SOKERIKLUBI

Champion harmaana
Jep jep olen vielä hengissä :wave: Aika kiireisenä toi meidän neiti pitänyt mut kun on äiti/tissiriippana koko ajan! Eikä esikoinen helpota tilannetta yhtään kun mustasukkaisuus ilmenee hirveenä iltakiukutteluna!

Mut ajattelin tulla antamaan maanatairaporttia jos toi neiti nukkuis nyt edes hetken (tiedän kyllä että ei vielä ole maanantai vaikka pää onkin vähän pehmennyt)... Eli synnytyksestä vasta viikko ja nyt vasta uskalsin käydä vaa´alla (ei olis pitänyt) ja se näytti 96kg, viimeisellä neuvolakäynnillä se oli 104,7kg joten ihan arvattavissa et ei varmaan laske itellään alle 90kg:n! No täytyis tosiaan muistaa et vasta viikko kulunut ja turvotuksetkaan ei ole vielä lähteneet pois :( Sama juttu oli esikoisesta nyt kun muistelee... Tää viikko on mennyt mässätessä kun on käynyt vieraita mut huomenna täytyy ruveta katselemaan syömisiään jo ihan vauvan takia et saa kunnollista maitoa :) Katsotaan miten sujuu ja täytyis kuitenkin muistaa ettei nyt kuuluis varsinaisesti laihduttaa ettei maitoon tule mitään ylimääräisiä aineita mut eipä ole hyväksi sekään et paino nousee tässä vaiheessa! Sitten kun neljä kuukautta (miellään puoli vuotta) on imetetty niin sit painun painonvartijoihin hakeen imetysajan pisteet ja rupean niitä kokeilemaan...

Luin pikaisesti noita viestejä ja on pakko kommentoida LINNEALLE et olen niin kade sun vaatekoon pienenemisestä \|O No anoppi oli kannustava ja sanoi et ihan saletisti mahdun joskus vielä vanhoihin vaatteisiini (niihin mitä käytin ennen esikoista)!

Tervetuloa vielä kaikille uusille, en jaksa selata nyt ketä tänne oli tullut, mut ihanaa saada lisää porukkaa tänne :D

linnea 75
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.12.2005 klo 18:22 Champion harmaana kirjoitti:
Jep jep olen vielä hengissä :wave: Aika kiireisenä toi meidän neiti pitänyt mut kun on äiti/tissiriippana koko ajan! Eikä esikoinen helpota tilannetta yhtään kun mustasukkaisuus ilmenee hirveenä iltakiukutteluna!

Mut ajattelin tulla antamaan maanatairaporttia jos toi neiti nukkuis nyt edes hetken (tiedän kyllä että ei vielä ole maanantai vaikka pää onkin vähän pehmennyt)... Eli synnytyksestä vasta viikko ja nyt vasta uskalsin käydä vaa´alla (ei olis pitänyt) ja se näytti 96kg, viimeisellä neuvolakäynnillä se oli 104,7kg joten ihan arvattavissa et ei varmaan laske itellään alle 90kg:n! No täytyis tosiaan muistaa et vasta viikko kulunut ja turvotuksetkaan ei ole vielä lähteneet pois :( Sama juttu oli esikoisesta nyt kun muistelee... Tää viikko on mennyt mässätessä kun on käynyt vieraita mut huomenna täytyy ruveta katselemaan syömisiään jo ihan vauvan takia et saa kunnollista maitoa :) Katsotaan miten sujuu ja täytyis kuitenkin muistaa ettei nyt kuuluis varsinaisesti laihduttaa ettei maitoon tule mitään ylimääräisiä aineita mut eipä ole hyväksi sekään et paino nousee tässä vaiheessa! Sitten kun neljä kuukautta (miellään puoli vuotta) on imetetty niin sit painun painonvartijoihin hakeen imetysajan pisteet ja rupean niitä kokeilemaan...

