SOKERIKLUBI

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.12.2005 klo 10:55 Champion piilossa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.12.2005 klo 20:04 Kipsu kirjoitti:
Missä kaikki on :eek: :eek: :eek:
EI AINAKAAN SYNNYTTÄMÄSSÄ \|O Huomenna sitten laskettu aika :) Saa nähdä onko tää vaan täsmällinen vai meneekö oikeesti yli... Suppareita on ollut mut eipä tunnu lähtöä kuuluvan... Anoppi sanoi just et tää vauva halus odottaa selvästi et se pääsi juhliin pikkujouluja, jotka oli perjantaina et nyt se vois syntyä, mut totesin et se varmaan odottaa vielä et mun äiti pääsis juhliin itsenäisyyspäivää kun (olen luvannut tehdä äidille iltameikin) kerrankin pääsee hienoihin juhliin... Anoppi totes vaan et kylläpä tulee muksusta bilehiiri kun tarvii odottaa kaikki bileet ennen kun voi ulos tulla :LOL: Aikas kiva päivä olis kyllä toi itsenäisyyspäivä syntyä...? Teen sen #&%£$!* juhlameikin äidille vaikka kesken synnytyksen kun kerran mennyt tää odotus jo näin pitkälle niin pysyköön nyt vielä muutaman päivän sisällä! Vaikka tuskin siitä pelkoa on etteikö pysyis, pistän tulpan tonne niin ei valahda ulos :whistle:

Hui kun siellä on tänään kova pakkanen! Täytyy vaan olla päivä sisällä kun ei tota vaatepuolta löydy masun peitoks enää... Täytyy syödä noi jäätelöt tuolta pakkasesta pois :p Pojua käy vaan sääliks kun en voi sen kans ulos lähteä..

Tosi omanapaista tekstiä, mut on vähän omanapainen olo (mikä napa)... :headwall:
Onkos isotkin juhlat mihin äitees menee? "tunnetaanko'" me nyt joku jonka äiti menee linnan juhliin?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.12.2005 klo 14:44 linnea 75 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.12.2005 klo 20:03 Kipsu ja flunssaset kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.12.2005 klo 16:15 linnea75 kirjoitti:
jos joku tietää maidottomia kevyt jogurtteja, viilejä tai jädejä, niin kertokaa pliiiiis!

syöppöhulluus vaanii... :eek:
Se yosa tai yola, kaurapohjainen jogurtti. Sika kallis mutta pitää nälkää ja on hyvää... Tosin se on "kuituisen" makuista. onko ne tofu jätskit maidottomia?
Joo tänks, noi meillä onkin käytössä. Tosin toi tofujäätelö ei ole mitään kevyttä nähnytkään. Teinpä sitten eilen tepposet ja vedin ihan maidollista (hei, ei meidän kakkosen maitoallergiasta ole viel mitään viitteistä) ja söin KOLME ingmannin kevytjäätelöä putkeen ja sitten kaurajogurttia kyytipojaksi. pisteeksi öön päälle viellä lapsen naksut.

hiilostaa mies ja vauva pois koneelta, jotan moi!
Nyt on sekin ihme nähty että linnean syöjätär ilmottelee ittestään :D

Minä sitten söin tryffeli suklaata paketillisen melkeen yksin... Vieläkin oksettaa moinen määrä...

NYT NAISET OTETAAN ITTEEMME NISKASTA.
Aloitetaan yhdestä päivästä. 1 päivä täytyy pystyä olemaan ihmisiksi. \|O :eek: :(

masunen
Noh noh naiset, täällähän on retkahdettu ihan järjestään syöpöttelemään kaikkea hyvää... ei meikä vaan :whistle:

Joo, toi yks päivä retkahtamatta on ihan hyvä ajatus, siitä se sit taas lähtee. Mä aloitan huomenna B) . Tänään mennään jouluostoksille, joten siellä on liikaa kiusauksia. Ai niin huomenna on itsenäisyyspäivä. No mä aloitan keskiviikkona. No mut silloin tulee äiti kylään ja tarttee tarjota jotain. Torstaina aloitan... lupaan :xmas:
Ehdin oleen sen yhden päivän kiltisti ennen viikonloppua... äh tää on ihan toivotonta.

