaa..
Tänään menin käymään ihan perus lääkärineuvolassa, joka sit huomasi kohdunsuun olevan 1cm auki, laittoi lähetteen äitipoille ja siellä katottiin et kaula on lyhentynyt myös et ei oo ku n. 1,2cm jäljellä :eek:
Jotenka nyt oon sit vuodelevossa ja saan kortisonia vauvan keuhkoja kypsyttämään ja jotain supistuksia estävää lääkettä... voihan kökkö! :(
 
Miaulle voimia vuodelepoon!!! :hug:

Sairasloma jatkuu nyt äitiyslomaan asti, joten se olis kotilepoa nytte. 25.7 alkaa sitten virallisesti äippäloma. Supistelujakin on tänään edelleen ollut vaikka lämpötilat laski... (hrr ihan jopa 8 astetta on ollut, enää ei sitäkään)... pitää soitella sitä sappihappo arvoa huomenna niin pitää kysyä pitääkö jossain vaiheessa käydä näytillä. Tämänpäiväinen lääkäri ei kommentoinut supisteluihin oikein mitään, mutta olikin työterveyslääkäri. Onneksi vähän lyhyempiä kuitenkin on nyt nuo supistelut kuin hellepäivinä. Ärsyttää vain kun toinen on ihan puristuksissa kaiken aikaa ja sätkii supistuksen hellittessä ihan mielettömästi. Onko muut huomannu samaa, että lapsi reagois supistuksille? Vatta on ihan neliö välillä kun kinnaa niin pirusti.

Juu, nyt lapset maate. alkaa illan oma aika. =)

Leo rv 28+6
 
Jyväskylässä käytiin 4D:ssä ja lääkäri oli Jaana Kröger. Joten ei kyllä suositella sitä kenellekkään! :mad: Mies ei kuullut mitään mitä se mutisi ja kun mies kysyi jotain niin lääkäri vastasi sillä mielellä, että kyseletpäs tyhmiä. Vähän tuli semmoinen olo, että tulipas maksettua parisataa melkein turhasta, mutta toisaalta oli ihana tietää että vaavi on kunnossa ja vielä saatiin varmistettua se tyttölupaus. Valituksen pistin menemään ja odottelen, josko sieltä otettaisiin yhteyttä :mad:

Lääkärissä tuli tosiaan tänään käytyä jatkuvien harjoitussupistusten ja mahan jomotuksen takia. Sisätutkimusta ei tehty, jouduin siis yleiselle puolelle kun neuvolalääkärissä ei ollut aikoja, mutta lääkäri sanoi, että kuulostaa kuitenkin vaarattomalta, ilmeisesti liiasta rasituksesta johtuvilta supistuksilta. Sain loppuviikon sairaslomaa ja ensi viikon maanantai onkin vapaa. Tiistaina mulla on neuvolalääkäri, jossa sitten katsotaan tarkemmin kohdunkaulaa ja muita hommeleita.
Pissanäyte otettiin myös ja se lähti tarkempaan viljelyyn, mutta pikatestillä siinä oli hiukan verta :/ Lääkäri ei kuitenkaan huolestunut asiasta yhtään, sanoi että sitä oli todella vähän joten se lähti sinne viljelyyn kuitenkin negatiivisena myös sen osalta. Onko muilla ollut tämmöistä raskauden aikana??

Entä hengästyttekö te helposti?? Mulla varsinkin noi harjoitussupistukset tekevät sen, että puuskutan kuin höyryveturi vaikka en tekisi mitään! Kamalan ahdistava olo vähän väliä siis..
Kyllähän se vauva rupeaa jo varmaan keuhkoja painamaan, että voi johtua siitäkin.

Miau! Apua! :hug:Nyt vuodelepoa ja toivotaan, että vauva malttaa vielä pysyä masussa!!

