Syyskuun Sydänkäpyset *heinäkuu*

Neuvolakäynneistä...
Mulla oli viimeks neuvola rv.30+3 ja sillon laittovat seuraavan neuvolan 2viikon päähän eli nyt maanantaille :)
Esikoisen neuvolakortista katoin niin rv.30 jälkeen alkanu olemaan 2vko:n välein käynnit ja sitten rv.36 jälkeen viikon välein :)

Streptokokista lääkäriltä kysyin (esikoisesta oli positiivinen ja sain antibiootit, myöhemmin synnytyksessä tipan), ja sitä ei kuulemma seulota raskaana olevilta. Oli juuri ollut jossain konferenssissa tms, jossa asiaa oli käsitelty. Syynä oli, että tulos voi olla myös väärä negatiivinen (tai siis vaihdella +/- eri näytteissä, vaikka otettaisiin ihan viikonkin sisään eikä hoidettaisi välillä) ja uusii herkästi. Strepto ei myöskään nykytiedon valossa kuulemma aiheuta supistuksia tms, joten testataan vaan, jos ennenaikainen synnytys muuten uhkaa ja on epäilys, että voisi olla streptokokki. Samoin aikaisempi positiivinen tulos riittää siihen, että seuraaviin synnytyksiin saa sen ab-tipan (koska tosiaan siitä on tosi vaikea päästä kokonaan eroon).

nessu roikutaan täällä sitten yhdessä, ja tuolla lokakuisissa ;) :wave:

supistuksia riittää... olisiko kenelläkään hyvää ajatusta siitä, kuinka pienen saisi kotikonsteilla houkuteltua kääntymään pää alaspäin? Tämä yksilö kun meinaa jatkuvasti tulla suun kautta ulos... :kieh: :x pyöriihän se siellä vielä, mutta kaipailen taas sitä närästyksetöntä olotilaa, jossa henkeä ei ahdista, joka tuosta oikeinpäin olemisesta seurasi :D

Mahan ympärys on tasan sata :D

Kovasti jaksamista teille, joilla alkaa olla vauvat lähtökuopissa :hug: Toivottavasti hetken vielä pysyisivät mukana.

Branwen ja Sissi 31+1

O&O: mulle kävi samalla lailla viime viikolla kun tulin pesuhuoneesta. Lattialla oven edessä oli vettä ja jalka lähti liusumaan eteenpäin niin, että ajattelin häpyluun olevan kokonaan entinen. Niin pirun kipeää otti ja tuntui, että revähti koko mamma. Onneksi kaikki hyvin. Toissa iltana maksoin laskuja koneella ja tipautin vahvistutunnukset lattialle. Niitä kun noukin lähti tuoli alta ja kaaduin tuohon lattialle ihan komiasti. Onneksi vauva liikkui hyvin. Suurin oli säikähdys ja alkoi hetkeksi supistelemaan tiheämpään, mutta meni ohi nekin. Joku viikko sitten oltiin lähdössä reissuun ja nyrjäytin nilkkani kodinhoitohuoneessa niin, että tipahdin lattiaa kohti, onneksi oli taso johon sain tuolla käsivarrella vähän tukea niin en ihan pylylleen asti mennyt. Että tapaturma altis olen ollut jo muutaman viikon. Pitäiskö hankkia vakuutus. :xmas:

Neuvolat 2 vkon välein rv 30 alkaen. Rv 36 alkaen viikon välein. Yleensä rv 36 viimeinen lääkäri.

Vatsanympärys tänä aamuna 106 cm :D

Rintaliivien hankinta alkaa olla hankalaa, mitenhän isot näistä oikein kasvaa :confused:

Veikkaus synnytyspäivästä, noh en osaa oikein muuta sanoo kun että uskonpa et ei ainakaan ennen laskettua aikaa(3.9.), jotenkin vaan on semmonen tunne... Luulempa että tulee ainakin 3,5 kiloinen ja 50-52 cm :heart: (esikoinen 3515g, 52 cm. minä 3420 g, 48 cm. mies 3230g, 50 cm)

34+6

Veikkaus vauvan syntymäpäivästä...
Ennen la:ta (23.9) ei taatusti synny... :whistle:
Nyt äkkiseltään veikkaisin et tää syntyy 29.9-3.10 välisenä aikana. Painoa 3700g ja pituutta 52cm.
Esikoinen synty rv.41+3 ja mitat oli 3810g ja 55cm.

