Syyskuun Sydänkäpyset *kesäkuu*

Sunnuntaita!

ihanaa Huldis kun pääsit kotiin :heart:Meidän perheeseen saapui eilen Wii SportsResorts ja kyllä sitä tulikin eilen illalla sitten pelattua. Nukkumaan mentiin vasta 00.30 :D Hauska laite kyllä! No syksyllä on sitten ostoslistalla Zumba Wiille niin pääsee kuntoilemaan ihan kotona :) Katelkoot vauva(raukka) vaikak sitterissä äitin heilumista jos ei nuku just sillon ;)

Tänään ollaan menossa kaverin (kakkosen kummitädin) luo grillaamaan :) Ei olla hetkeen nähty, nyt muuttivat tuohon vajaa 2km päähän niin heti hyökätään kylään ;)

-Santtu ja Möyry-Muksu 23+2
 
Kiva Huldis kun pääsit kotiin, onneksi nyt viikkoja jo näin "paljon" ja toivottavasti kerkiää tulemaan vielä paljon lisää!

Järkyttävä väsy koko ajan |O Varasin kahdelle nuorimmalle iltapäiväksi ratsastustunnin ja tallille mennään jokatapauksessa. Oon huomannu että väsy vaikuttaa jo töissäkin, unohtelen asioita ja oon välillä ihan pihalla. Onneksi ei oo pitkä aika kun jään kotio.

Maximilian ja vauva 26+
 
Huldis kiva kun pääsit kotiin toivottavasti saat siellä ollakin ja raskaus jatkuis huoletta loppuun :)

Hitto että mua nyt raivostuttaa tää tilanne ku mulla on neuvola keskiviikkona ja jos se neuvolatäti (terveydenhoitaja) ei voi kirjottaa saikkuu niin saankohan mä sitte sieltä kautta ollenkaa saikkua kun ei oo neuvolalääkäri aikaa samalla.. vai onko se sit yleesnä niin et jos on tarvetta sairaslomalle niin pääsee käymää neuvolan yhteydessä legurin vastaanotolla? En jaksais ravata kokoajan lääkärillä ja vielä ku koskaa ei pääse samalle vaa aina joku uus lärvi.. :/
Anteeksi että vaivaan näillä kysymyksillä koko ajan mutta ei vaan oo ollu itelle aijemmin tarvetta niin kyselen :ashamed:

Tänää aamulla olli niin hirvee pistävä ja viiltävä kipu vasammalla alavatsassa että en päässy hetkeen ylös sängystä :( kauhee tunne..
kävin aamutuimaan myös kaupassa ostamassa kahviin maitoa ja mehun niin niiden kantaminen oli jo saavutus.. en todellakaan jaksais olla töissä kun tämä on jo normaali koti hommissa jo näin rankkaa.. siivoomisenkin jätän suosiolla ukolle..
Esikoisen aikana raskaus oli todella helppo ja nyt tämä on täysin vastakohta sille..


O&O + pikku jäppinen 26+2
 
Hienoa että Huldis on päässy kotiin :)
Onneks sulla on jo noinki paljon viikkoja mutta parempihan se olis että pääsisit tuonne rv.30 toiselle puolelle asti... :hug:

o&o
Jos et saa neuvolan kautta saikkua niin mä kyllä varmaan sitten menisin päivystykseen...


Onko kellään kokemusta pelkopolilla käymisestä tai muusta vastaavasta? :ashamed:


Talvicci ja Torsti rv.24+3 :heart:
 
Hyvä että pääsit Huldis kotiin :) Rankka raskaus kyllä sulla mut jospa se vauveli jaksaisi kypsyä vielä kuukauden tai kaksi niin olisi helpompi syntyä tähän maailmaan :)

O&o, eikös ne neuvolantädit ole ihan terveydenhoitajia ja voivat kirjoittaa sen 3pv. Ja omalla ilmoituksellahan yleensä saa olla myös 3pv pois töistä. Sitten jos pidempää saikkua tarvitsee, niin neuvolalääkäriltä. Soitat vaikka sille omalle neukkutädille ja pyydät häntä katsomaan sulle lääkäriajan. Suoraan neuvolavastaanotolta tuskin lääkärille pääsee ellei ole joku tosi hiljainen päivä. Lääkäriellä tuppaa olemaan päivät aika täysiä ja siksi pitää varata ihan aika. Tai näin ainakin meilläpäin.

( . ) Mulla meni selkä lauantain juhlissa käyntien jälkeen ihan totaalisesti rikki. Pitäisi olla ihan tikkusuorassa joko makuultaan tai seisaaltaan. Silloin ei satu. Mut kaikki muu vie tajun :( Olen näillä näkymin nyt sitten saikulla kesäloman alkuun. Ensi viikon tiistainahan se alkaakin jo :) Olisi vaan pikkaisen mukavampi olla lomalla jos tuo selkä helpottaisi.

Onko se ihan normaalia että saattaa olla pari päivää ihan todella hiljaista tuolla vatsassa ja sitten taas pari päivää vedetään sellaista zumbaa, että?! Pari päivää taaksepäin ehdin jo huolestua kun poika kölötellyt ihan hissuksiin koko päivän. Illallakin piti ihan tökkimällä herätellä että edesä muutaman muksauksen sain. Eilen illalla sitten alkoi myllerrys joka jatkui heti kun aamulla heräsin :) On se vaan niin :heart: Hassua kun kokee tällaisia rakkauden tunteita ihmistä kohtaan, jota ei ole vielä tavannut kasvotusten :)

Niin ja joo, monet ovat kyselleet että missäs asennossa se siellä on ja että missä kohtaa tuntuu peppu ja pää yms. Mistäs ihmeestä minä sen tietäisin?? Tunnetteko te muut tosiaan vauvan ruumiinosat ja asennot niin selvästi :O Potkuja (tai lyöntejä, mitä nyt ovatkaan) tuntuu ihan joka puolella. Välillä ihan alhaalla tonne peräsuoleen ja virtsarakkoon satelee ja välillä kutitellaan napaa aika napakasti :D ja välillä oikeelle, vasemmalle, ylös... En ole kuitenkaan mitään järkyttävän isoja muljahduksia tuntenut, mutta tuntuukohan se edes kovin selvästi vielä näillä viikoilla kun vauva tekee voltin tai kääntyy ihan äinpäin. Hmm...

Aurinkoisia kesäpäiviä toivottelevat

Ruutinen ja Leo 26+2
 
Huldiskin kotona, ihanaa :heart:

Ruutinen: Näillä viikoilla on ihan normaalia tuollaiset hiljaiset päivät. Joskus rv 30 eteenpäin aletaan seuraamaan liikkeitä enemmän (liikelaskentaa). Ja tuosta miten päin vauva masussa on, niin ei mulla ole mitään hajua siitä näin kolmannellakaan kerralla :D Kyllä terkka sitten neuvolassa sen kertoo kun tunnustelee. Tosin ei nekään aina tiedä :whistle: nimim. jonkun kerran äitiyspolille ultraan päässyt kun on epäilty perätilaa ;)

Mädchen :heart: 25+3
 
jeeni
Ruutinen toivoakseni ihan normaalia, että välillä on hiljaisia päiviä. täällä oli hiljaisempaa jopa 4 päivää, sen verran viitsi itsestään ilmoitella, että en päivystykseen lähtenyt, mutta yleensä on kyllä paljon voimakkaampaa liikehdintää. ja sitten taas alkoi potkunyrkkeilyzumba :) välillä sitä toivoo, että olisi hiljaisempaa, ettei maha kokoajan muljahtelisi ja sitten jos on hiljaisempaa niin on huolissaan... huoh... ja en kyllä osaa sanoa, miten päin siellä mahassa nykyään ollaan. aluksi tiesi, että poikittain, kun potkuja tuli vain kylkiin, nyt tosiaan jo isoja muljahduksia ja koko maha "vaihtaa välillä puolta". potkuja tulee vähän joka suuntaan, ehkä harvemmin ihan ylös.

jeeni ja kaveri 26+6
 
R-M
Mukavaa maanantaita kaikille! :)

Mullakaan ei oo mitään käryä miten päin ipana masussa on, potkuja tulee ihan kaikkialle. Välillä tuntee semmosen pienen kuhmun jossainpäin, mutta en kyllä tiedä onko se ollu pää vai pylly. Päätä jotenkin enempi epäilen, sen kokonen se kuhmu justiinsa ois.. Ois se niin kiva aina tietää miten päin kaveri siellä köllöttelee! :) Tuota minäkin oon niiiiin usein ajatellut mitä Ruutinen, että hassua miten tuntee tämmöistä rakkautta jotain kohtaan mitä ei ole koskaan tavannu.. :heart: Välillä meinaa ihan pakahtua kun miettii tuota ipanaa ja katsoo kun masu hytkyy sen myllerryksestä.. :heart: :heart: Täällä on ihan päivittäin tuntunu liikkeitä, välillä vähemmän ja välillä enemmän.

