**SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Tammikuussa!

SIIS MÄ OON TYHMÄ! Käy vissiin aivot vähän hitaalla unenpuutteen takia. Mä luulin, että Vili alko taas huutaa mahaansa... Kamalat itkut tuli ja millään ei meinannu rauhottuu vaik kannoin ympäri kämppää. Ja annoin aluks vähän maitookin...
Sit mä tajusin kuin salama kirkkaalta taivaalta iskis: SE ON VÄSYNYT! Se haluaa nukkumaan! Mun lapsi huutaa väsymystään ja mä vaan hytkyttelen ja laulan ja kannan sitä vaan ympäri kämppää... Tottakai se on väsynyt ku on itkeny puol yötä... Äkkiä hain miehen yöpaidan (se on Vilin nuhjaus-rätti nykyään kun haisee iskälle) ja laitoin tutin suuhun... Alkoi sitä onnessaan haisteleen ja tuttia lutkuttaan ja melkein nukahti syliin. Kannoin jätkän sänkyyn ja sinne sammui kuin saunalyhty. Voi elämä, saisinko potkun persuuksille kiitos!!! :headwall: :headwall: :headwall: |O |O |O

Nyt pitäs sit pestä tuttipullot, ne on kaikki tiskialtaassa...
Vielä kun joku tois mulle pari tölkkiä batterya tai edes maitoa kahviin, olis tosifantsuu hei... :kieh:
 
schnuller
Mä luin kans nyt tuo artikkelin.Meilläkään ei ole mitenkääön suuritarpeinen vauva.Vaan normaali vauva itkuineen, kitinöineen, yösyömisineen, valvomisineen ja vatsanpuruineen.Sympatiat vaan kaikille äideille joilla suurtarpeinen ja vaativa vauva on! :hug:
Kyllä meidän neitikin ilmoittaa varsin selväsanaisesti jos ei halua olla jossain.Pahin tällä hetkellä on, kun tyhmä äiti menee tyrkyttämään maitopulloa liian aikaisin, ennen kun on nälkä.Siitä meillä vasta riemu repeää. =)

On kausia jolloin ei viihdy yksin hetkeäkään, ja haluaa olla vaan sylissä.Niinhän meillä jokaisella on, että kaipaa välillä seuraa ja välillä taas haluaa olla yksin.Vauvalla ne vaan tulee niin voimakkasti esille, kun useimmat tyytymättömyyden tunnetilat ilmaistaan itkemällä.

Mä en oikein pidä tuosta että luokitellaan vauva jo pienestä pitäen vaativaksi tai suuritarpeiseksi.Jokaisella yksilöllä on oma luonteensa ja temperamenttinsa kaikilla.Joku vauva voi nukkua hyvin, mutta syö huonosti.Joku vauva nukkuu huonosti mutta viihtyy hyvin yksin lattialla.Monilla tutkijoilla tuntuu olevan hirve hinku luokitella asioita.
Kuvitelkaa miten vaikuttaa lapsen myöhempään kehitykseen, jos sitä pidetään valmiiksi jo vaativana........
 
Alkuperäinen kirjoittaja schnuller:
Mä luin kans nyt tuo artikkelin.Meilläkään ei ole mitenkääön suuritarpeinen vauva.Vaan normaali vauva itkuineen, kitinöineen, yösyömisineen, valvomisineen ja vatsanpuruineen.Sympatiat vaan kaikille äideille joilla suurtarpeinen ja vaativa vauva on! :hug:
Kyllä meidän neitikin ilmoittaa varsin selväsanaisesti jos ei halua olla jossain.Pahin tällä hetkellä on, kun tyhmä äiti menee tyrkyttämään maitopulloa liian aikaisin, ennen kun on nälkä.Siitä meillä vasta riemu repeää. =)

On kausia jolloin ei viihdy yksin hetkeäkään, ja haluaa olla vaan sylissä.Niinhän meillä jokaisella on, että kaipaa välillä seuraa ja välillä taas haluaa olla yksin.Vauvalla ne vaan tulee niin voimakkasti esille, kun useimmat tyytymättömyyden tunnetilat ilmaistaan itkemällä.

