SOKERIKLUBI II

:eek: Meillä oksennetaan... Esikoinen yrjös ruokapöytään... Tosi kivaa... Ei tee itellä vielä huonoa, mutta mahaa ja poskia "polttelee" välillä joten tiedän et oksennan ite vielä yön aikana \|O Tosi kiva aina sairastaa kun miehellä on jotain menoa! Viimeks se oli menossa aamuvuoroon joten oksensin esikoisen kans kilpaa yön et se sai nukkua ja aamulla olin kuolla - mut onneks loistoanoppi tuli sillon hoitaan poikaa et sain hetken levätä! Lupasi tulla huomennakin kun mies on nyt yön töissä ja tarvii päivän nukkumisaikaa, joten olen taas yksin muksujen kanssa :/
Kun tuo kuopus nyt välttyis tältä taudilta kun on niin pieni enkä edes tiedä miten toimia jos kolmekuinen sairastuu!
Noh keittelen tässä ison määrän vettä niin riittää ukollekkin sit kun luultavasti kiertää tauti koko perheen... Ja odottelen iskää kun se lupas tuoda jaffapullon mulle töistä kotiin tullessaan :)

Onneks sain ton esikon nukkumaan jos sais vaikka nukuttua tautinsa yli! Katsotaan nyt... No ei ainakaan pääse paino nousemaan... Siis jos pakko etsiä positiivisia puolia ;)

Ukkokin vaan totes töihin lähtiessään et "tarvii varmaan yrittää piereskellä varoisesti" :LOL:

Öitä ja hyviä vointeja teille!
 
Tuore diabeetikko
Moro, mahtuisko listalle?
Mul todettiin tällä viikolla raskausdiabetes, nyt rv 29+2. Olinki jo pelänny sitä vähän, ku sukurasitus on kova. Molemmilla vanhemmilla on 2-tyypin diabetes, vaikka kummallakaan ei oo ylipaino-ongelmaa ja ihan kyllä hoitavat itteensä muutenki.

Mäki lähdin "odottelemaan" ihan keveistä lukemista, 164cm ja 49 kg. Nyt pituus on sama mutta paino on kivunnu kympin ylöspäin, vaikka luulin syöväni OK ja liikun paljon.

Nyt sit vähän H-Moilasena täällä palstalla... Painonnousuu pitäs nyt kumminki rajottaa ja hiilarit laskeskella surinpiirtein ateriaa kohti... Vähän on sellanen olo, et mitähän nyt söis... Verensokerimittarin kanssa pääsin onnex heti sinuiksi.
 
linnea 75
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2006 klo 15:11 Tuore diabeetikko kirjoitti:
Moro, mahtuisko listalle?
Mul todettiin tällä viikolla raskausdiabetes, nyt rv 29+2. Olinki jo pelänny sitä vähän, ku sukurasitus on kova. Molemmilla vanhemmilla on 2-tyypin diabetes, vaikka kummallakaan ei oo ylipaino-ongelmaa ja ihan kyllä hoitavat itteensä muutenki.

Mäki lähdin "odottelemaan" ihan keveistä lukemista, 164cm ja 49 kg. Nyt pituus on sama mutta paino on kivunnu kympin ylöspäin, vaikka luulin syöväni OK ja liikun paljon.

Nyt sit vähän H-Moilasena täällä palstalla... Painonnousuu pitäs nyt kumminki rajottaa ja hiilarit laskeskella surinpiirtein ateriaa kohti... Vähän on sellanen olo, et mitähän nyt söis... Verensokerimittarin kanssa pääsin onnex heti sinuiksi.
tervetuloa! en kerkiä nyt sanoo mitää järkevää, jessatkaa muut. ja kaikille moit! kaikki ok, vieraita kylässä :D
 
Ah, nyt ollaan suhteellisen tervettä väkeä :) Mä sit vältyin kun vältyin siltä oksennustaudilta B) Oli tosi kamala olo parina yönä ja nukuin viimeyön sohvalla lähellä vessaa kun teki huonoa mut se siitä sitten! Oon kyl tosi tyytyväinen! Mut ukon tosiaan tarvi "piereskellä varovasti töissä" kun tuli puol kolme yöllä kotiin ja siitä seuraavat 12 tuntia oksensi putkeen :eek: Raukka, mut alkaa sekin nyt olla jo elävien kirjoissa! Eipä tarvi tänään mennä viimeseen yövuoroon :) Esikoinen pääsi tosi helpolla taudin kanssa - oksensi viis kertaa ja meni nukkumaan ja oli aamulla jo oma virkeä itsensä. Lapset on niin ihanan urhoollisisa :)

