Syylien poisto kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syyläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kaveri anto sellasen kotikonstin että ilmastointi teippiä päälle niin parin päivän päästä kun teipin ottaa pois niin syyläkin katoaa...en sit tiiä toimiiko mutta on tuo terveydenhoitoalalla että tuskin tuo valehtelikaan....

ainakin kuulemma ontelosyyliin toimii...miksei siis muihinki!!

Syylät on kyllä inhottavia!!!! :x Mulla on ollut joskus nuorena molemmat kädet ranteesta sormiin aivan syylien peitossa niin ettei puhdasta ihoa ollut. Niihin kokeiltiin kaikki mahdolliset lääkkeet mitä löytyi, niin suun kautta kuin paikallishoitonakin. Kaikki yöt nukuin hanskat kädessä. |O Lopulta ne sit lähti sairaalassa jäädyttämällä. Luojan kiitos, eivät oo tullu takas. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotikirurgi:
Mä leikkasin lapsena ihan itse syylän linkkuveistä apuna käyttäen pois..."leikkaus" onnistui, sillä syylä hävisi eikä enää koskaan tullut takaisin. Verta tuli ja kipeetä teki tottakai!!!!

oishan toikin yks mutta kun miehen jalkapohjassa nää syylät on seillä jalan "sisällä" enkä oikeen viittis lähtee puukolla kaivaa! |O tulee vielä kengästä otsaan.
faija sano että me pitää polttaa stendarilla ja tää ukko sit teki työtä käskettyä.. :D :ashamed: olipas pahan hajunen jalkapohja!!
lääkäri on jäädyttäny,verruxit ym on kokeiltu..ja silleen

Onko hän kokeillut sitä apteekissa valmistettavaa "mössöä"? Tiedän monia, jotka ovat saaneet syylät sillä pois.

ei ole kuulema.
täytyykin kysästä =)
ei muuten mutta valittaa aina töiden jälkeen kun on ensin 12tuntia seissyt,istunut,hyppinyt ja pomppinut että päkiät on ihan tulessa ja tekee kipeää.enkä yhtään ihmettele!

Mä leikkasin lapsena ihan itse syylän linkkuveistä apuna käyttäen pois..."leikkaus" onnistui, sillä syylä hävisi eikä enää koskaan tullut takaisin. Verta tuli ja kipeetä teki tottakai!!!!

oishan toikin yks mutta kun miehen jalkapohjassa nää syylät on seillä jalan "sisällä" enkä oikeen viittis lähtee puukolla kaivaa! |O tulee vielä kengästä otsaan.
faija sano että me pitää polttaa stendarilla ja tää ukko sit teki työtä käskettyä.. :D :ashamed: olipas pahan hajunen jalkapohja!!

Onko hän kokeillut sitä apteekissa valmistettavaa "mössöä"? Tiedän monia, jotka ovat saaneet syylät sillä pois.

ei ole kuulema.
täytyykin kysästä =)
ei muuten mutta valittaa aina töiden jälkeen kun on ensin 12tuntia seissyt,istunut,hyppinyt ja pomppinut että päkiät on ihan tulessa ja tekee kipeää.enkä yhtään ihmettele!

En ole muuten ihan varma saako sitä ilman reseptiä. Apteekissa kuitenkin valmistavat. Känsälaastarit(pyöreät, joissa reikä keskellä) auttavat aika hyvin siihen, että ei tunnu niin kipeältä kävellessä.

ei ole kuulema.
täytyykin kysästä =)

En ole muuten ihan varma saako sitä ilman reseptiä. Apteekissa kuitenkin valmistavat. Känsälaastarit(pyöreät, joissa reikä keskellä) auttavat aika hyvin siihen, että ei tunnu niin kipeältä kävellessä.

jos ei muuta niin sanon miehelle että kysäsee lääkäriltä jos eivät apteekista sitä suoraan myy.
pakko olla joku muu ratkaisu kun laser,maksaa tolkuttomasti ja sitten jos känsät/syylät tosi syvälle asti kasvaneet niin jäähän tuohon semmonen kuoppa ja sitten sairaslomaa parantumis ajaksi.. :(
ja on kipee kuiteskin!

Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
ja mulla oli kans ihon sisäinen ja kipeä mun syylä,se laastari auttaa kipuun ku suojaa ihoa.
kokeilkaa tätä vinkkiä, mulle neuvo apteekkari tämän.

ah,se kipu on tässä se kaikista akuutein homma.täytyy käydä hommamassa niitä laastareita.

ja se jeesusteippi ei pysy miehen jalassa kokopäivää,vaikka teippais jalan ympäri koksa jalka hikoaa kengässä (turvakenkä,eli varmaan 10000astetta lämpöä ja hiekeä per päivä)..kerran teippasin ihan ympäri ukon jalan ja siellä se oli ollu muutaman tunnin päästä varpaita kiusaamassa se teippi... |O :x

Leikkasin syylän saksilla pois. Verta tulee kivasti. Siinä syylässä olikin tunto, luulin että ei ole ja ronskisti nappasin irti ja sattui. Kasvaakohan takaisin?

Alkuperäinen kirjoittaja syyläinen ap:
Leikkasin syylän saksilla pois. Verta tulee kivasti. Siinä syylässä olikin tunto, luulin että ei ole ja ronskisti nappasin irti ja sattui. Kasvaakohan takaisin?
Melko varmasti kasvaa. Sillä syylällä kun on "juuri" siellä ihon sisällä. Kun nyt leikkelemäsi syylä on parantunut, osta sitä Wertnerin jäädytysjutskaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
laittakaa jeesusteippiä pala syylän päälle ja antakaa olla muutama päivä.lähtee syylät hyvin.työkaveri on poistanut näin itseltään jalkapohjasta syyliä

Ja mä poistin meidän kakkoselta sormesta syylän ilmastointiteipillä kun se oli reilu 1 v. Toimii!

Meille neuvolan terveydenhoitaja käski laittaa syyliin monta kertaa päivässä reilisti ihan tavallista perusvoidetta. Rasva tukuahduttaa syylän ja se tavallaan kuihtuu pois. Meillä ainakin tehosi hyvin ja syylät lähtivät kolmelta lapselta tällä konstilla. Ei verta eikä kipuja.. :) Kannattaa kokeilla!

Mulla on levinny syyliä, toisessa jalassa on useita, toisessa pari. Kukaan paitsi sukulaiset ei tiedä siitä.. Nolottaa ihan sikana, et joku näkee.. :((( Miten ne sais pois!!

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Meillä on ollut se jäädytystsydeemi. Nimeä en muista, mutta apteekista saa reseptittä jä syylät lähteneet kertakäsittelyllä.

Minä käytin verruxinia ja sen jälkeen kylmähoitoa (wartneria) ,eikä ole vieläkään auttanut.. syylät sen kuin laajenevat. ? mitä pitäisi tehdä?

mulla on kans etusormessa ja keskellä kämmentä syylä.. Tällä hetkellä koitan syylä/känsälaastareita.. tehookohan noikaan??? oon koittantut jäädytystä kerran, ei tepsinyt.. :( ja verruxiniäkin tuli koitettua, syylä vaan punoitti ja kasvoi :((( mitenköhän noi lähtis?...

Alkuperäinen kirjoittaja sss:
mulla on kans etusormessa ja keskellä kämmentä syylä.. Tällä hetkellä koitan syylä/känsälaastareita.. tehookohan noikaan??? oon koittantut jäädytystä kerran, ei tepsinyt.. :( ja verruxiniäkin tuli koitettua, syylä vaan punoitti ja kasvoi :((( mitenköhän noi lähtis?...

Mulla lähti sitkeä syylä sormesta sillä kun kävin 4 kertaa viikon välein sairaanhoitajan luona tk:ssa, hän jäädytti syylää hiilihappojäällä. Tartti muistaakseni lääkärin lähetteen tmv.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
laittakaa jeesusteippiä pala syylän päälle ja antakaa olla muutama päivä.lähtee syylät hyvin.työkaveri on poistanut näin itseltään jalkapohjasta syyliä

Samoin lähti mulla jalkapohjista. Laitoin voccaa alle ja teipit päälle. Takaisin eivät ole tulleet.

kokeilin noita salisyylilaastareita yli viikon, eikä tapahtunu oikeen mitään muutosta.. Syylät vähä pieneni. (Sanottiin, että 2-3 pv:ssä pitäis lähtee kokonaan pois.) Sitten mä luovutin kun oli niiiiin hidasta... Lääkäri sanoi että kerran viikossa pitäis käydä lääkärillä jäädyttämässä 6-8 vk:n ajan.. ja jotain kotihoitoja samalla.. katotaan nyt jaksanko mennä sinne.. ;s Kun noi häiritsee treeneissä harrastusta :( Aika kauan pitäis hoitaa noita, että sais ne poissssssssss ;(

mä oon laittanu nyt varmaan pari kolme kk:ta syyliin verruxinia ja yksi syylä 3:sta on antanut pienenemisen merkkejä. montakohan pulloa tuota pitää tuhlata että syylät lähtee. se kotijäädytys ei tehonnut näihin 3 syylään ollenkaan, silläkin sain vain yhden aiemman syylän katoamaan.

niin johan lähtee. Lisäksi laitoin laastaria päälle, jotta pysyy. Toimi meidän 5v. tytön syyliin kädessä ja jalkapohjassa! Syylää leikeltiin välillä, niin pieneni ja lopulta sain sen juurineen pois.

Jäädyttäny oon ite apteekista ostetulla jäädytyspakkauksella, eikä toiminut. Mulla oli jalkapohjissa sellasia "reikiä", eikös ne oo syyliä? Olivat sen kolme-neljä vuotta ja nyt puol vuotta sitten hävisivät, tiiä sitten miten kaikki hävis niin yhtäkkiä. Mistä muuten syylät tulee?

Wikipediassa luki näin: ''Syylä on pienehkö hyvänlaatuinen, vaaraton kasvain iholla. Hoitamattomina syylät paranevat parissa vuodessa joka toiselta potilaalta. Syylät saattavat uusiutua. SYYLÄT JOHTUVAT PAPILLOOMAVIRUKSESTA, jonka tartunta aiheuttaa syylän syntymisen. Syylä saattaa esiintyä lähes missä vain, mutta yleensä se tulee käteen tai jalkaan. Syylätartunnan saa jossain vaiheessa noin kymmenesosa lapsista.