Syyskuun suloisuudet 2013 *Tammikuussa*

Moikka!
Ilmoittautuisin mukaan, LA 15.9. (oma arvio) ikä 19, ensimmäinen lapsi.
Plussa tärähti perjantaina ja vielä vähän sulattelemista asiassa on kun ehkäisyn läpi näin pääsi käymään, mutta innolla odotan jo tulevaa!! :)
Ei siis ole ollut mitään merkkejä raskaudesta ja kaksi testiäkin piti tehdä, että asian uskoimme.

Lau- ja ankka 6+0(??)
 
Anteeksi kuokkimiseni tuolta kesäkuisista

Myyn Angel Sounds kotidoppleria sykenäytöllä. Takuuta jäljellä reippaat 9kk. Alkuperäinen pakkaus ja kuitti löytyy. Ovh.49e. Hp.40e+postit.

Myyn myös Anita tukivyön. Koko S. Valkoinen. Samoiten kuitti ja alkuperäispakkaus löytyy. Olikin itselle liian pieni heti. :( Maksoi 48e, nyt 40e+postit.

MiiJane
miia.jeskanen@gmail.com
 
Täällä ilmottautuu kanssa yksi syysäippä.

Elikkäs metuva, 31v, 1. lapsi, La 6.9. (oma arvio). Ja TYKSissähän synnytys tulee tapahtumaan,

Neuvolaan en oo vielä aikaa varannu, kun tajusin tämän koko raskauden vasta pari päivää sitten. Nyt kyllä onnesta soikeena :)
 
Viimeksi muokattu:
Moi! Mulla on nyt sellanen kamala ongelma kun paras ystävä on miehensä kanssa yrittäny
lasta vuoden verran, kerran jo tärppäs mut päätty km. Nyt pitäis sitten kertoa että meille on tulossa
ja en yhtään tiedä miten sen tekisin!
Toisaalta tuntuu että on törkeetä olla kertomatta kun ollaan aina oltu tosi läheisiä ja
kerrottu kaikki asiat toisillemme. Vaikeeta..:( Onko kellään muulla samankaltasta tilannetta?
 
Viimeksi muokattu:
Heipähei pitkästä aikaa! :wave:

Me otettiin reilu viikko sitten äkkilähtö ja käytiin nauttimassa etelässä kesästä! Aivan ihanaa oli ottaa lomaa arjesta sekä nauttia auringosta, lämmöstä ja lumettomuudesta! Nyt sitten taas (toivottavasti) jaksaa tätä lunta ja talvea. Mä en oikein tykkää talvesta... Anyways, tässä tulee jutustelua viikon edestä :)

Tervetuloa uudet odottajat!!! :heart: Erityisesti jäi mieleen Haperotta! Ihanaa, että teillä vihdoinkin tärppäsi! Myös Eskapismi, mahtavaa, että pääsit tänne puolelle!

Moni oli saanut hyviä ultrakuulumisia. Onnea! :flower:

Neuvolaan soittelin minäkin reilu viikko sitten ja ensimmäinen käynti on nyt kuun lopussa. Pääsen myös alkuraskauden ultraan neuvolalääkärille ja se tulee olemaan helmikuussa, oisko ollut 7. päivä.

Kestovaippoja meillä tullaan käyttämään ainakin osittain silloin ensimmäistä kuukausien aikana. Esikoisellekin tehtiin niin ja sitten kestoilu vaan jotenkin jäi kaikkien epämääräistä reissujen ja saamattomuuden vuoksi.

Tulevasta vauvasta ei ole kerrottu yhdellekään sukulaiselle tai ystävälle. Mä olen kertonut parille ryhmälle, jotka ovat saaneet alkunsa täältä 2+ esikoista odottaessa. Salaisuutena tämä pysynnee kaikille nt-ultraan saakka. Saatan tosin joutua kertomaan tästä siskolleni, että saan hoitajan esikoiselle ultran ajaksi.