Luin pikaisesti noita viestejä ja on pakko kommentoida LINNEALLE et olen niin kade sun vaatekoon pienenemisestä \|O No anoppi oli kannustava ja sanoi et ihan saletisti mahdun joskus vielä vanhoihin vaatteisiini (niihin mitä käytin ennen esikoista)!

Tervetuloa vielä kaikille uusille, en jaksa selata nyt ketä tänne oli tullut, mut ihanaa saada lisää porukkaa tänne :D
Kiitosta. Miulla meni monta viikkoa, ennen kuin turvotukset lähti. et ei sitä tiedä miten paljon se siunkin paino tässä hilppasee alaspäin. muista juoda paljon.

Jaksamista, kyllä se esikko siitä vähän rauhottuu ajan kanssa. meillä tosin haetaan vielä olemistä ja elämistä vauvan ollessa kphta kolmekuukautta. esikoinen esittää riiviötä, että saisi huomiota jne. eilen hoksasin, että yhteiset kirjanlukemistuokiot (ilman vauvaa) on olleet aika kortilla lähiaikoina. yritämme tsempata.

Onnea vielä kertaalleen!

BÖÖÖ \|O

Olen siis paksu. Mulla on iso maha *peffasta ei edes puhuta* Joulu on tulossa ja pelottaa miten siitä selviää :\|

Tänään yritän ehtiä neuvolaan vaa'alle. Katotaan uskallanko tulla kertomaan...

Sovitaanko niin että eniten jouluna painoa saanut tarjoaa virtuaalikakkukahvit sokeriglubbenille?

Joo hei! Sillon ei tuu edes painoa! tarttee ruveta herkuttelemaan virtuaalisesti :LOL: :LOL: :LOL:

Ok mä lopetan :ashamed:

Moikka :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.12.2005 klo 07:51 Kipinätär kirjoitti:
BÖÖÖ \|O

Olen siis paksu. Mulla on iso maha *peffasta ei edes puhuta* Joulu on tulossa ja pelottaa miten siitä selviää :\|

Tänään yritän ehtiä neuvolaan vaa'alle. Katotaan uskallanko tulla kertomaan...

Sovitaanko niin että eniten jouluna painoa saanut tarjoaa virtuaalikakkukahvit sokeriglubbenille?

Joo hei! Sillon ei tuu edes painoa! tarttee ruveta herkuttelemaan virtuaalisesti :LOL: :LOL: :LOL:

Ok mä lopetan :ashamed:

Moikka :wave:
joo! pääseekin kans kunnolla syömään sitä virtuaalisuklaata!!!

täällä paino ok, se kyllä innostaa.

pefvan alueen (lantio) varastot on imetysaikaa varten. siksi siis naisilla tuppaa kertymään sinne näitä extroja. kannattaa varmaan nyt imetysaikana polttaa tän alueen rasvaa, koska lähtee helpommin. sitten imetyksen jälkeen taas niitä on vaikeempi saada vex.

olen lukenut ihan Elluna Kuntoplus ja vastaavia lehtiä, joten sieltä tää tieto pulpahti. noi terveyslehdet auttaa motivoimaan (Painonvartijat, Kotilääkäri, Kauneus ynnä terveys jne.) vaikka ne on tietty höpöä, niin kuitenkin jotain aina oppii ja ilahtuu kanssaihmisten kertomuksista.

kylläpä nyt vaikutan terveysintoilijalta. :whistle: meitsi aina hurahtaa johonkin juttuun (vauvat, puutarha) tää terveyshomma on nyt kolmas, minkä aihealueen lehdet on kirjastosta kohta kaluttu läpi.

voikee hyvin!

