SOKERIKLUBI

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.11.2005 klo 16:01 Seltsu kirjoitti:
Moi kaikille, hengissä ollaan!

Vauvalle maistuu ruoka, korvikettakin olen antanut kun tyyppi turhautuu tissillä ja lisää vaan pitäis saada. Ja tissillä olis koko ajan - onneks nyt huolii jo tuttia, ettei mun tarvi tuttina toimia... (Imetysintoilijat, säästättehän mut nyt saarnalta, en jaksa kuunnella 6 kk täysimetysmessua pliiiissss...)

Eilen oltiin neuvolassa ja multa otettiin jälkitarkastusta varten paino, hb ja verenpaine: painoa oli 76,2 eli vissiin kilo vähemmän ku ekalla neuvolakäynnillä, hb oli 150 (!!??) ja verenpaine 120/75. Sokereita olen mittaillut harvakseltaan, vähintään kerran viikossa pitää kuulemma mitata jälkitarkastukseen saakka. Kerran paasto oli yli viiden, muuten kaikki ok.

Nytpä hei kysynkin teiltä - onko nuo rajat samat raskausdiabeteksen jälkeenkin? Mä kävin diabetesliiton sivuilla ja siellä oli tekstiä siitä, että tavoitteena olis paastoarvo 4-7 mmol/l ja aterioiden jälkeen 8-10 mmol/l. Nehän on paljon korkeammat ku rd:ssä? Mitä hemmettiä? Sanokaa nyt joku järkevämpi miten tää menee!!! Mulla siis on arvot ollu jotain 4,8-5,2 paastossa ja aterioiden jälkeen aina alle 6,6.

Diabeteksen kannalta mun ruokavalio on ihan p*rseellään koska ruoka ei juurikaan maistu. Tää tarkottaa sitä, että syön about kerran päivässä lämpimän ruuan ja illalla pari viipaletta leipää. Yleensä eka kerran syön joskus puolen päivän aikaan, joskus menee kolmeenkin ennen kuin huomaa että vois ehkä ihan vähän olla nälkä... Ihme vaikka paino tippuukin. Nyt olis muuten ekaan tavoitteeseen enää 6 kiloa, siiiisssstiääää!!!!! Ja lopulliseen (?) tavoitteeseen 10 kiloa.

Omanapaista lätinää taas, sori... Tsemppiä kaikille viimemetriläisille, kyllä ne vaavit sieltä joskus tulevat ulos! Ja joukossa taisi olla muutama uusikin "naama", tervetuloa ja koittakaa jaksaa maailman typerimmän riesan kanssa!!! (Siltä musta ainakin tuntui koko raskausajan...) Sori, en tainnut olla kovin kannustava... Ärgh.

:wave:
Jokainen sen mukaan mikä hyvältä tuntuu... ihan rauhassa vaan B)

mikähän taas riivaa? pullaa,piirakoita, namiloita ja sipsilöitä... ja siinä vasta tän päivän saldo, eikä ole päivä viel puolessakaan.

flunssa riivaa ja kiusaa. kaksivuotias on ollut jo vuorokauden kovassa kuumeessa, panadolilla on kurissa olo pysynyt.

mutta en taida valittaa nyt tällä kertaa tämän enempää, kun päähän niin kovasti jomottaa. ;)

Olen yhdessä osassa edelleen, mutta toisaalta iloinen kun tämä toinen tulee maanantaina täysiaikaiseks vauvaks :) Jospa asiat sujuis paremmin kun etuajassa tulleeella pikkuveljellään!

Olen osannut syödä aika iisisti vaikka tänään hainkin lakuja kaupasta! Mutta enpä ole niitä sentään alottanut vielä syömään :D

Oon ollut tänään tosi kiukkunen! Ollut oikein sellanen päivä et varmaankin valmistaa synnytykseen... Aamulla esikoinen heräs ja tuli meidän huoneeseen kuten yleensä ja suuttu kun en antanut käydä halimassa isää kun toinen oli ollut yövuorossa - aamu siis alkoi rääkyen! Olin kiukkunen kun poju oli yöllä valvoskellut ilman mitään syytä ja kävin vähän unikoulua sen kanssa eli en päästänyt pois huoneesta ja kyllä se lopulta sinne nukahtikin mut mun yöunet meni! Mentiin pihalle pitkästä aikaa pojun kans ja oli kivaa mut sit kun piti tulla sisälle alko kiukuttelu ja jouduin kantaan sen ja selkä kun on muutenkin kipeä niin nyt on tuplasti kipeä ja nimen omaan ristiselkä! No valmistettiin vispipuuroa ja kun tämä meidän kiipeilijä poika halus nähdä läheltä mitä tapahtuu niin herra työnsi pirttipöydän penkin tiskipöydän ääreen ju tuli leikkiin kahvinkeittimellä ja mulla alkoi olla pinna tosi kireellä! Syöminen meni ihan pelleilyks kun nuori herra oli niin väsynyt ja oli vielä pakko kiivetä tiskikoneen luukun päälle kun laitoin tiskejä sinne! Kun lopetti sen niin alkoi kiivetä uunin luukun päältä katsoon mitä hellalla olis tarjolla ja sit napsahti! Vaihdoin vaipan kiukkusesti ja huomasin et poju aikoi kakata, mut olin niin vihanen et vein sen vaan sänkyyn ja nakkasin oven kiinni! Istuin sohvalle ja aloin vollottaa... Hain pojan huoneestaan ja halittiin sohvalla hetken aikaa. Ajattelin et miks piti tää toinenkin muksu tehdä kun en jaksa ton yhdenkään kanssa olla vaan oon ihan kamala sille koko ajan! :'( Sitten vollotin kun tuntuu niin paskalta koko odotus kun ei oikein jaksa mitään, vituttaa kun on niin sotkusta kun en jaksa siivota ja ahdistaa kun oon ukollekin niin ilkee välillä... no vaihdettiin vaippa ja mentiin molemmat hyvillä mielillä päiväunille... tuli itkut ihan tarpeeseen ja pojun kanssa haliminen sohvalla (kummasti tajus laps sen et äitiä joku harmittaa) kun nyt on ollut tosi hyvä olo päiväunien nukkumisen jälkeen! Ollaan saatu siivottua ukon kanssa ja oon jaksanut jopa hetkittäin touhutakin pojan kanssa ja sain käytyä kaupassa (mies hoitanut lähiaikoina sen puolen kun en ole jaksanut lähteä minnekään) ja näin paljon tuttuja siellä :)

Ekan kerran pitkästä aikaa on sellaine fiilis et ei tosiiankaan haittaa vaikka vauva antaiskin odottaa itseensä vielä hetken... Nyt juon puoli pullollista olutta kun merimiespadasta jäi ylimääräistä ja ukko ei voi juoda kun menee töihin... No eipä sitä ole kun 1-2 dl ja en aio potea huonoa omaa tuntoa! Maistuu hyvälle :D

no olipa taas tosi omanapaista mut oli pakko purkaa mieltä jonnekin... :ashamed: Toivottavastio muilla on ollut paremmat päivät kun mulla...

voi Champion, tuo on just niin tätä!
täällä esikoinen 39 asteen kuumeessa ja vauvakin vähän lämmin, mies jääkiekkopelissä kaukana toisessa kaupungissa ja miun meno peruuntu ton kuumeen vuoksi. äsken vaan huudettiin suunnillee kuorossa, mut nyt se kuume parka jo sängyssä. saa nähdä miten tää toinen menijä... mutta meillä on varmaan ihan loistavat päivät huomenna (tai sit sie synnytät ja mie ja vauva saadaan se 39 asteen kuume ja kuolen joko kuumeeseen tai huoleen).

moi!

masunen

Toivottavasti parempi päivä tänään, Champion ja Linnea?
Kipinätär: ei mullakaan ole käyttäjätunnus vaihtunut tai ainakin vanha kelpaa vielä enkä ole uutta yrittänytkään, ja joka kerta tulee se sama herja kun kirjaudun.
Mulla tänään tasan 36 viikkoa täynnä, joten vielä täytyy muutama viikko lyllertää, mut nopeesti tää aika menee tässä Joulun alla. Aattelin ens viikolla sortua leipomaan joulutorttuja, jotka ei taatusti Jouluun säästy... nam...
Ens torstaina on lääkärineuvola, odotan innolla jos sais jotain kokoarviota vauvasta, kun en ole vielä kertaakaan saanut ja sitten tietty mikä on kohdunsuun tilanne. Supparit on hävinneet jonnekin niinkuin arvata saattoi kun alkaa loppusuora lähestymään.
Mut eikun tsemppiä kaikille ja paranemisia Linnean joukoille, toivottavasti ei vauvalle tullut kuumetta?

EN OO SYÖNY TÄNÄÄN YHTÄÄN KARKKIA!!! (rahat on loppu :LOL: )
Kävelyllä kävin ihanassa talvisäässä, ja makkarasoppaa, ruisleipää rehuilla ja puuroa puuroa puuroa...

MEILLE KAIKILLE OIKEEN ISO :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Muistetaan sitten naiset että me pystytään ihan mihin vaan!
Äitiyden onnen hetket on kullan arvoisia, erimielisyyksiä tulee aina, pää asia on että ne selvitetään ja että lapsi tietää että häntä rakastetaan.
Täysiaikaisesta vauvasta kannattaa kanssa iloita. Ei mene sitten pienen voimat pelkkään hengittämiseen ja syömiseen... kasvaakin paremmin.
Nämä taas syrämmmellä, ei kritiikiksi... ja meille kaikille. :wave: :heart: :wave:

JEEEEE hyvä Kipsu!!! Kirjottelit muuten viisaita.

Championille ja Masuselle jaksamisia... Samoin myös Linnealle pienten potilaiden kanssa. Ethän oo itse sairastunut?

Mä soitin tänään vielä varmuudeksi Diabetesliiton neuvovaan puhelimeen ja kysyin noista paastoarvoista. Sanottiin, että terveillä ihmisillä ne on 3,5 ja 5,5 välillä. Jos menee kuuden pintaan ja sen yli, niin 2.tyypin diabetes jo taustalla kummittelee... Mulla oli yhtenä aamuna 5,7. :kieh: Muuten on ollut siinä viiden pintaan. Pakko ois vana tajuta, että se aikuistyypin diabetes on ihan oikeasti uhka, se pitäis muistaa joka päivä. Nyt syön niin väärin kuin vain ihminen voi - tosi harvoin ja sitten kerralla melko paljon. Ja ei aina niin terveellisesti. No, onneks nyt oon aika kauan ollut ilman karkkia, tai jos oonkin syönyt niin se on ollut inhimillisyyden rajoissa.

Rekisteröidyin muuten "Kohtauspaikka"-foorumiin samalla nikillä kuin tänne. Tuo Kohtauspaikka on diabeetikkojen ja diabeteksesta kiinnostuneiden foorumi, ja sieltä varmasti saa TODELLA paljon ihan maanläheistä tietoa kaikesta mikä diabetekseen liittyy. On myös "raskaus ja diabetes" -osio. Käykäähän katsomassa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.11.2005 klo 16:48 Seltsu kirjoitti:
JEEEEE hyvä Kipsu!!! Kirjottelit muuten viisaita.

Championille ja Masuselle jaksamisia... Samoin myös Linnealle pienten potilaiden kanssa. Ethän oo itse sairastunut?

