Syyskuun Söpöläiset 2014 -tammikuussa-

Mulle Vauva-lehti jo tuleekin kun sillon syksyllä olin raskaana ja ehdin jo tilata (tilaajalahjana oli hoitokassi sillon), kauheesti en siinä keskenmenon jälkeen sit lueskellut niitä vaan laitoin laatikkoon, nyt niitä onkin ihan kiva lueskella! :)

En tiennykään että psylliumkin auttaa. Mulla sitä on kaapissa vhh-leivontaa varten. Pitääkin kokeilla huomenna laittaa johonkin jugurttiin tai viiliin sekaan! :) Kiitti vinkistä! :) Huomenna saankin tyydytyksen himoilleni kun menen veljen vaimon luo ja hän lupasi kokata mulle ihan aitoa intialaista ruokaa!!!! AH!!! ^_^ <3
 
Hei Iita_82! Ollaan näköjään samaa mainiota vuosikertaa ja esikoisetkin saman ikäiset, omani syntyi 11/2012 :) Mullakin yksi km takana 06/2013 ja nyt pelonsekaisin tuntein täällä jännitetään. Uskaltauduin silti pohdiskelemaan alustavia vaunuvaihtoehtoja ja mietin tarvitseekohan sitä tuplia tuolla ikäerolla. Ootkos itse ehtinyt noin pitkälle ajatuksissa? :)
Olettekos muut aloittaneet jo masun rasvauksen? Eihän siitä todistettua hyötyä ole, mutta itse en uskalla jättää väliin. Edellisessä onnistuneessa raskaudessa rasvasin ahkerasti ja selvisin parilla viirulla. Niidenkin alut olivat itseasiassa ilmaantuneet ennen koko raskautta ja revähtivät enempi sitten masun kasvaessa. Perus-niveaa olen käyttänyt eli en kummempia erikoisrasvoja.

-Napsi 5+3-
 
Hei vaan! Nyt täytyy myöntää, että oon seurannu tätä ketjua ihan alusta asti joka päivä ja nyt voisin vihdoin ilmottautua mukaan.

12.9. / Aniko / 34v / 1. / KOS

Mulla oli tänään eka neuvola aamulla, jossa mies mukana ja varhaisultra illalla, johon jouduin menemään yksin. Tiedoksi mminille (ja muillekin), kävin Femedassa Olavi Ylikorkalalla - aivan ihana herrasmies, täältä kanssa isot suosittelut!! Ultra alakautta, mutta ei ollenkaan epämiellyttävä kokemus. Olavi näytti ruudulta missä näkyy mikäkin ja kertoi koko ajan samalla. Ja mikä tärkeintä, syke löytyi ja oikeasta paikkaa! :heart: Koko 13.0 mm vastasi juuri tätä päivää 7+3. Nyt putosi suuri kivi sydämeltä ja seuraavaksi jännitetään varmaan nt-ultraa. On tää kyllä huikee fiilis! :)

Aniko ja pomppi 7+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Heippa! No täällä vielä yksi uusi..josko mukaan mahtuisi? Viikonlopulla testin tein ja tämän keskusteluketjun lukasin läpi. Alullaan vielä ollaan 5+1, mutta rohkaistuin mukaan kuitenkin, jotenkin tuntuu että tekisi mieli kaikille asiasta kertoa, mutta maltetaampa vielä. Meillä takana keskenmeno rv12+0 viime lokakuussa, joten nyt peukut pystyyn tämän kanssa. Aikasempi lapsonen on 02/11.. Kovasti tuo meinaa paleltaa ja varsinkin iltaisin maha on turvonnut ihan kamalasti. Flunssankin pukkas, plaah, oli niin hyvä kuntokuurikin meneillään..

28.9. / Miumaukku / 34 /2.lapsi / OYS
 
Minullakin varhaisultra nyt käyty. Sydän siellä sykki, pikkuinen oli pienenpieni, mitta oli 6+2 vaikka selkeän ja tikutetun oviksen mukaan laskettuna 6+5. Uskon omiin laskelmiini toistaiseksi ja siirtelen laskettua aikaa vasta jos seuraava ultra niin sanoo.

Ihana olo, kyllä kannatti maksaa tuo ultra. Nyt voi sitten ryhtyä elämään tämän mukaan suotta pelkäämättä, näin päätin.
 
