Syyskuun Sydänkäpyset *kesäkuu*

Alkuperäinen kirjoittaja Mädchen;23952314:
jeeni: En osaa sanoa varmaksi, mutta koska äitiysrahoista menee joka tapauksessa korkeampi veroprosentti, niin tuskin tulorajalla on siihen niin merkitystä. Eli maksat joka tapauksessa +2% yksikköä enemmän kuin verokorttisi veroprosentti on tai vähintään sen 20%.
Miksi ihmeessä menee +2% yksikköä enemmän? Mä kun suunnittelin just pienien rahojen takia vähentäväni veroprosenttia ihan reilusti...
 
Miksi ihmeessä menee +2% yksikköä enemmän? Mä kun suunnittelin just pienien rahojen takia vähentäväni veroprosenttia ihan reilusti...
Koska palkkatuloista tulee Suomessa aika hyvin erilaisia vähennyksiä, jonka takia palkasta maksetaan vähemmän veroa kuin sosiaalietuuksista.

Tuo väh. 20% ei muuten pidä välttämättä paikkaansa. Mä laskin itselleni nyt sos.etuuksia varten Kelaan toimitettavaksi 18,5% kortin loppuvuodelle. Kaikkihan riippuu siis siitä minkä verran olet jo maksanut veroja tältä vuodelta. Jos tätä on vaikea hahmottaa ja en yhtään ihmettele, että monelle on, niin suosittelen käymään ihan verotoimistossa tai ainakin soittamaan sinne ja pyytämään heitä laskemaan se prosentti. Kannattaa laittaa niihin tuloihin vielä hieman ekstraa, niin jää palautusten aikaan saamapuolelle.

Jos ette aio esim. ensi vuonna mennä ollenkaan töihin, joudutte tod. näk. NOSTAMAAN veroprosenttianne (ensi vuoden alussa) totutusta reilusti, ettei tule mätkyjä. Eli vaikka veroehdotus tulisi x%, niin kannattaa silti sitä nostaa tai ainakin tarkistuttaa.

Monelle nämä tulee yllärinä ja ikävänä sellaisena jäännösverojen muodossa...
 
Viimeksi muokattu:
Huldis: Joo, tuo 20% on Kelan ilmoittama vähimmäisveroprosentti, jollei sinne erikseen toimita uutta sosiaalietuuksille laskettua verokorttia. Eli siinä on yksi syy toimittaa uusi verokortti Kelaan, muuten he saavat verottajalta tiedon tämän hetkisestä veroprosentista ja toimivat sen mukaan.

Niin ja noista jäännösveroista, mä en ole laskettanut uutta veroprosenttia kotiäitivuosinani ja ottavat siis sen 20% ja joka vuosi on tullut palautuksia. Mutta tämä sopii meille, ei välttämättä kaikille :)
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Mädchen;23953871:
Huldis: Joo, tuo 20% on Kelan ilmoittama vähimmäisveroprosentti, jollei sinne erikseen toimita uutta sosiaalietuuksille laskettua verokorttia. Eli siinä on yksi syy toimittaa uusi verokortti Kelaan, muuten he saavat verottajalta tiedon tämän hetkisestä veroprosentista ja toimivat sen mukaan.
Niin juu, olet oikeassa. Ei tullu mieleenkään, ettei joku toimita uutta korttia Kelaan, jos on ollu alkuvuoden töissä. Mulla ei järki juokse näemmä :D
 
Mä annan Kelan aina ottaa etuuksista sen 20% niin saan valtiovallan avustuksella säästöön joulurahat (=veronpalautus). Oon muuten niin huono säästämään :ashamed:

Ihanaa kun on kesä! Toki helle hidastaa tahtia entisestään ja töissä on aika tuskaista, mutta ehdottomasti on mukavampi odottaa kesällä kun talvella. Vapaapäivinä oon vieny muksuja uimaan ja varmaan ittekin pakko mennä jos näin lämpöset kelit jatkuu.

