SOKERIKLUBI

Kipsu pakko harmaa
Ei stressata! >Söin justiinsa puolikkaan kuivakaakun :LOL:

Mä olen tod.näk. se joka niitä kaffeita tarjoo joulun jälkeen :ashamed:

No kuullaan.
ps. en uskaltanu mennä sinne vaa'alle :whistle:

Heissa!

Tääl taas ollaan koneen äärel vaik pitäs aivan muuta touhuilla. :ashamed:

Joo siis kuudetta viikoa nyt viedään, joten pitkä on viel matka tuonne ens elokuun lopulle. :eek:
No, mut eilenpä sitten sain taas huomata jotta ei olla sitten söymättä-juomatta lähes neljää tuntia. Tuli meinaan sen verran huono-olo, kun olin tyttäreni kanssa ostosreissulla. Oli aivan pakko kipitellä ostamaan tuoremehu purkki jotta sai sokerit hiukan kohoamaan ja olon paremmaksi. :eek:
Siinä tuli sitten mieleen, jotta vois kysellä neuvolasta sokirirasitukseen lähetettä jo hiukan aikaisemmin vaik eka neuvola-aika on vast tuol tammikuun lopulla-pitkä aika odotella kun haluais tietää mitä sisuksis tapahtuu.
Juu juu siis kuudetta odottelen, mut tuntuu siltä et nyt olen todella malttamaton ja tiedon haluinen. Mietin jopa alkuraskauden ultra käyntiä yksityisellä-mut ne hinnat. :eek:

Kääääk!!!! :eek: :eek: Nyt lähti sitten painokin jo nousun suuntaan vaik kuinka päätin etten lisää kiloja huoli. Öh ja viel tuo joulukin tulollaan vast on. No eipä ole piparet ainakaan talos kun kaikki tuli jo syödyks mitä paisteltiin, mut ne kaikki muut hyvät on viel syömättä. :LOL: :LOL:

juu eli vähän kuulumisiä täältäkin.. tossa pari pvää sitten kävin neuvolassa pojan kanssa. samaan aikaan varasin itelleni sit ajan jonka sain tammikuulle. Jo nyt mainitsin niistä kiloista ja kysyin et olisko mahd päästä sinne dbhoitajalle taikka ravintoterapeutille.. se nyt vaan sano että juu ehdottomasti sokerirasitukseen..siis joskus vko 28. kyl olis kiva ennen sitä jo käydä siellä db hoitajalla.. sano et ei tarvi tulla ku 5 kiloo raskauden aikana, se riittäis. pitänee nyt sit tammikuussa kysellä enemmän siitä ruokavaliosta kun mut tuli nyt vaan sellanen olo ettei ottanu mua tosissaaan ja muutenki tuli jotenki huono ensivaiutelma siitä tädistä.. mut toivottavasti olin väärässä..
nyt jo ku kävin vaalla oli päino noussu sunnuntaista joku reilu puol kiloo..
mut ku nyt oon syöny ns. liian vähän ja nostin määrää yhtäkkiä ni kait on ihan odotettavissa.. mut ehkä se tasantuu sit jossain vaiheessa ku vaa syö säännöllisesti samal lailla.. aika hyvin oon pärjänny ainaki herkkjen suhteen ollu aika maltillinen. vähän rasvatonta (siis pieni purkki) jäätelö söin vaik siin varmaan onki sitä sokeria aika paljo.. ja yks pulla tällä viikolla. ei juu söinki yhen palan ..
mul vaan ollu monta päivää ongelma et ku syön ruuan n.17-18 ni ei uppoa sitten millään. alku menee ja sit alkaa vaan oksettaa.. ja sit jatkan sitä ruokaa jollain hedelmillä ku pakko kuiteski jotain syödä mikä uppoo... mut kaipa se menee ohi ku pahoinvointiki...

