**SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Tammikuussa!

Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Alkuperäinen kirjoittaja olkkis74:
Roona82: Oletkos maitohappobakteereita hommannut? Niitähän usein suositellaan otettavaksi antibioottikuurin yhteydessä oli sitten kyse lapsesta tai aikuisesta.
Joo, Roona SUOSITTELEN! Mä en tajunnut totamaitohappobakteereita antibioottikuurin kaa. Olin niin htääntynyt muuten ni meillä tosiaan oli tuo hiiva sit....
Mies tosiaan osti apteekista gefilus-kapseleita... Joita sai siis ihan reseptillä jonka lääkäri kirjoitti ton antibiootin kanssa. Mutta siis kun meillä käytetään jo noita RELA-tippoja, joista mies ei muistanu mainita lääkärille... Ja nehän on maitohappobakteeria kans!?

Mistä tulikin mieleen, että en oo tänään muistanu antaa niitä ja d-vitamiineja vielä vilille... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Alkuperäinen kirjoittaja Cummastelija:
Ei ole mitään hengellistä hurmosta vaan ihan normaaleja lastenlauluja normaalissa seurassa. Ai miten niin minulla pieniä ennakkoluuloja kirkon hommia kohtaan? :LOL: :kieh:
Vähänkö mä repeilin tuolle!!
:LOL: Olis niiiin hyvin voinu tulla munki suusta tollanen kommentti... Hehe...
Sama :D
Mä en edes katellu mitään kirkon muskareita kun ajattelin että siellä voi olla aika hihhuli-meno :ashamed: hehe, no ei, mutta kun ei kuuluta edes kirkkoon niin "saataisiko" me edes mennä?

Meillä on niin onnekkaasti että meillä on tässä 1,5 km säteellä kaks tosi kivaa asukas/leikkipuistoa, joissa on kerran viikossa ilmainen muskari. Muutenkin käydään säännöllisen satunnaisesti, aina kun jaksetaan, niiden järkkäämissä vauvojen loru ja leikkikerhoissa vauvajumpan ja uinnin lisäksi.

Musta kaks säännöllistä harrastusta viikossa on sopiva, itselleni ainakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miimumaija:
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Alkuperäinen kirjoittaja Cummastelija:
Ei ole mitään hengellistä hurmosta vaan ihan normaaleja lastenlauluja normaalissa seurassa. Ai miten niin minulla pieniä ennakkoluuloja kirkon hommia kohtaan? :LOL: :kieh:
Vähänkö mä repeilin tuolle!!
:LOL: Olis niiiin hyvin voinu tulla munki suusta tollanen kommentti... Hehe...
Sama :D
Mä en edes katellu mitään kirkon muskareita kun ajattelin että siellä voi olla aika hihhuli-meno :ashamed: hehe, no ei, mutta kun ei kuuluta edes kirkkoon niin "saataisiko" me edes mennä?

Meillä on niin onnekkaasti että meillä on tässä 1,5 km säteellä kaks tosi kivaa asukas/leikkipuistoa, joissa on kerran viikossa ilmainen muskari. Muutenkin käydään säännöllisen satunnaisesti, aina kun jaksetaan, niiden järkkäämissä vauvojen loru ja leikkikerhoissa vauvajumpan ja uinnin lisäksi.

Musta kaks säännöllistä harrastusta viikossa on sopiva, itselleni ainakin.
Joo ihan sama homma, en oo aatellu mihkään kirkon muskareihin tai kerhoihin hakeutua ku eiköhän ne oo niille jotka kuuluu kirkkoon... Ja me ei kuuluta.

Mä olin ihan järkyttyny, ku kuulin et monissa päiväkodeissaki on ev.lut-meininkiä... luulin et ne olis jotenki uskontovapaata vyöhykettä
:eek:
 
Kirkon muskarit mä vähän luulen, et se on tosi tapauskohtaista millainen muskari omalle kohdalle sattuu ja millainen seurakunta siellä takana on. Otin hirmuisen riskin :D mutta se kyllä kannatti. Toi meidän vaikuttaa tosi kivalle ja tosissaan ei yhtään hengellistä menoa. Mä kuulun kyllä kirkkoon (mies ei) mutta ei siellä kukaan ole kysynyt että kuulutaanko vai no. En tiiä vaativatko sitä. Ai päiväkodeissakin uskontoa? :eek: Noh, onneksi ei ole vielä ajankohtaista :saint:

Mä vastasinkin jo tonne Roonan matkarattaat -kyselyyn. En viitsi samoja jorinoita enää tänne laittaa.