Teillä on tosi ihania masukuvia :heart: Tarttis saada omansakin laitettua ennen kun koko homma on ohi :LOL:

Maximilian ja vauva 27+
 
*POKS POKS POKS* 27+0 :heart:

Helteet käy voimille.. Viime yö oli aikalailla tuskainen nukkumisen kannalta vaikka kaikki lävet oli auki asunnossa.. Toivotaan että joko tottuu näihin tai muuten olo hieman helpottais.. Väsymys painaa ikalailla päälle ja alkaa näkyä "äksyilynä" :/

O&O+ pikku jäppinen 27+0
 
Voi, kun tänne on tullut taas paljon kirjoituksia...

Meillä tämä nettikatkos jatkuu edelleen ties miten pitkään. Nyt olen täällä porukoilla kukkia kastelemassa ja samalla pakko surffailla netissäkin :D Muutamia sivuja ehdin lukaisemaan, toisella kertaa enemmän, mutta näistä on ainakin ollut puhetta:

Hikkaa on täälläkin ilmennyt nyt muutamia kertoja, hassun tuntuisia pieniä tasaisia tumpsahduksia ovat :D

Kelan paperit menivät toukokuun 23.pv kelaan palkanlaskijalta ja kovasti kävin kelan sivuilta kyttäilemässä päätöksiä. No tällä viikolla tuli sitten tieto, että äitiyspakkaus on laitettu tilaukseen. Toiveena olisi ehkä jopa ensi viikolla saada se... viimeistään ennen juhannusta kuitenkin. Muita päätöksiä ei oltu vielä tehty.

Perhevalmennukseen saapui kutsu alkuviikosta. Se alkaa juhannuksen jälkeisellä viikolla ja sen neljä käyntikertaa tulee olemaan kahden viikon sisällä... mielenkiinnolla odotan, millaista tulee olemaan. Kovin suuria odotuksia ei kuitenkaan ole.

Huldikselle onnittelut rouviintumisesta! Mutta aika ikävien asioiden kanssa olette saaneet siellä olla ja elellä. Täällä pidetään myös peukkuja pystyssä sen puolesta, että uusi tulokas saisi kerättyä voimia ja lihaa luiden päälle mahdollisimman pitkään. :hug:

(.) Täällä voidaan päivä päivältä paksummin. Neuvolalääkäri laittoi silloin labroihin supistusten takia ja niistähän sitten ilmeni emätintulehdus, johon sain loppuviikosta 10 pv:n lääkekuurin. Katsotaan onko vaikutusta itse supistuksiin vai ei, mutta hyvä kun tuo nyt sitten löydettiin, vaikka se itselle olikin vähän yllätys. Suonenvetoja on täälläkin ollut tällä viikolla yöaikaan pohkeissa. Todella ärsyttävää on noihin herätä. Nyt sitten magnesiumia alettu syömään ja neuvolasta sanoi, että voi näillä helteillä johtua myös suolan puutteesta, jos juo paljon niin elimistö ikäänkuin laimenee liikaa, joten vichyvettä olen nyt sitten yrittänyt lipitellä myös...

Kuumuus vaivaa tietty täälläkin, erityisesti töissä olo on aika tukalaa, kun sisälle paahtaa aurinko ja ilmastointilaitteet eivät riitä. Sitten tuntuu, ettei saa henkeä ja ahdistaa... Vielä kaksi viikkoa olisi töitä jäljellä, jos sen jaksaa. Vaikka saikun hakeminen pyöriikiin kovasti mielessä, ehkä motivaationpuutteenkin takia. En vaan ole koskaan ollut sellainen, joka kovin pienestä saikkua hakee, mutta johan tässä kohta olisi ihan oikeasti syytäkin...

Heinäneito ja Papunen 28+3
 
Zophie: Mie kasailin isyyspakkauksen esikoista odotellessa ja annoin sen sitten isänpäivänä kun sattui sopivasti.. :) Sisälsi ainakin konjakkia, sikareita, tölkin batteryä, iskälle ja pojalle sopivia vaatteita, tutin, korvatulpat, pyykkipokia, ja Juha Vuorisen raskausarpia -pokkarin. Pakkasin nää sellaiseen kannelliseen koriin, joka toimii nyt lapsella lelukorina. Sitten askartelin kortin jossa lueteltiin nää tuotteet ja mitä niillä on tarkoitus tehdä ;) Tuleva isä tykkäsi kyllä kovasti!
 
