Syyskuun Sydänkäpyset *kesäkuu*

Huldas, en todellakaan loukkaantunut, kuten sanoitkin: huumoria, huumoria ;)

Tervetuloa uudet! :)

Käytiin tänään 4D-ultrassa :heart: Ihana kokemus! Lääkäri pyysi meitä tulemaan vielä uudestaan hänen tauollaan "parempien kuvien toivossa", vaikka olin mielestäni saaneet jo hyviä kuvia, joten aikaa käytimme n. 40 minuuttia yhteensä, kuvia saimme 20 kpl ja 14 ihanaa videoleikettä! :heart: Hintaa tuli 210,10€, mutta lääkäri halusikin vielä antaa lappusen kelakorvauksia varten, joten mikäs siinä :D Kannatti ottaa se neuvolakortti mukaan, vaikka sanottiin aikaa varatessani, ettei sitä tarvita ;) Lääkärinä oli Tiina Posa ja en voi, kuin suositella! Jäi todella hyvä fiilis ja varmasti myös miehelle, kun tämä oli miehelle yllätys (4. vuosipäivälahja) Terveystalon ovelle asti! :) Vauva painoi 1219g ja mittojen mukaan olisi jo viikon vanhempi, eli 27+6, mutta eiköhän tässä LA:n mukaan kuitenkin mennä :)

innoM + Pulla 26+6
 
Kiitokset uudesta pinosta! Tykkäilen kovasti tosta uudesta nimestä, vaikkei siinä vanhassakaan mun mielestä mitään vikaa ollut. :)

Kommentteja masusta satelee sieltä täältä. Miehen lapset tietysti etunenässä ovat kommentoimassa ja anoppi kauhistelee, kuinka isoksi meinaan kasvaa. :D

Liikkeet tuntuu mullakin tosi alhaalla. Parhaiten ne huomaa töissä, kun istuskelen työpisteellä. Tosi harvoin tuntuu ylempänä mitään.

Mä alan olla niin kyllästynyt tähän itkuherkkyyteen! Musta on tullu sen sortin vetistelijä, ettei mitään rajaa. :D Toissa iltana miehen tytär (9v) kuiskutteli masulle koko nimensä ja kertoi vauvalle olevansa hänen tuleva isosiskonsa. Poika (7v) sitten samat tarinat perässä. Mä olin ihan purskahduspisteessä, mut sain pidettyä itkut sisälläni, kun lapset tuppaavat mun itkeskelyistä hätääntymään. Sitte, ku lapset menivät nukkumaan, annoin tulla täyslaidallisen. :D Seuraavana päivänikin tuli vielä itku, kun muistelin tapahtunutta. Miehen mielestä se on jotenki hellyttävää, mun mielestä lähinnä rasittavaa...

Liinukka & Antero 23+2
 
Heippa vaan tännekkin pitkästä aikaa!

Diabeteshoitajalla käyty ja mittarin sain. Hohoo aattelin pääseväni helpollaki mut pyh, kolmena päivänä viikossa ja neljä-viis kertaa päivässä. Pöh. Ja vain ja ainoastaan sen takia ku paastoarvo oli sen 5.3, just rajalla, voi ärrinmurrin. No, ei se auta ku mittailla... :|

Edellisessä ketjussa puhuttiin sormuksista, täällä lähti kans lopultaki molemmat sormukset veks pari päivää sitte eikä sormi näytä elpymisen merkkejä vieläkään, ihan punainen ja kuiva, sekä halki. Enpä tuota huomannu aikasemmin ennenkuin pikkuveli tuijotti mun kättä ja kysy että saanko muka sormukset vielä irti. Tuskaahan se oli mutta lähtipä, takasi ei sitte enää saanu... :D

Liikkeitä tuntuu ihan kummallisesti kolmessa eri kohdassa! Meinaan kyllä seuraavassa neuvolakäynnissä pyytää että tutkivat perusteellisesti masun joka suunnalta, ettei vain löytyisi useampaaki Naperoa... :LOL: Eipä ois kyllä ihme tämän jättimasun kanssa vaikka löytyiski.