Mä en oikein pidä tuosta että luokitellaan vauva jo pienestä pitäen vaativaksi tai suuritarpeiseksi.Jokaisella yksilöllä on oma luonteensa ja temperamenttinsa kaikilla.Joku vauva voi nukkua hyvin, mutta syö huonosti.Joku vauva nukkuu huonosti mutta viihtyy hyvin yksin lattialla.Monilla tutkijoilla tuntuu olevan hirve hinku luokitella asioita.
Kuvitelkaa miten vaikuttaa lapsen myöhempään kehitykseen, jos sitä pidetään valmiiksi jo vaativana........

Juu ja jos taas pidetään vauvoja liian helppoina, niin mikä pettymys mahtaa olla äidille, kun ja jos on ainoastaan kuullut helppohoitoisista vauvoista...Koska niitäkin on olemassa, jotka vaan olla möllöttää eikä koskaan itke...mulla meinaan oli sellainen tuo 4. lapsi.... =)

Minäkään en henk.kohtaisesti pidä noista lokerikkoon laittamisista, mutta kun tuollaiseen törmäsin, niin minusta on hienoa että keskustelua syntyy...joten lisää vaan palautetta kiitos.... :wave:
 
schnuller
Asiasta seitsemänteen!
Olisiko mahdollista, että tuo ihottuma, mitä meidän neidillä on poskissa, rinnassa ja kaulassa, ois sitä ihonpuhdistusta?Voiko se tulla näin myöhään, jos sitä ei ole ollut?
 
EIIIIH, Meillä tuli antibioottikuurin jälkiseurauksena HIIVATULEHDUS, siis vauvalle. Suu täynnä sammasta ja kotikonstit on loppu ja vaippaihottuma IHAN JÄRKYTTÄVÄN PAHA. Aikaisemmin ei mitään vaippa-alueella. käytiin lääkärillä ja saatiin kuuri siihen :(
 
Täällä sit joudutaan kans TAAS viemään Viliä vklp-päivystykseen...
Tällä kertaa nenässä olevan punoituksen ja turvotuksen takia. Aluks katottiin, ku alko punottaan, että se on raapassu itteensä sieraimesta... Kun sormet on aika usein sielläkin ja oli muutenkin raapassu itteensä otsaan... noh, eilen se alko näyttään siltä, et se olis joku finni...? Limakalvot verestää, ja nyt sit toinen puoli poskesta turvonnu... että vissiin menny onteloihin. Pelottaa vähän että onkohan pahastikin tulehtunut... VAI onko sitten joku allerginen reaktio,,, mut voiko se tulla niin hitaasti? Punoitus siis alkoi keskiviikkona.... Sen helvetin PUOLUKAN syönnin jälkeen muuten... Mut voi olla vaan sattumaakin? Mitään kokeita ei otettu sen kehkoputkentulehduksen takia, joten se voi olla, että sinne on joku pöpö jääny nyt muhimaan sitten??? Voi KETTU! :kieh:

Ja mä en edes pääse lähteen mukaan lääkäriin :( Mulla on tänään aika tatuoitsijalle... ja siitä on maksettu jo ennakkomaksu, varattu jo viime vuoden puolella... joten ei oikein vois perua... Mut iskän hyvissä hoivissa on Vili kyllä :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Täällä sit joudutaan kans TAAS viemään Viliä vklp-päivystykseen...
Tällä kertaa nenässä olevan punoituksen ja turvotuksen takia. Aluks katottiin, ku alko punottaan, että se on raapassu itteensä sieraimesta... Kun sormet on aika usein sielläkin ja oli muutenkin raapassu itteensä otsaan... noh, eilen se alko näyttään siltä, et se olis joku finni...? Limakalvot verestää, ja nyt sit toinen puoli poskesta turvonnu... että vissiin menny onteloihin. Pelottaa vähän että onkohan pahastikin tulehtunut... VAI onko sitten joku allerginen reaktio,,, mut voiko se tulla niin hitaasti? Punoitus siis alkoi keskiviikkona.... Sen helvetin PUOLUKAN syönnin jälkeen muuten... Mut voi olla vaan sattumaakin? Mitään kokeita ei otettu sen kehkoputkentulehduksen takia, joten se voi olla, että sinne on joku pöpö jääny nyt muhimaan sitten??? Voi KETTU! :kieh:

Ja mä en edes pääse lähteen mukaan lääkäriin :( Mulla on tänään aika tatuoitsijalle... ja siitä on maksettu jo ennakkomaksu, varattu jo viime vuoden puolella... joten ei oikein vois perua... Mut iskän hyvissä hoivissa on Vili kyllä :heart:
Älä pode huonoa omatuntoa. MÄ OLIN VIIMEKS KAMPAAJALLA kun mies oli tytön kanssa lääkärissä.Pieni omantunnon pistos oli, muttamies on jo 2 lapsen jälkeen kokenutlääkärillä kävijä ja pakotti lääkärin katsomaan korvat ja kaikki kun ei meinannut ensin edes katsoa. Miehen kahdella lapsella kun on ollut tosi pahat korvakierteet ja miehellä myös.