Leo Tossahan se yhteys voisi tosiaan olla! Mua kun on nyt viime päivät supistellut ja vauva on liikkunut ihan älyttömästi! Johtuiskohan tosiaan suppareista :confused:

Jiimii Mäkin jo odottelen että saan pestä tytön vaatteita!! :heart: Tänään taas kirpparilta löysin pienen läjän ihania vaatteita!!

marja Tsemppiä oikein paljon sinnekin, että vauva vielä malttaa pysytellä masun suojissa! :hug:

Huldikselle toivottelen minäkin onnea avioliiton satamaan astumisesta ja nyt lepoa vaavin kanssa!! :heart:

Jerika Hui, noi kaatumiset on pelottavia, vaikka ei loukkaisikaan. Mä kaaduin tuossa lopputalvella, kun oli niin perhanan liukasta. Onneksi pepulleni menin minäkin. Säikähdyksellä taisit selvitä onneksi sinäkin, kun kerran hyvin tuntuu liikkeitä :)
 
Heippa,

vieläkö saa ilmotautua tähän joukkoon? Odotan esikoista, LA 16.9. eli viikkoja nyt 26 + 3 ellen ihan väärin laskenut, synnytyssairaalaksi vaihdan kai Naistenklinikan, kun en Haikaranpesään pääse kuitenkaan (raskausdiabetes). Syksyllä oli yksi keskenmeno, josta johtuen ei oikein vieläkään oikein uskalla uskoa siihen, että tällä kertaa päästäis loppuun asti, vaikka mitään syytä hätäilyyn ei pitäisi ollakaan.

Ihanaa kesänalkua kaikille, vaikka ilmat ei ainakaan täällä Espoossa tänään kovin kesäiset olleetkaan!
 
Marja: Juu oikein muistit :) 1,5 vkoa sitten sain kortisonit pistoksina. 4 kertaa 2 vrk aikana eli 12h välein piikki lihakseen.

Miau! Siellä kanssa lähtökuopissa? Voi että kun ei sunkaan tarttis vielä lasta synnyttää muutamaan viikkoon... :(

wren: Tervetuloa mukaan! :flower:

Vaniljainen: Mulla oli viikko sitten neuvolan pissanäytteessä verta, mutta ajateltiin sen jotuvan mun näistä vuodoista... Täytyy muistaa mainita kans huomenna siellä sairaalassa asiasta...

Hengästyn helposti, muttei mikään ihme kun en paljon saa liikkua. Persekin on varmaan kohta niin leveä, etten pääse talosta ulos ilman, että etuovi tarvii irrottaa karmeista :D

Liikkeet neuvolakorttiin tulee tosiaan ihan oman kertomuksen perusteella... Eli ++ jos vauva liikkuu normaalisti ja + jos hieman normaalia vähemmän :)
 
Miau! hui :O eikö ole mitää supistuksia ollu tms mitkä olis tuon saaneet aikaan...?jos normikäynnillä on tuollanen huomattu..mut hyvä et lääkäri sattu oleen viim nyt!

Wren tervetuloa!!

Tää mamma hengästyy ja helposti,normikävelyki alkaa hiukan puuskuttaa,hieman kunto rapistunu ku ei ole päässy niin liikkuun :ashamed: nyt ku selän kans vois liikkua niin tullu noi mahavihlomiset jotka sit taas rajoittaa liikkumista.mikkää oo hyvä!

jahas ukko tulis kohta töistä joten taidan iteki pikkuhiljaa painella pehkuihin pikasuihkun kautta..
 
Mulle laitettiin nyt 2 kertaa joku isompi satsi, sillä 24h välillä. Sanoivat, weeä voidaan antaa yksi ylläpitoannos viikon päästä jos tarvis. Ihana mikä tunne kun pääsin suihkuun eilen. Supistuksia ei ole tullut, mutta nukuttua ei kyllä saa. Neiti vetää semmosta saksanpolkkaa illat ja yöt, mutta syy on kuulemma kortisoonien kun aiheuttavat levottomuutta vauvassa ja äidissä.
Pienemmät neidit kävivät äitiä eilen täällä viihdyttämässä ja ihana 7v neiti tutki mun sokeriseurantaa ja valitti, että sun sokerit on aivan liian korkeella. Sit kun neiti mittas iltasokerit multa, niin heti sano, että aivan liian korkea raja-arvoihin nähden. Selitin sitten, että lääkkeet nostaa ne sokerit ja se tyyty vastaukseen. Ihana kun huolehtii, tietää ja on kiinnostunu. 10v neiti melkein oksentaa ja joutuu poistua paikalta, kun otetaan pisaraa sormenpäästä:)
MEinasivat, että perjantaina tehdään vasta suunnitelmia mun osalta:)

Miau! otappa sinäkin iisisti sielä!
 