Kosmetiikan käyttöön en tule tekemään mitään muutoksia. Käytän muutenkin melko vähän meikkiä ja hiuksia tulen värjäämään, kuten ennenkin. Muutenkaan en ota stressiä ruoka-aine rajoituksista. Kotimaisia juustoja syön jatkossakin ja maksaruuista en muutenkaan tykkää yhtään. Ulkomaillakaan en osannut pelätä mitään...

Purkka Mä kyllä kertoisin, koska olette läheisiä ja kerrotte muutenkin toisille kaiken. Jos olette läheisiä, niin hän ehkä arvaa, että salaat jotain? Eihän se hyvältä tunnu kuulla raskausuutisia, kun on itse saanut km. Kokemusta on ja alussa ei tuntunut edes kivalta nähdä raskausmahoja. Kuitenkin siitä alun kovasta surusta ja masennuksesta pääsee yli ja pystyy iloitsemaan toisen onnesta. Tiesikö muuten ystäväsi, että yritätte lasta? Mulla on edessä myös samankaltainen ongelma, kun kaverini on saanut lapsettomuustuomion. Emme ole usen yhteyksissä, mutta mielestäni on kuitenkin reilua kertoa itse hänelle ennen kuin saa kuulla juorujen kautta.

Oireista Mun pahoinvointi on tälläistä aaltoilevaa. Välillä on, välillä ei. Reissussa ollessa tuli vasta viimeisenä päivänä, vaikka ennen reissua kärsin kotona useastikin. Ehkä mut on luotu olemaan raskaana vain ulkomailla?! Sitten nännipihat ovat laajentuneet ja muutenkin tuntuu rinnat täyteläisimmiltä. Mahaa on alkanut turvottaa iltaisin.

Ei kai tässä tähän hätään muuta. Mukavaa tulevaa viikkoa!

Kirskis 6+4
 
Paljon onnea plussasta kaikille uusille :)

Purkka, mä kertoisin kyllä sille ystävälle, koska hänestä tuntuisi varmasti myöhemmin tosi pahalta, että et ole kertonut. Mutta kertoisin hänelle ehdottomasti tekstiviestillä; en kasvotusten enkä edes puhelimessa. Ystävällesi voi olla todella vaikeaa onnitella sinua, vaikka niin tahtoisi tehdäkkin, tekstiviestillä hän saa aikaa ensin käsitellä rauhassa uutista ja omaa suruaan.

Täällä käytiin tänään päivystyksessä kun eilen alko todella kovat supistukset ja nyt ollaan sitten vähän niinkuin vuodelevossa... Ei löytynyt mitään muuta syytä supistuksille kuin erittäin supistusherkkä kohtu, pitäisi levätä vaan, mutta se on aika mahdotonta taaperon kanssa... yritän saada mahdollisimman paljon lastenhoitoapua, jotta saisin levätä ja supistukset rauhottuisivat ja raskaus sujuisi hyvin ja loppuun saakka.

Supermassive ja toukka 5+3

Ainiin mun lasketuksi ajaksi saisi päivittää 19.9.
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Mua on närästäny koko päivän taas siihen malliin,että voi elämän kevät. Varmaan 4 Rennietä ottanu ja ne ei mulla auta, eikä auta ruokasoodakaan. Neuvola on 30. päivä, täytynee mainita hoitajalle tosta närästyksestä, jos sais vaikka jotain vahvempaa närästyslääkettä. Muuten tästä ei tuu kyllä yhtään mitään.
 
Purkka, jotenkin ajattelisin että olisi parempi vaan heti kertoa. Tietysti tosi paha sanoa miten ystäväsi reagoi.
mutta tuleehan se ennemmin tai myöhemmin ilmi....vaikeita juttuja :|

Supermassive toivotaan, että vuodelepo auttaa ja että saisit lastenhoitoapua!

....

Mä täällä yritän miettiä mitä laitan huomenna päälleni, kun aamulla pitäis opintokäynnille lähteä
Siis tämä vatsan turvotus on jotain ihan kauheaa. Aamulla vatsa näyttää vielä suhteellisen normaalilta.
mutta iltapäivää kohden alkaa paisumaan, ja kaikki omat housut painaa inhottavasti.