Mä kans epäilen tunteneeni ensimmäisen hikan tässä pari päivää sitten :D

Tuosta vero%:sta... Mulla se tais mennä esikoisen aikaan just tuo 22%. Mielummin teen noin ja saan sitten palautuksia joululahjaks kuten maximilianki sano :D
Taijan käyä tarkistuttamassa tuon kuhan saa kelasta päätökset päivärahojen suhteen ettei tule sitten mätkyjä...

Mäki sain vihdoin aikaseks viiä kelaan päivärahapaperit torstaina... Koitin saaha palkkalanketteja papereita varten mut muistin sitten et nyt en niitä tartte ku vuoden 2009 verotus on jo valmistunu ja viimeks ei ollu niin siks ne sillon tarttin... :kieh: Turhaa siis veny tuo vieminen... Mut samapa tuo.
Äitiysavustus otettiin rahana kun esikoiselta on se 2009 vuoden paketti edelleen tallessa :)


Ihanaa ku nyt on vähän viileempää... :)
Mulla haluttas niin alkaa jo laittamaan vauvan vaatteita kaappiin :D
Sanokaa muuten millä ootte saanu puklutahrat pois?, semmosia ku oli esikoisen vaatteisiin säilytyksen aikana ilmestyny :( Kaapissa ovat olleet niin ajattelin vaan tuulettaa ja silittää ehkä ryttysimmät...


Talvicci ja Torsti rv.25+1 :heart:
 
kaz
Talvicci en osaa sanoa mitään tiettyä keinoa puklutahrojen poistoon, koska kokemusta niistä ei ole. Mutta ainakin aurinko polttaa hyvin tahroja vaatteista, että tuskin siinä mitään häviää vaikka kokeileekin.

kaz 25+3
 
Huomenta!
Kävin eilen viskaamassa talviturkin ja kyllä tekikin hyvää. Mä käytän poikia semmosella matalalla uimarannalla ja eilen illalla vesi oli kun linnunmaitoa ja intouduin ittekin pulikoimaan. Virkisti ihan tajuttomasti ja turvotuksetkin katosi samalla. Todellakin suosittelen uintia (tietenkin jos ei supistukset ym. estä sitä) olon helpottamiseksti.

äitiysavustuksen otin rahana kun vaatetta, makuupusseja ym. piisaa ja kirpparilta haalaan koko ajan lisää.

Jänskittää jo ensiviikon ultra. Kun mullahan viimeksi huomattiin se pieni myooma ja sitten haluan varmistuksen muksun sukupuolesta että voin hurahtaa pinkkiin lopullisesti :D
 
Branwen löytyikö syytä leukkareitten plussiin virtsassa? Mulla ne oli nyt perjantaina täydet 4 plussalla.. Mitään oireita ei esim. virtsatulehduksesta ole. Maanantaina vien pissanäytteen labraan, jos siellä kuitenkin se olisi. Aiemmin ne on olleet kolmella plussalla, neuvolan tätsy on sanonut vaan, että voi johtua pelkästä lisääntyneestä valkovuodosta. Vähän ihmetyttää kyllä.

Muita neuvolakuulumisia :
painoa kertynyt lähtöpainosta + 5 kg
Verenpaineet 139 / 78
Kohdunpohjan korkeus 24,5 cm
HB oli laskenut 111, nyt siis rautaa joka päivä ( aiemmin joka toinen )

Huomenna olis sit se ylimääräinen ultra, istukan paikkaa siis tarkastellaan. Neuvolasta sain jo päivän tutustumiskäynnille Mikkelin synnytyssairaalaan, se olisi 20.8. Hyvällä lykyllä mä olen jo poksahtanut ennen tota, jos kaveri päättää syntyä ennen laskettua aikaa ;) No, tuleepahan sit molemmat käynnit samalla kertaa!

Kelan äitiyspakkaus päätöksestä tulee maanantaina kolme viikkoa, joten eiköhän se sieltä kohta tule. Ens viikko olis kesälomaa, sit vielä neljä viikkoa töitä. Sit parin viikon kesälomille ja kotona pollailua siitä eteenpäin mammaloman merkeissä =)

Ja miirikki vai kuka se oli, laita ihmeessä linkkiä teidän hääblogiin. Unohtui silloin, kun siitä mainitsit!

