Syyskuun Söpöliinit 2012 *Maaliskuussa*

Kaarja: Ne mun tabut onkin itse asiassa juuri Multitabs Raskaus Omega-3 tabuja, tuli aiemmin väärin kun en viitsinyt nimeä tarkistaa vaan yritin ulkomuistista, joka tunnetusti on aika heikko näin raskausaikana :)

Rakenneultrasta: Meinataan tällä kertaa selvittää sukupuoli. Aikaisemmin oli kyllä todellinen yllätys, kaikki veikkasi meille poikaa ja tyttö tuli, nimiäkään ei oltu tytölle juuri mietitty. Saas nähdä tällä kertaa, mutta olisi vaihteeksi jännä tietää etukäteen. Uskoisin, että ns. mielikuvavauva olisi helpompi luoda kuin tietämättä yhtään, kuka masussa majailee...
 
  • Tykkää
Reactions: Yeppee ja kaarja
Syksyn taimi: En nyt mitenkään haluu pelästyttää, eikä siis varmasti mitään haittaa oo, mut mulle siis sanottiin neuvolassa et pitäs syödä niitä multitabs raskaus ja imetys vitamiineja, koska noissa monivitamiineissa oli jotain mitä ei tartte/pitäs syödä (en nyt kuollaksenikaan muista mikä se oli).
Oliskohan a-vitamiini, tosin sitä ei multvitassa esim ole. Itsellä hemppa nousi noilla raskausvitamiineilla niin hurjaks (niissä vähän rautalisää), että vaihdoin ihan tavalliseen multivitaan ja siinä ei ole a-vitamiinia, mutta esim foolihappoa on :)
 
Varasin kuitenkin gynelle ajan tälle iltaa. Syöminenkin saa supistelemaan :( Minulla on toisessa munasarjassa dermoidi ja tuli mieleeni että voisikohan se aiheuttaa supisteluja. Kohtahan sen kuulen kun viideltä tohtorin puheille menen. Jännittää. Entäs jos jo nyt on tapahtunut kohdunsuulla muutoksia :( Ennen paikat ovat ruenneet pehmenemään ja aukeamaan viikon 20 paikkeilla. Kylläpä alko jännittää, kovasti!

Milla 11+5
 
kaarja rakenneultrasta! Viime viikolla oli niin hyvä kun ollaan miehen kanssa asiasta jo ennemminkin puhuttu ja ei oltu saatu asiaa päätökseen, niin torstaina mies sitten ruoka pöydässä rupesi kyseleen että oonko miettiny asiaa että haluanko tietää kumpi tulee, ja olin vähän niinkun antanut sen miehen päätettäväksi. Sanoin siihen että ei nyt vielä ole kiirusta sitä päättää. Mies oli että NOH eikö tää seuraava ultra ookkaan rakenne ultra sanoin että ei vaan niskapoimu ultra, sitten tokaasi siihen no voih moon sanonu töis kaikille että mennään rakenneultraan =) Voi raasua ku son ihan sekaasin mikä on mikäki
Mutta siis tosiaan tultiin siihen päätökseen että otetaan sukupuoli selville, ihan senkin takia että tiedetään jo varautua kumpi tulee ja saa sen mukaan ostella vaatteita, kun nyt ei ole mitään hinkua vaatteiden ostoon ollut..... ja sitten kun itse olen kokoajan sitä mieltä että poika tulee, se vain on jotenkin aivoissani että se on poika niin jos sieltä tuleekin tyttö niin saan siihenkin ajatukseen sitten totutella :) vaikka siis ei se kauhea asia ole jos sieltä tyttö tuliskin mutta jotenkin vaan tahdon pojan esikoiseksi...se on pääasia että jompi kumpi sieltä tulee :)

Vanilla Whip adressi allekirjoitettu ja jaettu eteenpäin että saadaan lisää nimejä!!!

(.) Hehkutin tuola Fb-ryhmässä jo mutta pitää nyt tääläkin hehkuttaa, sain tuossa ennen ruokatuntia ihanan puhelun, ja meen huomenna työhaasttatteluun wuhuuuuuuuu tähän mennes kaikki työpaikat on tyrmätty heti kun hakemukseen olin kirjoittanut jo että olen raskaana, monet kaverit sanoi mulle että ei sun sitä oo pakko kertoa.. Mutta itse koen sen paljon parempana kertoa se asia heti kättelys kun sitten jos en sitä kerro niin se on vaikeampaa myöhemmin... ja ei tartte turhia intoilla.. Menen työhaastatteluun ALKOON heheheh ja se huvittaa kyllä omasta mielestäni niin lujaa, olisi se mahtavaa olla alkon tiskin takana maha pystys myyjänä ja myydä alkomaholia :LOL:

kakaa ja toukka 12+6 (huomenna saan poksua uudestaan viikolle 14 :p )
 
Minuli: Sehän se just oli, a-vitamiini! =)

Milla: Vielä tsempitykset! Toiv.kaikki hyvin!