Sokerihamsteri ja Napero 26+6 :heart:
 
Jaahas, se olis sitten helle ja hetihän sen aamulla huomasi: kihlasormus jäi laittamatta. Vaikka jäihän tohon sormeen vielä kaksi sormusta ;)

Kävin tekemässä pienen Malmi-reissun. Piti käydä postissa ja kirjastossa sekä miehelle ostamassa nimpparilahja. Reilu 1,5tuntia meni koko reissussa. Mutta nyt onkin sitten sormet ja varpaat aivan makkarat vaikka reilu puoli litraa tuli juotua tolla reissulla.

Tungin samaan hissiin yhden mamman kanssa ja hän totesi että hyvin mahtuu joukkoon kun ei ole rattaita. Vastasin vaan ettei vielä ole rattaita. Hän katseli mua hetken ja kysyi olenko raskaana :O Mietin hetken ja päätin vastata vaan kohteliaasti "kyllä olen". Nainen alkoi hymyillä ja kyseli tuleeko kesävauva. Mä olin ihan täh :confused: Ensin kysyy tältä möhömahalta onko raskaana ja sitten perään tuleeko kesävauva... No se olikin ulkomaalainen, ehkä se oli jotain niiden kohtelijaisuutta :D Onneksi oli lyhyt hissimatka, ei tarvinnut enempää rupatella ;)

Mittari johon on aurinko paistanut viimeksi eilen näyttää 26,6 ja sisälläkin 24... Mä paistun tänne!!! Taidan mennä parvekkeelle vilvoittelemaan, sinnekin kun aurinko paistoi viimeksi eilen ;)

Niin, meinasi unohtua: Tervetuloa uudet!!![/B]

-Santtu ja Tirriäisestä Möyry-Muksuksi muuttunut termiitti 22+5
Veti meinaan sellaista möyryämistä ja muksimista viime yönä reilun tunnin ja sama jatkunut tänään vähän väliä, että nimen vaihto taitaa olla välttämätön toimenpide :D
 
O&O kyllähän tuo varmaan on niin et noi supistelujutut kuuluu neuvolaan ja muuten voi käydä työterveydessäki,ku siellähän ne ei katso kohdunsuun tilannetta...supisteluista ku olen neuvolas sanonu niin joka kerta katottu kohdunsuu vaik olen sanonu et ei kait sitä tarvii ku ei mitenkää kipeitä ole olleet. Mtaa neuvolasta ne ei oikee antanu ku noita lyhyitä saikkuja,työterveydessä sit kirjoitti suoraan koko loppuajan...

Tervetuloa uusille!!!!!!!!!:flower:parempi myöhään ku ei milloinkaan liittyä seuraamme ;)

Eliiisa en ole kyllä kuullu et noin myöhään tehtäis rakenneultra,kait toi on joku uus käytäntö......:confused:

Liikkeet on nyt nousseet ylöspäin ja aika paljon satelee potkuja sivuille...kohta alkaa siis kylkiluut olla vaarassa,niin läheltä tuntuu menevän :D

(.) sokerirasitustesti läpäisty,jipii ei tarvi ekruokavaliota,hyvät arvot oli =) paasto 4.7,1h 7.8 ja 2h 5.7 TAI jotai tollasta...eikä ollu olleskaa paha se testi,sanoin jopa sen litkun jälkeen et mie kyl voisin ottaa vähän lisääki ;)
Aina noista helteistä hehkutetaan säätiedotuksissa,joo tuleehan ne sinne eteläsuomeen,täällä sataa paskaa:mad:..+13astetta lämmintä näyttäs olevan,mut eipä ole ainakaan kuuma mut kyllä tuo sadekeli vetää jo mielen maahan ku monta päivää tällasta...no jospa se sit vkloppuna..mut tosiaan toi niiiin ärsyttää ku uutisissaki aina säätiedotukset menee niin et etelä käsittää sen koko suomen.:headwall: anteeksi purkautuminen mutta tiedän etten ole ainut joka noin ajattelee :D
vauvavakuutus maksettu,nyt on asukki sit vakuutettu!niin ja ihmettelin ku tissit kipeet taas,no kirkasta esimaitoahan sieltä tulee,joten selvis syy aroille tisseille :D
Nyt apteekkiin ostaan nasolinia tai jotain sellasta,nokka on kolmatta pv niin tukkonen et en jaksa ja mahtavaa et makuaistiki on tiessään ja huomenna olis tarkoitus menna ulos syömään,en taida syödä!kylläpäs se taas pientä ihmislasta ottaa aivoon:LOL:

Ai juuuuuuu.... Kyssäriäki olis!!! mites luulette ku ollaan lentämäs lentokoneella heinäkuun alussa reilun tunnin matka norwegianilla ja tuona aikana siis viikot 30+5-31+1 niin vaativatkohan lentoluvan lääkäriltä,tietoo??neuvola ei tienny et voiko antaa lääkäriaikaa pelkästään tuon takia ku on tiukilla tuolloin ajat muutenki et joutus sit yksityisellä käymään ja sehän sit maksaa...

ehkä tuossa mun purkautumisessa oli jotain taikaa sillä aurinko pilkottelee pilvien välistä!!! =)
 
Kannattaa pyytää lentolupa. Mulle sitä tarjottiin jo kuukausi sitten, kun lähdimme reissuun. Mun mielestä sen on jostain 28 vkosta eteenpäin.

Lämmin on ja yrittänyt ulkona olla uikkareissa, mutta sit tulin sisälle vilvottelemaan ja nukahdin 2h päikkäreille. Mittari näyttää 32 astetta ja siihen on aamulla paistanut ennen kahdeksaa aurinko ja toinen mittari joka talon toisella puolella ja siihen rupee aurinko paistamaan kohta puoliin, näyttää samoja lukuja. Tuuli on kova, mutta lämmin.
Meitin rauha alkaa olee vähissä, kun viimesiä päiviä viedään koulussa. Tosin lapsukaiset viihtyy ulkona enemmän ja pidempään aina kun lämpiää.

Niin ja kiitos uudesta pinosta:)
Viikonlopulle olis ohjelmaa jokapäivälle...50v päivät, ylioppilasjuhlat, 4 lapsen kevätjuhlat ja anopin 60v päivät :)
 
Tervetuloa uusille!!! Kiva kun tulee enemmän SeKS:ssa synnyttävi. Ite taidan vain olla hieman aikaisemmin siellä, mutta silti.
Eliisa: Missä päin asut kun sulle tuollainen ultra aika annettiin. En ole koskaan kuullukaa, taitaa olla uusi käytäntö. Aina on tullut aika tuohon n. 21+ viikoille.
 
Onnea InnoM hyvistä 4D kuulmisista!!! Hyvin kasvaa vauva ja tosiaan taitaa olla jo näillä viikoilla yksilöllisiä nuo painot.

Paino arvio olis kyllä kiva saada. Esikoisesta oli rv 32+ painoarvio 2600g ja piti paikkaansa hyvin kun syntymäpainoon vertaa. Isolta tuntuu tääkin vauva masussa. Yhtä vauvaa alkaa olla masu täynnä.

LEntoyhtiöt vaatii lääkärin todistuksen rv 28 jälkeen kuulemma. Näin sanottiin mulle kun kyselin asiaa ennen lomareissua.
 
Leo81: Sain Seinäjoen keskussairaalan (6.5.2010) tekemän lehtisen sikioseulonnoista.
Siinä lukoo jotta kaikille raskaana oleville on tarjolla rakenneultraäänitutkimus raskausviikoilla 20-22. Toisessa kappaleessa on jotta utraäänitutkimukseen raskausviikon 24+0 jälkeen voi osallistua raskausviikolla 20-22 tehtävän tutkimuksen sijasta. Päädyttiin tähän toiseen koska aateltiin säästää ittemme abortointipäätöksen tekemiseltä. Ton 24viikon ultran jälkeen sitä ei voi enää tehdä. Lisäks päätökseen vaikutti se kun viikkojen 20-22 uä:n kohalla lukee jottei tos vaihees kaikkia rak.vikoja vielä näy. Että jos sit muutaman viikon päästä näkyis paremmin jos jotain on.. Vasta myöhemmin kysyin parilta kaverilta niiden ultrista eikä niillekää oltu puhuttu tosta myöhäsemmästä mitään. Jäin vaan ihmetteleen kuinka voi samas neuvolaskin olla puolen vuoden sisällä noin eri käytäntöjä!
 
Meillä oli vaihtoehtoja kans ultrien kanssa Tampereella. Oli varhaisultra ilman sikiöseulontaa, sitten oli sikiöseulontaultra, myöhäsempi seulontaultra rv 15-16, rakenneultra 18-21 vkolla tai vaihtoehtoisesti 24-26vkolla.
 