Mut nyt täytyy vähän nipottaa kun mentiin ukon kans hakeen lääkärintodistusta oksutaudista (se ressu sairastaa aina viikonloppusin niin ettei pääse ilmaseen työterveyteen vaan joutuu aina ensiapuun ja tarvii töihin nimenomaan lääkärintodistuksen) ja oli sit niin paskaa kohtelua lääkäriltä! Se muija ei tajunnut ollenkaan et joku voi olla yövuorossa ja olis antanut ukolle vapaata viimevuorokauden ja tän, eli sillon ukon täytyis mennä nyt kymmeneltä yövuoroon :eek: Toinen on ihan surkeena vieläkin! Sitten toi ukko sanoi sille et eikö se nyt voi sen yhden vuorokauden vielä kirjottaa ettei tarvi mennä tänään töihin ja lääkäri hermostu ja naama rutussa muutti sairaslomatodistukseen KÄSIN sen päivämäärän ja sano et heippa. No me lähettiin kotiin hieman ihmetellen ja sit päätin soittaa mun isälle (joka siis sairaanhoitaja) et päteekö sellanen käsin muutettu todistus ja isä sanoi heti että ei päde! No isä otti asiakseen töistä käsin hoitaa asiaa ja yritii saada lääkärin kiinni, ei saanut mut jätti soittopyynnön. Lääkäri ei sille soittanut takasin ja kuus tuntia eteenpäin niin isä soitti uudelleen sinne ja kysyi suoraan sairaanhoitajalta et aikookohan se lääkäri edes vastata siihen soittopyyntöön ja hoitaja sanoi ettei varmaankaan. Se lääkäri sattu tuleen ulos sillä hetkellä ja isä saikin kun saikin sen akan puhelimeen. Lääkäri väitti et sanelussa on oikea päivämäärä (eli sillon käsinkirjattu päivämäärä kelpaa) mut mistä sitäkään varmaks tietää puhuko lääkäri totta! \|O Eli ei muuta kun ottaan pari kopioo lääkärin todistuksesta jos tulee jotain juttua vielä asiasta ukon työpaikalla ja pistetään valitus siitä lääkäristä ylilääkärille. Isä lupas laatia sen kirjelmän, kun tietää miten asia hoituu. Isä harvoin haukkuu lääkäreitä, mut totes ettei oo ikinä tavannut kyllä niin ylimielistä lääkäriä kun toi akka oli ja isä on kuitenkin itekin päivystyspolilla töissä! Oon niin kiukkunen sen lääkärin takia et voisin haljeta \|O :headwall: Ymmärrän et ne on inhottavia jos joku juoppo tulee v*ttuileen niille mut se että pitää olla asiallisille ihmisille tollanen! Ukkokin totes et kun ihminen lähtee lukeen lääkäriks niin kai se tajuaa sillon et on asiakaspalvelutyöstä kyse ja et noita päivystyksiä tarvii tehdä, et on ihan turhaa olla tollanen paska ihmisille!

Ah... tulipas valitettua :whistle: Kiukuttaa vaan kun saa huonoa kohtelua kun olen itekkin asiakspalvelutyötä tehnyt ja vaan joutunut pureen hampaita yhteen kun on ollut inhottava asiakas... En silti IKINÄ ole inhottava takaisin :/

Täällä on kyllä oikeasti aika kuollutta täällä palstalla... KIPSU miten perjantai sujui?

Mun serkku sai pojan torstaina ja lähetti äsken vauvan kuvia :) Rupes itkettään ihan kamalasti, enkä oikein ees tiä miks! Mut oli suloinen vauva :D :heart:

Mä meen nyt syömään! Olis vaan iskenyt se oksutauti niin olis saanut pari kiloa pois ;) Ei vaan... Mä oon valvonut tässä pari yötä ja voitte siis kuvitellut et olen myös syönyt teidänkin edestä! Toivottavasti paino ei olis noussut... Ei tarvi laskea, mut kunhan ei nousekaan... Huomenna sit taas :whistle: Ja huomenna meen kuntosalille :D
 
linnea 75
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2006 klo 15:11 Tuore diabeetikko kirjoitti:
Moro, mahtuisko listalle?
Mul todettiin tällä viikolla raskausdiabetes, nyt rv 29+2. Olinki jo pelänny sitä vähän, ku sukurasitus on kova. Molemmilla vanhemmilla on 2-tyypin diabetes, vaikka kummallakaan ei oo ylipaino-ongelmaa ja ihan kyllä hoitavat itteensä muutenki.

Mäki lähdin "odottelemaan" ihan keveistä lukemista, 164cm ja 49 kg. Nyt pituus on sama mutta paino on kivunnu kympin ylöspäin, vaikka luulin syöväni OK ja liikun paljon.

Nyt sit vähän H-Moilasena täällä palstalla... Painonnousuu pitäs nyt kumminki rajottaa ja hiilarit laskeskella surinpiirtein ateriaa kohti... Vähän on sellanen olo, et mitähän nyt söis... Verensokerimittarin kanssa pääsin onnex heti sinuiksi.
hei taas!

eikös siulla olekin vara vähän lihoakin? kun toi siun painoindeksi ennen raskautta on ollut jotain 18? siis alle normaalin. älä nyt loukkaannu, jooko?! :hug: siis jos se nyt, noilla viikoilla on jotain 59, niin siehän olet ihan ok painon suhteen, vaikka olet raskaana! eikös se sai normaalisti nousta 10-12kg, siun tapauksessa varmaan vaikka 10-15kg. kysy neuvolasta.

mutta sie varmaan olet aina syönyt terveellisesti, et ainakaan liikaa, joten kai ne geenit tosiaan toista kiusaa.

kannattaa syödä ihan normaalisti, monipuolisesti ja silleen. kasviksia, marjoja ja hedelmiä riittävästi niitäkin. pidä ateriavälit lyhyinä ja säännöllisinä välttäen äkkimakeita ja rasvapommeja. vinkkejä etusivulta ja konkreettisempia meidän ekasta ketjusta (jos jaksat sen kaivaa esille) tai sitten sokeriklubin kevyet tuolla safkapuolella.