Ahh, täydellinen päivä takana =) Käytiin koko pieni perhe päivällä yhdessä kävelyllä. Käppäiltiin merenrantoja pitkin yhteensä 1,5 tuntia aivan ihanassa auringon paisteessa. Siis täydellinen talvipäivä, parempaa ei voisi toivoa. Sitten kävin frendin kanssa punaviinilasillisella (hah, nykyisin se onnistuu että jää vain siihen LASILLISEEN :LOL: ) ja siitä sitten Stockalle tunnin jalkahierontaan. Ei voisi parempaa päivää olla!!!

E oli huutanut koko ajan täällä mun poissaollessa. Taisin siis olla yhteensä veke 5,5 tuntia. En tiedä onko sillä joku huonosti vai onko ruvennut ikävöimään mua. Mies on kyllä alusta asti ollut tosi paljon tytön kanssa että siinä mielessä vähän outoa mutta liittyiskö tähän ikään jotenkin. Ootteko muut huomanneet samaa? Nyt naamakirjan kautta nukkumaan. Huomenna onkin sitten 4 kk neuvola (E tosin täytti jo 2 vkoa sitten 4kk!!!)
 
Mukavasti ihmiset vastaillu tonne noista rattaista.

Olis tosiaan kiva kuulla niitä miinuspuolia niistä! Mä ajattelin, et olisin tänään lähteny käymään Lastentarvikkeessa vähän katteleen kärryjä ja muuta kivaa... Mut Mittari -20 ja auto ei oo piuhassa. Eli se siitä. Mä en tod ala pukeen Viliä vaan sen takii et mennään pihalle laittaan auto piuhaan :headwall: Prkl talvi.
Eikä kamalasti viittis kärrytelläkkään mitään pitkää lenkkiä ku on noin kylmä. Vaik kyllähän noi vaunut saa hyvin verhoiltua... jos sitä tossa cittarissa kävis... VOi prkl ku ottaa päähän tää talvi! Olis niin helppo vaan lähtee tonne pihalle jonneki puistoon tms... Mut ku EI... Tulis jo kesä!!! :'( :'( :'( *känkkäränkkä*

Täällä syötiin Muksun "jogurttia" aamupalaks. Maistui hyvin - puol purkkia meni heittämällä :LOL: Se on ihan hyvä löytö kyllä, niitä on kaks eri makua ja ne on ilman lisättyä sokeria... Hyvä välipala :)

Vili ei oo onneks vielä alkanu vierastaan, eikä ole kyllä havaittavissa eroahdistusta kummastakaan vanhemmasta... Eilenkin jumpan jälkeen kuskasin ukkelin kotiin ja mies antoi iltaruuan ja teki iltatoimet ym ja laittoi nukkumaan... kun mä menin pitkälle kauppareissulle Prismaan :D

Jaha, jos nyt miettis mitä sitä tässä tekis.. PRKL TALVI!!! |O :kieh: :headwall:
 
J84
Heipsan taas!!

Samulla tuli sunnuntaina 4kk täytee :heart: ja poika on alkanut vierastamaan. Alahuuli menee rullalle ja itku tulee, meitin poitsu vierastaa outoja ja tuttuja naamoja :) Muut pojat tota ei oo tehnytkää..nyt sit menikin näin tällä kertaa.