Hei! Minut voi poistaa. Tuulimuna, huomenna lääkkeellinen tyhjennys. :/ Luonto ratkaisi tämän yllätyksen omalla tavallaan. Surullinen olo, olin jo mielessäni valmis siihen pikku yllärikolmoseen... :/ Mutta se oli meidän osalta siinä, mies hakeutuu nyt vasektomiaan... Onnea kaikille odotukseen!
 
Riekonmarja voi surku!!! Otan osaa, se on kova paikka kyllä, tuoreessa muistissa! :(
Toivotaan että onnistuu se lääkkeellinen eka yrittämällä etkä joudu kauaa kärsimään sen kanssa! :( Harmi juttu kyllä, jaksamisia teille! :hug:
 
Kauheen kurjaa.mite enempi viikkoja kertyy sen kamalampaa kun tottuu ajatukseen. Itselläkin ylläri raskaus ja alkushokin jälkeen jo niiiiiiiiiiin odotettu.Kyllä jos tämä kesken menisi niin varmaan kokisin jo menettäneeni kolmannen lapseni :( ymmärrän riekonmarja tuskasi.piti lisää kirjottaa kun tää on niin surullista :)
 
Riekonmarja voimia. :hug: Todella ikävä juttu!

Aniko kiva kuulla sun kokemuksia siitä lääkäristä! Hyvillä mielin voi sitten mennä. :) Mulle ei ole kyllä paljoakaan merkitystä, onko mies vai nainen. Kerran tuntu vähän hämmentävältä, kun terveyskeskuksessa oli mieslääkäri ja niin nuori ja komia! ;D Mutta hän käyttäytyi niin kuin tekisi tylsää rutiinitoimenpidettä, joten itsekin siinä sitte rentoutui.

Täällä on pahoinvointia 24/7. Hampaiden pesusta tullut kamalaa yökkäilemistä. Äsken vähän oksensin, mikään ruokakaan ei maistu ja huoh... Olis työpäivä, mutta jätän nyt välistä. Käyn siis vaan sillon tällön töissä, ja harmittaa, kun ei vaan ole voimia mennä. Rahahanoihin heti vaikuttaa yksikin peruutettu työvuoro.
 
Niin se tuhruilu taas alkoi ja pelkään poistuvani kohta joukostanne. Edellinen meni kesken samalla tavalla, pientä tuhrua vain ja se oli sitten siinä. Tein juuri raskaustestinkin ja minusta se viiva näytti haalistuneelta vaikka heti ilmaantuikin. Tämä pää ei kestä toista kertaa...itkettää.

-Napsi 5+4(?)-
 
Mmini, mä kävin myös Olavi Ylikorkalalla, ja pelkästään hyvää sanottavaa! Ultra tosiaan tehtiin alakautta, mutta ei sitä edes huomannut kun seurasi mitä näytöllä näkyy. Suosittelen ehdottomasti! Eikä hintakaan ollut paha, alle 80€.

Mä oon hoitovapaalla ja teen keikkaa n.2-4 vuoroa viikossa. Aamuisin oon oksentanut niinkuin tänäänkin, mutta meen iltavuoroon niin silloin olo on yleensä jo parempi. Ei oo paljon varaa jättää vuoroja välistä. Yhden vuoron peruin pahoinvoinnin takia, ja kamala morkkis tuli heti...

-Sorel 8+6
 
Kyllä noilla oireilla pääset varmasti lääkärin kautta lähetteellä ultraankin jos haluat. Ainakin mut ajettiin viimeksi oman mielenterveyteni takia heti keskussairaalaan päivystävän gynen tutkittavaksi, jossa valitettavasti todettiin kylläkin kohdun lähes tyhjenneen ja keskenmenon olleen käynnissä.

Jokatapauksessa voisit mennä tarkistamaan tilanteen..Mun ystäväni ja 1v vauvan äiti raskaudessaan pelästyi verenvuotoa ja pääsi heti seuraavana päivänä tarkistusultraan kun soitti neuvolatädille... :-o

t. Emeli 6+3
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Me oltiin eilen neuvolassa. Meillä kävi hyvä tuuri, neuvolantäti oli oikein mukava ja sen kanssa oli helppo ja hauska jutella kaikesta :) Jäi oikein hyvä mieli.
Ensimmäinen ultra, labra ja lääkäriaika saatu, ovat sitten maaliskuun alussa. Siitä se rumba sitten alkaa. Helmikuun saa vielä "rauhoittua" ja ehkä pelätä sitten pahinta. Varhaisultraan lähtö on vielä kiikun kaakun. Ensin ajattelin, etten mene, kun maksaa niin älyttömästi (200e) mutta meillä on ollut nyt muissa asioissa niin paljon vaikeuksia ja takapakkeja, että tekis mieli käydä varmistamassa edes tämä asia. Toisaalta se voi yhä mennä kesken myös sen varhaisultran jälkeen, joten täytyy tarkkaan miettiä, haluaako riskivaiheessa vielä tietääkkään.

