Syyskuiset 2007

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mii83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi pitkästä aikaa.Poika täyttää ensi viikolla 8 kuukautta.Yhtään hammasta ei ole vieläkään tullut,mutta kuola valuu ja kaikki menee suuhun pienen raivon kera...
Meillä ei ryömitä vielä,käsillä työnnetään itseä taaksepäin ja pyöritään ympäri kovasti.
Yöt on ollu tosi levottomia,pari kolme kertaa herää kovan juttelun/huutelun kanssa ja yöllä on taas palattu syöntihommiin.Yritin antaa vettä mutta ei auta,nukahtaa vasta kun saa maitoa.Kalasta eikä munasta ole tullut mitään oireita eli uusia makuja on tullut kovasti.
Meille on sitten tulossa jo seuraava.Tammikuussa on laskettu aika.Yllätyin tosissaan että näin pian..Kovasti mietityttää miten tämä raskaus menee kun edellisestä on niinkin vähän aikaa.No aika näyttää...

ISOMASU ONNEA!!! Sua jännittää varmasti, mutta kaikki mene varmasti ihan hyvin :)

Viime yönä nukuttiin taas hyvin, yhdeksästä neljään, sitten tissiä ja nukuttiin vielä puoli seitsemään. Vaihtelevaa on... niinkuin kuullostaa muillakin olevan. Laitoin eilen makkarin ikkunaan tummat lakanat verhojen alle ja nyt on taas yöllä ihan pimeää. Ajattelin, että kun on jo niin valosaa, niin poika yöllä herätessään luulee olevan jo aamu ja aloittaa jutustelun. Meillä kun tuo aamu tuntuu muuttuvan koko ajan aikaisemmaksi ja aikaisemmaksi. Katsotaan onko tuosta apua. Itsestä ainakin tuntui mukavammalta, kun yöllä tisuttelun aikaan ei "aurinko paistanut silmään". Sain unenpäästä hyvin kiinni.

Vielä kerran onnea Isomasu!!! Ihan kylmät väreet menee selkäpiitä... siis hyvässä mielessä :D (=vauvakuumetta pukkaa)

Onnea Isomasulle!!!

Meillä myös tyttö nukahtaa itsekseen illalla omaan sänkyyn. Tytöllä käytössä tutti ja uniriepu, jota vasten usein painaa päänsä nukkuessaan. Päiväunet nukkuu vaunuissa. Meillä nukutaan yleensä kahdet päiväunet, joskus harvoin vielä kolmet. Yöunet ovat pituudeltaan 11-12 tuntia. Meillä selkeästi kahdet päiväunet ovat parantaneet yöunen laatua ja pituutta. Meillä myös käytössä pimennysverho makuuhuoneessa.

Yöt on välillä levottomia. Tyttö heräilee usein ja rauhoittuminen uudestaan nukkumaan on välillä vaikeaa. Usein rauhoittuu vasta rinnalle ja sen jälkeen nukahtaa. Parina viime yönä olen joutunut imettämään keskimäärin kolme kertaa. Aiemmin riitti tutin laittaminen, mutta se ei enää aina tehoa. Tiedän, ettei ole pitemmän päälle hyvä juttu aina imettää, jotta tyttö rauhoittuisi uudelleen nukkumaan. Sitä vaan haluaa itsekin päästä takaisin nukkumaan mahdollisimman pian. Olen kokeillut myös tassuttelua ja veden antamista, mutta ne eivät tehoa meillä ollenkaan.

Meillä tyttö oppi vastikään ryömimään ja on myös usein tulossa kiinni äidin housun lahkeeseen ja haluaa syliin. Muutenkin tuntuu, että äiti on tullut entistäkin tärkeämmäksi. Jos käväisen hetkeksi toisessa huoneessa, alkaa heti mahdoton huuto. Tyttö myös usein tarkistelee leikkiessään, että olenhan paikalla ja haluaa usein syliin. Joskus esim. päiväunilta herätessään unisena ei kelpaa edes isin syli vaan on päästävä äidin syliin.

ONNEA ISOMASU! Hieman kateellisena sun uutisesta. Itsellä yhä enemmän tilaa valtaa ajatuksissa pikkukakkonen. Suunnitelmissa olis,et ehkäisy jätettäisiin pois syksyllä mut jotenkin vois antaa vauvalle mahdollisuuden tulla jo nyt. Näin sanoo tunne puoli mut järkipuoli on aivan toista mieltä.

