Syylien poisto kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syyläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sisko käveli hanges aina välil paljai varpai ja silt lähti samanlaine ku mulla on nyt jalassa. Verruxin ei oo auttanu, Wartner ei oo auttanu, oon puukottanu sen irti varmaa yli kymmenen kertaa syvemmältä ja pinnemmalta, ja ei lähe(aina pessy veret pois ja desinfioinu) tää yks syylä vaan kasvaa ja viereen on tullu pikkunen joka kokemuksesta päätellen on kohta toinen saman kokone. Rasittavaa.. en voi harrastaa kamppailulajeja ku paljai varpain pitäis kulkee siel tatamil. Taidan lähtee tästä tonne hankeen paljain jaloin tupakalle. Sit on kans muuten semmone ku Fungorin, joku emulsio voide: Välil näyttää toimivan, mut ainaki tosi hidasta jos aikoo parantua tämä.. tota ilmastointi teippii vois kokeilla.

Mul on mätääntyny syylä polevessa ja oon kokeillu näitä:jeesus teippiä mutta se vain mätääntyi ja tänään kokeilin sitä että laitoiv VÄRIKÄSTÄ kynsilakkaa syylän päälle se kuulemma toimii. :)

Lueskelin kaikkia syylänpoistovinkkejä mitä löysin, ja yhdistävä tekijä on happo: eikka, sitruuna, etikassa uitettu sipuli, salisyylihappo, aamusylki...
Seitsemän vuotiaan jalasta lähti kivulias syylä parissa viikossa: Kun Verruxinilla oli saatu kova nahka pois syylän päältä, pantiin kolmena iltana pumpulipuikolla etikkaa ja ihoteippi päälle. Jalka alkoi kutiamaan kamalasti, joten etikkakäsittely lopetettiin, mutta reilun viikon päästä syylä irtosi. Jäljelle jäi vain iso monttu. Voi sitä riemua!

oon käyttäny etikkaa nyt neljänä yönä niin että pumpuliin laitan ja teipillä jalkaan kiinni. molemmissa jaloissa on syylät, ja toisen jalan jalkaterä on aamulla etikkakäsittelyn jälkeen niin kipeä ettei kunnolla pysty kävelemään. tämän jalan syyläkin on kyllä iso(n2cm), ja nyt se on pikkuisen tummunut käsittelyn aikana. ehkä se siitä lähtee...
onko kellään muulla kipeytynyt etikka-hoidosta?

Mulla oli kädessä syylä ja kuulin jostai että kannattaa kokeilla laittaa jeesusteippii päälle ja antaa olla se siinä päivä tai pari..sitten revin sen pinseteillä juurinee nii ei oo kyllä enää monee vuotee tullu takasi!

Itteeni ärsyttää nää syylät>:( oon hoitanu yli puol vuotta ei vaalähe. Jäädytyksessä käyty 5 kertaa, lääkärillä, verruxinilla, happolaastarilla, ilmastointiteipillä... Koitan tota etikkaa...

pikkusiskollani on syylä kantapohjassa ja kokeiltiin lihaa....... niin ei se sillä lähtenyt :( on ollu jo kuukauden mutta ei olla saatu pois. mutta kokeillaahan me sitä laastari konstiajos auttaa niin ilmotan:)

Mulla sormessa oli aikamoinen syylä, kunnes konstin kuulin eräältä isännällä.
Raakaa AIV happoa kerran pari päivässä juuri syylän päälle jollain tikulla tippa niin johan läks
Viikon sisällä eikä liiemmin näkynyt.

Minulla oli kantapäässä monta vuotta syylä. Leikkasin siitä päältä ihoa pois ja kastelin laastarin 'tyynyä' etikkaan varovasti pumpulipuikolla. Pidin öisin syylän päällä ja todellakin pieneni muutamassa päivässä. Kolmantena päivänä syylä tuli kiepeäksi ja siinä näkyi mustaa ja sitten parin viikon sisällä katosi. Eli unohtakaa apteekin kalliit höpöhöpöjutut ja etikkaa vaan niin kyllä lähtee. Jotkut inhoaa etikan lemua, mutta minkäs teet.

