SOKERIKLUBI II

linnea taas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2006 klo 11:33 Champion kirjoitti:
SELTSU ONNEA! :D B) :flower: :wave:

Mulla kans mennyt viikko hienosti :D Nyt oon tyytyväinen tulokseen! Viikko on mennyt vaihtelevasti sekoitettuna painonvartijoita ja mammadieettiä! Menee kyllä aikaa et vanha kjoira oppii uusille tavoille... Mut periaatteenahan on molemmissa syödä terveellisesti ja säännöllisesti joten eipä kai tuon ole sit väliä vaikka vähän sekaisin meneekin! Mut pääsin viimeinkin 80kg:n puolelle =)

Eilen oli oikein urheilupäivä! Hirveässä lymipyryssä ja sohjossa työnsin kaksosten rattaita muksut kyydissä ja kävelin joka paikkaan mihkä menin! Tuli hiki ja olin aivan litimärkä kun pääsin illalla kotiin ja silti piti sitkeästi mennä vielä koiran kanssa lenkille! Mut oli sen arvosta ja painoo on tippunut hienosti =)Nyt vielä 3,3kg ja eka kymppi on täynnä! Haluan saada sen kesäks pois ja olen tosi tyytyväinen! Syksyyn mennessä seuraavat 5kg niin taas on hyvä fiilis!

Pääsin audiovisuaalisen viestinnän koulutuksen pääsykokeisiin ja nyt ne antaa puhtia eteenpäin! Ite haluan jäädä vielä syksystä vuodeks kotiin ja isäntä pyysi et olisin vielä ainakin vuoden kotona (on kuulemma kiva kun lämmin ruoka odottaa työpäivän jälkeen ja talous on hoidettu) joten päätettiin sit et lykkään koulun alotusta vuodella jos sinne pääsen ja kaikki on tyytyväisiä =)

(Olen laiska ja laitoin saman tekstin tänne ja mamma-dieetin sivuille...)

On tosi energinen ja hyvä olo :) Taidan kävellä huomenna pikkuneidin kanssa neuvolaan :whistle:

Vähänkö nää sivut on nykyään oudot... :eek:

LINNEA oot kyllä oikeassa et pitäis ajatella sitä tupakoinnin lopettamista oikeasti terveyden kannalta - tarviihan lapset äitiä muullonkin kun vaan vauva-aikana... No mut kun olen siellä Laihialla viikon, niin en aio ottaa tupakkeja mukaan (enkä kyllä siellä pystyis polttamaankaan) enkä pääse mitenkään hakemaan tupakkaa (tai karkkia) kun lähin kauppa on niin kaukana =) Jos siitä alkais uus lakko...?
onnea sinnekin! hyvä, hyvä! :hug: :D

lissulle kans moi, nyt ei muuta ehdi.
 
Onnea seltsulle :flower: Pakko kysästä taas mielipidettä, kun olen tähänkin asti ottanut aina aamupainon, ilman vaatteita, ja ja sillee pitänyt kirjaa. No, ehdotin neuvolaan että jospa kävisin vast edeskin kotona vaa-alla ihan sen takia kun on oma vaaka, ja tarkka, ja sitten sisk kun neuvola aika on aina päivällä ja sehän näyttää kilon enemmän kun aamulla, ennen aamupalaa yms. ja mä käyn AINA alasti vaa-alla. No sepäs ei nyt sitten käykkään meijän nevolantädille, miksi!?! Ei ymmärrä \|O #&%?$!* ärsyttävää! Sen mielestä mun ei enää kannata kyttää painoa kotona, vain neuvolassa, no enkai mä nyt niin voi tehdä! Anteeksi vuodatus..(ne hormoonit, ne hormoonit.. :snotty: )
Paino ei kyllä ole laskenu eikä noussu, ja mä niin toivoisin pääseväni seiska numeroon..höh, tyhmä vaaka!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2006 klo 18:28 plussapallo kirjoitti:
Onnea seltsulle :flower: Pakko kysästä taas mielipidettä, kun olen tähänkin asti ottanut aina aamupainon, ilman vaatteita, ja ja sillee pitänyt kirjaa. No, ehdotin neuvolaan että jospa kävisin vast edeskin kotona vaa-alla ihan sen takia kun on oma vaaka, ja tarkka, ja sitten sisk kun neuvola aika on aina päivällä ja sehän näyttää kilon enemmän kun aamulla, ennen aamupalaa yms. ja mä käyn AINA alasti vaa-alla. No sepäs ei nyt sitten käykkään meijän nevolantädille, miksi!?! Ei ymmärrä \|O #&%?$!* ärsyttävää! Sen mielestä mun ei enää kannata kyttää painoa kotona, vain neuvolassa, no enkai mä nyt niin voi tehdä! Anteeksi vuodatus..(ne hormoonit, ne hormoonit.. :snotty: )
Paino ei kyllä ole laskenu eikä noussu, ja mä niin toivoisin pääseväni seiska numeroon..höh, tyhmä vaaka!
No, mut plussapallo voithan sinä pitää tuota "painokirjaa" edelleen niin kuin ennenkin kotona. :heart: Sekä annat sitten siellä neuvolassa neuvolan tädin pitää sitä kirjaa siihen neuvolakorttiin.
Eihä sinun tarvitse tuosta kaksois kirjanpidosta kaikille huudella.