Kakaalle myös vielä jaksamisia olotiloihin, sellasta tää vähän on, mut kyllä se siitä viimeistään imetyksen jälkeen helpottaa, näin jos positiivisesti aatellaan ;) Siis hormonien aiheuttamat mielialavaihtelut. Mut eiköhän se jo aikasemminkin hieman ees tasaannu :)
Ja mulla oli kans aikoinaan sellanen fiilis, et haluisin esikoksi ehdottomasti pojan, mut kun raskaaksi tulin, oli koko ajan sellanen fiilis et on tyttö ja kun tyttö tuli, olin onnesta ymmyrkäisenä. Nyt kahden tytön äitinä, en tiiä miten mun käy, jos meille tulee poika :D oon sen kasn varmaan ihan pihalla..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kakaa
Kääks miten paljon oli tullut tekstiä neljän päivän aikana, viisi sivua! Luin kaikki ja tunti meni, eikä aikaa jää nyt kommentoimiseen yhtään kun pitää painua ruoan laittoon :vampire: Eli pikaisesti :)

Omassa voinnissa ei muutoksia, välillä väsyttää enemmän, yleensä iltapäivällä väsähdän. Ja ummetuksesta joku mainitsi, niin täällä sama ongelma ollut jo pitkään :( Välillä helpottaa, mutta minulle se aiheutti myös joku aika sitten järkyttävät kivut eikä ummetuslääkkeestäkään ollut hyötyä : /

Mammavaatteita ostin asokselta ja huutonetistä vaikka edellisiäkin on säkillinen :D Minulla on niin pitkä selkä että monet paidat ja topit ovat muutenkin lyhyehköjä, enkä tykkää että maha vilkkuu, enkä halua venyttää normivaatteitani (esikoisen raskauden jälkeen meni liuta paitoja venymisen vuoksi roskiin..) Normivaatteet menevät kyllä vielä ihan hyvin päälle vaikka käytän hyvin istuvia vaatteita päsääntöisesti. Ne housut jotka tuntuvat kireälle mahasta, käytän tuota ostamaani babybeltiä, suosittelen sitä jos haluaa käyttää omia housuja.

Vitamiineista käytän ladyvita mamaa.

Arttuliinalle suuren suuret pahoittelut ja voimia :hug:

Milla paljon tsemppiä lääkärikäyntiin! Kuulostaa kyllä stressaavalle :( Toivottavasti kohdunsuu näyttäisi kuitenkin hyvältä.

Sukupuoli meinataan selvittää. Sillä ei ole tippaakaan väliä, mutta minusta on mukava tietää ja mukava myös olisi että lapsetkin tietäisivät tuleeko pikku veli vai sisko :) Ja niin vielä muistutan tuosta ultran sp-veikkauksista, että älkäähän luottako niihin liikaa. Minulle edellisessä rak-ultrassa pitkän tutkailun jälkeen veikattiin poikaa, sitten parin viikon päästä neuvolalääkäri kumosi väitteen täysin ja sanoi ettei siellä ole mitään poikaan viittaavaa. Noh taisipa sittenkin olla kun poika sieltä tuli :LOL: Ja tiedän myös tapauksen jossa nt-ultrassa näkyi selkeät vehkeet ja kas rak-ultrassa ei :D Joten ei vielä en luottaisi siihen poikalupaukseen vielä tässä vaiheessa :)

Kertomisen koen ahdistavaksi kun tiedän ettei monikaan hypi riemusta. Kolmas lapsi on kuitenkin monen mielestä jo liikaa, eikä muutenkaan lähisukulaiseni ole hössöttävää sorttia. Ei heitä taida pahemmin edes kiinostaa.. Mutta tärkeintähän on että olemme itse onnellisia, turha se on muiden mielipiteistä välittää loppujen lopuksi :)


Nyt en kerkeä muuta, paljon muutakin kommentoitavaa oli mutta pakko alkaa hommiin.


Moonchaser 14+3
 
Rakenneultra ja sukupuoli: Olen sen verran kärsimätöntä tyyppiä, että kysytään sukupuolta seuraavassa ultrassa..;) En tosin luota siihen veikkaukseen täysin, mutta onhan se kiva, jos jotain suuntaa saa. Olitte puhuneet myös siitä, että miten veikkaus voi muuttua raskauden edetessä ja niinhän se taitaa enemmän olla, että tyttölupaus muuttuukin pojaksi. Jos selvät vehkeet siellä näkyy, niin harvemmin enää tytöksi muuttuu (vaikka tiedän näinkin käyneen, kyseinen perhe kävi vieläpä 4D ultrassa, jossa myös pojaksi luultiin! :D Hyvä muistuke itsellekin siihen, ettei kaikkea voida nähdä ja elämässä ei voi kaikkeen vaikuttaa)

Ajankulu: Meneekö teillä aika nopeasti vai hitaasti tämän raskauden suhteen? Itsellä sekä että...Toisaalta tuntuu, että laskettuun aikaan on ikuisuus, mutta toisaalta taas tämä IHANA kevät saa ajan kulumaan nopeammin. Työelämässä kun olen, niin kuluva hiihtoloma ja tulevat arkivapaat kevään aikana tuo etappeja mitä odottaa. Samoin kuin ultra, pääsiäinen, vappu, koulujen kevätjuhla jne. Sittenhän onkin jo alkukesä ja voi alkaa odottamaan lomaa/äitiyslomaa...:)

Arttuliina: Voimia! Ikävää kun näitä uutisia pitää aina tulla...Ei toivoisi kenellekään...:'(

Kertominen: Minun vanhemmille ollaan kerrottu, he ovat innoissaan. Samoin kuin ystävät joille kerroin nyt ultran jälkeen. Pomolle ilmoitin myös asiasta, kun piti toivoa kesälomia. Sieltäkin suunnalta sain onnitteluja..:)

Milla: Tulehan sitten kertomaan uutiset. Olet mielessämme!

