Syyskuun suloisuudet 2013 *Maaliskuussa*

Ai niin ja hankintoja oon jo tehnyt kirppikseltä, rintareppua, hoitoalustaa, ja nyt käyn kauppaa turvakaukalosta. Mitä mieltä olette, 2010 käyttöön otetusta, todella siististä, yhdellä lapsella olleesta, britax baby-safe kaukalosta telakalla. Ei kuulemma ole kolaroitu. Hinta 60€. Uskaltaako tollasen ostaa käytettynä?
Me ostettiin esikoiselle uusi ja meni sitte kakkosella ja sen jälkeen oli vielä yhdellä kaverilla lainassa, mutta nyt se kaukalo on jo 7 vuotta vanha joten haluan uudempaa mallia mut voiko se olla käytetty?
 
melin Olen todella pahoillani menetyksestäsi! Voimia kovasti! :hug:

Facebook Mä olen täysin yllättynyt!! Miten siellä "voi" olla porukkaa muilta palstoilta tai muualta?! Eiks sen pitänyt olla salainen ja kaikkee... Onneksi en ole vielä liittynyt ja tuskin siihen liitynkään, kun on niin paljon porukkaa. Jos me laitetaan uusi fb-ryhmä pystyyn, niin miten olisi vasta myöhäsemmillä viikoilla? Ettei käy vaan niin, että tämä hiljenee? Tänne varmasti tulee vielä uutta porukkaa, niin sitten kerralla saatais halukkaat aktiivit mukaan? Mä voisin liittyä sellaseen intiimimpään VAIN TÄSSÄ pinossa kirjoittelevien ryhmään mukaan. Tiedän, et fb-ryhmässä on niin helppoa ja nopeaa se keskustelu, että olisi kiva saada se heti pystyyn, mutta silti? Kuten täällä on jo sanottu, täältä tulee luettua kunnolla kuulumiset :)

Hannis Voisin ostaa käytetyn kaukalon, jos tietäisin sen olevan ehdottomasti kolaroimaton. Eli joltain tutulta, jonka tietäisin puhuvan totta.

Päivitykset teen huomenna, koska nyt olen liian väsynyt tarkkaan puuhaan.

Kivaa, kun täällä on vilkasta keskustelua! :)

Kirskis ja Namu 13+4
 
melin :hug: paljon voimia!!

....

hannis voisin ostaa kaukalon käytettynä jos ostaisin sen tutun kautta ja tietäisin missä kaukalo on mennyt. Ehkä kirppikseltä en ostaisi kun tosiaan ei voi oikein tietää kaukalon kunnosta. Samoin olen miettinyt vaunu asioita...haluaisin ostaa käytetyt kun tämä neljäs on kyllä meidän viimeinen. Mutta toisaalta mietityttää että onko varmasti vaunut puhtaat jne. Nyt syksyllä oli mm. huuto.netissä sellainen myyjä joka osti netin kautta homevaurioisia vaunuja (ja ties millä myrkyillä niitä pesi) ja myi eteenpäin täysin ehjinä ja puhtaina sisällä säilytettyinä. Aivan siis valheellisin tiedoin. Täytyy nyt vähän pohtia mitä tehdään.

kirskis ehdotus fb-ryhmästä oli hyvä, tai voisihan sen ryhmän perustaa jo mutta ei laitettaisi mitään aikarajaa liittymiselle. Vaan että meidän syyskuisten ryhmässä kirjoittelevat ovat tervetulleita myöhemmässäkin vaiheessa?

On. Mulla on np-ultra ens torstaina, jännittää niin älyttömästi. Jos siellä nyt on kaikki kunnossa niin sitten ehkä voisi vähän " julkisemmin" kertoa tästä raskaudesta, olla kerrottu ihan vaan lähimmille ihmisille...osa mun kavereista ei vielä tiedä asiasta mitään. Mutta katsotaan nyt sitten torstain jälkeen :)

Jiina ja rv13+
 
Mä kannatan FB-ryhmää ihan vain tämän ketjun jäsenille. :wave: Tuohon ketjun ekalla sivulla olevaan en ole liittynyt ja jos tosiaan siellä on muitakin kuin tämän ketjun henkilöitä, niin en liitykään.