Tuolleen minä varmaan tekisin sitten kun/jos plussaan, jos neuvolassa tulis "törmäyskurssi" vastaan. B)

Niin ja onhan noissa eri vaaoissakin helpostikin selaisia kilon parin heittoja. :eek:

Joten älä noist kirjauksista turhia murehdi. Eikös se ole tärkeintä jotta itse tiedät missä mennään. Niin koti vaa`alla kuin neuvolassakin. :hug: :D

Omaa itseäni vielä. ;)

Minä sain itseni yllätetyksi; \|O Tein nimittäin sellaisen n. 7km:n sauvakävelylenkin vaikka satoi jotain inhoittavia klönttejä taivaan täydeltä. Lisäksi uteliaisuutani laskin vielä päivän pistesaldon. Se oli lopulta + - 0. Kun laskin omat päivän pisteet + liikunta pisteet yhteen. :p
vaan ilman liikuntaa olis mennyt negatiiviseksi. :(
Öh vaan kyllä olis voinut jättää syömättä tältä päivätä viisi "herkkupistettä". Niin no tai vaihtaa ne vaik tuohon linnean suosimaan ruisleipään. :eek:
Nimittiän nyt tekis mieli jotain napsaista. Vaan ei voi muuta kuin litkiä vettä ja se taasen tietää juoksua jossain pitkin yötä.

Mut nyt mä lähden sänkyä kohden. \|O :wave: Öitä! \|O <br><br>
 
PLUSSAPALLO, suosittelisin samaa ku Touhiskin. Käyt kotona vaa'alla nakuna aamulla, jos niin haluat, ja sit neuvolassa vielä. Mä tein näin nyt toisen odotuksen aikana. Kuten sanottu, tärkeintähän on kuitenkin että sä ITSE tiedät missä mennään eikä kiloja tuu salakavalasti liikaa... :) Ne on ne hormoonit joo kato tollasia et pienikin asia v*tuttaa... :D

TOUHU TENAVA, hieno homma että viitsit lähtee lenkille! Ajatteles jos olisitki käyttäny ne herkuttelupisteet ILMAN sitä lenkkiä? *think positive* Me käytiin kans eilen aamupäivällä vaunulenkillä, lenkkarit jalassa, nilkkoja myöten sohjossa eikä vaunut liikkuneet mielestäni mihinkään siinä vellissä!!! No, tulipa tehtyä ja tehokastakin oli! :D
 
linnea 75
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2006 klo 18:28 plussapallo kirjoitti:
Onnea seltsulle :flower: Pakko kysästä taas mielipidettä, kun olen tähänkin asti ottanut aina aamupainon, ilman vaatteita, ja ja sillee pitänyt kirjaa. No, ehdotin neuvolaan että jospa kävisin vast edeskin kotona vaa-alla ihan sen takia kun on oma vaaka, ja tarkka, ja sitten sisk kun neuvola aika on aina päivällä ja sehän näyttää kilon enemmän kun aamulla, ennen aamupalaa yms. ja mä käyn AINA alasti vaa-alla. No sepäs ei nyt sitten käykkään meijän nevolantädille, miksi!?! Ei ymmärrä \|O #&%?$!* ärsyttävää! Sen mielestä mun ei enää kannata kyttää painoa kotona, vain neuvolassa, no enkai mä nyt niin voi tehdä! Anteeksi vuodatus..(ne hormoonit, ne hormoonit.. :snotty: )
Paino ei kyllä ole laskenu eikä noussu, ja mä niin toivoisin pääseväni seiska numeroon..höh, tyhmä vaaka!
annat niitten kirjata neuvolapainon siel, ja kotona pidät omaa kirjaa vaikka kalenteriin.