Kakaa: Tsemppiä työhaastatteluun!! :flower: Ja voi näitä meidän hormoneja, täälläkin on myrskytuuli päässä välillä pyörinyt. Osaan olla miehelle tosi äkäinen...:kieh:


LS ja pikkuinen 14+1 (ihanan paljon jo viikkoja, välillä taas tuntuu vähältä)
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa
Nt-ultrassa käyty ja yksi vilkkaasti venyttelevä pieni vauvveli sieltä löytyi :heart: Turvotus oli 1,0mm ja vastasi viikkoja 12+5, mutta koska heittoa ei ollut yli viittä päivää niin laskettua aikaa ei muuteta. Riskiluvut seuloista kuulen sitten seuraavalla neuvola kerralla, mutta tällä hetkellä ei ole syytä olettaa,että riskiä olisi millekkään. Ja jos poikkeavuutta löytyy niin ainakin täällä soittaavat sairaalalta tulokset, muuten tosiaan neuvolassa kuulen ne.

Rakenneultra on todennäköisesti toukokuun ensimmäisellä viikolla ja aijotaan kysyä sukupuoli mikäli vaan näyttäytyy. Jostain syystä miula on ihan tyttöolo, mutta niin kyllä oli esikoisestakin ihan ihan poika on hän :LOL:

Kerroin myös äidilleni tästä meille iloisesta perhetapahtumasta ja äitini otti asian vielä huonommin kuin esikoisen kohdalla, eli ei ollut yhtään onnellinen. Oli vain huolissaan siitä kun joudun keskeyttämään opinnot. Tästä seurasi todella pahaa mieltä ja itku miule ja lopulta länttäsin äidilleni jopa luurin korvaan (soitin siis asiasta kun eri paikkakunnilla asutaan) kun ei älynnyt lopettaa sitä mesoamista. Siinähän rauhottuu. Erittäin harmillista,että uuden lapsenlapsen saaminen on äidilleni surullinen asia :'(

Muuten oikein mainio ja ihana päivä :heart:

Rae 13+1
 
Oikein paljon onnea kaikille hyvistä np-tuloksista.

Olisi kiva nähdä kuvia teijän vauvamahoista. Itelläni ei vielä ole mitään esiteltävää, korkeintaan pieni pömppö.

Vitamiineista: Syön raskausajan vitamiineja. Neuvolassa sanottiin tänään, että olisi tärkeää, että vitamiineissa olisi ainakin D-vitamiinia se 10mg ja foolihappoa muistaakseni 400 mg. Lisäksi syön omegaa, jossa ei ole a-vitamiinia ja kalsiumtabletteja tarpeen mukaan. Tai no pakko myöntää, että omegat on jääny monena päivänä syömättä.. Oon ollu aina huono ottamaan lääkkeitä, mutta varsinki nyt raskauden aikana tuntuu, että isot lääkkeet nousee heti ylös :(

Ollaan kerrottu molempien vanhemmille ja sisarruksille sekä tärkeimmille kavereille. En ajatellu kertoa töissä vielä muutamaan viikkoon.

Pikku Myy -85 ja tiuhti ja viuhti 12+1
 
Arttuliina: Jaksamista! :hug: ja onnea uuteen yritykseen!

Milla84:
Toivottavasti kaikki hyvin etkä joudu vuodelepoon.

Meillä ei ole edes sovittu vielä rakenneultraa. Luultavasti se tehdään TAYSissa kun käyn siellä äitipolilla. Seuraavan kerran ultra 27.3. Aiotaan kysyä sukupuolta. Mua kiinnostaa majaileeko siellä tyttö. On kivempi asennoitua odotukseen. Siitä tulee jotenkin konkreettisempaa. Tosin tässä vähän aikaa sitten oli lehdessä juttua kuinka 2 tyttöä odotti pikkusiskoa ultran perusteella ja heille syntyi yllättäen poika. Näitä tapahtuu siis edelleen, ettei se tulos 100% varma ole. Tärkeintä on, että lapsi olisi terve, ei sukupuoli. Mies varmaan toivoo salaa poikaa, kun meillä on jo 2 tyttöä. Tytöt toivoo pikkusiskoa. Kaverini sanoi, että hän voisi haluta lapsen, mutta sen pitäis olla sit poika. Hänellä on isoveli ja pikkuveli eikä osaa ajatella olevansa tytön äiti. Meitä on joka lähtöön...

Ihmeellistä kuinka eilen olin ihan virtaa täynnä. Kävin vaunulenkillä koirien kanssa ja illalla vielä toisen pitkän lenkin. Mieliala oli hyvin korkealla ja halusin leipoa illalla jopa rahkapullia. Tänään on sitten pitäny ottaa hiukan rauhallisemmin ja nukkua päiväunet. Vaunulenkillä kyllä kävin.

