Syylien poisto kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syyläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla oli joskus teininä syylä, joka itsepäisesti tuli aina samaan paikkaan uudestaan ja uudestaan.. Lopulta mulla meni siihen hermo ja revin sen pois juurineen... Vertahan siitä tuli ja paljon, mutta ei ole sen jälkeen tullut enää.. Ja hiivatin kipeää kävi... En kyllä toista kertaa tekisi samaa, enkä suosittele muillekaan, tuo jäähdytys systeemi kuulostaa ainakin hyvältä...

Mitenhän se kun syylän aiheuttaa papillooma-virus, eli sama kuin kondyloomassa, niin voiko syylää kokeilla poistaa kondylooman hoitoon tarkoitetulla penslaus-aineella?

Älä revi, kun et kuitenkaan saa sitä juurineen pois! Ja se syylästä tuleva veri kuulemma tartuttaa/levittää syyliä! En tiä onko totta, mutta niin mulle on sanottu.

Mulla on peukalossa ihan pieni syylä, joka aina vain tulee takaisin vaikka olen ainakin miljoona kertaa repinyt sen pois niin, että veri roiskuu. Ilmeisesti jää kuitenkin jotain, josta taas kasvaa. Se on siis niin pieni, ettei sitä ulkopuolinen helposti edes näe, jos ei tiedä. Ehkä1-1.5mm kokoinen. Mahtaako tuo jäädytysjuttu olla mahdollista käyttää niin pienelle alueelle? Onko se siis joku suihke vai minkälainen? Verruxinia olen joskus kauan sitten siihen käyttänyt. Muihin auttoikin mutta tähän ei. Varpaasta mulla jäädytettiin terveyskeskuksessa kun oli kanssa sitkeämpää laatua ja johan lähti.

Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Apoteekista saa Wartner merkkistä jäädytysmenetelmää. siitä riittää 12 hoitokertaan mutta pitäis lähtee ihan yhdellä kertaa. Hinta n. 30 e.

entäs sitten kun miehellä on esim päkiässä iso syylä,ja on levinny pahasti..lähteekös sillä?aletaan puhua jo isosta alueesta.
ei kuulema laserin alle oo varaa mennä (maksaa niin pirusti)

Mä leikkasin lapsena ihan itse syylän linkkuveistä apuna käyttäen pois..."leikkaus" onnistui, sillä syylä hävisi eikä enää koskaan tullut takaisin. Verta tuli ja kipeetä teki tottakai!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Kotikirurgi:
Mä leikkasin lapsena ihan itse syylän linkkuveistä apuna käyttäen pois..."leikkaus" onnistui, sillä syylä hävisi eikä enää koskaan tullut takaisin. Verta tuli ja kipeetä teki tottakai!!!!

oishan toikin yks mutta kun miehen jalkapohjassa nää syylät on seillä jalan "sisällä" enkä oikeen viittis lähtee puukolla kaivaa! |O tulee vielä kengästä otsaan.
faija sano että me pitää polttaa stendarilla ja tää ukko sit teki työtä käskettyä.. :D :ashamed: olipas pahan hajunen jalkapohja!!
lääkäri on jäädyttäny,verruxit ym on kokeiltu..ja silleen

Alkuperäinen kirjoittaja äitiliini -65:
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
Alkuperäinen kirjoittaja Maura:
pienile jäädytys

mikä toi verrux on? onko kertakäyttöinen vai laitetaanko useita kertoja?
Verruruxin maksaa 8,20 ? ( just ostettiin meille sitä ). Sitä sivellään syylän päälle aamuin illoin. Ainetta ei saa käyttää alle 7-vuotiaille.

tietä miksi ei alle 7v?vai paketista vain luit?

Alkuperäinen kirjoittaja äitiliini -65:
Alkuperäinen kirjoittaja Maura:
pienile jäädytys

mikä toi verrux on? onko kertakäyttöinen vai laitetaanko useita kertoja?
Verruruxin maksaa 8,20 ? ( just ostettiin meille sitä ). Sitä sivellään syylän päälle aamuin illoin. Ainetta ei saa käyttää alle 7-vuotiaille.

tietä miksi ei alle 7v?vai paketista vain luit?

verruxin paketissa lukeepi :whistle:

minulla oli yläasteen aikana peukalon ulkopuolella syylä. laitoin siihen aina kun muistin ( monta kertaa päivässä ) taululiitua. en muista kuin kaun meni mut siitä se hävisi hävisi :)

siis paras keino on ostaa apteekista rakkolaastaria ts tekoihoa sitä paksua ja pestylle hyvinkuivatulle syyläniholle ja vähän yli reunojen liimata tiukkaan, sama laastari pysyi mulla noin 3pv. on hieman kalliita mut niitä voi leikellä pienemmiksi. syylä tukehtuu kivuttomasti noin kuukaudessa ja ei ole tullut mun jalkapohjaani takaisin. verruxin on yhtä tyhjän kanssa mulla ollut...se lähtee niin helposti pois ja tulee kipeeks. ja jäähdytys sattuu varmasti.

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotikirurgi:

oishan toikin yks mutta kun miehen jalkapohjassa nää syylät on seillä jalan "sisällä" enkä oikeen viittis lähtee puukolla kaivaa! |O tulee vielä kengästä otsaan.
faija sano että me pitää polttaa stendarilla ja tää ukko sit teki työtä käskettyä.. :D :ashamed: olipas pahan hajunen jalkapohja!!
lääkäri on jäädyttäny,verruxit ym on kokeiltu..ja silleen

Onko hän kokeillut sitä apteekissa valmistettavaa "mössöä"? Tiedän monia, jotka ovat saaneet syylät sillä pois.