Syyskuun Sydänkäpyset *heinäkuu*

onnea huldis!!!!!

mulla vauva meinaa tulla kylkiluista läpi.

Onko muita alkanut váivaamaan loppuraskauden väsymys? itse nukuin tänään puolentoista tunnin päikkärit ku kuopus nukku ja se on minulle harvinaista en yleensä nuku päiväunia juuri ollenkaan.

jeeni
pikakuulumisia viikon tauon jälkeen, meidän poika ei malttanut olla masussa enää, syntyi 6 viikkoa etuajassa 28.7 <3 kertoilen sitten myöhemmin lisää

jeeni ja poika 3 päivää

Paljon onnea jeeni ja Huldis! :flower: toivottavasti kaikki sujuu hyvin!

Täällä ollaan oltu viikon verran kotona lepäämässä kuuden viikon sairaalassa makaamisen jälkeen :) Nyt on 34 viikkoa täynnä niin ei enää estellä jos vauva meinaa syntyä!

Saa nähdä kauankohan menee ennen kuin pääsee takas kiinni normaaliin elämään :eek: Tuntuu et kunto on ihan rapistunut ja oon ollut todella väsynyt, oli vissiin sen verran rankka reissu.. Jos yrittää istuskella tai seisoa niin supistaa niin vietävästi, mut eiköhän se tästä kun saa alkaa pikkuhiljaa puuhastelemaan normaaleja juttuja :)

Nyt on jo pari päivää tuntunut jomotusta tuolla alavatsalla, niin katsotaan nyt alkaako jotain tapahtua vai malttaisko vauveli vielä pysyä mahassa.

Nyt on kauhee ahdistus kun ei vauvaa varten ole viel oikein mitään katottu valmiiksi, äitiyspakkauskin tuolla odottelee ensi viikkoa niin alan sitten pesemään ja laittelemaan vaatteita ja muuta valmiiksi.

Hyviä vointeja kaikille toivottelee

miau 34+1

Huldikselle isot onnittelut prisessasta! Ja jaksamista lepäilyyn :heart: Hienoille viikoille pääsitte kaikesta huolimatta :)

Jeenille myös onnittelut! Niin näitä pieniä alkaa syntyä :)

Tiikkonen tule sitten meidän seuraksi tuonne lokakuisiin ;) Jotenkin uskoisin itsekin olevani yhtenä kappaleena vielä varmaan marraskuussakin... :D

Tuo ehdotus etusivun listan päivittämisestä syntyneisiin ja kukkakimppu tms merkkinä kuulostaa hyvältä :)

Branwen ja Sissi 31+4

Viimeksi muokattu:
Voih,ensimmäiset ovat jo saaneet sydänkäpysensä:heart:paljon onnea Jeenille ja Huldikselle!!!!:flower:
Täällä on myös ollut väsymystä ja päikkäreitä otetaan melkeimpä päivittäin aina kun esikko nukkuu...
Voikaahan hyvin!:)
-Suffi&Tähti 32+3

Nopeasti vain taas pitkän hiljaiselon jälkeen huikkaan onnittelut sekä Jeenille että Huldikselle perheineen! :heart: Toipumista sekä vauvoille että äideille! Niin ne vain alkoivat syyskuisetkin jo syntyä. =)

MökinAkkako se kyseli imetysliiveistä? Niissä ei siis ole taskua liivinsuojille (se vain sujautetaan sinne liivin sisälle) eikä olkain yleensä irtoa, vaan siitä olkaimesta irrotetaan kupin yläosa ja sitten sen kupin saa käännettyä siitä rinnan edestä alas. Kummaltakin puolelta rintaa menee pienet kangaskaistaleet sitten alas, että pysyy kuitenkin olkain paikoillaan. Tosi selkeä selitys... :) En ole varma saako niitä ihan perusmarketeista, mutta ainakin Lindexiltä, Kappahlista ym. liikkeistä joissa on suht hyvä liivivalikoima saa yleensä muutamaa mallia. Koot ovat kuitenkin peruskokoja, joten jos on kuten esim. itselläni ympärys sen 65 cm, niin täytyy yrittää etsiä sopivat liivit sitten muualta.