Ostettiin sitten tänään se auto mistä oli aiemmin puhetta, Citroen Xsara Picasso vm-05. =)

Huomenna miehen vanhempien auto junaan ja kohti Lappia! Toivotaan, että on hyvät ilmat käydä pilkillä ym. =)

Siihen fb-ryhmään haluaisin, mutta näkyykö se sitten myös mun fb-kavereille mihin oon liittyny?

Piti vielä lisätä, että tytöt saivat tänään pikkuserkkutytön 4200g ja 50cm. =) Näemme pikkuneidin varmaan samalla reissulla ja lahjakin (Brio pupu-unirätti) on jo valmiina. =)

Yeppee ja Pikkuinen 14+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kakaa
Vanilla Whip, kiitos korjauksesta!

Kakaa, onnea työhaastatteluun.

Sukupuolen selvittäminen
. Minun on jotenkin paljon helpompi suhtautua odotukseen ja tulevaan vauvaan, kun tiedän sukupuolen. Esikoisesta näin itsekin rakenneultrassa hänen olevan poika sillä sekunnilla, kun se kuva siihen ruutuun napsahti. Tosiaan tiedän, että sekin on mahdollista, että selvä poika muuttuisikin vielä tytöksi, mutta kait noin selvissä tapauksissa hyvin harvinaista, joten uskoin kyllä sukupuoliveikkaukseen ekassa raskaudessa kuin vuoreen. Olisi ollut todella hämmentävää, jos tyttö olisi tullut. Tuon oman kokemuksen perusteella minusta on myös hämmentävää, että miten voi mennä rakenneultraan ehdottoman varmana siitä, ettei halua tietää sukupuolta. En olisi voinut katsoa ruutua ollenkaan, jos en olisi sukupuolta halunnut tietää. Tietenkään kaikilla se ei ole niin selkeää, mutta kun itsellä ei ole kuin se yksi kokemus, niin siksi tuntuu hassulta. Tämän nykyisen raskauden kohdallakin halusin ehdottomasti tietää sukupuolen, jotta taas on helpompi asennoitua tulokkaaseen. Nyt kun vielä oli mahdollisuus tietää se sukupuoli aivan varmaksi, niin ehdottomasti sen mahdollisuuden käytin. Tyttö siis tulossa ja onhan se todellakin oudon tuntuista nyt näin yhden pojan äitinä :)

Omaa napaa sen verran, että ollenkaan ei ole sellainen olo, että olis raskaana. Liitoskivut vaivaa ja vatsa näyttää entistäkin plösömmältä, mutta jotenkin silti ei ole sellainen olo. Pitäisi varmaan muistaa varata se seuraava neuvolaaika. Jos vaikka se sydänäänten kuuntelu saisi tämän taas jotenkin todemmaksi. Minä niistä sydänäänistä en vielä tiedäkään mitään, kun ultrassakaan ei kuunneltu.

rouva saga 14+4
 
  • Tykkää
Reactions: Yeppee
Jaa, se poikaviiva menee siis pystysuoraan...sellaista minulla ei kyllä ole.

Ultrassa tosiaan gyne näytti sekä putken että pussit...voivatko ne tosiaan hävitä johonkin vielä? :O No, kerron sitten, miltä seuraavassa ultrassa näyttää kolmen viikon päästä. Täällä ultrataan kerran kuussa.

Mieheni ajatteli, että meille tulisi tyttö, sillä hänellä on seitsemän siskoa!

Minullakin on ollut pahoinvointia ainoastaan iltapäivisin ja iltaisin. Aamuisin on aina hyvä olo. Oksentaa ei ole tarvinnut kertakaan. Etominen on vähentynyt viimeisen parin viikon aikana, mutta nyt on tullut sellaista, että yökkäysrefleksi on todella herkkä. Kun yskäisen, yökkään samalla, kun haistaa roskista, yökkään samalla jne. Jos olisin ihminen, joka oksentaa helposti, niin kyllä joka ilta olisi lentänyt.... Minä saan pidätettyä, kun oikein nieleskelen, katson taivaaseen ja keskityn.

Tilasin Vauva-lehden huhtikuusta lähtien.

ei vielä ja katkis 13+jotain
 
Viimeksi muokattu:
Eikä, tuli taas aamulla veristä vuotoa... Pelottaa ja huolestuttaa ihan hirmuisesti. Ihan alkuraskaudessa oli kans, ja silloin meni vaarattomana ohi, mutta olis se nyt kiva tietää, mistä johtuvat! Ja voinko ite jotain tehdä välttämiseksi. Soitan tk lääkärille heti nyt, kuumeisesti odottelen, että kello kääntyy 8 ja voin soittaa. Sen jälkeen sit neuvolaan, viimeksikin ohjasivat vaan terveyskeskuslääkärille. Silloin kävin yksityisellä gynellä, mutta se on niin kallista, varsinkin jos ultraavat, että josko nyt kävisi ainakin ensin tuolla tk:ssa. Nt-ultrassakaan ei näkynyt mitään ihmeellistä, mistä tämä oikein johtuu. Huoh.

