Syyskuun Söpöliinit 2012 *Tammikuussa* (uusi pino)

Heissan kaikille!

Täältä mukaan hyppäisi 30 ja risat kakkosen odottaja. Plussasin 27.12 ja nyt eletään 5+5. Synnärinä k-pks. Tätä kakkosta on tehty pitkään ja hartaasti, kuin iisakin kirkkoa... Ja plussa oli enemmänkin kuin iloinen yllätys. Pelko km on, sillä niitä olen alkuraskauksissa kokenut 2. Nyt mennään kuitenkin sillä asenteella, että pikkuinen tulee syyskussa kotiin :)

FB olisi kiva foorumi jutustella :)
 
Hei kaikki!

Täällä yksi uusi, eilen plussannut :)

Aloitimme yrittämisen marraskuussa, jolloin en bongannut ovista testeillä lainkaan, mutta joulukuun ovistikutus tuotti tulosta :) Olin jo marraskuun kuukautisten alkamisaikaan epäillyt että olisin raskaana (outojen oireiden vuoksi), mutta silloiset vatsakivut osoittautuivatkin sitten ihan normaaleiksi menkkakivuiksi. Nyt kun samanlaiset kivut alkoivat olin varma että taas vain luulen olevani raskaana, mutta menkat sitten taas alkavatkin. Nyt sitten eilen 4 päivää myöhästyneiden kuukautisten jälkeen tein kaksi testiä - ja plussaa näyttivät molemmat :) Ihan mieletöntä, en vain voi ollenkaan uskoa tätä vielä todeksi, ehkä tässä pari päivää menee ;) Alavatsaa nipisteli ennen plussausta tosi paljon (ja olin siksi ihan varma että kuukautiset sieltä tulee), eilen nipistely jatkuin, mutta tänään se on ollut jo vähäisempää, joskin sitä vieläkin on. Toivottavasti se on vain ihan normaalia kipuilua. Tämä esikoisen odottaminen vähän hermoja raastavaa varsinkin kun sitten lukee siitä mitä kaikkea vielä voi sattua. Muita oireita ei ole juurikaan vielä ollut, muutamaan kertaan pientä huonon olon tunnetta ilta-aikaan, juuri äsken jotain hassua raudanmakua suussa (muistaisin lukeneeni jostain että sekin saattaisi kuulua raskauteen?) ja paineen tuntua alavatsassa.

Laskurilla katsoin, että LA olisi jossain 9. tai 10.syyskuuta tienoilla. Maanantaina soittelen sitten neuvolaan :) Ja varmastikin haluan mennä varhaisraskauden ultraan yksityiselle, ettei tarvitse turhaan olla toiveissa jos olisikin joku ikävä yllätys. Yritän saada tuon ultran heti 7.viikon alkuun.

Tsemppiä kaikille!

Kerttu Inkeri 5+1
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Murmis, Elvi Räppääjä ja Kerttu Inkeri, ja onnea plussista kaikille :flower: Kerttu Inkeri tunnistan kyllä tuon epäuskon, onnen, hämmennyksen, pienen pelon etc. tunteet täysin, mutta ajattelet vain että tapahtui mitä tapahtui nyt alkuraskaudessa; et juuri voi siihen vaikuttaa. Kropan kuuntelu on kaiketi a ja o, jos se huutaa lepoa niin sitten pitää levätä.

Ellamae Just noin kun sanoit, että tieto lisää tuskaa - sitä se todella tekee! Toisaalta helpottavaa toisaalta taas ei, pitäisi osata ajatella että kaikki raskaudet on yksilöllisiä.. toiset murehtii oireettomuuttaan, toiset taas kiittelee..

).( Turvotus on suurin oire, ja mielialan vaihtelut. Olen toisaalta tosi aktiivinen ja häärään ja olen jopa euforinen. Välillä taas äkänen kuin ampiainen! Vatsassa paineen tunne, välillä vihlasee mutta ei usein kuitenkaan. Tissit lupailee aristusta mutta eivät arista varsinaisesti kuitenkaan.. Suussa maistuu tosi helposti joku ihme maku, ei hyvä maku yhtään.. karvas? Metallinmakua en siitä kyllä saa kehiteltyä. Niin ja iho on huonontunut, mulle on tullut finnejä vaikka normaalisti niitä ei ikinä ole.