Mulle kelpais kyl jo kesä...inhoon kans tällaista -20 pakkasta, kun ei voi mennä muksujen kans pihalle vaunuileen. Onneks edes ite pääsen tänään uimaan niin ei pää hajoo, kun ei oo päässy neljän seinän sisältä pois :D

J84 ja Samu 4kk
 
Onko kenenkään vauvalle vielä tullut hampaita? Olen täällä tiiraillut ikeniä ja pohtinut, voisiko meidän kärttyisyys ja "suuritarpeisuus" johtua hampaista. Meillä siis aivan löllykkämäisen rauhallinen ja tyyni, yönsä yhdellä herätyksellä nukkunut tyttö muttui 3kk täytettyyään kränyksi ja heräilee todella tiheään öisin.

Miltä ikenet näyttävät ennen hampaiden puhkeamista? Millä tavalla hampaat erottuvat ikenen läpi teistä itse kunkin vauvalla? Puhkeaako hammas ikenen läpi siitä kapeltta purupinnalta vai tuleeko hammas hieman ylempää ikenen pystysuoralta pinnalta. (Jos nyt kukaan tajuaa, mitä yritän ajaa takaa...)

Meillä tyttö on siis kärttyinen, kuolaa todella paljon ja koko ajan tunkee käsiä (tai mitä vaan keksii) suuhunsa. Ikenet eivät kyllä punoita, mutta yläikenen etupinnalla (pystysuora pinta huulta vasten) erottuu etuhampaat vaaleina ja hieman ikenestä pullottavina. Mutta onko näin kaikilla, ja meidän kärttyisyys ja levottomuus johtuukin jostain muusta?

Muuten, onko muita täysimettäjiä? Olisi kiva jutella vielä imetyksestäkin :)

hanjuu ja tyttö 3kk, 3vk ja 2vrk
 
schnuller
:headwall: Annoin sitten vahingossa pilaantunutta korviketta vaaville! :headwall:
Maistoin sitä muka ennen syöttöä.Syötön aikana aloin ihmettelemään,että kun ei kelpaa.Oli juonut 40ml.Katsoin sitä pulloa niin näytti jotenkin paksummalta.Maistoin sitä uudelleen, niin se maistui aivan karseelta!Ja purkki oli vasta avattu, ja haistoin sitäkin, niin pilalla se oli! :headwall:
Voi paska, toivottavasti ei tule mitään oireita!


Mä inhoan kans tätä riivatun talvea!No täällä ei nyt ole kun -8, joten ulos päästään, mutta taas lupas loppuviikoksi -20astetta!Ärsyttää kun ei voi roskiakaan viedä, kun pitäisi lapsi pukea sitä varten. :headwall: :'(
 
jospa minäkin saisin tänne jotain rustattua, ahkeraan luen teidän muiden juttuja täällä, mut en ole saanut aikaiseksi itse kirjoittaa.
hanjuu, täällä vähän samanlainen meno pojalla, eli yöt meni hulinaksi reilun kolmen kuukauden iässä. syyksi epäilen tosin sitä että poitsu oppi kääntymään selältä massulleen reilun kolmen kuukauden iässä ja tekee sitä myös unissaan. kuolaa myös paljon nykyään, joten kai ne hampaatkin jo saattaa vaivata.
joo ja meillä mennään täysimetyksellä ihan sinne 6 kk:n ikään saakka.

pienisieni ja poika 3 kk 4vk 2 pv
 
Alkuperäinen kirjoittaja pienisieni:
jospa minäkin saisin tänne jotain rustattua, ahkeraan luen teidän muiden juttuja täällä, mut en ole saanut aikaiseksi itse kirjoittaa.
hanjuu, täällä vähän samanlainen meno pojalla, eli yöt meni hulinaksi reilun kolmen kuukauden iässä. syyksi epäilen tosin sitä että poitsu oppi kääntymään selältä massulleen reilun kolmen kuukauden iässä ja tekee sitä myös unissaan. kuolaa myös paljon nykyään, joten kai ne hampaatkin jo saattaa vaivata.
joo ja meillä mennään täysimetyksellä ihan sinne 6 kk:n ikään saakka.

