SOKERIKLUBI II

pikkuviikinki
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.03.2006 klo 06:54 Seltsu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 21:15 linnea 75 kirjoitti:
samaan sysyyn, missä pikku viikinki että masunen? ilmottautukaa heti. ;)
Heitä minäkin oon kaivannut! Hohooooiiiii!?!?!?! :wave: :wave:

Arvaatteko mitä mies-pirulainen on tehnyt? Osti ison pussin juustosuikeroita kaappiin, avas pussin toissapäivänä ja eilenkin mussutteli niitä!!! Ne kiljuvat koko ajan tuolla kulmakaapissa... :/ :whistle: Tulos: toissapäivänä söin kourallisen, eilen 5 kipaletta, eihän oo paha?! :LOL:
no voih, onpas hauskaa nähdä että minnuukin ollaan kaipailtu täällä!!! =)

onkos täällä jollain uusia toukkia masussa vai???

minulla on kaikki aika menny lasten ja treenien kanssa ja täällä kaynti on jääny hiukan vähäsemmälle.

saaneen tuulettaa että viimekerrasta on paino pudonnut 61kg!!!!!!!!
aivan mahtava olo kun sektiohaavakin näkyy ensimmäistä kertaa 4 vuoteen :LOL: :LOL: !!

onnea linnealle laihtumisesta !!!
 
Heissulivei :wave: !
Ulkona pilkahtelee aurinko ja on yhtä kirkas kuin mieleni...
Tänään oli sairaanhoitajan luona punnitus. Vaaka näytti 108.3 kg...kahden viikon miinukset on-700g!!!!!!!!!
Huippu tulos pitkiin aikoihin...
Nyt alan tekemään pientä hyötyliikuntaa uuden mopin kanssa B) jonka mies osti hyvän pudotuksen kunniaks!
Saa nähdä mitä saan kunhan olen kunnolla "pieni" ;) (jos vaikka kasipaikkasen chevroletin :D )
 
linneva
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2006 klo 15:48 pikkuviikinki kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.03.2006 klo 06:54 Seltsu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 21:15 linnea 75 kirjoitti:
samaan sysyyn, missä pikku viikinki että masunen? ilmottautukaa heti. ;)
Heitä minäkin oon kaivannut! Hohooooiiiii!?!?!?! :wave: :wave:

Arvaatteko mitä mies-pirulainen on tehnyt? Osti ison pussin juustosuikeroita kaappiin, avas pussin toissapäivänä ja eilenkin mussutteli niitä!!! Ne kiljuvat koko ajan tuolla kulmakaapissa... :/ :whistle: Tulos: toissapäivänä söin kourallisen, eilen 5 kipaletta, eihän oo paha?! :LOL:
no voih, onpas hauskaa nähdä että minnuukin ollaan kaipailtu täällä!!! =)

onkos täällä jollain uusia toukkia masussa vai???

minulla on kaikki aika menny lasten ja treenien kanssa ja täällä kaynti on jääny hiukan vähäsemmälle.

saaneen tuulettaa että viimekerrasta on paino pudonnut 61kg!!!!!!!!
aivan mahtava olo kun sektiohaavakin näkyy ensimmäistä kertaa 4 vuoteen :LOL: :LOL: !!

onnea linnealle laihtumisesta !!!
siis mitee? paino 61? WAU!!!! AIVAN MAHTAVAA!!!!!! ONNITTELEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :hug: :hug: :hug:
 
linneva
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2006 klo 17:33 Darelbeida kirjoitti:
Heissulivei :wave: !
Ulkona pilkahtelee aurinko ja on yhtä kirkas kuin mieleni...
Tänään oli sairaanhoitajan luona punnitus. Vaaka näytti 108.3 kg...kahden viikon miinukset on-700g!!!!!!!!!
Huippu tulos pitkiin aikoihin...
Nyt alan tekemään pientä hyötyliikuntaa uuden mopin kanssa B) jonka mies osti hyvän pudotuksen kunniaks!
Saa nähdä mitä saan kunhan olen kunnolla "pieni" ;) (jos vaikka kasipaikkasen chevroletin :D )
en haluu masentaa, mutta miulle luvatiin hyppynaru. tosin sekin on viel saamatta... ;)
 
-linneva- ;) Mulle kyllä kelpaa myös hyppynaru..sitten kun olen "pieni".
Silloin saattaa polvetkin kestää hyppelyä ja tiedän että meidän kolme vanhinta ois ihan onnessaan kun äiti hyppii :LOL: !
Voihan olla että nuorimmainenkin osaa jo kävellä ihan omineen silloin..ja innostuu myös =)
Se siitä, isännällä syyhyää sormet päästä koneelle katselemaan maailman uutisia joten hyviä viikonloppuja kaikille ! :flower:
P.S. Meillä isäntä kävi ostoksilla Lidlissä ja kaapeissa on nyt keksit ja sipsit ja limut vaikka kuinka moniin synttäri kemuihin...minulta kysyy voimia olla niitä syömättä...mutta eihän sitä kokonaan voi kietäytyä :/ ..Ja hyvähän se jos isäntä mussuttelee suolasta ja makeeta kun kuitenkin sen kaiken ja vähän yli kuluttaa ja on noitten avulla opetellut olemaan ilman alkoholia... :attn: ...ja aikoo luopua tupakasta kun mulla tulee kaks numeroinen luku vaakaan!!! Eiks ookkin hieno kannustin? :heart: -sari-
 
