SOKERIKLUBI

Ihan pikaseen: Olen löytänyt lenkki kaverin joka "ulkoiluttaa" mua joitain kertoja viikossa. Tällä viikolla ollaan käyty 3kertaa tunnin lenkki. Viedään muksuja samaan päiväkotiin (mulla 5 vuotiaat puolipäiväsessä) ja lähdetään usein siitä kävelylle. Vauvatkin saa samalla raitista ilmaa. (Heillä on 2vk vanhempi vauva)

Olen välttänyt nannoja ja yrittänyt syödä terveellisesti MUTTA_KUN_HERÄÄN_YÖLLÄ_SYÖMÄÄN! auttakkee...

Sain tänään uudet silmälasit. HIUKAN KÄHEET B) Laitan kuvan kunhan saan vielä tukan värjättyä, mies sitten valkkas hiusten värin :whistle:

Terve tuloa kia (toivottavasti muistin nimen oikein :ashamed: )

Kiitti kaikille, jotka avittaneet mua... :) täälä on tosi kiva käydä, kun tälläiset "harmailijatkin" hyväksytään.... kiitos siitä teille! :D
Tämä ns. uusi elämä ottaa tosi lujalle, mutta eikös pienilläkin muutoksilla saa jotain aikaan... esim vaihdan päivittäisen sikapossun tai viinerin pullapitkoon, niin eikös oo jo ISO juttu... =)
Dietorellejäkin ostin pahan päivän varalle ja sellasia maissinaksuja, jotka ei maistu millekään, mut saahan jotain mupertaa... niissä ei oo suolaa ja rasvakin nollilla tai minimaalinen... onko kukaan muu mutustanut näitä? ei kylläkään maistu millekään, mut saapahan ainaskin leukaperät töitä...
Hyviä viikonloppuja kaikille! :wave:

Niin semmonen piti vielä kysästä, et ostin itelleni yhden kingiksen light-puikon... olikos nää ihan ok-syötävää sillon tällön??

KIIA - Varotuksen sana sitten dietorelleistä, aiheuttaa ihania ilmavaivoja liikaa syödessä :D Mäkin vetelin yhdessä vaiheessa kokonaisen pussin niitä ja ah kun mies harkitsi avioeroa siinä vaiheessa :LOL:

MASUNEN - Vieläkö olet yhdessä osassa? Et kai vaan ole etuillut synnytysjonossa? Olo on tukala ja tekis niin mieli saada vauva syliin :) :heart: Ei niinkään se synnytysosuus kiinnosta... Meillä on totaaliset käynnistelyt täällä menossa... Luin tuolla aiempia tekstejä risiiniöljystä ja ukon kans nyt päätettiin et hitto kokeillaan et ei kai siitä haittaakaan voi olla! Tosi varoen oon sitä ottanut, mut kun tuolla oli joku haitoista kirjottanut niin en sitten viitsi sen kanssa pelleilemään ruveta... Supistuksia se on ainakin saanut aikaiseks, mut mäkin oon ottanut niin vähän et maha ei ole yhtään sekasin :D Nyt on harrasteltu makuuhuone S:sää ja illalla saunaan, siivoon en rupea! Nyt vielä päiväks katseleen jouluikkunoita eli kävelyä kaupungilla ja ukko lupas tarjota mäkkiruokaa :p Katsotaan josko tästä jonnekin suuntaan pääsis! muuten olo onkin tosi turvonnut ja vauva on mielettömän vilkkaasti liikkunut pari päivää tässä - viimeyönäkin pyöri ihan hulluna niin etten meinannut unta saada mut miehellä on joku olen ihana aviomies-päivä ja antoi mun nukkua puoli kahteentoista asti nyt päivällä, ihanan pirtee olo ;)

Mites muiden vauva-arjet sujuu?

En edes antanut maanantaina raporttia kun en ole tuntenut sitäkään kovin tarpeelliseks tässä... Neuvolassa kaikki hyvin ja painoo ei ollut tullut kuten arvelinkin...