Viikonloppu mennä hurahti, koko poppoo kipeänä. Palailen huomenna juttuihin. :)

Empuuu rv 12+5
 
  • Tykkää
Reactions: EevaN
Niin vielä kysäsen että jos joku perustaa 2+ tässä ryhmässä palstaileville oman suljetun ryhmän jossa ei oo ketään ulkopuolisia, niin voisin liittyä siihen.. En oo pysyny mukana tossa isossa ryhmässä mut ei kiinnosta tapella siellä että mitä sille ryhmälle tehdään :) Hihkaiskoon joka tietää asiasta. Tykkään kirjottaa tänne.
 
Syysmammu: Se tuntui iiiihan alhaalla sellaselta niinku joku olis "töpöttäny" sinne tosi alas ja pyörähtäny siellä. Vaikea selittää.. Kolmosesta liikkeet alkoi tuntua päivittäin 12+ viikon alusta. Tää on mulla neljäs raskaus että en ihan helposti mee lankaan, onhan noita tuntemuksia monenlaisia ollu tähänki asti. Istuin tuolissa nojaten pöytään, ja olin sellases asennos varmaan et tunsin ihan selvästi sen..

Kolmas muokkaus toden sanoo :-D
 
Viimeksi muokattu:
melin: suuret pahoittelut :hug: Voimia tulevaan!

Elämä alkaa voittaa! Ei enää juurikaan pahoinvointia - jipijipiii :D Ruokahalu tosin on edelleen hyvä (helpotti pahaa oloa). Ja onhan tuo painokin jo noussut sen 4kg :O Ylitöitä on tullut tehtyä koko alkuvuosi ihan järjettömästi, mikä on rajoittanut palstailua - nyt pitäisi viimein hellittää :) Juuri kun pahoinvointikin hellittää, oli aika raskas alkuvuosi....

Liikkeet: nyt on lähipäivinä ollut hassua tunnetta- voiskohan ne olla sitä itseään?? Semmoista juurikin "töpöttelyä". Esikosta alkoi tuntua rv17.

Nöhvi + papu 14+5
 
Olen perustanut nyt vain tälle ryhmälle oman salaisen fb- ryhmän. Napinaa siitä tuli toisessa ryhmässä, mutta näillä mennään. Yhteinen linjaus tehtiin tässä meidän pienessä ryhmässä, että sinne otetaan MAKSIMISSAAN 50 ihmistä ja vain kaksplussalaisia. :)

Laittakaahan yv:tä jos sinne haluatte :) Mä yritän vastailla niihin aina kun vaan pystyn, jotta saadaan kaikki halukkaat sinne :)
 
Täällä tänään poks 12+0 ja alan vihdoin pikkuhiljaa uskaltaa alkaa olemaan raskaana jos niin voisi sanoa,voiko? :)
Ja ehkä myös tätä myöten valmis jakamaan enemmän, saa nähdä kun tämä sotku meidän fb ryhmässäkin...

Ihanata, aamupahoinvoinnit ovat myös palanneet viikoilta 7-10 <3

Lau- & ankka 12+0
 
Täytyy kyllä myöntää että touhu tuolla facebookissa on menny aika hurjaksi tossa isossa ryhmässä... Noo katotaan miten se siitä etenee. Laitoin kuitenkin fb:n kautta pyytöä liittyä pienempän ryhmän, koska en ole oikein tuossa isossa ryhmässä osannut nii kovasti keskustella asioista.

Täällä on muuten selkä niin todella kipeä, ei meinaa millään saada tehtyä yhtään mitään. Sängystä nouseminenkin vaatii hurjia ponnisteluja, mutta eiköhän se ohi mene kun koittaa vähn venytellä.:)

Mä olen melkein tämän ketjun alusta asti ollut aktiivinen taustailija, jospa nyt koittais aktivoitua ihan tosissaankin! (Saa potkia persiille jos jostain syystä jään taka-alalle taas :D )

metuva ja Murunen rv 14+1
 
melin Pahoittelut menetyksestä! :hug:

Sukupuoli aiotaan selvittää, mikäli se näkyy rakenneultrassa. Mihinkään ylimääräiseen ultraan emme sen takia ole menossa. Ekasta kysyimme kans sukupuolen ja kerroimmekin sen kaikille joiden kanssa asiasta oli puhetta.