Guitar 15+1
 
Guitar toivottavasti ihan harmitonta vuotoa ja saat selvyyden mistä johtuu! Aina sitä iteki kattoo vessaan mennessä et onko mitään tullu. Millonkohan siitäkin pelosta eroon pääsee?? Mullahan siis oli se hematooma alkuun mikä vuoteli.

Ihan kummallista, aamulla tuli oksennus! Ekaa kertaa koko raskauden aikana ja nyt on viikkoja jo 13. Mulla siis muista raskauksista poiketen alkaa pahoinvointi vasta nyt. Tai alko viime viikolla. Luulin jo niin selvinneeni tässä raskaudessa siitä. Toivottavasti ei montaa kertaa tarvii oksennella. Muissa raskauksissa on siis alkanu joskus viikolla 7 pahaolo ja loppunu 16-17 viikon paikkeilla. Et jos nyt vasta on alkanu ni kauankohan kestää.... No, toivotaan ettei kestä montaa viikkoa!!! Hassua kyllä mutta tuli ihan sellanen olo et hei, mä oon oikeesti raskaana. On niin tottunu siihen et oksentaa aina ku on raskaana. Tuli tääki todellisemmaks kummallisella tavalla :LOL:

Tosta kertomisesta, mun vanhemmathan on ollu sitä mieltä että lapsenlapset riittää eikä enää tarvii tulla. Kerroin niille sitte np-ultran jälkeen ja reaktio oli kyllä just päinvastanen mitä olin odottanu. Olin ihan varma et sieltä tulee suoraan sanottuna paskaa niskaan mutta ei, oli ihan onnellisia ja ilosia asiasta. Tuli itelleki tosi hyvä mieli! Turhaa olin pelännyt. Onhan ne varmaan keskenään puhunu ties mitä mut pääasia ettei sitä mulle suoraan sano!

Kakaalle onnea työhaastatteluun ja kaikille ultrassa kävijöille onnittelut hyvistä ultra kuulumisista. Arvatkaa muistanko taas ketä siellä oli käyny..?? Huoh, no ehkä sitä joskus oppii muistamaan!

Sukupuolesta mä aion kysyä sukupuolen. Kahessa raskaudessa oon kysyny mutta vaan tässä viimisessä näky sukupuoli. Tyttöä sillon luvattiin ja sehän sieltä myös tuli. Oon kanssa sen verran utelias et haluun tietää. Ja jo ihan senki takia et tietää sit säästääkö noita kuopuksen vaatteita vai alkaako haalia poikien vaatteita jostain. Mies ei pääse sinne ultraan mukaan joten jos se ei haluu tietää sukupuolta ni sit täytyy vaan yrittää olla hiljaa... Eiköhän seki haluu, ei olla vielä puhuttu asiasta ku jotenki sitä peloissaan elää edelleen päivän kerrallaan! Ja sinneki on vielä niin pitkä aika...

Nyt täytyy mennä antaa aamupuuroa nälkäselle pikkutytölle! Mukavaa keskiviikkoa!

Aksuliina rv 13
 
Tänään otetaan verikokeet, seula+muut. Ensi viikolla on nt-ultra. Sinne asti pitää jännittää :D
Tietääkö kukaan tehdäänkö nt-ultra Oulussa mahan päältä vai alakautta?

Täällä on mennyt ihan hyvin. Olo ollut väsynyt mutta nukkumalla enemmän senkin kanssa pärjää.

Mutta nyt labraan..

Sinna78+juniori 10+6
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen tälle puolelle. Joka päivä käyn jutut lukemassa, mutta jotenkin aina tuntuu, että joku on jo aimmin osannut kommentoida asioista niin mun ajattelemalla tavalla etten viitsi tulla asioita toistamaan :)

Eilinen päivä oli täynnä herkistymistä, kun aamulla käytiin neuvolalääkärillä (missä kuulin sydänäänet ekaa kertaa) ja iltapäivällä oli vielä ultra. Neuvolassa joutu hetken ääniä hakemaan, mikä ehti jo säikäyttää, joten tulihan siinä tippa linssiin kun ne lopulta löyty.
Ultrassa tuli pelkkiä hyviä uutisia, kaikki (seula)arvot ja mitat kohdillaan. Vilkas kaveri täälläkin kyseessä kun ei meinannut millään pysähtyä mittausta varten. Kooltaan vastasi päivää enemmän, mutta laskettua aikaa ei täällä niin vähästä siirretä, eli pysytään siinä 16.9. Kolme kappaletta saatiin kuviakin muistoks <3

Mammavaatteista ja muista hankinnoista en viittinyt täällä Tampereella hirveesti kierrellä mammavaateosastoja, kun ihan varmasti olis joku tuttu sattunut kohdalle just sillon. Pari viikkoa sitten käytiin vierailulla Vaasassa niin siellä sitten kiersin ystäväni kanssa ihan antaumuksella shoppaamassa ja kaikenlaista tuli ostettuakin. Mammahousut tuli todella tarpeeseen kun omat housut ei oo mahtunu kiinni enää moneen viikkoon. Ja paidoissa valitsin malleja joita voi sitten käyttää raskauden jälkeenkin.
Vauvallekin tuli sitten ostettua vaatteita melkonen pino, vaikka aiemmin olin ajatellut että ultran jälkeen vasta. Ei vain malttanut olla ostamatta :D Vaunuista ja muista isommista jutuista aateltiin stressata vasta kesällä.

