Onnea
Napsille! Tietenkään tuo raskaushematooma ei kuulosta hyvältä mutta ilmeisesti loppu hyvin kaikki hyvin? Toivottavasti näin
Mimzylle ja
Velmuttarelle kiitokset vauvakuulumisista, niitä on niin mukava lukea
Morelille tsemppiä käynnistykseen! Pidetään peukkuja että kaikki menee niin kuin pitääkin ja saat vauvan pian syliin
Ilokarpalo, toivotaan kovasti että supistukset jatkuisivat! Mutta että homma etenisi, on varmasti raskasta olla noin kipeä pitkään...
Vuuti, meillä on pari kummia mietittynä ja pyydettynä. Tosin toisen kohdalla saatetaan kyllä perua pyyntö, tai ainakin varmistetaan että haluaako hän nyt oikeasti kummiksi. Kun hänen vastaus pyyntöön oli sellainen että joo, mutta tämän jälkeen en kyllä ala kummiksi enää yhdellekään lapselle. Ymmärrän kyllä hyvin, jos kummiuden kokee rasitteeksi, meille siinä on kuitenkin kyse tärkeästä asiasta joten haluamme sellaiset kummit jotka kummiksi haluavat
Yhteensä vauvalle tulee luultavasti kolme kummia, joten mietinnässä on vielä yksi tai kaksi kummia, vähän riippuen siitä että haluaako tämä yksi valittu nyt kummiksi vai ei. Luultavasti loput päätökset tehdään kunhan vauveli on syntynyt.
Ja omaa napaa, nyt on kyllä vähän epätietoinen olo! Ällövaroitus ja anteeksipyyntö jo etukäteen, mutta pakko kertoa. Mulla hulahti tänään aamulla kun nousin sängystä, jotain kirkasta ja läpinäkyvää nestettä oikein kunnolla pikkareihin. Niin paljon että vaihtoon menivät. Pissaa se ei ollut, joten joko vetistä valkovuotoa tai sitten lapsivettä. Mutta kumpaa? Nettiä lukemalla en tietenkään tullut hullua hurskaammaksi asian suhteen.... Valkovuoto mulla on ollut viime päivinä aika paksua tavaraa, eilenkin lenkillä sitä hulahteli pikkareihin reilusti ja kun tulin kotiin ja tarkistin asian, ei ollut epäilystäkään siitä mitä se oli. Eli voiko se näin yhtäkkiä muuttua ihan vetiseksi ja kirkkaaksi? Olen jo tottunut siihen että pikkarit ovat vähän väliä märät ja kaipaavat vaihtoa, joko hikoilun, valkovuodon tai pissalirahdusten vuoksi, mutta tämä oli ihan erilainen hulahdus. Jos tiedätte mitä tarkoitan
Netissä luki että valkovuoto voi haista makealle, vähän samalle kuin siemenneste. No, parin viime päivän aikana pikkareista on tullut sellainen siemennesteen tuoksahdus, eikä se ole ollut sitä itseään.. Olen ajatellut että onkohan minulla taas joku oireeton hiivatulehdus, sillä kyllä tuollaista tuoksua on ollut joskus muulloinkin. Ja nyt sitten tietysti rupesin aattelemaan, että onkohan se ollut lapsivettä.... Kaiken lisäksi eilen kun olin vessassa, mahasta kuului sellainen kunnon naksahdus. En ole ikinä kuullut sellaista aikaisemmin, ja olin ihan että mitä ihmettä? Tiedän, että vauvan luut saattaa naksua tai kalvot paukkua, no nyt tietysti mietin että menikö kalvot rikki? Mutta eikö sitä lapsivettä pitäisi valua sitten oikein kunnolla? Huomaattehan miten sekaisin olen tämän asian kanssa
Taidan tehdä niin että lähden käymään koiran kanssa lenkillä ja seurailen tuleeko vuotoa lisää.. Toivon kyllä kovasti että se olisi lapsivettä mutta että sitä tulisi niin reilusti että ei tarvitsisi empiä. Jos sitä vuotoa tulee enemmän, pitänee soittaa synnärille. Ja ehkä laitan tämän päivän aikana sairaalakassin lopulta valmiiksi, ihan kaiken varalta.. Olen pantannut sen laittamista kun tuntuu siltä, että sitten se seisoo tuossa odottamassa seuraavat kolme viikkoa eikä mitään tapahdu
No joo, olipa sekava selostus, kiitos ja anteeksi.
Hispula ja LL 38+6