Laura ja iivar 27+4
 
Eilen alkoi jo rv 29 ja kaikki hyvin. Kirjoittelu ja ylipäänsä netissä oleminen on jäänyt kyllä vähiin, kun töissä on ollut aika haipakkaa ja hellekin vähän verottaa. :D

Mulla olis neljä päivää töitä ja sitten reilu viikko kesälomaa, aika ihanaa. Se ainoa viikko siis, jonka raaskin tänä vuonna pitää. Loput säästän siis ensi kesälle ennen töihin paluuta pidettäväksi. Sit oliskin vielä viisi vai neljä viikkoa töitä ennen kuin äippäloma alkaa.

Minäkin heitin talviturkin keskiviikkona ja siitä alkaen onkin käyty poitsun kanssa joka päivä uimassa, on se vaan niin virkistävää näillä helteillä.

Suonenvedosta olen minäkin kärsinyt lähes joka yö. Aamulla saa aina herätä pohkeet hellinä uuteen päivään. Myös vessassa saa nykyään ravata pari kertaa yössä. Onneks saan kuitenkin unen päästä kiinni heti samantien. Mutta muuten ei siis valittamista, kaikki loistavasti ja edelleen jaksaa liikuntaa harrastaa suht normaaliin malliin. :)

Raisu 28+1
 
:heart: rantaelämää :heart: Tämä on ihanaaaaaaaa! Vaikuttaakohan muuten nämä raskaushormonit ruskettumiseen? Olen ruskeampi kuin koskaan aikaisemmin ja nyt on vasta kesäkuu! Talviturkki on heitetty moneen kertaan (ja moneen paikkaan) jo tänä viikonloppuna, sori vaan kanssarantalaiset :D en varmaan oo kaunis näky kun pyllistelen rannalla vanhoissa hiukka ahtaissa bikineissä...

Mulla öiset suonenvedot loppui ainakin toistaiseksi kun olen ottanut illalla ennen nukkumaan menoa 1 tabletin magnesiumia ja multivita -raskaus tabletin.

Olo on oikein hyvä, ei kolota eikä ahdista ja nukunkin ihan ylihyvin :) Ainoa mikä "harmittaa" on jatkuva nälkä, kokoajan pitäis olla syömässä.

Tässä linkki mun vuodentakaiseen hääblogiin, jos siitä nyt mitään iloa on:
morsian2010

Nyt syömään ja uudestaan rannalle, hihhei!

miirikki ja pööpö 26+4
 
Meikäläisen eiliset serkun häät, sitten oli kai liikaa, vaikka istuskelin vaan...nyt ollaan vuodelevossa sairaalassa ja ainoastaan wc ja suihku lupa:( ARGH!!! Kaulakanava lyhentynyt edelleen ja lyheni kokoajan kun lääkäri vähän lisäsi painetta mahalle...nyt katellaan paripäivää ja tilanne arvioidaan uusiks. Tarvittaessa isketään lihakseen supistuksia rauhottavia lääkkeitä ja isketään kortisoonit vahvistaa keuhkoja jos ei rupee helpottamaan:( No nyt sit vaan lepoa...täällä onneks ei ole huoneet niin kuumia kun kotona.
 
moikka!!

Nyt minä oon ihan pihalla kaikesta ku en oo käyny edes lukemassa aiiiiiikkkoihin syyskuun juttuja....
Kohta ollaan jo 30 viikoilla ja mahat on kasvanu hurjasti=)
Mutta ihanaa ku aika juoksee ja mahat kasvaa ja jos vielä kaikki vois hyvin niin vielä ihenempaa=)
Mulla ollu tosiaanki kiireitä ja helteet pakottanu;) ulos minut nauttimaan aina sillon ku en oo ollu töissä.. mutta ku niistä niin vähän on päässy nauttimaa.....
Oon tehny töitä ja kouluhommia niin kiirettä piisaaa...