neuvola-lääkärillä kävin ke ja paino oli tippunut 1kg!!!
eli tähän mennessä +kiloja vaan 1 ja viikoja 26+,täytyy sanoa itsekkin ett aika hyvin.. B)

en kuitenkaan vieläkään ole saanut varsinasta diagnoosia,vasta sitten kun paastot on pääsääntöisesti 5.4 niin pääsen äippäpolille käyrälle.

onneks viikolla 30 pääsen synnytystapa arviointiin (suom. ultraan) :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2006 klo 23:41 Darelbeida kirjoitti:
-linneva- ;) Mulle kyllä kelpaa myös hyppynaru..sitten kun olen "pieni".
Silloin saattaa polvetkin kestää hyppelyä ja tiedän että meidän kolme vanhinta ois ihan onnessaan kun äiti hyppii :LOL: !
Voihan olla että nuorimmainenkin osaa jo kävellä ihan omineen silloin..ja innostuu myös =)
Se siitä, isännällä syyhyää sormet päästä koneelle katselemaan maailman uutisia joten hyviä viikonloppuja kaikille ! :flower:
P.S. Meillä isäntä kävi ostoksilla Lidlissä ja kaapeissa on nyt keksit ja sipsit ja limut vaikka kuinka moniin synttäri kemuihin...minulta kysyy voimia olla niitä syömättä...mutta eihän sitä kokonaan voi kietäytyä :/ ..Ja hyvähän se jos isäntä mussuttelee suolasta ja makeeta kun kuitenkin sen kaiken ja vähän yli kuluttaa ja on noitten avulla opetellut olemaan ilman alkoholia... :attn: ...ja aikoo luopua tupakasta kun mulla tulee kaks numeroinen luku vaakaan!!! Eiks ookkin hieno kannustin? :heart: -sari-
:D teillä taitaa olla koko perheen kattava elämäntaparemontti menossa. hyvä niin! :hug: kyllä onnistutte!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2006 klo 23:50 D-mamma kirjoitti:
neuvola-lääkärillä kävin ke ja paino oli tippunut 1kg!!!
eli tähän mennessä +kiloja vaan 1 ja viikoja 26+,täytyy sanoa itsekkin ett aika hyvin.. B)

en kuitenkaan vieläkään ole saanut varsinasta diagnoosia,vasta sitten kun paastot on pääsääntöisesti 5.4 niin pääsen äippäpolille käyrälle.

onneks viikolla 30 pääsen synnytystapa arviointiin (suom. ultraan) :)
onnea mahtavasta painosaldosta! saattaaa tuolla menolla olla, et kuukausi synnärin jälkeen siun paino onkin aika roimasti "miinuksen" puolella :D tsemiä siihen arvioon.

omanapainen osuus:
kekkasin laittaa korvatulpat päähän yöksi, niinpä en herännyt vauvan ähinään ja hengitykseen, vaan kaksi kertaa imettämään ja toilettiin. normaalisti tuntuu, et mie vaan valvon yöt. silti hirvee väsymys, eikä tässä viel univelkojen maksamisesta voida puhua. mut jos se tässä taas tasaantuisi, nyt kymppikiloa kiljuu tuossa lattialla, adios!
 
linnea 75
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.04.2006 klo 21:21 D-mamma kirjoitti:
jep,täytyy vaan toivoa ettei iske koti-äiti syndrooma..

(joka päivä kahville ja pullalle jonnekkin)
kannattaa harrastaa ulkotreffailua, että näkee toisiaan jossain ulkona, puistossa, pihalla tms.

vaan vanhoja tapoja on hankala muuttaa. mut jotkut patavanhoilliset ei vuan tykkää, kun aina pitäisi olla raikasta sisäilmaa, matkat autolla ja sitten sitä pullaa ja keksiä. vaan kesä tullee ja kelit lämpenee... :D
 
plussapallo harmaana
Mahtuiskos mukaan, oon tuolla yli 80klosten pinossa, ja nyt sitten kun se testi näytti positiivista niin mieleen tuli sen miljoona kysymystä, ja täältä varmaan saapi vastauksia. Elikäs, kuis paljn sitä tarttee nyt varoo sitä laihduttamista, oon nyt kohta 11 kiloa tammuikuusta pois, ja en ihan heti haluis lopettaakkaan tähän, mites tästä jatkan, onko neuvoja? Mikä olis ylipainoiselle sopiva kalorimäärä päivässä? Onneksi viikkoja on vasta niin vähän että eikai voi vielä olla haittaakaan? Kiitos jos joku viitsii valaista
:hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.04.2006 klo 09:01 linnea 75 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.04.2006 klo 21:21 D-mamma kirjoitti:
jep,täytyy vaan toivoa ettei iske koti-äiti syndrooma..