Hei, itsellläni oli yli kymmenen vuotta herneen kokoiset syylät saman jalan päkiässä ja isovarpaassa ja kaikkien kotikonstien jälkeen kävin vuoden vielä jäädytyshoidoissa (siis muistaakseni 3-4 kertaa vuoden sisällä). Eivät lähteneet ja kerrankin jouduin menemään päivystykseen, kun pottuvarvas turposi jäädytyksen jälkeen niin pahasti, että se piti käydä puhkaisemassa. Ei ollut mukavaa.

Hoksasin sitten jostain blogista, että jalkojen kovettumat saa pois ja ihon uusiutumaan tuolla Ciatén Rich Papaya Foot Renew Potionilla (tämä nyt vaikuttaa mainokselta, mutta jos oletta tottuneet kynsisaksilla kaivamaan syylää pois niin kuin minä, niin tuon putelin hinta on pieni siihen verrattuna, alle 20 puntaa. Jäädyttäminen maksoi 25 euroa kerta.) Ajattelin, että tuohan saattaisi toimia syyliin, kun kerta suurin osa sitä syylän pintaa on vain ylimääräistä ihoa ja samalla saisi sen jalkapohjan ihon uusiutumisen aktiivisemmaksi (sama juttu siis, mitä jäädytyksellä yritetään kai saada aikaan eli aktivoida sen ihoalueen vastustuskykyä syyliä vastaan). Tuolla nesteellä sitten muistaakseni joka ilta kostutin vanulapun ja pidin syylän päällä muutaman minuutin (ohjeissa lukee kai 10 min, mutta esim. äidilläni jalkapohjan iho ärtyi liikaa tuosta ajasta) ja rapsutin vaalentuneet osat pois (ilman, että tuli haavaa! Huom! Muuten syylä tuntuu vain leviävän.) Aikansa ne syylät sitten pienenivät ja olisikohan mennyt kuukausi tai pari tuon iltarutiinin aloittamisesta, niin syylät lähtivät kokonaan.

Tämä puteli siis kyseessä:
http://www.ciate.co.uk/index.php?route=product/search&filter_name=papaya

Ja täällä jopa video, miten tuo neste toimii pelkkiin kovettumiin:
http://www.youtube.com/watch?v=quNwHI_mvUc

Jos siis kaikki muut konstit on kokeiltu, niin suosittelen tätä. Itsellänihän siis lähtivät ne syylät kokonaan pois tällä ja ovat pysyneet poissa nyt noin kaksi vuotta. Välillä käytän vielä tuota Ciatéa jalkojen kovettumiin ja kuolleen ihon kuorintaan, jotta uusia syyliä ei pääse tulemaan (niihin kun kuulemma syylät helposti pesiytyvät). Toivottavasti tämä toimisi myös muille! (Ja toivottavasti kukaan ei tule hirveänä haukkumaan tätä pelkäksi mainokseksi, kun näin yhtä tuotetta nimellä suosittelen! Ja tietysti teho saattaa olla yksilöllistä ja omasta pitkäjänteisyydestä kiinni, mutta tämä taitaa olla totta monen muunkin asian kohdalla. )

Tulipas pitkä viesti, mutta jos joku tätä nestettä jaksaa koittaa sen pari kuukautta, niin kertokaa kokemuksia!

Remasan- valmiste (mm. apteekeista, luontaistuotekaupoista, myös isoista ruokakaupoista). Sillä on lähtenyt itseltäni ja kolmisen viikkoa sitten ostin lapselle, kun oli syyliä. Nyt on lähtenyt syylät lapselta.

Mul on peukalossa 4 isoa ja jalanpohissa yhteensä 6 syylää.Käytin Verruxin-nimistä syylärasvaa, mutta se vaan pahensi asiaa, kaikki syylän ympärillä oleva iho tulehtu ja sattu ihan sairaasti. Oon ajatellu et kävisin leikkauttamassa ne pois, mutta en tiiä mitä se maksaa! voisko joku kertoo hinnan??