Champpis 38+4...
(Olen kyllä aiemminkin todennut ettei pitäis ikinä saada ekaa lasta etuajassa et olis edes vähän todellisuuden tajua toisen lapsen kohdalla et ihan oikeasti voi mennä yliaikaiseks!)

moikka!
touhukkaalle tenavalle tattista linkeistä ja jäde vinkistä! runosuoni, juomatkee...

kiia kyseli "kingis laitista", niin kipsu, saikos niitä syödä :LOL: vitsi vitsi! saa tietennii siis. kipsu vaan aina on niitä liputtanu, joten yritän pilautua hänen kustannuksellaan.

champis, jaksamista!!!!! täällä vaava-arki kolliikin ja anopin vierailun merkeissä. ei sitten pihahtanutkaan vauva illalla, kun olen valittanut, et tää on niin rankkaa!

mutta röhki ja kakkasi koko yön ja heräsin ainakin kymmenen kertaa. aamulla anoppi, että nytpä sit sait sitten nukkua pitkään (nukuin siis eniten joskus kolmesta aamu kasiin, imetäen ja vaippaa vaihtaen ja suolatippoja nenään tunkien)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

teki mieli huutaa pe*kelettä avuksi ja heittää anoppia paistinpannulla. sen sijaan kävin (luksusta luksusta) suihkussa ja muotoilin muutaman lauseen, jotka sitten toin myös julki.

oli jo toinen kerta, kun heitti tän "hyvin olet nukkunut-fraasin". jos tulee siellä kerran, niin voi olla että tulee anopille ajolähtö.

mutta ilman puhekykyä tää on siis hyvä tyyppi, siivoaa ja hoitaa tebavii, mikäs siinä, soppii miulle.

ja asiaa: joulukausi avattu, piparit eka jo pörisee mahassa :whistle: söin vaan 20... pieniä olivat penteleet.

huutoa! moi!

:ashamed: tänään paastoarvo 6.3 ja oon viikon elänyt "vähemmän makeasti"... masentaa... :ashamed: ja toi makian pois jättäminen ei tosiaankaan oo pikkujuttu!!!!! varsinkaan tälläselle sokerisyöpölle... :$ Mikähän on raja ,et joutuu pistoksille??? Se tästä enää puuttuiskin...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.11.2005 klo 13:59 kiia kirjoitti:
:ashamed: tänään paastoarvo 6.3 ja oon viikon elänyt "vähemmän makeasti"... masentaa... :ashamed: ja toi makian pois jättäminen ei tosiaankaan oo pikkujuttu!!!!! varsinkaan tälläselle sokerisyöpölle... :$ Mikähän on raja ,et joutuu pistoksille??? Se tästä enää puuttuiskin...
Sun tarvii opetella herkuttelemaan sallitusti... Kingis laitti kunniaan... siin ei ole yhtään oikeeta sokeria:D

linnea 75 hailakkana
\
tällä palstalla on varmaan suurin osa entisiä sokerisyöppöjä. kyllä siitä irti pääsee, niinkuin muistakin nautintoaineista. ei ole helppoa, mut mahdollista. miulla vaaniin se sairaanloinen syöjätär vaanii kärkkyen paluu mahdollisuutta. p'ivä kerrallaan!

ota tää rd nyt vikana varoituksena ja onnellisena opetuksena, niin ei tarvitse diabeteksen kanssa loppuikää elää. ja lisätsemppaatte äitinne kans toisianne!

lapsen ja siun parhaaksi kun nyt panostat, niin ei tätä luostarielämää ikuisesti kestä!

tosin paluuta kovin makeaan elämään ei kannata tehdä sitten raskauden jälkeenkään. sitten vähän ihan itserakkautta peliin, terveydellään ei tohdi leikkiä. :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.11.2005 klo 17:52 linnea 75 hailakkana kirjoitti:
\
tällä palstalla on varmaan suurin osa entisiä sokerisyöppöjä. kyllä siitä irti pääsee, niinkuin muistakin nautintoaineista. ei ole helppoa, mut mahdollista. miulla vaaniin se sairaanloinen syöjätär vaanii kärkkyen paluu mahdollisuutta. p'ivä kerrallaan!

ota tää rd nyt vikana varoituksena ja onnellisena opetuksena, niin ei tarvitse diabeteksen kanssa loppuikää elää. ja lisätsemppaatte äitinne kans toisianne!