Nyt on rauhallinen hetki,kun ne jotka on kotona,nukkuvat;)

Ultrassa kävin viikola 21+5 ja vauva oli 445g ja kaikki ok. TYTTÖ näytti olevan masussa asuskelemassa.Sano olevan 95% varmuudella mutta se viiski posenttia kutkuttaa tuolla mielessä....misrtästä tietää.

Nlassa kävin keskiviikkona,viiikkoja sillon 24+1

Hb 111
verenpaine 134/79
Mun paino +325g/viiikko nyt yht.6kiloa tullu
sf 21cm
vauvan syke n145

kelan paprut on viemättä,koska tuo palkka-asia ei ihan selvilä ole mulle...täytyy käydä kelalla ensviikolla ihan itte.

Suonenvetoa ollu jonku verran samoin närästystä,mutta se vähentyny.

Vauvalla hikka aika usein..

Oon ostanu mieletön paljo ittelleni uusia mekkoja ja vaatteita,kauhiaa tuhlkausta,mutta haluan kulkea mukavan tuntusissa vaatteissa nyt ku maha on jo reilusti kasvanu!=)

Liikkunu olen edelleen,juossu 8-11km lenkkejä,tosin hölkäten jo... aamulla kävin 2h sauvakävelylenkin ja lihaskuntoa 4-5kertaa viikossa. pyöräilly sillon tällön. vielä on voimia ja jaksaa,mutta maha kovettuu sillon tällön lenkin aikana mutta ei kipeydy.

Mulla on enää 4 työpäivää,sitten 3viiikkoa lomaa,lähden heti perjantaina ukkoni kanssa reissuun viikonlopuksi,sit kotiin ja lasten kanssa juhannuksen viettoon jonnekki,en tiedä vielä minne suunnistamme... lapset on mummulassa ollu ja yövieraita ollu meillä melkein joka yö=)
Mutta koulutehtäviä vielä jäljellä jonku verran,ne pitää tehdä ennen lomaa...

Tuskin kukaan jakso lukea tätä stooria kokonaan,mutta huh sainpahan jotai aikaseksi:D

Terv.Pai ja typykkä viikot 24+5:heart:
 
Moro pitkästä aikaa! Olen ollut NIIn kipeä, ettei koneella istuminen onnistu. Mulla on siis häntäluun kivun lisäksi nivuset ja häpyliitos pamahtanut ihan järkyn kipeiksi, varsinkin jos teen jotain tai kävelen paljon niin illalla en pääse enää liikkeelle. AU! Ja on tässä ollut kaikkea puuhaa - matonpesua ja talon maalausta jne - joten joka ilta on mennyt kipuja valitellessa... Neuvolalääkäri ei paljoa niistä osannut sanoa, ensin sanoi, että liikunta auttaa mutta ei saa tehdä mitään mikä sattuu - joten TÄH? :confused: Muuten olo on ollut ihan jees :) Nivuskipu ja istumiskivut vaan haittaa, muuten oon tykännyt tästä lämmöstäkin :O Mä inhoan normaalisti kesää ja nyt nautin lämmöstä?! WHATTHE?! :D :D :D Jos tää jatkuu näin helppona niin aion tästä eteenpäin olla joka kesä raskaana :LOL: (no tietty se vaikuttaa, että saan ottaa iisisti heti kun siltä tuntuu ja toimia ihan omaan tahtiin, mutta silti, normaalisti en kestä edes hengittämistä kuumalla :D) Enkä uskalla edes uimassa käydä, kun pelkään saavani jonkun tulehduksen :ashamed: Jalkoja kyllä liotan lammessa, järvessä ja jalkakylvyssä jatkuvasti, varpaat on ihan kipeät, kuumat ja turvonneet.

innoM:
mulla tulee ne plussat liikkeiden kohdalle neuvolakorttiin ihan sen perusteella mitä mä ite sanon, kun täti kysyy liikkeiden määrää... :confused:

Nyt on tosiaan ollut monta päivää, että liikkeet on vähentynyt, mutta sitten taas lisääntyy toisina päivinä.

