Syyskuun suloisuudet 2013 *Maaliskuussa*

Mukavaa kuulla että monella on iloisia ultra kokemuksia, meillä puolestaan siitä jäi vähän tyhjä olo. Tai siis kaikki oli kunnossa, mutta se oli semmonen 'pistä makaamaan, jaahas se on liian pieni, mutta kaikki on kunnossa, tässä uusi aika'. Ei oikein kerjennyt tajuamaan mitä tapahtu ku oltiin jo ulkona huoneesta. Neuvolan 'mokan' takia päästäänkin ultraan uudestaan 25.3

Kertomisesta sen verran että olemme jo osalle sukulaisista kerrottu, mutta suurin osa kavereista ei vielä tiedä ja mietittiin jos ei edes 'kuuluteta' asiaa esim. fb:ssä ollenkaan:whistle:. Hyvin sukulaiset on ottanut asian vastaan vaikka miehen isä aloitti keskustelun 'pitäisikö onnitella vai puhutella' ja joka loppujen lopuksi kääntyi siihen että me ollaan liian 'vanhoja' jo :LOL:

Omasta olosta sen verran että olen joutunut pistämään kaapin pohjalle normi housuni, sillä ne vaan painaa vaikka mahaa ei ole paljokaan. Lisäksi kärsin loputtomasta nälästä joka ei yölläkään jätä rauhaan.

Ja jotenkin mie haluaisin todeta kuinka mahtava juttu tämä pino on, vaikken itse hirveästi kirjoittele, vaikka luen kyllä usein. Täällä on löytänyt monta vastausta tuntemattomalla ongelmalle eikä ole tarvinnut haudata niitä mielessä (pistäkää vaikka hormoonien piikkiin, mutta oli vaan semmonen olo että piti sanoa tämä ääneen)

Meme + katkis 11+1
 
Uusille tervetuloa, kyllä tänne joukkoon mahtuu! :)

Hirmuisesti hyviä ultrakuulumisia, onnea kaikille niistä! :) Oikeen ultrabuumi ollut :D

Tyttö/poikaoloista: mulla on ollut molemmista vahva tunne kumpi on tulossa ja oikein on molemmat menneet. Esikoisesta ei tiedetty missään vaiheessa kumpi on tulossa ja olin varma että tyttö tulee ja tyttöhän se olikin :) Toisesta sitten olin varma alusta asti että poika on tulossa ja rakenneultra vahvisti tunteen :) Nyt on tyttöfiilis ainakin vielä, saa nähdä muuttuuko se tässä johonkin suuntaan :)

Hormonit... ihanat kamalat hormonit. Huoh. Eniten mua ärsyttää se, jos mies sanoo että "taitaa hormonit taas hyrrätä" tai jotain muuta ärsyttävää sillon kun oon kettuuntunu jostain syystä. Se on niin TURHAUTTAVAA. Meidän esikoinenkin kysy multa eilen että "äiti mikä sulla on kun oot noin omituinen?" kysyin että miten niin omituinen johon hän vastasi "kun sua ärsyttää kaikki"... Tulipa taas maailman paras äiti- fiilis :( Onneks tänään on ollut jo parempi päivä.

Kertomisesta kerrottiin koko maailmalle raskaudesta np-ultran jälkeen. Sinä päivänä sai myös sukulaiset tietää. Pari ystävää sai tietää jo joskus rv7, mutta muille kerrottiin vasta ultran jälkeen tosiaan (rv 11+6 tarkalleen). Lapsillle ei olla vielä kerrottu (lapset 5 ja 4) mutta kerrotaan sitten viimeistään rakenneultran jälkeen. :)

Mulla liitoskivut tosiaan vaivaa ja kävely on hankalaa jo nyt. Tuntuu että näytän ihan idiootilta kävellessäni. No, toivotaan ettei tämä nyt edes pahemmaksi muutu hetkeen...

Huomenna sokerirasitukseen. Möh.

suan ja Pulla 14+4
 
Viimeksi muokattu:
Hellurei. Ihania ultrauutisia :) Ja tervetuloa uusille!

Mulla on ollu kahdesta tytöstä vahva poikaolo :-D Kolmannesta ei oikeen kumpikaan ja nytkin yritän ottaa rauhallisesti mutta täysin erilaiset oireet pistää ajatukset hyrräämään ja on enempi poikaolo ku ennen. Jää nähtäväksi. Kiitoksella otetaan vastaan tyttökin <3

Vointi on itellä oikeestaan tosi hyvä. Yökin vaan jos tulee mieleen esim.homeinen leipä tai vanhentunu kokkareinen maito tms :-D Siis pelkästä ajatuksesta yökki tulee. Mut jos vaan muistan syödä niin ok olo.

HUIMAUS on ainut oikeen häiritsevä juttu, verenpaineet ja hemoglobiini on hyvät mutta mua huimaa joka päivä monta kertaa.. Onko muilla?

RockMama ja tiitiäinen 12+1
 
Huomenta vaan masunkasvattaja ystäväiseni :)

OOn niin hyvällä tuulella kun ei ole tänään vielä tarvinut yökätä yhtään kertaa :D Toki vielä on aamu mutta yleensä oksennan jo heti aamusta. Haaveilen takaisin töihin menosta, on tosi paskamaista ilmoittaa aina saikun jatkumisesta kun työnantaja ei yhtään ymmärrä kuinka raskaus voi "muka" olla näin rankkaa... Eilinen tipassa käynti oli kuin olisin heränny jostain sumusta taas elämään, tuli paljon uutta virtaa taas (vaikka jo illlalla oksensinkin)

Huomenna poksuu viikot 12+0 :heart: se tuntuu jotenkin niin tärkeältä ja olen laittanu kaiken uskoni pahoinvoinnin helpottamiseen kun esikoiseltakin se loppui 12+ viikoilla kuin seinään :)

loruliisa ja pippupapunen 11+6
 
Ihana aamu! Kahvi maistuu ensi kertaa lähes 14 viikkoon! Oon niiiiiin iloinen kun tää pahoinvointi näyttäs vihdoin alkavan olemaan ohi :D. Mie olin ennen raskautta kahvin suurkuluttaja mutta nyt raskausaikana pitänee kuitenkin rajoittaa kahvin määrää, nyt kun sitä taas saa alas. Nyt tuntuu, että voi vihdoin alkaa nauttia tästä raskaudesta kun viikkoja jo 14 eli pahin vaara aika ohi ja olokin alkanut korjaantua, jes!

Huomasin, että muutkin täällä kärsivät jo noista lantionseudun kivuista jotka vaikeuttaa liikkumista. Miulle se edellisissä raskauksissa tuttu vaiva joka alkanut tällä kerta nyt jo! Vähän hirvittää kun pitäs toukokuun alussa aloittaa työt vuodeosastolla, että mitenkä sitä kykenee mutta mennessähän sen näkee. Ei kehtaa vielä stressata asiaa kun ei sitä voi tietää millainen olo sillon on.

Me ollaan kavereille ja sukulaisille jo kerrottukkin vauva uutiset ja vois melkein sanoe, että kaverit iloisia kun taas sukulaiset ei niinkään. No, eipä se mikään yllätys ollut mutta surettaa toisaalta silti...
Nyt jonkun aikaa itsekkin miettinyt, että onko meillä "oikeutta" tehdä tätä 4. lasta kun tällähetkellä rahasta melko tiukkaa. Mie jäi vuoden alusta työtömäksi joka pisti meiän talouden aika sekasin. No, toisaalta vauvan syntymään on paljon aikaa saadaan sitä ennen varmasti asiat järjestykseen.

Elsamiini ja Ruusa vko 14
 
Moi!Päätin kirjoitella tänne vaikka tuolla fb ryhmässä olen kirjoittanut jotain,Viikkoja nyt 11+3 niin päätin jos uskallan jo kirjoitella ja kun epäselväksi meni tuo ryhmän meno fb ..Kiva että täällä porukkaa käy ja vertaistuki minusta parasta :) Pahoinvointi jatkuu edeleen iltaisin ja väsymys aika lailla on .Mun tiedot saa päivittää etusivu
28.9. /Kolmas/Tays
 
Tervehdys kaikille! Ja tervetuloa uudet!

Cahlei On meitä täällä ketkä odottaa kaksosia :heart: Ite oon jo sulatellut asiaa melkein pari kuukautta. Me ollaankin melko lähekkäin toisiamme, kun mulla olis laskettu aika 7.9. Lääkärin puheisiin uskoen taitaa pirpanat olla jo elokuun puolella maailmassa.

Sukupuolesta toisaalta tekis mieli kysyä molempien osalta ja toisaalta ei. Se vaan, että jos kysytään niin ei kerrota muille. Se saa tulla sitten yllätyksenä. Mies on lähdössä rakenneultraan, joten on tässä aikaa vielä miettiä :)

Ja onnea kaikille ultrakuulumisista!

Mun jatkuva pahoinvointi muuttuikin aamupahoinvoinniksi. Olipa ihanaa yrjötä aamupuuronsa ulos. Yäk Mun selkäkipu alkaa hellittää. Toisaalta sain fysioteraupetilta kattavan selityksen mistä se johtuu ja kuinka torjua se ainakin toistaiseksi. Paras apu olisi kuulemma joku is-tukiliivi.

Mutta nyt tuonne ulos ihanaan auringonpaisteeseen ulkoilemaan.

sunshine ja pirpanat 14+4
 
Heipan! Saankos liittyä seuraanne, täällä oon taustalla lueskellu teidän juttujanne, ja tuntuu jo siltä että ootte mun porukkani ;) Mulla oli la menkkojen mukaan 25.9, mutta eilisen ultran jälkeen siirtyikin melki viikolla eteenpäin, eli olis vasta 1.10, tuon takia ei saanut ultraaja mitattua niskapoimua, joten uus aika on kahden viikon päästä, meitä ei toki haittaa, kun päästään uudestaan katsomaan pientä :). Mut luulen et vaihtuu taas tuo la tuolloin... Mutta jos ei haittaa ketään, että yks "lokakuinen" täällä roikkuu, niin mielelläni tänne kirjoittelisin, kun tunnutte jo tutuilta :) Ja luulen että tämä tulokas ottaa kuitenkin varaslähdön ;)

Vielä itsestäni sen verran että olen 33vuotias, tällä hetkellä meillä on kaksi poikaa (vm 06 ja 08). Naimisissa ollaan oltu kohta 12vuotta, et "vanha" pari jo ollaan ;) Kolmattamme on yritetty kolme vuotta ja viimeinen vuosi oltiin hoidoissakin, yksityisellä. Ja näin ollen nyt sitten napsahti! Mä oon niiin onellinen kun näyttää siltä, että saan olla kotona, kun esikko aloittaa koulun ensi syksynä! Jippii! Perheeseemme kuuluu vielä 9vuotias koiraneiti.

Asustamme täällä Kanta-Hämeessä, eli synnytyssairaalaksi tulee K-Hks. Kovin montaa odottajaa ei muistaakseni ollu täältä päin, mut haitanneeko tuo.

Oloni on ollut ihmeen hyvä, pientä ällötystä on ollu ja väsymys on ollu hurjaa, klo 21. on silmät vaan menny yksinkertaisesti kiinni. Oksentanut en oo kertaakaan, ainakaan vielä... Mut pari kertaa on ollu lähellä, töissä kun oon pessy kakkapyllyä (oon pk:ssa alle 3-vuotiailla töissä) ja kotona kun putsasin likakaivoa... Niin ja vaihteleva päänsärky...

Kertomisesta muille, muutama hyvä ystäväni tietää ja vanhempani. Veljelleni piti kertoa viikonloppuna, mut tulinkin itte kipeeks (ja flunssa ja kuume vaivaa vieläkin...) Mut jos tänä viikonloppuna kertois... ;) Pojillemme ei olla vielä kerrottu, jos senkin jättäis viikonlopulle, tai sit kerrotaan tänä iltana.

tiggeri ja ihme 11+1

elikkäs tässä olis vielä tuo päivitys, jos siis saan liittyä joukkoonne... 1.10/tiggeri/33/3.lapsi/K-Hks
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Ihania ultrakuulumisia ja masukuvia :heart:

Täällä auttoi nuihin vatsa- ja selkäkipuihin tuo muutaman päivän sairasloma. Tänään töihin, ihanaa :D Alkoi jo vähän kyllästyttämään tämä kotona oleminen. Masua ei näy ollenkaan johtuen varmaan näistä vatsamakkaroista. Kovasti kyllä ootan, että tulis semmonen vauvamasu.

eufemia & toukka 16+0:heart:
 
eufemia : olaakhaan met yhtäaika LKS ssä :D olet 1pvä jäljessä minua mulla nyt 16+1 vai muistinko oikein etä olet lapista?

keittelen hirveliha keittoa ja ompelen :D ukon kans poristiin aamsuta että perustan sen yrityksen äitiysloman jälkeen ja kotihoijontuki.. hmm saa nähä minkälainen tempperamentti vauvalla on :D jos veljiinsä tule ei hetken rauhaa ekan 3v aikana ,hihhiii
 
Ihanaa! Tänään töissä vieraili entinen työkaverini tammikuussa syntyneen vauvansa kanssa :D Voi,mä en muistanukaan miten ihanalle vauvat haisee tai siis tuoksuu!! Nyt ei malttais odottaa sitä omaa pikku nyyttiä...

Oloista... No,niitä ei oo. Tai siis jos ei lasketa tätä valasmaista oloa ;) Mikäköhän on tunne sitten elokuussa, mikä ois niinku valasta isompi..?
Sain labravastaukset: ei virtsistä, joten syön sitten tän Kefexin kuurin vähän niinku varmuuden vuoksi. Tajusin just että seuraavaan neuvolaan eik ookaan enään kun pari viikkoa jos sais kuulla taas sydän ääniä :)

Mirka J. & AkuElma 14+6
 
Oukei, elossa ollaan!! :) Vielä päivittäistä pahoinvointia, mutta oksentelua ei ole nyt muutamaan päivään näkynyt!! Olen niin pihalla kaikkien syyskuisten kuulumisista, sillä koko helmikuu ja maaliskuukin tähän saakka on jäänyt lukematta palstaa :(

Ultrassa käytiin viime viikolla ja lasketuksiajaksi muuttui

10.9

Eihän tiossa montaa päivää heittoa ollut, mutta muutti sen kuitenkin, tuli olo, että olin jotenkin vaativa asiakas, vaikken mitään vaatinutkaan, ultrasi tunnin, vaikkei siellä mitään erityistä ollutkaan!! :eek:
Oli kyllä niin uskomaton olo, että siellä todella on jotain, vaikkakin, kyllä tämä ulkomuotokin alkaa jo kaiken paljastamaan :D siskoni oli jo mieheltäni kysynyt tuleeko meille vauva ja oli pokkana valehdellut, että ei tuu :eek:
Ei olla kerrottu kuin lapsille, yhdelle lääkärituttavalle jouduin kertomaan kun tarvitsin reseptiä ja yksi kaveri kysyi suoraa kun tiesi toiveesta ja hälle sitten paljastin.
Oon niin paljon vaan kotosalla, tai sitten ulkovaatteet päällä, että muut ei ole vielä huomanneet, mutta jos minut täällä kotioloissa näkee, ei jää kyllä epäselväksi :D

Neuvolasta sitten terkkari soitti, kun olivat äitipolilta häneltä viim. kk päivää soitelleet, eikä hänellä ollut harmainta aavistustakaan :D Sovittiin, että josko sitten vaikka kela-käynnille menisin sitten joskus toukokuun puolivälissä. Rakenne uä on 2.5.

Yritän nyt aktivoitua täälläkin, kun näyttäisi vointi hieman helpottaneen, mutta toisaalta tän huushollin pyörittäminenkin (+yhdistyshommat) vievät niin paljon aikaa, että palstailu saattaapi olla aika vähäistä (toivon ettei, sillä vertaistuki olis NIIN tärkeää mulle).

Palaamisiin!!
Mimse 14+1
 
Jaksuja kaikille menetyksen kohdanneille.

Täällä ei flunssa ota ollenkaan hellittääkseen, kävin tk:ssa poskiontelotkin tarkistuttamassa kun lisäksi on tullut tollanen ihme päänsärky. No ei ollu poskiontelontulehdusta, eli näillä mennään.

Minä oon kanssa kauhea stressaaja, oon jo viikon ollut ihan varma että vauva ei ole enää elossa tuolla vatsassa. Niinpä soitinkin tänään neuvolaan kun en saanut rauhaa omilta ajatuksiltani ja neuvolan täti otti mut ylimääräsenä vastaan ja katsottiin ultralla ja todettiin että kyllä se sydän edelleen sykkii. Kivi putosi mun sydämeltä ja saatiin muutama hyvä kuvakin pienestä kun oli niin sopivassa kulmassa siellä köllöttelemässä.

"Oikea" eka ultra on kyllä jo maanantaina. Tunnen itseni välillä hysteerikokosi näiden pelkojeni kanssa. Toivottavasti eivät enää pahene vaan osaisin jo alkaa nauttia tästä raskaudesta, tähän mennessä en ole uskaltanut vielä etes ajatella koko vauvaa.