Vajaat 2 viikkoa laskettuun aikaan ja sekopäinen olo. Painaa ahistaa särkee kolottaa ei saa unta eikä henkeä itkettää naurattaa hervottomasti kiukuttaa jännittää ja mitä kaikkee. Supistukset on hävinneet kuin tuhka tuuleen. Mä tiedän että yli menee niin että heilahtaa. Champion, kyllä täällä ainakin oma napa retkottaa tuossa kaiken keskellä ja sen heilahduksia on kiva tuijotella mut varpaita en oo vähään aikaan tavoittanut, mahtaako ne olla vielä tallella kaikki..?

Champion piilossa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.12.2005 klo 13:01 masunen kirjoitti:
Noh noh naiset, täällähän on retkahdettu ihan järjestään syöpöttelemään kaikkea hyvää... ei meikä vaan :whistle:

Vajaat 2 viikkoa laskettuun aikaan ja sekopäinen olo. Painaa ahistaa särkee kolottaa ei saa unta eikä henkeä itkettää naurattaa hervottomasti kiukuttaa jännittää ja mitä kaikkee. Supistukset on hävinneet kuin tuhka tuuleen. Mä tiedän että yli menee niin että heilahtaa. Champion, kyllä täällä ainakin oma napa retkottaa tuossa kaiken keskellä ja sen heilahduksia on kiva tuijotella mut varpaita en oo vähään aikaan tavoittanut, mahtaako ne olla vielä tallella kaikki..?
Heh heh onko meillä varpaat? :LOL: Mä oon kiltisti syömisten kanssa sit kun tää vauva suvaitsee ulostautua! Nyt vaan syön masentuneena ja kiusaan sitä - oon huomannut et kun syön paljon makeeta niin tälle tulee hikka :D En uskalla edes vaa´alla käydä kun sen lukemat ei varmaan riittäis mun painon punnitukseen :ashamed: Huomenna olis kyl kiva päivä synnyttää kun olis virallinen juhlapäivä! Meillä kun on kihlajais päivä miehen kanssa 4.6. ja sekin on joku liputuspäivä... Meillä tuppaa meneen nää kaikki jotenkin yksiin aina kun meillä on hääpäivä päivää ennen esikoisen nimipäivää ja nyt ristiäiset on fiksuinta pitää meidän 1 vuotishääpäivänä joka on muuten 28.1... Melkein vuosi naimissa ja raskaana eikä ainakaan vielä olla eroomassa (miehen suvussa ollut niitäkin tapauksia et vuosi oltu naimissa ja sit erottu) joten ollaan jotenkin poikkeuksia! Ja jos tää tosiaankin on vielä tyttö niin sit ollaan tosi erilaisdia kun sen suvussa ei oo syntynyt kun poikia! Eipä ainakaan anoppi suostu sukomaan et on tyttö ennen kun näkee omin silmin... Vaikka pakko mun on myöntää et vaikka haluunkin mahasta eroon niin tulen ikävöimään näitä vauva liikkeitä :heart: On niinihania (sillon kun ei satu)! Esikoisen syntymän jälkeen porasin synnärillä mahan perään kun olin niin tykännyt siitä vauvamahasta - nyt ei ole pelkoo siitä! :)

Jepjep...

\Nyt on sekin ihme nähty että linnean syöjätär ilmottelee ittestään :D

[/quote]

Ui Kipsu, sie olet ihana! Nyt loppuu napostelu meiltä kaikilta! Porkkanaa kauniiseen käteen, hopi hopi!