lapsen ja siun parhaaksi kun nyt panostat, niin ei tätä luostarielämää ikuisesti kestä!

tosin paluuta kovin makeaan elämään ei kannata tehdä sitten raskauden jälkeenkään. sitten vähän ihan itserakkautta peliin, terveydellään ei tohdi leikkiä. :hug:
Mustassa kaavussa hampaaton kurttuinen nainen ulvoo suu auki sokeria... Joo'o Mielikuvia kielikuvista. Mun sisällä asuu pikkuinen nasu joka on oikeesti emakko, mää vaan kieltäydyn näkemästä että jos syön kupillisen sipsejä ja se loppuu niin ei sitä kuppia voi täyttää 3 kertaa uusiks ja uskoa ihan pokkana syöneensä vaan vähän sipsejä.

Nautinto aineista vaikeimpia mulle on olleet Kahvi ja suklaa... Kahvia kun olin tottunut juomaan päivittäin ja paljon... suklaata söin...kröhöm... päivittäin ja paljon :ashamed: Mutta siis että suklaata voi maistaa vähän vaikka kerran viikossa mutta kahvin juonti pitäis lopettaa kokonaan... Vauva herää.

TSEMPPIÄ KAIKILLE. Mikään ei ole mahdotonta!

Moi. :wave:

Mä oon sit uus tässä teidän klubissa.. Vielä tosi vähän tiedän mitään tästä koko "sairaudesta", mut kunhan pääsen äitipolille, niin eiköhän siellä asiat paremmin valkene..

Mä luulen, että mulla noi sokerit ei hirveen pahalla mallilla ole.. Sain eilen tällasia tuloksia.. Paasto 4.6, aamupala 4.5, lounas 4.3, päivällinen 5.5 ja illallinen tasan 6.. Mitäs sanotte noista..?? Ja tosiaan sorruin muutamaan suklaapalaseen tuossa illallisen jälkeen.. :ashamed:

Kahtena päivänä viikossa joudun ottamaan arvoja ainakin nyt näin aluksi..

Tuo paastoarvon ottaminen, niin täytyykö sitä ennen olla aina 12 h syömättä ja juomatta (niinkuin ennen sokerirasitusta) vai elää ihan normaalisti syömisten kanssa edellisenä iltana..??

Ja sitten vielä semmonen kysymys, että miksi nuo mun arvot näyttää iltapäivällä suurempaa lukemaa..?? Tuon illallisarvon ymmärrän, kun söin sitä suklaata, mut..

Ja tässä vähän näitä minun tietoja..

-70 kg, nyt n. 80 kg (Kauheeta, nyyh..) Pituus 165 cm..
-29+ 5
-Toista odotan..
-Ei aiemmin rd: tä..
-Ei ole suvussa diabetestä..
-Rd todettiin sokerirasituksessa.. Oma painoni nousi tosi hurjaa vauhtia (kilo per viikko) ja sf- mittakin näytti/ näyttää jo tosi hurjaa lukemaa.. Viikolla 28 lukema oli 28 cm..
-Mittaan sokerit kahtena päivänä, viisi kertaa päivässä..
-Nyt ihan vasta olen alkanut mittaamaan, joten tuloksia ei hirveästi ole vielä kertynyt, mutta viimeisimmät 4.6, 4.5, 4.3, 5.5 ja 6.0..
-Ei lääkitystä rd: en..

Miksi en saa vaihdettua profiiliin kuvaa? Poistin jo ton missä pikku-ukko on mun sylissä pokset pullollaan ja tarkistin että se poistui. Laitoin tilalle toisen kuvan ja kun tarkistan että se on siellä niin ei kun toi sama kuva on tullu takasin. Jääkö ne palstalle jotenkin muistiin tai jotain?