Kesälomasta lusittu jo kaks viikkoa, kaks viikkoa enään jäljellä.. Tuntuu ettei oo saanu mitään aikaseks, ainakaan mitään hyödyllistä.. : / Tällä viikolla on pari kertaa perhevalmennusta, keskiviikkona treffailen likkoja leffan ja sapuskan äärellä ja viikonloppuna mennäänkin sitten mökille minkä äitee on viikoks vuokrannu. :)

ARGH! Niin ärsyttävä Elisan myyjä soitti äsken että vieläkin ohimoa tykyttää.. :D Puhu, puhu ja puhu, oli jo nettitikkua ja sim-korttia lähettämässä mulle ennenku jossain välissä kerkesin sanoa väliin, että ei, en vaihda liittymää enkä todellakaan tarvii nettitikkuakaan. Huoh.

Tässä kuvaa viime perjantailta, eli 26+4. Laitoin tän tonne masukuvapinoonkin. Paino on noussu nyt jonkun 6-7kg.
katso liitettä 12964

R-M & Eemeli :heart: 27+0. POKS!
 
Heippis kaikille pitkästä aikaa!!

En oo kerenny edes lukemaan mitä ootte kirjotellut on ollu ihan hirvee kuukausi!
Kaikki mahdolliset palaverit, juhlat ja tapaamiset ennen koulun ja eskarin loppua, sen kaiken keskellä meillä oli pieni täi onkelma ja sen seurauksena kaksi viikkoa pelkkää siivousta! Siinä meinasi mennä viimesetkin hermon riekaleet! Onneksi otukset on nyt voitettu!! Kaiken keskellä meidän perheen uusi lemmikki tuli revohkan jatkoksi, kun muksut saivat kauan kaivatun hamsterin! Nyt riittää äidillä töitä ja vahtimista! Mut nyt se on alkanut LOMA LOMA LOMA!!!
Irtisanoin neidin tarhapaikan, kun olen kuitenki työttömänä kotona eipähän tarvi aamusin herätä ja ressata! Kavereita meidän pihassa riittää kuitenkin!

Masuasukki tuntuu jaksavan ihan hyvin potkia ja sätkiä! Aina kun hetkeksi hengähtää muistuttaa pieni itsestään! Nyt flunssan kourissa ja näillä helteillä on ollut suorastaan tuskaisat oltavat! Eilen kävin lääkärillä ja poskiontelontulehdushan se kummittelee vielä matkassa!

Pääsin ostelemaan mitä ihanampia vaatteita viime viikolla! Löyty kolmet mammahousut joista kahdet lyhyet ja uuden paidan! Siinä sivussa ei vauvaakaan unohdettu vaan lindexillä tuli käytyä hakemassa pienelle 56 senttisiä vaatteita ja kuinka ollakkaan ihanan vaaleanpunaisia kaikki =)
Samalla reissulla sattui silmään pari aivan loistavan ihanaa bodya mitä en voinut jättää ostamatta! Mustia tosin mutta pinkillä tekstillä toisessa "Minä sotken ja äiti sitten siivoilee" ja toisessa "Meidän äiti on vahvempi kuin sun isä" :D

Keskiviikkona olisi neuvolalääkäri ja taas jännittää! Toivottavasti katteltais ultralla vähäsen mitä vauvalle kuuluu! Nyt jatkamaan kotihommia hetkeksi! yritän päästä jyvälle kuumimmista puheenaiheista ja palaan tekstailemaan kunnon stoorit =)

Hipsunen ja Vuokralainen 26+1 :heart:
 
Huldis huh :hug: toivottavasti vuoto nyt rauhoittuisi vähän pitemmäksi aikaa, että pieni saisi edes vähän lisää viikkoja. Onneksi antoivat nuo piikit kuitenkin.

kaneli Joo tuntuu, että kotiäitinä sitä enemmän kiire on kuin työssä käydessä… toki vaikuttaa sekin, kun 24/7 ravaa tuon uhmaikäisen perässä, mutta silti… vaikuttaa varmaan se, että töissä käydessä mies hoiti osansa kotitöistä ja ne jakautuivat tasan. Nyt sitten tuntuu reilummalta hoitaa nuo kotihommat päivän aikana, kun täällä kerran on.