Sukupuolesta Me halutaan ehdottomasti rakenneultrassa kysyä sukupuoli, jos vain näkyy. Mies on ihan varma että poika on tulossa, ei kuulemma osaa kuvitella itseään tytön isänä, vaikka siskonsa vajaa puol-vuotiasta prinsessaa kyllä hoivailee ihan antaumuksella ;) Mä itse kuvittelin aimmin että mun ensimmäiseni tulee olemaan tyttö, mutta nyt mulla ei ole oikeen kumpikaan, ei tyttö- eikä poikaolo.

Oloista Mulla on parin viime viikon aikana kaikki raskausoireet hävinny. Hieman oon väsyneempi kuin normaalisti eli kunnon yöunet on kullanarvoiset, mutta muuten ei oo mitään. Mua siis aika paljon pelotti nuo eiliset neuvola ja ultra, kun aloin jo epäillä ettei siellä mitään elämää olekaan. Nyt aion vain nauttia tästä ihanasta hyvänolon tunteesta :)

Lemmikeistä Meillä ei tällä hetkellä ole mitään lemmikkejä mutta miehellä (jolla on aina ollu koira) on kauhea koirakuume, joka alkaa tarttumaan muhunkin. Oon koittanut puhua järkeä, että katsottais ensin miten helppo/vaikea lapsi on tulossa, ettei vedetä itseämme liian väsyneeksi. Toisaalta miehn pointtikin on hyvä, kun ei halua koiraa opettaa esim sisäsiistiksi asunnossa, jossa on lattialla hyörivä vauva/taaperoikäinen lapsi... Katsotaan nyt kuinka käy :)

KertomisestaMe ollaan molempien vanhemmille ja sisaruksille kerrottu raskaudesta jo aika alkuvaiheessa. Tiedettiin että kaikki odottavat uutista ja ovat siitä innoissaan, joten ei haluttu pihdata tietoa. Sama tilanne oli läheisimpien ystävien kanssa.
Töissä kerroin esimiehelleni saikkujen yhteydessä ja eilen ultran jälkeen kerroin kaikille alaisilleni. Tosin pyysin heitä pitämään asian oman osaston sisäisenä tietona kunnes mun paikka tulee hakuun. Vähän kyllä epäilen ettei ne malta :D mutta eipä tässä pitkä aika väliin tuu. Esimies suunnitteli laittavansa paikan hakuun jo tällä tai ens viikolla, että saatais sijainen oppiin jo ennen kesän kiireitä.

Eiköhän tässä ollut tekstiä yhdelle kerralle :D Nyt aamupalan kimppuun ja vapaapäivän viettoon! Ihanaa aurinkoista kevätpäivää kaikille mammoille!

crimson80 ja Nikki 12+4
 
Huomenta kaikille! :)
Jos sitä itekkin kirjoittelis pitkästä aikaa, on jotenkin tämä väsymys vienyt voimat ja ei ole jaksanut mitään ylimääräistä tehdä. Työharjoittelussa olen ollut pitkiä päiviä mutta nyt saa onneksi huilata muutaman päivän, kun on talviloma. Tosin koulutehtäviä pitäis jaksaa tehdä jossain välissä..

Kävin eilen neuvolassa ja kaikki vaikutti olevan hyvin. Hemppa ja verenpaineet olivat ok. Tosin sydänääniä siellä ei kuunneltu, ettei tulis pettymystä jos ne eivät kuuluisikaan. Olin kyllä enemmän pettynyt kun niitä ei edes yritetty kuunnella. : /

Ultrasta meinataan selvittää sukupuoli, esikoisestakin kysyttiin ja poikaa lupasi silloin ja poikahan sieltä syntyi. Nyt toivomme ehkä hitusen enemmän tyttöä, mutta olisi se poikakin tottakai yhtä rakas. Mutta nyt mulla kuitenkin on enemmän tyttöolo, johtunee näistä oireista, mitkä ovat täysin erilaiset mitä poikaa odottaessa. Finnejä on tullut paljon joka paikkaan ja on jotenkin nuutunut ja ruma olo koko ajan. Poikaa odottaessa ennemminkin "hehkuin".

Miten teillä muilla, keillä on jo lapsia, onko olleet odotukset (ja oireet) erilaisia eri sukupuolta odottaessa? :)

Chizu 11+0
 
Sinna78 Meillä ainakin Jyväskylässä tapana, että ultrataan masun päältä jos vaan näkyy, mutta jos on liikaa tavaraa tiellä niin sitten alakautta. Itellä ultrattiin esikoisen kohalla sekä että. Ensin masun päältä ja sitten kävin rakon tyhjentää ja sitten alakautta.
 
heipä hei!!