Liikkeitä ei vielä tunnu, jospa pian. Vatsakaan ei vielä näytä raskausmahalta, vähän lihoneelta vain. :D

Laitoin pyynnön tuohon uuteen, tämän ketjun jäsenille tarkoitettuun FB-ryhmään. Kiva kun sellainen perustettiin. :) Mutta miksi sinne otetaan vain 50? Entä jos halukkaita onkin enemmän? Eikö sinne voisi ottaa kaikki halukkaat tuolta ekan sivun listalta, ja ajan kuluessa karsia ne, jotka eivät kuitenkaan mitään kirjoittele? Pitää ns. nimenhuutoja välillä. Näin me on toimittu Huhtikuissa 2010, jossa on nyt kolmen vuoden jälkeen noin 30 kirjoittelijaa. :)

Empuuu rv 12+6
 
Np-ultra: Mä oon viimeiset kaksi viikkoa odottanut huomista ja viimeisen viikon ollut suurinpiirtein joka päivä, että ”miksi ei oo jo tiistai???” ja nyt tänä viikonloppuna aika kului jotenkin todella hitaasti (ja yleensä viikonlopun ei halua kuluvan nopeasti) ja nyt olisi vielä yksi päivä selätettävänä. Huokaus. Jotenkin tosi pitkä väli sillä viime ultralla (7+0) ja tuolla huomisella (12+0), ehtinyt muuttua koko asia epätodelliseksi, vaikka edelleen raskausoireet pitää kiinni tässä todellisuudessa (väsymys, etovuusaallot ja arat rinnat).

Väsymys on onneksi vähentynyt ja tällä viikolla piti ottaa päikkärit (1,5h sellaiset.....) vain kahtena päivänä.

FB-ryhmästä: mua kiinnostaisi myös liittyä sellaiseen intiimimpään, ei tuollaiseen supersuureen. Ja kannatan tuota ehdotusta säännöllisistä nimenhuudoista vaikka, siten sinne voi liittyä kaikki halukkaat ja samalla voi jotenkin kontrolloida sen kokoa.

Huomista odottava Syksy84 11+6
 
melin: Pahoittelut menetyksestä :hug:

Puheluita lähtee tänään ainakin yksi, ajattelin kertoa isän äidille joka luultavasti ottaa tän asian rauhallisimmin :D

Sukupuolta aiotaan myös täällä kysellä, enkä ennen sitä uskalla tehdä mitään hankintoja. Pitäisi kai tuo tulevan lapsen huone rempata mutta kesällä sen ehtii tehdä helposti :)

Liikkeet on ja paljon onkin, töissä kun pysähtyy niin melkein heti alkaa jonkunlainen tömpsötys tuolla mahassa :heart:

Ja poksumisen kunniaksi laitetaas kuva :saint:
Aijaa.com - 11908162

Metis 15+0
 
  • Tykkää
Reactions: tintta iita
Aurinkoista alkavaa viikkoa kaikille! Ja kiitos masukuvista, pitäis itsekin jaksaa ottaa. Masu ei kyllä näytä oikein raskausvatsalta vielä, lähinnä vaan lihonneelta.. (12+5) On todella inhottava käyttää housuja, jotka vähänkin kiristävät vyötäröltä. Oonkin tehnyt niin, että laitan hiuslenkin napin ja napinläven kautta, kätevää! Se joustaa ja eikä tarvi kulkea housut auki ihmisten ilmoilla! :D

Vointi jatkuu tosi hyvänä ja tänään tarkoitus olisikin käydä hankkimassa salikortti ja palata kuntoilun pariin, kivaa! Lähes kaikki ruoat maistuu normaalisti, iltaisin kyllä turvottaa todella pahasti ja tuntuu siltä kuin vatsa olisi täynnä ilmaa :( Ehkä se liikunta auttaa tuohonkin vaivaan..