Neuvolassa tuli käytyä perjantaina, laitan ehtiessäni tietoja sieltä. Ei kuitenkaan mitään erikoista, kaikki hyvin ja vointikin on hyvä, mitä nyt viime viikolla selkä alkoi vihoitella ilmeisesti töihinpaluun vuoksi. : / Nyt kuitenkin selkä toistaiseksi taas kunnossa. Terveydenhoitaja kuitenkin ultrasi neuvolassa, kun ei käsikopelolla saanut selville onko pikkuinen pää vai peppu ylöspäin. Eipä saanut aivan varmasti selville ultrallakaan, mutta vahva veikkaus oli nyt kuitenkin raivotarjonta, huh!

Jaksamista vielä kaikille jotka ovat yhtenä kappaleena mutta joilla pikkuinen on lähtökuopissa tai muuten vain olo heikko!

-Jerika 33+2

Täällä on nyt vauva keksiny että päätä on kiva pyöritellä tuolla ihan alhaalla. Että voi olla inhottavan tontuista kun alhaalla tuntuu kovaa painetta, varsinkin kun samana aikaan tunkee sitten jaloilla ja pyllyllä tossa navan vieressä...

Tänään käytiin pojan kanssa hammaslääkärissä ja samalla kun terveysasemalla oltiin niin kävin mittauspisteessä mittaamassa verenpaineen. Normi mulla on 120/75 ja nyt oli 107/68! Toki koko raskausajan on ollut matakalla ja jatkaa näköjään edelleenkin :( Olo ei vana ole kamalan mahtava tollaisilla paineilla. Tuppaa alkaa heikottmaan jos pitää hetkeä pidempään seistä. Kassajonot ei ole ollenkaan mua varten ;)

Kamalat vieroitusoireet ollu kokopäivän kun palsta oli nurin :D

-S ja M-M 31+3

Oi, isot onnittelut Jeenille ja Huldikselle täältäkin!! :flower:

Ja lyhyesti sitten muuta;
Sairaalakassia en ole pakannut vielä edes ajatustasolla. Pitäsi varmaan alkaa asiaa miettiä ja käydä kai parit imetysliivitkin ostamassa.
Touhuta jaksan lähes normaaliin tapaan mutta motivaation puutetta alkaa olla havaittavissa. Esimerkiksi ikkunan pesu ei innosta yhtään, saati pihatyöt. Entistä väsyneempikin olen viimeisen viikon aikana ollut joten ehkä sekin latistaa tuota intoa touhuta. Mulla oli myös hb viime viikolla edelleen aika matala - 106 eli silläkin ehkä vaikutusta väsymykseen. En saa tuota nousemaan vaikka mitä teen ja syön...
Oma olo on siis väsymystä lukuunottamatta melko hyvä ja en edelleenkään tiedä mitä ne supistukset on. Maha vaan alkaa olla tiellä, kuten muutkin sanoi, kumartuminen on hankalaa ja lisäksi törmäilen mahallani joka paikkaan ja mieskään ei osaa sitä väistellä.
Veikkaan, että tää poitsu syntyy käynnistettynä joskus syyskuun puolessa välissä ja silloin on painoa varmasti 4,5 kiloa ja senttejäkin varmaan ainakin 55!

