Syylien poisto kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syyläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
oon kuullut kans että kun hinkkaa syylää villalangasta tehdyllä solmulla aika kauan, ja sen jälkeen hautaa solmun maahan kukkamultaan, niin sitten kun lanka mätänee mullan mukaan, niin lähtee syylätkin pois kun hups vaan! :D toimiikohan ? :DD

mun lapsella on todella paljon ontelosyyliä. olen syöttänyt noin viikon osterivinokasta. syylät ovat vähentyneet jonkun verran mutta ikävä kyllä isoimmat tuntuva tulehtuvan ja sitten vasta häviävat. en tiedä johtuuko lääkkeestä mutta aiemmi eivät ole tulleet märkiviksi finneiksi.

jjoo elikkäs mulla tossa kädessä ollu jo vuoden verran,
kokeiltu wartner (jäädytyshommeli, saa käyttää vain kolme kertaa, mutta käytin 6 kertaa eikä auttanut), verruxin (mömmö, lähtee tosi helposti ja repii ihot ym, iha surkea), ilmastointiteippi (hirveen näkönen tossa kädessä sellane harmaa jötikkä, ja ei onnistunu.. pitäis pitää tyylii puol vuotta sit varmaa auttais, höh), aamusylki (hmmhmm, en edes usko tuohon :D), nyt on kokeilussa tämmönen:
Ota laastari, ja laita siihen etikkaa, pidä koko pv, tai vaihan ainakin ittelläni iltasin tai aamusin sen ... Kannattaa kokeilla. Sanottu että lähtee JO KOLMESSA PÄIVÄSSÄ. Tai sillon ainakin pienempi. Mulla ollut toi nytte 2pv, ja syylä kädessä on laskeutunut huomattavasti..
Kannattaa kokeilla! Ja on monella lähteny tolla etikka tsydeemillä! Halpa vaihtoehto, koska etikkaahan tarvitsee ruoan laitossa, niin ei mene pelkkiin syyliin tuommonen.

Meillä pojalla (6v) kokeiltiin jalkasyylään jäädytystä (Wartner) kaks kertaa. Mentiin yksityiselle ja johan lähti n.viikon kuluttua. Nyt syylä alle 2v:n ikäsellä sormes, taululiituaon laitettu muttei tunnu tepsivän, ja tuntuu olevan kivuliasta hommaa lapselle. Verruksinia ei voi laittaa iän takia. Itellä lähdi lapsena liidulla ja syljellä! Kokeillaan seuraavaksi tuota compeed- laastaria... jos ei tepsi, mennään yksityiselle.

Wartneria kokeiltu isoon syylään ja kolmeen pieneens yylään, yli ohjeiden annostus. Pidin minuutin vaikka maksimi oli jotain 20sekunttia. Syylät eivät lähteneet, ei isot eikä pienet, ei nuoret eikä vanhin. =/

Ei sitte auttanu Compeed laastarikaan kun poika huutaa ihan punasena kun sitä laittaa sormeen. Alkaa olla konstit vähissä, en edes halua ajatella meneväni lääkärille asian takia, poikahan pitäis nukuttaa että saa pysymään paikoillaan jäädytyshoidon ajaksi vaikka sillä kyllä saatiin vanhemmalla pojalla syylä pois. Tuo apteekista saatava Wartner siis ei tehonnut alkuunkaan vanhemmalla pojalla niinkuin tuossa aiemmin kirjoitin joten tuskin aletaan kokeilemaan nuoremmallakaan. Mitä se etikkahoito oli?? Lähteekö syylä, jos syylän päälle esim. tiputtaa useita kertoja tipan etikkaa? Ja onko se kivuliasta? Tietääkö joku!!? Olisin erittäin kiitollinen vastauksesta!!

Mulla lähti Wartnerilla jalkapohjasta iso, liteä syylä. Tosin piti jäädyttää 4 kertaa, ennen kuin tehosi.