  • Tykkää
Reactions: JiiMii82
Mulle laitettiin nyt 2 kertaa joku isompi satsi, sillä 24h välillä. Sanoivat, weeä voidaan antaa yksi ylläpitoannos viikon päästä jos tarvis.
Mä sain siksi tuollain kun tuolta meidän sairaalasta (ja kuulemma maahantuojaltakin) on loppu sellainen kortisoni mitä annetaan vaan kerran. Samaa tavaraa, mutta tämä mun saama oli jotain mitä käytettiin vallan ennen, mutta tarvitsee tosiaan sen 2 vrk aikaa. "Nykyaikainen" siis on yhden annoksen pistos, näin mä käsitin. Ei sen väliä, kunhan vauva nyt on sen saanut :)

Mä kyselin noista kortisonien "sivuvaikutuksista", niin mulle sanottiin ettei tule mitään. Ja pyörin kanssa sängyssä ja nukuin vaan muutaman tunnin. Ajattelin vaan että tekemättömyydestä johtuu ja vieraasta paikasta... Aika jännä...

Nyt sinne sairaalaan kontrolliin ----->
 
Miau jaksamista vuodelepoon :hug: toivottavasti pieni viihtyisi kyydissä vielä ne muutamat viikot. Ja samoja toiveita tietysti huldikselle ja marjallekin.

Leo täälläkin vauva protestoi, jos supistaa pidempään tai kovemmin :) tulee oikein liikemyrsky.

hengästymisestä kaverilta kuulin, että voi johtua myös siitä, että raskaana ollessa hengittää jatkuvasti automaattisesti syvempään kuin ei-raskaana. Siksi siis hengästyy helpommin jo pienestäkin liikkumisesta.

tervetuloa, Wren :wave:

(.) Tuli eilen käveltyä muutaman kilon kauppakassin kanssa ehkä puoli kilometriä, ja *piip* kun se oli virheteko : / Jo matkalla tunsin, että mahaa alkoi kiristellä, mutta ei sitä kassia siihen keskelle katuakaan voinut jättää… Tuloksena oli sitten koko illan kestäneet vahvat supparit, ihan selässä välillä tuntuivat ja nivusissa vihloi. Tyhmä mikä tyhmä, en taatusti enää kanna… nyt vaan huolettaa, että eivät saaneet mitään aikaiseksi : /

Branwen ja Sissi 24+5
 
Heippa vaan taas kaikille! Tässä kohta kaksi päivää luettu kaikkien viimeisimmät kuulumiset, ja vähitellen alkaa taas pääsee kärryille!

Huldikselle myöskin tältä suunnalta onnittelut rouviintumisesta!

Toivottavasti kaikilla vielä vauvat jonkun aikaa viihtyisivät masussa! Useammalla näytti olevan jo jonkunlaisia suppareita ja jokusella jo lyhentynyttä kaulaakin.

Joku ihmetteli, että vaikuttaako raskaus ruskettumiseen. Oon ite miettiny iha samaa, en yleensä rusketu millään, mutta palan kyllä senkin edestä :D Aikasemmin alkanu iho punottaa jo pelkästä ajatuksesta auringosta, mutta nyt saattoi ihan hyvin avustella miestä autonlaittamisessa pihalla bikineissä eikä punoita yhtään!
Huisia :cool:

(.)
Meillä kans aikamoisia suppareita, ja Kättärille soitettaessa neuvoivat vaan, että oota siihen neuvolalääkäriin.
Eikä tossa 30.5. käydyssä neuvolassakaan neukkutäti kommentoinut asiaa sen ihmeemmin.
Onneks kuitenkin neuvolalääkäri nyt torstaina..

Sairasloma jatkuu nyt äitiyslomaan asti, joten se olis kotilepoa nytte. 25.7 alkaa sitten virallisesti äippäloma. Supistelujakin on tänään edelleen ollut vaikka lämpötilat laski...
Täälläkin joudutaan olee pois töistä. Useammalla olikin jo, että selkä vihoittelee jonkun verran, ja sitäpä se on täälläkin. Meillä työ lähinnä liikkumista, nostelua ja kantelua ja pomokin sanoi jo, että helpompi jos jää suoraan pidemmäksi aikaa pois niin mahdollista saada sijainen.
Prkl kun uudenvuoden reissulla tuli kaksi hiusmurtumaa jo ennestään selkärankareuman heikentämään rankaan. Raskaus ei ainakaan kauheesti helpota :D

Jännä nähdä nyt, että mitä työterveyslääkäri (myöskin torstaina, oikee lääkäripäivä! :D) suosittelee.