kilo tullut lisää!!! ei huvita lenkkeille, vaan iltamyöhällä kaapin perukat tulee koluttua. eilen huutia saivat Pikku Myy, Pappa ja Mamma. siis keksit... säälittävää! viikonloppuna sukujuhlat... :eek: saa nähdä miten mamman käy.

kaikille isot halit ja olkaa parempia immeisiä kuin mie tällä hetkosella.
 
Joo, niin mä teen, kunhan nyt sain aiheen kiukutella taas...ja mitä väliä sillä on kun se kuitenkin nousee se paino, ja tärkeintähän on että itse tiedän missä meen =) Linnea75, älähän murehdi sitä kiloa, sehän lähtee reilussa viikossa pois, jos ei jo aiemminkin, vain yksi kilo..1000grammaa..eli ei paljon mitään ;)

 
linnea 75
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.04.2006 klo 15:59 plussapallo kirjoitti:
Joo, niin mä teen, kunhan nyt sain aiheen kiukutella taas...ja mitä väliä sillä on kun se kuitenkin nousee se paino, ja tärkeintähän on että itse tiedän missä meen =) Linnea75, älähän murehdi sitä kiloa, sehän lähtee reilussa viikossa pois, jos ei jo aiemminkin, vain yksi kilo..1000grammaa..eli ei paljon mitään ;)
niin, tänks. tiedänhän mie sen... on vaan pelko ahterissa, että milloin tää ahmattimaisuus loppuu?! hirmusen tarkkaa näköjään, että jaksaisi kasviksia syödä suhteessa eniten, jos "vähän" hivuttaa vaikka puuro puolelle silleen reilulla kauhalla (en ole mustavinani niitä sataa keksiä ;) ) niin jo alkaa vaaka heti herjata. näköjään myös leseet on tulleet miun elämään muutenkin kuin pikavisiitille, en niitä pariin päivään syöny ja nousuun lähti. mutta olkaa varovaisia niiden leseiden kanssa, että turpoavat ENNEN mahaan menoa... aikas hirviömäisiä vatsanväänteitä muuten luvassa. en niitä enää syö kun aamulla puurossa, tai menee ilta rattoisasti siellä yhdessä yksinäisessä (hahaa, mikä vitsi lapsiperheessä) huoneessa. ja maha on kuin olisi kahdeksannella kuulla, kunnon kaasukuula. :eek:

Kipsuu? Huhuu?

me meinattiin serkkusen kanssa pikaista Italiaan viikoksi lapsettomalle lomalle. mutta sattuneista syistä (mie imutan vauvaa sinne saakka, kunnes sopiva maidoton korvike löytyy/ainakin yksivuotiaaksi, en kuitenkaan armeijaan asti) tää fantasiamatka meinaa siirtyä vuoteen x, jolloin jo kuunnellaan Annikki Tähteä ihan tosissaan ja kiillotellaan sokerin haurastamia tekohampaita. no, nää seikat sisäistettyään serkku pelkäsi, jotta päädytään vaan italialaiseen pitseriaan, niinku tässä siis taisi käydäkin... ääh, en saa ulos tämmöistä pientä, mutta kotiäitiyteni ryydyttämässä arjessa isoa asiaa; mennään edes viikonloppumatkalle vaikka Helsinkiin tai Tukholmaan. vois mennä vaikka teatteriin... aaaaah!

vau´va itkee :wave:
 
bongasko kukaan tänään teksti-tv:n sivuilta uutisen D-vitamiinista ja db-sta?

ukko työn heti minisun purkin kouraan että tuosta alat napsia..

siis,jenkeissä oli tutkittu D-vitskun ja kalsiumin suojaavaa vaikutusta 2-tyypin db:n puhkeamiseen ja todettu että nimenomaan purkista otettu D-vitsku auttaa pitämään (ainakin joillain) diebeteksen poissa.

mä ainakin kokeilen,tuskin siitä haittaa on. ja pitää muistaa ett jos on ollu rd niin on se 50% mahdollisuus ett tulee myös "tavis"db.. ;)
 
D-mamma, en huomannut. Pitäsköhän kaivaa Minisunit kaapin perältä käyttöön...