Meillä on tyttö nukutettu omaan sänkyyn nyt 4 iltana. Sänkyynmenosta nukahtamiseen on kulunut korkeintaan 30min. Jompi kumpi vanhemmista on ollut sängyn vieressä ja pitänyt huolen, ettei tyttö pääse konttausasentoon. Hieman on silitelty tai pidetty kädestä muttei muuta. Nukahtamisen jälkeen uni on tosi levotonta ensimmäiset pari-kolme tuntia. Tyttö nauraa, itkee ja juttelee unissaan, itkee tutin perään ja välillä konttaa sängyssään. Näiden juttujen loputtua tuntuu, et hän nukkuu samassa asennossa aamu 7. Viime yökin meni näin: Sänkyyn 21, nukahtaminen 21.20. Konttausasento, nauramista ääneen, tutin anto. Rauhoittuminen 23. Tutin anto 4 ja 6.30 aikoihin. Herääminen 7.10. Täytyy nyt vain meidän vanhempien olla jämynä tuon sänkyyn nukahtamisen kanssa. Ei saa äidillekään nuo klo 21 alkavat sarjat olla niin tärkeitä :)

Mukavaa viikonloppua!
Jo77

Meillä likka taisi nukkua koko yön heräämättä eli 20-05.40. Sata varma en ole että annoinko kerran vettä, veden anto taisi olla kyllä jo joskus kymmenen maissa. En siis ole varma. Esikoinen kyllä herätti kertaalleen yöllä kun halusi viereen. Likka on nyt kahtena aamuna halunnut ylös ennen kuutta. Vähän liian aikaista mulle, kun tyhmänä on kukkunut puolille öin.

Onnea Isomasu(ko)!

mii

Onnea Isomasulle minunkin puolestani! Aika huimaa.

Plääh, mies on matkoilla su-iltaan asti (lähti torstaina) mutta käytännössä olemme pojun kanssa kahden ma-iltaan, koska hän tulee vasta tosi myöhään su ja menee ma taas aikaisin töihin!

No, ei tässä muuten mitään, mutta meikäläisellä alkoi flunssa just torstaina. On ollut tosi kamala olo siitä asti. Ei todellakaan jaksaisi nousta 5.30 aamuisin, niin kuin meillä herätään... Toivottavasti tauti ei tartu poikaan.

Hän ei edelleenkään konttaa, vaikka on keikkunut konttausasennossa nyt jo varmaan 2 kk. Ryömimisvauhti sen sijaan vain kiihtyy.

Mukavaa viikonloppua, pysykää terveinä...
- Juulia

Onnittelut Isomasulle ja jaksamisia odotukseen!

Mä olen noita pienimpiä vaatteita laitellut kaapeista pois ja täytyy myöntää, että on vähän haikea olo. Ollaan nimittäin ajateltu, että meidän perhe on nyt tässä: kaksi ihanaa tyttöä ollaan saatu. Varmaan useimmille naisille tulee juuri haikea olo päätöksestä olla tekemättä enempää lapsia. Vaikka ainahan on se yllätysmomentin mahdollisuus... ;)

Kuopus on nyt oppinut istumaan ja voi mitä riemunkiljahduksia tämä uusi taito on saanut aikaan! Ja liikkuminen on rivakoitunut ja tutkimusmatkoja tehdään jo olohuoneesta keittiön puolelle. Liikkuminen on sellaista mittarimatotyyliä: jalat masun alle koukkuun, siitä ojennus ja sama uudelleen.

Yöt menee vaihtelevasti. Mutta aamulla on herätys ihan liian aikaisin (siis ennen kuutta)...

No nyt menen jännäämään (??) Eurovitsauksia. Miten nahkapaidat vetää ja pärjää (no kyllä Suomi ainakin on erikoinen ollut viisuvalinnoissaan ja se on hyvä se. Erotutaan edes jotenkin).

Maisku

Mä olin la-su viihteellä. Tai ihan kiltisti olin ystävien (alkujaan olivat vain nettiyheisön tuttuja, mutta nyt tosiystäviä) kanssa yhdellä talolla iltaa istumassa. Syötiin, saunottiin, uitiin järvessä, katsottiin viisuja, laulettiin singstaria ja juotiin ;o) Teki niin mielettömän hyvää että olen kuin uusi ihminen. Tässä sitä taas jaksaa pöyrittää arkea.