Millä nimellä se fb-ryhmä muuten on, kun en heti löytänyt sitä? Se uudempi siis.

susu 12+5
 
Voimia kaikille menetyksen kohdanneille :hug:

Toivon koko sydämestä ettei enää yhtää huonoja uutisia sais kukaan tästä porukasta!

Ette kuulkaa usko kuinka ootan torstaita kun viikot poksuu 12+, jotenkin toivon että sitten jäis huolet vähemmälle ja ehkä helpottais tää pahoinvointikin...:)
Ens viikollaon maanantaina lääkäri neuvola ja torstaina np-ultra viikot sillon 13+. Onneksi en itse tuohon fb ryhmään liittynyt kun tulee nykyää muutenki vähemmän oltua siellä. Toivottavasti tämä pysysi aktiivisena ketjuna ettekä siirtyis sinne fb:hen kaikki :D

loruliisa ja papunen 11+4
 
Ahaa, okei! Eli pitää laittaa ylläpitäjille yv:llä viesti että sais "kutsun"?

By the way, muutamia oireita tuli mieleen vaikka pahoinvointi ja väsymys onkin väistynyt jo monta viikkoa sitten. Jalat ovat koko ajan kylmässä hiessä. Yleensä tykkään aina kotona tassutella villasukissa, mutta nyt jalat ovat saman tien ihan märät kun villasukat laittaa jalkaan..outoa. Ja mulle tuli heti alusta lähtien inhottavia hormoninäppyjä otsaan, rintaan ja välillä myös yläselkään/olkapäihin :( Eikä mulla normaalisti koskaan ole mitään finnejä rinnassa tai selässä. Ja entinen yökyöpeli nukahtaa ennen klo 23 joka ilta, mikä ei tosiaankaan ole mulle normaalia :D
 
Pahoittelut myös täältä menetyksistä! :hug:

Minäkin voisin liittyä 2+ syyskuisten fb-ryhmään nyt kun viikkoja alkaa olla mukavasti. Kannatan myös että kaikki ekan sivun listalla olevat pääsevät mukaan ja karsitaan sitten, jollei ole aktiivista kirjoittelua ollenkaan.

Sukupuoli selvitetään täälläkin tai siis sukupuolet! ;) Mies tosin meinasi että voisi haluta pitää yllätyksenä, mutta minä ainakin haluan tietää ja ostella vaatteita hieman sen mukaan mikä "yhdistelmä" tulossa. Rakenneultra taitanee olla mullakin sitten seuraava ultra ja siellä sitten kysyn mitä näkyy. Rakenneultran jälkeen varmaan alkaakin sitten ne ultrat olemaan 4vko välein..?! Että varmistuksia sukupuolille on tiedossa useita! :)

Liikkeitä tuntui mullakin eilen ja juuri tuolla vasemmalla puolella vatsaa, missä istukka on takana. Toisella onkin istukka edessä, joten ei varmaankaan hetkeen tunnu.. Esikoisestakin tuntsin melko aikaisin liikkeet ja tokasta joskus 14 viikon paikkeilla, että aikaisin ovat tuntuneet ja selvästi erottaa kyllä onko jotain vatsan kuplintaa vaiko muuta! :heart:

Kertomisesta yms: Mä jouduin jo aikaisin kertomaan töissä raskaudesta huonon olon takia ja nyt ilmoitin jo töihin että tulen olemaan jo kesän poissa, kun kaksosraskaudessahan suositellaan jäämään noin 26vko:lla töistä pois, ei tule sitten ongelmia töissä kesäsijaisten kanssa. Pistin itseäni käytetyllä neulalla viime viikolla sormeen, onneksi neuvolassa otettu 0-testit (HIV,C-hepat. ja B-hepat.rokote mulla onkin), ja potilas oli vanha nainen niin ei kovin suurta pelkoa mistään taudeista. Potilaalta otetaan nuo HIV yms. testit niin ei tarvitse itse käydä seurannoissa, ellei sitten olisi niin huono tuuri että jotakin löytyisi.. :( Ikinä ennen en ole onnistunut itseäni neulalla törkkimään ja kuinka sitten juuri nyt kun raskaana olen...