Viimeksi muokattu:
Streptokokkia ei multa ole koskaan näiden kolmen raskauden/synnytyksen aikana katottu. Eipä taida tapana Helsingissä olla...?

Neuvola tihentyy täälläkin (siis mullakin) loppuajasta :D Kolme käyntiä siis takana, seuraava on kahden viikon päästä rv33, siitä seuraava on lääkäri rv 36 ja siitä sitten viikottain. En kyllä ennenkään ole pahemmin tosta viikottaiseta päässyt nauttimaan kun jo synnärille lähetty...

Mahan ympärys oli viime mittauksella 115cm luokkaa, täyttypi kaivaa mittanauha...
Ja mittaustulos antoi saman 115cm ja navan kohdalta mitattu (mun mahahan sijoittuu enimmäkseen tuohon napaan ja sen alapuolelle).

Veikkauksia ei kamalasti syntymäajasta ole. Esikoinen syntyi 37+4 ja oli 3320g, 50cm, kakkonen 38+5, 3970g ja 51cm, joten eiköhän tämäkin ennen LA tule ja ole tuollainen nelikiloinen ja 50senttinen :D

Tänään on sitten iltapäivällä se istukan paikan tarkistus ultra (en tiedä onko noista mitkä yhteen ja mitkä erikeen niin laitoin kaikki erikseen). Ihana pikkuveljeni tyttöystävä/avopuoliso lupasi tulla meille lapsia katsomaan niin mieskin pääsee mukaan :) Lisäki anoppi ottaa lapset mukaansa mökille, vapaa viikonloppu siis tiedossa :D Mä en vaan tiedä mitä haluisin tehdä...

Vau' kirjan isäosiossa tällä viikolla 31+ käskettiin siää suostetutella äitiä pakkaamaan sairaalakassi, äitien puolella siitä ei kuitenkaan puhuttu mitään... Aloin miettiä pitäisikö se tosiaan jo pakata :confused: Siispä Kuinka moni on pakannut sairaalakassinsa?
Mulla on vielä kaikki vauvan vaatteet pesemättä, joten en sitä ihan vielä voi pakata..

Jos vaikka söis aamupalan ja kattois lasten mökkikamat läpi :D

Ai niin!!!! Tänään poksuu :D 31+0 ja rv 32 alkoi :D

-S ja M-M

Moi :)

Streptokokkia ei mullakaan ole koskaan testattu.

Neuvolassa käyn nyt 2 vkon välein ja samallain kuin muillakin rv 36 -> viikon välein. Ajat on jo varattu rv 41 saakka :D Eli tuohon veikkaukseen voisin sanoa vanhan kaavan mukaan, että yli menee. Eli 19.9. ja päälle 4kg ja 53cm :D
Haluatteko noita veikkauksia etusivun listaan?

En ole pakannut sairaalakassia. Kaipa sen kohta voisi valmiiksi katsoa, jollen ihan vielä pakkaa, niin hommaan ainakin tarvittavat uudet hygieniatuotteet yms.