Linnea, kuulostas NIIN hyvältä tuo teidän Italian matka. Toivottavasti saatte järkättyä ennen Annikki Tähden hyppäämistä kehiin. Meillä muuten ei oo se "yksinäinen paikkakaan" yksinäinen. Esikoinen ei päästä mua suljetun oven taakse vessaan ikinä, ovi pitää olla raollaan (jonka hän sitten kohteliaasti käy aina läväyttämässä ihan sepposen selälleen kun mä istun pöntöllä).

Eilen herkuttelin, söin yhden Da Capo -patukan ja korvapuustin. Pisteitä jäi silti säästöönkin... Ai niin ja hurjia oltiin, noiden lisäksi käytiin myös Mäkkärissä, mutta siellä söin grillatun kanasalaatin, ihan hyvää oli. Ei silti niin hyvää ku miehen tilaama Big Big Mac extrapekonilla... :whistle: Itsensä huijaus jatkuu silti. Salaatti ON parempaa kuin hampurilainen... :LOL:
 
Heisan!

Tulin taas tänne hiukan kurkkimaan! :whistle:

Kiitos, lenkkeily motivaation lisäämisestä. :flower:

Niin seltsu ei tuo minun sauvomislenkkini sitten ollut aivan seitsemää kilometriä. Vaan kun tuossa aamusella tarkastin matkaa karttapalvelun avulla. Niin se oli aikalailla tasan 6km. Mut onhan tuokin aika hyvä klenkki kun sen tehostaa sauvoilla ja aikaa kuluu tasan 45min. :headwall:

No, mut eilen sitten laitoinkin vielä paremaksi. :LOL: Lykkäsin rattaita n.8km puolet matkasta loskasohjossa, melko mäkistäkin oli maasto. Niin ja aikaa kului 1.5h tasan. :D Vähäks mä olen itsestäni ylpeääää.
Plus et tuon lenkkeilyn lisäksi olen nyt selvinnyt pisteillä toooosiii hyvin. Elien jäi jopa 0.5 pistettä säästöön ja nuo kaikki liikunta pisteet (=7pist.)

Vaan näistä pisteistä tulikin mieleeni. Jotta mahtaakohan pv:llä olla minkään moista kaavaa muuntaa kalorit pisteiksi. Sillä laitan lähes kaikki ruuat itse ja välillä on todella hankala arvioida anoksien pisteitä.
En meinaan löytänyt omista kirjekurssien materiaaleista mitään laskukaavaa. Vaik materiaalit ovat tuolta syksyltä -05. Eikä noista ostajan oppaasta ja pistevihostakaan aina apua ole. :headwall:
Vai onko minun investoitava johonkin pv:n laitteeseen? Ei nyt just olis varaa kun eilen ostaa posautin itselleni sykemittarin. Se tietty laskee kalorit, mut ei pisteitä. :D
(Tämän utelun laitoin tänne kun huomasin jotta seltsu on joskus avuliaasti jollekin luvannut kaloreita pisteiksi muunnella. Tosin se oli jokin muu ketju kuin tämä.)

Mut mut. :headwall: Siis siksihän minä täällä poukkoilen kun on raskaus toiveissa, ylipainoa reilusti ja näin ollen myös vaarana rd. Lisäks suvussa on tuota 2-tyypin db:tä. Joten taidan joukkoon sopia. :headwall:

linnea75 Ei toi sun kilo ole mikään huolestuttava juttu. sillä johan tuon verran paino hettää jos paljon nauttii nestettä ja sitten poukkasee vaa`alle. B) Niin et nyt vaan lisää nestettä ja keksit jätetään muille. Jo alkaa paino taas tippua.
 
linnea 75
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.04.2006 klo 10:10 tuohu tenava kirjoitti:
:

linnea75 Ei toi sun kilo ole mikään huolestuttava juttu. sillä johan tuon verran paino hettää jos paljon nauttii nestettä ja sitten poukkasee vaa`alle. B) Niin et nyt vaan lisää nestettä ja keksit jätetään muille. Jo alkaa paino taas tippua.
olet oikeessa, tänään oli jo 800g vähemmän. pissismistä oli siis kyse ;)

seltsu, eikun se Italian matka kutistu teatterimatkaksi Helsinkiin tai Lahteen tai kunhan nyt jonnekin.

saanko mainita, että nuorimies sanoi tänään kolme kertaa "äiti". on todistajia, eli ei se ääni miun pään sisältä kuulunut. :D :heart:

huomenna Savoon uskaltaudun miehen sukua sukkuloimaan, joten en ole remontoimassa (Kipsu, vink vink), vaikka en älise mittään pariin päivään - nauttikaa hiljaisuudesta.

voikee buenosti!
 