(joka päivä kahville ja pullalle jonnekkin)
kannattaa harrastaa ulkotreffailua, että näkee toisiaan jossain ulkona, puistossa, pihalla tms.

vaan vanhoja tapoja on hankala muuttaa. mut jotkut patavanhoilliset ei vuan tykkää, kun aina pitäisi olla raikasta sisäilmaa, matkat autolla ja sitten sitä pullaa ja keksiä. vaan kesä tullee ja kelit lämpenee... :D
yritetty tätäkin,käytiin aina läheisestä kahvilasta latte puoliks ja pullat :LOL: :LOL: :LOL:
 
D-mamma, sullahan menee hienosti! Onnea! :)

Ja Plussapallolle tervetuloa ja onnea plussasta! :) Sun nikki on kyllä tuttu näiltä laihdutus-sivuilta, oon siihen monesti törmännyt. Tän Sokeriklubi-ketjun ensimmäisellä sivulla on pitkä litanja ruokavaliosta, siitä on varmasti apua. Hieno painonpudotus sulla on jo takana, ei tosiaan kannata ehdoin tahdoin sitä pilata ja vain siitä syystä että "kun nyt kerran saa luvan kanssa syödä kahden edestä". :D Millä keinoin sait ne tähänastiset kilot laihdutettua, ihanko vain terveellisellä ruualla vai liikunnalla vai oliko sulla joku "metodi" (esim. Painonvartijat, karppaus tms.)? Jälleen kerran sanon, että tuo etusivunkin dieetti toimii, Linnea on siitä elävänä esimerkkinä. =) Itse suosin Painonvartijoiden pisteitä, sopii mulle.

Sitten omaa napaa... Joka oli jo aika kapoisena ennen eilistä, mut eilen iski ihan älytön makeanhimo, joka ei oikeesti mennyt ohi vaikka taistelin sen kanssa tuntikausia!!! Yritin juoda mehukeittoa, light-limua, syödä kurkkupastilleja ja söinpä appelsiiniakin, mutta EI!! Makeanhimo vaan jatkui ja jatkui... Onneks kotona ei ollut mitään hirveitä määriä karkkia tai jätskiä, mutta tulos oli kuitenkin seuraavanlainen: 4 suklaakeksiä, 1 anopin tekemä viineri (kooltaan pieni, mutta sisälsi voita varmaankin osapuilleen 70 %) ja suolaistakin meni: low fat micropoppareita puoli pussia, ja 1 ruisleipä päällyksineen. Nuo kaikki siis YLIMÄÄRÄISENÄ, päivän pisteet kun oli jo käytetty... :whistle: Mutta luojan kiitos ei hypätty autoon ja lähdetty ostamaan karkkia ja suklaata ja jätskiä kaupassa, miehen kanssa nimittäin sitäkin vatvottiin tunnin verran että lähdetäänkö... :D On siitä laiskuudesta näköjään jotain hyötyä sentään! :D

Maanantairaportin annan sitten illalla. Tai huomenna. Tiedoksi saatettakoon kuitenkin, että sunnuntaiaamuna oma vaaka näytti alle 70 kiloa!!! Mutta se oli siis 1) aamulla ja 2) nakuna. Mut katotaan miten illalla käy... :)

Ai niin, Pikku Viikingille piti vielä kajauttaa komeat onnittelulaulut, sullahan on paino tippunu ihan mahtavasti!!! Jeee!!! Onneaaa!!! :hug: :flower:

Tsemppiä tälle viikolle,

-Seltsu-
 
touhu tenava
Maanantai huomenia "sokru-mammat"!!! B)

Minäkin se taasen täällä nokkaani näyttelen vaik ei viel uudesta raskaudesta tietoa ole sitten tuon helmikuun km:n. :(
No, mut toivos elelään ja meneillään on nyt sitten se kuuluisa piinaviikko. Jolloin odotellaan ja toivotaan et ei "puna-armeija" hyökkää. :eek:

Mut oli minul hiukan asiantynkääkin. :headwall:

Elikkäs minä nyt tulin utelemaan jotta millä kumman konstilla olette saaneet motivaationne painon hallinnan suhteen pysymään noin korkealla? :headwall: :heart:

Nimittäin munulle kun käy jatkuvasti noit repsahduksia. Eli joka kerran kun tuolla vaa`alla kipaisen. "Suutun" itselleni ja totean jotta nyt ei sitten herkuttelut/mässäilyt ole sallittuja, vaan paino on saatava laskusuuntaan. Lisäksi samaan hengenvetoon tuo liikunnan lisäys tulee oleelisena osana mieleen ja lupaankin itselleni liikua enemmän. :(
Mut joo annas olla kun on kaapit sitten tyhjennetty niin et ei sieltä vääriä ravintoaineita löydy. Niin johan on kauppaan päästävä ja sieltä sitten mukaan lähtee jos jotakin. :ashamed: :eek: Vaik kuin olen lähtiessäni kauppalistaa tehnyt ja luvannut olla tarkkana siitä mitä ostoskoriin lennättelen.
Eikä tässä vielä kaikki: Kun silläkään ei sitten ole mitään väliä pistelenkö suolaista vai makeaa silloin kun "syömishäiriö" iskee. :eek: Ja tuo "häiriö" iskee hyvinkin usein.
Niin ja sitten tuo liikunta; Sitä kyllä tulee harrastetuksi lähes päivittäin kävelyn muodossa, joka ratasajelun, sauvakävelyn ja muuten vain kävelyn merkeissä. Mutta kun olen niin pirhanan laiska lähtemään yksin ja löydän aina mukamas jotain muuta tekemistä tai harmittelen synkkää ilmaa jne. :\|
Jotenka myönnettäköön heikko luonne. :/