Ihanaa kesäkuun huomenta!! Hyvä oli nimi ennenkin(sykkivät sydämet) ja ihana nytkin myös.

Täällä nyt sit saikkuilen jo toista päivää. Kävin ma neuvolassa ja ti lääkärillä, kirjoitti kesäloman alkuun saikkua, eli n. 3 viikkoo. Siis tämän mun jaksamisen takia, sanoi et kenenkään ei tartte raataa itteesä loppuun. Kerroin et välillä supistaa töissäkin niin et täytyy hidastaa, meillä kiire työtahti ja jatkuvasti raskaampia hoidettavia. Sit kaiken muun lisäksi olen viime aikoina ollut älyttömän väsynyt töiden jälkeen, valmis sänkyyn suunnilleen. No hyvä näin, itse helpottunut kun saa nyt omassa tahdissa elellä ja tehdä.

Neuvolassa maanantaina: painoa kaikkiaan nyt tullu n. 6 kg, verenpaineet ok, Sf-mitta 24, sydänäänet hienosti kuuluu ym.

Poika potkii KOVAA, aika jytinät oli viime yönäkin klo 3 aikaan:heart:

Mulle ei oikeastaan kukaan ole vatsaa kommentoinut, pieneksi sanottu. No onhan toi kyl pienempi kuin esikoisesta ja erimuotoinenkin :)

Kyllä oli muuten eilen kuuma. Ei jaksa kauan auringossa olla, toivottavasti ei alkais turvotella, viime raskaudessa näihin aikoihin oli jo sitä. Meidän esikoinen pulahti eilen ensimmäisen kerran uimaan, itsekin siinä kävelin mut kylmää on vielä.

26+5
 
Heissan kaikille. Liitympä minäkin syyskuun odottajien joukkoon, eli LA 6.9* ensimmäinen*OYS*ja poikahan siellä olisi tulossa.
Esikoista siis odottelen =) eli kaikki on uutta ja jännää. Eilen tuli ilmoitus, että äitiyspakkaus on kohtapuolin postissa, tämähän on kuin Joulua odottaisi :)
 
Leo81, kiitos ja niinhän se taitaa olla yksilöllistä :)

Voikukka78, tervetuloa joukkoon :)

Taitaa olla poikavoittoinen syyskuu? ;)

Edelleen eilinen 4D ultra niin vahvasti mielessä. Aamulla heräämisen jälkeen piti ihastella kuvia ja katsoa muutama videoleike :heart:

innoM + Pulla 27+0 :heart:
 
Helatorstaita kaikille =)

Viime yö oltiin mökillä ja heitin jopa talviturkin. Eilinen päivä muuten meni parturissa ja shoppaillessa, lomarahat menikin sen siliän tien. Parturissa meni pari tuntia, sanoinkin kaverille, että olipa ihana pään nollaus ilman promilleja, kun teki ihanan päähieronnan siinä värejä pestessä pois. Pikkuveljien lauantain juhliin piti juhlavaatteet käydä ostamassa. Onneksi itse en ole juhlien keskipiste, toivottavasti en siksi muutukkaan :whistle:

Töissä jakselen edelleen ihan hyvin, loman jälkeen oli 7 päivää putkeen töitä. Ne n. 20 kg banaanilaatikotkin vielä nousee ilman supisteluja, kohta on vaan maha varmaan niin tiellä, että joutuu niiden nostelut jättämään. Viisi viikkoa töitä!

Seuraava neuvola olis 10.6, sit 13.6 tarkastetaan se istukan sijainti. Ajattelin samalla pyytää tarkastamaan kohdunkaulan pituutta ja kohdunsuun tilannetta, niin voi ihan rauhassa sit uida. Luulisi, että olis vaan jotenkin jo oireillu, jos olis häikkää niissä. Kilpirauhasarvot soitti lääkäri, ja oikeen uumoilin, että nosti nyt sitten joka päivälle sen lääkityksen 1,5 tablettiin.

Työkaverilta sain käytetyn pinnasängyn, mahtuu ainakin iivari siinä köllöttelemään! Alkuun varmaan laitan sen äitiyspakkauksen pahvilaatikon sinne, sen verran tilaa tuossa muuten on. Vaaleansiniset raidalliset verhotkin tuli Hobby Hallista, ja menivät melkein samantien nipsuihin.