Täälä alkaa oleen jo paremmat mielialat, tänään poksahti 13+0 täyteen "uudestaan" uskon että tuo mieli maassa olo johtui tuosta kun raskaus viikot siirtyi melkein viikolla taaksepäin, jotenkin tuntui että aika pysähtyi kun kerkesi niin jo hehkuttaan "isoja" viikkoja mutta nyt ollaan taas 14 viikolla menossa mihin viimeksi jäin niin olo on tasaantunut.... Huomasin aamulla kun heräsin että on kauhea nälkä ja katsoin peilistä mahaani se ei näyttänyt niin isolta kun eilen, mutta silti pallo, eli kyllä täälä tuo turvotus vielä on riesana ja vatta näyttää vielä isoommalta kun tulee syötyä paljon että senkin takia varmaan ei tuo oma vatta niin kauheasti ole näyttänyt vauvamasulta vielä, mutta kyllä se tästä :)

Kuinka teillä muilla on kaikki olot/ raskausoireet kestänyt ja mitä oloja nyt on tähän mennessä ollut?
Täälä on mennyt niinkun kaikki oireet viikossa ohitte ja joka viikko on aina uusi kokemus/uusi oire/uusi olo, eli yhtä vuoristorataa.... ensin oli kuvotusta ja kerran vain tuli oksennettua ja se loppu siihen... selkäkipuja on ollut kauheasti aina välillä mutta nyt ei ole muuta kuin välillä pistänyt alaselkään ja häntäluu on ollut kipiä...
niin kauheasti ei ole itkukohtauksia tullut mutta sen olen huomannut että helposti ne kyyneleet vierähtää jonkun koskettavan/herkän ajatuksen myötä.... naamaan ilmestyi muutama finni ja sitten toinen puoli poskestani oli ihan täynnä näppyjä, mutta nekin menivät ohi ja nyt olen taas siloposki :) välillä kaikki on ollut yhtä ihanaa ja ei millään jaksaisi odottaa, mutta nyt oli sitten mieli vähän maassa ja tuntui että en edes ole raskaana, tai en edes ajatellut sitä asiaa että olen raskaana. eli aika vahvasti raskaana ollaan kun tämä alkuraskaus on jo tälläistä taistelemista itsensä kanssa!! =)

Miehen sisko osti meille tämmöisen http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/419391_3295088694574_1188510825_3302927_1600516475_n.jpg
Aivan ihanalta näyttäää!! ja se on vielä kolmi osainen että saa muunnella :) ja sopii sitte vauvasta taapero ikään asti :) nyt innolla odotan jotta koska saadaan se meille niin saa sitä tutkia jo :)

Kakaa ja Toukka 13+0 *POKS*
 
Raskausoireista: taisin kuulua siihen onnelliseen ryhmään, jolla pahoinvointi loppuu 13 viikon täytyttyä kuin seinään. Ainakin viime päivinä on ruokahalu taas palannut, eikä yhtään ole huono-olo ollut.
Tunteet on kyllä pinnassa ja 0-100 kiihtyy hetkessä. Tosin kyllä sit kyyneleetkin on pinnassa. Repäisykipuja välillä on ja selkääkin jomottelee.
Janottaa koko ajan ja sit vastaavasti saa pissalla rampata koko ajan..
Väsymys on kans edelleen riesana- nytkin tuntuu,et vois paiskautua pitkälleen.

Van ei se auta, lähettävä on asioille ja viemään kolmatta kertaa pissanäytettä labraan, kun kaks kertaa jo yritetty ja eivät oo saanu tuloksia.

Ehdin jo huolestua,kun en eilen sydänääniä kuulumaan saanu ja nyt kokeilin uudelleen. Yllätys olikin se, et olin ihan liian alhaalta kuunnellut. muutama sentti anturia ylemmäs ja johan komeesti pompotteli.
Tillu&Hippu 13+4 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei vielä;25818095:
Jaa, se poikaviiva menee siis pystysuoraan...sellaista mMinullakin on ollut pahoinvointia ainoastaan iltapäivisin ja iltaisin. Aamuisin on aina hyvä olo. Oksentaa ei ole tarvinnut kertakaan. Etominen on vähentynyt viimeisen parin viikon aikana, mutta nyt on tullut sellaista, että yökkäysrefleksi on todella herkkä. Kun yskäisen, yökkään samalla, kun haistaa roskista, yökkään samalla jne. Jos olisin ihminen, joka oksentaa helposti, niin kyllä joka ilta olisi lentänyt.... Minä saan pidätettyä, kun oikein nieleskelen, katson taivaaseen ja keskityn.


ei vielä ja katkis 13+jotain
Ei vielä:Mua vähän nauratti ku sanoit että: "Kun yskäisen, yökkään samalla, kun haistaa roskista, yökkään samalla jne. Jos olisin ihminen, joka oksentaa helposti, niin kyllä joka ilta olisi lentänyt.... Minä saan pidätettyä, kun oikein nieleskelen, katson taivaaseen ja keskityn.
hienosti oot saanu pidätettyä oksennusta ja että raskauskin tuli niin konkreetiseksi pahoinvoinnin myötä!:p :LOL: :heart::)

onpa paljon tullut teksitä, huh oon toista tuntia lukenut- ja syönyt!
Kirjoitin adressiin :p Ihan järjetön juttu!Käykääpä kirjoittamas se.