Tähän viel hiukan taustaa:
-aloitin painon tiputtelun 1.9.-05
-silloin lähtö 90kg
-tuon sain jouluun mennessä putoamaan n.85.5kg
-tulin raskaaksi ja paino nousi heti n.87-88kg
-n. tuo raskaus meni kesken helmikuun alussa
-sen jälkeen paino oli noin parin viikon päästä n.86-87kg
-nyt sitten se junttaakin 87-88kg:n välillä
-käväisten jo kylläkin jossain vaiheessa 86kg:n alapuolellakin.

Elikkäs nyt anelenkin teiltä apuja, millä kummalla saan itseni motivoitua? :headwall:
Sen tiepän että minun ei pidä luvata lopettaa syömästä väärin. Eli tuo kaiken lainen lopetus on minun aivoilleni myrkkyä.

Joten jos vain keksitte jotain niin kertokaa.

-Kiitellen tuohu tenava- :heart:
 
Seltsu, elikäs mä olen saanu nämä kohta 11 kiloa pois ihan vaan tekemällä täydellisen ruokaremontin, tammikuussa kanssa keskenmeno, ja sen jälkeen ajattelin että sain uuden mahiksen karistaa kiloja ennen seuraavaa raskautta. Liikuntaa oon lisänny sen varran että 30 minuutin reipas kävely per päivä, paitsi nyt kun on ollu niin hirveitä ilmoja..heh :whistle: jätin kylmästi herkut pois, ei sipsejä, ei pitsaa, ei limua, ei suklaata, ei viinereitä, ei mitään missä olis kovaa rasvaa, siis toki oon joskus syöny noitakin, viimeks eilen illalla ukko paisto kasan lättyjä, ja kolme isoa tuli veästyä hillon kanssa :p ja sitten mä aina enen tätä raskautta tietty, otin muutaman kevyt siiderin saunajuomaks, mutta nyt menee novellen vissyt. Mutta sen mä nyt teidän että kalosi määrää on pakko nostaa, mä oon aika pienellä menny, mutta siihen mun tarvii löytää terveellisiä vaihtoehtoja, etten sorru herkkuihin taas. Mutta tiivistettynä, lautasmalli on jees!
Touhu tenava: Koitapa ajatella että sitä niinku miekin, että sait uuden mahiksen, ja näytä itelles että pystyt siihen, ja se uusi raskaus on paljon "kevyempi" jo ei lähtöpaino ole niin korkee, kyllä sä pystyt siihen!!
 
Plussapallo, kuulostaa hyvälle tuo sun ruokaremontti. Niinhän se pitäs mennäkin, pois kaikki kuurit ja "en saa koskaan syödä tuota ja tuota" -ajattelu, koska loppupeleissä terveellinen ruokavalio on koko loppuelämän juttu, ei vain kuuriluontoinen asia. Silloin on pakko antaa itselleen luvan silloin tällöin syödä jätskiä, pizzaa, sipsejä - mutta siis vain harvakseltaan, ja kunnolla nauttien! Just miehelle eilen sanoin, miten mä oon jo tottunut aluks niin kamalan makuiseen Polar 5 % -juustoon. Kaikkeen tottuu, ja kun sitten joskus antaa itselleen luvan syödä pari viipaletta täysrasvaista Oltermannia, niin siitä osaa myös nauttia! :p :)

Edellinen epistola koskee siis tavallaan myös Touhu Tenavaakin. Yritä päästä pois siitä "en saa koskaan" -ajattelusta. Ja siitä kuuriluontoisuudesta. Jos ei muuta, niin luo itsellesi kamalia kauhukuvia, aikuisiän diabetes - jalat ei toimi, näkö lähtee jne... Et jaksa touhuta lasten kanssa, et löydä kaupasta sopivia vaatteita, kolesterolit hipovat taivaita, verenpaineet paukkuu huimissa lukemissa, sydän- ja verisuonitauti tulee ja tappaa... Ja näin edespäin. ;) :LOL: Kuulostaa siis kamalalle ja kärjistettyähän tuo on, mutta mua nuo ainakin auttaa. Vaikka itse uhmaan tuota sydän- ja verisuonisairautta kiskomalla tupakkaa, mutta... äh, yksi asia kerrallaan, jooko? :whistle: Mutta ainakin tuota 2. tyypin diabetesta pelkään kuin ruttoa, ja jännittää jo mennä sinne kontrolliin noin kuukauden kuluttua, vaikka kaikkeni olen tehnyt, etten sitä saisi.

No niin, jopas tuli taas lässytettyä ja saarnattua. Hyväpä minäkin olen tässä mistään ruokaremonteista puhumaan kun eilen tuli mähkittyä yhtä sun toista... Mutta taas toisaalta: olkoon se sitä sallittua herkuttelua, pitkän aikaa tässä on taas ruodussa pysyttykin.

Nyt mä lähden pois ennen ku kivitätte mut... :LOL:
 
touhu tenava
Kiitoksia ystäväiset!

Kyllähän tuo totisinta totta on jotta ruokaremontista se on aloitettava.
Vaan se ei meillä oikeastaa perusruokien suhteen ole temppu eikä mikään. Kun ei kuulu sipsit, limut eikä pizzatkaan ruokiimme kuin todella harvoin ja vähä rasvaiset tuotteet on käytössä jo muutenkin. Tuon alkonkin olen jättänyt lähes tyystiin pois kuvioista n. neljä vuotta sitten, pullollisen siideriä saatan nauttia kuukauden kahden välein. Tähän olen ajautunut nykyisen mieheni ansiosta, hän kun ei alkoa käytä lainkaa. Tupruttelutkin ovat samoin jääneet samoista syistä. Ja kyllä on myönnettävä et ei oikeastaan niit edes kaipaa. B)

Mut mut nuo suuhuni hyppivät itse ostetut herkut ja vieläpä kun omaan sellaisen paheen kuin salasyöppöys. :eek: :ashamed:
Tuo ukko-kulta kun ei herkuttelusta piittaa eikä näin ollen sitä oikeen muillekaan suo. Niin sitten siinä minulla käy sellainen "kapina-reaktio" tuolla aivosopukoissa ja syön kun hän ei ole näkemässä. :ashamed: :eek:
Siinä sitten herkkuja popsiessa ei tule kiloja ajatelleeksi, sitä nauttii vain just siitä hetkestä eikä muuta mieti. Mutta annas olla kun puntarille eksyn niin johan itselleni suutun.

Eikä nuo lenkkeilytkään ole sellaisia pari kertaa talon ympäri- lenkkijä. Vaan sitä sitten pistellään vähintään sellaiset 5-8 kilometriä kerrasta reippailla askelilla eteen päin.

Niin ja tuota plussapallon mainitsemaa "uusi mahdollisuus"-ajatteluakin on jo kokeiltu. Sillä menestyksellä et viikon pari jaksoin itseni kurissa pitää. Tuloksella entistä huimempi halu syödä mieheltäni salaa.
Lisäksi tuo mieheni kyllä yrittää omalla tavallaan kannustaa painoa pudottelemaan, mutta se omientapojen tyrkytys-tyyli, kun saa minut vain kapinoimaan lisää. Enkä ole saanut sitä hänelle selvitetyksi ilman että hän kummastelee ja ihmettelee, "miten miten......en ymmärrä jne" ja etten sitten kommenteista itseeni ottaisi. Elikkäs sanoisinko jotta kierteessä ollaan enkä osaa siitä ulos.
Ei ole hän kertaakaan munulle minkään moisia "palkkioita" lupaillut. :ashamed: No, tiedä häntä olisikos niistäkään mitään apujakaan ollut. :headwall:

Niin et tässä hiukka lisää taustaani. Elikkä taitaa olla niin et minun motivaationi on todella huonossa jamassa. :eek: :ashamed:

Eikä muuten ole tuo seltsun "itsensä peloittelu"-ajatuskaan onnistunut. :ashamed:

Minäkö epätoivon partaalla-ei suinkaan. :eek: :ashamed: :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2006 klo 13:09 Seltsu kirjoitti:
Edellinen epistola koskee siis tavallaan myös Touhu Tenavaakin. Yritä päästä pois siitä "en saa koskaan" -ajattelusta. Ja siitä kuuriluontoisuudesta. Jos ei muuta, niin luo itsellesi kamalia kauhukuvia, aikuisiän diabetes - jalat ei toimi, näkö lähtee jne... Et jaksa touhuta lasten kanssa, et löydä kaupasta sopivia vaatteita, kolesterolit hipovat taivaita, verenpaineet paukkuu huimissa lukemissa, sydän- ja verisuonitauti tulee ja tappaa... Ja näin edespäin. ;) :LOL: Kuulostaa siis kamalalle ja kärjistettyähän tuo on, mutta mua nuo ainakin auttaa. Vaikka itse uhmaan tuota sydän- ja verisuonisairautta kiskomalla tupakkaa, mutta... äh, yksi asia kerrallaan, jooko? :whistle: Mutta ainakin tuota 2. tyypin diabetesta pelkään kuin ruttoa, ja jännittää jo mennä sinne kontrolliin noin kuukauden kuluttua, vaikka kaikkeni olen tehnyt, etten sitä saisi.
Mullakin taas alkanut pitkästä tauosta huolimatta tulla toi tupakka kuvioihin... Meillä ukko lopetti polttamisen kolme vuotta sitten ja mä yritin ja yritin! Esikoista odottaessa lopetin kokonaan, sitten taas alkoi ja nuorimmaisen aikana vedin muutaman tupakan sillon tällön ja taas ratkesin! Millä ihmeellä tosta tupakasta pääsee eroon!? Mä kun oon vilä sellainen salapolttaja etten kerro ukolle et poltan :/ Tai itseasiassa sanoin pari päivää sitten että olen polttanut ja se vaan totes et "onko toi nyt sit fiksua" ja se siitä! \|O Olis edes huutanut mulle tai puhunut järkeä mut ei mitään! Eilen se tosin totes ettei halua pussata tuhkakuppia ja et se ei halua et kaikki rahat menee röökiin... :ashamed: No mut poltan siis niin ettei se näe tai haista, ainakin tietää silti et poltan välillä... Mut kun mä haluan polttaa! Mä oon paremman tuulinen ja ennen kaikkea EI TEE MAKEAA MIELI tai yleensäkkään ei syöpötä koko aikaa kun vetää tupakkia... Huonoja tekosyitä mut näin olen asian kokenut :whistle: Anteeksi vuodatus...

Sitä mammadieettiä olen yrittänyt noudatella mut kyl ne pv-pisteet on niin taottu päähän et tuntuu jotenkin helpommalta aina välillä... Huomenna on vasta md-punnituspäivä joten käyn siis vasta huomenna vaa´alla. Kävin tänään ja paino on mennyt alaspäin mut raportoin vasta silti huomenna :)

Tänne oli tullut paljon uusia joten tervetuloa joukkoon! :wave: Kivaa kun saadaan vähän eloa tällekkin palstalle :D

No mut pikkuneiti hermostuu joten meen sitä viihdyttämään... Täytyy tehdä kakki katkeriksi ja kertoa vielä että ollaan oltu ukon kans irstaita ja pupuiltu joka päivä kahden viikon ajan :p Alkaa kohta tulla riippuvaiseks siitä ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2006 klo 14:14 Champion kirjoitti:
Mut kun mä haluan polttaa! Mä oon paremman tuulinen ja ennen kaikkea EI TEE MAKEAA MIELI tai yleensäkkään ei syöpötä koko aikaa kun vetää tupakkia... Huonoja tekosyitä mut näin olen asian kokenut :whistle: Anteeksi vuodatus...


No mut pikkuneiti hermostuu joten meen sitä viihdyttämään... Täytyy tehdä kakki katkeriksi ja kertoa vielä että ollaan oltu ukon kans irstaita ja pupuiltu joka päivä kahden viikon ajan :p Alkaa kohta tulla riippuvaiseks siitä ;)
Mulla sama juttu, haluan polttaa. Mulla ei oo ollut edes sellasta fiilistä, että nyt lopetan. Molempien lasten raskausajat olin tietty täysin ilman röökiä ja imetysajankin, mutta sitten HETI ratkeaa kun siihen on "lupa". :ashamed:

No mutta Champpis, tuohan on hyvä keino kuluttaa kaloreita tuo pupuilu! Meillä varmaan "kalorit kuluis" tosi huimaan tahtiin jos mies sais päättää, mä oon vaan niin tylsä että en läheskään joka lähentelykerralle lämpene... :ashamed: Mutta jos miehen halujen mukaan mentäis, niin eihän tässä kerkeäis tekemään mitään muuta ku pyörimään sängyssä tai sohvalla tai pöydällä tai ties missä! :eek: :LOL:

No niin menipä taas härskiksi... Tsori. :D
 
Heippa kaverit ja tervetuloa uusille! huippua, että näin henkevät keskustelut täällä menossa.

lukiessani näitä juttuja tuli todella sellainen joukkoon kuulumisen tunne. tuntuu, että meillä klubilaisilla on paljon samoja paheita, vaikka muuten niiiiin hyvii ollaankin. ;) eli nään riippuvuudet, sokeri ja tupakka (ja champiksellä pupuilu :D ). siis melkein kaikki on röyhyytellyt kans. voi meitä.

mie tämmöisenä elävänä esimerkkinä (nousee päähän piakkoin) tumppasin viitisen vuotta sitten aikoinaan kymmenen vuoden savuamisen jälkeen. onnistui lopulta helposti kera laastarin monen epäonnistuneen lopetusyrityksen jälkeen motivaation ja elämäntilanteen (I was in LOV) sattuessa kohdalleen. aloin sitten syömään ja makaamaan kullan kainalossa, seurauksena se, jotta tässä sitä rd-klubilla vaan kirjoitellaan. mutta loppu hyvin kaikki hyvin, yksi etappi kerrallaan...

seltsu puhui viisaita siitä motivaatiosta, mikä lienee sama oli kyse röökistä ja painonhallinnasta eli terveys. että ois lapsosillä äitee :whistle:

niissä molemmissa ei auta mikään muu, kun on vaan itse otettava elämäänsä ohjaksista kiinni. korostan sanaa itse eli niinkuin touhu tuumasi, voi tulla kapinareaktio, jonka varjolla sitten syö. mutta ketä vastaan siinä kapinoi, jos itseään tuhoaa? ei se mies siinä kuolla kemahda tai makaa saikussa, jos sairastuu. hitunen itserakkautta peliin siskot!