Useammaltakin ihmiseltä olen kuullut lähteneen villalangalla. En ollut tajunnut yhteyttä, mutta jalkapohjissa ainakin vuoden asuneet syylät ymmärsivät poistua, kun aloin käyttää mukavuussyistä villasukkia niin, ettei ole mitään muita sukkia alla. Sormesta lähti joitain vuosia myöhemmin, luulisin, että aloin niihin aikoihin neulomaan. Villa lankaa löytyy ties minkälaista, mutta ainakin 7 veljestä on toiminut hyvin. Sitä voi kieputtaa varpaaseen tai näppärämmät neuloo siitä sopivan kokoisen ja mallisen tuotteen. Siskon miehellä tais olla semmonen pitkä 'sormus' pari kolme viikkoa ja hei hei syylälle!

mun syylää on hoidettu sairaan hoitajan luona kun .ei nuo apteekki oo tehonnut .mun syylä on jalan sisällä.ja sairaanhoitaja on leikannut syylän juuria pois ja sit raspilla raaputtanut ja jäädyttänyt jo kolmas kerta oli. Nyt on aika hoitaa kotona jalkaa pitää liottaa lämpimässä vedessä 10 min ja sit kuivata ja raspilla rapsuttaa kolmena päivänä viikossa. noin 4 viikkoa jos ei lähde pois sit lääkäri poistaa veitsellä tai sähköhoidolla

Syylät on paskaa. Mul on kans tullu jostain sormiin syylii enkä taho olla syyläsormijäbä. Kokoajan saa pelätä et joku kattoo silleen "hyi helvetti miten likanen ja saastanen jäbä ku sil on syyliiki sormes, ja jalkasieni ja muutenki likanen naama ja henki haisee", ja et ihmiset rupee kiertään kaukaa ja vältteleen katse ja kosketus kontaktii. Ja sit ne voi kuiskailla jossain en "Ywwwww... tol on syylii".. ja syyläjutut kiertää ties missä sit. Hakkaan pia sormet irti lihakirveellä jos eivät lähe pian pois. Mut tsemiä kaikille syyläsotureille taistoissanne! Mul on viel jalka/kynsisieni tos kaverina minkä kans tappelen ja rukoilen käet ristis et nyt pois hus jo! =)

Mulla on ollut vuosia syylä keskisormessa. Sylkeä on kokeiltu, ei toimi. Apteekin jäädytystä on kokeiltu useampaan kertaan, silloin oli muitakin nuorempia syyliä, jotka lähti jäädttämällä, mutta ei sormen syylä. Kuulin jostain, että voikukan maitoa laittaa kolme kertaa päivässä. Kesän aikana kokeilin tätä ja todella nopeasti parissa kuussa lähti kokonaan. Muistin laittaa ''maitoa'' kuitenkin ehkä joka toinen päivä kerran, pari lenkin ohessa. Kannattaa todellakin kokeilla, ei maksa mitään, eikä ole vaivaa tai arkuutta, kuten jäädyttäessä, syylä esim. jalkapohjassa oli arka. Voikukan maito, ei ehkä ole helppo juttu esim. jalkapohjaan laittaa 'lenkin ohessa', mutta jos kodin lähellä on voikukkia niin nappaa pari ja laittaa kotona. :)

Remasan osterivinokaskapselit toimii! Itselläni oli varpaissa ja kämmenselissä pahimmillaan kymmeniä syyliä. Aamusyljet, ilmastointiteipit, SyylEnd, ja muut kotikonstit tuli kokeiltua mutta osterivinokkaista viimein sai avun. Jokaikinen syylä hävisi kuukauden sisällä eikä takasin ole tullut.

Ite ilmastointiteippii on aika vaikee käyttää. Itelläni varmaa joku adhd ja kokoajan oon jotain näpertämässä.. repisin teipin heti pois hermostuessani. Jalkapohjassa aikamoisen piilossa... itelläni sormen päässä ;d

Bevitamed syylänpoistaja ei ainakaan jäädytä syylää. Turhan kallis tuote eikä edes kylmene riittävästi.

Parempi ostaa jotain nestettä tai voidetta, jota laitetaan syylän päälle.

Itse 12-vuotiaana raa'asti kaivoin syylän ulos pikkusormesta kun meni hermot sen kanssa elämiseen :D
Monta vuotta ehti siinä olla ja useat apteekin konstit kokeiltiin äidin kanssa. Brutaali kaivaminen auttoi, ei sen jälkeen ole syyliä ollut.