Meillä vielä olleet lääkärit, kätilöt ja neuvolatäti vaan aika huolissaan siitä, kun oon kuulemma niin kaponen, ettei välttämättä voida oottaa ihan sinne 40-41 viikoille saakka.
Jossain paperissa luki siitä, että kylkiluita kun on ylimääräinen pari (en todella tiedä miksi, tällanen luonnonmullistuma meikäläinenkin :D) niin se käy mullekin jo liian ahtaaksi. Neukkutäti kuitenkin sanoi, että neuvolalääkäri katsoo ensin ja sitten lähettää Kättärille.
Jotain vastauksia sitten odotellessa :D

Meillä mies on jo jonkunaikaa tuntenut liikkeet, mutta ensireaktio oli varmaan kaikista viihdyttävin!
"HEEEÄÄH SEHÄN TULEE LÄPI SIELTÄ!" kuului oikein poikkeuksellisen miehekäs huuto, kun vaavi oikein napakasti jakoi iskuja! :D

Ihana tuo monen tekemä "isyyspakkaus", oonkin tässä tuskaillut mitä keksin miehelle synttärilahjaksi... :cool:

JA NIIN! Meille tyttölupaus!

Jemmiksi+naksu rv25.
 
Marjalle ja Miaulle voimia lepäilyyn!

Mie myös hengästyn toisinaan tosi herkästi, mutta ihan hyvin jaksoin su käydä 8km reippaan lenkin, tosin nyt jaloissa tuntee sen...Mulla myös supistuksten yhteydessä tuntuu että hengästyttää enemmän!

Jerika: Mulla on joskus tehty sydämen vuorokausi seuranta, kun oli raskaus aikana tosi paljon tykytyksiä, mutta tekivät vasta kun vauva oli syntynyt. Sanoivat mulle ettei raskausaikana pystyis tekemään, en muista syytä miksei ja onko sit paikkakunta kohtasta tuo! Nyt taas meinannu tykytellä ja muljahella,mulla nämä on useammassa raskaudessa ollut riesana, on tutkittu ja vaarattomia lääkäreiden mukaan on, mutta inhottavia! Juu ja oon huomannu että mulla niitä on kun oon stressaantunu ja kun selkä on jumissa!

Tervetuloa Wren

Mulla tuli lauantaina ihan järkyttävä alamaha kipu, jotenki kiristi ilkeesti, kesti varmaan 10 minsaa! Säikäytti ihan kunnolla, on aiemminki tullu mut menny ohi muutamassa sekunnissa! Siivosin koko päivän että varmaan sit kostautu, vauva onnneksi liikkunut normaalisti!

ansuliinu rv tasan 29
 
Viimeksi muokattu:
Mä sain siksi tuollain kun tuolta meidän sairaalasta (ja kuulemma maahantuojaltakin) on loppu sellainen kortisoni mitä annetaan vaan kerran. Samaa tavaraa, mutta tämä mun saama oli jotain mitä käytettiin vallan ennen, mutta tarvitsee tosiaan sen 2 vrk aikaa. "Nykyaikainen" siis on yhden annoksen pistos, näin mä käsitin. Ei sen väliä, kunhan vauva nyt on sen saanut :)

Mä kyselin noista kortisonien "sivuvaikutuksista", niin mulle sanottiin ettei tule mitään. Ja pyörin kanssa sängyssä ja nukuin vaan muutaman tunnin. Ajattelin vaan että tekemättömyydestä johtuu ja vieraasta paikasta... Aika jännä...

Nyt sinne ja sairaalaan kontrolliin ----->
Mulle sanoivat heti levottomuudesta! ja totta tosiaan eka yö ihan jäätävä kun vauveli mylläs kokoyön. Viimeyön oli rauhallisempi, mutta mä en nukkunut.
Supistuksia ei ole ollut ja lääkäri on luvannut huomenna katsoa mut sit uudelleen ja katsotaan jatkoa. Nyt onneks anto luvan varovasti olla pystyssä pieniä aikoja, mutta ei paljon. Ihanaa:))
 
Tervetuloa wren :flower: Kiva saada lasketun ajan kaimoja lisää :)

Voi, onpas nyt moni joutunut vuodelepoon :( Mua alkoi ihan jännittämään oma huominen lääkärineuvola! Tosin en kyl ole oireillut mitenkään ihmeemmin, silti aina vainoharha iskee :ashamed:

Täällä kanssa vauva villiintyy aina jos/kun hiukan supistaa, kaipa ne seinät tuntuu "kaatuvan päälle", niin tulishan sitä itellekin pikkupaniikki ;) Muutoinkin nyt viimeisen viikon ajan on liikkunut tosi kivasti. Ennen oli useankin päivän taukoja, etten tuntenut kuin pieniä hipsuja. Vaan oliskohan tuo poikittain, kun vatsan sivuilla tuntuu monesti potkut.