Hippasen ärsyyntynyt Kipsu *yrittää sadannen kerran uudestaan*

:kieh: :kieh: :kieh:

linnea 75 hömöilee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.11.2005 klo 11:05 Kipsu kirjoitti:
Enkä siis tarkoittanut linneaa hampaattomalla vaan sitä vaanivaa syöjätärtä... Sellasia ne taitaa olla kun Ronja ryövärintyttäressä... tiättekste?
joo on miul viel hampaat, kato vaikka: :D joku justiinsa tuommoinen se miun sisäinen mummo on..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.11.2005 klo 17:41 linnea 75 hömöilee kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.11.2005 klo 11:05 Kipsu kirjoitti:
Enkä siis tarkoittanut linneaa hampaattomalla vaan sitä vaanivaa syöjätärtä... Sellasia ne taitaa olla kun Ronja ryövärintyttäressä... tiättekste?
joo on miul viel hampaat, kato vaikka: :D joku justiinsa tuommoinen se miun sisäinen mummo on..
Ja komee purukalusto onkin! :D
Minäpäs syön tänään suklaata enkä kerro teille mitään. *LUUSERI*
KAikkien ÄLLIEN ÄLLÄ... Mut vaan pari riviä. Elkää seuratko perässä...

JA toi #&%£$!* kuva ei muutu!!! \|O \|O \|O \|O \|O

linnea 75 hömöilee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.11.2005 klo 14:07 SecretLover kirjoitti:

Tuo paastoarvon ottaminen, niin täytyykö sitä ennen olla aina 12 h syömättä ja juomatta (niinkuin ennen sokerirasitusta) vai elää ihan normaalisti syömisten kanssa edellisenä iltana..??

Ja sitten vielä semmonen kysymys, että miksi nuo mun arvot näyttää iltapäivällä suurempaa lukemaa..?? Tuon illallisarvon ymmärrän, kun söin sitä suklaata, mut..
aika hyviä arvoja siulla, onnea siitä! miulla päivällisen jälkeinen arvo tuppasi olemaan se korkein. sit hokasin (jonkun vinkistä täällä) jakaa päivällistä vähän eli söin ruisleivät vähän aikaisemmin, niin ei sitten päivällisellä tullut niin paljoa mätettävää. tasoitti sokereita ja siihenhän siinä pyrittiin.

mie söin illalla normaalisti, joskus aika myöhäänkin ja loppuraskaudessa piti käydä yölläkin jotain puremassa (päädyin ruisleipään ja vähäkaloriseen mustikkakeitoon, kun mies huusi liikaa :LOL: ). siis voihan se verensokeri yölläkin laskea.

pyrit siis hyvän oloon vaan, ja mittauspäivinä merkaat omat extrat vaan listaan. tai äin mie tein ja en saanut moitteita terveydenhuollon taholta.

ja tervetuloa!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.07.2005 klo 14:48 Skunksi kirjoitti:
Heissan sokerihiiret! :p

Löysin vihdoinkin pinon, johon tunnen syvästi kuuluvani...

Elikäs täällä 27-vuotias kaksinkertainen raskausdiabeetikko. Ensimmäisessä odotuksessa (poika synt. 03/05) mulla oli paha insuliinihoitoinen raskausdiabetes, insuliiniä joka aterialla sekä vielä iltaisin pitkävaikutteinen. Hoito & ruokavalio tepsi kohtalaisesti- poika syntyi (käynnistettynä verenpaineen tähden) 38+2 painolla 3610 ja 52-senttisenä. Joutui sitten lastenosastolle verensokeritarkkailuun ja viipyi siellä 8 pvää (ei sokereitten takia, sokerit ok seuraavana pvänä).

Synnytystä seuraavana päivänä sokerit olivat jo normaalit. Onneksi, sillä sokerit kävi jo usein ruoan jälkeen jo 12-13 välillä...Insuliinista huolimatta. :\|

Niin, nyt on raskaus edennyt 11+0 vkolle ja sokerirasituksessa olin jo, arvot olivat 5.1,10.1 ja 7.1. Taas joudun Taysiin sokeripolille 6.9 ja sama rumba alkanee taas.

Ihanaa, että täällä kokoontuu kohtalotovereita! Vertaistukea...

Mutta ei niin pahaa, ettei jotain hyvääkin! Minuun tepsi ruokavalio niin hyvin, että synnytyksen jälkeen muutama viikko olin jo -15 kg lähtöpainoon...Eli ei niin huono odotus ollenkaan! :p

Tuossa oli puurosta puhetta teillä aiemmin- mulle ei puuro sopinut lainkaan aamupalaksi, siitä pomppasi sokerit pilviin, eikä sitä missään nimessä suositeltu Taysissa diabeetikon ruoaksi. On hiilarit sellaisessa muodossa, että nostaa helposti sokerit.

Kuulumisiin ja tsemppiä! (söin juuri pizzaa..)

t.Sanni ja poika kohta 5 kk ja toukka 11+0
Mitä sitten söit puuron tilalla.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.11.2005 klo 16:40 linnea75 kirjoitti:
moikka!
touhukkaalle tenavalle tattista linkeistä ja jäde vinkistä! runosuoni, juomatkee...
Kiitos, kiitos linnea! B)

Hyvä kun avuksi osaan olla vaik en viel virallisesti joukkoon kuulukaan ja toivottavasti ei ainakaan rd:n vuoksi tarvitsisi liityäkkään. Juu täällä siis edelleen painoa pudotellaan ja vaavin odotusta odotellan. Niin siis täällä vieraillut olen aijemminkin silloin tosin toisel nikillä. ;) (Kuudetta kun yritellään alulle. :ashamed: Ja riskitekijöitä on enemmälti olemas.) :(
Niin yritän jo näin ennalta opetella hyville tavoille. Vaan kyl täytyy myöntää et ei helppoa ole kun makeesta pitää. :ashamed:

Mut mukavaa joulun odotusta kaikille vaik ei tuo sää kovin jouluselta vaikuta. :( Tuli muuten mieleeni jotta joulutorttuihin voi taikinaan käyttää maitorahkaa niin niistä tulee hiukan kevyempiä. En kyl nyt muista mistä ohje löytyis kun omani olen hukannut. Vaan jos löytyy lupaan sen teille sitten kirjoitella.

masunen
Moi!
Champion en oo etuillu en :saint:
Olin torstaina viimeisessä rutiinineuvolalääkärissä ja sanoi että voin alkaa jännäämään että syntyykö Jouluna vai uutena vuotena, paikat ei ole vielä yhtään kypsyneet. Vauva on laskeutunut mutta ei kiinnittynyt, kohdunkaulaa täydet 3 cm jäljellä. Eipä paljon naurata jos tässä joutuu pahimmassa tapauksessa ens vuoden puolelle kärvistelemään.
Paino oli laskenut parissa viikossa 700 g, tosin nyt oli neuvola aamulla, viimeksi iltapäivällä, tunnustettakoon. Laitoin myös kevyemmät alusvaatteet, kun täällä todettiin että ne ainakin kilon vaikuttaa, eikös se jotenkin niin ollut??
Ylihuomenna päästään kättärille tutustumaan, en ole siellä ennen ollutkaan. Hienoo päästä edes fiilistelemään, että tämä vois ehkäpä joskus vielä syntyäkin. Lääkäri arvioi, että vaavi ois laskettuun aikaan noin nelikiloinen, joten taas joutunee kunnon punnerrukseen. Eipä ole paljon auttanut mun sokerin ja rasvan välttelyt, jos oikeassa on... byääh nyt masentaa :'(

Masunen rv 37+1

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.11.2005 klo 14:07 SecretLover kirjoitti:

Mä oon sit uus tässä teidän klubissa.. Vielä tosi vähän tiedän mitään tästä koko "sairaudesta", mut kunhan pääsen äitipolille, niin eiköhän siellä asiat paremmin valkene..

Mä luulen, että mulla noi sokerit ei hirveen pahalla mallilla ole.. Sain eilen tällasia tuloksia.. Paasto 4.6, aamupala 4.5, lounas 4.3, päivällinen 5.5 ja illallinen tasan 6.. Mitäs sanotte noista..?? Ja tosiaan sorruin muutamaan suklaapalaseen tuossa illallisen jälkeen.. :ashamed:

Kahtena päivänä viikossa joudun ottamaan arvoja ainakin nyt näin aluksi..

Ja tässä vähän näitä minun tietoja..

