Syyskuun suloisuudet 2013 *Helmikuussa*

Baby2003 Tsemppiä kovasti sinne, toivotaan parhainta! :heart:

Kuluneen viikon osalta olo on ollut jopa hyvä lähes kokoajan, rinnat on arat ja turvoksissa, ja masua nippailee, mutta muutoin tuo etova olokaan ei ole pahaksi yltynyt. Kun olen ihan hölmö, ja edelleen pelkään tätä etenemistä, niin pyörähdin taas hakemassa "jokaviikkoisen" raskaustestin apteekista...ihan kuin se nyt jotenkin helpottaisi, kun sieltä ruutuun tulee +3 viikkoa...

No ensi viikolla viimein koittaa aika 1. neuvolan, joten täytyy toivoa, että siellä jo yritettäisiin vaikka sydänääniä kuulostella tai jotenkin kongreettisesti edes voitaisiin todeta masussa edelleen kaiken olevan hyvin.

Mukavaa, talvista viikonloppua!

Plamsu 8+5
 
Tervehdys kaikki!

Oon ollut niin väsynyt, että palstailu on jäänyt unholaan... Voisin vaan nukkua, nukkua ja nukkua. Töissä onneksi saatiin järjestettyä niin, että heti kun en jaksaa enään tehdä vuoroa, niin saan jäädä päivävuoroon. Eilen luulin pahoinvoinnin vähentyneen, mutta tänään se iski vyön alle.

Vähän yli viikko ja mulla olis lääkäri aika, joka samalla mittaa tuon niskaturvotuksen. Samalla kertaa neuvola ottaa sikiöseulonnan verikokeet. Kiva nähdä taas pikkuiset :heart:

Mutta nyt saunan lämmitykseen!

Sunshinen 10+0
 
Pakko hehkuttaa,että SELVISIN!

Lastenkutsut takana ja meillä vipelsi kaiken kaikkiaan 14 lasta,HUH HUH :O

Yksin hoidin kaiken kun mies oli (yllätys,yllätys) töissä.... Nyt voin vain todeta,että ZzzZzZzzZzz...zzzZZZ

ON hurjat selkäkivut (selän sivulla) ja lonkat kipeät ja vatsa. Siis ovat kosketusarkoja,hassua...
 
No nyt alkaa mun patterit vetelemään viimesiään! 15krt "sain" jälleen viime yönä nousta tyttöä hyssyttelemään.. Äää! Mä haluaisin edes yhtenä yönä nukku EDES 2h katkeamatonta unta! Kyllä nämä heräilyt vielä kestää, mutta entäpä jos jatkuu kesään asti? Valaana pitkin kämppää vaeltaen?:D noup, ei kiitos!
Kenelläkään kikkakolmosia rauhallisempaan yöhön? Unikoulukokemuksia/vinkkejä toteuttamiseen?
kirskis: ikämittarissa mulla 24v :)
Jaksamisia!!!
 
taizu89 minkäikänen lapsi? onko yövaloa että näkee missä ku herää? voiko päivällä jutella että yössä ole pelättävää vaan unet jatkuu ku silmätlaittaa takas kiinnni? meillä 4v huuteli öitä ja yövalo ja juttelu autto :D onneksi.

mirka j huh! millä on marraskuussa tupla synttärit! pojat on syntyneet 4.11 ja 5.11 1pvä vaille 3v ikäeroa ja kummallekki pitää olla oma synttäri päivä!

mie äkäpussina julkasin mahakuvan naamakirjassa ku tulivat onniteleen kaupassa ja sitte messuilla missä olin. :D no laskettua eivät tule tietään, toivottavasti. perhana!
 