tää tyrkytysnalkutus-tyylini on varmaan kauhee (mie käytän sitä miun äitiin, ei toimi oikein, kun polttaa aina vaan) ja voihan sitä(kin) käyttää tekosyynä siihen ja siihen hulttiomaisuuteen ;), mutta koska ollaan vanhempia niin yritetään ottaa vastuu omista teostamme. siis koska itse me se hintakin sitten maksetaan, jos sairastutaan.

anteeksi paatosmainen paapatus, piti jotenkin muotoilla tää muikeemmin, mut nää ympäristötekijät kirjoittamiselle lapsiperheessä on toisinaan hieman hankalat (selitystä, selitystä..)

kaikille voima :hug: taistossa kohti parempaa elämänlaatua ja onnittelut +- pallolle +:sta ja setsulle rikkoutuneesta kymmenluvusta :D !

ps. tähän on hyvä viel lisätä, et voisin lähtee lenkille, mut en mene, koska on muka kylmä. eilen käytiin Rossossa, otin salaatin :saint: , jolla ei lähtenyt nälkä (vaaleeta leipää viel kyytipoikana, naurettavaa) ja otin kotievääksi pitsan. siis näyttäkää minulle se ihminen, joka on tyytyväinen syötyään lounaaksi salaattia (ei edes kasviksia) ja vaaleaa leipää. pysyy nälkä loitolla varmaan keisarilliset viisi minuuttia.

 
Tittidii, paino eilen vartijoissa tasan 70 kiloa!!! B) *tuuletus* Nyt aloin sitten "tasapainoilemaan" eli kun paino pysyy alle 72 kilon nyt kuuden viikon ajan ja jatkossakin, pääsen kunniajäseneksi eikä mun enää tarvi maksaa killinkiäkään siihen firmaan! Wuhuu!!!

Mulla oli mukana valokuva, joka on otettu keväällä 1999. Silloin, kun nainen pitäisi olla kai kauneimmillaan, 19-vuotiaana... IHAN KAMALA KUVA!!! YÄK MIKÄ SIKA! Tuli vähän hömelö olo ku kuva kiersi siellä ryhmässä ja mä seistä pällistelin siellä edessä toisten ihasteltavana... Mutta toisaalta tuli kyllä mielettömän hyvä fiilis. Sen kuvan ottamisesta on siis 7 vuotta aikaa. Tää projekti alkoi 5 vuotta sitten. Välillä on tehty lapset, sairastuttu raskausdiabetekseen ja ties mitä, mutta en oo enää ihan hirveeksi possuksi itseäni päästänyt. Mitä nyt vähän... Mutta siis kun siinä kuvassa painoin AINAKIN 15 kiloa enemmän kuin nyt, enkä siis ollut edes raskaana, koskaan ollutkaan. :whistle:

Nyt siis mulla on tarkoituksena pudottaa vielä ainakin kolme, enintään kymmenen kiloa. Tai oikeastaan, kun yhdet mustat farkut mahtuu jalkaan, oon jo 95 % tyytyväinen... :D Kyllähän tuo 70 kiloa kuulostaa vielä paljolta, ei mulla pituuttakaan ole kuin ne vaivaiset 166 cm. Silti, olen tyytyväinen. Ja matka jatkuu.

Tsemppiä teillekin, ihanaiset! :hug:
 
touhu tenava
Seltsu Hyvä Hyvä Onnea!!!! :flower: :flower:

(miksi täälä ei ole sitä käsiään läpyttävää hymiötä)

Mukavaa kuulla jotta toiset onnistuvat se kannustaa aina itseäänkin.
Minäkin olen nois paikkars aina silloin tällöin yritellyt (viimeiksi syksyllä -05), mut toistaiseksi aika huonolla menestyksellä. :eek: :ashamed: :headwall:
 
SELTSU ONNEA! :D B) :flower: :wave:

Mulla kans mennyt viikko hienosti :D Nyt oon tyytyväinen tulokseen! Viikko on mennyt vaihtelevasti sekoitettuna painonvartijoita ja mammadieettiä! Menee kyllä aikaa et vanha kjoira oppii uusille tavoille... Mut periaatteenahan on molemmissa syödä terveellisesti ja säännöllisesti joten eipä kai tuon ole sit väliä vaikka vähän sekaisin meneekin! Mut pääsin viimeinkin 80kg:n puolelle =)

Eilen oli oikein urheilupäivä! Hirveässä lymipyryssä ja sohjossa työnsin kaksosten rattaita muksut kyydissä ja kävelin joka paikkaan mihkä menin! Tuli hiki ja olin aivan litimärkä kun pääsin illalla kotiin ja silti piti sitkeästi mennä vielä koiran kanssa lenkille! Mut oli sen arvosta ja painoo on tippunut hienosti =)Nyt vielä 3,3kg ja eka kymppi on täynnä! Haluan saada sen kesäks pois ja olen tosi tyytyväinen! Syksyyn mennessä seuraavat 5kg niin taas on hyvä fiilis!

