Syyskuun Sydänkäpyset *heinäkuu*

Lomareissut reissattu ja pyykkikone laulaa. OLipas aika tuskaista olla helteiden aikaan vierailulla, kun ei oikein muuta voinut tehdä kuin maata ja ähistä : / No täällä kotona onkin sitten mukavaa ilmalämpöpumpun alla ^^.

Sairaalakassia pikkuhiljaa miettinyt, sinne ainakin vauvan kotiutumisvaatteet + omat hygieniakamppeet.

MIstäs löytyisi kaikista helpoiten pinnasänkyyn patja, haluaisin senkin jo hankkia valmiiksi?

(.) Olo on melkoisen pyöreä ja närästää kiitettävästi illalla/yöllä, pitkät yöunet menetetty jo nyt, mutta päikkärit pelastaa :)
Tiistaina sitten neuvolaan, katsotaan sitten mitä sieltä tulee tuomioksi.

Voikukka 34+4

Pinnasängyn patja meille hankittiin Ikeasta VYSSA SLÖA Pinnasängyn patja - IKEA kuten meidän muidenkin patjat ;) Laatu samaa kuin muualla, hinta alhaisempi.
On sieltä tarttunut mutkaan muutakin ;) FABLER Unipussi - roosa - IKEA

Ollaan miehen kanssa kahdestaan, lapset anopin mökillä. Tänään olisi tarkoítus käydä autoliikkeisä kyselemässä meidän autoon sopivaa tavaratilan suojaa. Edellisessä autossa oli kaukalomatto, joka oli aivan ehdoton talvi- ja kurakeleillä rattaita kuskatessa!!

31+1

Mooi :)

Mä oon pakannut mun sairaalakassin jo tosi hyvin. Siis ajatuksen tasolla :LOL: Toteutus vaan tökkii. Taidampa tänään käväistä kaupassa ostoksilla ja ainakin shampoo+hoitoaine+suihkusaippua (joku ihanan tuoksuinen) ja hammasharja+tahna pitää ostaa. Ja liivinsuojuksia kun en ole vieläkään saanut niitä kestoja tehtyä (sairaalassa ehkä silti parempi nuita kertakäyttöisiä käyttää) ja ja... mitähän sitä muuta siihen ostaisi. Nuo nyt ainakin. Omat olovaatteet otan kyllä mukaan sinne. Pitäisköhän ostaa uudet tohvelit kun mun nykyiset on paikattu jeesusteipillä :D :ashamed:

Heti herättyäni tänään huomasin että vatsa on ihan "maitohapoilla"... Liekkö supistellut yöllä kun eilen illallakin oli melkein koko ajan masu kireenä. Särkee alaselkääkin koko ajan :/ Vauva kyllä liikkuu :)

Niin ja nyt jo kolmatta päivää tuikkii tonne kohdunsuulle aika ikävästi :stick: . Joko muilla tällaista? Kinnittyykö se vauva siellä vai aukeeko kohdunsuu? Viimeksi kun ei tällaista ehtinyt kokea kun oli ihan oireetonta menoa sectioon asti. Jumppapallon päällä istuin ja keikuttelin unta odotellessa illalla useemman tunnin ja se helpotti :)

Ja hyvä oli kun aamulla miehelle sanoin että ollaan nyt 35. viikolla menossa niin se meni paniikkiin ja sano et kauheeta, kahen viikon päästä se jo syntyy!! Olin vähän että HÄ? Ja hän tohkeissaan selvitti että siskonsa sai vauvan viikolla 37. Eihän se raukka tajuu tällasista vaikka oon yrittäny selvittää asiaa. Eka lapsi ja vielä nuorikin on. Sillä ei ole mitään hajua :)