ps. nää joulunalusleipomukset on onneksi niin öklöjä, että vähintään kolmen kilon mättämisen jälkeen alkaa onneksi etoa. ja jos rd, niin silloin olis kyl stoppi tullut jo yhden joulutortun jälkeen. nostaavat varmaan sokereita aika luksuksesti, kun on niin paljon rasvaa. jos joku näpertää itse piparitaikinan, niin siinäpä haastetta tehdä vähärasvaisempi. mutta pystyyköhän sitä sitten leipomaan? elkään nyt herran tähden ainakaan miun yllytyksestä kokeilko, olen ihan nolla leipuri. mut teillä keillä on rd nyt jouluna, niin ajatelkaa, että se on vaan yksi joulu. sitten voitte onnitella itseänne luonteenlujuudesta!

kipsun virtuaalipullat muuten oikeesti ovat hyviä, sillä oletteko huomanneet, et jossain juhlissa, jos pystyy passaamaan herkusta, niin lähestulkoon säälii ihmisiä jotka niitä syötvät (saa parka kaloreita-tyyliin). tavallaan sen tyydytyksen voi saada jo katsomalla sitä kermakakkua. sit jos sitä syö niin ällöttää. silmillä voi oikeesti syödä, eikä edes lihota.

jos ihmiset olisi fiksuja, niin syötäs vaan semmoista, mistä tulee hyvä olo. mutta hulluja kun ollaan, niin himoitaan niitä, mistä tulee huono. voi plääh, mitä juttuu, nyt mie lakkaan saarnaamasta. :xmas:

siis nää miun jutut on nyt niiiiin ärsyttäviä, antakee armoo! porkkanat on lopussa ja nekin vähät mitä on patterin välissä!

pps. olipas aika pitkä "ps" eli paasaus.

Jippii!!
Paino pudonnut 100g vaikken oo "muistanu" välttää herkuttelua!
Harmi ko mul on seur. neuvola vasta 9.tammikuuta, sillon on takuusalettina tullu painoa ainaki kolme kiloa ko on JOULU edessä... Mistähän sitä luopuis? Jos mie lupaisin teille etten syö YHTÄÄN konvehtia, pystyisinkö mie pitämään sen lupauksen? :xmas:
Isäntä on kinkun (ja miun joululahjan!) ostossa, katotaan minkä KOKOSEN porsaan se sieltä tuo...

Pömppiäisen äidille tsemppiä että selviäisit "krapulasta". Ikävää. :/ Hassua muuten huomata jälleen kerran, miten erilaisia nuo yläraja-arvot ovat eri puolilla Suomea. Täällä Satakunnan sairaanhoitopiirin alueella siis nuo rajat ovat: paasto alle 5.0, ja aterian jälkeen 1,5 tuntia 6.6 mmol/l! Eli täällä ollaan tiukkoja. Siitä syystä mut silloin raskausaikana laitettiinkin insuliinille, vaikka paasto oli korkeimmillaan 5.6, yleensä jotain 5.2 ja aterian jälkeiset arvot tuon puolentoistatunnin jälkeen yleensä 7 pintaan. No, pääasia että sain terveen vauvan. (Joka muuten kasvaa niin kohisten, että ihan hirvittää, on nyt 2 kk iässä saman kokoinen mitä esikoinen oli 4 kk, luulisin. Huomenna pääsemme neuvolaan tarkistamaan asian...)

Muille heiluttelen tasapuolisesti hei hei, en jaksa nyt kirjoittaa enempää... Laiskuus iski! :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.12.2005 klo 15:05 Seltsu kirjoitti:
Pömppiäisen äidille tsemppiä että selviäisit "krapulasta". Ikävää. :/ Hassua muuten huomata jälleen kerran, miten erilaisia nuo yläraja-arvot ovat eri puolilla Suomea. Täällä Satakunnan sairaanhoitopiirin alueella siis nuo rajat ovat: paasto alle 5.0, ja aterian jälkeen 1,5 tuntia 6.6 mmol/l! Eli täällä ollaan tiukkoja. Siitä syystä mut silloin raskausaikana laitettiinkin insuliinille, vaikka paasto oli korkeimmillaan 5.6, yleensä jotain 5.2 ja aterian jälkeiset arvot tuon puolentoistatunnin jälkeen yleensä 7 pintaan. No, pääasia että sain terveen vauvan. (Joka muuten kasvaa niin kohisten, että ihan hirvittää, on nyt 2 kk iässä saman kokoinen mitä esikoinen oli 4 kk, luulisin. Huomenna pääsemme neuvolaan tarkistamaan asian...)