Ruutinen minulla ainakin on välillä hiljaisempia päiviä. Silloin pieni majailee tuolla selvästi alempana, niin liikkeet eivät tunnu niinkään potkuina, vaan enemmän sellaisena kiristyksenä, kun vänkää itseään pienessä tilassa.

(.) Neuvolasta kotiuduttu ja viimeinkin sain ne kela-paperit, 23+4 siis tänään.
Painoa oli tullut 1,1kg (4 kg alusta)
paineet oli hyvät 103/63
liikkeistä sai jopa kaksi plussaa :heart:
hemoglobiini oli 126 eli rautaa pitää popsia joka toinen päivä.
Sf-mitta oli 20cm eli keskikäyrällä.

Ainut oli, että pissasta löytyi leukosyyttejä kolmella plussalla… että nyt sitten selvitetään, mikä tulehdus on tällä kertaa päällä : / :headwall: Samalla sain kotiin täytettäväksi sellaisen sairaalan esitietolomakkeen. Ihan hurjaa nyt jo ruveta miettimään jotain hätäkastenimiä ja kivunlievitystoiveita :O Vaikka hyvähän se on ajoissa aloittaa…

Branwen ja sissi 23+4
 
Ruutinen, selkäsärkysi kuulostaa niiiiin tutulta! Täytyisi tosiaan olla kokoajan tikkusuorassa, ettei sattuisi. Kipu on lähinnä keskellä selkää ja eilen illalla ekaa kertaa ei meinannut nukkumisesta tulla mitään kyljellään (ja selällään en nyt ainakaan pysty nukkumaan, eikä vissiin oikein sitä suositellakkaan?). Yleensä lepäämällä lähtenyt tuo särky, mutta tulee aina iltaan mennessä takaisin. En ole keksinyt mikä auttaisi, kun en särkylääkkeitäkään halua "turhaan" popsia.

Liikkeistä olen saanut jo kahdella kerralla ++ (22+0 ja 26+5) neuvolassa. Ei meinannut ollenkaan pysyä 4D ultrassakaan paikoillaan :whistle:

Keskiviikkona menen toiseen sokerirasituskokeeseen, hui, kun jännittää jo nyt ne tulokset!

innoM + Pulla 27+4
 
Viimeksi muokattu:
Tänään tuli neuvolalääkärissä käytyä ja kaikki oli oikein hienosti:

Paino: +25 g/vko eli nyt yhteensä tullut lähtöpainoon 2,3 kg
Hb: 106
RR: 135/72
Sf-mitta: 24 cm
Syke: 130

Ainoa on tuo hb, kun se ei nouse sitten millään. Rautaa on kiskottu jo kaksin käsin, eikä oikein isompaa annostakaan voi ottaa. Lapsivettä oli normaalimäärä, kohdunsuu kiinni ja vauva viistotarjonnassa eli pää vasemmalla yläviistossa ja jalat oikealla alaviistossa.

Potkuista päätellen olen ajatellut vauvan tuossa asennossa olevankin, sillä potkuja on tullut koko ajan vain tuonne alas, ilmeisen hyvin viihtyy siis tuossa asennossa. Muuten en osaisi kyllä päätellä, että miten päin on massuun asettautunut.

R-M: Ihanaa, kun olet päässyt jo kesälomalle, mulla ei juuri kesälomia ole (tai en niitä siis pidä juhannusviikkoa lukuun ottamatta) ennen äitiyslomaa eli olis vielä 7 viikkoa töitä jäljellä..

Raisu 27+2
 
Heipä hei pitkästä (viikko) aikaa!