POKS
M :heart: 33+0

Kävin neuvolassa. Mulla on käyntejä kolmen viikon välein (edellinen rv 30, nyt rv 33). Nyt oli paikalla sijainen, joka oli aika onneton. Vauvan suunnasta ei saanut mitään selkoa, jotenkin poikittain oli, ehkä perätilassa edelleen. Sf-mitaksi sai saman kuin 3 viiikkoa sitten oma terkkari. Se on 26 eli ei mikään järjettömän suuri. Siihen sijainen totesi vain, että on eri mittaaja. Mutta entä jos kohtu ei kasva oikeastikaan? Mulla on seuraava käynti tosiaan vasta 3 viikon kuluttua ja silloinkin on taas eri mittaaja, koska on lääkärineuvola (rv36). Entä jos ei silloinkaan saada mitään järkevää mittaustulosta? Sijainen ei myöskään osannut sanoa perätilasta mitään muuta kuin, että kyllä se voi vielä kääntyä. Ei osannut yhtään sanoa, että koska siitä pitäisi huolestua ja mitä sitten tapahtuu. Olisi kiva, kun neuvolakäyntejä on harvennettu, että ne harvat käynnit olisi edes jotenkin informatiivisia. Nyt tuntuu, etten mitään tietoa saanut ulos. Verenpaine, pissa ja paino oli ok, mutta nekin meidän neuvolassa mitataan itse, joten ei siihenkään sitä tätiä tarvinnut. Yhtään kertaa en ole mitään painoarviota saanut, vaikka muistan esikoisesta saaneeni tässä vaiheessa jonkinlaisen summittaisen painoarvion (tyyliin suht pieni/iso vauva, oli tosin joka kerta eri arvio ;). Painoarvio olisi ollut kiva varsinkin, kun sf-mittakaan ei ole kasvanut yhtään (?) kolmessa viikossa.

Sairaalakassia en ole pakannut, vauvanvaatteita en ole vielä pessyt eikä hankintoja ole tehty. Mun veikkaus on, että vauva syntyy 15.-30.9. välisenä aikana. Esikoinen syntyi 40+2 ja sitä aikaisempaa synnytystä en odota, joten en ole pitänyt kiirettä valmistelujen kanssa. Elokuun aikana pitäisi kuitenkin saada kaikki valmiiksi.

Kurpitsainen ja mörrimöykki 33+2

Kurpitsainen Tuo eri mittaaja vaikuttaa todella paljon tohon sf-mittaan. mulla aina on heittänyt (aiemmissa raskauksissa siis) kun mittaaja ollut eri. Käyrä on notkahtanut jompaan kumpaan suuntaan. Tästä raskaudesta on paha sanoa kun on mitattu vasta kaksi kertaa. Terkkari rv22 ja lääkäri rv 26. Ja seuraava käynti mulla tosiaan rv33. Kaikki onneksi omilla ;)

Sf mitta on kyllä niin mittaajasta kiinni. toiset mittaa niin, että kipeää ottaa ja toiset löyhemmin. Tekee monta senttiä eroa. Meillä joskus esikoisen aikaa lääkärineuvolassa mittas ja huolestuin niin, että kätilö mittas uudelleen lääkärin jälkeen ja oli hyvin kasvanut.

Neuvolakäynnit on nyt 1-2 vko:n välein. riippuu vähän voinnista. edelliset käynnit on ollu 34+2 ja 35+1 eli vajaa viikko. Nyt katsotaan miten tiheään tulee äitipoli käyntejä.

(.) Voi maksa-arvot. Nousu suunta lähteny käyntiin. nyt asat/alat 55/26 (viimeksi 37/15). Sappihappo vastauksen saan sitten maanantaina tietoon äitipoli kaynnillä. Toivotaa,ettei noussut niin ei tartte alkaa murehtia vauvan vointia kauheasti. Näyttäis nyt enemmän kuin todennäköiseltä, että hepatogestoosia pukkaa. asat nyt jo reilusti yli rajan. Kysyin samalla eilen saamasta pissa vastauksesta ja äitipolin kätilö oli ehdottomasti sitä mieltä, että pitää hoitaa kuurilla, koska oireita on ja kasvua on vähänkin. Käski olla kovana kun tk:n päivystykseen soitan. No soitin ja hoitaja kysyi eikö äitipolilta voi kuuria kirjoittaa. VOi jumankauta, että lähtisin hakemaan naapuri kaupungista reseptiä pissavaivaan jonka vastaus on paikallisessa tk:ssa. Lupasi konsultoida asiaa lääkäriltä. Jotta ei aina niin hyvää tämänkään pitäjän tk:sta. Muuten toimii hyvin yleensä. Yritin jo eilen sinne sanoa, että viimeksi lääkäri sanoi että lievätkin hoidetaan ja varsinkin kun supistelee kipeästi. En nyt vielä halua synnyttää. Kunhan nyt pari viikkoakin pääsis niin hyvä.