Meinaan huomena aamulla testata cb digillä josko olisi 2-3.. käytännössä pitäis olla koska ovis oli 25.12.... tai sitten en hätäile ja nautiskelen vaan.

Mukavaa sunnuntaita kaikille! :heart:
 
Hei kaikille ja tervetuloa uusille! =)

Mä olen täällä nyt kauhuissani yrittäny ettiä oikeita asetuksia kerholle ja käykääs nyt vielä joku joka ei ole vielä liittynyt kokeilemassa onnistuuko lukeminen. Lisäsin ruksin yhteen kohtaan mistä saattoi johtua että aikaisemmin tekstit näkyi kaikille..Ja hurjasti pahoittelut! :ashamed: Mää oon just näin tekniikan ihmelapsi että siksi en tämmösiä päivityksiäkään mielelläni ota harteille..

Miehen vanhemmat oli koko vlopun meillä ja äskön lähtivät,piti siis heti kurvata kaksplussalle :LOL: pientä öllötystä on kokoajan matkassa, ei juuri muuta unohtamatta tätä armotonta väsymystä!!! |O mä voisin nukkua missä ja millon vain..

ilon lapsi ja minimii 5+1 tai 5+6 :heart:
 
Tervetuloa taas kaikille uusille!

Nyt on tuo kerho oikeasti salainen, ei pysty lukemaan ellei ole jäsen, laitoinkin Ilon lapsi pyynnön sinulle.

Oma olo on ihan ok, välillä vähän etoo, farkkujen kanssa autossa matkaaminen on aivan kamalaa (ei muuta kuin housut auki vaan niin pystyy olemaan), väsyttää jonkin verran enemmän kuin normaalisti, mutta muuten kaikki ok :)

Aikaisempiin raskauksiin en osaa tätä verrata, mä en vaan yksinkertaisesti muista, miltä musta on raskauksien alussa tuntunut... Edelleen olen malttanut olla kertomatta tästä kenellekään, tiukkaa se välillä tekee varsinkin töissä oli hieman hankalaa olla hiljaa kun mietittiin tulevia työkuvioita ja henkilöstön palkkaamisia... No onneksi aika menee nopeaan ja kohta on viikkoja kasassa sen verran että tohtii kertoa. Nälkä vaivaa koko ajan, tekis mieli jatkuvasti jotain pupeltaa, ostinkin porkkanoita ja omppuja ihan kiitettävän määrän, jospa niillä saisi tuon syömisen halun pysymään aisoissa eikä kiloja kertyisi ihan valtavia määriä.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

-Metku-
 
Ellamae
Murmis laitan sinulle tietojani yv:nä tuohon Fb-sivustolle päästäkseni mutta äsken , kun etsiskelin moista sivustoa Fb:stä, tulikin esille kaikki meidän pinon tekstit tällä palstalla:O

Täällä on hervottomat pakkaset!
Pellettipoltin huutaa hoosiannaa pannuhuoneessa:LOL:

Ens`vko:lla tulee taas 1 vko lisää, pitäs ruveta muita oireita pikku hiljaa lisääntymään:|

Ellamae ja Onni 5+5:heart:
 
Kerho ja FB Ite olisin kanssa kiinnostunut noihin liittymään, mutta taidan vielä odotella kunnes tää raskaus saa selvyyttä itsestään. Ei hirveästi innosta keskustella "kasvojen kera" jos sitten ei olekkaan vaavia masussa taikka menee kesken. Toivon todella,että keskustelu täällä pysyy vilkkaana, koska on aika ikävä jos tänne yksin jää mähöstämään.