Nyt mulla on sormissa kaksi syylää, sellaisia patteja. Kaksi kertaa on jo jäädytetty kotona, ei tehoa nähtävissä. Vielä aion pari kertaa jäädyttää, pakko saada ne pois. Olen töissä sairaalassa, en halua syyliäni tartuttaa muihin.

mahtaakohan nämä jeesusteippi-2-päivää olevat ihmiset sekottaneet känsän ja syylän keskenään? Olisi kyllä ihme, jos jalkapohjan syylän saa päivässä parissa pois.

Itse olen hoitanut 1,5kk verruxinilla ja laastari päällä. Ei vain lähde! Välistä niin kipeä, ettei jalalla pysty kävelemään, kun verruxin kirvelee aivan perkuleesti, vaikka sitä yrittääkin vain tähdätä syylän päälle.

Ja kun syylä kasvaa jalan sisälle päin, niin eipä tuota oikein pysty hiomaankaan millään.

Känsä kyllä lähti verruxinilla seuraavana päivänä pois. Luulen, että moni on sekoittanut kyllä känsä ja syylän keskenään, koska mitenkään syylä - jalkapohjasta - ei voi lähteä päivässä parissa, etenkään pelkän teipin voimin. Uskoisin, että teipin liuottimet yms. vaikuttaa känsään sitä pehmentävästi sen verran.

tai ihan tavallisella teipillä lähtee. syylä pitää tukahduttaa. mulla meni sormessa jopa pari kuukautta ku en koko ajan pitäny. töissä en kehdannut pitää näkyvää ilmastointiteippiä, mutta laitoin ihan tavallista kirkasta. kannattaa kokeilla, halpa ja helppo.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
tai ihan tavallisella teipillä lähtee. syylä pitää tukahduttaa. mulla meni sormessa jopa pari kuukautta ku en koko ajan pitäny. töissä en kehdannut pitää näkyvää ilmastointiteippiä, mutta laitoin ihan tavallista kirkasta. kannattaa kokeilla, halpa ja helppo.

Alkuperäinen kirjoittaja sss:
oon kuullut kans että kun hinkkaa syylää villalangasta tehdyllä solmulla aika kauan, ja sen jälkeen hautaa solmun maahan kukkamultaan, niin sitten kun lanka mätänee mullan mukaan, niin lähtee syylätkin pois kun hups vaan! :D toimiikohan ? :DD

^Mun mummin isä on tehny pienenä meen mummille melkeen samallain, laittanut villalankaan niin monta solmua kuin syyliä on, laittanut sen perunan sisään ja haudannut maahan. Sitten ku peruna mädäntyy niin pitäs syylätkin lähteä.Ne myös lähti! Kun mun äiti oli nuori niin sille tehtiin toi sama 'taika' ja kuulemma lähti....Mulle tehtiin myös se ja nauroin vaan enkö usko ja nyt mulla on verruxinia käytössä. Oon 15 vuotias normaali tyttö, olo on kuin spitaalisella. En voi tehdä mitään, VARSINKAAN olla poikien kanssa. Syylät ahdistaa mua enemmän kun mikään. Yhden revein irti silleen että veri roiskui ja sit viilasin sellasella terävällä viilalla mitä käytetään jalkapohjiin ja viilaan sitä joka päivä ,ettei varmasti tuu takas. Peukalossa on kaks ja sit etusormessa kämmenen sisäpuolella. Mä INHOAN syyliäni. EN KESTÄ

Mä olen kokeillut kaikki nämä keinot mitä täällä on lueteltu, ja apteekin aineet. Nyt olen onnistunut saamaan yhden pois omalla menetelmällä ja jatkan sitä sinnikkäästi muiden suhteen. Homma menee näin