Muille heiluttelen tasapuolisesti hei hei, en jaksa nyt kirjoittaa enempää... Laiskuus iski! :wave:
lapsiahan ei saa vertailla, mutta vertauksen vuoksi, meillä pikku-apita oli kaksikuisena 7kg! ylihuomenna kolmekuukautisneuvola, saa nähdä paukkuuko 8 kg. sitä vaan, että jytkujä vauvoja meillä, olisikohan sillä jotain tekoa rd:n kanssa? :whistle: tai sitten ei.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.12.2005 klo 15:28 linnea75 kirjoitti:
lapsiahan ei saa vertailla, mutta vertauksen vuoksi, meillä pikku-apita oli kaksikuisena 7kg! ylihuomenna kolmekuukautisneuvola, saa nähdä paukkuuko 8 kg. sitä vaan, että jytkujä vauvoja meillä, olisikohan sillä jotain tekoa rd:n kanssa? :whistle: tai sitten ei.
Ja sun lapsihan on vielä täysimetyksellä, eikö? Meillä porskutetaan kokonaan korvikkeella. Sulla on tehokasta maitoa! Mä oon myös miettinyt, että josko tuo tytön kova kasvaminen johtuu just tuosta rd-peikosta, mutta ei kai nyt sentään? :eek:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.12.2005 klo 14:18 pirpiz kirjoitti:
Jippii!!
Paino pudonnut 100g vaikken oo "muistanu" välttää herkuttelua!
Harmi ko mul on seur. neuvola vasta 9.tammikuuta, sillon on takuusalettina tullu painoa ainaki kolme kiloa ko on JOULU edessä... Mistähän sitä luopuis? Jos mie lupaisin teille etten syö YHTÄÄN konvehtia, pystyisinkö mie pitämään sen lupauksen? :xmas:
Isäntä on kinkun (ja miun joululahjan!) ostossa, katotaan minkä KOKOSEN porsaan se sieltä tuo...
jos olet konvehditta, saat mitalin!