Tuntuu, että mitä enemmän raskauksia on takana sitä nopeammin tää alavatsan pömpötyskin alkaa :/
ja kunpa olisikin ihan oikeaa vauvamahaa, mutta ei kun tuommoista inhaa turvotusta.

mulla aamun etova olokin muuttunut nyt niin, että se on siirtynyt ilta-aikaan. Sellaista aaltoilevaa
äklötystä.

ja mieliala on herkillä. Mies lähti tänään kahden viikon mittaiselle työreissulle ja se otti nyt jotenkin erityisen koville.
vaikka nää tämmöset reissut on ihan normaaleja meidän arjessa. Viimeksi ennen joulua oli kolmen viikon
reissulla. Nyt tosiaan tuli itsellekin ihan hömppä olo kun oli itkussa pidättelemistä ja taisi mieskin mennä raukka ihan hämilleen...saas nähdä mitä tapahtuu kun mies tulee takasin kotiin kahden viikon päästä :ashamed:

Jiina ja *poks* 6+0
 
miss_piggy, Olipas helpottava kuulla että suakin närästys vaivaa. Mulla tää tosiaan tosi rajuna jo varmaan viikon, enkä tosiaan kestä jos ei ala kohta helpottamaan. Tuntuu että ei pysty hengittämään yhtään. Ite en oo vielä kokeillut rennietä, mut huomenna haen rennieitä ja kokeilen olisko mitään apua. Kävin sairaalassa toissapäivänä ja ottivat sappi, perna ja mitähän muita kokeita, no kaikki oli ok ja närästystä tää on. :(
tintta iitatäällä kanssa kamala väsymys, ennen olin siivoushullu, nyt näyttää ettei täällä oo edes yritetty siivota vuosikymmeniin. Ei jaksa siivota, vähän enimpiä tavaroita heittelen välillä syrjään.
Mäki olisin tänään halunnu lähteä ulos ulkoilemaan jos piristyis, mutta eipä oo tullu lähettyä. Hohhoh!
purkka täällä kamppailaan ihan samanlaisen ongelman parissa. Mulle ei tosin ehkä niin läheinen ystävä, mutta kuitenkin muutaman kerran viikossa ollaan tekemisissä. Ajattelin kertoa omasta raskaudesta ehkä ens viikolla tai sitä seuraavalla, siellä kuitenkin tosi tuore tuo keskenmeno. Riippuen tietty siitä minkä verran ollaan tulevina viikkoina tekemisissä.
mammu991 ja nuppula 4+4
Ai niin ja mulle vois päivittää mammu991, ikä 21, 3 lapsi masussa ja synnäri tulee olemaan, ksshp
 
Viimeksi muokattu:
Liityn joukkoon mukaan. Yllätysraskaus, mutta ilolla otettiin vastaan. Vaikkakin olo tuntuu epätodelliselta, ja vaikea uskoa, että mahassa tosissaan on vauvan alku. Neuvola-aikakin on jo varattu, kahden viikon päähän. Nyt viikkoja kasassa 5+0, mikäli olen oikein laskenut.

Päivitettävät tiedot: vipeltäjä, ikä 33, ensimmäinen lapsi, LA ilmeisesti 22.9. (varmentunee), KYS
 
Baarbi koitas pysyä ilman tupakkia! paljon tsemppiä lopetukseen. mulla autto ku ajattelin että jokanen rööki tukehuttaa vauvvaa noin 10min ajan.. ja mietin omalle kohalle tyynyä naaman pääle samaksi ajaksi niin oli helppo lopettaa. vaikkaki jokanenhan tekee päätöksen itte, polttaako vai ei. lopetin jo reilut vuosi aikaa. n14v tupruttelin ja raskaus ajat ilman.

mie ootan närästystä kauhulla, parina iltana tuntunu jotaki poltetta kurkussa mutta piimällä menny viellä ohi. pittääpä muistaa hakea rennietä apteekista. huomaa että menkka aika ois menossa :/ jomottele tylysti ja kramppailee. toivottavasti ei ole kesken tulossa... puntarilla käväsin paino on juuri sama ehkä jopa n1kg vähemmän silti olen niin levinny ja pöhöttynny että hui helkkari!

nähtävästi muitaki ylläri vauvan oottajia! täällä kans yks.. ajatkseen olen jo sopeutunnu että meillä on syksyllä 3 lasta. olin menossa sterilisaatioon kevään aikana..

tintta iita 7+6
 
Heips.