Mä oon vähän huolissani tuosta synnytysasiasta :( Johtuneeko siitä että asia vääjäämättä lähstyy va siitä kun mies on alkanut sivulauseessa varovaisesti puhumaan että häntä aika paljon jännittää/pelottaa se. Hänellä kun on se epilepsia ja saattaa saada lääkityksestä huolimatta sen kohtauksen jos alkaa liikaa jänskättämään. Siitä itse olen eniten huolissani, että jos mä jotenki menetän hallinnan kipujen takia tjtn. ja menen itse paniikkiin niin kuka tuota miestä sitten siellä rauhoittelee? Heh, mä oon tällainen hanhiemo et just MUN pitäis pystyä joka asiassa olemaan se tuki ja turva. Mut sit kun/jos kivuilta en pystykään :O joo, ehkä vähän hölmön kuuloista ja varmasti suurimmaksi osaksi ihan omassa päässä tämä juttu. Onneksi pystytään miehen kanssa puhumaan asiasta :heart: Sekin aina mielellään istahtaa alas ja sanoo että puidaampas tätä ja tätä asiaa nyt niin ei jää vaivaamaan :D

Mä haluaisin lähtee pimimaan mökiltä vattuja ja mustikoita :) Jos tää tuikkiminen ja selkäjomotus hellittää niin taidetaan pyörähtää kun sinne ei ole kuin 15km matkaa.

Maanantaina ois neuvola ja synnytysvalmennus ja tiistaina toinen synnytysvalmennus jolloin käydään kattomassa synnytyssalia. Jospa nää reissut toisivat miehellekkin avarrusta asioihin.

Ruutinen ja Leo 34+0

Heipä hei kaikille! Mökiltä palattu! Kiitos kaikille tukisanoja antaneille niistä :) Ja hirmuisesti tsemppiä muillekin lepäilijöille ja heille, joilla myös ennenaikainen synnytys uhkaa :hug: Toivon todella, että malttaisivat vielä pysyä mahassa kasvamassa :)
Itseä oikein ärsyttää kuunnella välillä, että onneksi on jo niin paljon viikkoja että ei ole ns. hengenhätää vauvalla jos syntyy. Itseä se ei lohduta, sillä kuten aiemminkin sanottu, kukapa haluaisi välttämättä vauvan ensin keskolaan jne.

Olen käynyt päivittäin lukemassa juttujanne, mutta kännykän kanssa kommentointi takkuili niin, etten parin yrityksen jälkeen enää jaksanut edes kokeilla :D Mökillä oli mukavaa ja rentouttavaa, koetin levätä paljon, mutta enhän mä siinä ihan superhyvä ole... mustikan poiminnan jätin kyllä suosiolla miehelle, en turhaan halua sellaisilla ylimääräisillä punnerruksilla aiheuttaa itselleni tukalaa oloa ja vauvalle "syntymävaaraa" :)
Helposti kun tuntuu nyt supistelevan kuitenkin... :/

sairaalakassia en ole pakannut, muuta kuin mielikuvaharjoitteluna :LOL:

Onko teillä muilla ongelmia kenkien kanssa?? Mulla on kaikki kengät melkein käyneet ahtaiksi ja jouduin jo ostamaan isommat sandaalit. Jalat ei näytä turvonneilta, mutta tuntuvat kyllä...

Streptokokkia ei täällä testata. Eipä tietenkään...

Töistäkin sain mukavan puhelun eilen, sain viran :) Tai toimen, kuten niitä nykyään kutsutaan. Ihanaa, kun on nyt vakkaripaikka, jonne palata ja kesälomapäivät kertyy ens vuodelle :)

Ottakaahan rauhallisesti ja koetetaan pysyä kasassa vielä muutamat viikot :)

Zophie+murunen 32+4

Heippa pitkästä aikaa. Joskus toukokuussa viimeksi olen seurannut juttuja aktiivisesti ja nyt parina päivävä näitä ihan viimeisimpiä kuulumisia selannut. Kesä on vaan totaalisesti vienyt mennessään. Täällä raskaus etenee hyvin huolettomalla kaavalla, eli tuskin edes koko asiaa muistan. Jalat on kyllä enemmän turvoksissa kuin aiemmissa raskauksissa ja olenkin ihan hukassa, kun ei tahdo kengät mahtua, mutta kai se tuossa parin kuukauden päästä tai ilmojen viiletessä helpottaa. Painoa on tullut ihan liikaa, mutta imetän sen sitten pois... :D Olen myös ihmetellyt, kun ei öisin tarvi vielä edes vessassa käydä, mutta selvisipä syykin, lapsukainen on iloisesti perätilassa. Vielä en asiaa ole kummemmin miettinyt, neuvolassakin sanoi, että viikolle 36 voi hyvin odotella kääntyykö. Ja eiköhän se sieltä alateitse tule vaikka pylly edellä tulisikin, yrittää ainakin ehdottomasti aion. Eipä kai kummempia, ensimmäisen äippälomapäivän pitäisi olla maanantaina, mutta kelasta ei ole vielä päätöstä tullut, vaikka paperit olen laittanut kesäkuulla. Että kattotaan kuinka käy.
Iloista syyskuun odotusta kaikille!

