Sukulaisjuntit meinaavat tuoda juhliimme omat eväät, kun tarjoamme vain kasvisruokaa!

  • Viestiketjun aloittaja ärsyyntynyt kokki
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Eli se monipuolinen - vaikkapa marinoitua halloumia, paahdettuja uunijuureksia ja tuoresalaattia sekä esim. LOHTA bearnaisekastikkeessa sisältävä - ateria muuttusi vieraat huomioonottavaksi, oikeaksi ateriaksi vasta/heti kun samaan pöytään läiskäisisi suolaleikkelelautasen leivänpäälliseksi?!

Mitä v*ttua?

Oikeasti: kaikkien fiksujen sekasyöjien puolesta toivoisin että vaikenisit. Iäksi (tästä aiheesta).
:flower:
No mutkun siinä ei ole LIHAA. :0 OMG, ei voi syödä, ei voi mennä edes juhliin, kaikki on pilalla, nyyhnyyh. :(
 
  • Tykkää
Reactions: Carnival of Sins
"vieras"
Eli se monipuolinen - vaikkapa marinoitua halloumia, paahdettuja uunijuureksia ja tuoresalaattia sekä esim. LOHTA bearnaisekastikkeessa sisältävä - ateria muuttusi vieraat huomioonottavaksi, oikeaksi ateriaksi vasta/heti kun samaan pöytään läiskäisisi suolaleikkelelautasen leivänpäälliseksi?!

Mitä v*ttua?

Oikeasti: kaikkien fiksujen sekasyöjien puolesta toivoisin että vaikenisit. Iäksi (tästä aiheesta).
niin just. Jos kerran on kalaakin pöydässä tarjolla, niin on siinä lihaa ihan tarpeeksi ettei pitäis valittaa et on vaan rehuja. :S
 
Hmmm,
[QUOTE="vieras";26438472]niin just. Jos kerran on kalaakin pöydässä tarjolla, niin on siinä lihaa ihan tarpeeksi ettei pitäis valittaa et on vaan rehuja. :S[/QUOTE]

kun ei allergian takia pysty syömään kalaa eikä niitä vihanneksia?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;26438475:
Vastatkaa nyt herranjumala, että MITÄ lihaa te sitten haluatte että kasvissyöjä teille tarjoaa? Valmisruokaa? Onko se jotenkin laadukasta illanviettoa ja takaako se teidän viihtyvyyden?
Kyllä se on ideologista tuputtamista, paremmuuden esittelyä ja alentamista jos kasvislasagnen kanssa ei ole härän sisäfileetä tai kabanossia. :(
 
Eli se monipuolinen - vaikkapa marinoitua halloumia, paahdettuja uunijuureksia ja tuoresalaattia sekä esim. LOHTA bearnaisekastikkeessa sisältävä - ateria muuttusi vieraat huomioonottavaksi, oikeaksi ateriaksi vasta/heti kun samaan pöytään läiskäisisi suolaleikkelelautasen leivänpäälliseksi?!
Eihän tuo menu ole mikään vegesetti. Siinä ei ole PELKKIÄ kasviksia joita vastaan minä olen tässä mielestäni kampanjoinut. Eikä tuo bernaisesoossi ole ihan napakyppi lohen kanssa mutta menköön tämän kerran.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;26438475:
Vastatkaa nyt herranjumala, että MITÄ lihaa te sitten haluatte että kasvissyöjä teille tarjoaa? Valmisruokaa? Onko se jotenkin laadukasta illanviettoa ja takaako se teidän viihtyvyyden?
HK:n sinistä. Se on kaikkien lihansyöjien perusraaka-aine.
 
[QUOTE="vieras";26438496]HK:n sinistä. Se on kaikkien lihansyöjien perusraaka-aine.[/QUOTE]

Niin, tiedän. Se oli mun broidinkin kasvis, mutta aika hyvin se on oppinut vuosien varrella syömään kasviksiakin, kun sillä on vaimo joka sen on aika hyvin kouluttanut.
 
"Pipa"
Kaverini lapsi oli monta vuotta tosi allerginen. Söi, ihan oikeasti, vain sianlihaa ja perunaa. Muu ei sopinut. Nykyään syö jo muutamaa muutakin asiaa, ei vielä monia.

Mutta ei saa ottaa omia eväitä mukaan, koska ei se lapsi siihen kuole, jos teillä syö niitä kasviksia joille on allerginen? Tuntuu siltä, että KUKAAN ei mielestänne KOSKAAN voi keksiä mitään syytä, miksi lihaa tarvittaisiin. Silloin ollaan päästy pattitilanteeseen; eihän kanssanne voi keskustella, koska olette jo päättäneet lopputuloksen.

Kotilohikäärme, itse asinakin osaan kysyä kylään tulijoilta, että mitä he toivoisivat ruoaksi. Vai toivotteko te kasvissyöjät, (jotka siis haluatte sitä kasvisruokaa), aina kollektiivisesti samaa esim. punajuurikiusausta ja sitä sitten AINA teille kasvissyöjille pitää tarjota?
 
"mä"
[QUOTE="hmm";26438322]Pelkillä vihanneksilla ei kauaa eläis, liian vähän energiaa eikä yhtään proteiinia.[/QUOTE]
Siis täh, oletko sä tosissas. Yli puolet maailman ihmisistä ei syö lihaa. :LOL:
 
Elli Karamelli
En ole kyllä ollut yksissäkään häissä, jossa olis tarjottu pelkkää kasvisruokaa. Voishan tää olla mielenkiintoinen kokemus :).
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="vieras";26438461]Kukas täällä vinkuu joka juhliin liharuokia?[/QUOTE]
Jos oikein tarkasti viestejäni luet niin huomaat että peräänkuulutan myös ei-vegejen ruokatottumuksia. Sen ei aina tarvitse olla punaista lihaa mutta alunperinhän tässä on ollut kysymyksessa avauksen "luonnollisesti emme tarjoa lihaa"-tyyppinen ahdasmielinen suhtautuminen muiden ruokailutottumuksiin.
 
Hmmm,
[QUOTE="vieras";26438513]Vittu tää mitään provoilua on, toistan vaan mitä nämä lihahullut täällä sanovat. Juhlat ovat pilalla ilman lihaa, vegetaristit ovat ideologiaansa tuputtavia inhottavia ihmisiä, kasvisruokaa ei voi syödä edes yhtenä päivänä. Voi kyynel kun elämä on kabanossikeijolle vaikeaa. :([/QUOTE]

sinä olet.
 
[QUOTE="Pipa";26438505]Kaverini lapsi oli monta vuotta tosi allerginen. Söi, ihan oikeasti, vain sianlihaa ja perunaa. Muu ei sopinut. Nykyään syö jo muutamaa muutakin asiaa, ei vielä monia.

Mutta ei saa ottaa omia eväitä mukaan, koska ei se lapsi siihen kuole, jos teillä syö niitä kasviksia joille on allerginen? Tuntuu siltä, että KUKAAN ei mielestänne KOSKAAN voi keksiä mitään syytä, miksi lihaa tarvittaisiin. Silloin ollaan päästy pattitilanteeseen; eihän kanssanne voi keskustella, koska olette jo päättäneet lopputuloksen.

Kotilohikäärme, itse asinakin osaan kysyä kylään tulijoilta, että mitä he toivoisivat ruoaksi. Vai toivotteko te kasvissyöjät, (jotka siis haluatte sitä kasvisruokaa), aina kollektiivisesti samaa esim. punajuurikiusausta ja sitä sitten AINA teille kasvissyöjille pitää tarjota?[/QUOTE]

Johan mä sanoin monesti että jos allergiasta on kyse niin tietenkin teen jotakin sopivaa. Ja syötän mä mun lapsillekin lihaa joskus. Vielä ei kukaan ole esittänyt mitään toivomuksia menun suhteen. Ja miksi ihmeessä kyselisin että mitä vieraat haluaa kun niille on ihan hyvin kelvanneet mun pöperöt. Jos kysyisin, ja vastaus olis joku karjalanpaisti, niin enhän mä sitä osais tehdä. Tai on riski että siitä ei tulis hyvää. Mä haluan tarjota mun vieraille HYVÄÄ! ruokaa enkä mitään hemmetin hutasua, saati valmisruokaa. Voisin kuvitella että ennemmin se vieras loukkaantuisi siitä valmismössöstä. Ja ikinä en ole mitään toivonut omalta kyläpaikalta. En koskaan. Joskus, aniharvoin, on ollut jotain aika kauheeta safkaa, mutta en tokikaan mitenkään protestoinut :D Jos joku kysyy ja sanon et en syö lihaa ja kutsuja kokee sen jotenkin hankalaksi, niin voin ehdottaa että tuon jotakin itse, mikä yleensä kuulostaa lähinnä helpotukselta eikä loukkaukselta.

Mutta voisitko itse nyt vastata tuohon, että mitä itse toivoisit että kasvissyöjä sinulle lihasta valmistaa?
 
hhm
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;26438495:
Eihän tuo menu ole mikään vegesetti. Siinä ei ole PELKKIÄ kasviksia joita vastaan minä olen tässä mielestäni kampanjoinut. Eikä tuo bernaisesoossi ole ihan napakyppi lohen kanssa mutta menköön tämän kerran.
Aloittaja ei ollut mikään vegaani (erittäin suuri valtaosa kasvissyöjistä ei ole), vaan mainitsi jo alussa että maitotuotteet ja esim. muna kuuluu ruokavalioon. Tosiaan hyvin pieni osa kasvisruoista lopulta sisältää _pelkkiä_ kasviksia... saattaa tulla yllätyksenä sulle, huomaan.

Toi lohiko tuossa muuttaa tilanteen? Sitä kalaakin oli muuten aloittajien bileisiin tod.näk. tulossa, ja silti sinä olet keuhkonnut että ei!ei!ei!ideologia!vääryys!

Mee ittees, asennerajoitteinen hapannaama.
 
[QUOTE="vieras";26438513]Vittu tää mitään provoilua on, toistan vaan mitä nämä lihahullut täällä sanovat. Juhlat ovat pilalla ilman lihaa, vegetaristit ovat ideologiaansa tuputtavia inhottavia ihmisiä, kasvisruokaa ei voi syödä edes yhtenä päivänä. Voi kyynel kun elämä on kabanossikeijolle vaikeaa. :([/QUOTE]
Jäkä jäkä. Samaa laulua koko ajan.
Edes yhtenä päivänä?

Entäs jos mullakin on ideologia että minä en syö pelkkiä kasviksia?
Miksi vege ei voisi syödä liharuokaa edes yhtenä päivänä? Eihän siihen kuole ja plaaplaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;26438518:
Jos oikein tarkasti viestejäni luet niin huomaat että peräänkuulutan myös ei-vegejen ruokatottumuksia. Sen ei aina tarvitse olla punaista lihaa mutta alunperinhän tässä on ollut kysymyksessa avauksen "luonnollisesti emme tarjoa lihaa"-tyyppinen ahdasmielinen suhtautuminen muiden ruokailutottumuksiin.
Mutta MITÄ niiden pitäisi tarjota? Mikä on se kinkkumuoto/nugetti/patenttiratkaisu, minkä kasvissyöjä voi mäjäyttää pöytään, mikä vieläpä sopisi johonkin kunnon kasvisruokaan? Niissä kun yleensä on proteiinina joku papupohjainen, juusto ym.

Lisään vielä pähkinät ja siemenet...
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;26438534:
Jäkä jäkä. Samaa laulua koko ajan.
Edes yhtenä päivänä?

Entäs jos mullakin on ideologia että minä en syö pelkkiä kasviksia?
Miksi vege ei voisi syödä liharuokaa edes yhtenä päivänä? Eihän siihen kuole ja plaaplaa.
Ei kuole mutta voi joutua tippaletkun jatkoksi. Ihan ok, että vieraat joutuu sitten sairaalaan tai saa ainakin kunnon vatsanväänteet?
 
Toi lohiko tuossa muuttaa tilanteen? Sitä kalaakin oli muuten aloittajien bileisiin tod.näk. tulossa, ...
Tottakai kala muuttaa tilanteen sillä käsittääkseni kala ei ole kasvis. :saint:
En minäkään sentään laita kalasoppaan makkaraa.

Ja aloittajan viesatissä ei mainittu juhlien ruokalistalle kuuluvan kalaa joka on vasta kokeiluasteella noin ylipäänsä.
 
"Pipa"
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;26438529:
Jos joku kysyy ja sanon et en syö lihaa ja kutsuja kokee sen jotenkin hankalaksi, niin voin ehdottaa että tuon jotakin itse, mikä yleensä kuulostaa lähinnä helpotukselta eikä loukkaukselta.

Mutta voisitko itse nyt vastata tuohon, että mitä itse toivoisit että kasvissyöjä sinulle lihasta valmistaa?
Mutta eikö ap:n aloituksessa ollut juuri loukkaantumisen aiheena, että joku tuo jotain mukanaan...? Jos kasvissyöjä tuo, se on ok, mutta jos lihansyöjä tuo, se on junttia?

Voit valmistaa minulle lihasta vaikka sitä samaa, mitä lapsillesi lihasta syötät, jos aiot kerran kutsua minut kylään :)

Minä kyllä tykkään kasviksistakin, voin syödä niitäkin. Mitään en kuitenkaan halua syödä, jos sitä tarjotaan siksi, että oppisin jotain tai alkaisin kannattaa jotain ideologiaa tai tajuaisin syönenni tähän asti mielestäsi väärin. Ap:n aloituksesta tuli tällainen viba, ja sitä vastaan täällä on otettu kantaa. Muutama lukutaidoton veti tämän makkara versus parsa -taistoksi, ja se kai kertoo haidän makkaran tai salaatin pehmentämistä aivoistaan enemmän kuin mistään muusta.
 

Yhteistyössä