Enää oikeastaan hommaamatta vaunut, jotka äitini haluaa kustantaa. Ja sitten jonkinlainen sitteri pitää varmaan hommata sekä turvakaukalo autoon. Sormukset mahtuu täällä vielä ihan kuten ennenkin. Päiviä synnytykseen enää alle 100 ja raskauskuukausi 7 :)

Laura ja iivar 26+1
 
Hyvänen aika, joko niitä päiviä la:han on alle sata. :O

Tervetuloa Voikukka!:flower:

Huomenna kutsuu sitten työterveyshuolto tai neuvola. Katsotaan kumpi ottaa vastaan. Vasen lonkka ja reisi kipeyty illalla entisestään (kiitos kuuluu ilmeisesti sängynpäätyyn potkaistulle varpaalle ja sen varpaan varomiselle). Töihin jo ilmoitin, että tää talsii suoraa tietä lääkärille aamulla. Ei enää jaksa tätä jatkuvaa särkyä ja vaappumista. Kaikki on hyvin kun pitää itsensä pienessä liikkeessä, mutta kyykkiä en ala enää yhtään. Huomenna sitten raportointia mitä lääkäri sanoi, joka tapaukessa huomenna en aio töihin mennä. Onneksi on tulossa viikon vapaa muutaman päivän päästä, joten saa levätä töistä kunnolla. Mä muuten havahduin tuossa tutun muistuttamana, että mulla on nyt kipeytynyt tuo vasen puoli jossa mulla on ollut lonkkaluxatio ihan vauvana ja joka on lapsuuden ollutkin sellainen kankea. Mitään vaivaa ei ole aikaisemmissa odotuksissa ollut, mutta nyt sitten ei näköjään enää kestä. Kaiken lisäksi mun maha on paljon alempana kuin edellisistä, joten saattaa kyllä olla silläkin vielä merkitystä.

Leo
 
Viimeksi muokattu:
Tervetulo voikukka. Viimeyö meni harakoille, kun heräilin 2 tunnin välein:( Kuudelta annoin periksi ja nousin. Isäntä lähti työmaalle ja minä join aamukahveita ja lueskelin.
Matot tuli pestyä ajan kuluksi ulkona, ruokaa ja taas 2 tunnin päikkärit:) Tänään poksu 23 vkoa :)
 
Tervetuloa Voikukka

Leo, kyllähän ne päivät alkaa vähiin käydä siellä alkupäässä, kun tällä hännänhuipulla niitä on 119 :D Toivottavasti kyllä vähemmän ;)

Tämä päivä oltiin mun serkuilla. Ihanan rento ja aurinkoinen päivä takana :) Mentiin sinne oikeastaan hakemaan neidin pyörän puuttuva takavanne, mutta jäätiinkin koko päiväksi :D Neiti siis sai sieltä mun serkun vanhan 20" Helkaman jota toinen serkuistani oli vuosien saatossa "hieman" tuunannut ;) No takavannetta ei aluksi löytynyt, mutta myöhemmin putkahtikin esiin :D nyt siis pitäis vaan saada tuo pyörä kuntoon niin pääsisi neiti sillä ajelemaan.

Huomenna onkin sitten perjantai ja mukava ilta tulossa: kuun ensimmäinen perjantai tarkoittaa autojen ihastelua cruisingin merkeissä Helsingin keskustassa :) Ei meillä kyllä mitään cruisailu autoa ole, ihan tolla meidän omalla focus c-maxilla siellä ajellaan :D ja toki kävellään kauppatorilla ^_^

-Santtu ja Möyry-Muksu 22+6(huomenna poksutaan, taas!)
 
Heips!

Tervetuloa kaikille uusille =)

Täällä olen miettinyt tuota sairasloma juttua kun alkaa töissäkin jo ihmettelee et miks en jää pois.. puolentunnin seisomisesta ei meinaa tulla mitään kun vatsaa alkaa kiristää ja kaikki mitä teen tuntuu jollain tavalla kropassa.
Mietin vaan että kannattaako tässä mennä työterveyslääkärille vai odottelenko ensiviikon keskiviikkoon kun on neuvola.. Voiko neuvola edes kirjoittaa sairaslomaa kun kyseessä on terveydenhoitaja vai lähettääkö neuvolasta lääkärille?! ei ole edellisessä raskaudessa ollut tälläisiä vaivoija eikä tarvetta lääkärille tässä vaiheessa niin kertokaa toki kokemukset minne kannattaa mennä?!