Kesälomat (2pvää ;) ) pidetty! Vuokrattiin mökki viime torstaista sunnuntaihin, oltiin torstai-perjantai miehen kanssa kahdestaan, esikoinen oli kummeilla hoidossa. Se se oli lomaa! :p Sitten loma loppui kun esikoinen tuli mökille, olihan vahtiminen! Jyrkähköt portaat, laituri, palju+ terassi ilman kaiteita jne... Ja kun tuo neiti ei ole sitä tottelevaista sorttia (isäänsä tullu :D ) Hermot riekaleina tultiin eilen kotiin jo klo 11... ja parin tunnin päikkärit veti koko porukka! Toki oli mukaviakin hetkiä, oltiin veneilemässä ja ongittiin laiturilta, esikoisen näki elämänsä ensimmäiset kalat, joita tuli onkeen aina heti kun veteen laittoi, parikymmentä sinttiä ongittiin ja tyttö oli aivan innoissaan! Otti jopa käteensä ja heitti järveen takaisin! Äiti ei enää ottaisi elävää kalaa käteen ;)

Keskiviikkona käytiin Ähtärin eläinpuistossa mun siskojen ja esikoisen kolmen serkkutytön kanssa, Vettä tuli taivaan täydeltä, maailma synkkeni ja ukkonen jyrisi ihan päällä, juostiin rattaiden kanssa aina sateensuojasta toiseen, kun vähän taukosi, sinänsä ihan mielenkiintoinen kokemus pienille, jäipähän varmasti mieleen hetkeksi aikaa! :D

Tervetuloa kaikki uudet! :flower:
Mukava tosiaan kun saadaan SeKs:n alueelta lisää palstailijoita! =)

Mahakivuista olen huomannut että jos nukun oikealla kyljellä, saatan keskellä yötä herätä tajuttomaan mahakipuun, niin ettei henkeä meinaa saada, pienikin liikahtaminen sattuu tajuttomasti, ei meinaa pystyä kääntymään, eikä voisi kuvitellakkaan nousevansa pystyyn! :whistle: Nyt olen tietoisesti nukkunut vasemmalla kyljellä, koska niinpäin ei ole kipuja tullut. Muistelin että olikos siinä jotain että raskauden aikana suositellaan jommalla kummalla kyljellä nukkumista, että ilma mahassa/suolistossa pääsee liikkumaan eteenpäin, eikä tule mahakipuja sen vuoksi, mulla on mielikuva jostain tällaisesta, sillä muistan esikoisen ajalta samoja kipuja, mutten sitä oliko tossa jotain perää... Onko kukaan kuullut moisesta mahakivusta?

Ja Iso Kiitos Mädchenille uudesta pinosta! Ja ihanasta nimestä! Edellinen oli mielestäni myös ihana, mutta vaihtelu virkistää! Onhan se niin että ensin sitä sydämen sykettä odotetaan, etsitään ja kuunnellaan, mutta nyt kun tuntuu jo potkuja ja odotellaan pian(?) syntyviä sydänkäpysiä, niin nimenvaihto sopii ajankohtaan! :heart:

Ultrasta SeKs:ssa ja sukupuolen kertomisesta me sovittiin miehen kanssa ettei kysytä, no olin sitten yksin ultrassa ja siellä oli kätilö + kätilöharjoittelija ja kätilö kysyi että "joko äiti tietää sukupuolen", vastasin että "ei tiedä", sitten kysyi että "haluaako tietää?", Vastasin et "en tiedä haluanko..." :headwall: (olisi niin lujaa tehnyt mieli kysyä!!) :kieh: Siihen kätilö vastasi, että "saat ihan itse päättää!" Ihanko tosi? :LOL: Luulin että väkisin kertovat! :D Esikoisen kohdalla sanottiin kätilölle että saa kertoa jos näkee, ja vähän varovasti sitten tyttöä lupaili, mutta nyt tosiaan oikeen tyrkyttivät sitä tietoa! :rolleyes: Nyt kun siellä on se 4D ultra, niin varmaan nyt uskaltavat sitten varmempia lupauksia antaa ja helpommin kertovat, toki riippuu varmsati kätilöstä! No jokatapauksessa sain pidettyä itseni enkä kysynyt sukupuolta, vaikka koko loppu ultran ajan mietin että josko kysyn enkä kerro kellekkään... Mutta kun tiedän oman luonteeni, en osaisi olla hiljaa! Siispä syyskuussa odotellaan ylläriä! :D