Carlotta ja masu 32 + 4

p.s. Tämä syntynee lasketun päivän hujakoilla 20.9 kuten veljensäkin ja painoa on samalla kaavalla se 3300 g ja pituutta 50 cm, niin kuin molemmilla edeltäjillään. :p

p.p.s. Sairaalakassia en ole vielä edes ajatellut ja vauvantarvikkeet ovat vielä kaappiin varastoituna. Ajattelin, että jos siinä supistuksien lomassa sitten järjestäisi viimeistään tavarat ja kassin... ;)

kaz
Paljon voimia ja jaksamista supistusten ja mahdollisen ennenaikaisen syntymän kanssa kamppaileville. Toivottavasti vauvat jaksaisivat vielä kasvaa masussa ;)

Sairaakalassi Ajatuksen tasolla käynyt mielessä, mutta en ole miettinyt sisältöä. Varmaan ainakin suolaa ja sokeria otan mukaan, kun osastollehan siellä joutuu :LOL: Nimimerkillä ennenkin osastolla muusta syystä olleena ja mies toi ensimmäisenä suolan ja sokerin, koska aamupuuro ei muuten uppoa. :x

Vauvatarvikkeet Äitiyspakkauksen sisällön olen pessyt ja silittänyt takaisin laatikkoon. Pitäisi vielä tehdä kaikenlaisia hankintoja, kunhan saisi aikaiseksi. Ei vain töiden jälkeen tahdo jaksaa enää kauppoihin lähteä. Suurimmat hankinnat eli vaunut ja turvakaukalo kuitenkin löytyy. =)

Syntymäajasta Epäilen että etuajassa, koska äiti muisteli että meidän perheessä ollaan synnytty kaikki etuajassa. Isoveli jo 10 pv ennen laskettua. Koko Meidän perheessä ollaan kaikki oltu siinä 3,5 kilon tietämillä. Tämä pikkuinen tosin viime lääkärineuvolassa oli 250 g ikäistään suurempi, joten veikkaan isompaa vauvaa. Erittäin suurella todennäköisyydellä siis joudun tikattavaksi. :ashamed:

Kengät Osa kengistä puristaa ja tänä aamuna olin laittamassa jalkaani korkkarit, jotka meni vielä toukokuussa jalkaan, niin ei tarvinnut haaveilla. No sitä se painonnousu teettää, vaikka turvotusta ei niin paljo olekaan. :whistle:

kaz 32+2

Viimeksi muokattu:
Kengistä mulla menee sandaalit, varvastossut, crocsit ja kumisaappaat :D Toivottavasti ei tule kylmä ennen vauvan syntymää, muuten mulla kyllä varpaat jäätyy tai joudun siirtymään kumppareihin :LOL:
Mäkin tossa pari päivää sitten kokeilin mun juhlakenkiä, jotka normaalisti ovat hivenen löysät tosta jalan päältä. No juuri ja juuri sain jalkani niihin ängettyä niin etten voinut kuvitellakana käveleväni niillä kun jalka pursusi yli :D Viikon päästä on serkun rippijuhlat ja mä edustan siellä sitten Merellin mustat monta vuotta vanhat urheilusandaalit jalassa :D

• Tykkää
Reactions: Miuski00 ja Zophie
Moikka moi!