Tervehdys taas..
En sit oo muistanu kirjotella mitään lisää tänne.. mut vähän taustaa ajattelin nyt laittaa...
Eli viimex ei tullu rd diagnoosia koskaan. Kerran kyl neuvola täti lähetti diabeteshoitajalle. oli sokerirasitus ollu jo pari kk aikasemmin toisella paikkakunnalla eikä sillon sanottu mitään... diabeteshoitaja kuiteski sit sano et arvot ihan hyvät ja peru sen laskun ja lähetti kotiin... mitäs mieltä ootte 4,7 7,9 5,6 arvoista? mulla kun ei tietoo....??
siinä raskaudessa nous paino ihan hirmulukemiin.. yli 100 oli laitokselle mennessä. raskausmyrk. ainaski epäiltiin en sit koskaan tienny et todettiinko kun synnytin sitten.. 4730g ja 55,5cm ni epäilen vahvasti etten vaan jääny sokereissa kiinni...
sitten en käyny oikeestaan vaalla. jossain vaiheessa paino vakiintu johonki 95 kohille... elokuussa alotin dieetin ja nyt paino 74 ja oon taas plussannu. eli nopeesti on tippunu ni pelkään et lähtee nyt kovin nousuun ku syön enempi.. ku pakko mun on nostaa määrää kun nyt syöny 1200-1400.. ajattelin kysyy josko saisin db hoitajalle tai ravintoterapeutille lähetteen nyt heti alussa...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.12.2005 klo 18:52 MiiMu3 kirjoitti:
Tervehdys taas..
En sit oo muistanu kirjotella mitään lisää tänne.. mut vähän taustaa ajattelin nyt laittaa...
Eli viimex ei tullu rd diagnoosia koskaan. Kerran kyl neuvola täti lähetti diabeteshoitajalle. oli sokerirasitus ollu jo pari kk aikasemmin toisella paikkakunnalla eikä sillon sanottu mitään... diabeteshoitaja kuiteski sit sano et arvot ihan hyvät ja peru sen laskun ja lähetti kotiin... mitäs mieltä ootte 4,7 7,9 5,6 arvoista? mulla kun ei tietoo....??
siinä raskaudessa nous paino ihan hirmulukemiin.. yli 100 oli laitokselle mennessä. raskausmyrk. ainaski epäiltiin en sit koskaan tienny et todettiinko kun synnytin sitten.. 4730g ja 55,5cm ni epäilen vahvasti etten vaan jääny sokereissa kiinni...
sitten en käyny oikeestaan vaalla. jossain vaiheessa paino vakiintu johonki 95 kohille... elokuussa alotin dieetin ja nyt paino 74 ja oon taas plussannu. eli nopeesti on tippunu ni pelkään et lähtee nyt kovin nousuun ku syön enempi.. ku pakko mun on nostaa määrää kun nyt syöny 1200-1400.. ajattelin kysyy josko saisin db hoitajalle tai ravintoterapeutille lähetteen nyt heti alussa...
Ainakin nuo sun sokerirasituksen tulokset vaikuttavat tosi hyviltä! Oot fiksu, kun haluat ravintoterapeutille, ei se ylenmääräinen painonnousu ole koskaan hyväksi! Tsemppiä, ja toivottavasti saat lähetteen!

Heips kaikki

Kävin eilen neuvolassa ja paino oli pudonnut 5g :LOL:

Ja parasta oli kun sain luvan jouluna herkutella vapaasti!! Ei tarvii tyytyä virtuaalipullaan. Kun nyt malttais vielä odottaa sinne saakka. :)

Saa sitten nähdä tuleeko mulle sitten krapulaa tai edes morkkista ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.12.2005 klo 09:08 lissuhissu kirjoitti:
Heips kaikki

Ja parasta oli kun sain luvan jouluna herkutella vapaasti!! Ei tarvii tyytyä virtuaalipullaan. Kun nyt malttais vielä odottaa sinne saakka. :)

Vau!!! Melkoinen pudotus... Mulla kans paino tippui rd:n toteamisen jälkeen vissiin nelisen kiloa, ja painoin loppuraskaudessa saman verran mitä silloin kun rd todettiin. Ja jouluna herkutellaan, sitten palataan takaisin ruotuun! (Tosin mä en ruodussa ole ollutkaan, hyi minua...)

Mun satagrammanen tuntuu ny ihan surkeelta....
Jos ei vielä eilistä lasketa , ni aion ottaa Linnea sen mitalin;) Nyt ko päätin niin, ni saan luvan kärvistellä ilman... Eilen söin yhden tofeetäytteisen suussa sulavan ko kylässä tarjosivat :p
Kiva yrittää jouluaattona pokkana olla ko toiset syöp graavit ynnämuut, mitkä meikäläisille ei o sallittuja ko mein äiti ei ees tiiä et mie vartoon... Enkä aio kertoa ennenko itte huomaavat! Tähän mennessä kolme tietää; mie, ukko ja yks läheinen ystävä. Ja tietty työ siellä :hug:

linnea 75 laiskana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.12.2005 klo 18:52 MiiMu3 kirjoitti:
Tervehdys taas..
hieno painonpudotus! koklaa sitä ekan sivun ruokavaliota, 1800kcal, sain neuvolasta diagnoosin saattelemana silloin aikoinaan.
iso vauva, mut aika hyvät arvot, keskimmäinen vaan vähän koholla. :) hyvin sie tän homman hoidat, eikä painon tarvitse edes välttämättä nousta yhtään. paljon sie olit pitkä eli mikä painoindeksi?