moikka kaikille!
vieläkö saa tulla mukaan ketjuun? kohta jo kuukauden olen tätä ketjua seurannut ja nyt vasta alkaa uskomaan, että ihan oikeesti meillekin se vauva syyskuussa tulee.. LA 16.9 ja tasan kuukausi sitten plussasin :) rv 7+1 käytiin varhaisultrassa ja siellähän se pieni oli oikeassa paikassa ja sydänkin löi :heart: ja nyt tänään sain kuulumaan sydänäänet kotidopplerilla :heart: se kotidoppler oli meillä jo ennestään esikoisen odotuksesta (poika nyt 5 v.), koska pelkään todella keskenmenoa ja kaikkea mahdollista pahaa, niin se rauhoittaa moneksi päiväksi, jos ihan hetken vain kuulee vauvan sydänäänet..

viime raskaudessa en voinut lainkaan huonosti, jotkut ruoat eivät vain maistuneet, mutta pahasta olosta ei ollut tietoakaan. nyt tällä kertaa onkin sitten ollut oksetusolo rv 5 eteenpäin. oksentanut en ole kertaakaan, onneksi. kaikki sympatiat vaan teille jotka voitte todella huonosti. nostan kyllä hattua, kun itselle tämä vellova huonovointisuuskin tekee tukalaa. ja sitten kun se hetkeksi loppuu olenkin ihan paniikissa että tietääkö se jotain huonoa :D

ensimmäinen neuvola on ensi tiistaina. mutta enpä sitä kummoisesti odota, koska meidän neuvolassa ei ole ultraa, joten korkeintaan siellä voi kuulla sydänäänet.
enkä tiedä vielä milloin on np-ultra, ainakin viimeksi tuli kutsu sitten postissa ekan neuvolan jälkeen..

ja tässä tämä mun rimpsu;

LA 16.9 / Nata83 / 29v. / 2.lapsi / NKL

hyviä vointeja kaikille!

Nata 8+6
 
Huh, ensimäinen aamu kun ossensin oikee urakalla, mutta heti helpotti ja ruokaki maistui :)

En sitten saanut sanaa suustani eilen vanhempien luona vieraillessani, joten odottakoot vauvauutisia vielä muutaman viikon..
 
Täällä kanssa olot on aivan järkyttävät, nälkä vähän olis ja tietää että pitäis syyä..mutta ei pysty ! mie olen yleensä ihan mahoton makiahirmu, mutta nyt ei puhettakaan että makiaa haluttais. Yäk !Me ei olla kerrottu vielä kellekään, mummoille ja papoille haluttaisi kertoa jonkun kivan runon kanssa, ehdotuksia ? Lapsille kerrotaan sitten vasta myöhemmin, mikäli masu ei ala kohta jo näkyä :)
 
baby2003 tsemppiä sulle! Vuotoa voi tosiaankin tulla vaikka kaikki olisi masussa hyvin.
tupla vaunuista oli puhetta meillä on britax B-dualit ihan toimivat ovat olleet meillä. Mutta nyt olen miettinyt pitäiskö hankkia toiset tuplat jossa etupyörät ovat isommat ens talvea ajatellen. ehdoton ei on vierekkäiset tuplat. Kuljetaan julkisilla paljon joten ne ei ole meille parhaat. Olen katsellut p&t hummerheadia ja z-line olikse nyt twin rider kummatkin ovat sellaiset allekkain istuttavat ja eturenkaat on isoja. Kumpaakaan ei enää varmaan Suomessa myydä, en ainakaan löytänyt mistään.. Noh katsotaan siihen on aikaa vielä miettiä. Kattelin mutsyn rattaita myös niissä ei ainakaan ole ongelmia renkaiden kanssa:) Mun pitäis alkaa myydä meidän rattaat pois nimittäin varastossa lojuu yhdet stokket emmaljunga ja cosatto rattaat(juu tykkään rattaista:) )


Oma olo on helpottunut ei ole tarvinnut oksentaa pariin päivään, väsymystä on ja tuntuu etten saa mitään aikaiseksi. Hommia riittää mutta tuntuu kun ollaan ulkoiltu nää päivät paljon koko päivä tuntuu menevän erittäin nopeasti ohi. Siivotakki pitää ja vaatteet pestä ja ruokaa tehdä kaupassa käydä jne... Kaipa tää helpottuu toivottavasti pian, sillä kaikki homma tuntuu nyt niin ylivoimaiselta.
Ps; en malta odottaa Np ultraa! Jännittää niiiiin paljon:heart:
 