Eilen jäi raportit antamatta, mutta nyt innostaa, kun tuli tulosta. Eli TA DAA:
61,9 kg! Varmaan se nyt pomppii viel ylös alas, mutta tuntuu kivalta, että yksi kiloetappi on taas alustavasti ohitettu. Taitaa se maaginen 58 napsahtaa ennen kesää!
:D :D :D :D :D :D :D :D
Nyt tuli taas motivaatiota kehiin, kivvaa!

Voi Masusta ja Championia, nyt on teille kituvuoro napsahtanut. Onneksi aika parantaa tuon vaivan ja patti siitä etumuksesta häviää itsekseen. Valitettavasti ei kuitenkaan ihan huomaamatta. Mutta kohta se patin asukas siirtyy saamapuolelle elikäs roikkumaan teidän rinnukseen ja avittaa teitä suosiollisesti painonpudotuksessa.

Anteeksi tää ärsyttävän positiivinen viesti, en mie nyt ihan taivaissa ole. Vietän isänmaallisesti itsenäisyyspäivää siivoamalla, koskapa huomenna tuovat työkaverit aivan perkuleelliset rotinat. "Niin hauskaa", että kohta on talo taas täynnä pullaa ja kermakakkua ja rasvasia piirakoita. Ovat oikein omiaan tässä diabeteksen torjuntayrityksessä. No, seuraavaat kaksi viikkoa valitan painon nousua näiden herkujen takia, mutta sitten alkaa taas laku. Näin on taas kerran pyhästi päätetty.

Voikaa hyvin! Syökää ruisleipää ja juokaa kasviksia!

linnea 75
joo, nostampa meitiä ja ilmoitan täten virallisesti tehneeni karjalanpiirakan syönnin epävirallisen maailman ennätyksen. olivatpa aivan mielettömän makuisia. rotinakakku oli ihan järellisen kokoinen, saan varmaan tuhottua tänään mieltä kaihertamasta. piirakoita nyt on pakastin täys, mutta voikoos noita edes kunnon synteinä pitää...

taitaa olla kaikilla kauhia kiire, vaan palailkaa langalle, jahka ehditte.

linnea 75 tonttuilen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.12.2005 klo 22:20 D-mamma kirjoitti:
eiks ne karjalapiirakat ole terveellisiä,niissähän on ruista :LOL: :LOL:
sillä miekin sitä mättämistä perustelin :LOL:

vaan selvisi, että muna voi tulla ulos korvista :LOL:

oikeesti tänään ollu tosi huono olo, erityisesti rasva etoo. ja kuopuksella puoli naamaan pilkkujen peitossa ja polvet karheina, joten taitaapi olla toinen maitoallerginen tenavuus meidän perheessä. soitin jo lastenpolille. kokeilen taas maidotonta elämää ja sitten maidollista ja sitten ihoreaktion jälkeen testeihin.

jokos alkaa loppusuoralaiset poksahdella? pitää aloittaa tää arsyttävä kysely vahinnko kiertämään periaattein.

;)

masunen

Masunen ilmoittautuu yhdessä pakkauksessa :wave:

Kävin neuvolassa tänään ja kaikki hyvin. Olo on vaan flunssainen, joten taidanpa lähteä tästä nokosille, ennen kuin syön kaikki poikien karkit tuosta pöydän kulmalta... mitäs jättivät näkösälle :p

Champion harmaana
Yhdessä osassa muttei varmaan kauaa :) Supistaa kuuden minsan välein niin et meinaa jalat lähteä alta! Nyt ovat kyllä ihan kunnon synnytyssupistuksia, au, au... Piotäkää peukkuja et asiat sujuis hyvin ja nyt todella lähdettäis synnyttään :D

saako liittyä seuraan...?
Oon tuol 80pinossa ollu mut aina välillä käyny selaamassa täälläki vaik en raskaana ollukkaan. nyt kuiteski plussattiin =) =)
Eli nyt loppuis varsinainen laihis mut painonhallintaa aion jatkaa...