hiilareita saa hillittyä, kun käyttää tummaa riisiä ja pastaa, sekä noudattaa lautasmallia. ruisleipä pitää nälän ja sitä kannattaa harrastaa.

tätä samaa vanhaa, muut vanhat pierut, nyt vinkittämään tätä tuoretta tapausta!!! :attn:

meitsillä uusi askellusmittari, joka ei toimi kunnolla. ukkelilla lentsu ja kyllä se varmaan TAAS muihinkin tulee, joten kohta taas kuulumisia nuhamaasta. mie ihan rehellisiä karkkeja naamaan keräilly, samoin jotain hirveitä perunarasvarinkuloita. että hyvä tässä on neuvoa :whistle: \|O

mut mut, meitin äit teki korvapuusteja, mie olin jeenustamassa; ei paljoo sokeria tms ja tummia jauhoja. namia! sitten mie vetämään niitä kahdella etuimmaisella raajalla ja ihmettelemään, miksi ei se miun äiti niitä syöny. aattelin, et wau, mikä itsehillintä. vähitellen selvis, et ne pullat ei vaan maistuneet muorista miltään ilman sokeri (ja kananmuna) kuorrutteita. mie olin silleen ylpee, kun on tullut makuaisti niin vaatimattomaksi, et tommoset terveyspullat kelpaa ihan mainiosti. lapsellekin ne maistu, oli edistystä anyway verrattuna miun leipomuksiin.

kaikille hirveesti haleja korvaamaan tänä oman mahassa olevan reijän ympärillä pyörimisen. nyt mie meen lukee muiden tarinoita, niihin kommentit valmiiksi (valitse itsellesi sopivin):
a) onnea :hug:
b) tsemiä :hug:
c) eihän?! :eek:
d) voi voi, kyl se siitä! :hug:
e) pois sieltä karkkipussilta!! hus hus! :kieh:
f) parantukaan pian!
g) syö porkkanaan, se vahvistaa.

siis satunnaisessa järjestyksessä, poimikaa omanne ;) :hug: :D :flower: :x :snotty:
 
Iltoja sokrumammat!

Minä tulin teittii kans moikkaamaan ja hiukan lukasemaan jotta missä täälä möngitään. :wave:

No, aika hyvinhän täällä voidaan, mitä nyt siellä sun tuolla hiukan nuo pöpöt tuntuvat olevan kiusana. :( Vaan niimpä ne tuppaa olemaan täälläkin. Vaan tämä mamma näyttää olevan tän perheen sitkeintä tekoa kun noit potilait on hoidellet eikä ainakaan viel ole petiin kaatunut. :headwall: (Tää oloi koputtaa puista päätään puuhun)

Niin siis oikeastaan tulin sitten uutisen kertomaan jotta nyt lähtee uus vaavi-yritys liikkeelle sitten keskenmenon. B) :p Ja tietty toivotaan ja uskotaa tarmon avulla pikaiseen raskautumiseen. Joka sitten taasen tietää sitä et ei saa painoo tulla lisää. Muuten rd:n riski kasvaa entisestään, kun tuot painoo on jo etuudestaan omiks tarpeiks. :/
Mut ei ole kyllä mitkään dietit tai painon hallinnat pitäneet kutiaan, kun tuonne kauppoihin on ilmestyneet ne Fazerin ihaanat täys-suklaiset herkku jutskat. Hmmmmm.... en kirjoita siis mitkä vaan arvatkaa. Näin siks et ei halutus iskis kehenkään. :whistle: Mä itse kun olen jo koukussa kyseisiin.... :ashamed: :p

Elikkä nyt taitaa olla sitten aiheelista meikäläisen tarkistaa nuo sallitut ruoka-aineet ja määrät tuol etesivult jotta kuriin oman itteni saisin. :whistle: Ja ehkä hiukan noit kilojakin karasis ennen toivottua raskautumista.

:hug: :hug: ja tsempit kaikille.
 
Uudelle sokeriklubilaiselle tervetuloa! Linnea se jo kirjoittelikin mielestäni kaiken oleellisen ruokavaliosta. Ikäviä nuo sukurasitteet... Mutta tsemppiä kovasti ja onnellista odotusta! Olikos tää sun eka? :)

Linnea, sielläkö sitä vaan mähkitään karkkia? No mutta onnea terveyspullista, toivottavasti äitiskin alkaa pikkuhiljaa ymmärtämään niiden ihanuuden! ;) :D Mäkin oon jo tottunut käyttämään juustona Polar 5 %, mutta tässä männäviikolla maistoin yhden viipaleen Kippari-juustoa ja taju meinas lähtee kun se oli niiiiin hyvää!!! Jostain Oltermannista en uskalla edes haaveilla! :whistle:

Missä se Kipsu luuraa?

Champpis, kiva että tauti hellitti. =) Olipa melkonen lääkäri?! Meillä on terveyskeskuksessa myös ihan täys m*lkku nainen (onko se mahdollista..?), pari kertaa esikoista ollaan käytetty päivystyksessä sen luona. Ei osaa käsitellä lasta mitenkään! Viime kerralla kun mies vei tytön sinne, niin tämä lääkäri ensimmäisenä kysyi, että MISSÄ ON LAPSEN ÄITI?! Laittoi pelkän flunssan takia lähetteen keskussairaalan labraan, diagnoosina JATKUVASTI HUUTAVA LAPSI. Vähän ne olivat siellä sairaalassa ihmetelleet, sanovat vaan että ei me nyt mitään verikokeita aleta ottamaan väsyneeltä ja kiukkuselta lapselta, kun ei oo mitään erityistä syytäkään... :D Mulla menee kylmät väreet kun näenkään kyseistä lääkäriä! \|O

TT:lle onnea yritykseen! Ei muuta ku pupuilemaan sitten vain. :p :D

Maanantairaporttia en nyt anna, koska en saa virallisia tuloksia. Mies päivystää enkä pääse vartiojihin illalla. Mutta, viikko meni LOISTAVASTI, ei yhtään överipäivää! Eli varmaan paino on pudonnut. Mutta kerron uutiset sitten viikon kuluttua, toivottavasti tää viikko menee yhtä mallikkaasti.

Kivaa maanantaita kaikille, moikka! :wave:
 
Touhulle onnea uuteen yritykseen. :hug:

Meillä juhlittiin vaavin 1kk synttäreitä ja väänsin sokerittoman kakun. No onneksi en saanu siitä kun pikku siivun, kun meni parempiin suihin ;) Muuten oon pystyny olemaan suht ok ja kiltisti.

Askelmittari olis mullakin haaveena. Ja sykemittari.

Ja se puntari..

jaha, nyt tulikin lähtö :wave:
 
Morse, seltsu; joo, karkkia ja kaikkee muutakin. äsken justiinsa yksi semmoinen rasvainen, pitkä, käyrä ja ruskee. alkaa m-kirjaimella.
mutta oma napa eli paino tasan 57 aamulla. tää on hyvä näin nyt.
mies riiputtaa vauvaa tähän, joten velvollisuus kutsuu, hoh.
kaikille moi ja miekii kuulutan sitä Kipsua...ja touhulle hauskoja touhuja ;)
 
Tuore diabeetikko
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.03.2006 klo 18:53 linnea 75 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2006 klo 15:11 Tuore diabeetikko kirjoitti:
Mäki lähdin "odottelemaan" ihan keveistä lukemista, 164cm ja 49 kg. Nyt pituus on sama mutta paino on kivunnu kympin ylöspäin, vaikka luulin syöväni OK ja liikun paljon.

Nyt sit vähän H-Moilasena täällä palstalla... Painonnousuu pitäs nyt kumminki rajottaa ja hiilarit laskeskella surinpiirtein ateriaa kohti... Vähän on sellanen olo, et mitähän nyt söis... Verensokerimittarin kanssa pääsin onnex heti sinuiksi.
hei taas!

eikös siulla olekin vara vähän lihoakin? kun toi siun painoindeksi ennen raskautta on ollut jotain 18? siis alle normaalin. älä nyt loukkaannu, jooko?! :hug: siis jos se nyt, noilla viikoilla on jotain 59, niin siehän olet ihan ok painon suhteen, vaikka olet raskaana! eikös se sai normaalisti nousta 10-12kg, siun tapauksessa varmaan vaikka 10-15kg. kysy neuvolasta.

mutta sie varmaan olet aina syönyt terveellisesti, et ainakaan liikaa, joten kai ne geenit tosiaan toista kiusaa.
Juu,en mä loukkaannu :)

Mut siksi tässä olenkin ollut vähän ymmälläni, kun neuvolasta kehotettiin rajottaan painonnousua. Ei siis siksi, että menisin ylipainon puolelle, vaan siksi ettei tuo sokeriaineenvaihdunnan tila ainakaan pahenisi.

Tosi järkevästi olen kyllä nyt odotusaikana syönyt (toki siis jokaisella on myös ei-järkevät päivänsä). Paljon kasviksia ja marjoja, leipänä runsaskuitusta ruisleipää, rasvatonta maitoa ja piimää, leivällä 35% Beceliä, vähärasvasta lihaa... Herkutellut olen banaaneilla, niitä on kyllä mennyt aika paljon... Karkkia syön joskus, pullasta ym en välitä.

Ongelmani on kai se, että kun koko ajan on nälkä. Ja nimenomaan kaikki hiilaripitonen maistuis, ja verensokeri ei meinaa pysyäkuris. Syön määrällisesti sen verran reilusti, että tollanen järkevä ruokakin on läskejä kerryttänyt. Eli ruoan määrää pitäis saada hiukan vähemmäksi, ja esim. leipää ja perunaa rajottaa, vaikka ovatkin hyviä valintoja.

Kun lähtöpainoa oli ton verran vähän, niin pienempiki energiamäärä riittää nostaan painoa! :eek:

Nyt koitin viikonloppuna tihentää ateriavälejä, että määrät pysyis pienenä. Tuntuu lyhyen ajan perusteella ihan järkevältä mulle.

Mutta otan todellakin kaikki vinkit vastaan!