Olen hakenut työpaikkaa, jossa tällä hetkellä työskentelen, kun paikka vapautui edellisen työntekijän kuuden vuoden äitiysloman/hoitovapaan jälkeen. Olen siis tehnyt äitiysloman sijaisuutta vuodesta 2006, olin äitiyslomalla esikoisen aikana vajaa 1,5v, ja sitten mua pyydettiin takaisin, kun toinen sijainen lähti. Saa nähdä ottavatko töihin heti äitiyslomalle jäävää... Se se toki ei voi olla syynä etteivät ota, mutta voi olla että keksivät jotain muuta! Saa nähdä! Taisin tästä jo muuten kertoa aiemminkin, en oo varma, raskausajan dementiaa... :headwall:

Ihania kelejä luvattu tälle viikolle! Nauttikaa ketkä pystyvät! Itse töissä parhaat tunnit päivästä... :kieh: Puutarha niin vetäisi puoleensa... No toivotaan että näitä kelejä riittää ensviikonlopuksi ja seuraavalle viikollekkin, niin pääsee aamuvuorosta päin vähän nauttimaan! :cool:

Taitaa jäädä nyt paljon kommentoimatta, oli tullut niin paljon tekstiä ettei muista mitä pitikään kommentoida.

Huldiksella oli ikävä sairaalareissu, onhan kaikki nyt hyvin? :hug:

Sokerirasitus nro 2 olis parin viikon päästä edessä, kun siinä ekassa ei ollut koholla mikään, toivottavasti ei tässäkään!

Onko muilla ollut imukuppisynnytystä? Muistaakseni neuvolatäti sanoi ekalla nvlakäynnillä että tuon imukuppiin päätyneen synnytyksen takia, mulla on ylimääräinen äitipolikäynti loppuraskaudessa... Tietääkö joku tällaisesta käytännöstä jotain?

Lomaillessa on viikot kulunu niin ettei meinaa enää perässä pysyä!!

eleana + seppo 24+6 (luulisin) :heart:
 
eleana: Mulla kans tuli esikoinen maailmaan imukupin avulla ja toisen kohdalla kävin äitiyspolilla synnytystapa-arviossa joskus rv 36-37. Tosin silloin lähinnä puhuttiin vauvan koosta, kun esikoinenkin oli yli 4kg. Lähinnä siis raskausdiabeteksen vuoksi tuo käynti.
 
eleana: "Onko muilla ollut imukuppisynnytystä? Muistaakseni neuvolatäti sanoi ekalla nvlakäynnillä että tuon imukuppiin päätyneen synnytyksen takia, mulla on ylimääräinen äitipolikäynti loppuraskaudessa... Tietääkö joku tällaisesta käytännöstä jotain?"

Mulla esikoinen synty imukupin avustuksella (sydänäänet laski, napanuora kaulan ympäri, siinä solmu ja napanuoralla pituutta 96cm, poika oli sininen syntyessä, pisteitä 3/10) ja ei ole missään puhuttu mitään tommosesta :confused: Muutenkaan ei ole juuri tuosta synnytyksestä puhuttu, ei edes esikoisen synnytyksen jälkeen synnärillä vaikka pyysin kätilöä tulemaan osastolle...

Sillä mä tuosta pelkopolilla käymisestä kyselin, jos jollain olis ollu kokemusta...
 
Viimeksi muokattu:
Eleana tuo suun kiinni pitäminen on niin totta :D Me sovittiin miehen kanssa, että kysytään, mutta ei kerrota kenellekään. Ja arvaa vaan, montako kertaa olen meinannut möläyttää – ihan oikeasti vahingossa – kumpi siellä pitäisi luurata :D No, ihan varmaksi ei tuota tyttölupausta uskalla kuitenkaan ottaa, pojalle mietitään nimiä siinä missä tytöllekin :)

On tosiaan ihanaa ja kauheaa, kun aurinko paistaa ja hellettä pukkaa :) Toisaalta kiva, kun saa vaan nakata esikoisen pihalle ja antaa touhuta eikä tarvitse samalla tavalla keksiä tekemistä kun sadepäivinä. Toisaalta taas omassa nahassa sen kyllä jo tuntee… Mies hieroi illalla jalkoja, kun pyysin, ja oli kyllä ihanaa, kun oikein tunsi, miten lähti veri kiertämään :)

Oliko muita seinäjokisia eilen siellä fysioterapiassa? :wave: Vähän tuppasi olemaan turhan kuuma siellä :D Ei tuolla kauheasti uutta tietoa ainakaan minulle tullut, mutta olihan se mukava saada varmistusta sille, että tekee oikein, mitä tekee Ja että niitä lantionpohjan lihaksia pitäisi muistaa jumpata… :ashamed:

Branwen ja Sissi 23+5
 
Toivottavasti saat sairaslomaa O&O. Itselle varasi neuvolantäti ajan lääkärille, sain silloin seuraavalle päivälle.