Marsa 32+6

Onnea Jeenille ja perheelle!:heart:

Miau: Ihanaa että olet päässyt sairaalasta kotiin! Itsellänikin kunto on todella heikko n.kuuden viikon pakkolevon jälkeen joten tiedän miltä susta tuntuu!!! Itselläni vielä vähän yli 2 viikkoa lepoa edessä, sillä täällä estellään vauvan syntymää rv36 asti. Olen kyllä nyt kotona ollessa ollut hieman enemmän jaloillani ja syönyt usein pöydän ääressä ja kyllä huomaa että pienikin liikkuminen ja ihan istuminenkin on raskasta. Tänään päätin lähteä tuonne pihalle makoilemaan kun tuli niin hieno ilma täksi päiväksi ja teki kyllä hyvää monen viikon jälkeen saada olla pidempi aika ulkona ja ottaa aurinkoa=) Piristi kummasti=)

Casanna 33+5

Onnittelut jeenille myös täältä
Mäkin ihmettelin mikä tätä palstaa vaivaa, kun ylläri ylläri olin jo puol neljä yläällä ( nukahin yhentoista pintaan ) ja oisin kaivannu aamuun jotain tekemistä. Mutta tehny kyllä ennenkin samaa... Onneks aika nopeesti tuntuu vika korjaantuvan.

Eilen tuli täällä ekat braxton hicksit, kokemusta rikkaampana siis.
Libero

Pyörällä käytiin isännän kanssa lähisiwassa, nousin kotipihassa pyörän selästä niin tuli eka. Myöhemmin kun nousin sängystä vessaan tuli toinen.

Huomiseksi sain peruutusajan hierojalle. Liikkeessä tää selkä kyllä notkistuu, kyljellään kun nukkuu niin selkä on jotenkin notkolla, puol neljä heräsin siis vessahätään ja siihen että selkä taas jukelissa. Ei ole noidannuoli. Hierojalle kun soitin, epäili vahvasti oireiden perusteella, että vauva on niin "takana" että painaa issias hermoa. Katsotaan huomenna.... Kolme neljä päivää nyt tätä ihmetelly, ja miehelle sanoin, että koko kuukauden pitusta mammalomaa ennen kun pikkunen syntyy en kyllä meinaa samaa rataa jatkaa, jos vaan joku voi tuoda tilanteeseen muutoksen. Hintaa hieronnalle kertyy vaan 25 euroa ja hieroo niskat samalla, jos ei auta, niin turha valittaa :D Sit mä vaan kävelen 24/7 vissiin tai jotain....

Tänään käytin miehekkeen äitiä mikkelissä, imetysliivit ostin samalla. Ja ei niitä tosiaan tämmönen ekakertalainen imetysliivi kaupoilla oleva kyllä nopeasti vilkastuna osaa imetysliiveiks kattoa. Sirun liivisopista ostin. 50 euroa hintaa, merkki on Abecita. Koko E80. Suositteli tota, nyt mulla on D80. Noissa on vielä siis kasvuvaraa. Nyt kirraa tissejen alapuolelta, mutta myyjä oli hyvinkin sitä mieltä, että kyllä se siitä helpottaa ;) Toiset kehotti vielä ostamaan myöhemmin, että joutaa nuo pesemäänkin. Mutta siis siellä seinällä roikkuessa ihan normi liiveiltä näytti :cool:
Kaaritukia ei suositellu, nytkin ne painaa istuessa ikävästi.

Laura ja iivar 34+5

Myös Jeenille ja perheelle isot onnittelut!! :heart:

Mä oon kanssa ollut TOSI väsynyt. Heräsin tänään pojan kanssa klo 8 (menin nukkuu klo 23 tms), sit mies heräs joskus kympiltä niin torkuin sohvalle puolille päiville. Söin ja menin päiväunille, nukuin puoli viiteen. En oo tänään siis tehnyt oikeen muuta kuin nukkunut! Kämppä on ihan järkyttävässä kunnossa, ajattelin et jos siivois tänään kun ei ole ulkonakaan (ja sisällä! :D) niin hirveä helle, mutta pyh, en ole saanut mitään siis aikaiseksi.

imetysliiveistä sen verran, että mä taas on tykännyt kaarituellisista. Tykkään tosin muutenkin käyttää kaarituellisia, ei ne mua mitenkään hangannut tms imetysliiveinäkään. Tosin ei nuo kaarituelliset hankaa nytkään... Paitsi pienimmät :D En uskalla mennä puntariin...