Meillä likka oppi tänään illalla kunnolla konttaamaan. Tuossa konttaili jo huoneesta toiseen. Ikää 8,5kk. Yöt ovat suht hyviä, 1-2 herätystä. Yleensä neljän pintaan otan viereen maidolle. Useampana aamuna on heräänyt ennen kuutta. Jospa huomenna nukkuisi pidempää kun valvoi tänään huomattavasti pidempää.

Mä myös olen tehnyt päätöstä että perhe on nyt tässä. Olen myynyt pieniä vaatteita pois ja samoin myös muita vauvan tarvikkeita. Tavallaan haikeata, mutta toisaaltaan hyvä olla kun päätös tehty ja miehen kanssa molemmat olemme sitä mieltä että 2 lasta on hyvä määrä.

mii

Mii, kiva kun oot päässyt rentoutumaan ystävien kesken. Tekisi varmaan hyvää itse kullekin äidille pieni irtiotto arjesta.

Mulla toistaiseksi vielä imetys rajoittaa aika lailla omia menoja. Kyllä neiti pärjää isin tai isovanhempien kanssa useamman tunnin, mutta varsinkin illasta äiti on tosi tärkeä. Tässä miehen kanssa suunniteltiin kahdenkeskistä aikaa ulkona syömisen merkeissä. Sitä kun välillä huomaa, että kahdenkeskinen aika ja parisuhteen hoitaminen jäävät liian vähälle arjen keskellä.

Meillä taas yöt olleet levottomia viime aikoina. Tyttö heräilee eikä meinaa rauhoittua muuten kuin rinnalle. Tässä vaiheessa kai yöimetyksen pitäisi vähentyä, mutta meillä se päinvastoin tuntuu lisääntyvän. Selkeästi tyttö ei vaikuta aina nälkäiseltä, mutta äidin läheisyys rauhoittaa. Muutenkin meillä menossa vaihe, jossa äiti on päivisinkin tosi tärkeä. Eiköhän se jossain vaiheessa helpota...

Onnea isomasulle! Tosi hieno juttu =)

Muutkin pohtineet lapsilukua, meillä annetaan pikku4 jossain vaiheessa tulla jos on tullakseen. Muttei ihan vielä... tars vähän käydä tienaamassa jossainvaiheessa ja talo kaipaa kyllä remonttia. Mutta jossainvaiheessa =)

Meillä likka herää kans siinä 4 aikaan maidolle, ei oo kun ihan pari yötä nukkunu nyt kokonaan. Onneks nukahtaa heti syötyään, aamut alkaa pikkutirpan osalta 7-8 maissa. Esikon kanssa nousen jo 6.50 (onneks kohta alkaa kesäloma hällä).

Mii päässy viihteelle =) Kyllä mullakin menojalkaa välillä vipattaa... Heinäkuussa on kaverini polttarit ja häissä elokuussa olen kaason roolissa kekkuloimassa =) sillon sit ainaki vähän viihdettä luvassa

nyt aamukaffelle

Hampaat tuli viimeinkin! Ei tarvinnu lähtee tekari-kauppaan :D Ihmeen vähillä oireilla tulivat, ehkä vähän kärttysämpi ollut.. tai sitten ei.

Syyskuussa sitten töihin, alkaa tulla jo ahdistus-oireita, vaikka yritän olla ajattelematta koko asiaa. Sain juuri päätöksen osittaisesta hoitovapaasta ja päivähoitopaikasta. Poika pääsee just sinne minne haluttiin, naapuritaloon pieneen ryhmäpäiväkotiin. Lähinnä jännittää pojan (ja mun!) reagointi ja miten jaksaa olla töissä jos yöt on vielä rikkonaisia. Toisaalta tykkään mennä töihin, saan siitä kuitenkin erilaista tyydytystä kuin kotona olosta. Ja rahaa on aina kiva saada ;)

Mukavalta kuullosti Miin illanvietto! Ihan kateeks käy. Ajattelin käydä katsomassa sen uuden "Sinkkuelämää"-leffan, näin eilen mainoksen töllössä. Ihan itsekseni menen sinne pimeään istumaan hillitön popkorni-satsi ja litra limua sylissä :)

Mä haluun kans nyt kahvia, ennenkuin poika-kulta herää päikkäreiltä. Pannu porisemaan :)

Nyt toi likka ottaa kehitysaskelia koko ajan. Tänään nousi pinnasängyssä seisomaan. Ja neljäs hammaskin kilisee lusikalla kokeiltuna. Nyt on sitten alhaalla etuhampaat (kunnolla läpi) ja ylhäällä kakkoset. Yläetuhampaiden ekat piikit tulevat minä hetkenä tahansa ikenen läpi ja tuloillaan on myös ala kakkoset.