Leo rv 35+3

Moikka!

KOvasti oon käyny lukemassa juttujanne,mutta harvemmin ite kirjotellu... mutta hengessä mukana:D

Vatsanympärysmitta 89cm
Nla käynti oli keskiviikkona,viikolla 31+1:

sf: 28cm
RR: 123/69
Paino +400g/vko
Hb: 104- rautakuuri jatkuu...yök
raivotarjonta ja sykkeet vauvalla 145 tienoilla.

Lääk.nla oli ,ei mitään tapahtunu kohdunsuulla. sennti lyhentyny kaulaa, vaan.

Olo on ihan hyvä,mutta rauta tekee olon pahaksi. Mutta väsyny oon ollu.Töiden jälkeen päiväunet aina.
Liikkunu oon ihan kävelyn merkeissä,juoksun jätin 29 viikolla.(ihme ku sinne asti pystyin...)

Veikkaisin että vauva syntyy viikko-kaks ennen laskettua aikaa,katotaan nyt niin yli menee.... mutta ihan sen takia ku isoin oli ultrassaki meijän pienokaisista...
Vielä olis 3 viikkoa töitä,ku fyysisesti aika raskas työ niin väsyy helposti.. viikolla 4.30-5.30 herätys.
sairaalakassia ei tarvi vähään aikaan pakata,ehkä vauvan kamat tuossa pari viikkoa ennen LA:ta.
Supistelee ihan joka päivä,muttei sillai kipeesti. tuntuvia kylläkin.
Te jotka ootte kärsiny niistä kipeistäki ja ihan saatte varuillaan kokoajan olla että millon täytyy lähteä ihan oikeasti synnytysreissulle niin voimia ja ottakaa rauhallisesti ja rennosti=)
Nla käynnit jatkuu,niin että seuraavan on 3 viikon päästä.sitte 2 ja sitten varmaan 1-2viikon välein.

sellasta.
Pai ja tytyliini 31+3:heart:

Terveiset ultrasta!! Vauvalla kaikki hyvin, painoarvio 2kg. Pään mitta vastasi 33+5 ja vatsanympärys 33+4. Tukevasti raivotarjonnassa, päätiäpyöritteli. Istukka ei ole noussut, on edelleen 1,5cm kohdunsuusta, mutta ei vaikuta synnytykseen. Kokeili painamalla mahan päältä ja vauvan pää painoi istukkaa sivuun joten alatiesynnytys onnistuu :) Varoitteli vaan verenvuodosta synnytyksen alkaessa, ei tarvitse pelästyä. Jos tulee enemmän kuin tiputtelua niin aina voi soittaa ja varmistaa tilanteen :)
Kohdun suu oli kiinni ja kaulaakin ihan sopivasti (mittaa ei sanonut).
Erittäin luottavaisin mielin siis sieltä poistuttiin :)

Santtu 31+0

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Miuski00
Streptokokki löytyi esikoisen aikaan kun etsittiin selkäkivuille ja supisteluille syytä. Antibiootteja söin pariin kertaan ja eihän se hävinnyt minnekään. Turhaan siis söin, mutta enpä asiasta silloin tiennyt itse ettei turhaan söisi. Synnytyksessä sitten ab-tippa. Nyt tässä raskaudessa laittoivat neuvolakortin väliin lapun että tarvitsee ab-tipan streptokokkiin, ei siis testailtu.

Neuvolakäynnit on nyt parin viikon välein. Kai ne loppua kohti sitten on viikon välein.