Aurinkoista kevättä kaikille B)
 
Pikapikaa: Jee! -400g lähtenyt! Oikeasti oli -600g sen jälkeen kun olin imettänyt :)

:D :D

Meidän koira on nyt kohdunpoistoleikkauksessa... Ihan itkettää jo etukäteen sen puolesta kun tulee oleen niin kipeä :'( Mut parempi näin kun sen juoksut on ollut niin inhottavia kun on niin usein! Lääkäri kehui meitä kun ollaan pidetty koira hoikkana ja paino hyvin kurissa (miten onnistuis multa?)! Meillä siis labradorinnoutaja ja nehän yleensä on tosi lihavia mut ei meidän Emma :) Inhoan lihavia koiria! Oli kivaa saada kehuja lääkäriltä :D

Kävin eilen siellä kuntosalilla :) Olin kaverin kanssa kokeilemassa Pilatesta... Ei kyllä ollut ihan mun juttu... Rupes pyörryttään se hengitystekniikka ja rupes puolessa välissä nukuttaan ihan hulluna! mä tarvin semmosta reippaampaa liikuntaa jossa tulee hiki! toi pilates oli sellasta laiskan ihmisen jumppaa kun täyty pitää pitkähihanen päällä ettei tullut kylmä! Mut voi ainakin sanoa et kokeiltu on! Paikat tuli paljon enemmän kipeeks kun kannoin eilen pitkiä matkoja meidän uudessa ergo-repussa tota esikoista joka painaa n. 14 kg suunnilleen... Tosin luulen ettei pilateksen tarkotuskaan ole tehdä paikkoja kipeiks vaan se kait vaikuttaa ihan huomaamatta :whistle:

Toi ergo-reppu muuten oli ihan loistava hankinta! Esikko tykkäs ihan hulluna olla kyydissä ja mäkin jaksoin kantaa sitä! Tavallisessa rinkassa en jaksa kantaa ja oon niin lyhyt että tavallinen rinkka on muutenkin liian iso mulle... Kelpaa kantaa siis tota meidän nuorimmaista ens kesänä siellä Sveitsissä ja lentokentällä B)

Lihon siellä Sveitsissä varmaan 100 kiloa kun siellä on sitä SUKLAATA! En aio tulla kotiin sieltä vaan vallotan itelleni suklaavuoren ja muttan erkakkona sinne ja meen naimisiin sen suklaan kanssa :LOL:

Joo... Se siitä pikaviestistä... :kieh: Tervetuloa muuten TUORE DIABEETIKKO :wave: :wave: :D Kiva saada uusia ihmisiä porukkaan!

KIPSU leikkasko se kampaaja sun pään poikki kun susta ei ole kuulunut? :eek: :LOL:

Heippa...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 09:33 Champion kirjoitti:
Kävin eilen siellä kuntosalilla :) Olin kaverin kanssa kokeilemassa Pilatesta... Ei kyllä ollut ihan mun juttu... Rupes pyörryttään se hengitystekniikka ja rupes puolessa välissä nukuttaan ihan hulluna! mä tarvin semmosta reippaampaa liikuntaa jossa tulee hiki! toi pilates oli sellasta laiskan ihmisen jumppaa kun täyty pitää pitkähihanen päällä ettei tullut kylmä!
Mä oon muutaman kerran kokeillut BodyBalancea, missä on siis Pilatesta, joogaa ja tai chita. Ei todellakaan ollu mun juttu, hirveen hidasta nysväämistä! Mulle sopii paremmin Pump ja ennen kaikkea Combat. :D En oo kyllä aikoihin käyny, nykyään liikunta rajottuu vain ja ainoastaan vaunulenkkeihin (just tulin puolentoistatunnin lenkiltä, hyvä sekin, vai mitä?)

Onnea painonpudotuksesta, Champpis! Jee!!!

JA MISSÄ SE KIPSU ON!!!!???? \|O :D
 
linnea 75
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2006 klo 22:07 Tuore diabeetikko kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.03.2006 klo 18:53 linnea 75 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2006 klo 15:11 Tuore diabeetikko kirjoitti:
Mäki lähdin "odottelemaan" ihan keveistä lukemista, 164cm ja 49 kg. Nyt pituus on sama mutta paino on kivunnu kympin ylöspäin, vaikka luulin syöväni OK ja liikun paljon.

Nyt sit vähän H-Moilasena täällä palstalla... Painonnousuu pitäs nyt kumminki rajottaa ja hiilarit laskeskella surinpiirtein ateriaa kohti... Vähän on sellanen olo, et mitähän nyt söis... Verensokerimittarin kanssa pääsin onnex heti sinuiksi.
hei taas!

eikös siulla olekin vara vähän lihoakin? kun toi siun painoindeksi ennen raskautta on ollut jotain 18? siis alle normaalin. älä nyt loukkaannu, jooko?! :hug: siis jos se nyt, noilla viikoilla on jotain 59, niin siehän olet ihan ok painon suhteen, vaikka olet raskaana! eikös se sai normaalisti nousta 10-12kg, siun tapauksessa varmaan vaikka 10-15kg. kysy neuvolasta.

mutta sie varmaan olet aina syönyt terveellisesti, et ainakaan liikaa, joten kai ne geenit tosiaan toista kiusaa.
Juu,en mä loukkaannu :)

Mut siksi tässä olenkin ollut vähän ymmälläni, kun neuvolasta kehotettiin rajottaan painonnousua. Ei siis siksi, että menisin ylipainon puolelle, vaan siksi ettei tuo sokeriaineenvaihdunnan tila ainakaan pahenisi.

Tosi järkevästi olen kyllä nyt odotusaikana syönyt (toki siis jokaisella on myös ei-järkevät päivänsä). Paljon kasviksia ja marjoja, leipänä runsaskuitusta ruisleipää, rasvatonta maitoa ja piimää, leivällä 35% Beceliä, vähärasvasta lihaa... Herkutellut olen banaaneilla, niitä on kyllä mennyt aika paljon... Karkkia syön joskus, pullasta ym en välitä.