O&O + pikku jäppinen 25+5
 
Odottava ja onnellinen: Mulla kun oli sitä pientä vuotoa, supisteluja silloin taannoin, niin yritin päästä työterveyshuoltoon, mutta sanoivat, että mun pitää mennä omaan tk:hon. Lähinnä siksi, että heillä kunnon laitteet odotaville ja koska tietävät siellä mun odotusasiat paremmin. Tänään kun yritin saada aikaa, tk: lääkärille niin sanoivat, että mun pitää mennä omaan työterveyshuoltoon, vaikka neuvolalääkäri nimenomaan viime lääkärineuvolassa pyysi ottaman yhteyttä joko neuvolaan tai oman tk:hon jos työssä olo alkaa tuntua hankalalta. Jotta ota nyt sitte tosiaan selvää, että minne soitan. Mä soitan aamulla ensin neuvolaan ja katsotaan mitä sanotaan. Kaikkein helpointa olis jos ei tarttis lähteä työterveyteen, koska se eri paikkakunnalla ja tuo istuminen autossa, ei tällä hetkellä ole mitenkään mieltä ylentävää.

Leo
 
Talvicci oletko kokeillut sappisaippuaa noihin tahroihin? En tiedä, toimisiko, mutta aika monet tahrat olen sillä poistanut, ja ihan on ystävällinen aine :)

eliisa meillä rakenneultra meni niin, että siinä tutkimuksen loppuvaiheessa kysyin, että voisiko hän vilkaista, kertooko, kumpi on. Siinä ihan lopuksi sitten teki sellaisen nopean kurkkaisun, otti still-kuvan ja näytti, että tyttö tämä hänestä vaikuttaisi olevan. Mutta kun yritti vielä toista kuvakulmaa, tuli jalka eteen, ja laittoi laitteen samantien pois. Eli ihan ystävällisesti suostui katsomaan, mutta kun näkyvyys huononi, niin ei lähtenyt erikseen etsimään. Neuvolassa kysyttiin, että halutaanko osallistua seulontoihin, ja kun sanoin, että joo, niin laittoi lähetteen menemään molempiin. Sieltä sai mukaan sen pienen vihkosen, jossa noista ultrista kerrotaan, ja siinä mainittiin selvästi myös tuon rv 24 jälkeisen ultran mahdollisuudesta.

JiiMii kannattaa tarkistaa lentoyhtiön sivuilta. Jollakin ainakin oli rv28 sen todistuksen raja, oisko ollut Finnairilla… en muista, kun todettiin vaan, että ei sitten lennetä tänä kesänä :)

Eilen tuli ahkeroitua, kävin läpi kaikki esikoiselta pieneksi jääneet vaatteet, lajittelin niistä kirppikselle pitämättä jääneet (jotain pakkauksesta tulleita ja lahjaksi saatuja, joista ei olla tykätty) ja pussitin ne koon mukaan. Nyt ei tarvitse kun syksymmällä kaivaa sieltä se pienin pussukka ;)

Branwen ja Sissi 23+1
 
jeeni
helle ja sormukset olenko ainoa joka nauttii kun on lämmin? helpommin löytää sopia mammavaatteita, kun voi pistää mekon eikä tartte ajatella, miten housut on :) ja sormus edelleen pikemminkin liian löysä, meinaa jopa tipahdella välillä. (oli ostettaessa jo, mutta en viitsinyt pienentää vielä, raskauden jälkeen sitten).