linnea 75 laiskana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.12.2005 klo 12:54 pirpiz kirjoitti:
Mun satagrammanen tuntuu ny ihan surkeelta....
Jos ei vielä eilistä lasketa , ni aion ottaa Linnea sen mitalin;) Nyt ko päätin niin, ni saan luvan kärvistellä ilman... Eilen söin yhden tofeetäytteisen suussa sulavan ko kylässä tarjosivat :p
Kiva yrittää jouluaattona pokkana olla ko toiset syöp graavit ynnämuut, mitkä meikäläisille ei o sallittuja ko mein äiti ei ees tiiä et mie vartoon... Enkä aio kertoa ennenko itte huomaavat! Tähän mennessä kolme tietää; mie, ukko ja yks läheinen ystävä. Ja tietty työ siellä :hug:
hyvä itsekuri, loistavaa! :hug:

linnea 75 laiskana
\
Heips kaikki

hienoo!

kirjottelen nyt tämmöisiä pika viestejä lainaa tekniikkaa käyttäen.

linnea 75 laiskana
Pömppiäisen äiti, siul oli hyvä se krapulakirjoitus. sokerihumala, sokerikrapula... sitähän se on. mutta onneksi on tää meijän anonyymit sokerinarkkarit-kerho ;)

Kipsu pakko harmaa
\
Heips kaikki

Sit mäelle elvistelemään, tos on ovi!!! \|O \|O \|O :kieh: :kieh: :kieh:

No ei kai onnea ja syö munkin puolesta. Mä yritän olla ilman herkkuja.

Hieno painon pudotus! :D

Kipsu pakko harmaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.12.2005 klo 13:55 linnea 75 laiskana kirjoitti:
Pömppiäisen äiti, siul oli hyvä se krapulakirjoitus. sokerihumala, sokerikrapula... sitähän se on. mutta onneksi on tää meijän anonyymit sokerinarkkarit-kerho ;)

Toi on muuten oikeesti totta. Sokerista tulee riippuvaiseksi, siitä tulee myös paha olo kun sitä vetää liikaa, ja kestää pitkään ennen kun on oma ittensä ison mässyttelyn jälkeen.

HYVÄ ASNK! :D

masunen

Pikainen ilmoittautuminen... ihanaa kun on kaipailtu ja kiitti pullasta Kipsu.. nam.

Yhdessä koossa eikä tietoakaan jakautumisesta... hohhoijaa... mä oon niiiiiin kypsä ja niiiin paksu...... :kieh:

Joulu lähestyy, aion mässätä huolella jos ei tää ipana ala syntyä :xmas:
No ei vaan, on jotenkin niin täysinäinen olo, että se toivottavasti vähän rajoittaa mässäilyä.

Tervetuloa kaikille uusille, nythän täällä alkaa olla elämää taas!

voi suklaa, miksi sinut on keksitty? :ashamed: mie en jaksanut edes aattoon odottaa... :xmas:

mutta vaaka oli niin kiltti aamulla, et jos tää olisi semmoinen etappipalkkio? näytti 60,6kg :D

pitää nyt vaan yrittää, että ei alkais ikinä taas nousemaan. :eek:

no niin, nyt on öllö olo! :x

KAIKILLE MUKAVAA JOULUA JA SEN ALUSTA!
ÄLKÄÄ STRESSATKO MISTÄÄN LIIKAA, JOOKOSTA KOOKOSTA?

:xmas:

ja muistetaan, että mässäyksen jälkeen tulee huono olo (niinkuin allekirjoittaneella täällä nyt, örps!)

Yhteistyössä