Täällä ei edelleenkään elossa mitään muutosta ja oireet ei ole vieläkään tulleet takaisin :/ Pe aamuna oikeestaan katosivat ja sen jälestä ei ole näkynyt. Todella epäuskoinen olo. Huomenna kuitekin pitäs oletettavasti poksahtaa rv 5+0 käyntiin
 
Hei Murmis, laiotin sulle viestiä liittyen fb-ryhmään. Sitä ei tosiaan löydy fb:stä. Sun ehkä täytyy kutsua siihen jäseniä?

Ellamae sä olit kanssa Jorviin menossa? Mulla Jorvista erittäin hyviä kokemuksia! Viimeksi aivan ihana kätilö. Toivotteli meitä tervetulleiks uudestaan, me vähän epäuskoisina häntä katsottiin ja toisiamme, no, nyt näyttää siltä että tosiaan voitais olla palaamassa Jorviin :D

T. Marmartar ja Fanny <3
 
Ellamae: Toi fb-juttu johtuu siitä, kun etsit kerhoa, jota ei sieltä löydy (kun on salainen), niin fb etsii automaattisesti ehdotuksia samalla hakusanalla netistä ja siksi siihen tulee nämä jutustelut (sama otsikko)...:)

ilon lapsi: Älä ole kauhuissasi! :) Täysin ymmärrettävää ettei asetukset ole heti alusta asti juuri niinkuin haluaa, kiitos kun jaksoit kerhon perustaa! :)
 
Kovin omanapainen viesti nyt tulossa. Ajattelin laittaa ylös vähän omia oireitani joita olen huomannut:

Täällä on nimittäin vedetty rehvakkaasti nyt viimeiset kolme yötä 13h yöunilla. Aina olen ollut oikein hyväuninen mutta tää nyt taitaa mennä jo tän raskauden piikkiin. Kauhulla odotan huomista aamuvuoroa, kun pitää herätä kuudelta :headwall:

Nenä vuotaa ja limakalvot on kuivat. Päivittäin tulee verta nenästä.

syön meetvurstia ihan hulluna, vaikken sitä aiemmin ole voinut sietää. etenkin lämpimät voileivät ruisleivistä, metukasta ja tomaatista on ihan parasta.

Ja tänään aamulla meinasin oksentaa kun yritin syödä viiliä. Sen koostumus oli niin etova.

Alavatsaa nippailee jatkuvasti ja on paineen tunnetta. Päivän aikana on jatkuva etova olo, joka aaltoilee. Siihen olen huomannut ulkoilun auttavan.


Että sellaista täällä.
 
Tervetuloa uusille! Meidän porukka kasvaa näköjään hurjaa vauhtia, kiva niin!

Rae89: Ei tuolla kerhossa vielä ainakaan olla omilla nimillä ja kuvilla, enkä tiedä onko se tarkoituskaan, kunhan vaan ei kukaan ulkopuolinen nää jos haluaa jostain aremmista/henkilökohtaisemmista asioista jutustella. Ja kyllä minä ainakin aion tälläkin puolella keskustella, jos vaan muitakin innokkaita löytyy :)

Piikikäs: Kylläpäs kuulostaa herkulliselta nuo lämpimät voileivät, heti rupes tekemään niitä mieli :)

Mullakin ilmennyt uutena oireena tuo väsymys. Vaikka justa oltiin ulkoilemassa niin silti väsyttää ihan kauheesti. Kahvia tekis mieli, mutta kun sitä ei kovin paljoa saisi juoda.

Ellamae: Missäspäin Suomea on kovat pakkaset? Meillä täällä Itä-Suomessa vaan kuus astetta pakkasta.

Fb:iin en kyllä vielä uskalla liittyä, ehkä sitten kun raskaus on varmistettu ultrassa voisin sinnekin liittyä.

Teeu 5+1
 
Täältä myös uusi odottaja mukaan. Plussa oli aikamoinen ilo ja hämmennys! Vaikkakin kovin odotettu sellainen :) Nyt vaan toivotaan, että kaikki menee hyvin.