JiiMii tosiaan kannattaa tarkista sieltä lentoyhtiöstä. rv 28 minäkin muistelen, että todistus vaaditaan ja oisko ollu ryanair (en mene vannomaan) mikä ei ota kyytiin enää rv 30 jälkeen. ja toisaalta, ei ne varmaan mahan päältä näe että mikä viikko on menossa niin saattavat joka tapauksessa kysyä.

tietääkös joku, onko laivoille samankaltaisia rajoituksia? siljan sivuilla oli vaan "ettei suositella matkustamista raskauden loppuvaiheessa" että mitähän sekin tarkoittaa?

mahakommentit ollaan miehen kanssa yhdessä käyty koiraharrastuksissa ja multa on jäänyt nyt pari kertaa väliin, niin siellä oli kysytty, että "jokos sun vaimos on synnyttäny?" ei tää maha nyt niin iso ole! :D

rakenneultra ja sukupuoli mekin kysyttiin ihan lopussa, kun muut asiat oli siinä käyty jo läpi. ja ystävällisesti kätilö jalkoväliä sitten vilautti. ja me saimme myös valita, että aiemmin vai rv 24 jälkeen. rv 24 jälkeen rakenteet näkyy selkeämmin, mutta sitten ei enää ole kesketyksen mahdollisuutta. vanhemmat saavat täällä itse päättää, kumman ajankohdan valitsevat.

eilen oli muutaman hiljaisen päivän jälkeen jotkin bileet tuolla mahassa. poika on kai kääntynyt niin että nyt peppu mun mahaa kohti, hauskalta näytti kun koko maha vaihteli asentoa :D potkuja ei tullut terävinä kun muutamia alas ja sivuille. ja välillä oli selvä kumpare jossain kohtaa masua, niin että koko maha oli ihan vinossa :) mukavaa näin, kun meinasin jo huolestua kun muutamaan päivään ei ollut liikkeitä kuin hyvin vähän verrattuna totuttuun potkunyrkkeilyyn.

jeeni ja kaveri 26+3
 
Ristely raskaana. En todellakana suosittele enkä itse mene kovin myöhään. Tätinilähti 20h risteilylle täysin normaalin ja oireettoman raskauden viikolla 31 ja normaali pieni merenkäynti sai supistelemaan niin että lopulta laiva kääntyi takaisin suomen aluevesille ja rannikkovartioston helikopteri Medi-Helin lääkärin aksnsa tulivat hakemana häntä. Sairaalassa ehtivät olla reilu tunnin kun vauva syntyi. Oli pukeutunut iltaa varten ja meni synnyttämään mustassa mekossa ja stayupeissa :D

Mekin kysyttiin sukupuoli rakenne ultrassa. Heti alussa sanottiin että saa kertoa jos näkyy. No kun kaikki rakenteet oli katottu, kätilö totesi, "niin se sukupuoli" :D Ja haki oikean kohdan ja totesi olevan selvästi tyttö :) Näytti meillekin mistä sen näkee. No oma olo ollut kokoajan tyttöolo, joten en tuota epäillytkään vaikken oikeen kuvaa hahmottanutkaan :D

Se olis sitten uusi viikkoa taas :D
-Santtu ja Möyry-Muksu 23+0
 
Kaksplussan sivuilla kohdassa odotus ja synnytys on nuo lentorajoitukset. Mantereenvälisistä lennoista ja euroopan lennoista. Ja siinä oli tuo 28vkoa jolloin tarvitsee todistuksen.

Täällä haikeella mielellä varrotaan huomisia kevätjuhlia ;) Vanhin tytöistä pääsee peruskoulusta ja tämävko on pukeuduttu eri teemoilla kouluun. Tänään oli rock & roll teema ja neitokainen luuli kauhukseen vetävänsä mun valkopunaset korkeat saapikkaat jalkaansa, mutta juuri soittelikin, että kaikki ovat kehuneet sen makeita kenkiä:)
Vanhin lapsista päätti viimevuonna peruskoulun...ja se ilta päätty niin surullisissa merkeissä, että tänävuonna ei onneksi tarvitse murehtia semmosia...Kännisekoiluja, mistä kärsii edelleen...virkavallan väkivaltainenvastustaminen ja nuorisorangaistus tuomiona, minkä sai nyt suoritettua toukokuussa...
Nuorimmainen lapsista viettää koululaisena ekoja kevätjuhlia:) Kyllä aika menee nopeesti.
No tämän maha-asukin kun saa koulutielle, niin nuorin lopettaa peruskoulun:)

No sunnuntaista rupeamme nauttimaan, kun pakollisia aamuherätyksiä ei ole...minäkin yövuoroa tekevänä saan kukkua rauhassa:)
 

Yhteistyössä