Ongelmani on kai se, että kun koko ajan on nälkä. Ja nimenomaan kaikki hiilaripitonen maistuis, ja verensokeri ei meinaa pysyäkuris. Syön määrällisesti sen verran reilusti, että tollanen järkevä ruokakin on läskejä kerryttänyt. Eli ruoan määrää pitäis saada hiukan vähemmäksi, ja esim. leipää ja perunaa rajottaa, vaikka ovatkin hyviä valintoja.

Kun lähtöpainoa oli ton verran vähän, niin pienempiki energiamäärä riittää nostaan painoa! :eek:

Nyt koitin viikonloppuna tihentää ateriavälejä, että määrät pysyis pienenä. Tuntuu lyhyen ajan perusteella ihan järkevältä mulle.

Mutta otan todellakin kaikki vinkit vastaan!

Aurinkoista kevättä kaikille B)
:D banaaneja kannattaa toppuutella, niissä on paljon sokeria.

tosi terveellinen ruokavalio siulla jo valmiiksi. kuituja justiinsa paljon, pitävät sitä nälkää. ja vähäkalorisia marjakeittoja (valion sokerittomat) ja kalorikepeät jogurtit ja viilit, niillä saa makeanhimonsa tyydytettyä (sekaan jotain leseitä viel, niin pitää nälkää hiukkasen paremmin). puurot marjalisän kanssa ovat myös tuhteja, jos sitten sopii hiilareiden vuoksi, miulle kävi rd:n aikana onneksi. sokerittomat karkit tsekkaa (dietorellit, läkeroll, dental drops...)

kun syö vähäkalorisia hommia, niin nälkä on usein vierahana. saapahan sitten syödä sitten sitäkin enemmän, kunhan se sitä kevyttä, mutta täyttävää sapuskaa. vettä paljon kans. :hug:
 
linnea 75
heippa viel,

onnea Champpis!!!! ja kiva nähdä siut muutenkin noin iloisena. positiivista energiaa - tännepäin, pliis! ja saa ne Sveitsin reissun liputkin laittaa, ei yhtään haitais. :D tai hei, jos mie lähden matkaan kantajaksi? oon treenannu ihan hirveesti kans näille meidän elävillä punteilla á 15 kg ja 10 kg. ;)

seltsun kans puhuitte niin trendevistä urheilulajeista, että olen hädin tuskin kuullut. täällä pikkupitäjässä on se hyvä puoli, et ei ole vaikeuksii valita lajia, kun on tarjontaa sanotaanko vaikka, et rajoitetusti. ;)

mutta väliäkö sillä kunhan liikkuu ja on onnellinen! täällä yksi pilvenhattara leijailee muuten poutaisella taivaalla elikäs ollaan taas sairastumassa vaihteeksi. huomasi ulkona (kaksi kerrosta fleeceä antoi myös suuntaa, kun vilutti niin emakkona), ettei jaksanut mitään tehdä. kehuttakoon, että yleensä nykyisin jaksaa hyppiä ja pomppia ihan nuoruuden innolla.

ja muillennii moi.

post sciptumit viel eli nyt on Kipsulla vähintää kone sökönä ja lauma susia ynnä villiaasia hirnumassa uhkaavasti siinä välissä, vaikka tää urhee äiti ihminen taistelee tietään kohti klubia...

samaan sysyyn, missä pikku viikinki että masunen? ilmottautukaa heti. ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 21:15 linnea 75 kirjoitti:
samaan sysyyn, missä pikku viikinki että masunen? ilmottautukaa heti. ;)
Heitä minäkin oon kaivannut! Hohooooiiiii!?!?!?! :wave: :wave:

Arvaatteko mitä mies-pirulainen on tehnyt? Osti ison pussin juustosuikeroita kaappiin, avas pussin toissapäivänä ja eilenkin mussutteli niitä!!! Ne kiljuvat koko ajan tuolla kulmakaapissa... :/ :whistle: Tulos: toissapäivänä söin kourallisen, eilen 5 kipaletta, eihän oo paha?! :LOL:
 
Pakko tulla kertomaan, näin naapurin rouvan äskettäin. Hän on mun Painonvartijakaveri, yhdessä käydään ryhmissä ja tsempataan toisia. Nyt ei olla reiluun viikkoon nähty ja hän hämmästeli silmät pyöreänä että ootpas sinä hoikistunu taas, kasvoista huomaa tosi paljon!

Arvatkaa kuka on ihan onnesta soikeena täällä? :LOL:
 
linnea 75
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.03.2006 klo 06:54 Seltsu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 21:15 linnea 75 kirjoitti:
samaan sysyyn, missä pikku viikinki että masunen? ilmottautukaa heti. ;)
Heitä minäkin oon kaivannut! Hohooooiiiii!?!?!?! :wave: :wave:

Arvaatteko mitä mies-pirulainen on tehnyt? Osti ison pussin juustosuikeroita kaappiin, avas pussin toissapäivänä ja eilenkin mussutteli niitä!!! Ne kiljuvat koko ajan tuolla kulmakaapissa... :/ :whistle: Tulos: toissapäivänä söin kourallisen, eilen 5 kipaletta, eihän oo paha?! :LOL:
tosi hyvin!!!! miulla lipsuu ja lipeää minkä kerkiää. ei kai se idis ole, et kun tavoitepainoo päästään, niin aletaan sitten hilata sitä takas sinne ylös, ja sitten alas... harrastus se tämäkin ;)
 
Minulla on ollut kahdesti rd.Kummallakin kerralla huomasin,että maitotuotteet nostivat verensokeria,joten jouduin jättämään kaikki nestemäiset maitotuotteet pois ja syömään kalkkitabletteja.Ruoan kanssa kun join vettä, niin sain syödä ruokaa vähän enemmän.Ja mitä pitemmälle rakaus eteni,sitä vähemmän kärsi syödä rasvaa:leivänpäällä tai esim.rasvaista kastiketta.
 
bonzo
Hei kaikille!