Huldikselle voimia ja toivotaan että kaikki menis jatkossa hyvin.
R-M ihana masukuva!

Itsellä ei mahakipuja ole toistaiseksi ollut mutta kyljellään nukun, vaihtaen siis välillä. Kyljet kyllä koetuksella ja helposti väsyy!

Nyt sairaslomalla ollut viikon ajan ja ihanaa kun on saanut hyvällä omalla tunnolla levätä. Teen sitä mikä hyvälle tuntuu ja omassa tahdissa. Mukavia ilmoja ainakin on lupailtu!

Minulla liikkeet alkaneet tuntuu tosiaan yöaikaan, mikähän yövalvoja sieltä on tulossa :) Viime yönäkin potkuja sateli virtsarakkoon, oli noustava vessaan. Tällä hetkellä kans hirmu pippalot masussa :heart:

27+3
 
Talvicci: Kyselit tuosta pelkopolilla käymisestä, mie kävin yhden raskauden aikana, muutamaa viikkoa ennen la.aikaa! Ensin siellä kuunneltiin vauvan sydänääniä ja sit oli kätilön kanssa juttelua, mitä pelkää ym! Ja lopuksi vielä lääkäri ultras! Minä kävin sen takia kun meillä edellinen lapsi menehtyi muutaman tunnin iässä, raskaus ja synnytys meni hyvin, mut jotenki tuntui että pitää vielä käydä pelkopoililla juttelemassa!

Suuri kiitos uudesta pinosta Mädchenille!!

Mie olin viikonlopun töissä, mutta nyt en enää lupaudu, kun neuvolasta eivät enää suositelleet töissä käyntiä, supistusten ja selkä kipujen takia! Juu ja sunnuntaina olikin taas järkky migreeni sit kostautu tuo töissä käynti...
Täällä myäs vauvalla väliin hiljasempiä päiviä, sit taas jyskää toisena päivänä kovastikkin!

Rv 28+0
 
Heippa hei kaikillle piiiiitkästä aikaa!:wave:Tervetuloa vaan uudet tulokkaat.:flower:

Siitä onkin vierähtänyt aikaa, kun olen viimeksi kirjoitellut taikka käynyt edes lueskelemassa... :ashamed: Työt ja ennen kaikkea rakentaminen pitävät kiireisenä. Muuutto on vielä pitkässä kuusessa, mutta aikomus on saada talo valmiiksi ja muuttaa ennen pikkuisen syntymää. No jostain tingitään eli kaikesta, paitsi rakentamiseen käytettävästä ajasta. Viikkoon ei ole ehtinyt nukkuakkaan yli 6 h yöunia. Kunhan rumba hieman rauhoituu koitan lueskella teän raatit läpi ja päästä kunnolla kärryille. Nyt vain vilkaisin pintapuoleisesti viimeisimmmät kuulumiset.

Vointi on täällä edelleen hyvä ja jaksan edelleen hyvin olla päivät töissä ja illat rakentaa. Mitään superpainavaa ei tule enää nosteltua, mutta tuommoinen 20 kg ei tunnu missään. Vatsa vaan alkaa olla niin iso, että joskus joutuu käyttämään mielikuvitusta, kun kaikki normaali asennot kuten kyykistyminen ei onnistukkaan. En myöskään tunne enää omia rajojani vaan luulen mahtuvani pienemmistä väleistä kuin mistä oikeasti mahdun. Tämä aiheuttaa törmäilyä tuoleihin, ovenkarmeihin yms. :p

Vatsaa kommentoidaan ahkerasti. Nyt jo kaupan kassat yms kylänmiehetkin. Olen melko pieni kokoinen ja vatsa onkin näkynyt kunnolla jo pari kuukautta. Painoa on tullut n 7 kg. Pyöristynyt en juuri muuten ole. Näytän lähinnä siltä kun olisin nielaissut rantapallon :D Ja tissit on pään kokoiset :O

Sormus on sormessa niinkuin enenkin, ei kiristä eikä purista.