Linnea 75
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.12.2005 klo 13:20 Champion harmaana kirjoitti:
Yhdessä osassa muttei varmaan kauaa :) Supistaa kuuden minsan välein niin et meinaa jalat lähteä alta! Nyt ovat kyllä ihan kunnon synnytyssupistuksia, au, au... Piotäkää peukkuja et asiat sujuis hyvin ja nyt todella lähdettäis synnyttään :D
TSEMPPIÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
NIIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

miimulle teretulemast ja onnea plussasta!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.12.2005 klo 13:20 Champion harmaana kirjoitti:
Just kun supistus on lopussa niin vedät henkeä syvään ja puhallat ulos samalla rentoutat... Toimii! Avautuu nopeesti.
Juu ja tiiän että siinä ei paljon oo rentoutumiset mielessä :D

TSEMPPIÄ! paa joku kertomaan meille tuloksista. Kauhee kun alkoi jännittää...
:hug: :hug: :hug: :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.12.2005 klo 13:58 MiiMu3 kirjoitti:
saako liittyä seuraan...?
Oon tuol 80pinossa ollu mut aina välillä käyny selaamassa täälläki vaik en raskaana ollukkaan. nyt kuiteski plussattiin =) =)
Eli nyt loppuis varsinainen laihis mut painonhallintaa aion jatkaa...
Terve tuloa. *kättelee*
Minä olen Kipinätär. B)

tää päivä ihan päin peffaa,käytiin veetin kaverin juhlissa ja vetelin jäätelöä ihan urakalla..oli niin hyvää!

en taida saada kunnon ruokatavoista taas millään kiinni,pitää varmaan varata aika terkkarin db-hoitajalta.jos vaikka sais persiille potkittua :whistle:

onneks ukko alkaa kans dietin uudenvuoden jälkeen ja se on hyvä (kun se ei syö "mitään") niin jääkaappiin voi ostaa vaan terveellistä ruokaa :LOL:

masunen
Höö, mihis me täältä hiivuttais? Kilot hiipuu (joillakin),mutta me vaan porskutellaan. Maanantairaportti: perjantain neuvolassa painon nousu kahdessa viikossa 2,4 kg!!! Joten se siitä edellisen kerran laskusta... Terkkari onneksi laski väärin, että 1,4 kg, eikä ollut moksiskaan, kun tuli "vaan" 700 g/vko. Oli sitä mieltä, että synnytys voisi olla lähelläkin, mutta katin kontit, eipä tietoakaan.

Ihanaa kumminkin, että Champion on nyt sitten ilmeisesti jo nyytti kainalossa??? Jännityksellä odotamme tietoa!
Kun mä olen näin kiltisti odottanut vuoroani, niin jos se nyt sitten koittaisi??? :saint: Vaan kumpi koittaa ensin, Joulu vai masusen synnytys? Sitä ei moni tiedä....

t. masunen rv39+1

MiiMu tervetuloa joukkoon ja eikun vaan aktiivisesti kirjoittelemaan kaikki uudetkin kuulumisia, ettei tää mene ihan meidän vanhojen höpinöiksi, vaikkei näissäkään mitään vikaa oo B)

Löysimpä tänne, mut en jaksanut nyt alkaa lukeen tuota isoa viestiketjua :ashamed:
Eli taustaa mä odotan 9:ttä lasta, joista jo toinen lapsi oli 4.7kiloinen ja pissat kahdesti plussalla-->ei tutkittu.. Seuraavassakaan raskaudessa ei lähetettä sokerirasitukseen, vasta kun synnytin yli viisikiloisen pojan niin todettiin että sulla tais olla raskausdiabetes. seuraavissa raskauksissa olin sit dietillä. mut tätä edellisellä olin insuliinilla rv22 lähtien.
Nyt mä menin neuvolaan rv8 ja samantien yhteys sokeripolille.. verensokerit pysyi hyvin kurissa, kunnes tuli flunssanpoikanen. Tai siis pysyi ne, kun syön ruokamäärät on pieniä ja pääosin tummaa leipää, kasviksia ja lihasta. Sokeripolilla ei vielä haluttu aloittaa insuliinia, ja mua neuvottiin syömään tunnin välein vähän.. ja katsoon tarkasti tuotteiden hiilaripitoisuudet, esim kevyttuotteissa voikin olla enemmän hiilareita kuin tavallisessa. Canderell-tyyppisiäkään makeutusaineita ei sisätautilääkäri suositellut käytettäväksi, koska niistä on ristiriitaisia tutkimustuloksia.. ja ne on pelkkää hiilihydraattia.
Mulla nostaa jo lautasellinen tavallista kaurapuuroa verensokerin liian korkealle, lisään siihenkin kuitua.. ja käytöän guaremia, joka pitää ottaa puoltaa tuntia ennen ateriaa. Paino on mulla laskenut 6kiloa raskauden toteamisen jälkeen pelkällä ruokavaliolla (kuulun niihin onnellisiin joilla ei oo raskauspahoinvointia)
Nyt mun pitäs täyttää sokeripäiväkirja (arvot ovat koneessa muistissa) ja soittaa vihdoinkin sokeripkl:lle, en meinaa ikinä muistaa soittaa :/ :ashamed: illalla muistan että TAAS sse soittaminen jäi

Vöyhötystä
Tuntuu vaan että neuvolan tätit vöyhöttää ihan liikaa ton raskausajan diabeteksen kanssa.Mulla arvot ollu tosi hyviä ja äitipolillakin sanoivat että minkähän takia ne sut on tänne laittaneet kun arvot on noinkin hyviä.Ei se tarkota sitä että kun sokerirasituksessa arvot on kohollaan että heti olis diabetes, kuhan säikyttelevät ihmisiä turhaan.

just
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2005 klo 10:47 Vöyhötystä kirjoitti:
Tuntuu vaan että neuvolan tätit vöyhöttää ihan liikaa ton raskausajan diabeteksen kanssa.Mulla arvot ollu tosi hyviä ja äitipolillakin sanoivat että minkähän takia ne sut on tänne laittaneet kun arvot on noinkin hyviä.Ei se tarkota sitä että kun sokerirasituksessa arvot on kohollaan että heti olis diabetes, kuhan säikyttelevät ihmisiä turhaan.
No niin todellakin tuntuu että on vaan joku pätemisen tarve niillä...

Heissati heissa! :wave: :wave: :wave:

Voisin nyt sitten ilmeisesti liityä hiukan niinkuin "virallisemmin" tähä porukkaan. ;) Olenhan minä kyllä jo aijemminkin tänne jotain kirjoitellut, niin kuulumisia kuin jonkin verran aivan asiaakin. B)

Niin siis plussa löytyi raskaustestistä tänään suht vahvana joten totta taitaa olla. Vaikka en kyllä sitä vielä oiken todeksi osaa uskoa. :whistle: Sillä tuos viel viime la oli vain haamujen haamu näköpiirissä.
Minä myös olen tuon MiiMu3:n tavoin mukan tuol yli 80-kg pinos ja meinasin kyllä sielläkin viel toistaiseksi ruikkua vaik virallinen laihdutus taukos.

Linnea75 tais kyl jo taannoin ennustella jotta viiden äidin nikki vaihtuu. No se vaihtu hiukan toiseks jo aijemmin joten ei nyt sitten "kuuden äiti" nikkiä käyttöön tullut ainakaan täällä. ;)

Vaan viel hiukan taustaa miksi tääe itseäni tuupin.Siir raskauksia takana päin on viisi joista neljässä on sokerirasitukset koettu. onnekseni ei kyllä ole raskausdiabetestä löytynyt vaik riskitekijöitä ollutkin taustalla riitämiin. Joten toivotaan ettei nytkään syytä huoleen ilmaantuisi. :headwall: :headwall: :headwall: (Koputtelee maalaamatonta puuta)