pienisieni ja poika 3 kk 4vk 2 pv

Tämä 3-4kk ikävaihe tuntuu olevan muutoksen aikaa. Meillä ei tyttö ole vielä hoksannut kääntymistä, mutta ympäristöstään on kyllä kovin tietoinen. Minä en saisi oikein edes jutella kenenkään kanssa - ainakaan isoon ääneen - kun hän on rinnalla. Jos näpyttelen tekstaria, luen lehteä (makuuasennossa) tai olen läppärillä imetyksen aikana, heti kääntyy pää ja tyttö alkaa kiinnostuneena tuijottamaan kuvaa/valoja. Muutosta on myös tullut siinä, miten sietää syöttöä/nukkuttamista vieraassa paikassa. Selvästi rauhoittuu huonommin rinnalle oudossa paikassa, jos on vähääkään väsynyt. Kun sitten ympäristö kiinnostaa, syötöt meinaa olla lyhyitä tuokioita ("hörppyjä"). Olen miettinyt, että voisiko tämäkin osaltaan vaikuttaa kärttyisyyteen. Miten teillä, pienisieni, keskittyykö poikasi hyvin imemään ja häiriintyykö hän herkästi? Oletko keksinyt tähän mitään apukeinoa? Syötätkö yöllä yhden rinnan vai molemmat kerralla?

Minä aion myös täysimettää 6kk saakka :)

hanjuu ja tyttö 3kk, 3vk ja 2vrk
 
terve kaikille,

Voi että nää päivät menee niin nopeesti. Täällä on aivan ihana auringonpaiste ja 14 astetta pakkasta. Ulos ei pääse :kieh: Onneks kevät on tulossa jo hurjaa vauhtia.

Ajatelkaa nää meidän pienet on jo kohta puolen vuoden??? mihin tää aika oikein menee??

Alexandra kovasti näyttää kädellään jos ympärillä on jotain häntä kiinnostavaa ja hän haluaa tätä yleensä koskettaa. Vierastamista täälläkin on havaittavissa. Miehen sisko oli käymässä kundikaverinsa kanssa viiem vloppuna ja kauhea huuto ku näki heidät :eek: Voi toki olla myös et oli hiukan väsy. Kääntyilyä täällä ei ole vielä havaittavissa, mutta kaikki aikanaan. Sängyssä osaa kyl vetää ittes ihan poikittain. Täällä toki kovin jalat tekee sellasta vatkausliikettä ku pitää mahallaan jalkojen päällä.

Ollaan nyt totutettu tyttöä omaan sänkyyn. Hyvin tuo siellä näyttää nukkuvan, kiitos noiden Brion keinutassujen joista muistaakseni Nuppu kans kirjoitti aiemmin. Ekana iltana ku laitettiin omaan sänkyyn siis sunnuntaina oli niin tyhjä olo ku ei ollu tyttö kainalossa. Täytyy silti myöntää et oli aika ihana kyl päästä miehen kainaloon kunnolla nukkumaan :heart:

Täytyy sanoo et mul oli kans hiukan ennakkoluuloja noit kirkon muskareita kohtaan, mut on kiva jos ei tuputeta. En tykkää siitä nimitääin sit yhtään. Miinumaija mäkin haluun ilmaseen muskariin :kieh:

Mä annan edelleen Alexandralle noita Rela-tippoja. Olen antanut niitä 2 vkosta lähtien. Roona sano ainakin antavansa, antaako muut?

Sitte hiukan galluppia: Oletteko muistaneet harjoittaa ilolihaksia?

Hanjuu: Olen havainnut et meil on kaksi hampaan jälkeä alhaalla. Ihan ku ne olis sellaset kuvat ikenissä. Mä täysimetän Alexandraa myös. Toki maistellaan noita soseita, mutta pääasiassa se on noin kaksi jääpalaa. Haluan siks antaa noita et tottuu hiukan makuun niin ei tule sit ongelmia ku on 6kk. toinen syy on toi kakkaaminen ku meillä on ollut sen kanssa hiukan ongelmia. Parsakaalista tuntuu kakka lentävän yes.

Eilen oltiin taas uiskentelamassa ja sukellettiin ekan kerran. tyttö ei ollut moksiskaan. Väsy tul vaan tällä kertaa aika nopeasti, johtunee tuosta sukelluksesta?

Olis hei kiva tehdä sellanen lista mis on kaikkien vauvojen painot ja pituudet vaikka 4kk iässä.