Sairaalakassia en ole vielä pakannut mutta aion sen kyllä ihan lähiaikoina tehdä. Olen kirjoittanut itselleni listaa mitä pitäisi muistaa...Viimeksi en uhkaavasta ennenaikaisesta synnytyksen vaarasta huolimatta pakannut kassia kuin vasta myöhään enkä silloinkaan kun ihan pinnallisesti ja niinhän siinä kävi että kun vedet meni 38+3 piti aika nopsaan lähteä sairaalaan ja kovien supistusten välistä yritin miehelle antaa neuvoja mitä pitää vielä pakata mukaan. Mutta saihan niitä tavaroita sitten seuraavanakin päivänä. Tällä kertaa haluan kyllä että kassi on valmiina hyvissä ajoin. Samoin esikoisellekin pitää pakata joku kassi valmiiksi...Ei kyllä hajuakaan mihin esikoinen synnytyksen ajaksi menee-ehkä meidän naapuriin voi mennä mutta riippuu sekin varmaan milloin synnytys käynnistyy ja ovatko ylipäätään kotona. Jos päivällä synnytän niin sitten voi mennä sairaalan tarhaan ja jos ei muuten löydetä ratkaisua niin lähtee sitten sinne mukaan??? Synnytyssalien edessä on leikkihuone ja kätilöt sanoivat että ei oo mikään ongelma jos lapsi mukana mutta ei oo kyllä mun mielestä mikään paras vaihtoehto...Mutta katsellaan sitten kun sen aika on.

Kengät mahtuu mulla vielä kaikki hyvin jalkaan. Turvotusta ei ole yhtään (vielä) mutta johtuu varmasti siitäkin että mulla on joka päivä tukisukat jalassa.

Syntymäajasta. Mulla on yksi päivämäärä mielessä ollut jo pitkään mutta en sitä uskalla sanoa=) Miehelle olen sen sanonut mutta en vielä kenellekään muulle. Kun esikoinen syntyi mulla oli vahva aavistus minä päivänä syntyy ja se piti paikkansa. Saa nähdä miten nyt. Syyskuun alkuun se päivämäärä sijoittuu=) Vauvan painoksi veikkaan n.3,4-3,5 kg ja pituus n.50 cm. Saa nähdä miten pitää paikkansa=)

Vauvalle alkaa olemaan nyt pikkuhiljaa kaikki valmiina. Paitsi että se korisänky pitäisi hakea miehen mummolasta ja siihen petivaatteet, lakanat ja reunapehmusteet sun muut pestä...Tutteja tilasin nettikaupasta ja mieskin toi pari kaupasta. Varalle olevat tuttipullot ja ne tutit pitäisi vielä sterilisoida, mutta sen teen sitten kun saan alkaa taasen liikkumaan enempi.

Mukavaa lauantai-iltaa kaikille!

Casanna 33+3

Zophielle onnittelut vakkaripaikasta :flower:

Ruutinen
Juu tommosta tuikkimista kohdunsuulla ollu täälläki... Ne on niitä sukkapuikkosupistuksia tms.
Ilkeen tuntusia kyllä... Esikoisesta en muista niitä olleen jo näin aikasin ku nyt.

Sairaalakassia en ole pakannu... Miettiny olen mitä sinne laitan mut pakkaan vasta myöhemmin ku ei tää kuitenkaan ennen la:ta synny...

Ruutinenko se mietti omia olovaatteita sairaalaan? Mä ite käytin ihan mieluusti sairaalankuteita. Ei tule sitä pyykkiä ittelle mukaan kotiin viemisiks :D (toisekseen onhan se vähän seki et kantaa sitten ne pöpötki kotiin niissä mukana) Mulla ainaki hikoilutti ja poika onnistu monta kertaa pissata mun päälle :LOL: niin oli kätevä ku sai vaan sieltä ottaa puhtaat vaatteet päälle...Sama homma tossujen kanssa...

Kengistä...
Jännä homma ku esikoista oottaessa turposin jotenki niin et kengät puristi mut nyt tätä toista oottaessa samat kengät menee jalkaan. Joskus toki turvottaa jalkoja ja käsiä jos on paljon jalkeilla ollu...