Meillä tytöllä nyt hiivalääkitys :( Näkisitte ton vaippa-ihottuman mikä tosta hiivasta on tullut. Itkettää oikein. Tyttö ollut nakupellenä melkeen koko päivän! Pyyhettä aan vaihdettu kokoajan pissaamisen jälkeen.
 
Moni täällä miettii kuinka vaikeita tahroja saa pestyä pois.
Minulle paasattiin aikoinaaan Sappi saippuasta, enkä uskonut sitä.
Mutta ostin sitä viime kesänä, Ja nyt Veetun vaatteista olen kaiken saanut sillä pois.

Ostin sitä ihan lähikaupasta, Pesupulvereiden hyllystä. Pieni vihreä pahvikotelo, jonka sisässä
semmoinen kova saippua, jota hangataan kosteana tahroihin ja sen jälkeen vaate pestään normaaliin tapaan. Kannattaa kokeilla.

esmeralda ja Veetu 4,5 kk
 
Juu, no haavahan siellä sieraimessa on tosiaan tulehtunu! Olivat 3h lääkärireissulla TAYSissa... Antibiottikuurin sai. Nyt just mies soitti et on tulossa kotiin.

Joo no en mä nyt huonoo omaatuntoo pode ku ei ollu mikään hengenhätä, ja tietty mies osaa ihan yhtä hyvin käyttää lääkärissä ku minäki. Ja Vili turvaa isiin yhtä lailla kuin äitiinkin... Harmitti vaan ku en päässy oleen mukana ja halimaan ja pusimaan kun toista sörkitään siellä :( Noh mut kohta tulevat kotiin ja saan pikkumiehen sylkkyyn.

Ja ihan sillai sivumennen; mun jalka on TULESSA! Tatuoin sit pienen puun, lähtee jalkapöydästä nilkan kautta pohkeeseen... Siis älyttömän hieno kuva! Kipu on vaan ihan mieletön ku kävelee... polttaa ihoa aika helvatun paljon ku jalkapöytä ja nilkka on aika herkkä paikka... :headwall:
 
Sorry Roona, en oo kerenny vastaamaan kun koko vl ollu yhtä haipakkaa. Mun mutsi oli täällä yökylässä joten emännöintiä on riittänyt. Hyvä homma, että Vili saanut lääkket ja syy selvinnyt. Voi noita meidän pieniä kuinka osaavatkin raapia itseään mitä ihmeellisemmistä paikoista :kieh: . Toivotaan ettei Vilille (eikä tietty muillekaan!) tule edes allergioita!!!

Meillä opittiin siis torstaina kääntymään selältä masulle. To se tapahtui kerran mutta sitten perjantaista alkaen IHAN JATKUVASTI. Neidin kun laittaa selälleen niin 2 sekunttia ja hän on masulla. Sitten alkaa hirveä ähinä ja pian kiukku kun ei pääse eteenpäin. Ihanaa kun neiti kehittyy mutta välillä vähän ahdistaa että pysyisit nyt siinä selälläs kun kerran masulla et sitten kuitenkaan viihdy :kieh:

Tänään oltiin uimassa ja harjoiteltiin sukeltamista. E meni vedenalle ihan täpinöissä ja osas tosi hienosti olla hengittämättä. Voi että äiti oli onnellinen ja ylpeä tyttärestään :heart: :heart: . Sitten tultiin kotiin ja maistettiin teelusikallinen parsakaalia. Hyvin upposi ja nyt jännitetään pari seuraavaa päivää josko se vaikka sopisi meille. Se lisäksi E veti 6 jääpalallista (oon laskenut et se on n. 90ml) bataattia ja 60ml maitoa. Tais sukellus tehdä tytön nälkäiseksi :LOL: . Että sellainen viikonloppu meillä. Kohta sohvan nurkkaan sipsipussin kanssa ja nams, dippiä myös :p
 
Juu sappisaippua on ihan huippu! varsinkin rasvatahrat lähtee tosi hyvin :)
Ja H&M:llä myydään sellaisia ruokailuessuja, on tosi hyviä kun suojaa vaatteet kokonaan kun niissä on hihat. Ei mee vaatteet turhaan tahroista piloille!
Nyt ei kerkee muuta, kiirettä pitää :D

Inka ja Elle pian 4kk :heart: :heart:
 
Pitkästä aikaa heippa!

Nopeasti tulin nytkin ihmettelemään syyskuisten menoa :) Meillä neiti kasvaa kovaa vauhtia, nyt mittarissa 4kk 1vk. Ruokia on alettu maistelemaan maltilla; viikko syötiin bataattia ja nyt aloitettiin porkkana. Alas on mennyt, mutta eipä juuri enempää kuin se 1tl. No ei ole kiirus. Yhden ruoka-aineen otan viikossa näin alkuun ja 5kk iässä sitten jotain puuroa. Vähitellen lisäillään sitten useampia raaka-aineita viikossa. Öisin heräillään pari kertaa syömään ja päivisin vedetään ennätyspitkiä päiväunia; 4-6h putkeen!

Meillä tuo isoveikka (1v8kk) on atoopikko ja ihon vuoksi juostiin Allergiasairaalassa testeissä yms vuosi sitten. Luulin että iho-oireet olis tullu jostain ruuista, mutta eipä tullut, atopiaa vain. Onneksi! Lehahtelua ja punoitusta saattaa siis hyvin tulla joidenkin ruokien jälkeen vaikkei allergiaa olisikaan. Meillä kehoitettiin jatkamaan kaikkia ruoka-aineita, jos vaan lapsi ei kärsi oireista. Välttämistähän ei nykyään suositella ellei lapsi tosiaan saa pahoja oireita, koska se saattaa sitten johtaa allergian syntyyn. Niin ja tällä hetkellä poika ei tosiaan ole allerginen edelleenkään millekään eikä lehahtele mistään ruuista.

No hö. Mä en kyllä ole saanut oikein mitään tahroja pois tuolla sappisaippualla :( Ostin sen pari vuotta sitten ja oon ollu tosi pettynyt. Meillä on toiminut sellainen tahranpoistosaippua kuin Astonish. Sillä olen saanut tähän mennessä kaikki tahrat pois. Ostin sen joskus Stockalta, muuallakin varmaan on myynnissä.

Hieman kyllä harmittaa tuon pikkuneidin puolesta, kun isoveikan kanssa käytiin uimassa ja muskarissa ja nyt neidin kanssa ei ole mitään. Tiedän hyvin, ettei vauva edes kaipaa mitään tuollaisia virikkeitä, mutta jotenkin silti tuntuu tylsältä kun toinen jää paitsi tuollaisista. HUomaa myös, että neiti viihtyy tosi hyvin itsekseen... On ilmeisesti tottunut että tuo vaativa isoveikka vie kaiken huomion ja tyytyy osaansa. Pääsääntöisesti voi kyllä sanoa, että meillä asuu tyytyväinen vauva. Huutaa vaan nälissään ja väsyneenä ja nekin koitan ennakoida :)

Mutta onhan tämä arki kahden ihan pienen kanssa aika rankkaa. Väsymystä tuppaa olemaan jonnin verran. Varsinkin, kun ei itse ymmärrä mennä ajoissa nukkumaan :headwall: Molemmat lapset menee unille 20:30 maissa, mut itse tulee kukuttua yömyöhään. Tyhmää, mutta oma aika vaan on niin ihanaa!

Ihanaa talviviikon alkua kaikille!!!
 
Pakkasrajasta tuli vielä mieleen... Kuulostaa ehkä hurjalta, mutta meidän neiti on nukkunut pahimpina pakkaspäivinä varastossa :LOL: Siellä on noin 5 astetta lämpimämpää kuin ulkona ja sinne mahtuu hyvin vaunut. Ikkunakin siellä on, niin ei ole mitenkään pimeä. Harso ja villashaali on suojana, että hengitysilma pysyy lämpimänä. Samoin kantokopan läppä tulee aika hyvin suojaksi. Tuo varasto on siis ihan meidän etuoven vieressä, ettei sen kauempana. Tyttö nukkuu sisällä niin superhuonoja unia, etten viitsi kiusata ja nukuttaa vaan sisällä. On selvästi kiukkunen, kun herää aina sen 30-40min jälkeen.
 
schnuller
Siis saippuaa ostamaan huomenna! :)

Meillä ihan selvä atoopikko täällä.Sen ihottuman puhkaisi esille porkkana tai banaani.Nyt kun ei olla niitä syöty ja ollaan rasvailtu, niin iho vähän parempi.Tosin ihottuma jonkun verran leviää vieläkin, mutta ei ole niin ärhäkkä enää.Siis tuo Hyvä salva apteekista on ihan uskomaton taikavoide!!!Rasvaaminen vaan aiheuttaa hirveet huutokohtaukset.Ihan ymmärrettävää sinäänsä, koska ihottuma kohta on arka ja rasva varmaan vähän kirvelee.Nyt on mokoma oppinut raapimaan itseään rinnasta.


Taidetaan koettaa mekin sitä bataattia sitten jossain välissä, kun tuntuu sopivan niin monelle.Nyt menee siis parsakaalta, perunaa ja luumua.Ja seuraava viikkokin vielä syödään sitä, että saadaan tuo ihottuma kuriin.Ajattelin soittaa kuitenkin neuvolaan huomenna ja kysyä sitä, että josko sitä pitäisi tulla näyttämään.

Huomenna voi olla jopa toivoa päästä ulos.Viimeksi ollaan käyty ulkona maanantaina.Voi että kun nämä pakkaset nyt hellittäis!Vauvajumppakin olisi huomenna, mutta saas nähdä päästäänkö sinne, kun pitäisi pakkasessa kävellä sinne ja hikisenä takaisin, niin voi jäädä väliin, jos on kova pakkanen. :/
 
Rimpulakissa, tuo varastohan on ihan LOISTAVA idea :kieh: En oo koskaan ennen kuullut, että kukaan nukuttaisi vauvaa varastossa mutta siis miksipä ei?!? Varmasti kopioisin teidän idean jollei asuttais kerrostalossa. Mutsilla voidaan pistää tyttö sit varastoon :LOL:

Schnuller me päästiin kävelylle eilen päivällä kun ei ollut ihan niin kylmä, auringossa jotain -14 astetta. Mentiin ripeesti sellainen reilun 30 min lenkki ja kyllä teki hyvää. Ihana talvi mutta kyllä sitä toivois noiden ipanoiden takia, että vähän lämpenisi... ja kyllä äidinkin pää tarvisi jo kunnon päivälenkkejä. Toivotaan, että teillä bataatti toimisi, meillä se on ihan suurmenestys :D Ja meidän allergialääkäri suositteli siis myös kukkakaalia, sitä sitten viikon päästä uudestaan. Mä niin tiedän mitä se on kun pieni raapii itseään ja rasvaus on huutomyräkkää :| Meillä E repinyt rintakehänsä ihan verille ja säärissäkin hirveet verinaarmut. Vähän hävettää käydä siellä vauvauinnissa kun ne muut varmaan katselee ihan järkyttyneenä, että mitä kummaa tuolle lapselle tehdään kotona :LOL: . Nykyisin suoritan rasvaukset niin, että neidillä sukat käsissä niin ei pääse kynsimään itseään.

Nyt tää äiti lähtee nukkumaan. Ja mies saa hoitaa ensi yönä syötöt kun oli viime yön "hunningolla" ja tämän päivän on maannut krapulassa. Sitä saa mitä tilaa :LOL: :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Ja ihan sillai sivumennen; mun jalka on TULESSA! Tatuoin sit pienen puun, lähtee jalkapöydästä nilkan kautta pohkeeseen... Siis älyttömän hieno kuva! Kipu on vaan ihan mieletön ku kävelee... polttaa ihoa aika helvatun paljon ku jalkapöytä ja nilkka on aika herkkä paikka... :headwall:
Mulla kanssa jalkapöytä tatuoitu ja MUISTAN SEN KIVUN ELÄVÄSTI. EI mikään muu paikka ole sattunut mutta SE SATTUI PERKELEESTI :D