Mädchen :heart: 26+4
 
Äitiyspolikäynti tehty, vauvalla kaikki hyvin ja kohdunkaula sekä -suu kunnossa. Onneksi :) Painoarviota pienellä kilon verran ja ahkerasti liikkui :heart:
Itse sain juhannuksen yli sairauslomaa, jatkot sitten katsotaan neuvolassa. Yksi kontrolli vielä olisi 32 viikolla äitiyspolilla, Klexane-hoito jatkuu 6vkoa synnytyksen jälkeenkin ja ilmeisesti kaikissa tulevissa rasakuksissa, kurjaa. Supistuksiksi ne mun alamahakivut leimattiin, mutta liikkua saan oman voinnin mukaan miten jaksan kun levolla menevät ohi ja kohdunkaula oli kuitenkin pitkä ja kohdunsuu kiinni.
Eilisestä on ollut kovia nivuskipuja ja viiltelyjä mahassa, ja niiden päälle selkä kiukkuilee. Pirullista, mutta josko se tästä levolla ja rentoutumisella menisi ohi :) Pääasia on, että pieni voi hyvin ja on reipas :)

Lepäileville paljon jaksamista :)

wren tervetuloa!!

Zophie 26+0, ja poksuttiin 27. viikolle :)
 
Heti alkuun Miau!lle kovasti jaksamista lepäilyyn ja vauvalle käsky pysyä sisällä :hug:

Tervetuloa mukaan Wren!!

Täällä vihdoinkin nykytty yö kunnolla, vessareissua lukuunottamatta. Vain kerrna jouduin käymään :D Vaihdoin eilen lakanat ja otin peiton lisäksi pelkän pussilakanan. Peitto siis pötkönä mun jalkojen välistä mahan edestä kainaloon ja lakana vana päällä. Tällä yhdistelmällä nukuin sitten puolesta yöstä klo 11 asti :D No kyllä on lämmön takia mennytkin useampi yö huonosti, joten ihan hyvä kerätä takaisin ;)

Vauvan vaatteita alan pesemään vasta elokuussa. Onneksi mies ja lapset jäävät lomalle ensi viikolla niin mulla ei tule houkutuksia tylsyyden takia ennen elokuuta :D Sillonkin lapset ovat kaksi viikkoa kotona, esikoinen kun aloittaa koulun 16.8. ja kuopus palaa lomalta päiväkoiin 15.8.

-Santtu ja Möyry-Muksu 24+4
 
Voi ei jaksuja vuodepotilaille:hug:

Santtu täällä kans nukuttu viimeiset 2 viikkoa pelkällä pussilakanalla:D

Täällä kans plussat tulee n-korttiin liikkeistä omien tuntemusten mukaan.

Meinaako joku pestä vaunujen sisäkankaat? Oon pähkäillyt että onko sille tarvetta:confused:

Oon pessyt, silittänyt ja laittanut kaappiin jo kaikki vauvelin vaatteet mitä oon saanut ja on tullut hommattua:D Se olikin ihan hyvä koska huomasin että vaatteita on jo niin paljon että saas nähdä kerkeekö kaikkia edes pitämään:ashamed: Mulla tulee huomenna 3 viikkoa siitä kun sain kelasta sen lapun äippäpakkauksesta(siinä oli että tulee 2viikon sisällä:O) no jospa se viimeistään sitten ensviikolla:D

piti viel kysyy että millasia päällysvaatteita ootte(/ootteko) aattelleet laittaa vauvalle kun tuotte sen laitokselta kotiin? Jotain vanupukua vaiko paksumpaa?

(.) nukun tosi huonosti öisin:/ meidän nappula potkii koko yön (tai ainakin siltä se tuntuu) Tarkottaakohan tää sitä että se pitää sitten synnyttyäänkin yöt hereillä:O

Muffi+ nappula:heart: 28+0 poks

ja tervetuloa uusille:D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä