Syyskuun suloisuudet 2013 *Helmikuussa*

nuissa kaupan majoneesessä käytetään pastaroitua kananmuna valmsietta, ei raaka kuten oma tekosessa :) hesen majoneesit eivät siis sisällä rakaa kananmunaa, vink vink. kuten ei muidenkaan ketjujen soosit.

mahakuvaa luvassa illemmasta. nyt valvon iltaplaa.. ei vielä huvita ittesyä mitään. söin 2 karkkia ja kuolema meinaa korjata. oksetta ja kuvottaa, närästää ja hyi herra isä oloa!
 
Koita nyt sitten tässä olla stressitön kun rahahuolet ne vaan painaa ja painaa... Yritin tehdä rauhallisen lenkin koirien kanssa vain huomatakseni että yksi koiristani on ihan pallipää (toki olen tämän jo siis aiemmin tiennyt) eli tajusin etten mitenkään pysty vaunujen ja tuon idiootin kanssa pärjäämään --> piikille vaan... No tää nyt vaan taitaa olla tällanen yleisvitutus päivä :(

Inhottavia noi tv ruokamainokset,kun kaikkea tekee mieli ja tietää ettei muuta ole tarjolla kuin kaurapuuroa...
 
Mirka J.

Mä olen tässä viimeisen parin päivän aikana kans todennut, että fiiliksilläni komppaan sua tuossa vaunut, ja nuo kaksi karvaista+minä=vaarallinen yhdistelmäkuljetus.
Täytyy kyllä koittaa jonkin sorttista suunnitelmaa jo etukäteen rakentaa, miten mahdollisen kolmikon ulkoiluttaminen yhtäaikaa onnistuu.

täällä kans sellainen vähän v-mäinen päivä, ja tää kaikki oireettomuus tahtoo tehdä mut hulluksi, kun tosiaan se pian 10 vuotta on tätäkin odotettu. Sitä niin kovin toivoo :heart:

Noh, ei muuta kuin menoksi karvaisten kanssa iltalenkille :)
 
Viimeksi muokattu:
Noniin... Suosittelen lämpimästi tarkastamaan omat tiedot tuolta etusivulta!! Jotakin oli tapahtunut eli olin tunaroinut ja ilmeisesti unohtanut painaa "tallenna-nappia". Yritin tuossa käydä muutaman päivän tekstit läpi, mutta jotain on saattanut jäädä huomaamatta! Eli palautetta mulle, jos jotain puuttuu tai haluaa lisätä!

Plamsu Mullakin on oireet hävinneet jonnekin. Tai jotain. En oikein tiedä kuvittelenko sitten nämä vähäiset tuntemukset oireiksi vai suurentelenko tuntemukset isommiksi, mitä ovat. Todella ahdistavaa! Mulla on kyllä yöunet huonontuneet todella paljon, kun jatkuvasti mietin, onko tuolla elämää vai ei... Huomenna siihen saadaan selvyys!

miranja Lisäsin sinut tuonne etusivun tietoihin fb:n yhteyshenkilöistä. Onko ok?

Faktahan on se, että fb vie kirjottelijat mukaansa ja samalla tämä palstailu vähenee. Lopulta palstalla kirjottelijat tuntuvat vierailta ja tämä pino jää unholaan. Harva jaksaa kirjoitella sekä tänne että fb:n puolelle. Tämä kokemus esikosen odotuspinosta. Kyllä minäkin sinne varmasti vielä eksyn, jos sinne vielä silloin porukkaa otetaan. Oma rekkautuminen tapahtunee varmemmilla viikoilla eli ei vielä aikoihin.

ötökkä Pieni rentoutuminen olisi paikallaan :) Kyllä sä voit syödä ihan samalla tavalla kuin ennenkin, mutta kohtuudella tiettyjä juttuja. Itse kieltäydyn ainoastaan raa'asta lihasta, inkivääristä, maksasta (en nyt muutenkaan tykkää) ja joistakin kaloista. En voisi kuvitellakaan eläväni ilman Hesen ruokia majoneesilla!! Ihan samalla tavalla syön kaikenlaisia juustoja, koska epäilen niin vahvasti, että suomalaisista tuotteista saisi mitään listerioita tms.

Sikiöseulontaan osallistun.

Huominen jännittää paljon!!! Pitäkää peukkuja!

Kirskis 9+0
 
kirskis ja tintta iita ehkä joo pieni maalaisjärjenkäyttö ja rentoutuminen vois olla mulle ihan hyväks:D oon ehkä lievästi sanottuna hysteerinen näiden kanssa... :D mä vähän kyllä ajattelinkin niin, koska eihän kukaan vois syödä hesee ilman majoneesia eikä kukaan vois olla 9kk syömättä hesee!:D nyt mä teidän neitien käskystä rentoudun näiden ruokajuttujen kanssa!

sikiöseulontaan aion mäkin osallistua!
 
:heart: Oon aivan onneni kukkuloilla ollut tänään :D sielä se pieni sydän sykki ja neuvolassa varmistui, että todella elämää mahassa on :heart: IHANAA!!!!! Uskaltaa jo vähän luottavaisin mielin olla ja näitä oireitakin on edelleen; palelee, arat tissit ja ällötystä ilmassa ilman oksentamista, mutta kuitenkin ÄLLÖTTÄÄ melkein kaikki ja suussa maistuu p*ska kaiken aikaa :kieh: hyi kun ei tiedä mitä söis....ennen söin paljon kanaa, mut nyt mua tökkii koko kana. Enemmän tekee mieli punaista lihaa, kunnon pihviä ja suolaisia ruokia. Makeat ällöttää kovasti mikä kans hassua, kun AINA ennen raskauksissa oon ollut hirveä herkkusuu :whistle:

Facebookkiin en oo tulossa ja onpas kurjaa, kun/jos sinne kaikki päätyy :'( jotenkin olisi niin kiva, jos tämäkin pino pysyisi kasassa. Onkai meitä täälä muutama ainakin jotka aikoo täälä olla :) Kirjoitellaan me ahkerasti sitten ja tietysti kivaa olis, jos muutkin jaksatte täälä käydä FB:n lisäksi :)

kielletyt ruuat ei mua enään niin stressaa....ne mitä täälä onki lueteltu ja mitkä on ne yleisimmät niin niitä kyllä noudatan, mut muuten ei jaksa panikoida, kun kaikessa on riskinsä. Mä oon sellanen, että jos alan jotain asiaa liikaa miettii nii siitä ei tuu loppua ja kaikesta saa ajateltua negatiivisesti. Pakko siis ottaa järki käteen ja tuorejuusto,pastöroimattomat maitotuotteet, raaka liha/kala ja.....noi ainakin jätän suosiolla, mut muuten uskallan syödä kaikkee, kun huolehtii hyvästä keittiöhygieniasta/kypsentämisestä.

Sikiöseulontaan en meinaa osallistua, mutta muuten kyllä menen niihin ultriin mitkä neuvola tarjoaa. On se kiva nähdä miten vauva kasvaa ja kehittyy sekä mitä siitä nyt näkeekin ilman niskaturvotusta ja muita seuloja. Vauva on tervetullut sellaisena kuin se on :heart:

Turvotusta on varsinkin näin iltaisin. Eihän aamulla viel mitään, mut het syömisten jälkeen turvottaa ja ilmavaivoja herkästi tulee. Väsyttääki ylipaljon |O
On tää raskaana olo vaan ihanaa :ashamed:

Delila ja pikkuinen rv8+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
täällä kanssa nuorimmainen kipeenä ollut muutaman päivän,onneks alkaa jo olemaan parempi.
itellä edelleen niukat oireet.ainoo mikä nyt on ihan kamalana tullu on väsymys.mähän voin nukkua koko ajan :D ukko justiinsa sano et oot ku olisit krapulassa koko ajan ku vaan nukut ja nukut.ja tissit hiukan hellät.ajotaista huonoa oloa mut ei oksentamista ole onneks ollut :) kahvi maistuu edelleenkin samalla tavalla,mutta olen sitä itse vähentäny 3 kuppia päivässä(ennen meni 3 pannua) ensiviikolla olisi eka neuvolakäynti justiin sopivasti ystävänpäivänä,muutenkin ensiviikko on aika kiirettä kun alkaa pojalla sairaalassa hoitojakso tai 4 viikon jakso se on.4 tuntii päivässä siellä ja sitten pitäisi mennä vielä töihin katotaas kauanko meinaan jaksaa vai haenko saikkua sitten jossakin kohtaa.nyt lähden siskolle kuluttaa aikaani :) hyvää torstaita kaikille :)

mirva ja samusirkka 7+5 tai 8+1 :)
 
täällä alkanu huonot olot, pari päivää on ollut pakko olla pois töistäkin.. oksentaa ei oo onneks tarvinnu, mutta yökötys on tosi paha :/

ja tässä käyttäjätunnuksessa on nyt pahasti häikkää, tabletilla on tämä niinu, kun taas isolla koneella se on niinaj...pitää varmaan käyttää pelkkää tablettia niin ei mee kukaan sekaisin.

ja nyt vois mulle päivittää:
*niinu*/21v/1.lapsi/la 18.9/KS-KS (vai miten onkaan lyhennetty)

niinu+murkula 8+1
 
Kirskis Joo kyllä passaa :) Ja peukut ultraan! :heart:

Joo no ei täältä nyt todellakaan oo tarkotus kaikkia saada naamakirjaan ja tätä palstaa jättämään :D Oonhan mäkin siellä enkä oo täältä mihinkään hävinny.. ei oo moni muukaan tätä jättänyt, vaikka ovat tulleetkin tuota fb-ryhmää kahtelemmaan.

Tänään sit ultra ja voi mitenkä nuo tunnit matelevat! Vielä kolme piiiitkää tuntia.. Ja olokin on melko kaamee. Tuntuu että tuo pahoinvointi alkaa taas nostamaan päätään (eilenkin kamala olo koko päivän) ja vielä flunssa päällä, niin välillä tuntuu että kuolema tullee :D Jotkut sanovat, että ei raskaus ole sairaus... mutta tämä olotila saa kyllä nyt sen tuntemaan ihan siltä! :p

Eilen sitten laitoin hakemuksen nettilukioon! Saa nähä miten käy ja saa nähä mitenkä sitä jaksaa lukee tai oikeestaan mitenkä tuo tyttö antaa lukee :D Ja kuinkas sitten myöhemmin, kun täällä on kaks muksua hoidettavana.. Noo mä koitan parhaani :) Pakko jotain tehä.

miranja ja hattivatti 7+3 tai 8+3 Ihanaa, että tänään saa viikkoihin varmuuden! :heart:
 
Huhhuh!

Nyt on kyllä niiiiiin pahat olo alkaneet, että tilasin tänä aamuna pahoinvointirannekkeet, toivottavasti huomenna pääsisin niitä kokeilemaan! Ei oo kivaa kun kuvottaa 24/7 ja välillä pakko oksentaa. Kauhistuttaa ajatus tällasesta olosta vielä monta viikkoa, niin on pakko jotain yrittää keksiä kun töissäkin jaksettava : / Mitenkähän sitä on ennen tän kestänyt... Mulla kestänyt oksentelu melkein puoleenväliin asti kahdesta aiemmasta. Väsymys on myös ihan järkyttävää, tuntuu että näytän ja vaikutan koko ajan ihan zombilta. Kerrassaan kykenemätön olo lähes kaikkeen! :x

Sikiöseulontoihin en ajatellut sen koommin osallistua, mutta ekassa ultrassa kyllä haluan varmaankin niskaturvotuksen mittauttaa... Myöskin rakenneultraan menen.

Anteeksi tämä valitus, mutta kyllä tää odotus on sitten rankkaa :LOL:

Mäkään en ole tuola fb-ryhmässä, mieluummin kirjoittelen tänne palstalle =)


Leonis ja nykerö 7+1
 
Viimeksi muokattu:
mirka j mie juon tilamaitoa koska son ainoa mitä maha kestää.

käytin pojat lääkärillä. vanhemmalla pojalla on vesirokko! :O rakkuloista vain korvassa. mutta kaverit k'ävi n 2 viikkao sitte mikä passa itämis aikaan :D ei kuumetta ei mitään .joten vois sanoa etä poika pääsi helpolla?? tuo nuorempi poika viellä mutta kassellaan :D heti ilmottautu vieraita ku kuulivat vesirokosta :D
 
tintta iita
Jep,lueskelinkin tuolta palstoilta,että moni juo/on juonut odotusaikana eikä mitään ole käynyt... Mä en vaan kestä kun meillä menee 10l maitoa viikossa ja kaupanhinnasta neljäsosalla saa tuottajalta.

Ihan ällöttävä olo koko päivän :( Johtunee siitä että join kolme kuppia kahvia heinänhaku reissulla ja en oo kahvia viikkoon juonu,ei oovaan tehny mieli... Tais tulla kofeiinin yliannostus ;)

Kauppareissulla Hese toi hetkellisen helpotuksen ;)
 
miss_piggy
Mä en oo perehtyny juurikaan mihinkään kiellettyihin ruokiin, syön mitä haluan oikeestaan, ku onhan naiset synnyttäny vuosi tuhansia ja syöny ties mitä....

Tänään alkoi rv 9.
 
Apua apua, oon ihan paniikissa jo täällä...ÄLLÖVAROItUS: Äsken vessareissulla tuli kirkasta, tosi venyvää limaa ja monta klönttiä??? Ei oo ikinä tullu mulla tämmöstä,enteileekö keskenmenoa..:( Onko kokemuksia....?????
 
moonan mulla on ainakin valkovuoto lisääntyny ihan kauheesti ja on välistä ollu ihan tuommosta venyvää kirkastakin.. En oo huolestunu asiasta :)

Ultrassa käyty ja kaikki hyvin :heart: Mutta en saanu edelleenkään varmuutta noihin viikkoihin :/ Hiukan kyrsii. Menkkojen mukaan 8+4. Edellisen ultran mukaan olis 7+4 tai 8+0.. no nyt sit onkin vasta 7+1 tai 8+0 tai jotain tuolta väliltä. (oli sitä mieltä, että tuo 7+1 on todennäkösin) Huoh. Ärsyttää.. Tiiä nyt minkä mukaan sit menis.

Niin ja taas pahoinvointi tullut takasin ja urakalla. Meinannu jo monta kertaa laatta lentää.. Päähänkin koskee ja väsyttää! Valivali.

Sitäkii minä mietin, että pahoinvointia on ollu jo kohta kuukauden ajan, niin onko se muka voinu alkaa jo 3+0 ?! Ja kun se eka ultra tehtiin sellasella ikivanhalla ultralla ja siinä näky syke aivan selvästi, niin tämän uusimman todennäkösimmän arvion mukaan viikkoja ois ollu kasassa vasta 5+0! Voiko tuollon jo syke näkyä?!? Pakosta alkaa miettiä, että eikö hattivatti kasvakkaan normaalisti :/ Huoh. Koitan olla aattelematta ja stressaamatta asiaa.. Sykkeen näkeminenhän se on kuitenkin tärkein ja pääasia tässä vaiheessa! :heart:

miranja ja hattivatti 7+1 - 8+0

muoks. seulontoihin osallistun kyllä :)
 
Viimeksi muokattu:
Mullakin valkkari älyttömän runsasta.
Osallistun varmaankin kaikkiin mahdollisiin seulontoihin , hysteerinen kun olen :)

Nytkin olen hädissäni, kun ei okseta enää niin paljoa kuin aiemmin. Etoo kyllä, mutta sen saa kuriin syömällä usein ja vähän. Alussa tosin pahoinvointi oli pahempaa,kun en osannut syödä kerralla sopivaa määrää, kylmän veden juonti myös saa olon paremmaksi. Olen aina ollut todella huono juomaan vettä, mutta nyt janottaa jatkuvasti ja monet mehut ällöttävät, joten vesi on parasta :) Nyt tässä kirjoittaessa huomaan miten etoo kun ajattelen esimerkiksi joitain mehuja :LOL:
Huomenna iltapäivällä ultra, jossa selviää tilanne. Mitään vuotoja taikka erityisiä kipuja ei ole ollut, paitsi nuo, mitkä huomasin seksin yhteydessä.

Facebook ei tunnu minulle hyvältä vaihtoehdolta, jotenkin tuntuu ettei siellä kehtaisi niin paljoa kirjoitella :LOL: anonyymina taas viitsii kaikki ällöjututkin jakaa. Eli täällä pysyn :)

Niin, ja hiiva vaivaa TAAS :ashamed:

Piupiuu & pikkupiu 7+2
 
Eka neuvola tuli ja meni:) sydänääniä ei kuunneltu:( tutki hieman mahaa kohdun kohdalta ja totesi että viikot on hänen mielestään enemmän kuin 10vk ellei siellä sitten ole tuplia :D noh varasin Np ultran mikä on jo 19.02 aika aamu ajan sain (7.00) hyvä vaan toivottavasti on hyviä uutisia!muutenkin sinä päivänä on iltavuoro niin kerkeä sinnekkin. Muihin testeihin en mene, ihan kunnan ultriin vain.Olo on hieman helpottunut, mutta kuvotusta on ja välillä kun makaan selälleen ja yrittää nousta ylös vihloo alaselkään ja vatsaan ihan kuin loppuraskaudessa! Edellisestä synnytyksestä ei ole kauan ehkä sekin vaikuttaa...rinnat mitäköhän niistä voi sanoa tuntuu oikeasti että olisi silikonia pistänyt niin isot niistä on tullut! Vanhat rintsikat tuntuu ahdistavalta, joten nyt pärjään imetysliiveillä niin kauan kun hankin parit jättiliivit:D
FB en ainakaan vielä ole menossa...niinkuin joku sanoi ei siellä kehtaa kaikesta puhua. Täällä on kiva olla ja lukea teidän juttuja joten älkää karatko FB:)
 