Veikkaus syntymäpäivästä ei tule varmasti ennen laskettua. Veikkaisin että lokakuun alkupuolelle menee. Koosta en sen tarkemmin osaa vielä veikkailla, katsotaan sitten painoarvion jälkeen syyskuun alkupuolella.

Mahan ympärys on 102cm. Piti käydä mittanauha ihan hakemassa :D

Nessu ja pieni 31+1

pikaseen neuvolalääkäri käynnistä...paikat oli kypsyny edelleen pehmeät ja auki sormelle,kohdunkaulaa vajaa 2cm jälel,vauva kiinnittyny ja laskeutunu,meinas et ei pysy loppuunasti ja jos tunnin ajan säännöllisesti supistelee niin sairaalaan ku edellinen synnytyski ollu suht nopea.viikko sitte kohdunkaulaa oli hieman enemmän jälel ja paikat oli sillo viel kiinni eikä vauva kiinnittyny.toiv kaveri malttais viel pari viikkoa! Streptokokkia ei ole ikuna katottu multa,lääkärikäyntiäkään ku ei oikeesti enää 20vkn jälkeen ole.
Mut kirjoittelen paremmalla ajalla kommenttejaki =)
viikonloppuja mammat ja ottakaas iisisti!
Jiimii&poju 34+5

Branwen
Jostaki luin et pitäs oleilla pylly pystyssä kontallaan niin vauvalla oli hyvin tilaa kääntyä... :LOL:
Ei mut ihan oikeesti jostaki tämmöstä muka luin joskus :confused:
Mä olen kuullut jostain sellaisen ohjeen, että nelin kontin lattialle pimeään huoneeseen ja taskulampulla mahaa pitkin suostutella vauva kääntymään oikeaan asentoon.. :LOL: En tiedä onko perää, mutta ei ole kauaa kun jostain tän luin. Mutta justiinkin kontallaan on varmaan se pointti.

Navanympärys 112cm :D

Katoin youtubesta sektio-videoita :| :headwall: noooo, ei ne synnytysvideotkaan niin kauheen kauniita olleet, mutta... :O ...sekavin ajatuksin synnytystapa-arvioon parin vkon päästä.

Sairaalakassia en oo edes miettinyt, ehtiihän sen vielä. Mies osti mulle iPhonen, että mulla on mahdollisuus surffailla netissä sit sairaalassa ollessa, jos vauva nukkuu ja mulla käy aika pitkäksi :heart: Ihana mies.

Kävellessä on alkanu supistelemaan, mikä on aika inhaa ja tuntuu alaselässä jomotuksena myös. Olo alkaa olla aika epämukava muutenkin; närästää ja kaikki asennot tuntuu huonolta, uni on katkonaista, vauva painaa rakkoa ja häpyluuta välillä tosi kipeesti jne. MUTTA enää 47 päivää laskettuun aikaan :)

O&O ja Leo, koittakaahan pysyä pystyssä! Hurjalta kuulostaa noi kaatumiset, huh!

Ja Leolle :hug: jaksamista maksa-arvojen ja pissatulehduksen kanssa, ei varmana oo kivaa.

Liinukalle hyvää lomaa :cool: Mukavampaa lomailla, kun olla töissä näillä säillä ja vkoilla!

Eip kai muuta, kun hyvää viikonloppua kaikille! :wave:

miirikki ja pööpö 33+2

Pitäisiköhän minunkin mennä komeroon nelinkontin taskulampun kanssa, jos tämä sitten ymmärtäisi parhaansa ja kääntyisi. :D

