Tervetuloa uusille tulokkaille ja onnea kaikille hyvistä ultratuloksista! :wave:
Arttuliina: Olen tosi pahoillani. Voimia!
Milla84: Toivotaan, että kaikki menee hyvin!
Voimia myös
Kaktuspiikille! Toivottavasti kaikki menee hyvin! Kurjaa, että läheisesi eivät ole osanneet suhtautua odotetulla tavalla asiaan. Joku muukin puhui siitä, että läheiset ei ylipäätään raskausuutisesta olekaan olleet niin innoissaan, kuin itse olisi luullut, niin meillä on käynyt samanlailla, mutta isosiskoni kertoivat samaa. Sitä ehkä itse odottaa jotain tiettyä reaktiota, ja jos se ei olekaan juuri se, niin helposti sitä pettyy.
PikkuMyy -85: Mullakin merkattiin neuvolakorttiin nt-ultrassa + sydänääniin, mikä neuvolakortin mukaan merkitsee vähän. Viime neuvolakäynnillä puolestaan merkittiin ++. Mutta nt-ultrassa ultraaja unohti kuunnella sydänäänet ja ultrakuvaa nähtyämme unohdettiin sitä pyytääkään. :O Aluksi hän sanoi, että voidaan katsoa ensin kuvaa ja sitten kuunnella sydänääniä tai toisinpäin. Sydänlyönnit ainoastaan näkyi kuvassa. En siis oikein itsekään tiedä mitä se vain yksi plussa tarkoittaa, mutta koska meille ei siitä mitään sanottu, tuskin mitään vakavaakaan.
Mä ostin
Dopplerin ja ollaan nyt 3 kertaa sillä kuunneltu sydänääniä. Digitaalinen näyttö näyttää pulssin suoraan. Korkeimmillaan pulssi on ollut 169. Selkeästi sydänäänet kuuluu, mutta kyllä kuului vielä paremmin neuvolan aataminaikaisennäköisellä vehkeellä.
Nyt oon flunssassa. Oli jo viikonloppuna veto ihan pois ja arvelin, että olisin tulossa kipeeksi. Hyvin se elimistö veti voimat ihan pois ja nukutti vaan. Kunnon tauti iski kuitenkin vasta eilen ja lähdin etuajassa töistä. Kävin varmuudeksi lekurissa. Pari päivää vaan saikkua. Just olin vuodenvaihteessa pitkään tosi kipeenä ja nyt taas. Tuntuu, että tää raskaus todella laskee immuniteettiä, koska normisti oon kerran vuodessa kipee.
Ootteko muut sairastellu normaalia enemmän?
Mä oon vaihtelevaa mieltä
vatsan kasvusta. Välillä, kun se näyttää oikein vauvamasulta, oon iloinen siitä ja haluan sitä esitellä, mutta toisina hetkinä näytän vaan lihonneelta ja painoa mullekin on tullut jo 4-5kg, mikä tuntuu ihan kauheelta, kun just sain vaivalla viime kesänä laihdutettua 3kg ja nyt se tuli hujauksessa takaisin, vaikka pysyi niinkin kauan poissa. Välillä tuntuu, että maha on iso vain
ummetuksen takia.
Eli täälläkin on sitä vaivaa. Popsin siihen luumuja ja yritän juoda paljon vettä. Olisin ehkä ihan sinut ja pelkästään iloinen rintojen ja vatsan kasvusta, jos en kokisi, että oon lihonnutkin ihan turhaan tässä ohessa. On vaan tosi vaikea syödä yhtä ajatuksella kuin normaalisti. Suurin osa housuista puristaa jo liikaa vyötäröltä ja hiljalleen myös takapuolesta/reisistä
:/
Töissä en ole vielä kertonut ja oon saanu vaatteilla hyvin mahan peitettyäkin. Jännittää ihan kauheesti kertoa, kun oon koeajalla ja en oo mielestäni ollu yhtä ahkera kuin normaalisti pystyisin. Raskaus on haitannut paljon yöunia ja väsymys ottaa veronsa. En tiedä vielä milloin kerron. Siitäkin oon jokatoinen päivä toista mieltä ja jokatoinen toista.
Vitamiineista: Mä syön Multivitan raskausvitamiineja ja raskausomegoja. Lisäksi lääkärisisko just suositteli syömään myös maitohappobakteereita ja niistäkin kantsii kuulemma vaihdella välillä purkin merkkiä, kun niissä on pikkusen eri koostumukset. Ostin sit Gefiluksen tabuja. Juon myös välillä mm. asidofilus-piimää, joka maistuikin ihan sika maukkaalta!
Toivottavasti ette tuskastu pitkästä tekstistä. Tuli paljon asiaa, kun en ole moneen päivään ennättänyt kirjoitella, ainoastaan olen lukenut päivittäin teidän kuulumisia!
Minnianna ja Tirri 14+1