Ensimmäiseksi pahoittelut kaikille menetyksen kohdanneille :hug:
tuntuu, että tässä ryhmässä niitä on ollut todella paljon...
Henttonen, sulla on kyllä ollut rankka taival! Ihanaa, että kaikki on nyt kuitenkin mennyt hyvin ja onnea odotukseen :heart:
Emma-ria, se masu ehtii pullahtaa esiin ihan yhtäkkiä, ja aika harvinaista se liikkeiden tunteminen kuitenkin taitaa olla vielä noilla viikoilla
toivottavasti stressi helpottaisi!
Meillä oli viime viikolla
nt-ultra. Tosi ihana ultraaja oli tällä kertaa, ultrasi oikein pitkään ja hartaasti näytellen tyyppiä joka puolelta. Vähän saatiin kurkistaa 4D kuvaakin, tosin kasvoja ei harmi kyllä nähty. Mä en edes tiennyt, että Tampereen keskusäitiysneuvolassa olisi sellaista! Esikoisesta ultrattiin alakautta, mutta nyt onnistui vatsan päältä. Erittäin liikkuvainen kaveri siellä heilui, välillä pysähtyi vähän "poseeraamaan" kuvan ottamisen ajaksi
istukka on lähellä kohdun suuta, mistä voisi johtua nuo alkuraskauden vuodotkin. Toivottavasti se istukka nousee siitä raskauden edetessä, niin pitäisi ainakin käydä useimmissa tapauksissa. Down-riskiluku oli 1:48 000 ja niskaturvotus 1,3mm, joten sai huokaista helpotuksesta.
Lääkärineuvola oli myös perjantaina. Lekuri yritti etsiä yli 15 minsaa sydänääniä, mutta eihän niitä löytynyt sillä Neuvostoliiton aikaisella vehkeellä. En osannut edes panikoida asiaa, kun se laite oli tosissaan niin kämänen. Kokeilin kotona dopplerilla, ja sieltähän se pieni pumppu löytyi pienen etsimisen jälkeen
voisin kyllä kuvitella, että esikoista odottava saattaisi olla aika kauhuissaan tuollaisessa tilanteessa ja varsinkin, jos kotona ei ole doppleria. Minkähän takia ne eivät voi pikku hiljaa uusia noita laitteitaan?
Pahoinvointi on muuttunut kokopäiväisestä kuvotuksesta iltapainotteiseen huonoon oloon, joka toisinaan johtaa oksentamiseen. Päivä päivältä on helpompaa, ja ruoka on alkanut maistua. Tänään söin ekaa kertaa seitsemään viikkoon irtokarkkeja, selkeästi parempi olo siis
Sukupuolta aiotaan tiedustella rakenneultrassa. Mulla on vahva tyttöolo, vaikka en oikein tiedäkään, mistä se tulee. Pidetään sukupuoli varmaan salassa muilta syntymään saakka. Saattaahan se lopputulos olla silti yllätys meillekin...
Hormonit on saaneet täälläkin pään sekaisin silleen, että tekisi noin miljoona kertaa päivässä mieli kuristaa mies! Jumankekka kun se sattuu vielä olemaan päivät kotona nyt, kun jäi työttömäksi... AAAAAAAAAARGHHH! Kirjottelen vähän väliä mielessäni avioeropapereita
Ja finnejä puskee niin maan perhanasti, varsinkin selkään sekä olkapäille. Mulla ei normaalisti ole lainkaan finniongelmia ja nyt on iho kuin teini-ikäisellä. Puhumattakaan siitä maskuliinisesta hienhajusta, joka alkoi suurin piirtein heti plussaamisen jälkeen. Hei anteeksi, missähän se hehkeä keskiraskaus oikein luuraa? Ei ole ainakaan täällä näkynyt
Liikkeitä olen ollut tuntevinani. Sellaista samanlaista pientä hipsutusta, mitä oli esikoista odottaessakin. Suolet kyllä paukkaa välillä aika lujaa, mutta ne nyt tunnistaa. Tuollaisia hipaisuja ei ole muulloin ollut. Kunnolla muistan tunteneeni liikkeitä esikoisesta rv 15+, joten ei siihenkään nyt mikään kauhean pitkä aika enää ole.
Millonkas ihmisillä on
seuraava neuvola muuten? Täällä se on tuon ekan käynnin + lekurineuvolan jälkeen vasta rv 18.
Mulle saa muuten vaihtaa tuon
LA:n 18.9. ja lisätä
tyttöolon
eskapismi & Aino-Olavi 12+5