mii

Meilläkin mentiin kehityksessä askel eteenpäin kun pikkulikka nousi pinniksen reunaa vasten seisomaan. Onks se nyt niin, että vauva-aika on taakse jäänyttä elämää... Ja aamuyöllä neiti alkoi siinä ennen viittä meditoimaan: istui sängyssä ja hymisi/ynisi. Maitotankkauksella ja sinnikkäällä nukuttamisella sain neitisen lopulta nukahtamaan uudestaan. Itekki olin ihan pelit seis, mutta onneksi sain nukkua vielä vähän kun isäntä hoiti isomman tytön aamupalalle.

Joo, kyllä olis kiva päästä vähän 'baanalle'. Meillä ei vain iltanukuttaminen onnistu isännän johdolla, se tuli eilen todistettua. Kävin kaupoilla ja tulin kotiin lasten iltapuuhien aikaan ja nuorempi piti mahdottoman huudon. Oli silminnähden ilahtunut minun näkemisestä ja nukuttamisessakin meni tavallista kauemmin, kun neiti niin kovasti lirkutteli äipälle :) Hirveän herttaista toisaalta, mutta vähän huolestuttavaakin meikäläisen kannalta,jos isä ei kelpaa nukuttajaksi... Noh, taitaa olla harjoituksen puutetta.

Kuulostaa niin tutulta nuo miin ja Maiskun jutut. Meillä tyttö nousi eilen myös seisomaan pinnasängyssä. Ja kaikki mikä on lattiatasoa ylempänä, kiinnostaa. Näihin yritetään päästä käsiksi polvillaan ja sitten vahinkoja sattuu. Ihme, kun otsa tai takaraivo ei ole aivan musta. Ainoastaan polvissa on konttaamisesta mustelmat.

Aikaisemmin tyttö ei ole ollut minun perään ollenkaan mutta nyt on sitäkin ilmassa. Hän tulee välillä kontaten mun luo ja haluaa syliin, katse seuraa huoneesta poistumisia, syöttämään ei kelpaa kukaan muu kuin äiti, jos äiti on näkyvissä. Olenkin yrittänyt olla pois keittiöstä isän syöttövuorojen aikana. Muuten tyttö antaa muiden hoitaa ja viihtyy ihmisten parissa todella hyvin. Kauppareissut ovat nykyään tytön suurinta huvia.

Mä olin n. kuukausi sitten toisen pienen lapsen äidin kanssa ulkona. En epäillyt yhtään isän selviytymistä ja kaikki olikin mennyt hyvin. Itsellä pää tuulettui ja sen jälkeen on taas jaksanut paremmin tätä arkea. Nyt olis suunnitteilla tytön vieminen yökylään mun siskolle. Me vanhemmat olemme ajatelleet vain olla, ehkä käydä syömässä ja elokuvissa tai sitten vain olla kotona sylitysten sohvan nurkassa elokuvaa katsellen ja karkkia syöden. Tämä yökyläily olis harjoituskerta heinäkuussa tapahtuvalle yökyläilylle. Meillä on eräät juhlat ja tyttö menee silloin yökylään jommalle kummalle isovanhemmista.

Mukavaa loppuviikkoa!
Jo77

Hampaita puskee kuin sieniä sateella. Tänään sitten tuli ikenestä läpi se viides hammas. Oiskohan huomenna vuorossa toinen yläetuhammas. Ala kakkoset eivät varmaankaan ehdi tähän samaan syssyyn. Jospa olisi pari viikkoa edes väliä, jotta joka ilta ei olisi hammasitkua.

Heips! Meillä olisi tarkoitus ostaa pojulle kesäksi a) matkarattaat b) joku kantoreppu (ergoreppu?). Kyselenkin teiltä, onko kokemuksia matkarattaista tai kantorepuista ja mitä suosittelisitte oman kokemuksenne perusteella?

Tervehdys pitkästä aikaa! :) Oltiin miehen työharjoittelun takia viime kuu toisella paikkakunnalla eikä väliaikaisessa asunnossamme ollut nettiä eli en päässyt pahemmin kuulumisia päivittelemään. Nyt ollaan kuitenkin taas linjoilla.

Ihan aluksi hurjasti onnea Isomasulle! :) Toivottavasti jakselet hyvin ja pikkuruinen masuasukki samoin. Onko ollut raskasta hoitaa esikoista kun on itse "puolikuntoinen"? Olen itse miettinyt tuota, et miten sitten pysyy esikoisen vauhdissa, jos joskus olisi pikkukakkonen tulossa. Milloin sulla Isomasu on muuten laskettu aika?

Joku kirjoitti täällä, että silikonisista (tai niistä pehmeistä) jääpalamuoteista irtoaisi jotain haitallista ainetta, jos niissä pakastaa muuta kuin vettä? Mistä tästä saa lisätietoa? Mitä ainetta niistä irtoaa ja mitä se voi aiheuttaa? Olen nimittäin itse pakastanut vauvanruokia Ikeasta ostettuihin jääpalamuotteihin ja kauhulla luin, että niistä voisi aiheutua jotain??!!

Juulia77, meillä on Ergo-kantoreppu ja voin suositella sitä erittäin lämpimästi! Se on tosi kätevä ja helppo käyttää, sopii sekä miehelle että minulle ja poika viihtyy siinä hyvin. :) Metsäretkistä ja makkaranpaistoreissuista onkin tullut meidän suuri huvi ja kauppaankaan ei enää tule lähdettyä ilman Ergoa. Onhan se hintava, mutta taatusti jokaisen euron arvoinen - ainakin minun mielestäni. Matkarattaita emme varmaan edes hanki ainakaan vielä, kun sitä Ergoa tulee käytettyä enemmän.

Meillä poika oppi vajaa kuukausi sitten ryömimään ja konttausaskeliakin otetaan muutama aina silloin tällöin. Hampaita on nyt 4 kpl ja lisää tuntuu olevan tulossa. Ruokahalu on valtava, ihan hirvittää välillä kun katsoo, millaisia määriä poika vetelee nassuun! Mutta kaipa vauvan voi antaa syödä niin paljon kuin haluaa...? :) Istumaan poika osaa mennä melkein itse ja lähtee siitä omatoimisesti liikkeelle. Jokeltelu on mieluista puuhaa, nyt lempihokema on "tätätätä" tai "tsäh"! ;)

Mukavaa ja aurinkoista viikkoa!

PP ja poju pian 9kk !!!

Hei, minä niistä jääpalamuoteista kirjoitin, ei ollut tarkoitus lietsoa paniikkia enkä tiedä irtoaako niistä yhtään mitään - kiinnitin vain huomiota siihen, että Ikean muotissa luki "for water only" tms. ja ostamassani toisessa silikoni(?)muotissa oli mukana lappu, jossa luki ettei pidä käyttää mehujen tms. pakastamiseen. Siksi aloin miettiä, että VOISIKO näistä irrota jotain vai miksi tällaiset ohjeet. Tai ehkä kyse on vaan jostain sellaisesta että muotit kestävät paremmin pelkässä vesikäytössä. En siis tiedä.

Mutta siksi siis kyselin miten muut ovat soseiden pakastamisen hoitaneet... :)

- Juulia

Juulia77: Meillä on ollut käytössä ihan vauva-ajasta asti Gracon Spree - matkarattaat. Ne olivat kaukalon kanssa kätevät, kun kaukalon sai kiinni. Nyt tyttö istuu niissä kauppareissuilla oikein tyytyväisenä ja nukkuminenkin onnistuu niissä oikein hyvin. Nämä rattaat ovat aika isokokoiset mutta siitä syystä ehkä myös tukevat. Rattaisiin kuului vakiona myös irrotettava jalkapeite, joka on ollut tosi tarpeellinen kylmillä ilmoilla. Meillä nämä rattaat ovat koko ajan autossa ja käytössä olleet tosi ahkerasti.

Gallup: oletteko aloittaneet pottatreenit ja jos olette, minkä ikäisenä?

Jo77

Meillä neiti tekee lähes poikkeuksetta kakan pottaan (tänään vaippaan, kun en päässyt viemään juuri sillä hetkellä potalle). Potta otettiin käyttöön n. 5kk iässä. Aika usein aamuisin tekee pissan myös pottaan. Meillä molemmat mukelot niin kovamahaisia että kakkaaminen helpointa potalle.

Esikoisen kanssa potta tuli käyttöön 4kk iässä. Kun meni hoitoon n. 10kk iässä, potasta tuli päivittäinen tuttavuus. Ei ollut mitään tarkoitusta vielä opetella kuivaksi, mutta silti käytiin satunnaisesti potalla, muutenkin kuin kakalla. Hoidossa poika istui muiden kanssa aina potalla. Kun poika oli 1,5v niin aloitettiin kuivaksi opettelu oikeasti. Parissa kuukaudessa pojasta tuli päiväkuiva ja samaan syssyyn jäi yövaippakin pois. Tuolloin oli tosin kesä ja poika juoksenteli alastomana pihalla ja pissi aina sinne sun tänne. Luulen että sillä tavalla oppi tunnistamaan pissahädän tunteen ja että sitten tarvii pissata.

Meillä on Emman jotkut matkarattaat. Ostettiin käytettyinä. Meidän käytössä olleet hyvät. Saan noiden päälle laitettua tukevasti kaukalon (vaikka ihan eri merkkiä, eikä rattaita suunniteltu kaukalokäyttöön). Mulla matkarattaat aina auton takakontissa, niin ei tarvi likkaa kannella kera kaukalon, ei jaksa oikein enää. Likka kyllä istuu noissa jo ihan hyvin. Esikoisen aikaa meillä oli sateenvarjorattaat, käytetyt myös. En muista enää edes merkkiä. Pitäisi tutkailla olisiko noi toiset rattaat hengissä. Ovat olleet ulkovarastossa eli voivat olla jo homeessa. Noi vanhemmat olisivat hyvät ottaa reissuun mukaan. Mennään talvella perheen kanssa (+miehen vanhemmat) etelään.

mii

Kakatettu ja pissatettu laitokselta asti. Nyt istuu terhakkaasti (tuettuna) potalla aina heräämisen ja syönnin jälkeen. Eipä meilläkään kuivaksi-opettelu ole tähtäimessä, vaan laiskuus ja nuukuus ;-) Niinkuin Miillä, myös meillä lähes kaikki kakat menee pottaan/pönttöön. Nyt ollaan myös bongattu muutamia kuivia vaippoja, jopa parin tunnin jälkeen! Taitaa pissatiheys pikkuhiljaa harventua, aiemmin kun lirautteli vähän väliä.

Aikaisempaa kokemustahan minulla ei ole, mutta voisin kuvitella että vielä tässä vaiheessa potan saa helposti osaksi päivärutiinia. Vauvat on myös sen verran pieniä, että niitä saa suht helposti pideltyä ja viihtymään potalla.

Matkarattaita kesäksi lähden minäkin tällä viikolla metsästelemään. Kirpparilta jos löytäis edullisen ja näpsäkän pelin. Meillähän on yhdistelmien ratasosa käytössä, mutta on vähän turhan iso. Talvikäytössä ne ovat taas sitten hyvät ja tukevat sohjossa kyntämiseen :)

Meillä noustiin kans viikonloppuna eka kertaa pystyyn tukea vasten. Tosi horjuvaa menoa!

Meillä kans pottatreenit alettu kaikkien tyttöjen kanssa n.6kk iässä. Vatsantoiminta on aika säännöllistä tälläkin ytyöllä, useinmiten kakkaa joko aamupalan jälkeen pottaan tai sitten lounaan jälkeen. ne onkin ne kerrat kun tirppa käy potalla istuskelemassa. Istuu jo hyvin, en tue mutta istun vieressä jos kupsahtaa nurin.
Meillä potatuksen ja osakestoilun motivaattorina toimii ihan puhtaasti RAHA... säästetään kaikessa missä pystytään...

Meillä on sekä matkarattaat että yhdistelmävaunut ostettu käytettynä. Esikoiselle aikoinaan (-oo) ostin käytettynä edellisvuoden Briot kovalla kantokopalla, ja kirpparilta ostin Carenan matkarattaat. Hyvin on näillä sotaratsuilla pärjätty ;)
Meillä on kans aina noi matkikset auton perässä, mutta liinaa tulee käytettyä melkein enemmän.

Meilläkin likka istuu jo tosi hyvin potalla itse. Kerran on kyllä kaatunut siitä ja löynyt päänsä. Esikoiselle tuli jokin hätä pihalla ja oli pakko kävästä äkkiä. Kun tulin takaisin ja pääsin lähes käden mitan etäisyydelle niin likka kaatui potan kanssa. Eli kyllä meilläkin pitää olla vahtimassa koko ajan, kun likka alkaa kurkotella kaikkeen kiinnostavaan.

Ässä: Millainen liina sulla on? Mulla trikoinen (luononpuuvillaa) pitkä. Musta toi on jotenkin kuuma. Osaisitko suositella jotain hyvää kesä liinaa ja mikä olisi hyvä liina 1v4kk kantamiseen sitten tulevaisuudessa.