Ai niin JiiMii...
Mulla alko kyllä kauhistuttaa että oikeestikko lks:ssä antavat jo noilla viikoilla vauvan syntyä ku mitä sulla on? Tuosta kuitenki on vielä aikaa laskettuunaikaanki... Kauhistuttaa ajatella että itellä jos olis sama tilanne kahen viikon päästä niin antasivat vauvan tulla...

Talvicci ja Torsti rv.32+1 :heart:

Viimeksi muokattu:
Talvicci, taitaa olla ihan yleistä etteivät enää estele kun 34 on täynnä. Näin olen monelta suunnalta kuullut.
Jep, pitää paikkaansa. Kun raskausviikolle 35 mennään, niin saa syntyä jos on syntyäkseen.

Streptokokista piti vielä kommentoida. Mulla ekassa raskaudessa oli ja silloin lääkittiin, kun pidettiin ennenaikaisten suppareiden aiheuttajana. Synnytin myös antibioottitipassa. Tokassa raskaudessa ei tutkittu enkä myöskään joutunu tipassa synnyttämään, enkä ainakaan tällä tietoa nytkään. Pöpöhän kuuluu elimistön normaaleihin pöpöihin ja on olemassa tai sitten ei, eli jos joskus on ollut niin ei ole välttämättä enää.

Niin ja sitten on ne vauvan kotiinlähtövaatteet:heart: Mun mielestä nuo omat kamppeet nyt runnoo kassiin äkkiäkin, mutta vauvan kuteet haluan valita huolella ja laitan ne hyvissä ajoin turvakaukoloon valmiiksi odottamaan. Koska jos se jäis miehelle niin mukulalla olis vain pinon päällimmäiset eripariset ja se harmittais.
Luulen että meidän typylle tulee päälle vaaleanpunaiset sukkikset ja velourmekko, keltainen body ja lakki, kengät (tai no tossukathan nuo enemmän on) ja neuletakki +jos vilpoista niin mummin virkkaama peitto. Mitä muut ootte järkeilly vauvalle päälle?

maximilian 34+

kengät mulla kans monet kengät jääneet pieniksi. ja niin olen kuullut väitettävän, että jokaisesta laosesta naisen jalan koko kasvaa noin puolella numerolla. ja ainakin esikoisesta mulle kyllä kävi niin. osa kenkävalikoimasta oli raskauden jälkeen auttamatta pieniä. raskaana ollessa juu oli turvotusta, mutta sitten vielä lapsen synnyttyä, oli luovuttava muutamista ihanista kengistä, jotka vaan ei kertakaikkiaan enää mahtunut jalkaan.

mätky ja nappi lokakuisista 31+0

Heissan! Täällä nautittu hiljaisuudesta kun mies pakkas pienemmät likat ja koiran autoon ja lähti mökille. Ensimmäisen kerran tänävuonna on likkojen kans keskenään kotoa yötä pois :) On se kotona niiden kans ollut, mutta huono on lähtemään mihinkään muksujen kans keskenään. Mä olen jotenkin jumittautunut tänne mökkiin ja mihinkään ei huvittas liikkua.

Turvotuksesta sen verran, että täällä sitä on kans mukavasti. Sormet, kasvot ja jalatkin. Varsinkin iltapvällä nousee enemmän. Sairaalassa sano, että jos liikkuminen jää vähälle, niin olisi hyvä kun kotona liikkuu tai nousee esim. sängystä, niin olisi hyvä tehdä pumppaavia liikkeitä, eli polvia notkauttamalla saa verenkierron kuulemma liikkeelle paremmin ja turvotus laskee helpommin. Kuulemma verenkierto on huonoa ja liike auttaa siihen.

Juu ja kengät ahdistaa...myös liian isot croksit:( Jäljet jää jalkoihin kun hetken pitää niitä. Voi kiesus, mitä tää turvotus on sit syyskuussa, kun ovat lämmintä luvanneet pitkälle syksyyn..