Täällä ilmoittautuu yksi taustailija riviin, kaivaten vinkkejä ja tsemppiä samassa tilanteessa kamppailevilta. Eli, tilanne mulla on tämä; odotan viidettä naperoa ja rd on mukana kuvioissa ollut jo edellisessä raskaudessa todettuna, ja aikaisemmissakin varmaan piilevänä.
Lasten syntymäpainot 4070g, 4175g, 4725g, ja 4100g. Tämän hetkinen tilanne on mulla, pituutta 160 cm, ja painoa 67,8, raskausviikkoja 31. Lähtöpaino oli 63 kg, eli hieman normaalipainon ylärajalla , painoindeksi muistaakseni oli 25. Mutta ruokavalion, ahkeran sauvakävelyn ja vesijumppailun (2 X viikossa molempia) ansiosta paino pysynyt kurissa.

Sukurasitetta on rutkasti myös, ja senpä takia on aikanaan tullut kiinnitettyä huomiota elämäntapoihin, liikunta- ja ruokatottumuksiin ja muuhun semmoseen.

Nyt mulla on raskausviikkoja siis 31, eli nyt aletaan elämään sitä kaikis ratkaisevinta vaihetta, tähän asti sokeriarvot on kotimittauksissa pysyny muutamia heittoja lukuunottamatta mallikelpoisina. kiitos tiukan dieetin! MUTTA, nyt on ilmennyt sellainen seikka, että jostain kumman syystä pissassa on alkanut olla sokereita ihan reippaasti (kolmella plussalla) vaikka sokerit veressä on ok. Onko muilla ollut vastaavaa ilmiötä? Olen ymmärtänyt, että jos veressä sokerit on koholla, niin munuaiset päästää sokerin läpi, eikä niin että jos veressä arvot on ok, niin silti pissassa on sokeria. Ja koskaan aikaisemmin mulla ei ole ollut yhtään pissassa sokeria, vaikka sokerit olis veressä ollu kuinka korkealla.Mää en käsitä mistä moinen sitten johtunee. Siksipä tuntuukin että mitäs tämän ruokavalion kans nyt tehdään, ku tuntuu että siitä ei sitten kuiteskaan ole hyötyä?? Vaikka tietysti järki sanoo, että haittoja olis varmaan vielä enemmän ellei ruokavaliota noudattais.

Sitten kysymys, miten te muut pääsette hillittömistä syömishimoista yli? vai olenko mää ainut, jolla välillä repsahtaa ihan, tekee mieli vain syödä,syödä,syödä,syödä. Ei välttämätä mitään herkkua, vaan ihan jo tavallinen ruoka voi laukaista 'reaktion'. Olen miettinyt, että onko syömisväli liian pitkä, että ehtii tulla hevosennälkä, jota ei sitten saa aisoihin? Kaipaisin neuvoa ja vinkkiä sen hillitsemiseen.
Toinen suuri intohimo on nämä maku-kivennäisvedet, nam, joita olen litkinyt ihan hyvillä mielin. Aikaisemmin join light-juomia, kunnes löysin nämä kivennäisvedet, jotka on tietty paaaaljon terveellisempi vaihtoehto, kuin aspartaami-litkut.

Että tämmöstä, mutta aurinkoisia kevätpäiviä kaikille, lähden tästä ruuanlaittoon, miettimään vähärasvaista-vähäsuolaista-vähäsokerista-vähähiilihydraattista vaihtoehtoa, mitä tänään iltapäivänruuaksi söis. Kun kaikki vaihtoehdot on käyty läpi, niin lumi lienee kaikis parhain ja kevyin vaihtoehto...
;)
 
BONZOLLE TERVETULOA!!! :wave: :flower: Mulla ei ollut koskaan sokeria pissassa, joten siihen asiaan en osaa sanoa mitään... Mutta tuon mainitsemasi jatkuvan näläntunteen tiedän kyllä! :D Tai siis sen, miten syömiskierteen voi napsauttaa päälle vaikka ihan tavallinenkin ruoka. Mulla on aina ollut ongelmana, että pidän liian pitkät ruokailuvälit, ja sitten tulee kamala nälkä, jolloin sitten hotkaisee liikaa. (Ja tulee paha olo...) Raskausaikana, kun ruokavalioon ja nimenomaan sokereihin oli pakko kiinnittää huomiota, pidin ruokailuvälit järkevinä. Nyt on pakko myöntää, että kun vauva on pukattu maailmaan ja projektina on ylimääräisten kilojen karistus, ateriavälit alkaa taas hilautua turhan pitkiksi... :/

Mutta oikein paljon tsemppiä sulle! Valtavaa ylipainoahan sulla ei edes ole, mutta sullakin kun on tuo sukurasite, kuten tällä toisellakin "uudella klubilaisella". Mä voisin kuvitella, että normaalipainoisilla tiukan ruokavalion noudattaminen on vielä paljon hankalampaa mitä meillä lylleröillä... :D Taikka toisaalta, hmmm, ehkä te normaalipainoiset olette AINA osanneet syödä järkevästi? *pohdiskelee ja haukottelee*
 
:ashamed: Moi :ashamed:

Mulla on hyvä puolustus mutta en muista mikä se oli ;)

:snotty: Kaikilla :\|

Keittiön seinät maalattiin vaaleen limen vihreiksi... Mehtaisinko saada kuvan profiiliin??? Hieno tuli. Paino on varmaan noussut mutta tulevan remontin aikana en kyllä mieti laihdutusta, yritän silti syödä terveellisesti.