Ajattelin katella ja kysellä että onko täällä ketään ihan joka-päivä-diabeetikkoa vai onko palsta vain raskausdiabeetikoille? Itseläni on ihan pysyvänä diabetes ja ekaa vauvaa yritetään parhaillaan.. Onko kellään kokemuksia siitä kun aina puhutaan että raskauden alkuajassa verensokeri helposti laskee ja tulee usein hypoja? Olen tässä viimeiset 3/4 iltaa ja yötä tärissyt kotona kun sokerit ei nouse, inskat on samat ku ennekin eikä mikään ole muuttunut eli voiskohan sitä olla pieniinpäin...? Voiko ne laskea näin varhaisessa vaiheessa? Ensi viikolla voisin vasta testata...

Sori tällänen hieman koukeroinen viesti mutta ajatus ei kulje töissä kun joutuu vierestä kattoon kun muut jo lähtee joulun viettoon... :xmas:

masunen
Morjensta mammat!
Kävin neuvolassa ja kaikki arvot oli ihan kohdallaan, joten jatketaan odottelua. Se olikin sitten viiminen neuvolareissu. Seuraava aika on kättärille ens keskiviikkona, silloin ollaan 10 päivää yli... ja ollaanhan me. Ei tämä täältä ymmärrä tulla poloinen. :headwall:

Olen siis jo toivoni menettänyt ja yritän keskittyä Joulun viettoon. En mä jalkoja ristiinkään laita, jos meille jouluvauva putkahtaa. Ens vuonna sitten alkaa se kilojen karistaminen. 20 kg ainakin pitäis kaikenkaikkiaan saada putoamaan...huhhuh... Noo, se on vasta ens vuonna :D ja kai sinne laitoksellekin jotain jää.

Joulunalusterkuin Masunen rv 40+4

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.12.2005 klo 13:47 TuhmaHauva kirjoitti:
Ajattelin katella ja kysellä että onko täällä ketään ihan joka-päivä-diabeetikkoa vai onko palsta vain raskausdiabeetikoille? Itseläni on ihan pysyvänä diabetes ja ekaa vauvaa yritetään parhaillaan.. Onko kellään kokemuksia siitä kun aina puhutaan että raskauden alkuajassa verensokeri helposti laskee ja tulee usein hypoja? Olen tässä viimeiset 3/4 iltaa ja yötä tärissyt kotona kun sokerit ei nouse, inskat on samat ku ennekin eikä mikään ole muuttunut eli voiskohan sitä olla pieniinpäin...? Voiko ne laskea näin varhaisessa vaiheessa? Ensi viikolla voisin vasta testata...

Sori tällänen hieman koukeroinen viesti mutta ajatus ei kulje töissä kun joutuu vierestä kattoon kun muut jo lähtee joulun viettoon... :xmas:
Ihan kaikille kiinostuneille tai asiaa mitenkään sivuaville on tämä palsta, tervetuloa!

Muille moikka ja masuselle JAKSAMISTA!

ja kaikille. miten tuntuu, että vaikka tää joulu on ilon ja valon ja trallalaa-juhla, niin meinaa hermot mennä joka vuosi. vaikka ei mitään hirveitä duunailisikaan. meillä tunnelmaa lisäksi tiivistää kohta kolme vee esikoinen, jolla kauhea uha. tai oidipus komleksi tai jotain vastaavaa, ja miehellä kanssa. voisin oikeestaan mennä tonne pihalle autoon istumaan, ja odotella tyynen rauhallisesti, että joulu on ohi. tai saman tien vaikka pari seuraavaa vuotta. :'(

sori tää masentunut itsetilitys ja juhamielen latistus. adjö!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.12.2005 klo 17:34 linnea75 kirjoitti:
ja kaikille. miten tuntuu, että vaikka tää joulu on ilon ja valon ja trallalaa-juhla, niin meinaa hermot mennä joka vuosi. vaikka ei mitään hirveitä duunailisikaan. meillä tunnelmaa lisäksi tiivistää kohta kolme vee esikoinen, jolla kauhea uha. tai oidipus komleksi tai jotain vastaavaa, ja miehellä kanssa. voisin oikeestaan mennä tonne pihalle autoon istumaan, ja odotella tyynen rauhallisesti, että joulu on ohi. tai saman tien vaikka pari seuraavaa vuotta. :'(

sori tää masentunut itsetilitys ja juhamielen latistus. adjö!
No voi sentään. Toivottavasti joulumieli löytyy vielä! :hug: Mä en oo tästä(kään) joulusta ottanu mitään stressiä, en tee mitään ihmeempiä joulusiivouksia, enkä ruuastakaan stressaa, kinkku laitetaan tänään uuniin, laatikot teki äiti mulle pakastimeen sillon viimeks ku oli täällä... :ashamed: Vähän oon jotain leiponu.

Mun elämä on ihan hunningolla edelleen syömisten suhteen. Pitäs alkaa tosissaan skarpata, mutta joulun jälkeen sitten, jooko? Sitten aloitan ihan tosissani. Aloitan kuntoilunkin ihan kunnolla, jos pääsisin lenkille muutaman kerran viikossa jopa ILMAN vaunuja. Toisaalta, kun työntää edessään yhteensä 16 kiloa painavia lapsia + rattaita, niin eikö se ole ihan hyvää kuntoilua? :whistle: :D Jos ostaisin vaikka kävelysauvat joulun alennusmyynneistä. Kesää odotan NIIN paljon, että pääsisin rullaluistelemaan! *lupauksia lupauksia*

Ilmoitan painoni sitten vasta uuden vuoden jälkeen maanantaina, silloin alkaa sitten viikottaiset maanantai-raportit uudestaan, jookosta joo? Antakaa nyt armoa mulle jooko! :D

Varmaan tämän päivän vielä pyörin palstalla, mutta ellei mua näy, niin toivotan kaikille oikein hyvää joulua!!! :xmas: :heart: :hug: Älkääkä stressatko liikaa - sekin vaikuttaa verensokereihin yllättävän paljon, huomasin sen raskausaikana.

masunen

Jep, kannatan ajatusta, etä Uuden Vuoden jälkeisenä maanantaina aletaan maanantairaportointi uudella innolla, nyt se tuntuu vähän hiipuneen.
Eilen olin toivotonna, tänään aattelen lähteä ens yönä synnyttämään meidän Joulutähteä, kunhan saadaan kinkku uuniin muhimaan ja otetaan se sitten lähtiessä mediumina pois :LOL:

Nytpä toivottelen oikein rauhallista ja mukavaa Joulua kaikille klubilaisille!

Linnealle vielä extra :hug: Kyllä se oikea Joulufiilis löytyy, eiks niin?

linnea parempana
kiitos, kyllä se joulumieli tuli jo :hug: jep, aloitetaan taas raportit, mutta relataan, ainakin me jo rd kelkasta hypänneet. muuille maltti on valttia, mutta nautitaan.. ja saa vähän herkutella! :xmas: :heart:

pikkuviikinki
no onkos täällä oikein kilttejä äitejä liikennteessä?? :xmas:
moro moro, eipä olla taas aikohin nähty kun tuo muutto oli tossa ja pimentoa pukkas. kuten lupasin niin 7 kg laihempana täällä ollaan , jee!!!
me tuossa viljamin kanssa käytiin tyksissäkin infektio-osastolla kun poikuli sai rs-viruksen ja lakkasi tykkänään syömästä, mutta nyt ollaan kaikki vihdoinkin terveitä!!!

niin tosiaan poika sai nimekseen viljami juho akseli =) .

Kipsu pakko harmaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.12.2005 klo 17:33 linnea parempana kirjoitti:
kiitos, kyllä se joulumieli tuli jo :hug: jep, aloitetaan taas raportit, mutta relataan, ainakin me jo rd kelkasta hypänneet. muuille maltti on valttia, mutta nautitaan.. ja saa vähän herkutella! :xmas: :heart:
Ihanaa kiitos. Koitan pitää maltin ...

HYY-VÄÄ'ÄÄ JOU-LUU'UU-AA
HYY-VÄÄ'ÄÄ JOU-LUU'UU-AA
itse kuuuullekin...tadatadadam... Miksei muuten missään soi joululaulut? Joitain vuosia sitten radiosta ei muuta tullutkaan enää marraskuun viimosten viikkojen jälkeen.

Lasten lahjat on vihdoin ostettu ja kuusi ostettu (parin vuoden tauon jälkeen ja ihan vielä kotimainen kasvatettu) Jääkaappi on täynnä ruokaa, mutta siivo ei oo ihan täydellinen :\| No ehkä sitten ens vuonna jos olis sillon vähemmän univelkaa ;)

Ja nyt :p :p :xmas: :xmas: :heart: :heart: :wave: :wave:

moro

Taitaa eilinen herkuttelu kostautua. Kankkusta ei oo :)

Mut aamulla söin kuten normaalisti puolet yhdestä ruisruiksesta (enempää ei aamulla kestä) ja join teetä, sokerit oli 5,8. Aattelin sitten, että jees. Sit söin tuossa välipalaa ja mittasin ihan huvikseen (ei olis tarvinnu), niin sokerit oli 11,8... Johtuiskohan sittenki, että söin ruisleivän ja omenan. Hö, oli kyllä eilen mukava olla ajattelematta sitä pahuksen mittaria. Näin kyllä untaki, ettei ekasta veripisarasta riittäny, vaan piti tehä uus reikä sormeen ja mulla oli sormenpäät täynnä pieniä punasia pisteitä :LOL:

32 tasan
:heart: :xmas:

linnea 75
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.12.2005 klo 19:40 pikkuviikinki kirjoitti:
no onkos täällä oikein kilttejä äitejä liikennteessä?? :xmas:
moro moro, eipä olla taas aikohin nähty kun tuo muutto oli tossa ja pimentoa pukkas. kuten lupasin niin 7 kg laihempana täällä ollaan , jee!!!
me tuossa viljamin kanssa käytiin tyksissäkin infektio-osastolla kun poikuli sai rs-viruksen ja lakkasi tykkänään syömästä, mutta nyt ollaan kaikki vihdoinkin terveitä!!!

niin tosiaan poika sai nimekseen viljami juho akseli =) .
tervetuloa onnea kiloista ja voi kauhee viruksesta. muille moi! :hug:

Enpä ole syönyt suklaata en... :snotty: Mut muuten suklaata lukuun ottamatta ei ole tullut mähkittyä mitään ihme kyllä! :) Kyllä pitää pieni vauva kiiruisena - en edes muistanut millaista tää alku on! Neiti nukkuu tosi hienosti ja on kiltti... Parhaimmillaan melkein 5 tuntia jaksaa nukkua putkeen yössä ja painoa oli viikossa neiti saanut 400g eli maitoa tulee hienosti :D Oon niin ikionnellinen kun imetys sujuu hyvin :) :heart:
Vaa´alla en aio käydä joten kannatan kanssa sitä et käydään vasta uudenvuoden jälkeen sit taas painoa katselemassa!

Jokos MASUNEN olet hommissa kun ei ole kuulunut mitään? Tuliko teille jouluvauva?

Joulu on niin ihanaa aikaa! Oon ihan hormonihumalassa ;) On ollut ihanaa kun saa ottaa lasillisen punaviiniä potematta huonoa omaa tuntoa!

Ajattelin helmikuun alusta aloittaa salilla käynnin kun tasoittuu tää elämä tästä... On hirveä himo liikkumaan ja nyt ei edes pääse ulos vauvan kanssa kun on niin kova pakkanen... Onneks koiran kanssa voi tehdä edes pieniä lenkkejä kun isäntä katsoo vauvaa ja esikoista...

Mietin et pitäiskö meidän irrottautua täältä, siis jo synnyttäneiden ja tehdä oma mamma-laihisryhmä tänne nyt uuden vuoden alusta... Tää kun on jo niin pitkä ketju!?

Muuten meidän neitin nimeks tulee Veera Emilia! Kerron sen nyt vaikka ristiäisiin on vielä kuukausi :flower:

Jaahas kurkitaampas huikan tännekin. B)

Jokus olette ne joulun herkut tuhonneet vai jätittekös miuden huoleksi??? ;)

No. minä en ainakaan aivan kaikkea toisten syötäväks jättänyt. ja seurauksena sitten olikin yhtenä yönä aivan tolkuton närästys-kohtaus. :eek: :LOL: Niin että oli aivan pakko ylös pompata ja lähteä yrjöä taltuttamaan. :eek: Vaan onneksi se ei valtaa saanut vaan rauhottui lasillisella kylmää maitoa ja pääsin unia jatkamaan. Tosin nukuin sitten kyllä huonosti sen yön.

Juu viikkoja olis nyt sitten 6+risat kasassa ja sokerirasitusta mietin, neuvolakin kun on vast ens vuonna tammikuun lopulla. Vaan kyllä tuntuu et viikoja olis enemmän kasassa kun masua peilailee-se pömpöttää!!!! :eek: :eek: :eek:
Niin ja kyl täs muutenkin sellanen "tiedonjano" on jatkuvasti et ei oikein tiedä mistä sitä etsis. :ashamed: :ashamed: :whistle: :whistle:
Ai minäkö siis kuudetta odottelen. :LOL: :LOL: :LOL:
No juu luulis jo kaiken tietävän entuudestaan. :ashamed:

Hei!!!

Kukas teistä sen suklaattomuuden syönnin mitalin nappas vai onko se viel jakamatta????
Ääääk! Minä en sitä ainakaan sitten ole ansainnut. :ashamed:

MULLE MITALI! En o syöny muruakaan suklaata sitten sen yhden kyläilyreissun viime viikolla =)
Nyt tosin jo alan järsiä tuolinjalkoja ko isäntä on jo kaks rasiaa vetäny kahtena iltana ilman minnuu :'(
Vaaálla en o silti vielä käyny ko ei o tullu oikein ulkoiltuakaan ja tiiän ite et on tullu ainaki kilo ko massu o "tukossa"...
Harmittaa ko ekas odotukses tunsin liikkeet jo 17+3 ja nyt o jo 18+2 ja ei vielä mitn, vaan syynä lie se et istukanmöllykkä o tällä kertaa edessä ko ol viimeks takana... *huokaa*
Mites muilla meni joulu? Ihana nimi tulossa pienelle, Veera :heart:

masunen

Eipä tullut Masuselle jouluvauvaa, pidin vaan muuten joulutaukoa tässä koneella istumisessa. Suklaamitalia en oo minäkään todellakaan ansainnut, tai siis suklaamattomuusmitalia...
Tänään rv 41+2 ja huomenna sitten kättärille 10 pv:n yliaikaistarkastukseen. Kiva että saa edes jotain tietoa vauvan koosta ja voinnista ja kohdunsuun tilanteesta. Ei tässä nyt kumminkaan viikkoa enempää voi enää mennä ja sehän on vähän se vaikka just tässä vaiheessa pitkältä tuntuukin.
Suppailee kyllä lupaavasti välillä, niin tänäänkin, mutta aina ne hiipuu just kun alan innostua :headwall:
Noh, pidellään välipäiviä ja odotellaan Uutta Vuotta, terkkuja kaikille!

päivää, annetaan se mitali pirpitsille! *ojentaa* :flower: :flower: :flower:

pääseekö hopealle? yksi rasia kahteen pirkkoon äiteen kanssa, mutta huomio huomio, aattona ei yhtään!!! no en kyllä ole sankari, vaan syy oli se ällötyksenpuuskassa julistettu suklaapanna. jylisin, että tähän taloon ei sitä syntiä kanneta ja jouluna vielä, ettäs kehtaatte! :eek: olin siis raivo härkänen. aattona sitten orpona hamusin kaappien pohjia ja valitin kanssakärsijöille, että hittoako työ minuu uskotte?! "ei suklaan suklaatia koko talossa! jouluna! on tääkin..."

torttuja tuli maisteltua poikineen (taisi siinä serkutkin mennä) ja yksi piparkakkutalo myös sai purkutuomion. mutta paino oli kovin kiltti, joten ei ne suklaattomuuden synnit enää paina.

kävin äsken ihan pahaa pahuuttani palauttamassa liian isot farkut, enkä löytänyt sopivia tilalle. ovat kaikki liian pitkiä, kun tämmöinen tappi. mutta pitää nyt saavuttaa se tavoitepaino, niin et ei kai niitä housuja ihan kaappitolkulla ennen sitä kannata ostaakaan.

pukki toi kävelysauvat ja niitä pitäisi kai ulkoiluttaa. kehtuutus.

mie en ole itsekäs, kun vaan itsestäni jauhan, on vaan niin tajuttoman huono muisti nykyään, että kaikki lukamani valuu toisesta silmästä saman tien ulos. ulosmenosta puheenollen, yritin paeta Tiimarista tänään vaunujen kanssa. temmoin ovea oikein olan takaa ja taisin vähän kirotakin itsekseni kun luulin olevani. mutta ei, vihmerä myyjä riensi pelastamaan ja ovea pitämään. arvatkee nolottiko? olinhan mie jo siinä vaiheessa kristallinkirkaasti hoksannu, että revin sitä hemmetin ovea väärään suuntaan.

adjö.

ps. ja aamulla etsittiin kolme tuntia videokasetin kantta, joka oli jo viety kirjastoon. se oli kyllä miehen moka. mainio päivä kaiken kaikkiaan :eek:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.12.2005 klo 11:57 tuohu tenava kirjoitti:
Jaahas kurkitaampas huikan tännekin. B)

Jokus olette ne joulun herkut tuhonneet vai jätittekös miuden huoleksi??? ;)

No. minä en ainakaan aivan kaikkea toisten syötäväks jättänyt. ja seurauksena sitten olikin yhtenä yönä aivan tolkuton närästys-kohtaus. :eek: :LOL: Niin että oli aivan pakko ylös pompata ja lähteä yrjöä taltuttamaan. :eek: Vaan onneksi se ei valtaa saanut vaan rauhottui lasillisella kylmää maitoa ja pääsin unia jatkamaan. Tosin nukuin sitten kyllä huonosti sen yön.

Juu viikkoja olis nyt sitten 6+risat kasassa ja sokerirasitusta mietin, neuvolakin kun on vast ens vuonna tammikuun lopulla. Vaan kyllä tuntuu et viikoja olis enemmän kasassa kun masua peilailee-se pömpöttää!!!! :eek: :eek: :eek:
Niin ja kyl täs muutenkin sellanen "tiedonjano" on jatkuvasti et ei oikein tiedä mistä sitä etsis. :ashamed: :ashamed: :whistle: :whistle:
Ai minäkö siis kuudetta odottelen. :LOL: :LOL: :LOL:
No juu luulis jo kaiken tietävän entuudestaan. :ashamed:
:LOL: hassu

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.12.2005 klo 15:46 masunen kirjoitti:
Eipä tullut Masuselle jouluvauvaa, pidin vaan muuten joulutaukoa tässä koneella istumisessa. Suklaamitalia en oo minäkään todellakaan ansainnut, tai siis suklaamattomuusmitalia...
Tänään rv 41+2 ja huomenna sitten kättärille 10 pv:n yliaikaistarkastukseen. Kiva että saa edes jotain tietoa vauvan koosta ja voinnista ja kohdunsuun tilanteesta. Ei tässä nyt kumminkaan viikkoa enempää voi enää mennä ja sehän on vähän se vaikka just tässä vaiheessa pitkältä tuntuukin.
Suppailee kyllä lupaavasti välillä, niin tänäänkin, mutta aina ne hiipuu just kun alan innostua :headwall:
Noh, pidellään välipäiviä ja odotellaan Uutta Vuotta, terkkuja kaikille!
:hug: kyllä se sieltä tullee

Meille tuli vaaka ja se on ihan p.e.r.s.e.e-s-t-ä-!!! 103kg!!! \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O

Yhteistyössä