Vauvan kotiutumisvaatteet on katsottu suht kuntoon. Ainoa on haalari tmv. kun ei keleistä tiedä yhtään. Meidän vanhin likka on luvannut sen huolehtia sitten valmiiksi, kun kotio joskus tullaan. Meidän isännälle saa kaikki laittaa valmiiks, kun ei tiedä/osaa ottaa kamoja, ellei ne ole valmiina jossain. Monesti soittaa mulle ja kysyy, että missä sen farkut tmv on :) Nytkin kun mökille lähti niin neiti kysy, että oletko ottanut iskä mulle tavaraa, niin isänsä sano, että ei, kun en tie missä sun vaatteet on:) Niinpä likka sit haki vaatteet ja sano isälleen, että olet kyllä pönttö:)

Terveisiä taas synnytys-salista. Aamu alkoi kovalla verenvuodolla ja leikkaus-sali oli koko päivän valmiudessa. Verta tilattu valmiiksi 4 pussia ja minä sokeritipassa ja caprilonia suoneen. Onneksi vuoto taas loppui ja vältyttiin puukolta. Muutama päivä kun olisi ollut enemmän viikkoja, niin lääkäri olisi laittanut sektioon samantien. Nyt sain iltapalaa, päivän eka ruoka ja edetään taas hetki kerrallaan: )

Huldis ja vielä mahassa oleva pikkusisko, painoarvio n. 2,5kg, rv 34+6

Äh, olen jo muutaman kerran tässä laitellut tänne viestiä, ja sitten innoissani mennyt painamaan tuota vastaa ketjuun-nappulaa... Viestit häviää kuin se kuuluisa pieru sinne saharaan. En sitten ole jaksanut uudelleen alkaa rustailemaan. Josko sitä nyt olis virheistään oppinut, ja tämä viesti päätyy ihan luettavaksi asti..?

Sairaalakassin pakkasin, kun siitä on täällä ollut niin puhetta. Eihän sitä tosiaan tiedä milloin se lähtö sitten tulee. Mutta yllätyin miten vähän sinne tuli tavaraa. Siis oma hygienia- vaimikälie pussukka, kirja, alushousut ja omat tossut, siinä se? Niin joo, ne imetysliivit.
Ja nyt tulee nolo. En nimittäin tiedä, minkälaiset ne imetysliivit on... Kävin muka tänään kaupoilla kiertelemässä, enkä mielestäni löytänyt. Siis eikös niissä pitäis olla se tasku liivinsuojuksille ja irrotettavat olkaimet? Myydäänkö niitä edes ihan normikaupoissa...?

Vauvalle kotiutumisvaatteitakin tuossa jo katselin ja menin lähes paniikkiin. Olen ajatellut, että meillä on aika lailla kaikki tarvittava koossa, mutta nyt huomasin ettei meillä ole viiskymppisiä vaatteita kuin pari. Lapsiraukalle ei mitään kunnon päällepantavaa kun kotiutuu...
Kirpparikierros tänään tuotti onneksi hyvän tuloksen. Ajattelin pukea pojalle ainakin bodyn ja potkarit. Meillä on yks tosi lämmin haalari, jonka ajattelin ottaa mukaan. Ja tietty pipo, sukat ja lapaset, mutta kai se pärjää näillä? Pitäsikö vielä olla jotku housut ja paita? Äh, eihän sitä voi tietää kelejäkään.:kieh:

Miten paljon te ihmiset touhuatte, jotka pystytte touhuamaan? Minä olen aika reippaalla otteella tehnyt normi askareita, siis meidän normiaskareita. On ollut heinähommia, nosteltu paaleja ja pinottu latoon, olen kantanut raskaita vesikanistereita elukoille ja eilen niitin viikatteella pässien nokkosh*lvetin maantasalle. Mihinkään ei sattunut eikä vihlonut, mutta olin ihan poikki ja hikinen urakan jälkeen. Ja sitten tietty yhtäkkiä tuli kauhea jäätävä pelko, että mitä jos olenkin rehkinyt liikaa ja jotain peruuttamatonta on tapahtunut. Mutta kai se nyt ensin varottaa, että jos vielä jatkat niin ei hyvä.

Sf-mitoista vielä. Meidän terkkarin sijainen sai pari senttiä pienemmän lukeman, kuin mitä viimemittauksella oma terkkari sai. Mittasi vielä kertaalleen, muttei sitten oikein uskaltanut laittaa mitään kunnon lukemaa neuvolakorttiin. Onneksi reilun viikon päästä on aika äippäpolille raskausdiabeteksen takia, silloin taas ultrataan ja muutenkin tutkitaan kunnolla. Jäi vähän vaivaamaan noin iso heitto mitassa.