Arvatkaa mikä järkytys oli huomata että klubi on pysynyt pystyssä ilman muakin :eek:

Uusille tere tulemast! Ja Vieraskin on erittäin tervetullut... Käyhän kirjautumassa ja jaa omat varmasti hyvät vinkkisi meidän muiden kanssa! Tai laita edes harmaana joku nimi.?

KAIKILLE ISO MOI JA HALI JA MULLA OLI TEITÄ IKÄVÄ JA AJATTELIN TEITÄ JOKA PÄIVÄ! *kuka toi hullu ämmä tossa olkkarin pöydällä on?*
 
Hoi...Tulin vaan moikkaa kun maanantaina selviää virallisesti et kuulunko mie tänne vai en... :ashamed: Uutterasti oon teijän jokaisen viestin lukenu ja pakko myöntää et outta kummasti hiljentäny...Liekö nää vauvelit ko vie aikaa.. :whistle: Noh, see ya tahi sitten ei:)
 
tervetuloa Bonzo! kiva nikki ja saatiin sitten kunnon kokemusta joukkoon tummaan (miulla on aina suuri kunnioitus viiden lapsen äitejä kohtaan, mikähän maaginen luku se viisi sitten on - huom. Kipsu, et ole ainut "hullu" täällä ;) :heart: :hug: )
siihen nälkään; SYÖ! kun syö vähäkalorista ruokaa, sitä saa ja pitää syödä ennemmän, ettei iske syömishullutus. kumma miten ihan pienikin viivästys aterialla/välipalalla voi saada paljon tuhoa aikaan. miulla edelleen sama vaikka raskaus ohi.

ja ilman muuta sie jatkat ruokavalioo! ei ne sokerit sie mittauksissa kauniina ilman sitä pysy! ja jos lipee ruokavaliosta, niin sitten voi alkaa rd todella pahentua. yrittää pitää aina. siis ajatellaan nyt vaikka yköstyypin diabeetikoita, jotka käyttää insuliinia. jos pistäin lekkeris, ei liikkuis ja vetäis rasvamakkaraa kaiket päivät saaden siihen sitten vaikka metabolisen oireyhtymän kaupanpäälle, niin eihän siinä olisi mitään logiikkaa. kuolis vaan aikaisemmin ja sairaampana pois. anteeksi tää hirvee tuomiopäivän paatos, mutta luin eilen apteekista saatavan Terveys-lehden ja olen puhaltanut siinä olleen jutún perusteella itseni täyteen kauhuun kaikkia diabetekseen liittyviä tauteja kohtaan, hui! :eek: siis kolestroli, verenpaineet, aivoinfarktit, no ne tappaa. en saa nyt tätä ajatusta paperille, menkää ja lukekaa se lehti niin ymmärrette tän hysterian vaikka mie sitä tietty liioittelenkin tuttun tapaan.

Vieras oli oikeessa siitä maidosta. mitenhän ne uudet profeel-tuoteet? joo, keksi joku hassu nimimerkki itselles, niin erotut muista vieraista. ;) hyviä juttuja siulla on.

Seltzu oli taas tuttuun tapaansa oikeessa, vaan ajatus otti ja karkas (täällä tuoksuu tuore pakastepitsä, mies-p*erkele!!!) enkä muista mitä muuta piti sanoa. pakko mennä syömään, ettei mopedi lähde itsekseen ajelulle. :wave:

ps. Kipsu, mitä hemmettii sie siel olkkarin PÖYDÄLLÄ teit?

 
Totta se pitää tuo joku nimimerkki kehitellä.Vaikeaa vaan!
Minä se vieraana kommentoin raskausdiabeteksestä.Olen monisynnyttäjä ja tosiaankin kahdessa viimeisessä raskaudessa oli rd.
Ilmeiseti ikä(silloin 37)vaikuuti siihen,että sokerit ei aina pysyny siellä missä olis pitäny.Ainaki kätilö meinas niin. Minulla on tosi suuri riski sairastua aikuisiändiabetekseen...
Tuosta laihduttamisesta sen verran,että ylipainoa on kiitettävästi.Syksyllä kävin muutamankerran painonvartijoissa.Koin sen rahastukseksi ja kun olin saanut mielestäni tarpeeksi ohjeita ja pistekirjan ostettua,niin empä ole sinne enää menny.Niitä painonvartijoisen SUKLAITA on vaan niin ikävä!Ja et muuten saa,ku ryhmässä käymällä.Kymmenen kiloa on tippunu syksystä, mutta joulu!syöminen onneton on jääny päälle.Nyt osin inhottavassa flunssassa ja toivon että syömishimo pikkusen laantus tämän taudin mukana.
 

Yhteistyössä