Mä aloitan

Alexandra: paino 7635g ja pituus 63,2 cm

Jooseppi & Alexandra 4kk 22 päivää tai jotain?
 
Schnuller; Meillä käynyt ihan samalla tavalla! Sellanen 2dl purkki, joko Nania, Tuttelia tai Baby Semp 1 (harmittaa ku en muista mikä merkki) oli kokkareista... Päiväystä ihan hyvin ja säilytetty kunnolla... Ei kyllä muistaakseni tullut mtn masuvaivaa... onneks! Toi on kyl hälyttävää, ei sais tollasta käydä! Harmittaa ku en säästäny purkkia ja ilmottanu asiasta eteenpäin. :kieh:

Meillä ei oo hampaita, mut kuolaa on tullu jo vaik kuin pitkään.. ja välillä on kausia kun jätkä hinkkaa ikeniään ihan vimmatusti, ja yölläkin kitisee... Silti ei oo tullu vieläkään mitään! Tää alko joskus 2,5kk ikäisenä... :kieh: Sellaset vaaleet kohoumat on meillä ainakin tuolla kulmahampaiden kohdalla... ja sinne kulmiin tuo nyrkkiä ja puruleluakin yrittää aina työntää.. Kestääköhän sit kulmahampaiden puhkeaminen jotenki kauemmin ja kivuliaampaa??

:LOL: Harjoittaa ilolihaksia? Tarkennas vähän... :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja jooseppi:
Ilolihakset eli lantiopohjalihaksia :LOL:

Jooseppi
ENnen synnytystä jaksoin jumppailla niillä neuvolan ohjeilla... Ja joskus ehkä kai synnytyksen jälkeen kun oli pissanpidätyksen kanssa ongelmia... Oliko muuten muilla kuin pitkään pidätysongelmaa, jos oli? Kyllä otti päähän ku aina lorahteli... Mulla se ongelma katos kyl ku väliliha parani kunnolla.. kait. En tiiä, jossain vaiheessa vaan huomasin ettei enää tuukkaan tippa housuun joka kerta ku aivastaa :LOL: :headwall:

Seksi on ihan tarpeeks hyvää jumppaa... :whistle:
 
Mukava oli kuulla rimpulakissan kuulumisia pitkästä aikaa! Mitäköhän kuuluu muuten aikoinaan odotuspuolella mukana olleille, esim. Mii26 ja Rekkumaaria? Jos luette näitä, niin ilmoitelkaahan itsestänne! :)

Hanjuu ja pienisieni, täällä tarkoitus myös täysimettää sinne 6kk asti. :wave: Ja onhan täällä muitakin, ainakin Kristelle ja olikohan ninjakin täysimettäjiä. Kiinteiden kans en halua kiirehtiä, eikä neuvolassakaan siitä mitään vielä puhuttu. Meillä on vähän semmosta temppuilua havaittavissa rinnalla. Pää kääntyilee ja syöminen unohtuu, jos lähistöllä näyttäis/kuulostais olevan jotain vähänkin mielenkiintosempaa. Huvikseen neiti ei todellakaan suostu syömään, vaan syö vain kun on oikeesti nälkä. Ja syöminen tapahtuu tehokkaasti ja nopeasti, ettei vaan jää mistään mielenkiintosesta paitsi. Parhaiten typy syö kesken unien tai juuri herättyään. Täältä muuten löytyy täysimetettyjen vauvojen kasvukäyrät, jos kiinnostaa. http://www.promom.org/bf_info/growth.html

Ja samaa käyttäytymistä on havaittavissa myös, kun neitiä alkaa väsyttää. Auta armias, jos laitat toisen pötkölleen siinä vaiheessa, kun silmät luppaa, mutta on vielä hereillä. Ihan älytöntä kiukkuamista ja taistelua unta vastaan sekä päikkäri-, että yöuniaikaan. Tätä on ollu nyt vasta muutaman päivän ajan, mut ihan selvästi on joku kehitysvaihe menossa, kun tyttö on yleensä niin tyytyväinen eikä kiukkua tai itkeskele juuri mistään asiasta. Lopulta kyllä nukahtaa ja nukkuu ihan hyvin. Äskenkin neiti nukahti lopulta mun käsivarrelle, kun mä imuroin. Se on muuten meillä ollu yllättävän tehokas nukuttamiskonsti. Ja parketit on pölyttömät. :D

Meilläkin käytössä maitohapobakteerit, jotka on alusta asti olleet nuo relat. Ne kai ei oo edes tehokkaimpia maitohappobaktereita, mutta kun ne on niin helppo annostella, kun ovat nestemäisiä. Maitohappobakteerithan suojaa suolistoa ja parantaa kai yleistä vastustuskykyäkin.

Onko muuten kellään vinkkejä, miten vauvan nukkumaanmenoaikaa sais aikaistettua, vai onko se edes mahdollista vielä?

Rosehip ja typy n. 4,5kk
 
Voi kun mä niin rakastan tota poikaa! Siis niin ihana hakea se sängystä kun heräilee päikkäreiltä.. Kiltisti hiljaa siellä venyttelee ja haukottelee, piippaa yleensä mulle yhden pienen äänimerkin, että tiedän hänen heränneen... Kun laitan valot päälle ja vedän peiton sivuun, pikkumies hymyilee kuin naantalin aurinko, usein alkaa myös innostuneena polkea paikoillaan...
Kun nostan vielä vähän unenpöpperöisen lapseni syliin, hän rutistaa minua kaulasta ja hartiasta, ja usein kyhnää päätään minun olkaani vasten, ja tänään sain jopa "pusun" poskelle... Siis voi että mä niiiin rakastan tota pientä nasukkaa!!! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
-Jooseppi & Alexandra................. .7,635kg * 63,2cm
-Roona & Vili ..............................7,495kg * 65,8cm
-Odottava & Onnellinen + Rinsessa..7,370kg * 66,5cm
-miimumaija & Kaapo...................7,200kg * 66,5cm

 
Meillä kanssa Rela-tipat. Otettiin käyttöön muutama kk sitten.

Pientä vierastamista ja ujoilua havattavissa täälläkin. Joulun aikaan alkoi toi vierastaminen. Se on jotenkin niin huvittavaa kun eka hymyilyttää ja sitten yht äkkiä menee huuli rullalle ja hiiiiitaaaaasti alkaa leuka väpättämään ja itku alkaa :heart: Nopeasi se laantuu, ja varmaan tosta vielä pahenee kun "tulee siihen ikään"? Omaa peilikuvaa Kaapo tykkää katella ja hymyillä, välillä ujostusttaa, mutta kokoajan hymyssä suin. Ja mikä sen ihanempaa kun nähdä oman kuvan lisäksi peilissä äiti ja isi.

Meillä kans samanlaista heräilyä kun Roonalla. Aamusin kanssa, jos Kaapo nukkuu mun vieressä, se hiljaa heräilee ja kujertelee ja tuijotta mua, kun avaan silmät ilo ja riemu on niin suunnaton. Miten voikaan pieni ihminen olla niin kovin rakas ja IHANA :heart:

Me käytiin ostamassa jotain kamppeita matkaa varten (alle kaks viikko lähtöön, ihanaa!). Mä tein niinkin fiksun ostoksen kun Brion rattiden kuljetus laukun, 139e |O Eli sellanen matkalaukku mihin saa vaunut sisälle, säilyvät sitten varmasti ruumassa ehjinä. Mutta oikeesti HALOO, ihan kun ei pärjättäisi ilman niitä. Samalla rahalla sais jo melkeen matkarattaat. No mutta ostettu mikä ostettu. Tilasin siis tämän laukun kolme viikkoa sitten ihan extempore stokkan kautta briolta, jälkikäteen (käsirahan maksaneena) rupesin sitten miettimään että mitäs sitä oikein tulikaan tehtyä....No onni onneettomuudessa, myyjä unohti veloittaa tilausmaksun 35 eur :D

:headwall: :headwall: :headwall: :D
 
-Jooseppi & Alexandra......................7,635kg * 63,2cm
-Roona & Vili ....................................7,495kg * 65,8cm
-Odottava & Onnellinen + Rinsessa..7,370kg * 66,5cm
-uneksija85 & Nooa..........................7,315kg * 66,2cm
-miimumaija & Kaapo........................7,200kg * 66,5cm
 
Heippa hei kaikille! En olekaan kirjoitellut tänne sen jälkeen kun liityin ryhmään odotusaikana. Nyt tammikuussa on sitten ollut eka kerran aikaa näille omillekin jutuille =) ja olen lukenut juttujanne. Ihana saada vähän vertaistukea näin.