Tiedän, että sf-mitta heittää mittaajan mukaan, mutta mulla on silti jotenkin järkeviä lukemia tullut, vaikka esikoisesta oli neljä eri mittaajaa, ja nytkin on ollut kaksi eri mittaajaa ennen tätä uusinta. Mutta eniten tässä häiritsee se, että saatu lukema (26) menee kaikkien käyrien alapuolelle. Nopealla googlauksella luin, että samoilla lukemilla näillä viikoilla (rv33) on laitettu lähetettä ultraan tarkistamaan kasvua. Siihenkään täti ei siis reagoinut, että lukema oli niin alhainen. Minä olen jo ollut ihan tuskissani, koska jos todella odotan pienikokoista poikaa niin siinä on jotain vikaa. Kummankaan puolella suvussa ei ole syntynyt alle 3,5 kilosia poikia, mun suvussa pojat ovat olleet noin 4,5 kilosia syntyessään. Tähän asti sf-mitta on mennyt lähellä keskikäyrää, joka vastaa hyvin esikoista mitattuja tuloksia. Ärsyttää vain suunnattomasti, kun tähänkään asti en ole saanut neuvolasta tukea vaan olen joutunut esim tulehduksiin hakemaan antibiootit muualta. Pitäisi itse tietää kaikki ja sitten taistella asioiden puolesta, mutta mistä sitä kaikkea voi tietää. Anteeksi tämä purkautuminen, mutta minua risoo tosi pahasti.

Santtu81: Kivoja uutisia ultrasta. :) Se on hyvä, että saa luvan normisynnytykseen.

Monella on tapahtunut isoja muutoksia kohdunsuulla. Kohta varmasti alkaa vauvojakin syntymään. Hui!

Kurpitsainen ja mörrimöykky 33+2

Kurpitsainen en tiedä, mikä muualla on käytäntönä, mutta täällä ohjeet on sellaiset, että jos sf-mitta menee alakäyrän alle niin pitäisi lähettää ä-pkl:lle vauvan koon tarkistukseen. Eihän se sf-mitta kerro suoraan vauvan koosta, mutta täällä ainakin kuuluu lähettää aina kun sf-mitta alittaa alakäyrän. Mittasko tää terkkari muuten selvästi kireämmän mitan/erilailla kuin on ennen mitattu? Liikuuhan vauva hyvin? Tuntuuko vauva/maha selkeästi pienemmältä kuin ekassa raskaudessa? En tiiä, mistä tota kannattas kysyä, mutta itse ehkä soittaisin äitipolille, kertoisin sinne huoleni ja kysyisin sieltä ohjeita... Tai sit soittaisin neuvolan tädille ja sanoisin, että asia jäi todella vaivaamaan ja olisiko syytä pistää lähetettä...

Onpas täällä hyvä olo! Ei uskois, ollaan oltu koko päivä perheen voimin reissun päällä ja yleensä pitkään kävely alkaa kyllä supistella aikalailla. No tuli nytkin muutama supistus, mutta ei mitään pahoja ja liitoskipuja ei oo tullut ollenkaan, ihmeellistä!

Mun eka mammalomapäivä on jo ohi :) Onpas ihanaa, kun saa hyvällä syyllä olla ottamatta keikkatöitä vastaan ;) Ens kesänä vasta seuraavan kerran, jee!

merkkari ja möhkis 35+1

poks 32+0

sairaalakassia kyllä jo miettiny mut en virlä ole alkanu pakkailla. ehtii varmaan tossa elo-syyskuun vaihteessa.

en osaa arviota syntymästä antaa mutta molemmat tulleet ennen laskettua nin eiköhän se tämäkin tule.

Mä olen kuullut jostain sellaisen ohjeen, että nelin kontin lattialle pimeään huoneeseen ja taskulampulla mahaa pitkin suostutella vauva kääntymään oikeaan asentoon.. :LOL: En tiedä onko perää, mutta ei ole kauaa kun jostain tän luin. Mutta justiinkin kontallaan on varmaan se pointti.
Mä katoin joskus jenkkiläistä synnytysohjelmaa ja siinä kehotettiin perätilassa olevien vauvojen äitejä pitämään pakastepussia mahan päällä (siis ylhäällä siellä missä vauvan pää on). Ideana vissiin se että kun vauvalle tulee jotenkin epämiellyttävä olo (kylmä) niin kääntyisi ympäri. En tiedä sitten kuinka toimii, mutta ne käytti tätä.