 
Yonnazzz, noup se jäi sitten meiltä kokonaa välistä. Sorry, mun pitikin laittaa siitä sulle viestiä mutta unohdin sit koko homman. Päästiin tähän lähelle kirkon muskariin niin valittiin se sitten mielummin. Ja sit meil on se vauvauinti niin ei uskalla liikaa ohjelmaa ottaa pienelle. Mites te, kävittekö te siellä? Toi meidän kirkon muskari on ollut tosi positiivinen kokemus. Ei ole mitään hengellistä hurmosta vaan ihan normaaleja lastenlauluja normaalissa seurassa. Ai miten niin minulla pieniä ennakkoluuloja kirkon hommia kohtaan? :LOL: :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cummastelija:
Ei ole mitään hengellistä hurmosta vaan ihan normaaleja lastenlauluja normaalissa seurassa. Ai miten niin minulla pieniä ennakkoluuloja kirkon hommia kohtaan? :LOL: :kieh:
Vähänkö mä repeilin tuolle!!
:LOL: Olis niiiin hyvin voinu tulla munki suusta tollanen kommentti... Hehe...
 
Kyllä on ollu inhottava tuo tulehdus. Pahimmillaan oli tosi turvonnu, tulehtunut sierain oli puolet pienempi ku terve! Ja se turvotus oli levinny toiseen poskeenkin... Tosi ikävän näkönen. Ja tietty verensekaista paksua limaa tuli nenästä vielä eilenkin :(
Mut tänä aamun kattelin mun hymyilevää pikkupoikaa joka heräili vieressäni; ja turvotus oli laskenut! Eli antibiootit on alkanu puremaan!! Ihanaa! Nyt vaan pitää toivoa, että se lähtee kokonaan pois... Jos alkaa uudelleen turvottaan, pitää kuulemma lähtee samantien takas TAYSiin...

Vili on ollut tosi känkkäränkkä koko vklp... Varmaan tuntuu inhottavalta ja sattuu, ja on varmasti painetta, kun sitä mätää on kertyny sinne ihon alle, ja poskeen asti.. :'(

Tää on kyl hyvä muistutus siitä, että kannattaa leikata niitä kynsiä ja huolehtia siitä vauvojenkin käsihygieniasta!

Niin muuten BTW: Bataatista saa ihan loistavan VELLIN! Mä koklasin sitä kun eräs meidän palstamammoista siitä kirjoitteli fb puolella... (tais olla J84) Pulloon vaan; puolet Bataattisosetta ja puolet maitoo... sekoita hyvin ja lämmitä. Varmasti hyvän makuista, ainakin meillä uppoo hetkessä se! Ostinkin nyt vklp kaks bataattia ja soseutan pakkaseen pikkukippoihin satseja, sellasii sopivia kerta-annoksia... Niin vois jättää noi peruna-porkkanavellit pois ja antaa ite tehtyä bataattivelliä :)
Ja bataattivellin jälkeen Vili nukku 5h putkeen... Olis varmaan taas nukkunu pidempäänkin, mut heräs taas kakkaamaan :D :headwall:

Onko muilla muuten antibiootit vetäny masun sekasin? Täällä tulee ny ihan löysää, vaikka eilenkin syötiin reilusti sosetta ja marjoja...

Harmittaa kun NYT sit tuli mukavat lenkkeilykelit (täällä -8)... kun ei viiti ton tatuoinnin takia mitään pidempiä lenkkejä tehä, ku on niin arassa paikkaa.. Ettei vaan hinkkaa :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Alkuperäinen kirjoittaja Cummastelija:
Ei ole mitään hengellistä hurmosta vaan ihan normaaleja lastenlauluja normaalissa seurassa. Ai miten niin minulla pieniä ennakkoluuloja kirkon hommia kohtaan? :LOL: :kieh:
Vähänkö mä repeilin tuolle!!
:LOL: Olis niiiin hyvin voinu tulla munki suusta tollanen kommentti... Hehe...
Sama :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja olkkis74:
Roona82: Oletkos maitohappobakteereita hommannut? Niitähän usein suositellaan otettavaksi antibioottikuurin yhteydessä oli sitten kyse lapsesta tai aikuisesta.
Joo, Roona SUOSITTELEN! Mä en tajunnut totamaitohappobakteereita antibioottikuurin kaa. Olin niin htääntynyt muuten ni meillä tosiaan oli tuo hiiva sit....
 
Mulle suosittelivat jo aikanaan rintatulehdukseen saadun antibioottikuurin kanssa maitohappobakteereita jottei lääke vie imetyksen kautta Artun mahaa kuralle. Tosin en sitten syönyt kun sain tuosta rintatulehduksesta hyvän syyn lopettaa imetyksen. Se jatkuva rinta-pulloralli oli tosi raskasta...
 

Yhteistyössä