-70 kg, nyt n. 80 kg (Kauheeta, nyyh..) Pituus 165 cm..
-29+ 5
-Toista odotan..
-Ei aiemmin rd: tä..
-Ei ole suvussa diabetestä..
-Rd todettiin sokerirasituksessa.. Oma painoni nousi tosi hurjaa vauhtia (kilo per viikko) ja sf- mittakin näytti/ näyttää jo tosi hurjaa lukemaa.. Viikolla 28 lukema oli 28 cm..
-Mittaan sokerit kahtena päivänä, viisi kertaa päivässä..
-Nyt ihan vasta olen alkanut mittaamaan, joten tuloksia ei hirveästi ole vielä kertynyt, mutta viimeisimmät 4.6, 4.5, 4.3, 5.5 ja 6.0..
-Ei lääkitystä rd: en..
saaks kysyä miks jouduit kontrolliin kun arvot normaalit????

heippa! täällähän on liikenne kuin Lontoossa!

masunen, meillä oli esikoisen laskettu aikoinaan 27.12, päätti sitten pysyä siellä mahassa jonnii aikaa ja syntyi 11.1. mutta koulussa aattele sitten hamaassa tulevaisuudessa helpompaa, kun on alkuvuodesta syntynyt. että istu nyt vaan jalat ristissä ja ota rauhallisesti. tai sitten tikistät hänen maailmankaikkeuteen uutena vuotena, niin voip elvistellä, että monenko kunniaksi kaupunki ampuu tuhansia euroja ilmaan?

touhu tenava, teretulemast vaan kovasti!

mäiskäkös se kyseli, et mitä voisi puuron tilalla syödä. toimisiko ruisleipä? varmaan sokerittomat viilit ja jogurtit ei käy? kasviksii? kertokaa viisaammat.

viivi, yleensä kai meitä onnettomia ohjataan sinne sokerin rasitukseen normaalia (25) korkeamman painoindeksin takia, eli jos on himppuukaan maistunut makiat alkuraskaudessa, niin testiin pitäisi päästä.
samoin sinne pääsee, jos on testattu aiemmassa raskaudessa tai on entuudestaan onnellinen yli 4500g syntyessään painaneen lapsen äit. oman painoindeksi voi käydä laskemassa esim. diabetesliiton sivuilla.

ja kipsulle tietty :hug:

miulla ollu muuten aivan mainio päivä, ei ole palanut hihat kertaakaan ja lapset ovat olleet niin ihanii, et ai jai. ja ehkäpä kenties luulen kait, että saattais alkaa koliikki pikkusen laimenemaan... mutta hys, ei pitäisi tunnetusti sanoa tämmösiä ääneen................ :whistle:

ps. eikös tänään ole maanantai? siis käenpesästä päätellen kyllä. paino ok vallan, ei ole laskenut viime viikosta, mutta ei juuri laskenutkaan.
marjapiirakkaa tekisi mieli tehdä, jostain sekalaista jauhoista, pitäisin vaan makeutus aineita... pitäisköhän... hym *lähtee tälle rikolliselle tielle kohti kyökkiä*

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.11.2005 klo 15:53 viivi kirjoitti:
saaks kysyä miks jouduit kontrolliin kun arvot normaalit????
Jaa-a, sokerirasituksessa se mun toinen arvo (mikä otetaan tunnin jälkeen) oli koholla.. Muistaakseni 12 ja jotain päälle.. Mulla tosiaan pysyy nuo arvot ihan nelosen luokkana normaali syönnillä, mut heti jos syön vähänkään makeaa ne nousee, tosin kotimittauksissa ne todellakin on jääneet alle 6.7 (eikös se ole se raja..?).. Että mä en osaa yhtään vastata tohon sun kysymykseen.. Tiedän muutenkin ihan hirveen vähän tästä koko aiheesta, koska mulla on aika äitipolille 12 päivä ens kuuta ja siellä kuulemma kuulen enemmän.. Neuvolassa mulle neuvottiin vaan, että älä syö makeaa, syö tiheään ja vähän ja sit neuvottiin miten arvoja otetaan..

tänään oli eka neuvola ja sain rasitustestin tulokset :(
paasto 5.5
1h 9.0
2h 7.2

lähetteet lähtee sisätautilääkärille kättärille ja sikiödiagnostiikan yksikköön,se on vissiin naistenklinikan yhteydessä..

Yhteistyössä