Mä soitin tänään vielä varmuudeksi Diabetesliiton neuvovaan puhelimeen ja kysyin noista paastoarvoista. Sanottiin, että terveillä ihmisillä ne on 3,5 ja 5,5 välillä. Jos menee kuuden pintaan ja sen yli, niin 2.tyypin diabetes jo taustalla kummittelee... Mulla oli yhtenä aamuna 5,7. :kieh: Muuten on ollut siinä viiden pintaan. Pakko ois vana tajuta, että se aikuistyypin diabetes on ihan oikeasti uhka, se pitäis muistaa joka päivä. Nyt syön niin väärin kuin vain ihminen voi - tosi harvoin ja sitten kerralla melko paljon. Ja ei aina niin terveellisesti. No, onneks nyt oon aika kauan ollut ilman karkkia, tai jos oonkin syönyt niin se on ollut inhimillisyyden rajoissa.

Rekisteröidyin muuten "Kohtauspaikka"-foorumiin samalla nikillä kuin tänne. Tuo Kohtauspaikka on diabeetikkojen ja diabeteksesta kiinnostuneiden foorumi, ja sieltä varmasti saa TODELLA paljon ihan maanläheistä tietoa kaikesta mikä diabetekseen liittyy. On myös "raskaus ja diabetes" -osio. Käykäähän katsomassa.

Söin tossa just 500 cal suklaata :headwall: Alkoi jo ällöttää mutta pakko oli vetää loppuun. Sairasta!

No jotain hyvääkin. Paino oli tippunut taas alle 95. Jos vaatteista saa ottaa täyden kilon pois niin sitten paino oli 94kg ja 200g päälle. ( kerrasto ja tuulipuvun housut. ja tietty alusvaatteet ja sukat, mutta ei niistä kai ihan kiloa tuu :\|

Ilmotellaan taas kukin voimiemme ja aikamme mukaan :wave:

minä se joudun jo keskiviikkona rasitustestiin,paastot on ollu 6.3-6.4
viikoja 8 :LOL: :LOL: :LOL:
pääsen ennen joulua insuliinille,jippiiii...ajattelin ett oisin sinne asti voinut viirata mut kai se täytyy vauvan parhaaks kaikki tehdä..jääkaappi onneks aika tyhjä ja se täytetään terveellisellä pöperöllä.siis vetelen rasvatonta ja sokeritonta jogurttia :LOL:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.11.2005 klo 10:43 linnea nuhamaassa kirjoitti:
onnea kipsu! voi d-mamma!

ps. kokeilen cuplatonia.
Meillä ei toiminu. Jos ei teilläkään nii sit on vielä se disflatyl tai jotain sinne päin.

d-mamma: Kyllä niitä sokerittomiakin hyveitä löytyy kun etsii... Marja keitot satsumat on tosi makeita. Painovartijoiden suklaa kiisseli... (tumma kaakaojauhe veteen, suurusta ja makeutusainetta :p )

Tsemppejä

linnea nuhamaassa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.11.2005 klo 11:01 Kipsu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.11.2005 klo 10:43 linnea nuhamaassa kirjoitti:
onnea kipsu! voi d-mamma!

ps. kokeilen cuplatonia.
Meillä ei toiminu. Jos ei teilläkään nii sit on vielä se disflatyl tai jotain sinne päin.

d-mamma: Kyllä niitä sokerittomiakin hyveitä löytyy kun etsii... Marja keitot satsumat on tosi makeita. Painovartijoiden suklaa kiisseli... (tumma kaakaojauhe veteen, suurusta ja makeutusainetta :p )

Tsemppejä
joo, soitin just neuvolaan ja sanoi, et auttaa ilmavavoihin, mut ei koliikkiin. mut 5 prossaa koliikista on allergiaperäistä, joten kuka tietää. onneksi on jo 2 kk eli enää kuukausi. läsäksi tämä itkee vaan iltaisin ei sentään vuorokautta ympäri. pitäähän se päivän itkukiintiö suorittaa.

sorde, liitty niin paljon aiheeseen...

D-mamma, voihan kökkö noiden arvojen kanssa! No, insuliinia kehiin vain niin vauva voi sitten paremmin. Oliko sulla muuten "normaalitilassa" ongelmia sokereiden kanssa, siis kun et ollut raskaana? Oonko muuten muistanut onnitellakaan raskauden johdosta, ONNEKS OLKOON!! :hug:

Linnealle jaksamista lapsien kanssa! Varmaan kamalaa kun on koliikki... :( Meidän esikoistyttö itkeskeli kyllä myös tosi paljon noin neljä kuukautta, mutten silti väittäis sitä koliikiksi. Tais olla orastavaa maitoallergiaa jo ihan pienen pienenä, se allergia todettiin sit 4½ kk iässä. Toivottavasti tämä Hitunen säästyy allergialta. Ainakin vielä vaikuttaa ihan tyytyväiseltä - vaikka viimeyönä taas valvottikin, hohhoijaa... Varmaan jos on koliikkia, niin ei tosiaan Cuplatonit tai muutkaan auta, mutta toki voi kokeilla? Mitä d-vitamiinia vauva saa? Meillä on molemmilla käytössä DeVitol, terveydenhoitaja sanoi kyllä että se kun on rasvaliukoinen, niin saattaa helpommin tehdä mahaa kipeäksi. No, molemmat kuitenkin ottavat sitä. Esikoinen suorastaan rakastaa sitä makua, hölmö... :D

Tämän aamun paasto oli tasan 5. Kaipa se sitten on ihan terveiden arvo, jipii! Huolestuin vain niin kovasti kun tässä yhtenä aamuna oli 5,7... Tosin edellisenä iltana olin vetänyt jotain vaaleaa leipää ja kaikkea muutakin ihan hervotomia määriä - johtuiskohan siitä ööhhh... :whistle:

Niin ja Kipsulle vielä onnitteluja painonlaskusta! :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.11.2005 klo 14:38 Seltsu kirjoitti:
Linnealle jaksamista lapsien kanssa! Varmaan kamalaa kun on koliikki... :( Meidän esikoistyttö itkeskeli kyllä myös tosi paljon noin neljä kuukautta, mutten silti väittäis sitä koliikiksi. Tais olla orastavaa maitoallergiaa jo ihan pienen pienenä, se allergia todettiin sit 4½ kk iässä. Toivottavasti tämä Hitunen säästyy allergialta. Ainakin vielä vaikuttaa ihan tyytyväiseltä - vaikka viimeyönä taas valvottikin, hohhoijaa... Varmaan jos on koliikkia, niin ei tosiaan Cuplatonit tai muutkaan auta, mutta toki voi kokeilla? Mitä d-vitamiinia vauva saa? Meillä on molemmilla käytössä DeVitol, terveydenhoitaja sanoi kyllä että se kun on rasvaliukoinen, niin saattaa helpommin tehdä mahaa kipeäksi. No, molemmat kuitenkin ottavat sitä. Esikoinen suorastaan rakastaa sitä makua, hölmö... :D

Tämän aamun paasto oli tasan 5. Kaipa se sitten on ihan terveiden arvo, jipii! Huolestuin vain niin kovasti kun tässä yhtenä aamuna oli 5,7... Tosin edellisenä iltana olin vetänyt jotain vaaleaa leipää ja kaikkea muutakin ihan hervotomia määriä - johtuiskohan siitä ööhhh... :whistle:

Niin ja Kipsulle vielä onnitteluja painonlaskusta! :)
onnea hyvistä sokereista!
joo, en alakaan cuplatonille, kun itkee vaan enemmän, kun pierettää. niin, teillä kans oli maitoallergia, pidtään peukkuja, ettei näin pienilläl olis.
mutta nopea riemuhuuto; piano 62,4kg!!!! näyttää laskevan parisataa gramaa viikossa, vaikka en mitään kummaa edes tee. tai siis imetän, joo. ja nyt taas siihen puuhaan. :wave:

:wave: täälä yksi joka liittyisi joukkoon mukaan... paasto-arvot 5.7 ja meilläpäin raskaus-aikana raja 4.8. Nyt sitten pitäisi olla sokerittomalla dieetillä, mutta kun mä VOISIN ELÄÄ PELKÄSTÄÄN MAKIALLA!!!!! :ashamed: tää on piinaavaa.... auttakaas mua ja kertokaa mitä voi hyvällä omalla tunnolla syödä... esim. löytyykö kekseistä jotain hyviä vaihto-ehtoja ja toiseksi saako dietorelle-karkkeja syödä raskaana ollessa? :)kiitti, jos viittitte auttaa... :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.11.2005 klo 12:32 kiia kirjoitti:
:wave: täälä yksi joka liittyisi joukkoon mukaan... paasto-arvot 5.7 ja meilläpäin raskaus-aikana raja 4.8. Nyt sitten pitäisi olla sokerittomalla dieetillä, mutta kun mä VOISIN ELÄÄ PELKÄSTÄÄN MAKIALLA!!!!! :ashamed: tää on piinaavaa.... auttakaas mua ja kertokaa mitä voi hyvällä omalla tunnolla syödä... esim. löytyykö kekseistä jotain hyviä vaihto-ehtoja ja toiseksi saako dietorelle-karkkeja syödä raskaana ollessa? :)kiitti, jos viittitte auttaa... :)
terve taas ja tervetuloa!

aika korkea tuo sinun paastoarvo, mutta älä huoli. terveelliseen ruokavalioon tottuu nopeasti ja loppuraskaudesta olo on inhimillisempi, kun mitä se olis jos tulee paljon painoa.

ekalla sivulla on ruokavaliomalli. katot suunnilleen, että kalorimäärät pysyy kurissa, niin ei paino nouse. lue pikkupräntit kaupassa. vältä sokeria ja rasvaa, myös kasviöljyt lihottaa.

syö paljon ruisleipää ja rehuja, niin siusta on vastusta mielihaluille. verensokeri pysyy tasasena ja saat kuituja.

herkuttele harkiten ja nauti joka suupalasta, silloin vähempikin riittää. juo paljon vettä, niin vatsa toimiin, eikä jää eväät lantiolle.

muista lautasmalli, äläkä santsaa.

kannattaa, sen lupaan. miut rd pakotti katsomaan mitä suuhunsa laittaa. paino on pudonnut 20 kiloa ja kunto noussut. diabetes riski pudonnut aivan älyttömästi.

viel kun joku tulis ja siivois talon. anopin tuloon ei tääkään elämäntaparemppa auta :LOL:

ps. saa syödä dietorellejä ja joskus palan marjapiirakkaa tai pullaa. vältä piilorasvaa eli viinereitä, pasteijoita ja muita pe*keleitä. kasvikset on hyviä naposteltavia, syöpä ensin kokonainen kaali, niin lupaan, että makeat pysyy kaapissa tai siis mieluummin kaupan hyllyllä.

kiitti linnea.... =) .... viestisi piristi heti mieltä... =) Täytyypi vissiin ottaa ittiä niskasta kiinni, kun äitilläni vielä todettu aikuisiän diabetes, että kaikki eväät tähän tautiin mullakin... :ashamed:
Vielä yksi kysymys, että jos oikein tekee mieli välillä juoda muutakin kuin vettä, niin saakos raskaana oleva juoda noita sokeroimattomia mehuja vai onko ne makeutettu jollain kielletyllä?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.11.2005 klo 16:54 kiia kirjoitti:
kiitti linnea.... =) .... viestisi piristi heti mieltä... =) Täytyypi vissiin ottaa ittiä niskasta kiinni, kun äitilläni vielä todettu aikuisiän diabetes, että kaikki eväät tähän tautiin mullakin... :ashamed:
Vielä yksi kysymys, että jos oikein tekee mieli välillä juoda muutakin kuin vettä, niin saakos raskaana oleva juoda noita sokeroimattomia mehuja vai onko ne makeutettu jollain kielletyllä?
syklamaatti ei käy, muistaakseni. vaan onkos sitä mehuissa? kipsun kans on tästä puhuttu, jos selaat taaksepäin pari kuukautta. pepsi lightikin käy. ja ingman tekee kevyt jäätelöitä, nam nam.