Mulla myös PHKS synnytyssairaalana. Hieman kyllä pelottaa kun olen kuullut vain huonoja kokemuksia parilta kaverilta ketkä lähiaikoina siellä synnyttänyt. Muutenkin siellä henkilökunta toisinaan todella törkeetä. Jouduin pari viikkoo sitte töiden takia olla siellä iltamyöhään niin mulle ei voitu kertoa kuinka pääsen ulos kun pääovet ei ollut enää auki. Kysyin kolmelta eri sairaanhoitajalta eikä kukaan suostunut kertomaan :( Onneksi lopulta löysin tien ulos.


Maanantaina on neuvolalääkäri, jossa ultrataan. Pikkasen jänskättää, vaikka syke on jo nähty pari viikkoo sitten.

Tiia_ 9+2 tai 8+3
Mä olen siellä jo kolmasti synnyttänyt eikä mitään pahaa ole sanottavana. =)
 
Moi kaikille,

Täällä olisi myös yksi odottaja mukaan syyskuisten ketjuun. Olen käynyt jo jonkin aikaa lueskelemassa teidän kuulumisia. Plussan sain testiin 22.1. Lasketuski ajaksi neuvolasta laskettiin 22.9 mutta se saattaa muuttua koska raskautta edeltävät menkat oli jotenkin todella oudot, oikeastaan joulukuussa oli kahdet kuukautiset joten en nyt tiedä oikein mistä kierto pitäs laskea. Lopullisesti kai se selviää vasta nt-ultrassa.

Ensi viikolla ystävänpäivänä olisi ensimmäinen aika neuvolaan johon mieskin näillä näkymin pääsee mukaan kun on lomalla. Ennestään meillä on kaksi lasta tyttö 10/07 ja poika 2/11 joten täälläkin vauhtia riittää. Itse käyn töissä ja yritän vielä lisäksi opiskella.

Aika jännä oli kun tyttö sanoi mulle 8. tammikuuta että "Äiti, meille tulee kyllä kohta uus vauva kun sun maha on niin iso." Pitäsköhän tosta huolestua kun meidän suvussa on sellasia jotka saa etiäisiä, siis aavistuksia tulevasta ja ne on kuulemani mukaan pelottavia kokemuksia.

Sori pitkä viesti heti näin alkuun. Mukavaa tulevaa viikkoa kaikille mammoille.

Eli 22.9/Sanuli84/29/3. lapsi/OYS
 
Viimeksi muokattu:
Täällä meno vielä samaa eli olo on ihan hirveä :x

Keskiviikkona np-ultra :heart:

Painosta masu kovasti turvoksissa ja pömpöttää mut -4.7kg on tippunut alkuun verrattuna.

Tervetuloa taas uusille :wave:

Astre ja pikkuinen 10+5
 
Tajusin tässä, että mullahan on ultra 10+3 eikä 10+0 kuten luulin aiemmin. 10+3 kuulostaa jo paremmalta nt-ultra ajalta, kun mietin, että ihan liian ajoissa. Mutta no, mennään sitten sillon 6. päivä.

tiituli85 Paino on noussut jonkun kilon. Laittaisin kyllä lähinnä turvotuksen piikkiin. Pahoinvointia on ollut, oksentanut en ole. Hapankorppuja syön jatkuvasti, ettei tulisi huono olo. Pahoinvointi on jo jopa vähän helpottanut. No, nyt kun sen sanon, niin kohta alkaa taas oksettaa. Koko ajan kuitenkin huono olo on, mutta jotenkin ehkä helpompaa olla tämän kanssa ja välillä jopa hetkiä, kun ei ole ollenkaan huono olo ja ihmetyttää. Ruoka ei kyllä oikeen maistunut tänään.

Mona Lisa 7+0
 
Tervetuloa uudet odottajat! Kyllä tänne kaikki syyskuiset mahtuvat mukaan! :)

BeiBei Minä olen nyt kertonut raskaudesta muutamalle ystävälle. Vanhemmat ja muut lähipiiriin kuuluvat saavat tietää joskus nt-ultran jälkeen. Haluan olla varmoilla viikolla ennen suurempaa kuulutusta. Erikoisia tapoja ei ole ollut. Esikoisesta kerrottiin ihan kasvotusten vanhemmille.

Baby2003 Mikä tilanne? Toivottavasti kaikki on hyvin ja vuoto loppunut!

Taizu Hoitaako miehesi lasta ollenkaan öisin? Meillä esikoinen tuppaa nukkumaan paremmin, kun mies on yön "hoitovuorossa". Mies ei herää kaikkeen ähinään, kuten minä, joten kaikilla meillä paremmat unet ainakin pari kertaa viikossa! Nukahtaako teillä lapsi heti uudestaan vai jääkö hereille? Mä olen huomannut, ettei saa ensimmäistäkään sanaa yöllä, koska muuten esikoinen hilluu pitempään hereillä... Mutta öisin heräillään meilläkin, joten kohtalotoveri löytyy!

Paino on noussut... Paisun kuin pullataikina... Yöh! Kiitos jatkuvan nälän.

Kirskis ja Namu 9+4
 
Olo on kuin valaalla ja joo, mitään en jaksaisi tehdä... Pakko vaan yrittää. Tämä viikonloppu meni kuin siivillä enkä tiedä oikein miten siitä olen selvinnyt,mutta kaikki tämä rumba varmaankin kostautuu huomenna töissä :(
Tuntuu etten kyllä oikein muutenkaan muista ihan lähipäivän tapahtumista mitään ;)
Ystävänpäivänä ultraan,JES! Ja sitten ajattelin kertoa lähimmille työkavereille kunhan kaikki varmistuu :)

Mirka J. rv 10+3
 
Heippa!

Täällä olis vielä yksi joka olisi tulossa mukaan ketjuun.. Ennestään on kaksi lasta -04 ja -08 ja nyt odotan sitten kaksosia viikolla 8+1. Mukavaa että täällä on muitakin tuplien odottajia niin saa kuulla kuulumisia ja vertaistukea, mulle tämä oli aluksi aika sokki, mutta nyt jo innolla odotan tulevaa!:D

LA 21.9/ Miksa/ 28v/ 3. ja 4. lapsi/ TYKS
 
sohvi35
Huomenta!

En ole vieläkään saanut kutsua np-ultraan.. viikkoja on nyt 9+2. Tuntuu että suurin osa on jo saanut, tai itseasiassa kaikki?
Jospa tänään soittelis ja kyselis perään. Neuvolakin oli jo pari viikkoa sitten.
Olo on todella etova KOKO AJAN. Se syö henkisesti ja fyysisesti. Paino on pysynyt ihan samana kun ennen raskautta. Oksentanut en onneksi ole, ainakaan vielä...
Ei lähtenyt tämä viikko käyntiin parhaalla mahdollisella tavalla... raskauden iloja :heart:

Hyvää alkanutta viikkoa!

sohvi35 ja pikkupöllö 9+2
 
Mä en jaksa tätä pahaa oloo. Onko kellään näin paha olo. Mulla on oksettava olo koko päivän. Aamulla ku nousen on pahaa olo. Syön jotain ja sit oksennan. Sit onkon helpompi klo 11 asti ja sit alkaa tää rumppa. Syön ja oksennan syön ja oksennan. Koko päivän ajan aivan pirun paha olo. Ja näin joka ikinen päivä. Töissä on ihan hirvittävä olo. Mikä tää on? Miks se on niin rajua. Mä en ees nauti ruuasta vaan laitan jotain suuhun.

Sori mun avautuksesta. Oon voimaton.
ANNA JA PUPU
 
kirskis: mies on pessyt kätensä nukuttamisesta ja yöhärdelleistä kun on vissiin liian hätäpäinen ja hermoheikko :D vauvanhoito on jäänyt mun tehtäväksi kun ei tuo puoliso oikeen hallitse sitä.. Tyttö vielä asiaa vaikeuttaa kun on niin kiinni äipässä.. Kaipa tämäkin vain joku ihanista vauvavaiheista!;)
Mullakin ihan sama ongelma että jokaisesta inahduksesta olen ihan 100% toimintavalmiudessa.. Siirsin likan toiseen huoneeseen nukkumaan niin saan rauhallisemmat unet! Mä nyt yritän muuttaa vähän syömisrytmiä, kun aikaisemmin saanut iltamaidon just ennen nukkumaan menoa klo 21.. Eilen lykkäsin puuroa klo 19 ja maitoa 20, nukkumaan 20:45.. Selvittiin vaan kahdella herätyksellä! Jes!! Aikamoista tähtitiedettä välillä ;)

Kaikilla tuntuu olevan huono ja vetämätön olo.. Viime raskaudessa tyttöä odottaessa oksentelin tuon tuosta.. Nyt EI MITÄÄN?! Olisikohan poika tulossa?? Vaikka en usko oireveikkailuihin, niin hassulta tuntuu varsinkin kun olin vuosi sitten about samassa tilanteessa :)
 
Tänään vihdoin saatu verikokeet ja pissit labraan,onneksi sekin on ohi,en jaksa näitä muistamisia,kun muisti on niin huono.
Iltaisin tulee hurjan paha olo ja samalla nälkä..:DD ei oikein mene yksiin.

Eipä mulla muuta.


EevaN ja Pieni 10+5..:) tällä viiikolla alkaakin viikkoa 12..:D
 
*päivitys pyyntö* laskettu aikani muuttui 20.9. :) puhelimella oon Enkä saa muutettua väriä.

Mitäs tänne. Huono olo on helpottunu ja tänään kävin ultrassa. Nyt viikkoja 8+3 ja parin viikon päästä on ensimmäinen neuvola käynti. :) turvotustakaan Mahassa ei oo ja kaikki vaatteet menee vielä päälle. Tosin farkut on hieman tiukemmat ku aikaisemmin. :) nyt ei kerkeä enempää kirjottee
baarbi ja pikkunen 8+3
 
Aivan kamala pahoinvointi alkoi viime yönä, mikään ei oikein pysy sisällä ja koko ajan etova olo ja heikottaa. Mahatauti vai raskausoireita? Etovaa oloa on ollut jo pari viikkoa, mutta ei näin hurjaa ennen. Eikä ekastakaan ollu. Jäiset mustaherukat tuntuvat rauhoittavan kun jo muutaman tunnin ollu halailematta pyttyä. Huomenna olisi eka neuvola, mutta toivottavasti ei tarvi paperipussin kanssa lähteä :x
 
Heippa kaikille!
Minut voi myös lisäillä listaan eli LA 26.9/24v/1.lapsi/TYKS
Taustaa sen verran, että 2 kiertoa clomifeneja taustalla, mutta pienokainen sai alkunsa loppujen lopuksi ihan luomusti reilun puolen vuoden yrittämisen jälkeen. Minulla PCO-munasarjat joiden takia sain clomit aika nopsaan.
Kaksi ultraa takana, viimeisin eilen jolloin vaavi oli 7+6 ja sydän sykki hienosti. Olin eilen TYKSissä tiputuksessa ja tutkittavana rajun pahoinvoinnin takia.
Pahoinvointia minulla on ollut nyt 2 viikkoa ja toivon todella, että se helpottaisi pian.
Kiva lukea muiden samassa tilassa olevien kuulumisia, kunhan olo sen aina sallii.
 

Yhteistyössä