LA 3.9.2012, Guitar, 27, ensimmäinen, synnytyssairaalaa en vielä tiedä
 
Täällä kanssa yksi ilmoittautuisi varovasti mukaan :) Ikä 24, toinen tulossa, la luulisin 31.8 ja PKKS. Onko muita joita vaivaa kauhea väsymys? en muista että esikon aikaan olisi näin vetämätön olo ollut ja nyt on tullut paha olo jota ei esikosta ollut ollenkaan!


RV 6+2
 
Viimeksi muokattu:
Uusille onnea plussasta!

Fb ryhmästä... sitä ei löydä hakusanoilla, koska ryhmä on salainen, eikä näy kenellekään muille kuin ryhmäläisille. Kenenkään ei siis tarvitse olla huolissaan siitä, että raskaus paljastuisi ryhmään kuulumisen takia. Ryhmään pääsee lähettämällä minulle tai jollekin ryhmään kuuluvalle täällä kaksplussalla yksityisviestillä oman nimensä ja kuvauksen siitä minkälainen profiilikuva on. Minä laitan sitten viestin kera kaveripyynnön fb:ssä ja lisään ryhmään kun kaveripyyntö on vahvistettu. Jos epäilyttää se, että joutuu ottamaan tuntemattoman fb:ssä ystäväksi päästäkseen ryhmään niin minut voi kyllä poistaa kavereista kunhan olette päässeet ryhmään sisään. En loukkaannu =) Meitä on nyt ryhmässä kahdeksan. Tervetuloa mukaan :wave:
 
Mä odotan huomiset labratulokset, ja jos ne kunnossa, niin laitan sit yksityisviestiä fb-ryhmään liittyen.

Voi juku kun pelottaa huominen neuvolaan soitto ja tulosten kysyminen... Oman laskupään mukaan satasen arvojen tulisi nousta kuudessa päivässä vähintään neljäänsataan. Sit jos arvot ovatkin jotain vaikka 200 tai 300 välissä, niin voi apuva sentään.

Voikin jännittää.
 
Täällä on monta päivää mennyt melko rauhallisissa tunnelmissa. Vieläkin käyn tarkistelemassa että nytkö ne menkat sit alko... eivät oo alkaneet... vielä.
Oireet ovat hyvin vähäiset, mutta iltaisin kyllä on jos jonkinlaista oloa.
Uutena oireena on tullut jonkintasoinen huimaus / pyörryttäminen ja tämäkin lähinnä kun menen maate niin alkaa päässä pyörryttää. Nopeasti menee ohi mutta onpa häijy tunne.

Tänään on meilläkin ollu 16 astetta pakkasta niin eipä oo ulkona paljo tullu käytyä, koira vielä pitäis käyttää mutta se on erittäin jäätyvää tyyppiä ni ei tartte kauaa olla ulkona. Saunan meinasin illalla lämmittää :heart:

Minunkin puolestani oikein paljon onnea kaikille uusille plussanneille :flower:
 
Tervetuloa uusille! SYyskuu taitaa olla todellinen vauvakuukausi vuonna 2012!!!

Pakkasta meilläkin yli 14, mutta se ei ole menoa haitanhut. KUoleepahan kaikki pöpöset, joita inhoan!!

MIe vaan arvon, että mentäskö ultraan vai ei. Ei käyty esikoistakaan varhaisessa, mutta ehkä, ehkä ei nyt... Kun pitää mennä 35 kilsan päähän, niin se on vähän tylsää. Vie tuhottomasti aikaakin ja jos bussilla hipsii ja ei ole lapsenvahtia miehen töissä ollessa (kun ei viittis kertoa miksi tarvitsen naapurin apua....). No, katellaan.

Mie epäilen kans tota FB-juttua, kun oli se timeline-episodikin. En todellakaan haluaisi, että kukaan saa tietää, kun ei mun äiti ja isikään tiedä! Mutta jos kokeilisi sitä kerhon lisäksi.

Nyt saunaan!

Misupai ja NiiloElsanen 5+2
 

Yhteistyössä