Varovarovaisesti ilmoittaudun joukkoon.

Mun tarina on sellanen että 4v lapsettomuuden jälkeen sai viime maaliskuussa lääkityksen avulla kaksospojat alkunsa, mutta pienet pojat joutuivat syntymään jo rv23+0 kohtutulehduksen takia, eivätkä jaksaneet muutamaa päivää pidempään sinnitellä. Nyt huomasin olevani ihan luomusti raskaana, vielä mennään rv 3+5 omien laskelmien mukaan... ovulaatio kun oli kovin kivulias niin uskon tietäväni sen tarkan ajankohdan.
Mitä tahansa saattaa siis vielä tapahtua, nyt odottelen ensin tiistaita millon kuukautisten olis pitäny/pitäis alkaa ja sit viikkoa 6 jotta pääsen ultraan...

Viime raskaudessa vaikka tuplia odotinkin oli oireita tosi vähän. lievää etovaa oloa jos ehti tulla nälkä, muutamat hajut teki tosi pahaa, mut oksensin tasan neljä kertaa koko aikana. väsymys ja palelu oli alussa kovia. saas nähdä mitä nyt tulee vai tuleeko. väsymys ja palelu on jo läsnä. niin ja olin koko raskauden "zen-mäisen rauhallinen" kun normaalisti olen kovinkin räiskyvä :D

Mut voi lisätä listoille, la: 28.9 Vauvaton/29v/kolmas lapsi (enkelikaksoset-12) /KOKS tai NKL
 
Viimeksi muokattu:
Onnea plussanneille!:heart:

Nopeesti pyörähtämään koneella, kun olotila edes vähän ok. Eli pahoinvointi lisääntynyt huimasti.. ihan kauheeta. Koko aamu/päivä piti vähän väliä juosta pönttoä halaamaan n.15min välein. Aina ei laatta lentänyt kuitenkaan. Mikään ei maistu vaan kaikki ällöttää. Onneks mies toi äsken kaupasta hunajamelonia joka näyttää menevän pieninä paloina alas ja olokin paranee aina syönnin jälkeen n.10minuutiksi. Minua niiiin pelottaa, jos se pahoinvoinnin huippu on tosiaan vasta parin viikon päästä... Varmaan joudun tiputukseen tms. :( Enkä kyllä tiiä mitenkä selviän esikoisen kanssa kotona päivät pitkät, kun mies on töissä enkä ketään saa tänne avuksi :/

Onko kukaan kokeillut noita pahoinvointirannekkeita raskauspahoinvointiin?!? Auttaako ne?? Minun on varmaan kohta pakko tilata ja kokeilla. Onkos tähän pahoinvointiin mitään lääkkeitä tms. joista sais helpotusta tähän vai onko tästä vaan pakko selvitä ilman niitä?

Peukut pystyssä, että huomenna parempi päivä!


miranja 5+6
 
:x Täällä alkanut vierailla useammin maksimus ällötys...Yleensä iltaa kohden pahenevana : / eikä kysy aikaa ei paikkaa, milloin kupan kassalla, millo autossa.