Täällä vaan yhä perätilassa ollaan, iik. Viikon päästä kontrolloidaan onko kääntynyt...

Hirmuisasti onnea Jeenille ja perheelle!!

Minähän se juu kyselin niistä imetysliiveistä. Piti oikein KVG se asia, ja tänään käväsin ostamassa yhdet. Ostin Lindexiltä ihan perus kaarituettomat, 16e maksoivat. Ajattelin, että mennään ensalkuun noilla, ja ostan sitten vielä toiset kun tiedän, millaiset näistä rintavarustuksista sitten loppujen lopuksi tulee.
Normaalisti mullakin on kaarituelliset, mutta nyt ne on alkaneet ahdistamaan.
Oletteko jo ennestään synnyttäneet joutuneet ostamaan jotain yö-käyttöisiä liivejä/toppeja? Jossain oppaassa vaan varoteltiin, että aluksi rinnat olis tosi kipeät, että kannattaa hommata toppi yökäyttöön. Tietysti ehtiihän nuo hommata sitten, jos siltä tuntuu, kunhan nyt kyselen...

Väsymys, tai oikeammin saamattomuus vaivaa täälläkin. Ihanaa merkkari, että joku muukin on luistanut siivouksesta tänään. Oltiin päivä asioilla ja sen jälkeen muka piti siivota. Laiskasti olen vähän siirrellyt tavaraa paikasta toiseen, mutta tuntuu etten oikeasti ole saanut aikaiseksi yhtään mitään. Nuo samat villakoirat vaeltaa sängynalta yhä edelleen. Josko sitä huomena olis toimeliaampi päivä?

No, koirien kans mettälenkille aion kyllä raahata itseni seuraavaksi. Ihanaa, kun ne kamalat helteet hellitti, niin minun kuin koirienkin mielestä. Pääsevät revittelemään oikein kunnolla, ja itse sa käpytellä kaikessa rauhassa hiljaisessa metsässä. Meitsi tykkää.=)

MökinAkka 33+2

Liiveistä yöllä Mä olen kahdessa aiemmassa raskaudessa joutunu käyttään liivejä yötä päivää noin neljä ensimmäistä kuukautta lähinnä runsaan maidontulon vuoksi. Pakko olla jotain mihin saa liivinsuojat ettei aina olis peti ja vaatteet läpimärkiä... Tosin on ne silti, jos ei suojia vaihda tarpeeksi tiuhaan.

Joko muuten muilla tulee maitoa? Välillä oon kyllä niin helisemässä näiden tissieni kanssa, kohta on varmaan pakko pistää liivinsuojat käyttöön kun maitoa jo tihkuu... Saunan ja suihkun jälkeen jo valuu ihan kunnolla, samoin jos rinta jostain syystä on vähänkin "lytyssä" hetken. Menee hermot, vaikka olishan tähän pitäny jo tottua.

Joko muuten muilla tulee maitoa?
Kyllä on täälä ollut havaittavissa. Varsinkin mökillä saunassa käydessä. Pahemmin ei tarvii puristaa niin kyllä tippoja tulee.

Imetysliiveistä Mulla on kyllä pitänyt olla molemmilla kerroilla yölläkin liivit ja toppimallista oon pitänyt. Se ei vaan jotenkin ole ollut kauhean käytännöllinen liivinsuojien kanssa, ne kun aina aamuisin löytyivät kainalosta :LOL: Nyt tilasin toisenlaset yötä silmällä pitäen. Tällaiset on postissa tulossa :D (tuolla muuten noiden liivien postikulu on 1e) Seamless nursing bra -luukkuimetysliivit - Villiankka (Kiitos vaan liivivinkistä Miuskille :wave: )

Mulla ainakin alussa pitänyt olla tosi tukevat liivit! Tosin mä en imetä vaan pumppaan sen pari kertaa päivässä, joten maitoa pääsee kerääntymään enemmän. Tosin nopeasti se tasottuu ja aiemmilla kerroilla on 5vko tarvinnut pumppailla.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä