¤¤¤SUURPERHEKUUMEILIJAT¤¤¤

Hei kaikille!!!

Vitsit mä olen unohtanu millon se mun ovis olikaan!!!
Merkkailen yleensä kolmeenkin kalenteriin millon mihinkin ja nyt en ole varma että oliko se 2pv tätä kuuta vai 28pv viimekuuta!!!
Siis jos oli viimekuun puolella niin sillon olis menkat jo myöhässä, mutta jos vasta 2pv niin sittenpitäsi tossa to paikkeilla alkaa menkat..
Ukko tossa eilen sano että "Aino ja Emilia ois kaksosille hyvät nimet" :LOL:
Ihan niinku oottasin jo ja vieläpä niitä toivomiani kaksosia!!!
Mutta meillä on siihen varmaan aika pieni mahis..
No joka tapauksessa täällä odottelen ettämillon viittis testata ja haen kyllä apteekin oman testin sittten vaikka onkin noita mammaksin liuskoja jäljellä.. Jotenkin en luota niihin..
No.. Ei auta ku malttaa oottaa ja testailla mitä sielä tapahtuu..
Tsempitykset kaikille!!!
 
Kummallista, eilen siis oletin tädin tulleen kylään kun aamulla pientä veristä vuotoa joka muuttui iltaa kohden rusehtavaksi. Nyt ei enää mitään vuotoja. Tädin pitäis tulla pe-la.. Periaatteessa nämä "välivuodot" voi olla myoomasta johtuvia, mutta tähän päivään asti ei ole mitään epämääräisiä vuotoja ollut. Kiinnittymisvuotoa se ei ainakaan ole enää näin lähellä arvioitua tädin tuloa.
 
Mammumuulle tsempit:hug:

ZouZou,mulla on muutamassa raskaudessa käynyt niin että ensin luulin menkkojen alkavan ajoissa mutta sitten onkin ollut raskaus aluillaan.Ilmeisesti kiinnittymisvuotoa tjs.

Mulla on enemmistö tyttöjä,vanhin on 13v.

Nuorimmalle oli vaikeuksia keksiä nimeä,ensimmäistä kertaa.Mutta nyt olis taas jo kummallekin sukupuolelle kivat nimet valmiina.:saint:

Mutta nyt koulutehtävien kimppuun,lähihoitajaksi pitäisi valmistua.Tullut vaan monta paussia:LOL:
 
Ääh.Mulla nyt kp10.Siis eka kierto ilman minipillereitä.Munasarjoihin repii ja kaikkea muuta outoa:LOL: En ole ikinä ennen seurannut omia oviksia tai muitakaan kun kierto ollut aina mitä on.
Menkat kesti vaan 5pv kun normisti 10pv.Mitä tää nyt on?:D

Mulla olisi jo pojalle nimi mutta mies tyrmäsi sen samantien :(.Onhan tässä vielä aikaa niitä miettiä :)
Vaavimasu: Mullakin on joutu outo mielle kaksosiin :).Ehkä hullua mutta aina salaa toivonut kun ultraan menee että siellä olisikin 2:heart:
 
Heippa taas pitkästä aikaa :wave:

Meillä tilanne muuttunut hiukan viime kirjoituksestani... Eli ollaan nyt yhdessä mietitty tuota viitosta ja päätimme mennä tulee-jos-on-tullakseen menetelmällä eteenpäin... Jännittää vain, kun olen ns. helposti raskaaksi tuleva, että mitenkä ensi kesä menee, jos onnistumme vielä tämän vuoden puolella.
Tyttäremme pääsee ripiltä ensi kesänä ja silloinhan olisi paljon järjesteltävää... eli jaksaisinko vielä järjestää niin suuria juhlia :| No aika näyttää...
Miehen ainoa pelko on, että viime raskautta kiusannut raskausmyrkytys tulee taas ja joudun vuodepotilaaksi.
neljäs<3 ja Vaavimasu: Mulla taas päinvastoin on aina kova pelko, että tulee kaksoset... meillä kun molempien äidit ovat kaksosia :D Neuvolassa ovat naureskelleet meidän tuuria, kaikki neljä tulleet yksi kerrallaan.
 
Huomenet...