Minulla siis Ville-poika 4,5kk ja täysimetyksellä mennään sinne puolen vuoteen saakka. "Tissiraivareita" on täälläkin kun ollaan vähänkin oudommassa paikassa tai liian väsyneitä. Rosehipin kuvailut teidän syöntikerroista muistuttaa just niin meitä. Kiireesti vaan homma hoidetaan ja sitten muut hommat jatkuu :LOL:

Meillä ei vielä hampaita eikä käännytäkään vielä, mutta kaikki aikanaan (vaikka äiti niitä jo niin kovasti oottaakin). Hampaita ollaan tehty jo pitkälti toista kuukautta ja uskon niiden tulon olevan nyt lähellä. Ikenissä pilkottaa valkoista ja viime maanantaina ei suostunut juuri syömään kun taisi sattua niin kovasti. Viilennettävä purulelu on In ja kasteltu riepu.

Yritänpä jatkossa kirjoitella tänne. Tuleehan tuota luvettuakin tämä ketju pari kertaa päivässä, aina kun poju unilla.

Tiia ja Ville 4,5kk
 
Pitkästä aikaa taas kuulumisia.

Meillä edelleen imetyksellä mennään ja nyt on muutama viikko maisteltu soseita - perunaa, porkkanaa, kukkakaalta ja luumua. Kovalla innolla poitsu niitä syö ja söisi tosiaan enemmän mitä tarjoan. En vielä uskalla antaa kovin paljoa, vajaa puoli purkkia per kerta. Neuvolassakin sanoi että parempi antaa vähemmän kaksi kertaa päivässä kuin paljon kerralla, joten meillä syödään sitten suht pieniä annoksia pari kertaa päivässä.

Kakka (se aina niin mielenkiintoinen aihe :) ) tulee nykyään kerran päivässä, kun ennen sitä oli lähes joka vaipassa. Nykyään räjähdys on niin suuri, että joka kerta menee kaikki vaatteet pesuun - kivaa! Haju on myös nykyään vähän ärtsympi... :$ :LOL:

Nooa on alkanut myös vähän vierastamaan - ei pahasti, mutta katsoo pitkään vieraita kasvoja. Neuvolalääkäriä vierasti niin paljon, että alkoi itkemään. Nooa on muutenkin aika mietteliäs tyyppi, joka tarvii aikaa uudessa paikassa tottumiseen. Kotona meno on villiä ja äänekästä :)

Yöt on hankalia.. Herää 1h-3h välein - nyt taas parina yönä koko yö heräilty noin tunnin välein. Nooa nukkuu minun vieressä yleensä, koska en jaksa nousta ylös koko ajan. Nukkumaanmeno on saatu korjattua siten, että mennään nukkumaan 23-24 aikoihin, kun ennen mentiin 24-02 välillä. Saapa nähdä kuinka nuo yöt muuttuu kun ikää tulee.. Toivottavasti parempaan (tuosta huonommaksi on toisaalta vaikea mennä )!

Lantionpohjalihaksia oon treenannu ja niiden kanssa ei ole ollut ongelmia. Kerran meinasi kikatuskohtauksen aikana lirahtaa housuun, mutta ei onneksi :D

Nooan kanssa käydään vauvajumpassa. Muita harrastuksia meillä ei ole, mutta eipä oikeastaan tarvitakkaan.

Nyt pitää mennä viihdyttämään Nooaa, kun isältä meinaa loppua aiheet :)

uneksija85 ja Nooa
 

Yhteistyössä