Nyt alkoi vähän ärsyttää. Katsoin, että np-ultra on rv 11 eli siis jo 10+0. Tosi aikasessa vaiheessa siis. joskus 12 viikolla olisi ihanne parhaiden tulosten takia. Neuvolassa katsoi ajan, joka sopii sekä oletettuun oikeaan hedelmöitysaikaan, että viimeisiin menkkoihin. Viimeisimmistä menkoista, kun on ollut pidempi aika ja sanoinkin, että kyllä aika varma olen, jos raskaustestikin näyttänyt vasta joskus dpo 10 sitä plussaa siitä omasta oletetusta ovulaatiosta. Raskaustestin olisi pitänyt paljon aikaisemmin olla plussa, jos aikasemmin olisin ovuloinut. Sanoin tuntevani ovulaation myös hyvin ja siihen liittyvät oireet, mutta laittoi silti lasketuksi ajaksikin menkoista lasketun, enkä sen, minkä oletan olevan. Sanoin, että on epäsäännöllinen kierto ja voi hyvinkin olla jopa sen 50 päivää.

Tietysti ymmärrän, että np ultraa ei liian myöhässäkään saa tehdä, mutta ärsyttää silti, kun noin aikasin ajan on laittanut. Tai laskennallisesti ei voi oikeen muutakaan laittaa, kun menisi sitten menkoista laskettuna liian pitkälle että saisi luotettavan tuloksen ultrassa. Vaikka meillä on terve suku (ja aika sikiävää sorttia, eli paljon porukkaa ja kaikki terveitä ja miehen puolelta sama juttu) ja nuoria ollaan, niin silti jotenkin pelottaa aina. Sanoin miehelle, jotain että sain valita, että miten paljon niitä testejä otetaan ja otin sen, missä tehdään kaikki veritestit ja niskaturvotus yms. ja mies toki mielenkiinnolla kyseli, mutta sanoi, ettei haluaisi puhua niistä nyt enään, kun ajattelee sitten liikaa ja alkaa stressaamaan. Sitä vaan toivoisi saavansa terveen lapsen.

Halusin myös ehdottomasti naisen tekemään tutkimuksen (kun se eka on sisätutkimus), kun aiempi kokemus miehen tekemänä oli jotenkin vaivaantunut. En tiedä, mikä siinä on, etten ahdistaa mennä miesgynekologillekin, vaikka työtä vaan tekevät. Siksi menenkin aika yksityiselle, että saan varmasti naisen. Nyt sain siis valita ja ainoastaan yhtenä päivänä oli vapaata naistutkijalle. Kai sinne sitten mennään sillon.

Sitten valitsin, että tulokset verikokeista ilmoitetaan puhelimitse. Nyt tuntuu, että haluaisin mieluummin paperina, jos olenkin jossain kylässä, kaupassa tai jossain muualla kuin yksin ja rauhassa (aika todennäköistä) ja sitten kuulisi huonot tulokset. Taidankin soittaa, että lähettävät sitten kirjeenä, jos jotain löytyy.

Kumma kyllä tuo veriseulonta. Minun verestähän se otetaan ja aiemmassa raskaudessa olen saanut puhtaat. Tutkiikohan testi nimenomaan minun geenejäni ja jos niistä paljastuu mahdollisia viallisia kromosomeja, jotka voivat periytyä lapselle? Tietääköhän joku. Jos olen aiemmin saanut puhtaat, luulisi, että kaikki on kunnossa. Jollei sitten verenkierto lapsen kanssa ole vielä yhteinen ja jollain tavalla sitten näkyisi lapsenkin kromosomeja siinä. Pelottaa kaikki tämä, vaikka todennäköisyys saada terve lapsi onkin aika todennäköinen.

Vähän myös pelottaa, jos kohtu paljastuukin tyhjäksi :(. Olisi aika järkytys. Mitäs nyt niitä miettimään. Hermo olleet vähän kireällä raskauden hormoneiden takia ja jatkuvan "krapulan". Voisi tämä pahoinvointi jo loppua, vaikka hermot tuskin palautuu ennen lapsen syntymää :D. Kamalaa kyllä tämä, kun tuntee välillä itsensä ihan toiseksi ihmiseksi. Siinä teki mieli sanoa monta valittua sanaa, vaikka kenelle, mutta onneksi olen saanut suuni pidettyä kiinni. Mies on kyllä saanut osansa, mutta kumma kyllä ymmärtää aika hyvin ja jopa hymyilee ailahteluilleni. Yritän sitten siinä sanoa, että en ole oikeasti näin vihainen, nämä on nämä hormonit ja ne tekee vihaiseksi ihan ilman syytä :(.

Mona Lisa 6+4
 

Yhteistyössä