Negaa näyttelee tikut täällä!!! Voit v...u vie!!! Ja oireitaki jo muka ollu jne.. No.. ei auta ku ootella niitä menkkoja sitte jos ne tänään vielä alkaiski...
Nyt ku tahtois pian tulla raskaaksi niin ei tapahu mitään, mutta auta armias kun on sillämielellä että sillon tällön pelleillään jos sattus vaikka tärppään niin heti tärppää!!!
Jos tässä kovin kauan menee niin minen jaksa!!! Miten tän vauvakuumeen sais laskettua sille normitasolle ja rauhotettua ittesä ettei koko ajan ajattelis ja ressais???
Edelleen on vaan sellanen olo että oisin raskaana,mutta jos ei kerran testit näytä niin eikai sitä sitte oo raskaana...
neljäs <3
Mulla kans on aina tuntunu et miten ihana ois saaha kaksoset. Varsinkin kun kerranlaitoksella oli kahet kaksoset yhtäaikaa niin kyttäsin aina niitä ku kävin vauvalassa... Oli niin sulosta ku vierekkäin nukkuivat siellä pedissä!!! Oishan se rankkaa,mutta se niiden kummallinen "yhteyskin" kiehtoo niin paljon. Ja sehän olis tuplarakkautta!!!!
Mutta nyt tää lähtee tuijottaan testejä että eikö niissä tosiaan näy mitään :LOL:
 
vaavimasu :hug: ja tsemppiä kaikille!!!

Esikoista odottaessa odotin kaksosia mutta toinen oli mennyt aikaisessa vaiheessa kesken. Ekassa ultrassa huomasivat että jotain muutakin sielä oli kun tämä meidän esikko. Esikoisen syntymän jälkeen olen halunnut kaksoset ja joka kerta kun menee ekaan ultraan olen salaa toivonut kaksosia.

Nyt on sellainen olo että odotetaan ainakin vuosi ennenkuin aletaan hommaamaan sitä viidettä. Jotenkin tuntuu siltä että kädet on täynnä töitä eikä vuorokauden tunnit oikeen enään riitä..
Musta tuntuu että vaikka kuinka yrittää ja mieskin on suurena apuna niin ei vaan ehdi. Miten te joilla on monta lasta saatte arjen pyörimään?
 
Vaavimasu: Odottele vielä pari päivää,jos sulla onkin ollut ovis myöhemmin? :hug: Mullakin kuume jo ihan älytöntä tasoa :LOL: Mulla on kanssa semmoinen olo että raskaana olisin vaikka vasta kp12 :D
Tulkitsin ne mun munasarjan repimiset sun muut ovikseksi,toivottavasti tärppäs;) Niin ja varmana olisi kaksosten kanssa rankkaa muutta silti varmana mahtavaa :)

Tsilj: Minäkin olen miettinyt tota ajankäyttöä.Meillä noi kolme sairastelee paljon ja oon miettinyt että jos niitä olisi puolet enempi niin miten saisi ajan riittämään kaikkeen.Mutta elämä opettaa,aina oppii uudesta ajan jaksosta jotain.Arjen hallintaa :).Isossa perheessä oppii lapsetkin omatoimiseksi :).

Mulla on kokoajan sellainen pieni jännitys päällä,menee varmaan 2vkoa hitaasti kun oottelee alkaako menkat:).Ja nyt kun on noista kaksosista puhuttu niin jännittää vielä enemmän mennä sitten joskus ultraan:D
Onko kellään muulla suvussa kaksosia kun terhillä?.Äidin puolelta en tiedä mutta isän siskolla on.
 
Voi teitä ihanan onnellisia kuten neljäs ja tsjil, joiden mies yllättää iloisesti! Ihanaa! =)

MammaMuun tilanne onkin aika jänskä, toivotaan, että siellä olisi pikkuinen alku matkassa mukana!

äiti88:lle halaus ja pahoittelut :hug:

E-V-A, meillä onkin samoina vuosina syntyneet lapset! =)

Vauvakuume on tällä mammalla tipotiessään, kun hoidan täällä nuhaneniä ja itekkin vähän kipeä. Tähän flunssaan liittyi alussa mahakipua. Karmea öklötys oli. Muistuipa hyvinkin mieleen raskauden ensimmäiset äklötysviikot, ei tullut niitä viikkoja kovinkaan paljon ikävä! :LOL: Vieläkin siis sillä kannalla olen, että sitten kun kuopus on 4-5 vee, voisi iltatähti olla meille tervetullut! :p mutta jos mies ottaisi ja repäisisi ja sanoisi, että neljäs lapsi olisi meille nyt tervetullut, niin hulluna eukkonahan minä siihen suostuisin oitis! :LOL:

ZouZou, toivotaan, että teitä onni suosisi, se olisi ihana palkinto teille eikä tarvisi kohtua poistaa, kohdunpoisto kuulostaa, ja tietenkin on, niin kamalan lopullinen tapahtuma.
 
Kiitos Tassutin..
Siis kohdunpoisto on edessä jossain vaiheessa, se on fakta. Nyt vaan toivon, että saisin vielä sen yhden pikkuisen ja näin ollen myös soputumisaikaa siihen kohduttomaan elämään..
Jänniä päiviä elellään täällä, kp 29/30-32 ja tätiä ei ole näkynyt. Sitä tuhrua tuli sillon maanantaina, siinä kaikki. Mitään varsinaisia raskausoireita mulla ei ole, mutta toivossa on hyvä elää.
 
tsjilin kanssa samaa myös pohdin, että miten sujuu arjen pyörittäminen ison perheen kanssa ja miten sitä jaksaa ja miten aikaa riittää esim. omiin tekemisiin ja menoihin.
Kolmen lapsen kanssa on jo kova meno päällä ja aika kortilla meidänkin perheessä. Varmaankin apuverkostot auttaa kovasti arjessa. Ja tietenkin, jos mies on täysillä mukana kodin- ja lastenhoidossa. Toisaalta kyse on varmaan myös siitä elämänasenteesta ja täydellä sydämellä omistautumisesta lapsille ja kodille ja perheelle, eikä niin suurta kaipuuta ole omalle ajalle.
Itellä joku vaihe, että karmea tarve olla itsekseen ja haluan paljon omaa aikaa. Jos olisi enemmän lapsia niin omat ajat ovat varmaan kortilla tässä perheessä.

Mites teillä kaikilla on isukit mukana lasten hoidossa ja kodin touhuissa? Meiän ukko joutuu välillä tekemään pidempää päivää. Aamulla kun herätään, mies on jo hävinnyt työpaikalleen ja palaa kotiin yleensä vasta 18-19 aikaan. Nyt on onneksi semmonen työtilanne, että tulee välillä aiemminkin kotiin =) Omaa aikaa saan kyllä hyvin ja mies ihanasti mukana lastenhoidossa. Kotia hoitelen enemmän minä, mitä joskus mies siivoaa keittiön, kun olen viritellyt sinne karmivan kaatopaikkaa muistuttavan installaation. Ja hyvää ruokaa mies kokkaa, kun sille päälle sattuu. Jos meille enempi lapsia siunaantuisi, kyllä minä lapsia enemmän hoitaisin.
 
Meillä mies auttaa kylää kodinhoidossa omien voiminen mukaan. Ollaan sovittu että hän on nyt töissä ja minä kotona eli kotihommat kuuluvat minulle ja hän jelppaa jos ehtii/jaksaa. Yleensä mies hoitaa tiskikoneen ja pesee muutaman koneellisen pyykkiä viikossa. Nyt kun on lomalla niin tekee ruokaa ja auttaa siivoamisessa. Lasten kanssa jaksaa telmiä ja hoitaa. Kyllä itse joskus sorrun jäkättämään ettei tee mitää vaan makaa sohvalla mutta silloin unohtuu että hänhän on tehnyt raskaan päivän töissä eikä aina jaksa alkaa esim tiskejä laittaa koneeseen. Nyt kun nuorin on 4 kk tuntuu että on koko ajan kaaos. Varmaan kaaos johtuu osaksi äidin netin käytöstä että kun vauva nukkuu päikkäreitä niin itse tulee nettiä selaamaan... :whistle:
 
Mä pohdin tätä mun vauvakuumettani alituiseen,ajatuset on ja pysyy aiheessa.:rolleyes:
Mietin miten ihanaa olisi saada pieni vauva,sitä ennen kantaa ylpeänä pyöreä masu ja olla se salaperäinen ilme päällä,kun onnesta hymisee vauvan odotusta.Ja sitten jännittävä,tunteikas ja vavisuttava synnytys.Pienen vauvan tuoksu ja tuhina,pienet kädet ja varpaat,oih

Mutta yhtä nopeaa saatan alkaa miettiä miten ihanaa on kun voi pukea päälleen mitä haluaa,mahtuu taas vaatteisiin joissa vyötärö.Ei tarvitse miettiä voinko näissä imettää;)
Voin juoda lasin viiniä illällä lukiessa hyvää kirjaa,kun lapset nukkuu.
Ei tarvitse valvoa öitä(paitsi kun sairatetaan),eikä huolehtia yöllä "hengittääkö vauva":eek:

Jotenkin sitä on niin sekaisin omissa aatteissaan,että ihan itkettää...
Onneksi ei vielä tarvitse päättää mitään!!!

Ja siltikin mietin jatkuvasti koska vauva syntyisi jos nyt alkunsa saisi=)

Pieni purkaus perjantai-iltapäivään samalla kun toivotan plussaustuulia kaikille jännittäjille ja tarrasukkia kaikille jo plussan plakkariin saaneille:hug:
 
Perjantaita!

Kiitokset kaikille tsempityksistä. Vuodot ovat pysyneet poissa...ja alamasua turvottaa...ja olo muutenkin kuin oisin raskaana...eli toivotaan parasta edelleen. Tuntuu, etten uskalla hengittääkkään ennen ekaa ultraa...joskus noin 4vkon päästä. Mullakin on ollut useampi kaksosraskaus, joista ei ole koskaan selvinnyt kuin toinen. Pari kertaa mennyt kaksoset kesken kokonaan. Mäkin haluaisin "salaa" kaksoset...kokemuksena kokea ja rakastaa muutenkin tietty (olipas sekavasti ilmaistu)

Kyselitte, että miten mies osallistuu perheen juttuihin. Meillähän on niin, että meillä mies osallistuu täysillä perheeseen, eli on nk koti-isä. Hänellä ei ole tällä hetkellä ollenkaan työpaikkaa (ammatiltaan atk-insinööri). Sitten ja jos tämä vaaveli syntyy toukokuussa, niin ajatuksena on että isi lähtis töihin ja mami ois lasten kans kotona. Mähän käyn tällä hetkellä iltatöissä (n.3h illassa)...musiikkia opettelen. Kitkutteluahan tämä on, mutta kahta en vaihtais...ihanaa rakasta aviomiestäni, enkä lapsia ;). Niin ja sossunluukulla ei tämä perhe käy...eli omillamme tullaan toimeen. Meillä ei ole säästöjä, asuntolainaa kylläkin. Me ostetaan kaikki ruoka alennuksesta (-30%)...päiväystuotteista ja eineksiä meillä ei syödä. Pakkanen paukkuu, ainakun jostain saa halvalla ruokaa (jauhelihaa yms).

Mä olen alkanut itseasiassa haaveilemaan 12 lapsesta...;) ...jos ne seuraavat ois sitten kaksoset ;)

Mamma Muu...ja joku todella salainen (kai)
 
On jääny tänne kirjottelu lähes kokonaan..

Mutta tänää sain mukavan s-postin jossa luki että meidän nuorin poika halutaan mallitoimiston listoille ja kuvaukset ois jo tossa 28.10 :D

täällä on ny menossa jo kp 31-33 en tarkkaa muista
 
Heissan..
Nyt menee jo kummaksi...
Tekasin tossa tunti sitten apteekin oman testin vuodosta huolimatta ja haamuhan siihen pomppas!!!
Hitto vie!!!
Nyt ei taaaaaaas tiiä mitä ajatella!!! Ei oo kyllä kipuja eikä mitään vaikka aavistuksen tuleekin verta..
Pää kipeä ja oksettanu koko aamun,mutta epäilinkin sen johtuvan niskoistani..
Huomenna kyllä käyn ostaan yhen testin lisää ja testaanmuutaman päivän päästä uuestaan että vahvistuuko viiva!
 
Kävin teitä vähän kurkkimassa kun hauaisin liittyä joukkoon sitten kun saan tuon miehen taivutettua tähän neljännen "tekemiseen".Mulla ois kuume mut toi mies ei oikein oo vielä näyttänyt plussaa nuorin on meillä nyt 7kk.

Ihana oli lukea miten Mamma Muujännittää onko masussa elämää vaikka raskauksia on jo niin monta takana niin silti kun lukee tuota tekstiä niin vois luulla että ihan ensimmäinen raskaus ois kyseessä:)

Toivottavasti monilla teistä pian tärpää:)Hyvää syksyn jatkoa kaikille ja paljon plussatuulia:)
 
Moikka!

Metsätähti...juuri noin kuten totesit. Luulisi, että ois eka tulossa. Mulla kuitenkin mennyt toisenlailla...ekan kanssa en stressannut mitenkään, en voinut pahoin ja olin elämäni kunnossa...huoletonna kaikesta. Tieto lisää tuskaa...ja kun meilläkin on ollut raskauksissa, synnytyksen kuluissa yms. kaikenlaista, niin jännittää ja pelottaa vaan kahta kauheemmin. Toisaalta voi myös jo ikä tuoda omat jännitysmomenttinsa tähän raskausasiaan. 2-kymppisenä ei osannut niin pelätä, eikä kremppojakaan ollut samalla lailla...ja nyt 35-vuotiaana...Mä oon kyllä päättänyt, että kun täytän 4-kymmentä, niin sitten mun vauvat on siinä (vannomatta paras...heh)

Vaavimasu...joskushan voi olla kuukautiset vaikka olisikin raskaana. Tiedän yhden jolla oli 7 kuukautiset, ennekuin tajusi olevansa raskaana...ja vauva syntyi tästä 8 vkon päästä. Huh...uskomattomalta tuntuu. Mä en kyllä vois kuvitellakaan omalle kohdalle vastaavaa!

Nyt täytyy taas lähteä hellapoliisiks ;)

Mamma Muu...ja ehkä joku
 
taaperot : Oletko hakenut poikasi johonkin mallitoimistoon vai? :).Sullahan on kohta testi päivä? :D

Toivottavasti VAAMIMASU saat huomenna kunnon plussan!:)
:hug: muille jotka joutunut pettymään tässä kuussa : /
METSÄNTÄHTI: Minkä ikäisiä teidän muut lapset on?.Onko teillä ollut puhetta lapsiluvusta?:)

Meilläkin mies osallistuu kotihommiin niin hyvin kun töiltänsä kerkeää,ei valittamista :).
Ainut mikä välillä kiristää niin tämä ahtaus.Yksi huone olisi kiva lisä :D.
Nyt olis kp15,menis nyt 2vkoa nopeeasti!:)
 
neljäs: no ihan huvikseni laitoin vaan hakemuksen jossa oli vapaamuotoinen teksti+2 kuvaa pojasta tossa torstaina ja yhteyttä he ottivat jo perjantaina vaikka siel luki että vasta 2 viikon päästä otetaan jos tulee valituksi :D

ja ei vieläkää tätiä näy..testiä en kuitenkaa uskalla tehdä jos taas käy niin kuin viimeksi.
 
Helou taas...
Mulla on nyt kyllä pää niin sekas ku Haminan kaupunki..
Ja taitaa olla ruppiki sekas.. Vuotoa taas tulee niinku sillon viimekski eli eilen tuli vain ihan vähän ja tänään jo näyttäs olevan runsaampaa.. Kipuja ei edelleenkään ole, mutta mitä ihmettä tää nyt oikein on?? Onko nää nyt sitten kaks peräkkäistä kemiallista vai onko siellä ollut masuasukki jo ekasta kierrosta lähtien?? Oireet on ollut nyt kuitenkin jo niin vahvoja että itekkin huomannu.. Tänään on pakko soittaa neuvolaan..
Mutta siis kun keskenmenon jälkeisellä kierrolla tein testin 18.9 niin se oli haalea plussa ja samana päivänä alkoi vuotoa tulla ihan vähän ja sitten kesti sen 8pv yht ja sitten olen tehnyt viime ma viimeks apteekin omalla jossa olin erottavinani viivan paikan verran haamua.. Ja nyt sitten eilen se selvä haamu... Ja vuotoa.. oikeestaan siis tää vuoto alkoi touhuilun jälkeen perjantaina mutta sillon tuli vain pyyhkiessä ja loppui oikeestaan koko lauantaiks ja sitten taas su aamuna alkoi..
Voiskohan olla että ei vain erity sitä raskaushormonia virtsaan tarpeeksi vai onko nämä nyt vaan surkeita yrityksiä tulla raskaaksi???
Nyt oli itselläkin kyllä vahva tunne että raskaana ollaan ja pysytään,mutta epäilyttää tällainen vuotaminen.. Vuoto ei taaskaan ole oikein mitään menkkamaistakaan..
No.. Mitäs minä teille sitä jaarittelen. anteeksi vuotokeskusteluni. Täytyy vain malttaa ja ootella että voin soittaa neuvolaan.
Huoh!!!
 

Yhteistyössä