Mitähän muuta uutta, ummetus, apua! pakko on syödä kun muuten tulee huono olo, mutta sitten kun syö on liian täynnä ja on huono olo kun ei tule ulos tuolta toisesta päästä ei sitten millään. Neuvoja olisiko tähän? Ja tämän seurauksena massukka onkin kuin ilmapallo :whistle:

Eilen käytiin kummipojan 8v synttäreillä, eikä kukaan KAI vielä huomannut mitään. Ei ainakaan iljennyt vielä kysyä, että mikäs neitiä paisuttaa ;)

Purkka Itselläni oli esikoisen aikaan samanlainen tilanne sukulaisen kanssa. Asiasta kerrottiin. Tottakai aluksi menivät hiljaiseksi, onnittelivat kuitenkin. Myöhemmin tuli myös tekstiviesti, jossa pyydettiin käytöstä anteeksi (jonka kuitenkin hyvin ymmärsin) ja vakuuteltiin, kuinka ovat tukena. Eli suosittelen kertomaan. Ja jos omalle kohdalle ajattelee niin itse saattaisin vaikka suuttua asiasta, mikäli ei kerrottaisi.

Nyt TAAS syömään, suihkuun ja aamulla 8.00 ensimmäinen kauan odotettu neuvola :)
 
Tervetuloa taas uusille :wave:

vauvaton hurjasti voimia odotukseen :heart: Sai kyyneleet silmiin pikkuisten menetys.

Närästystä kauhulla odotan, se on ollut aiemmissa tosi inhottava ongelma.


Pahoinvointi Ihan huipussaan ja toivon sen helpottavan parin-kolmen viikon päästä viimeistään.

Masu on sellainen turvonnu pallo mullakin, ei vielä sellasta kunnollista vauvamasua muistuta. Painoa lähtenyt - 4kg mut silti housut ei vaan mee kunnol enää ja ahdistaa.


Mut joo, nyt nukkumaan :) Mukavaa viikon alkua kaikille!


Astre ja pikkuinen 7+5
 
minäkin uskaltaudun kurkkaamaan tälle puolelle:) ihan alussa mennään viikkoja kasassa 4+3 (menkkojen mukaan laskettu). perjantaina tein positiivisen testin.
toivottavasti pääsen sisälle vielä keskusteluun ja pääsen tutustumaan teihin kaikkiin:)
täällä jaloissa pörrää helmikuussa 1vuotta täyttävä poika niin on kovin hankalaa lukea koko ketju läpi taikka keskittyä kirjoituksiinne ajan kanssa.
facebook ryhmä kuulostaa kivalle.jospa sinnekin uskaltautuisi

fever, 26v, 2.lapsi, LA 26.9, satks
 
kärsiikö kukaan muu ilmavaivoista? :D tuntuu että koko ajan on ilmaa mahassa.. ja vaikka kuinka sitä päästelee niin hetken päästä taas on piäteltävä :D

ja mut vois tosiaan lisätä listaan, *niinu*, 21v, murkula n. 6vk (en saa tuota punaisella kun en tällä tabletilla osaa laittaa)
 
Kiitti mielipiteistä, nähdään alkuviikosta ni päätin että kerron sillon. Ja ei tiennyt että
yritetään, oisin varmasti kertonu mutta meillä tärppäs heti ja en jotenkaan just sillä
hetkellä halunnu vielä asiasta puhua sattuneista syistä.. :/ Me nähdäänkin nykyään vaan pari kertaa kuussa kun asutaa eri paikkakunnilla mutta yhteydessä ollaan paljon kuitenki.
 
Purkka omassa tilanteessani kun pojat oli kuolleet ja uudesta raskaudesta ja sen mahdollisuudesta ei ollut tietoakaan olisin halunnut tietää jos joku ystäväni olisi ollut raskaana, varsinkin läheinen. Kerro suoraan, mutta ymmärrä että reakto voi olla yllättäväkin. siinä tulee väkisin katkeruus ja paha olo vaikka kuinka olisikin onnellinen toisen puolesta. näin se vaan menee.
 
Huomenta! Mulla taas närästi melkein koko yön. Osaatteko naiset sanoa saako rennietä syödä närästykseen vai pitääkö käyttää jotain muuta. Tuntuu, ettei pysty olemaan eikä liioin nukkumaan ku niin närästää: /
 

Yhteistyössä