Mukavaa lauantai-iltaa kaikille!

MökinAkka ja POKS 33+0 =)

Oi että, Huldis laittelee taas hurjia viestejä :O kovasti tsemppiä ja jaksamista!

MökinAkka, sen verran voisin sanoa, että kaveri, jonka tallissa hevosenikin asustaa, teki edellisenä iltana iltatallin vielä ihan normaalisti liki 20-päiselle hevoslaumalle kummankin lapsensa synnytystä edeltävinä päivinä. On voinut hyvin ja pystynyt tekemään, joten ei ole itseään säästellytkään sitten.
Itseä taas ottaa päähän, kun ei pysty enää kuin hengailemaan hevosen seurassa. Ratsastus on muiden hommia ollut jo pari kuukautta... Hoidettua sentään saan sen(harjaus, varusteiden laitto) kun rauhassa tehdään, ja rakas hevoseni onkin oppinut sen, että mamman kanssa kävelläänkin ihan hissukseen ja touhutaan rauhassa. Muiden kanssa sitten kuulemma kiirehtiikin enemmän ;) Kuka tietää, mahtaako hevonen tai eläimet ylipäätään, vaistota tilanteen...

Huldikselle tsemppiä! Kerrohan sitten, kun on aikaa, vieläkö olet yhtenä kappaleena!

Juttelin mun tutun lääkärin kanssa perjantaisesta neuvolamittauksesta, ja hän oli sitä mieltä, että sillä mitalla olisi pitänyt laittaa lähete kasvutarkastukseen. Päätin, että yritän huomenna soitella johonkin yksityiselle ja yritän ängetä itseni jonnekin mittaukseen ihan oman mielenrauhani vuoksi. Jos vain raaskisi, haluaisin mennä suoraan ultraan, jotta koko tsekattaisiin, kun mahtuu pyörimäänkin niin helposti, mutta hinnat ovat kyllä aika huimia. Vauva oli mittauksessa kyllä jotenkin poikittain ja tämän tuttuni mukaan se pienentää sf-mittaa, joten todennäköinen syy on siinä, mutta silti lähete olisi pitänyt laittaa, jotta tilanne olisi tarkastettu. Omaan neuvolaan en enää halua mennä ennenkuin oma täti on palannut, sen verran hermostuneeksi se sijaistäti sai mut. MökinAkka: Hyvä, että sulla on se käynti äippäpolilla, koska tosiaan suuret heitot pitäisi tarkastaa, vaikka mittaaja onkin eri (eihän siitä mittaamisesta muuten ole edes mitään hyötyä).

Mun touhuilu on helteillä jäänyt aika vähäiseksi. Mulla on kuuma, paha olo ja hengästyttää jo parin metrin kävely. Muuten en ole kyllä varonut mitään, kroppa ja olotila kyllä ilmoittaa, kun mennään liian lujaa (eri asia tietysti, jos on jotain ongelmaa kuten täällä monella on). Nyt on iiihanaa, kun on ollut niin viileä ja olen jaksanut tehdä jotain muuta kuin maata tuskaisena! :)

Kurpitsainen ja mörrimöykky 33+4

Huldikselle tsemppiä myös minulta, aika hurjaa tosiaan!

Zophie, kiitos kommentista. Kuulin tuossa eilen kans, että kaveri oli edellisenä iltana (siis syynnytystä edeltävänä) kääntänyt kasvimaan. Äiti vaan on välillä niin hysteerinen, että olis ottamassa meille jopa viinimarjoja poimimaan jonkun ihmisen, ettei mun tarvi, kun olen "tuossa kunnossa".:confused: Ei mun kunnossa mitään vikaa ole...