Ruoka maistuu, mahaa turvottaa ja pierettää :D Pieniä "menkkakipuja" eli kohdun kasvukipuja on aina välillä, pääasiassa iltaisin. Menevät yhtä nopeasti, kuin tulevatkin, joten nyt uskaltaa jo rentoutua :) Muutoin täysin oireettomana mennään edelleen. Ei pahoinvointia, rintojen arkuutta tai mitään..

Nuorallatanssija 7+0
 
Viimeksi muokattu:
Mä ostin kotidopplerin kans :D

Sain kuunnella ystäväni 36 rv mahaa sillä ja se oli aivan ihanaa. Ne kehus et on sillä isäkin saanut osallistua paremmin ja toiseks et jos tuli paha aavistus et kaikki ei ole hyvin, sai paremman mielen kun kuuli äänet. Tolla näkyy näytölläkin se syke.

Ei kannattane odottaa et vielä kuuluisi, mut pakkoha sitä oli kokeilla :D Tän ystäväpariskunnan kanssa sitten mun olematonta vauvamasua ultrattiin.. Ja saatiin hetkittäin näyttöön isoja lukemia kuin 150-160. Ja oma sykkeeni näkyi siinä 70-80paikkeilla.. Hah, kuviteltuja noi "vauvvansykkeet" varmaankin näillä viikoilla mut samapa tuo. Oli hauskaa :D

Sit 12viikolla ihan todenteolla jos sais kuulumaan.. Jos ei vielä sillon niin sit myöhemmin. Aion ol stressaamati siitä jos ei silloin aina kuulu, koska sehän on monen tekijän summa eikä mikään idioottivarma vehje. Jos ees kerran kuitenki neuvolan /lekurin ultrasss todettas syke kuitenkin eka :)
 
Riekonmarja :hug: voi kurjuuksien kurjuus. Voimia hirveästi!

Samoin Napsille, toivotaan että olisi vain väärä hälytys!

Minulla on ollut plussasta asti sellainen olo, että ihan kuin olisi virtsatietulehdus tulossa. Välillä oireet voimistuvat, välillä loppuvat kokonaan. Outoa. Kävinkin eilen lääkärissä, mutta näyte ainakin oli ihan puhdas. Kumma juttu. Onko muilla ollut samanlaista?

Kolme yötä varhaisultraan! Jännittää ja pelottaa. Jotenkin tuntuu että kaikki on hyvin, mutta pää kehittelee kauhukuvia ihan varmuuden vuoksi.

Jos ultrassa on kaikki hyvin, niin ensi viikolla pitää varmaan soitella sairaalaan. Olen parin viikon päästä aloittamassa tiivistä terapia/kuntoutus/jotainjaksoa, mikä tarkoittaa sitä, että sairaalassa pitäisi olla klo 8.30-15.00 n. kuukauden ajan. Muuten raskaus ei varmaan mitään erikoisjärjestelyitä aiheuta, mutta pahoinvoinnin takia olisi kiva syödä vähintäänkin parin tunnin välein... No, kai ne moisesta joustaa. Hatunnosto kyllä teille, jotka töissä käytte. Ei onnistuisi minulta. :D

Fritang 6+4
 
Heippa,

Saiskos tänne vielä tulla mukaan kirjottelee. Oon jo muutaman viikon lukenu teidän keskustelua ja nyt uskaltautuisin mukaan. :) Meille tulossa tämmönen pieni ylläri.

Uuden vuoden alla oltiin minun vanhemmilla ja kirosin kun menkat on myöhäsä ja palelee niin hurjasti. Päätin et jahka kotiin päästää ni käyn ostamassa testin. 2.1. tein sitten vihdoin testin ja tulos oli aika ylläri. Hurjan vahva plussa. Hieman kauhistutti, koska minulla piti olla kuparikierukka ja samoin laskimotukoksen takia minulla marevan käytössä. 3.1. painelin terveysasemalle kertomaan tilanteen ja sain aika tylyn vastaanoton lääkäriltä, joka kummasteli että miten ihmeessä oon menny tekemään testin, että enhän voi olla raskaana kun on kierukka. Lääkäri tutki ja tosiaan kierukka paikoillaan. Konsultoi gynekologia ja otettiin kierukka pois ja vaihettiin lääkitys Klexaneen.