Eilen oli neuvola ja kaikki hyvin :)
Kävin kirpparilla ja ostin ensimmäiset mekot :p Ostin myös sukkahousut ja jotenkin ihan häkellyin siellä hyllyllä kun kokonaan uusi vaatemaailma aukeaa tämän vauvan mukana.

Sairaalakassia en ole vielä pakannut ja synnytysveikkaukseen on paha sanoa: kaikki edelliset on syntyneet la:n jälkeen, mutta tämä neiti on ollut asettuneena jo niin pitkään että saas nähdä..

Viimeksi muokattu:
Kurpitsainen mulla oli sf-mitta viikoilla 33+2 28 cm, saman tuloksen sai viikoilla 31+2. Ja mittaaja pysyi samana. Vähän tuota ihmetteli, mutta arveli johtuvan vauvan eri asennosta
( Kokeili mahan päältä sillon, korttiin merkitty että aiemmalla kerralla oli poikittain, nyt viime kerralla raivotarjonnassa ). Eli ei täälläkään tuon kortin mukaan kasvua ole kahteen viikkoon tapahtunut. En kuitenkaan itse vielä sen kummemmin huolestunut, koska sykkeet kuulu hyvin ja pieni mies kuitenkin tuolla temuaa. Ja mielestäni kohtu on tässä viikon aikana kokoaan kasvattanut, kun on kummallisesti kiristänyt tuosta tissejen alapuolelta. Närästys on vähän erilainen tunne.. Saattaisiko se, että pikkukaveri on laskeutunut vaikuttaa? Tai pää jo kiinnittynyt? Itse ehkä soittaisin neuvolaan, ja pyytäisin aikaistamaan aikaa oman mielenrauhan vuoksi. Tuntuuko susta itestä siltä, että se majailee perätilassa?

Tänään olis tarkotus lähtee valitsemaan jonkunlaista uutta tapettia tulevaan lastenhuoneeseen. Alkuun siis nukkuu ihan meidän kanssa makkarissa pikkuinen. Kuitutapetti meinattiin laittaa, kun ainakin vaikuttaa aika yksinkertaiselta ;) Mutta kun kumpikaan meistä ei koskaan oo tapettia laittanu, niin saattaa vielä tulla tällänen :headwall: fiilis.

Laura ja iivar 34+3

sairaalakassista mä en oo pakannut vielä mitään... Mulla on vauvan vaatteetkin vielä pahvilaatikoissa, sänkyä ei ole jne :D Vaipat yms on myös hankkimatta... Mitäsköhän tässä alkaa tehdä hiljalleen peliliikkeitä asioiden eteen :D Musta tuntuu et tärkeintä ois pakata eskoiselle kassi, jos tulee kiirelähtö niin saa sille kamat mukaan nopeasti... Itselle jotain omaa kampetta sairaalassa oloa varten ja kai vauvan vaatteet pitäs kattoo valmiiksi, mies ei pian selviä siitä :D Mutta noita omia kamppeita voi sit mies tuodakin enkä kyllä vauvan mitään kotiutusvaatteitakaan aio ottaa mukaan synnyttämään lähtiessä.

-laura- me tapetoitiin kanssa ihan amatööreinä, pariin ekaan vuotaan laitettiin ihan liian vähän liimaa ja ne jäi hiukka rumasti reunoista, mutta kun hokastiin miten ne sai parhaiten paikalleen, niin kyllä se siitä :D Mitä nyt muutama ärräpää pääsi molemmilta :D

arvio synnytysajasta jos tää perätilaan jää niin sit leikkausaika on siinä 39+ viikolla eli jo elokuun lopussa! Mutta jos kääntyy, niin uskon et tulee aikalailla LA tienoilla, ehkä muutama päivä yli? Senttejä on 47-48 ja painoa 2.5-2.7kg... Katsotaas kuinka käy ;)

merkkari ja möhkis 35+1

Yhteistyössä