Sukuopuolta ei sitten kysytty rakenne ultrassa, vaikka loppujen lopuksi kumpikin sen olisi halunnut tietää. Pampulalla oli niin kova meno päällä ettei meinattu saada rakenteitakaan tarkastettua, joten ei kannattanut vaivautua. Pikkuinen kun ei suostunut näyttämään edes profiiliaan.

Toiset täällä jo odottelee äitiyspakkausta saapuvaksi ja mammaloman alkua. Minä en ole vielä edes miettinyt miten lomani pidän ja milloin jään äitiyslomalle. Puhumattakaan Kelan papereiden täyttämisestä. Pitäisi varmaan alkaa suunnittelemaan.

Hyvää vointia ja aurinkoisia kesäpäiviä kaikille. Nyt pitää taas rientää.

Terveisin,
Hurrikas ja pampula 24+5
 
Ihanan lämmintä! :cool:

Huldis Ihana että pääsit kotiin ja toivottavasti loppuraskaus menee hyvin :)

Neuvolalääkäri oli tänään:
RR: 118/74
Paino: -100g lähtöpainosta!!
Pissa: neg
Kohdunsuu kiinteä n. 3cm
Sykkeet: 150 +/-
Kohdunpohjankorkeus: 24cm
Turvotuksia ei juurikaan ole, sormukset sujahtaa hyvin joka aamu sormiin :) Kaikki siis oikein hienosti. Seuraavaksi th aika rv30-32.

Täällä maha heiluu villisti ja nyt tyyppi on alkanut vierailemaan myös ylempänä, auh. Joinain päivinä maha on oikein kipeä kun tyyppi riehuu ja joinain päivinä on tooooosi hiljasta. Useimmiten se kuitenkin oleilee edelleen oikealla puolella mahaa ja potkii alas vasemmalle. Varsinkin kun selälään makaa niin huomaa kuinka oikea puoli mahaa on puolta isompi ja vasenpuoli ihan tyhjä :D Noh, kohta sillä ei ole tilaa valita vaan täyttää koko kohdun.

Enää 8 työpäivää!!!!!!!!!! Eli tämä ja ensi viikko, sit alkaa pitkänpitkä loma! Ihanaa! Ja tosiaan tää mamma nauttii vaan kun on lämmintä. Eilen ostettiin Soda Stream-tai joku, siis kuplakone. Ah, sillä tulee ihanaa vissyä ja kun lorauttaa sekaan mehua tai sitruunaa, ai nam! Ja tuuletin muutti myös meille, saa makkariin yöksi hiukan viileämpää. Meillä onneksi saa kämppään läpivedon, eli ei viime kesänäkään ollut mitenkään tukalaa vaikkei puhallinta ollutkaan.

R-M Täällä myös ihan pakahtuu kun ajattelee sitä pientä vauvaa minkä kohta syliin saa :heart: Ihanasti sait kirjoitettua tunteen esiin :)

innoM Tsemppiä sokerirasitukseen, hyvin se menee, nythän se on jo tuttu juttu :)

Nyt ruokaa ja uimaan, tyttö tuolla jo pakkaa uimapukuaan innoissaan. Lapset nauttii kun on kesä ja paljon puuhaa!

miirikki ja pööpö 25+6 Huomenna poksuu!
 
Täällä vihdoin sain mentyä käymään päivystyksessä, kun noita supistuksia tullut ja huomenna piti mennä töihin. No niinhän siinä sitten kävi, että kohdunsuu on kiinni vielä, mutta kaulakanavaa ei ollut jäljellä kun 2 cm...ultralla sai venytettyä sen 2,5 cm, mutta alarajana on kuulemma 3cm... 2 viikkoa siiten kun se katsottiin, niin oli kumminkin 4 cm:)
No nytten ollaan sitten täyslevossa ens tiistaille, kun taas on kontrolli. Vauvan painoarvio oli kans huima, kun oli jo nyt 700g...2 vkoa enenmmän näytti ultra, mitä viikkoja on nyt.

Marja ja maha-asukki 23+5
 

Yhteistyössä