Viime viikon tiistaina pääsin käymään Naistenklinikalla. Siellä tarkistettiin tilanne ja viikkoja vastaava pieni hyyppä se siellä kölli ja sydänkin löi hienosti. Tänään olin neuvolassa ja siellä puolellakin kaikki ok. Kauhee kasa lappusia taas kotiutettu.
Tämähän on meidän toinen lapsi myös. Poika on syntynyt 12/12 :)

Pahasta olosta oon jo jokusen viikon kärsiny ja olinki viime viikon sairaslomalla. Edellisessä raskaudessa ei ollut tämmöstä. Myös plussan jälkeen viikon päästä alko vähän tuhruttelemaan, pyyhkiessä tuli vähän paperiin, mutta näköjään hyypällä kaikki hyvin. :)

2.9./ mirkkunen_ / 25 / 2. / NKL
 
Omaa napaa vain...Huh, osaapa olla kauheaa tämä epätietoisuus. Sairaala käski pysyä kotona, neuvola ehdotti puhelua tervariin ja pyyntöä saada lähete lääkäriltä sairaalaan. Jo on mutkia sanon minä. Yksityinenkin toki olisi mutta näinköhän siellä mitään muutenkaan näkyisi näillä viikoilla. Tuhru loppunut sitten aamun eikä ainakaan juuri nyt kouristele. Jotenkin tuo vuodon runsastumisen odottelu tuntuu hölmöltä kun ei se viimeksikään runsastunut. Kerran tuli tunnin tuhrua ja ultrassa kolmen viikon päästä todettiin vauvan kuolleen jo pari päivää tuhrun jälkeen. Keskeytynyt keskenmeno oli siis se.
Yritän tässä parhaani mukaan viihdyttää tuota ihanaa esikoista ja häneltä olen onneksi saanut paljon lämpimiä haleja lohduksi.
Kiitos paljon kannustuksesta! Kyllä täältä on pudonnut jo ihan tarpeeksi monta.
-Napsi-
 
No nyt ei voi pöllämystyneempi olo olla. Menin siis nyt aamulla gynen polille lopulliseen tsekkiin, odottaen saavani lääkkeet sitä kohdun tyhjennystä varten. No miten kävikään.... Siellä kohdussa sykki pieni sydän!!!!

Piti kysyä kaksi kertaa lääkäriltä, että mitä?, kun hän sanoi, että normaali alkuraskaus näyttäisi olevan, ja sikiöllä sykekin todettu....

Mulle siis anoi lääkäri eka kerran puolitoista viikkoa sitten, että ei ole normaali raskaus, ja sama tuomio tuli viime perjantaina. Sen jälkeen alkoi tuhruttelu, vertakin tuli hetken aikaa, joka loppui sitten alkuunsa. Onneksi löääkäri päätti otattaa kuitenkin vielä yhden hcg:n ja määräsi ultran nyt alkuviikoksi. Viikon aikana hcg oli noussut 3000:sta 5000:een, ja polillakin totesivat, että olisi ehkä pitänyt vähän enemmän nousta...

Mie olen nyt ihan ymmälläni, mutta onnellinen. Olen vain 1,5 viikkoa nyt totutellut tähän ajatukseen, että se raskaus epäonnistui. Aborttia toivonut miehenikin sanoi vielä eilen illalla, että hän on tosi pahoillaan, että meni kesken, koska oli jo ajatellut, että ehkä sen kolmannen aika sittenkin vielä on....

Huh huh. Nyt naurattaa ja itkettää yhtä aikaa.
 
Vauva-lehden lahjatilaus

Vauva-lehti mullekin tullut. Se on mun mielestä ollut ihan kiva lehti :)

Jos jaksaa keplotella ihan pikkasen ni Vauva-lehden kanssa voi saada vaikka ja minkälaista tilaajalahjaa. Ed. Mammaryhmässä monet tilasivat Manducan kantorepun kun oli silloin valikoimassa. Sille vielä hyvä jälleenmyyntiarvo ni oli ihan hyvä kauppa. Nyt en katsonut mitä kaikkea löytyy, mutta kävin linkin teille hakemassa.
 

Yhteistyössä