Raskaudesta ollaan kerrottu jo melko monelle ja lapset levittävät tietoa eteenpäin varmasti hurjaa vauhtia. Omat vanhemmat ottivat asian vastaan suurella innolla ja miehenkin vanhemmat ihan iloisia ovat, mutta heille nämä ovatkin jo 7. ja 8. lastenlapset niin eivät reagoi niin suuresti.

Itse olen esikoisen saanut 19-vuotiaana kesken ammattikoulun, mutta en juurikaan huonoa palautetta kuullut. Omat vanhempani olivat uutisen kuullessaan järkyttyneitä, mutta se vaihtui innostukseksi hyvin nopeasti! Toisen saadessani olin 23 ja valmistunut sekä vakityöpaikassa, eikä huonoa kuulunut mistään. Tässä raskaudessa nyt sitten 28-v ja AMK kesken, määräaikainen työ, joka loppuu ä-lomalla, mutta negatiivista palautetta ei ole kuulunut ainakaan vielä. Onneksi hoitoalalla on helppo saada töitä ja opiskelut ovat olleet aik.puolella työn ohessa, jatkan sitten joskus myöhemmin tutkinnon loppuun. :D

Niin, onhan mun yksi todella hyvä ystävä kysynyt JOKAISESSA raskaudessa kun olen hänelle ilmoittanut ILOISESTA uutisesta kysynyt että meinataanko pitää lapsi.. Eikun muuten vaan tietoa julkaistaan ennen aborttia! ;) Hänelle en kyllä osaa suuttua tyhmästä kysymyksestä, mutta joskus ehkäpä kysyn mitä ihmettä oikein ajattelee?! Muuten on innoissaan mun puolesta odotuksesta ja haaveilee omista lapsista, mutta tuntuu että tuo on hänen ihan vakio kysymys sen enempää ajattelematta!

Taisi tulla vapaapäivän kunniaksi puolen sivun romaani! :LOL:

Miksa ja tuplat 12+2
 
Täällä jännitetään huomista np-ultraa. Mies on lähdössä mukaan ja onneksi aika on heti aamulla niin ei tarvitse enää jännittää kuin yön yli.

Liikkeitä ei ole vielä tuntunut, enkä kyllä vielä niitä odotakkaan tuntevani. K

Kotidopplerilla saatiin ensimmäisen kerran sydänäänet kuuluviin lauantaina kun tiedettiin lääkärissä käynnin (sydänäänien kuuntelu) jälkeen vähän paremmin minkälaisia ääniä sieltä pitäisi kuulua. Suosittelen kotidopplerin käyttöä vasta sen jälkeen kun on ensin kuullut sydänäänet neuvolassa.

Halutaan tietää sukupuoli heti kun se on mahdollista. Vielä ei ole päätetty kerrotaanko sitä muille. Ehkä ainakin meidän molempien vanhemmillle, koska molemmat mummut varmaan haluaisivat alkaa kutomaan jotain jne. :)

susu_v: Täällkin on ollut raskauden aiheuttamia näppyjä selässä. Näpyt ilmestyivät heti kun plussasin, mutta nyt ovat ainakin toistaiseksi hävinneet. Laitoin niihin lääkärin määräyksestä Hydrokortisonia, kun niitä kutitti niin kovasti.

Oireet ovat aika minimissään. Nännejä aristaa edelleen ja alaselkä/oikea pakara vihoittelee heti jos lenkkeilee tai tekee liikaa kotitöitä :) Eilen tuli siivottua ja heti oli alaselkä ja pakara loppupäivän kipeänä. Nyt aamulla taas kaikki hyvin.

Uutena oireena on tullut ällöttävä olo juuri ennen nukkumaanmenoa.

Onko kukaan kokeillut mammajoogaa? Itse en ole koskaan edes joogannut, mutta ajattelin mennä mammajoogaan, jos siitä olisi apua vaikka synnytyksessä?
 

Yhteistyössä