Täällä päivät on aika täysiä. Aika menee töissä ja koulussa. Ja nuorimmaisen pottatreeni on startannu :wave: Eli pesen pissapyykkiä päivät pitkät =)

Aurinkoista päivänjatkoa
Sanuli 12+3
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
lekurissa käyty, pääsin ultraanki. alakerrassa pehmentymista jotenka lepoa ja rauhallsiesti ottoa. ja vauvan sukupuoltaki kurkittiin eikä ylimääräsiä killuttimia näkyny, vaikka näillä viikoilla ei ole varmaa ollenkaan. vaika keihän se koskaan mutta varmempi tulos sitte rakenne ultrassa :) sielä vilkutteli ja pyöri ku väkkärä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Hei tonne etusivulle niitä mun tietoja:
Eli laskettu 22.9. ja kuudes lapsi ja TYKS

Kerroin heti lähimmille ystäville, ja nyt Niskaultran jälkeen olen laittanut lilypien tickerin facebookkiin muutaman kerran, mutta mä kuulun niihin jotka jakaa ihan liikaa kaikkea siellä ja melkeen kukaan ei oo huomannut sitä :)
Maha on niin turvoksissa että ei kyllä kauaa enää mene lihoomisen piikkiin :)
Pahoinvointi melkeen ohi, ihan satunnaisesti enää ja kahvi ei maistu mullekaan. Painoa tullut kilon ja kahden välistä.
Tosi aktiivinen ryhmä =)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! Mä jotenkin kuvittelin, että olisin tänne jo kirjoitellut, mutta enpä näköjään sitten ookaan. Mun piti maaliskuun alusta olla täällä aktiivisempi, mutta täällä tapahtuu koko ajan niin paljon, ettei meinaa pysyä perässä. :)

Väsymys ja etova olo pitää iltaisin mut aika visusti tuolla sohvalla edelleen, ja kun ei oo läppäriä, niin puhelin ajaa koneen virkaa. Tänne yläkerran koneelle ei jaksa istahtaa ja puhelimella päivitys on joskus hankalaa.

Mutta siis: 28-vuotias esikoisen odottaja olen. Maanantaina oli nt-ultra ja tänään saapu seulavastaukset. Molemmissa kaikki ihan normaalia. Nyt uskaltaa vähän jo ruveta luottamaan, että kaikki menee hyvin. Aika pitkään tätä on odotettukin..

Mies on kanssa ihanasti mukana ja odottaa kovasti. Vähän yrittää himmailla, ettei kuuluttais vielä koko maailmalle, mutta hieman täytyy kaikille ainakin vihjailla. Selkeästi ton ultran jälkeen ymmärtänyt, että kyllä siellä tosiaan pikkutyyppi kasvaa. (Vaikka siis aiemmin jo kahteen kertaan ultrattu, mutta sillon ei oo näkynyt kun pieni pallo ja sykkivä sydän).

Yritän päästä kärryille ketä täällä on ja missä mennään. Osan kanssa tuolla pahamaineisella (joka ei ainakaan enää ole maineensa veroinen) Facebook-sivulla jo keskusteltukin.

Etusivulle voi siis laittaa: LA 21.9./ 28v./ ensimmäinen/ HYS
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! ja onnea kaikille pienistä ihmeistä :flower:

Vieläkö mahtuu mukaan?

Täällä itärajan tuntumassa esikkokaksosia odotellaan syntyväksi syyskuun 18. päivä kahden keskenmenneen raskauden (12/11 & 7/12) jälkeen edelleen varovaisin mielin. Eilen np-ultrattiin ja tutkailtiin kaverit tarkemmin ja kaiken pitäisi olla niin kuin pitääkin, eläväisiä kavereita ovat. Identtiset lapset on tulossa, yhden istukan varassa ja yhdessä sikiöpussissa ohuella seinällä erossa toisistaan. Vaikka kyseessä on se kaikkein riskialttein raskauden muoto, olen voinut kerrassaan täydellisen hyvin koko ajan. Väsymys, pissahätä ja tissiarkuus / -paisumus on olleet ainoat oireet koko aikana. Koot lapsilla vastaavat aika hyvin viikkoja (eilen 13+1) molemmilla. Parin viikon välein ultrataan jatkossa ja seurataan, että sama tahti jatkuu.

Itse odotan, että vatsa alkaa kasvamaan, olen sitä jo niin hirmuisen kauan toivonut :) Kesällä voin sitten olla jo toista mieltä, mutta sinne on vielä hirveen pitkä aika :LOL:

Aiempia pinoja en ole kahlannut läpi vielä ja saa nyt nähdä ehdinkö koskaan sitä edes tekemään. Mutta kai tässä vielä on aikaa teihin kanssaodottajiin tutustua ilman hirmuista pinokahluuta...

Eli jos kaikille vaan sopii, ilmoittaudun:
LA 18.9. Wiitahepo / 31 v / 1. & 2. lapsi / PKSSK Ja poikaolo on ollut alusta asti

Wiitahepo 13+0 hippoineen
 

Yhteistyössä