SOKERIKLUBI

Just tultiin synnäriltä kotiin :) Ihan pikasesti tässä ajattelin ilmotella et lauantaina syntyi pieni tyttö 16.49! Paino 3960g ja pituus 49cm, pipo 34cm... Oikein reipas ja kovaääninen neiti on ja omaa paksun mustan tukan :heart: Synnytys oli tosi nopea ja helppo ja meni luomuna läpi (en olis uskonut siihen joutuvani)! Synnytyksen kesto siis 5,5h yhteensä! MASUNEN sit seuraavaks ;) Kirjottelen paremmin kun ehdin lukea mitä täällä on tapahtunut ja saadaan kotiuduttua neidin kanssa...
Mullakin kunto tosi hyvä, eo tullut tikkejä synnytyksessä ja heti olin pystyssä! Maitoa tulee hienosti ja neiti syö kyllä oikein reippaasti mistä oon onnellinen kun meidän esikko ei oppinut rinnalle kunnolla!

Hyviä vointeja kaikille :D

Onnea tyttövauvasta :flower:
Itse täällä kateellisena odottelee vasta viikoilla 22 +1.
Loistavasti tuntuu teillä alkuun lähteneen tuo vauva-arki, jos maitoa tulee ja vauva on tyytyväinen.. Onnea vielä kerran
T:Inkeri

Kipsu pakko harmaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2005 klo 18:01 Champion kirjoitti:
Just tultiin synnäriltä kotiin :) Ihan pikasesti tässä ajattelin ilmotella et lauantaina syntyi pieni tyttö 16.49! Paino 3960g ja pituus 49cm, pipo 34cm... Oikein reipas ja kovaääninen neiti on ja omaa paksun mustan tukan :heart: Synnytys oli tosi nopea ja helppo ja meni luomuna läpi (en olis uskonut siihen joutuvani)! Synnytyksen kesto siis 5,5h yhteensä! MASUNEN sit seuraavaks ;) Kirjottelen paremmin kun ehdin lukea mitä täällä on tapahtunut ja saadaan kotiuduttua neidin kanssa...
Mullakin kunto tosi hyvä, eo tullut tikkejä synnytyksessä ja heti olin pystyssä! Maitoa tulee hienosti ja neiti syö kyllä oikein reippaasti mistä oon onnellinen kun meidän esikko ei oppinut rinnalle kunnolla!

ONNEKS OLKOON :flower: :flower: :flower:

Tää huutelee täällä tippa linssissä.

Tervetuloa uusille.
Ja aika kiva lapsimäärä oli munkin mielestä se 9...

Mun laihis pissii kintuille. Rämmin suossa ja syön herkkuja herkkujen perään... :ashamed: \|O \|O

Kipsu pakko harmaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2005 klo 17:39 linnea 75 elvistelee kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2005 klo 10:47 Vöyhötystä kirjoitti:
Tuntuu vaan että neuvolan tätit vöyhöttää ihan liikaa ton raskausajan diabeteksen kanssa.Mulla arvot ollu tosi hyviä ja äitipolillakin sanoivat että minkähän takia ne sut on tänne laittaneet kun arvot on noinkin hyviä.Ei se tarkota sitä että kun sokerirasituksessa arvot on kohollaan että heti olis diabetes, kuhan säikyttelevät ihmisiä turhaan.
Miusta on hyvä, että riskiryhmään kuuluvat saavat mahdollisuuden skarpata ja pienentävät samalla riskiään sairastua pysyvästi. Jos sokerit ovat koholla testissä se meinaa, että sairastaa raskausdiabetestä, joka on diabeteksen esiaste. Sori tää kormakka tyyli nyt, vähän kiirus enkä jaksa muotoilla fiksummin.

Mutta ole oikein iloinen, että arvosi ovat hyviä. :hug:

Ja muuten muillekin uusille lämmin WELLCOME vuan, niinko meillä tavataan sanoa.

Kipsu, emme hiivu!!! Pidetään siitä huoli!

Jos saa matalasti tuulettaa, niin kävin toissapäivänä ostoksilla (ja tietysti syömässä). Ennen ostin ain housut kokoa 44 ja nyt sain matkaan moiset kokoa 38! JEE JEE OU JEE!!!!!