paljon on kaikkee, tulet huomaamaan, en nyt voi laitttaa enemmän, on koliikkityyppi yllättäen hiljaa kantoliinassa, kun vaan jaksan hypellä vähän. kunto kasvaa.

laittakaa muutkin teidä kevytherkut, niin kiia ilahtuu. ja mie :p

semmonen tuli vielä mieleen, että voinko vapaasti ( lue paljon) syödä kesällä pakastettuja marjoja, joissa kylläkin sokeria päällä? Hirveä himo vattuihin ja mustikoihin... tätä menoa kun jatkan niin pakastin tyhjä ennen ensi vuotta... :p

linnea 75
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.11.2005 klo 20:22 kiia kirjoitti:
semmonen tuli vielä mieleen, että voinko vapaasti ( lue paljon) syödä kesällä pakastettuja marjoja, joissa kylläkin sokeria päällä? Hirveä himo vattuihin ja mustikoihin... tätä menoa kun jatkan niin pakastin tyhjä ennen ensi vuotta... :p
päivässä kork. neljä annosta marjoja tai hedelmiä. niissä myös hedelmäsokeria. banaanit kannattaa unohtaa nyt rd:n aikana. mutta yleensä marjat vaikka puuron kanssa on hyvä aamu tai iltapala. aamulla, jos taipumusta paastoarvon nousuun, niin tietysti voi yrittää ottaa jotain vähemmän makeaa evästä. kunhan saat mittarin kotiin, niin huomaat mikä sopii sinulle parhaiten mihinkin aikaan päivästä.

tsekaa sivut, näet paljonko sokeria ja kaloreita missäkin:
http://www.fineli.fi/

asiasta kolmanteen, vauva 2 kk painaa lähes 7 kg. hyvin kasvaa rintavauvi. oma paino laskussa edelleen (62,1kg aamulla) on se niin hassua! :D eilen oli niin hirvee päivä, ettei huvit edes muistella, mutta onneksi nyt elämä hymyää. voikee hyvin ja varokaa, tontut jo puskissa lymyää. :xmas:

Hei vaan sokeriklubilaiset. Tulin taasen täänne vakoilemaan kun teidän juttuja on niin mukava lueskella. Toisinaan olen täällä itsekseni oikein nauraa hihitellyt-piristää kummasti jos on masentunut. ;)

kiia Löysin tuollaisen sivun netistä kun etsin tietoa noista makeutusaineista. Kurkista jos siitä olis apua.

http://www.tohtori.fi/ravinto/94.html

Kyseiseltä sivulta poimittu lause:
Syklamaatti ei sovi lapsille eikä raskaana oleville tai imettäville naisille.

Niin että te jotka imetätte ja välttelette sokeria, olkaa myös tarkkoina.
:headwall:

ps. Löytyy niitä kevyitä jäätelöitä nykyään valoiltakin ja ovat tooosiiii hyyyyvääää. Uutuus Hyla KevytToffee 1L paketissa (en tosin ole katsonut jotta millä aineella on makeutettu :ashamed: ).

;) Löytyi toinenkin linkki:
http://www.yhteishyva.net/ruokamaailma/ruokalehdet/toukokuu_05/fi_FI/ostoskorissa_makeutusaineet/

Täälä muuten on lisäks Mansikka-rahkakakun ohje. Äika hyvän näköinen. ;)

Yhteistyössä