Stepper Viikkopino1

Heippa! :wave:
Taidanpa minäkin tulla mukaan tähän ketjuun.
Eli mulla on hobbyhallin twist stepperi ja olen jäänyt ihan totaalisesti "koukkuun".. en olis ikinä uskonut, että joku liikuntalaji koukuttaa :D
Mulla on periaatteessa ainoastaan myöhään illalla aikaa steppailla, kun vauva nukkuu. Päivisin vauveli ottaa niin lyhyitä torkkuja, etten viitsi alkaa steppailemaan kun se keskeytyy kuitenkin..
Viime yönä tuli sitten steppailtua 60 min, lähti 455 kaloria ja askelia tuli 3210. Ja mikä ihana fiilis =)
Mulla on ollut toi stepperi kohta 3 viikkoa, mutten ole aiemmin kirjannut ylös tuloksia. Yleensä olen steppaillut 20 minuutista tuntiin.
Onko muilla paikat kiinteytyneet?

Kiva kun Taikatuuli tulit mukaan! :heart: Me ollaan Miillan kanssa oltu pitkään kahdestaan täällä. On se kyllä uskomatonta miten mukava tuolla on kuntoilla. Ihan kun ei tietäiskään et kuntoilis. Mullakin on kolmas viikko menossa ja vyötäröstä on jo 1,5cm lähtenyt ja kun itteensä kattoo naamasta niin tosi paljon kaventunut!! Oliko sulla alussa pohkeet kipeet? Mulla on kipu siirtynyt nyt perskannikoihin...

Minkäikäinen vauveli sulla on? Mulla on jo 1/2 vuotta niin tykkää lattialla katella kun mutsi heiluu. Meidän isi toimii silloin huoltajana; tuo vettä mulle ja hoitaa tyttöä sillä aikaa. Mulla on enkka 50 minuuttia. Olin kyllä sen jälkeen ihan puhki, mut nyt huomaa et hiki alkaa vasta 1/2 tunnin päästä aloittamisesta. Alussa se 10 oli jo urakka! :)

Muista pitää vapaa päiviä.. Mulla oli viime viikolla 2 vp ja edellisellä vain 1.
Mut tuo on ihan ehoton tällä kelillä kun ulkona on loskaa ja vaunuilla lenkkeily on hidasta ja MÄRKÄÄ puuhaa!

Kiitos Minska :hug: Kiva kun voidaan "tsempata" toisiamme täällä!
Sullahan on nopeesti alkanut näkymään tuloksia =) En viitsi selailla ketjua kauheesti taaksepäin, joten millaisia aikoja (minkä verran askelia) ja kuinka usein steppailet? mikä stepperi sulla on?
Mulla on ollut toi stepperi aika kevyellä vastuksella näin aluksi (mulla on ollut lonkkien kanssa ongelmia jo aikoja sitten) joten en halua kipeyttää paikkoja ettei innostus häviä..
Meillä on myös 6 kk vanha tytär :heart: Samanikäiset tytöt meillä :D
Onko sulla pudonnut paino yhtään steppailun aloittamisen jälkeen? Mä painan tällä hetkellä 5-6 kg vähemmän, kuin alkaessani odottamaan vauvaa, mutta huh tätä löysää vatsapussia :x Eipä taida siihen kotikonstit tepsiä :headwall:
Mun pitää päivittäin kyl käyttää koiraa lenkillä oli sää mikä tahansa, mutta stepperillä harjoittelu on silti tehokkaampaa kun ei tarvii pysähdellä välillä.. Onneksi koira ei laita pahakseen vaikka kaatosateella tehdäänkin lyhyempi lenkki :D
Viime yönä steppailin 20 min ja sain kulutettua huimat 140 kaloria :LOL:

Heippa vaan kaikki uudet ja vanhatkin tietysti!
Tänään pitkästä pitkästä aikaa polkaisin stepperiä. Töissä on hiukan lepsumpi viikko tämän ja ensi viikon että josko sitä nyt pääsisi takaisin tuohon steppauksen makuun. Ihan sanoinkuvaamattoman hyvä olo kyllä tuli tuon tämäniltaisen treenin jälkeen. Kiva ettei pino ole kuivunut kasaan, vaan uusiakin tulee mukaan. Olen aina välillä lueskellut tätä pinoa, vaikken ole mitään kirjoitellutkaan. Aikaa ( tai ehkä sittenkin energiaa...) ei vain kertakaikkiaan ole ollut. Pääosin iltaa teen pelkästään edelleen. Ja kun aamu menee lenkillä ja ruuanlaitossa hyvinkin äkkiä, niin tuntuu ettei edes sitä ylimääräistä 10-15 minuuttia löydy. Nuo koirat on kuitenkin lenkitettävä joka päivä, muuten iskee huono omatunto.. Eli ihan mukavasti olen liikkunut kävellen kuitenkin. Viime viikolla taisi tulla 29km kasaan. Ja nyt kun on lumi maassa tuolla metsäteillä, niin mukavan hien saa pintaan ja sykkeen nousemaan pelkällä vaunujen työntämiselläkin :)

Mutta selittelyt sikseen ja asiaan eli:

2550 askelta, 364 kcal, 137 bpm, 45min,vastus melkein pohjassa

Noin 30 min meni tasavauhtia, sitten tein 1min "juoksuspurtteja", jolloin syke nousi jopa 160 bpm, sitten taas 2min rauhallisemmin. Nuo toistin x5.

Lopuksi tein vielä pallolla noin 20min kotijumpan. Ja käväisin päivemmällä 6km lenkin.

Kiitos muuten Miillalle hyvästä linkkivinkistä (treenit.net)
:flower:

Elokuu: http://treenit.net/q.php?q=OTYxNEAyMDA3LTg=
Syyskuu: http://treenit.net/q.php?q=OTYxNEAyMDA3LTk=
Lokakuu: http://treenit.net/q.php?q=OTYxNEAyMDA3LTEw
Marraskuu: http://treenit.net/q.php?q=OTYxNEAyMDA3LTEx
Joulukuu: http://treenit.net/q.php?q=OTYxNEAyMDA3LTEy

Elokuu - Lokakuu - Joulukuu
Paino: 67,9kg --- 65,6kg --- 63,3kg
Vyötärö: 79,5 --- 78 --- 77,5
Lantio1: 93 --- 89,5 ---89
Lantio2: 102,5 --- 101,5 --- 101,5
Pohje: 38,5/38,5 --- 38/38 --- 37/37
Reidet: 61/61,5 --- 60,5/60,5 --- 58,5/58,5
Käsivarret: 33/34 --- 32,5/33,5 --- 30/32,5
Rinnanympärys (alta): 84 --- 81 --- 80
Rinnanympärys: 99 --- ? --- ?

Toinen kerta tälle viikolle. Rauhallisempaan tahtiin kuin eilen. Ensin n. 25min ja noin 1150 askelta, syke n.133bpm,150kcal. Välissä menin sytyttämään saunaa jolloin mittari sammui ja nollasi itsensä (siksi nuo arviot...) Toinen pätkä oli 30min, 1501 askelta, 215 kcal ja 127 bpm.

Siis yht. noin 2650 askelta, 55 min, 365 kcal

Vielä voisi tälle viikolle yrittää sunnuntai-illalle sovittaa yhden treenin, silloin olisi seuraava vapaapäivä. Tosin ratsastustunnin ja lenkin jälkeen voi olla muut mietteet ;)

Tervehdys!

Mulla on kans tuo hobby hallista tilattu twist stepperi joka on kerännyt pölyä nurkassa muutaman kuukauden joten ajattelin myös liittyä tähän ketjuun jos saan?
Lähtölukemat meikäläisellä ovat "mahtavat" 160 cm/83 kg eli n. 18-20 kg pitäis saada pois :ashamed:
Aina olen ollut hieman pyöreä mut viimeisen 2 vuoden aikana tuo paino on päässyt humahtamaan
sellaisiin lukemiin että hirvittää.
Takana on 2 synnytystä (4v ja 2 v tytöt) joiden jälkeen painoa on sitten alkanut kertyä.
Viimeisen 2 vuoden aikana olen tosin syönyt suruuni kun tuo elämä näytti pahimman puolensa.
Tapahtuneen jälkeen oma ulkonäkö ei ole ollut niin tärkeä ja nyt saa peilistä katsoa tuloksia...
Nyt pitäis pikkuhiljaa ottaa itseään niskasta kiinni ja
saada nuo ylimääräiset kurvit tasoitettua :headwall:
Ryhmään liittyminen toivottavasti luo tarpeeksi paineita että tuloksiakin alkais näkyä ;)

Moikka,

Mie olen alkuviikon huilaamassa kun räkätauti yllätti... Viime viikolla yks vaivainen harjoitus (tiistaina) ja loppuviikko oltiin kotopuolessa äidin lihapatojen ääressä ja silti paino putos -700g. outoo :x

Mukavaa kun tuli lisää sakkia.... sekaan vaan! :)

Twist vk 50:
10-12-07
Twist 47: 1h 00min - 500kcal - 3800askelta - 131bpm - 68%

Twist vk 50 yhteens:
1 tree - 1h 00min - 500kcal - 3800askelta

Muuta:
Siinä se meni treeni elokuvaa katellessa. Ei tuntunut yhtään pahalta, ei tuntunut missään =/ Legi on tietty mulle rankka, mutta sekin vain nostaa sykettä.. Legillä siis 5min/300askeleen välissä 10vetoa. Olisin mielellään tehnyt tuossa leffaa katellessa pidemmänkin treenin, mutta.. No ei sitä taas "kylmiltään viitsinyt".. Oon aika pettynyt, ettei tullu kuin hieman hiki. Ja etenkin pettynyt, että tein laiskan treenin - kuten yleensä. No olis nuo sykkeet saanut nousta yi 70% maksimista. Olis nyt tarkoitus treenaa enemmän, mutta meinaa nuo tunne-elämän asiat sotkea (ex mukana kuvioissa =S tässä tiedä taas mitä tulee tapahtumaan ja mitä mä haluan ja mitä se). Ja mikäs muu päätä selvittäis kuin treeni.

Muuta 2:
Niin 49 jäi välistä, oli kouluhommia ja niihin uppoutui neljä kertaa enemmän aikaa, kuin olin suunnitellut. =X

Muuta 3:
Uudet toki tervetulleita. KivaaKivaa. Vanhatkin sais ryömiä kolosta esiin. Mutta pysyypä tämä hengissä ainakin (vaikka itse lusmuilenkin lämpöilyn vuoksi).

Muuta 4:
Joulukuun treenit.net täällä roikottelen mukana.
http://treenit.net/q.php?q=OTYxNEAyMDA3LTEy

Twist vk 50:
10-12-07
11-12-07
Twist 48: 0h 20min - 175kcal - 1350askelta - 134bpm - 69%
Twist 49: 0h 20min - 150kcal - 1350askelta - 128bpm - 66%

Twist vk 50 yhteens:
3 tree - 1h 40min - 825kcal - 6500askelta

Muuta:
Treeni1:
Piti tehdä aamu treeni.. Vähän painoi jaloissa, muttei mitenkään mainittavasti. Sisäreisissä ei tuntunut miltään, joten pitää yrittää tehdä pari vetoa enemmän legillä, se vaan tuntuu niin mahdottomalta. Hiki irtos tosi hyvin. Olis vähän pitänyt puristaa niin olis päässyt tavoitteeseen 70% kokonaissykkeestä.
Treeni2:
Ei meinannut tulla hiki, ei meinannut nousta sykkeet ja tuntui jotenkin raskaalta polkea (siis lihakset oli väsyneet). Tosi saamaton olo.

Joulukuun treenit.net:

Nyt on sitten urakka "stepattu" käyntiin :D
En tosin tiedä kehtaanko laittaa saavutustani tänne kun teidän tulokset on noin huimaavia :eek:
Mulla meinas kunto loppua kesken vaikka steppailin vaivaiset 10 min...
No tässä ne nyt on (jos jotakuta kiinnostaa)
10 min - 500 askelta - 69 kcal
Onhan se parempi ku ei yhtään, vai mitä ;)
Tavoitteena olis lisäillä tuota aikaa pikkuhiljaa, katsotaan kuinka kauan kiinnostusta ja kuntoa
riittää...
Tsemppiä kaikille :flower: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Milla76:
En tosin tiedä kehtaanko laittaa saavutustani tänne kun teidän tulokset on noin huimaavia :eek:
No en minä täällä ainakaan ole kilpailemassa kenenkään kanssa. Itseään ne numerot lähinnä tsemppaa. Nuo omat 20min pätkät ei tunnu missään, niistä tulee vain pahalle päälle :p Mutta voit käydä tuolla ykkös sivulla, siellä on mun aloitus treenejä, nekin oli 10min mittaisia.

Tsemppiä. Kiva kun treenailet mukana. :heart:

Twist vk 50:
10-12-07
11-12-07
Twist 48: 0h 20min - 175kcal - 1350askelta - 134bpm - 69%
Twist 49: 0h 20min - 150kcal - 1350askelta - 128bpm - 66%
12-12-07
Twist 50: 0h 30min - 275kcal - 2100askelta - 137bpm - 71%

Twist vk 50 yhteens:
4 tree - 2h 10min - 1100kcal - 8600askelta

Muuta:
-

Joulukuun treenit.net:

Hyvä Milla, totta kai "kehtaat" ilmoittaa tuloksesi... Muistan itekkin miten jo se 5 minuuttia tuntui pohkeissa ja tuntui et läkähtyy. Kaikki me ollaan aloitettu samasta "jamasta". Mulla tulee tämän viikon kohdalle 0 tulos. Flunssa alkaa väistymään mutta silti olo on vielä tukkoinen ja lepäilenkin viikonlopun ja sit aloitan maanantaina hiljalleen treenaamisen.
Äkkiä minäkin sain 2000 askelta täyteen ja kohta olikin jo 3000 täynnä ja eihän tuo 4000as ollutkaan saavuttamattomissa. Hitaasti käyntiin niin ei innostus heti lopahda. Ite tsemppasin alkuun itteeni kun 10 minuuttia on tehty niin voi lopettaa jos haluan. Tarkoitus oli et aloitan...

Muksaa viikonloppua kaikille....

12.12. tulokset
15 min - 700 askelta - 101 kcal
eli pykälää parempi tulos =)
Kyllä se tästä!!!!
13.12. jäi väliin kun oli vanhemman tytön kerhon joulujuhla :heart:
Jos vaikka tänään saisin stepattua 20 min...
Yritän tässä saada tuon steppailun säännölliseksi
ja sitten joulun jälkeen keskityn ruokatottumusten
muuttamiseen jos tuo paino alkais tippumaan
:whistle: (toivossa on hyvä elää
:LOL: )

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Hyvä hyvä....siitä se lähtee! Tuo tytön joulujuhla on tarpeeksi hyvä syy jättää treenit väliin... voi itekkin jo oottaa kun pääsee kuuntelemaan toisten esityksiä kyynel silmä kulmassa... :heart: Vaikka kyllä toivois et pysyis aina nuin pikkuisena!

Etkä sä Milla mikään "toivoton" tapaus ole täällä heiluu yks melkein 15 kg (13) sua painavampi virttyneissä t-paidoissa ja äitiyshousuissa! :LOL:
Toisko tuo tsemppiä et haluaisin painaa NUIN VÄHÄN kuin sä... olen kade pienistä kiloistasi!!....
Nuilla pelkillä ruokailutottumuksilla saa jo paljon aikaan... :hug:

Heips!

Tännekkö pinoon Miilla mut toivotti tervetulleeks? No, voipihan tuota stepperiä(mulla myös Hobby hallista tilattu, se missä ne jalakset menee silleen vähän vinottain) tuolta jo esiin kaivella, vaikka tuleekin tässä varmasti vielä herkuteltua, joulu kun on sen verran "pahaa aikaa", et sillon on kaikenmaailman herkkuja, suklaata ja torttuja esillä..
Pitää yrittää ees vähentää nyt alkuun, niin siitä se lähtee :)
Pitikös tänne mitä mittoja antaa? Meillä ei digivaakaa ole ees, pitäis joulupukilta semmoinen pyytää, tuo vanha vaaka kun näyttää aina mitä sattuu.

PikkuM:
Tännehän toivottelin tervetulleeksi. Mulla kans toi hobbarin twist. Ja ei oo digivaakaa minullakaan. Mulla se on kolme punnitusta ja niiden keskiarvo - joka on mun paino sitten. Niin mittoja ei tarvitse laittaa, mut mä laitan.

Ja musta olis kiva, jos käyttäisit vaikka treenit.net päiväkirjaa tai sit jotenkin selkeesti tuloksia tänne laittelisit. Niiton niin mukava lukea. Vaikka eipä niitäkään tartte laittaa, jos ei halua).

Toi joulu.. Ite opin kyl tekee hyviä valintoja, kun kuulin, että yksi suklaa konvehti sisältää saman verran kaloreita kuin n. 6 mandariinia.

Treenaillaan. =)

Muuta:
Mun treenit jää väliin tältä loppuviikolta. Toissa iltana pamahti taas 37,6 mittariin. :/

Hei!
Nyt on tuonne treenit.nettiin tehty rekisteröinti..pitää vaan ajan kans koittaa kattoo, miten se toimiikaan :) Tekniikan ihmelapsi kun oon..

Mullekin yrittää vähän nuhaa pukata taas, ja tuolla pienimmäiselläkin nenä turisee. Ei onneks kuumetta kuitenkaan.

Moikka! Mä tein kans tonne treenit.nettiin oman treenisivun =) Nyt tosin oon ollu flunssassa niin ei oo tullu steppailtua kun mitättömän pieniä aikoja.. Jospa maanantaina voisi taas jatkaa "täysillä" :)
Mulla on painoa pudonnu 3 viikon aikana 1,5 kg, jouluna tulee tosin varmaan herkuteltua nekin kilot takaisin..
Nyt mitat siis 158cm ja 62 kg =) Raskauden aikana painoa tulikin miltei 20 kg. Tavoitteena olisi päästä kesäksi 56 kiloon.
Ja en tiiä kuvittelenko vaan, mut tuntuu et reidet ja pohkeet olis kiinteytyny..
Tsemppiä kaikille steppailijoille :hug:

Eilen tein sen... tunnin ahersin ja 5000 askelta meni kevyesti rikki. Aluksi tuntui jo 5 minuutin kohdalla että nyt en jaksa, mutta sitten alkoi ihan himo tulla. Paita oli aivan liti märkä ja housut takaa kosteat, vitsi mikä hiki treeni.. tätä minä olen koko viikon kaivannut....ällötti oikein kun ei ole voinut liikkua. Terveellinen elämä oikein houkutteli mut takaisin mässäilyn ja sohvalla löhöömisen jälkeen.

Tässäpä eilinen lyhkäisyydessään:
kaloreita 712
askelia 5130
aika 60 min

Ai niin tervetuloa mukaan myös minunkin puolestani PikkuM

Mulla alkaa maanantaina 5 stepperi viikko ja 7 laihari viikko...

Miilla kerrotko lisää nuita esimerkkejä? Alkoi kiinostaa vertailukohdat....

Alkuperäinen kirjoittaja Minska80:
Miilla kerrotko lisää nuita esimerkkejä? Alkoi kiinostaa vertailukohdat....
Tarkoititko noita joulujuttuja?
No näitä on aika vähän (eikä kovinkaan moni sovi omiin juttuihin.. Jouluna kun en syö laatikoita tai kinkkua, torttuja jne. Mutta jos näistä jollekin apua tai iloa on. Tässä KG lehden 7/07 numerosta muutamia.

2 joulutorttua
= 11 piparia tai 11 omenaa

"Jos syöt viisi joulutorttua, saat niistä samanverran kaloreita kuin 1,7kilosta keitettyjä perunoita tai 16viipaleesta täysjyvä ruislimppua."
"Jos söisit torttujen sijaan 9voinappia, saisit vähemmän rasvaa kuin joulutortuista."
"Jos syöt viiden joulutortun sijasta yhden, säästyt 1,4kilolta perunoita, 13palalta ruisleipää tai yli seitsemän voinapin määrältä rasvaa."

Korjausta edelliseen viestiin, niistä mandariineista. Laitoin ton 6 -- muistelin numeroita väärin. :ashamed: Pahoittelen.

4 suklaakonvehtia
= 40g pähkinä-rusinasekoitusta tai 8 mandariinia

"Jos vaihdat suklaan mandariineihin saat sokerin ja rasvan sijaan c-vitamiinia ja kuituja."
"Kourallisessa pähkinöitä on noin ruokalusikallinen puhdasta öljyä. Mutta kuitenkin hyviä rasvahappoja, jotka alentavat huonoa LDL-kolesterolia. Tutkimuksissa on todettu, että kun pähkinät yhdistetään terveelliseen ruokavalioon, niistä voi olla jopa hyötyä painonhallinnalle."

Tossa lehdessä ei vastaavia esimerkkejä ollut muita, mutta jos niitä tulee vastaan muista minulle tulevista lehdistä (sport, kunto+, fitness) niin laitan ne toki tänne. Tuossa kg:ssä oli ihan hyvä juttu joulun viettämisestä vähemmän raskaasti.

Huom!
Paikkansa pitävyyttä en tiedä! Nää on niitä asioita, joista jotkut haluaa mielellään vääntää kättä. Nää tosiaan on vaan revitty jostain lehdestä tai netin painonhallinta sivuilta ja itse en näistä ala sitten kiistelemään. :whistle:

Tällaisia lukuja löytyi myös.
1 joulutorttu = 4 omenaa
1 suklaakonvehti = 1 omena

joo, just näitä tarkoitin..Kiitti pitkästä kirjoituksesta! Tuo 1 suklaakonvehti = 1 omena kuulostaa aika oudolta. Ite olen pitänyt omenaa aika terveellisenä...mutta toisaalta voikin pitää paikkansa. Onpa yhdellä suupalalla ISO vaikutus....Laittoi tosiaan miettimään..
Nuo joulutortut on kyllä tosi pahoja energiapakkauksia..huh!

Vetäsin tänään 30 minuutin treenin.
3000 askelta ja 416 kaloria.

Ens viikon ajattelin ottaa tiukemmin syömisten ja urheilun kanssa. Joulupukki toi jo etukäteen luistimet, piti heti päästä niitä kokeilemaan. Huomenna tietää miten paikat on kipeenä...

Yhteistyössä