Nyt tortunsyöntiin :ashamed:

ps. pitää viellä elbailla, että pitää toiset housut palauttaa, kun ovat liian isot... :D :

Ensiks onnea :flower: :flower:

Ja toiseks haista huilu :D

Ei kai... mahtavaa. onnea ihan koko syrämmestä. Jos joku on ton ansainnu niin sinä! :hug:

masunen

Ihanaa Champion! Miljoonasti onnea :hug:

Mä oon niiiiiiin kade...... Mut ei täs enää montaa viikkoa voi mennä mullakaan, laskettu aika ens sunnuntaina.

Ja onnea myös Linnealle, oot kyllä mahtavasti onnistunut tuossa painonhallinnassa!

Ja onnea vielä Tuohu Tenavallekin plussauksen johdosta!

Vitsit meillähän menee hyvin!!!

linnea 75
\

ONNEA IHAN HILVEÄSTI!!!!

Täällä iso poika huutelee isosti. kiitos kaikille kannustuksesta ja kipsulle huilusta :D :hug: nyt puoli kiloa kasviksii naamariin, syö siis.

sorde töpö viesti!

\

:flower: :flower: :flower: Onneeeaaaaaa!!!!!!! :hug: :hug: :hug:
Koko perheelle!!!

Tääl vast alku taipaleelle lähdetään, vko:t taitas olla n.5, mikäli itse osaan niit yhtään laskea. Niin niin siis kuudetta nyt tuol masun lämmös työstetään. ;)

Kuulkaas vaan, Seltsukin on vielä hengissä - just ja just... Just kävin läpi puolentoistatunnin nukutusrumban tuon 1 v 2 kk vanhan riiviön kanssa ja adrenaliini on edelleen pinnassa. Vauva on esikoista huomattavasti rauhallisempi ja helpompi tapaus...

Uusille - teitä on paljon - paljon tervetuloa ja tsemppiä!!

Championille ihan valtavasti onnea nyytistä, ja synnytys meni hienosti, se on ihanaa se!

Linnealle olen kade. Mun elämä on ravinnon suhteen ihan retuperällä, syön sillon ku on nälkä ja mitä sattuu. Painosta ei oo tietoa, en oo jaksanu käydä vaa'alla, mutta aina kun mun vanhemmat täällä käy niin kovasti ne ihmettelee että ootpas hoikistunut. Ilmeisesti nuo pirpanat vie kaiken energian musta..!

Kipsu, ei hiivuta ei, vaikka vähän siltä välillä näytti. Ja huhuilit kuvien perään; mun pärstä pitäs käsittääkseni olla profiilissa. Kiva tosiaan saada kasvot nimimerkkien tueksi! =)

Masuselle tsemppiä viimemetreille. Kyllä se vauva vielä maailmaan saadaan!

Raskausdiabeteksen turhasta vouhkaamisesta oli jotain puhetta. Linnea kirjoitti kyllä ihan asiaa, mutta toisaalta, totta toinen puoli noissa kritisoinneissa. Mun mielestä.

Äh, nyt ei ajatus oikein kulje kun on tosiaan edelleen vähän pinna ku viulunkieli tuon esikoisen temppuilujen takia. Ei se p*rulainen oo syönykään kunnolla muutamaan päivään, kiukuttelee vain koko ajan ja kiljuu niin että lasit helisee!!! Arrrgghhh!!!

Mutta, elossa silti ollaan. :wave:

Kipsu pakko harmaa
Seltsulle voimia! Älä anna periksi. Nukkumaanmenlle ei siis ole vaihtoehtoja ja pian se vaihe menee ohi!

Linnealle ole hyvä :D Jestas että olen kateellinen. No tänään en ole sortunut hyveisiin... En ole ollut ulkona muuten kun nukuttamassa vauvaa pihalla eli en oo päässy kauppaan :)

Eka viikko ilman nannaa on se vaikein. Tarttis muistaa se kun menee kauppaan. Tupakastakin on helpompaa päästä eroon kun kahvista ja suklaasta...

Meille tuli tänään uus vaippa B) http://www.lempi-set.net/reipas.html

Sivua kun rullaa alas niin tulee kuva lentskari vaipasta. On ihana. Ei ole siis käännytystä mutta olen niin tohkeissani että haluun kertoo kaikille uudesta vaippaperheen jäsenestä... ;)

Tammikuussa on 3p meillä neuvola aika ja siihen mennessä pitäis saada paino takas 94kg. Aika paha kun joulu on tossa välissä.

Jos juon paljon mutta syön vähän vähemmän mutta terveellisesti niin kai vauva silti saa tarpeeksi maitoa?

mun rasitustestien tuomio tuli,riittää dietti ja 2vkon välein paasto..
toistaiseksi ;)
onneks saan mittailla kotona ja käyn vain silloin tällöin labrassa.
ensi tiistaina np-ultra jonka jälkeen soittelen sikiödiagnostiikan yksikköön ja kyselen mitä ovat mun pään menoks miettineet..
ilmoitin että en halua minkäänlaisia punktioita :LOL: ,eikä niillä ole muuta tarjota.jos haluu seerumiseulan niin yksityiselle,jepjep..
viikkoja JO 11+2 ja kuolen väsymykseen.onneks jääkaappi on melkein tyhjä :LOL: :LOL:

vinkkinä:valiolla on uus jogurtti,rasvaton ja makeutettu fruktoosilla ja keinomakeutusaineilla..makuja on monia,itse tykkään mansikka-greippi jugesta :p

Kipsu pakko harmaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.12.2005 klo 19:00 D-mamma kirjoitti:
mun rasitustestien tuomio tuli,riittää dietti ja 2vkon välein paasto..
toistaiseksi ;)
onneks saan mittailla kotona ja käyn vain silloin tällöin labrassa.
ensi tiistaina np-ultra jonka jälkeen soittelen sikiödiagnostiikan yksikköön ja kyselen mitä ovat mun pään menoks miettineet..
ilmoitin että en halua minkäänlaisia punktioita :LOL: ,eikä niillä ole muuta tarjota.jos haluu seerumiseulan niin yksityiselle,jepjep..
viikkoja JO 11+2 ja kuolen väsymykseen.onneks jääkaappi on melkein tyhjä :LOL: :LOL:

vinkkinä:valiolla on uus jogurtti,rasvaton ja makeutettu fruktoosilla ja keinomakeutusaineilla..makuja on monia,itse tykkään mansikka-greippi jugesta :p
Meillä syödään niitä valion litran purkeissa olevia missä on vaan fruktoosia ja sen lisäks niissä on rasvaakinalle prosentti.
(on niissä se jogurtti ja marjatkin :LOL: )

En ole sortunut tänään mihinkään... no tarhassa oli pipari tarjoilu. Sain yhden (kummallekin jalalle).

JAAA tseksi elämä palailee... auts!

Heips

Ajattelin mieki liittyä tähän sokeriklubilaisten joukkoon.

Mulla on raskausviikkoja 30+5, la 18.2.

Olen kohta pari viikkoa mittaillu sokereita ja tähän asti on aina melkein yli rajojen. En ole syönyt mitään herkkuja sen jälkeen, kun mittari kotia sain :/ Kovin on tylsää jos tämmöstä koko loppuraskaus on.............

Tutustelen tähän ketjuun vielä vähän paremmin ja kirjottelen sit vähän lisää kuulumisia :xmas:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2005 klo 16:12 lissuhissu kirjoitti:
Heips

Olen kohta pari viikkoa mittaillu sokereita ja tähän asti on aina melkein yli rajojen. En ole syönyt mitään herkkuja sen jälkeen, kun mittari kotia sain :/ Kovin on tylsää jos tämmöstä koko loppuraskaus on.............

Tutustelen tähän ketjuun vielä vähän paremmin ja kirjottelen sit vähän lisää kuulumisia :xmas:
Tervetuloa!!!

Joo, loppuraskaus on kyllä sieltä suoraan.

Anteeksi kielenkäyttöni, mutta on viel tuoreessa muistissa. Ja toisaalta jouluterssiä pukkaa, vaikka yritän sitä välttää kuin tuoretta ruttoa. Tuumasin leipoakin vähissä erissä, ettei mitään suurleipomis-pälli-hajoo-päivää. Ongelma on se, että kaikki herkut katoaa mystisesti saman tien parempiin suihin. Tänäänkin olen syönyt vasta neljä joulutorttua... Näissä kuvissa ja tunnelmissa näyttää siltä, että on pakko leipoa taas ensi viikolla JUST ennen joulua, että jäisi edes rippeet aatoksi.

Laatikot meinaan tehdä karusti ilman mitään siirappeja ja vastaavia konnuuksia. Isken vaan esikeitetyt lanttu- ja porkkanapallerot pallerot uuniin ja avot. Hyvvee tullee. Siis miun ja mummon mielestä, laspen ja miehen mielestä ihan vaan älytöntä mössöä.

Sitten rosollia sikana ja kinkkua nimeksi. Ja tuoresalaatti. Kuulostaa karulta, vaan olkoon, kyllä näistäkin kunnon ähkyn saa.

Ai jai Kipsuu, söit vaan kaksi piparia... ihailtavaa luonteenlujuutta.

Kipsu pakko harmaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2005 klo 17:15 linnea75 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2005 klo 16:12 lissuhissu kirjoitti:
Heips

Tervetuloa!!!

Joo, loppuraskaus on kyllä sieltä suoraan.

Anteeksi kielenkäyttöni, mutta on viel tuoreessa muistissa. Ja toisaalta jouluterssiä pukkaa, vaikka yritän sitä välttää kuin tuoretta ruttoa. Tuumasin leipoakin vähissä erissä, ettei mitään suurleipomis-pälli-hajoo-päivää. Ongelma on se, että kaikki herkut katoaa mystisesti saman tien parempiin suihin. Tänäänkin olen syönyt vasta neljä joulutorttua... Näissä kuvissa ja tunnelmissa näyttää siltä, että on pakko leipoa taas ensi viikolla JUST ennen joulua, että jäisi edes rippeet aatoksi.

Laatikot meinaan tehdä karusti ilman mitään siirappeja ja vastaavia konnuuksia. Isken vaan esikeitetyt lanttu- ja porkkanapallerot pallerot uuniin ja avot. Hyvvee tullee. Siis miun ja mummon mielestä, laspen ja miehen mielestä ihan vaan älytöntä mössöä.

Sitten rosollia sikana ja kinkkua nimeksi. Ja tuoresalaatti. Kuulostaa karulta, vaan olkoon, kyllä näistäkin kunnon ähkyn saa.

Ai jai Kipsuu, söit vaan kaksi piparia... ihailtavaa luonteenlujuutta.

Mutta nyt vedin puol pakettia valion kasvirasva vanilja jäätelöä \|O

Lissuhissulle multakin tervetuloa... Älä arvostele meitä loppuraskauden kirjoitusten perusteella :D

linnea 75
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2005 klo 19:01 Kipsu pakko harmaa kirjoitti:
Mutta nyt vedin puol pakettia valion kasvirasva vanilja jäätelöä \|O

Lissuhissulle multakin tervetuloa... Älä arvostele meitä loppuraskauden kirjoitusten perusteella :D
Tuon miekin tahdon allekirjoittaa!!!!!!!!! Eikä keski. Eikä sitten synnytyksen jälkeenkään kannata ottaa turhan vakavasti. Eikä nyt.

Kipsu, lipsutaanhan myö vähän, mutta pääasia on ladulla pysyminen!

masunen
Mahdanko minä olla jo kohta loppuraskaudessa? :/
Ei mitään äksöniä täällä päin. Tulin just neuvolasta (taas!) ja kaikki on kohillaan, eiköhän sinne ens viikon torstainakin vielä mennä, sen jälkeen pääseekin sitten kättärille suoraan yliaikaistarkistukseen Joulun jälkeen.
No, nyt soitti putkimies, että on tulossa korjaamaan vuotavaa pönttöä... tarttee mennä. Tsemppiä kaikille!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.12.2005 klo 10:52 masunen kirjoitti:
Mahdanko minä olla jo kohta loppuraskaudessa? :/
Ei mitään äksöniä täällä päin. Tulin just neuvolasta (taas!) ja kaikki on kohillaan, eiköhän sinne ens viikon torstainakin vielä mennä, sen jälkeen pääseekin sitten kättärille suoraan yliaikaistarkistukseen Joulun jälkeen.
No, nyt soitti putkimies, että on tulossa korjaamaan vuotavaa pönttöä... tarttee mennä. Tsemppiä kaikille!
onpas jännät paikat! tulee toisenkin kerran esikoisen odotus mieleen, kun oli laskettu 27.12.2002. kyllä se sieltä tulee, mutta on se piinallista tuo loppuaika.

jaksamista!

Championille :flower: X1000!
Mieki ajattelin uskaltaa tänne, kun vietin tossa kaks ja puol tuntia teidän tarinoitten parissa. Ihania selviytymistarinoita tosielämästä;)
Mulla on pikkukakkonen tulossa rv 16, esikko on tänään 1vee ja 7kk. Elopainoa 85kg, lähtö 84, ekassa raskaudessa sokerirasitus oli normaali, painoa tuli 17kg(lähtö oli 73kg tosin). Rv39+6 tuli raju raskausmyrkytys (ekklampsia gravis tahi jtn), mut kaikki meni lopulta hyvin. Nyt pelottaa pienikin painonnousu et jos käy vielä huonommin. Onneks mulla ei oo makeanhimoja, tonnikalaa tosin menee;)
Onko nuo sokeriarvorajat henkilökohtaisia vai paikkakunta, ko niin erilaisia kehotuksia oon nähny?
Tsemppiä seuraavalle poksahtajalle (en oppinu vielä ulkoa kuka on seuraava) ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.12.2005 klo 15:22 pirpiz kirjoitti:
Championille :flower: X1000!
Mieki ajattelin uskaltaa tänne, kun vietin tossa kaks ja puol tuntia teidän tarinoitten parissa. Ihania selviytymistarinoita tosielämästä;)
Mulla on pikkukakkonen tulossa rv 16, esikko on tänään 1vee ja 7kk. Elopainoa 85kg, lähtö 84, ekassa raskaudessa sokerirasitus oli normaali, painoa tuli 17kg(lähtö oli 73kg tosin). Rv39+6 tuli raju raskausmyrkytys (ekklampsia gravis tahi jtn), mut kaikki meni lopulta hyvin. Nyt pelottaa pienikin painonnousu et jos käy vielä huonommin. Onneks mulla ei oo makeanhimoja, tonnikalaa tosin menee;)
Onko nuo sokeriarvorajat henkilökohtaisia vai paikkakunta, ko niin erilaisia kehotuksia oon nähny?
Tsemppiä seuraavalle poksahtajalle (en oppinu vielä ulkoa kuka on seuraava) ;)
kirjotin hirveet jaaritukset, mutta sitten tekniikan ihmetätinä onnistuin hävittämään kaiken. niinpa lyhyestä virsi kaunis eli tervetuloa! pidetään porukalla peukkuja, että olisi nyt helpompi raskaus. ja kovin imartelevaa, että joku jaksaa lukea tätä meidän kollektiivista päiväkirjaa.
:hug:

Heips

Nyt oon saanu pidettyä sokerit suurin piirtein kurissa. Aika niukkaa vaan tuo syöminen. Onkohan siitä sitten haittaa, jos esim. jouluna mässäilee?

Guarem tekee kyllä ällö olon ja eipä sillon oikein ruoka ees maistu.

Mulla tuli aiemmassa raskaudessa noin 25 kg painoa, mutta sokereista ei kyllä sanottu mitään. Ne kilot lähti sitten pois noin reilussa puolessa vuodessa. Olin normaalipainoinen tämän raskauden alussa. Edellisestä onkin kulunut yli 6 vuotta.. Nytten oli viikolle 29 mennessä tullu 12 kg. Se oli 6 kg vähemmän ku edellisessä samaan aikaan. No, nyt ei kyllä pitäis olla ylimääräistä kertyny. Maanantaina sen sitten näkee, kun on taas neuvola.