Talvicci: mulla on pelkopolikäynti ylihuomenna - en itse sinne halunnut vaan neuvolan täti lähetti - ja voin sit kertoa mimmosta oli. Mutta pyydä ihmeessä lähete sinne :hug:

Branwen: meillä laitettiin heti miehelle ne mun päivät, hän on nyt jo juhlistanut ensi kesän pitkää lomaa :) Kelaan on siis laput viety, vaikka uskon, ettei duuni maksa mulle mitään rahoja niin joudun silti sieltä palkanlaskennasta ne todistukset pyytämään. äh. Ja täti sanoi, että voi kestää kauan päätöksen tuleminen, kun on ruuhkaa. Mutta en tiedä tarkoittiko pakkausta vai mitä.

Huldis: voimia ja jaksamista! sekä tietenkin masuasukille paljon voimia kasvamiseen ja toivotaan, että leikkaus menee hyvin! :hug:

Isyyspakkaus: mulla on kasassa vasta kahdet AIO-kestovaipat, toisessa lukee "stop! iskän vaihtovuoro!" ja toisessa "aito suomalainen luonnontuote" tms. :D aion ostaa myös noita äänenvaimennin-tutteja, varmaan tuttipulloja, jonkun hauskan bodyn tms tai jotain yhteensopivia vaatteita isälle ja lapselle :heart: Korvatulppia ainakin pitää olla ja ehkä kumihanskat ja hengityssuojain :D :D Ois kiva kuulla lisää muiden ideoita.

Sokereita ei tarvitse mitata moneen viikkoon! Jee! Ruokavalio on vähän lipsunut, jätskiä on PAKKO syödä helteellä :p :D Mutta viime neuvolassa olikin paino pudonnut, joten eipä juuri se ainakaan huoleta.

Marja: :hug: Jaksamista! ja masuasukille voimia mahassa pysymiseen vielä ainakin hetken verran!

Enpäs muista mitä muuta piti kirjotella...hmm. No palaillaan pian taas asiaan, kunhan pääsen vääntäytymään koneelle :)

Ottakaa iisisti ja voikaa hyvin! :hug:
tömpsis ja super 27+3
 
Kiitos kaikille! Eilen iltapvällä sai ihonallee prikanyliä ja sit kuuden aikaan laitettiin tipankautta pitkävaikutteinen ylläpitoannos tippumaan ainakin 2 vuorokaudeks. Antoivat myös kortisonit varmuudenvuoksi.
Ite en stressaa kyllä muuta kun tätä paikallaan oloa:( Tämmöstä ei muista raskauksista kyllä ole ollut, mutta itellä ajatus vaan, että neiti tekee kepposiaan mahassa, kiusaamalla ja aiheuttamalla huolia...tosin ehkä sitä on ruvennut mieli karaistuun, niin ei enään hätkähdä pienestä.

Ainoo mikä huolettaa on nyt kun meitin ukkospelkoiset 2 nuorimmaista joutuu olemaan yksin kotona päiväajan:(
 
Marja: Voimia vuodelepoon!!! Vielä hetken ku jaksais tyttö piileskellä masussa. Muista, että yleensä lapset pärjää hyvin, vaikka äidistä tuntuisi kurjalta. :hug::heart:

Hulda ONNEA!!!! :heart: Ihana juttu!!! ja toivotaan, että vuotoa ei enää näkyisi, varmasti stressaavaa pelätä koko ajan.

(.) kymmeneltä olis työterveyslääkäri. PErjantaina jo soittelin töihin, ettei taida lantio enää kestää vanhusten kanssa työskentelyä ja varsinkaan sitä jatkuvaa kyykiskelyä vessareissuilla ja siirtoja. Osastonhoitaja ei ollut enää mua odotellutkaan töihin takaisin ja sanoi, että hakemaan sairaslomaa äitiysloman alkuun asti. Katsotaan mitä lääkäri sanoopi. Onneksi tää helle nyt antoi periksi, on tullut aika tukalia suppareita useampana iltana. Kauhea paine ja nipistely tuolla emättimen perällä aina supistuksen aikana ka menkkamasita jomotusta myös selällä. Onneksi ei mitään säännöllistä. Lantion tilanteesta kertoo varmaan jotain se, että n 400m jaksan kävellä tuohon anoppilaan ja sitten on paine melkoinen niin lonkassa kuin tuolla alakerrassa. SI-Tukivyö on hyvä kävellessä, mutta istumaan sillä ei pääse, hieman vain muuaman asteen voi kyykistyä. Kaverilta sain myös tuon anitan tukivyön jota pääsee nyt kokeilemaan kun helteet hävis, se kun on tuollainen malli missä pitää vielä masun päälle vetää tuota "tuubia". Mutta toivotaan, että tois hepotusta.