Pääsin audiovisuaalisen viestinnän koulutuksen pääsykokeisiin ja nyt ne antaa puhtia eteenpäin! Ite haluan jäädä vielä syksystä vuodeks kotiin ja isäntä pyysi et olisin vielä ainakin vuoden kotona (on kuulemma kiva kun lämmin ruoka odottaa työpäivän jälkeen ja talous on hoidettu) joten päätettiin sit et lykkään koulun alotusta vuodella jos sinne pääsen ja kaikki on tyytyväisiä =)

(Olen laiska ja laitoin saman tekstin tänne ja mamma-dieetin sivuille...)

On tosi energinen ja hyvä olo :) Taidan kävellä huomenna pikkuneidin kanssa neuvolaan :whistle:

Vähänkö nää sivut on nykyään oudot... :eek:

LINNEA oot kyllä oikeassa et pitäis ajatella sitä tupakoinnin lopettamista oikeasti terveyden kannalta - tarviihan lapset äitiä muullonkin kun vaan vauva-aikana... No mut kun olen siellä Laihialla viikon, niin en aio ottaa tupakkeja mukaan (enkä kyllä siellä pystyis polttamaankaan) enkä pääse mitenkään hakemaan tupakkaa (tai karkkia) kun lähin kauppa on niin kaukana =) Jos siitä alkais uus lakko...?
 
Moikkelis

Mullakin näitä repsahduksia on sattunut, mutta ilmeisesti poitsu syöpi sen verran tissiä, että lihomaan en oo enää päässy :) En kyllä vissiin laihtumaankaan. En oo saanu aikaseks puntaria hankkia, mut ens viikolla jälkitarkastus ja aattelin heti hypätä vaa'alle. (onneks tarkastus on ennen ristiäis herkkuja :p )

Kävelly oon melkein joka päivä, mut ei mitään hikipitkiä lenkkejä. Haen vaan poitsun eskarista ja sillä hyvä. Muutenki kun kuuntelen tai nään juttuja tehoäideistä, niin on kyllä niin saamaton olo. Mulle on suuri saavutus ollu kaupassa käynti :eek: Muuten menee höperöidessä kotosalla.

Mieki poltin ennen esikkoa ja taas sen jälkeen. Nyt aattelin, etten enää alota. Jospa se tämä ikä ja vanhenemisen pelko sais aikaseks muutoksen. Samoin kun terveelliseen ruokavalioon :whistle:

Onnea vaan kaikille, joilla hyvin paino tippunu :flower:

Ja tsemppiä meille muille luusereille ;)

Hmm.. ja jos jollain olis kokemusta seuraavasta: vauva syö tissiä ja alkaa yhtäkkiä huutaa. Näin on alkanu käydä nyt melkein joka syötöllä. Mistähän mahtaa johtua? Olen ottanut aina välillä olkapäälle, mutta ei ole juuri auttanu. Huuto on tosi kiukkusen kuulosta.

Esikko haluaa laittaa teille hymiön :kieh:
 
linnea 75
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2006 klo 07:32 Seltsu kirjoitti:
Tittidii, paino eilen vartijoissa tasan 70 kiloa!!! B) *tuuletus* Nyt aloin sitten "tasapainoilemaan" eli kun paino pysyy alle 72 kilon nyt kuuden viikon ajan ja jatkossakin, pääsen kunniajäseneksi eikä mun enää tarvi maksaa killinkiäkään siihen firmaan! Wuhuu!!!

Mulla oli mukana valokuva, joka on otettu keväällä 1999. Silloin, kun nainen pitäisi olla kai kauneimmillaan, 19-vuotiaana... IHAN KAMALA KUVA!!! YÄK MIKÄ SIKA! Tuli vähän hömelö olo ku kuva kiersi siellä ryhmässä ja mä seistä pällistelin siellä edessä toisten ihasteltavana... Mutta toisaalta tuli kyllä mielettömän hyvä fiilis. Sen kuvan ottamisesta on siis 7 vuotta aikaa. Tää projekti alkoi 5 vuotta sitten. Välillä on tehty lapset, sairastuttu raskausdiabetekseen ja ties mitä, mutta en oo enää ihan hirveeksi possuksi itseäni päästänyt. Mitä nyt vähän... Mutta siis kun siinä kuvassa painoin AINAKIN 15 kiloa enemmän kuin nyt, enkä siis ollut edes raskaana, koskaan ollutkaan. :whistle:

Nyt siis mulla on tarkoituksena pudottaa vielä ainakin kolme, enintään kymmenen kiloa. Tai oikeastaan, kun yhdet mustat farkut mahtuu jalkaan, oon jo 95 % tyytyväinen... :D Kyllähän tuo 70 kiloa kuulostaa vielä paljolta, ei mulla pituuttakaan ole kuin ne vaivaiset 166 cm. Silti, olen tyytyväinen. Ja matka jatkuu.

Tsemppiä teillekin, ihanaiset! :hug:
hyvä kaveri, mie olen todella onnellinen siun puolesta. olet ilosi ansainnut! :hug: :flower:
 

Yhteistyössä