Tunnustan, että herkut kyllä maistuu. Nytkin tuolla kaapissa huutelee tänään ostetut joulusuklaat :p Mutten tiedä uskoltaako niihin koskea :/
Pipareitakin leivoin pojan kans ja maistoinki yhden :whistle:
Vai oonkohan sitten turhanki neuroottinen noitten arvojen kans..

Meneeköhän tämä makeanhimo ohi raskauden myötä, kun en "tavallisessa elämässä" oo mikään sokerihiiri (paitsi jugurtti..).

Tänään vissiin vk 31 tasan :xmas:

Krapulassa.... :x

Minä olen siis dieettihoitoinen raskausdiabeetikko nyt viikoilla 35+6. Arvot ovat pysyneet kurissa (paasto alle 5,3 ja 2 tunnin kuluttua ateriasta alle 6,7), kun olen kahden tunnin välein syönyt ja mittaillut. Välillä arvot pompsahtelivat pilviin, mutta muutin ruokavaliota niin, että syön tiheämmin enkä syö ruoan kanssa maitoa tai leipää, vaan syön niitä sitten välipaloilla. Ketoaineita ei ole nykyisin enää virtsassa, joten vaikka laihdun, en ole paastoketoosissa. Aamun sokeriarvot ovat olleet mielestäni jopa huikean hyviä olosuhteisiin nähden: 4,6 ja sen sellaista, vaikka syön yölläkin puolikkaan banaanin ja juon maitoa (närästykseen), jotta en menisi ketoosiin.

Eilen sitten oli pikkujoulut, joissa annoin itselleni luvan syödä mitä vaan. Kohtuus oli kaukana, kun vetelin kinkkupiirakkaa, glögiä, pari isoa torttua ja konvehteja. :ashamed: Uskollisesti mittasin sokerini 2 tunnin päästä syömisen lopettamisesta. Tulos oli 8,4 ja olo oli ihan hyvä. Olin tyytyväinen, koska ennen viimeisintä ruokavalion muutosta olen saanut tuollaisen lukeman tavallisen ateriankin jälkeen.

Lähdin tuon mittauksen jälkeen kotiin ja tunsin sitten kotona, että on vähän huono olo. Siis oksetti se makean määrä - minähän olen ollut herkkulakossa kolmatta kuukautta.

Nyt puoli tuntia sitten heräsin kamalaan närästykseen. On myös vapina ja hiki kuin olisin krapulassa... Sokeri huitelee pilvissä: 9,5!! Miten se on mahdollista? :eek: :ashamed:

Aamupissassa ei ketoaineita, sokeri yhdellä plussalla (mitä ei ole ollut koko raskauden aikana kuin kerran neuvolassa eikä kotimittauksessa kertaakaan).

Kaduttaa kuin parhaankin juomiskeikan jälkeen, kun kärsin nyt krapulaa. Pömppiäinen on masussa hiljaa, onkohan hengissäkään enää?

Onko täällä klubilla muita, jotka ovat sortuneet mässäilyyn? :ashamed: :'( :\|

en oo vielä sortunu isompaan.. Mutta olenkin ollut vasta pari viikkoa ruokavaliolla.. Jouluna ajattelin kyllä sortua =)

Mullakaan ei kestä syödä leipää tai maitotuotteita ruuan yhteydessä. Silloin arvot pomppaa aina liian korkealle. Arvot on noussu mullaki lähelle 10, mutta olin sillon alussa ja olin syöny paljon illalla ja aamulla vetäisin kaks ruisleipää ja piimää. Oon tullu siihen tulokseen, et jos syö paljon ja arvot nousee ylös ja on pitkä tauko ja taas syö vähänkään liikaa , niin arvot nousee.

linnea 75
yksi mässäilijä ilmottautuu :wave: pikasesti. kun pitää leipoa noita joulutorttuja ja pipareita... onkin aivan loistava olo nyt :ashamed: onneksi joulu on vaan kerran vuodessa, sortuminen ympärivuotista :whistle:

kivoja nää hymiöt, pitäis saada viel semmoinen kumarrus ja hatunnosto hymiö.

Yhteistyössä