Niin vaan kyllähän tuon painon olis vaik varaa viel hiukan laskeakin, kun lähtölukemiksi taitaa jäädä 84,8kg. :( Lisää ei siis tarvita.

linnea 75 nopsaan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.12.2005 klo 12:39 öttismönkiäinen kirjoitti:
Löysimpä tänne, mut en jaksanut nyt alkaa lukeen tuota isoa viestiketjua :ashamed:
Eli taustaa mä odotan 9:ttä lasta, joista jo toinen lapsi oli 4.7kiloinen ja pissat kahdesti plussalla-->ei tutkittu.. Seuraavassakaan raskaudessa ei lähetettä sokerirasitukseen, vasta kun synnytin yli viisikiloisen pojan niin todettiin että sulla tais olla raskausdiabetes. seuraavissa raskauksissa olin sit dietillä. mut tätä edellisellä olin insuliinilla rv22 lähtien.
Nyt mä menin neuvolaan rv8 ja samantien yhteys sokeripolille.. verensokerit pysyi hyvin kurissa, kunnes tuli flunssanpoikanen. Tai siis pysyi ne, kun syön ruokamäärät on pieniä ja pääosin tummaa leipää, kasviksia ja lihasta. Sokeripolilla ei vielä haluttu aloittaa insuliinia, ja mua neuvottiin syömään tunnin välein vähän.. ja katsoon tarkasti tuotteiden hiilaripitoisuudet, esim kevyttuotteissa voikin olla enemmän hiilareita kuin tavallisessa. Canderell-tyyppisiäkään makeutusaineita ei sisätautilääkäri suositellut käytettäväksi, koska niistä on ristiriitaisia tutkimustuloksia.. ja ne on pelkkää hiilihydraattia.
Mulla nostaa jo lautasellinen tavallista kaurapuuroa verensokerin liian korkealle, lisään siihenkin kuitua.. ja käytöän guaremia, joka pitää ottaa puoltaa tuntia ennen ateriaa. Paino on mulla laskenut 6kiloa raskauden toteamisen jälkeen pelkällä ruokavaliolla (kuulun niihin onnellisiin joilla ei oo raskauspahoinvointia)
Nyt mun pitäs täyttää sokeripäiväkirja (arvot ovat koneessa muistissa) ja soittaa vihdoinkin sokeripkl:lle, en meinaa ikinä muistaa soittaa :/ :ashamed: illalla muistan että TAAS sse soittaminen jäi
Asia 1) TERVETULOA
2) lasten lukumäärä -> WAU! Ja hatunnosto
3) Ihanaa saada asiantuntija joukkoomme!
4) JAKSAMISTA!!!!!

:hug:

linnea 75 elvistelee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2005 klo 10:47 Vöyhötystä kirjoitti:
Miusta on hyvä, että riskiryhmään kuuluvat saavat mahdollisuuden skarpata ja pienentävät samalla riskiään sairastua pysyvästi. Jos sokerit ovat koholla testissä se meinaa, että sairastaa raskausdiabetestä, joka on diabeteksen esiaste. Sori tää kormakka tyyli nyt, vähän kiirus enkä jaksa muotoilla fiksummin.

Mutta ole oikein iloinen, että arvosi ovat hyviä. :hug:

Ja muuten muillekin uusille lämmin WELLCOME vuan, niinko meillä tavataan sanoa.

Kipsu, emme hiivu!!! Pidetään siitä huoli!

Jos saa matalasti tuulettaa, niin kävin toissapäivänä ostoksilla (ja tietysti syömässä). Ennen ostin ain housut kokoa 44 ja nyt sain matkaan moiset kokoa 38! JEE JEE OU JEE!!!!!

Nyt tortunsyöntiin :ashamed:

ps. pitää viellä elbailla, että pitää toiset housut palauttaa, kun ovat liian isot... :D :

Yhteistyössä