Tsemppiä kovasti millalle!

ihanaa kun on jo niin paljon aurinkoisia ilmoja!Kevättä rinnoissa ja kesää mahassa:D

Pieni vauvamme ilmoittelee jo itsestään pienin liikkein ja tuuppimisilla!ihanalta tuntuvat ja niin jännältä!hui siellä ELÄÄ VAUVA!Uskomatonta...:O
päivä-päivältä voimistuvien liikkeiden tuntemisen myötä on doblerilla päivittäinen kuuntelu vähentynyt, koska tunnen näinkin että vauva voi ilmeisesti oikein hyvin!
Esikoiselta tunsin rv 15 jo liikkeet ja nyt selkeästi aikaisemmin niinkuin mun äitikin.
Kohdun asento on ilmeisimmin muuttunut -eteenpäin kallistuvaksi ja on noussut jo melkoisen paljon lantiosta.

Oikein mukavaa kevät päivää kaikille äideille!

Ainii minusta on tullut raskaushöppänä!oon tosin huonomuistinen, nauraa höhötän milloin millekkin ja seuraavassa hetkessä tiuskin miehelleni,,,,niin ja tunnen itseni jotenkin kömpelöksi ja keskittymiskykyä ei ole hirveästi havaittavissa tällähetkellä josko muulloinkaan!:D
Raskaus joogaa aloin juuri opiskelemaan kirjastosta tilatulta kirjalta ja dvd.ltä!
Ja perhe lehteä olen alkanut tilaamaan ja joka päivä luen kirppareilta ostamiani 2plus, vauva, yhdeksänkuukautta. oon ihan hurahtanu tähän touhuun ja odotan kovasti kesää ja ihania kesämekkoja jajaja jäätelöä, touhuamista maha pystyssä:heart:

Minusta tulee taas äiti!Olen sitten kahden lapsen äiti!Tämä on maailman suurin lahja mitä elämä voi antaa meille, ikinä.
Niin ja tunnen itseni hedelmällisen kauniin näköiseksi -Prinsessa olo!:D

Pikkumyy ja mini vauva 11+6, kohta poksuu!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kakaa
Mulla vaan huono olo jyllää edelleen päällä. Aamut alkaa yleensä oksentamalla ja sitten pitkin päivää kuvottaa. Ruoka ei oikein maistu, mutta hedelmät menee hyvin. Iltapäivisin alkaa sitten tolkuton väsymys ja se kestää iltaan asti, kunnes menee nukkumaan. Välillä on vähän parempia päiviä ja välillä taas huonompia. Uskon kyllä, että viikon päästä alkaa jo helpottaa ihan kunnolla.

Tasan viikon päästä on sitten pitkään odotettu nt-ultra. Jännittää jo kovasti etukäteen ja toivon niin paljon, että siellä olisi kaikki hyvin.

Toivottavasti rakenneultrassa saataisiin sukupuoli selville. Kahdella ekalla kerralla sitä ei haluttu tietää ja kuopuksen kohdalla sitten haluttiin. Kyllä se jotenkin konkretisoi sitä vauvaa ja sen tulemiseen oli jotenkin helpompi valmistautua, kun tiesi kumpi sieltä on tulossa. Vaikka ihan viimeiseen asti sitä jännitettiinkin, että pitikö ultran tulos paikkaansa. Kyllä piti.:)

Hirvittää jo ajatus siitä, että kohta pitää kertoa raskaudesta. Jännittää miten uutinen otetaan töissä vastaan. Ja jännittää kyllä muutenkin, että miten lähipiiri asian ottaa, kun on kuitenkin jo neljäs lapsi meidän perheeseen. Mutta niinkuin joku aiemmin tuolla sanoikin, että pääasia, kun itse on onnellinen.

Kevätaurinkoa kaikille!

Billabee 11+0
 
Ammun kohta tuon auringon alas :( Tykkään kun se paistaa, mutta taas tulee migreeni kun on niin kirkasta, prkl!!!!

Eilen kävin gynellä ja paikat on kiinni, onneks! Istukka on kohdunsuulla joka vähän huolestuttaa. Lääkäri varoitti, että kun supistukset alkaa aukaisemaan kohdunsuuta niin verta voi tulla reippaastikin :( Nyt vaan toivon, että se istukka siirtyy mahd pian pois siitä suulta. Oli uskomatonta nähdä se pikkunen mahassa. Nyt jotenki vasta tajusin olevani raskaana. Haloo, minun mahassa on ihminen!!!!!! Wow, hyvä se on viimestään tässä vaiheessa tajuta :D

Nyt en jaksa enempää kirjottaa, migreeni vie voimat. Eilen illallaki olin aivan järkyttävän väsynyt. Ihan puol unessa menee nämä päivät.

Milla 11+6
 
Hellou! Piiiiitkä lenkki tehty :) aamulla kävin mehiläisellä ultrassa että saan mielenrauhan :) kaikki raajat löytyi ja sydän löi. Ihanaa. Kyllä se oli satasen arvosta :) ens viikolla vielä nt-ultra jota en oikeen ees osaa pelätä. Mahanippailuja on ihan kivasti. Kyllä sitä nyt uskoo olevansa paksuna. Vihdoin <3

Kusma ja hattivatti 11+1
 
  • Tykkää
Reactions: lintetsa ja Yeppee

Yhteistyössä