Leo rv 28+6
 
jeeni
Leo81 mä sain kaverilta kans tollasen anitan "tuubivyön" lainaan, kokeilin sitä joa muutama viikko sitten töissä, mutta toteisin, ettei oo mun juttu. rupes niin pahasti mahasta ahistamaan - en oikein tiedä miten muuten kuvailisin - heti helpotti, kun otti vyön pois. toisaalta monet on anitan vöitä kehuneet.

jeeni ja kaveri 27+6
 
jeeni
niin ja siitä veroasiasta vielä...sillä mietin, että pitäisikö mun tehdä veroprosentille jotain, kun on nyt 8% :D tosin viime vuodet on ollut 10% ja silti on aina tullut palautuksia, että jos se kela nyt ottaa siitä 20% niin joulurahoja tulee sitten aika paljon xD jos ne tosiaan tuon 20% ottaa kuitenkin niin sitten ei varmaankaan ole huolta mätkyistä.
 
Kannattaa muuten siinä Anitan tukivyössä kääntää se "tuubiosan" kuminauha sinne alas minne itse vyö tulee. Mulla ainakin sen "tuubin" kuminauha alkaa muuten kiristämään ja vetää tuen selästä liian ylös, jolloin vetää selkää notkolle.

Täällä on eilen laitettu vauvan huonetta. nyt on sänky ja hoitopöytä kasattuna :) Hoitotaso oikeastaan vain piti laittaa, kun lipasto ollut kokoajan huoneessa. Sängyssä odottaa äp-laatikollinen 50-62 vaatteita pesua sekä kaukalo käytäjäänsä. Vielä pitäisi huoneesta saada sohva pois ja tuoli tilalle. Mun isä on luvannut ottaa sen sohvan, saas vaan nähdä koska hakee ;)

Ihanaa kun tuli viileämpää! Viikonloppu ollu ihan kauhee. Onneks meillä ei paista aurinko sisään kuin illalla vasta! Lapsetkin tuli eilen pihalata sisälle kun varjossakin oli liian kuuma :O

Täytyypi mennä hetkeksi lepäämään, otti eilinen huoneen laitto sen verran selän päälle :(

-Santtu ja Möyry-Muksu 24+3
 
Veroista. Mä en aio nyt loppuvuodelle tehdä mitään, ottakoot Kela sen 20% (mulla vero% on 16). Palkkaa saan kuitenkin lokakuun lopulle niin ei pahoja mätkyjä ainkaan voi 2 kuukaudessa tulla ;) Sen oon vuosien saatossa oppinut, että jos pidempään saa sosiaalietuutta, niin AINA kannattaa laskettaa vero% uudestaan. Mulla oli kaikki kotonaolovuodet kahden ekan kanssa % 21, myös kh-tuella. Ja laskettuna tuli tuo %. Sosiaalietuuksia tosiaan verotetaan aika paljon rankemmin kuin palkkatuloja.
 
marjalle jaksamista ja hermoja vuodelepoon :)

Mä en ole yhtään laittanu mitään valmiiks vauvaa varten vielä, vaatteita vaan on laatikollinen :D

Tässä uutta mahakuvaa, viikkoja kuvassa 25+4 ja kiloja ihan liikaa.....

Aijaa.com - 8179613.jpg

Huomenna aika äitipolille, saa katsoa, saisiko sieltä sairauslomaa vai tarviiko ke mennä neuvolalääkärille. En vaan pysty enää töissä kyykistelemään/kumartelemaan/liikkumaan niin nopeasti kuin pitäisi ettei alkaisi sattua ja selkä kiukuttelee ihan liikaa :( Mä olen aina vaan ollu pirun huono saikken hakija enkä millään olisi poissa, mutta kai sitä tarttee etusijalle laittaa itsensä ja lapsi.

Zophie 25+6
 

Yhteistyössä