- osta metallinen kovettumaleikkuri. Ei siis mitään nynnyraspia vaan sellainen, johon vaihdetaan terä (kuin partakoneen terä) tai käytä skapellia
- sillä viiltele kovettunut iho syylien päältä niin usein kuin pystyt, esim. kerran viikossa
- tee poisto niin syvälle kuin pystyt, yleensä jossain vaiheessa tuntuu pistävä kipu ja/tai tulee pisara verta. Silloin olet saanut syylän "juuret" näkyville. VARO VERTA! Se ei saa valua terveelle iholle, koska sen kautta syylä leviää! varaa siis topseja tai paperia, johon voit heti taputtaa veret
- levitä väritöntä kynsilakkaa syylien päälle välittömästi. levitä lakkaa joka päivä tai aina tuon raspaushomman jälkeen ainakin. syylä tukehtuu sen alle. jos käytät lakkaa ilman raspausta, lakkaat vaan kovettunutta ihoa, et syylää. erityisesti jalkapohjissa syylien päälle kasvaa kovettunutta nahkaa

Mulla oli syylä sormessa ja kokeilin kaikki apteekin aineet mitä mahdollista.
Mikään ei auttanut ja syylä senkun kasvoi.
Sitten kuulin jostakin vinkin että laittaa sitä voikukan varresta tulevaa maitoa syylän päälle monta kertaa päivässä.
Minä laitoin ja viikossa oli syylä lähtenyt!
Tämä kikka ei tietenkään auta talvella mutta nyt se vielä toimisi jos joku haluaa kokeilla.
Mutta miulta lähti syylä eikä ole takaisin tullut :)

Kannattaa kokeilla joitain voidetta ennen laseria. Esimerkiksi Vocca -merkiltä löytyy syylän poistoon tarkoitettu jalkavoide: http://www.jalkavoide.fi/vocca/vocca-syylanpoistoon/

Täältä voit lukaista eri keinoista: http://jalkavoide.blogit.fi/syylat-pois-jaloista-ja-kasista/

Lähteekö nuo syylät tosiaanki jeesusteipillä? Itselläni on justiinsa etusormessa tuommonen puolikkaan herneen kokonen syylä - tai siinä on nyt rikkinäistä ihoa kun koitin saada sitä pois KIVUTTOMASTI. Mitä keinoa käytän?

Kokeilin sormessa olleeseen syylään verruxinia (sattui muttei auttanut), wartnerin jäädytyshommaa (ei oikeastaan sattunut mutta ei kyllä auttanutkaan), hioin syylän pinnan kynsiviilalla ja laitoin päälle kynsilakkaa ja teippiä (sattui vähän ja syylä madaltui, mutta ei auttanut), käytin jeesusteippiä (ei mikään kovin nätti näky sormessa ja ei auttanut). Viimein sitten bongasin täältä etikkavinkin.
Rikoin (taas) syylän pintaa vähän kynsiviilalla, laitoin pumpulituppoon etikkaa, teippasin toimistoteipillä etikkatupon syylän päälle ja laitoin vielä laastariteipin päälle (ettei näytä niin rumalta). Pidin tuota viritystä sormessa iltapäivän ja seuraavan yön (tosin heräsin keskellä yötä kun sormeen sattui, joten revin tupon irti) ja vielä hetken aikaa seuraavana aamupäivänä. Ja kas-kas: syylä muuttui etikan voimasta tummaksi. Se käsittääkseni "paloi" pois, joten tilalle tuli syylän kokoinen haava.
Nyt tuosta on kuukausi. Kohta on parantunut eikä syylästä näy jälkeäkään. Ihan mahtavaa, viimeinkin löytyi keino joka tepsi! En tiedä miten terveellistä tuo oli ja mitä aineita etikasta elimistöön siirtyi, mutta ruma syylä ainakin lähti sen siliän tien :)
(Vinkkinä niille, jotka kokeilevat samaa hommaa: etikkapumpulituppo kannattaa viritellä vain ja ainoastaan siihen syylän päälle, koska se syövyttää myös ympärillä olevaa ihoa vaikka tekeekin haavan ainoastaan syylän kohdalle.)