Kurpitsainen, nuo on kyllä inhottavia juttuja. Muutenkin tuntuu että saa olla vähän väliä jostain huolissaan, ei siihen tarvis kaikenmaailman sijaisia pakkaa sekoittamaan. Tämä mun sijainen oli selkeästi sitä mieltä, että joku on tehnyt väärän mittauksen. Ei ollut huolissaan vauvasta, mutta minä tietty olen. Varsinkin, kun jätkä on nyt ollut muutaman päivän hiljaisempi.
Toivottavasti saat tilanteen tarkistettua ja mielellesi rauhan.

Katsoin säätiedotuksen, ja aivan mahtavaa kun tälle päivälle on luvattu vain vähän reilua 20 astetta! Ollos tervehditty sinä viileä ilma! (heh, viileä ja viileä, mutta niiden helteiden jälkeen tuntuu mahtavalta) Eilenkään en olisi malttanut tulla sisälle laisinkaan, kun illasta oli vain semmonen +15 astetta. Puuhasin kasvimaalla ja siistin elukoiden tarhoja. Kävinpä koirien kanssa tunnin lenkinkin. Sitten tuli jo sen verran pimeää, että ei oikein nähnyt mitään...

Huldis kovasti tsemppiä! Oon tässä koirien kanssa lähössä metsälenkille, ja piti vielä ennen sitä rustata nopeasti, jos enää tilanteeseen kerkesin. Mulla vaan on usko, että kaikki menee hyvin olkoon se kuinka klise tahansa. Hurjalta kyllä kuulostaa tuo veren määrä...

Touhuamisesta täällä kanssa entiseen malliin. Eilen siirreltiin miehen kanssa kaksi isoa vaatekaappia ( seinästä kattoon ovat eikä mitään hepposta mallia.. ) takapihalle katokseen. Meidän saunan ja kylppärin edessä on semmonen "välikkö" mistä kulku takapihalle. Siinä välikössä oli neljä vaatekaappia, nyt enää kaksi. Siirretään kylppäristä pyykinpesukone siihen tilalle ja siinä sitten sen päällä tarkoitus vaihdella vaippoja pyllyn pesun jälkeen. Kylppäriin tulee vielä uusi isompi lavuaari, saan sen kaverilta, joka tekee parhaillaan kylppäriremppaa. Nykyinen on liian pieni pyllyn pesuun. Eilen siivosin ihan normaalisti, kuten ennenkin. Kyllähän se hitaammin kieltämättä käy, mutta pahaa ei tee. Seksiäkin täällä harrastetaan ihan entiseen tahtiin... Eli aktiivisesti. Halut ei ehkä yllä samoihin sfääreihin, mutta kivaahan se on aina. Sanotaan se nyt ihan ääneen :O

Selkä oli muutaman päivän sen pohjosen reissun jälkeen jukelissa. Mun selkäkivut on laskettavissa yhen käden sormilla, ja tuokaan ei ollut kipua, tuntu että siellä on totaalisen jumissa joku hermo tai lihas. Mies sitten eilen sai hierottua eka alaselän, ja laitto siihen vähän kylmäkeeliä. Se autto, mutta se jumi siirty sit ylemmäs. Illalla ennen nukkumaan menoa hiero sit keskiselkää, ja nyt tuntuu jo notkeammalta. Pitäs varmaan ite nyt vähän lenkin jälkeen jumpata/ venytellä ja tehä kiertoliikettä vaikka käsipainojen kera. Että sais ton yläselän vielä vetreeks.... Kiitos autossa istumisen, ja sen, että mies ajo suurimman osan siitä reissusta se penkissä lihakset rentoina lotjaaminen ei tehny hyvää. Ois pitäny jälkiviisaana jalotella useammin.

Turvotuksia ei ole täällä esiintyny, vielä. Kengät mahtuu kaikki, helteillä ei kyllä oo kumisaappaita tullu pidettyä, mutta uskoisin, että nekin vielä mahtuu ;)

Mutta nyt oikeasti sinne lenkille! Johan tässä perse puutuu. Kivaa sunnuntaita! IIvari oli eilen illalla vilkkaalla päällä, mies piti kättä mahan päällä kun sängyssä makoiltiin, niin siellä se muljus ku heinämies. Kunnon hangon kolistaja :saint:

Laura ja iivar 34+4

Yhteistyössä