Kipinätär ei osaa ki
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.04.2006 klo 18:12 linnea 75 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.04.2006 klo 15:59 plussapallo kirjoitti:
Joo, niin mä teen, kunhan nyt sain aiheen kiukutella taas...ja mitä väliä sillä on kun se kuitenkin nousee se paino, ja tärkeintähän on että itse tiedän missä meen =) Linnea75, älähän murehdi sitä kiloa, sehän lähtee reilussa viikossa pois, jos ei jo aiemminkin, vain yksi kilo..1000grammaa..eli ei paljon mitään ;)
niin, tänks. tiedänhän mie sen... on vaan pelko ahterissa, että milloin tää ahmattimaisuus loppuu?! hirmusen tarkkaa näköjään, että jaksaisi kasviksia syödä suhteessa eniten, jos "vähän" hivuttaa vaikka puuro puolelle silleen reilulla kauhalla (en ole mustavinani niitä sataa keksiä ;) ) niin jo alkaa vaaka heti herjata. näköjään myös leseet on tulleet miun elämään muutenkin kuin pikavisiitille, en niitä pariin päivään syöny ja nousuun lähti. mutta olkaa varovaisia niiden leseiden kanssa, että turpoavat ENNEN mahaan menoa... aikas hirviömäisiä vatsanväänteitä muuten luvassa. en niitä enää syö kun aamulla puurossa, tai menee ilta rattoisasti siellä yhdessä yksinäisessä (hahaa, mikä vitsi lapsiperheessä) huoneessa. ja maha on kuin olisi kahdeksannella kuulla, kunnon kaasukuula. :eek:

Kipsuu? Huhuu?


me meinattiin serkkusen kanssa pikaista Italiaan viikoksi lapsettomalle lomalle. mutta sattuneista syistä (mie imutan vauvaa sinne saakka, kunnes sopiva maidoton korvike löytyy/ainakin yksivuotiaaksi, en kuitenkaan armeijaan asti) tää fantasiamatka meinaa siirtyä vuoteen x, jolloin jo kuunnellaan Annikki Tähteä ihan tosissaan ja kiillotellaan sokerin haurastamia tekohampaita. no, nää seikat sisäistettyään serkku pelkäsi, jotta päädytään vaan italialaiseen pitseriaan, niinku tässä siis taisi käydäkin... ääh, en saa ulos tämmöistä pientä, mutta kotiäitiyteni ryydyttämässä arjessa isoa asiaa; mennään edes viikonloppumatkalle vaikka Helsinkiin tai Tukholmaan. vois mennä vaikka teatteriin... aaaaah!

vau´va itkee :wave:

HEI VAAN HEI MOI!!!
Ihanaa kun on kaipailtu ja anteeksi ettei mua ole näkynyt. Oltiin kipeinä, ravattiin pankissa, ostettiin talo, rempattiin oma keittiö osittain, autetaan ton toisen puolen (siis sen mikä ostettiin, tää on pari talo 50-luvulta) tyhjentämisessä, hoidetaan lapsia ja ihan uskomatonta mitä kaikkia papereita pitää täyttää... + että ravataan kelassa isyysloma papereiden kanssa, Jari meinaa pitää vielä sen ylimääräisen kuukauden mihin nykyään on oikeus jos äidin viiminen 2vk käytetään. Kesäloma siihen perään niin kai siihen on varaa ja Jari saa 2kk lomaa :D Onpahan sitten ainakin aikaa rempata.

JA MENNÄ HELSINKIIN TEATTERIIN :attn: :attn: :attn: :attn:

Vaa'an olen nähnyt viimeeksi tuolla 5? sivua sitten. Housut mahtuu vielä jalkaan, eli en varmaan ihan kauheesti ole lihonnut ;) Olen koittanut ihan vähän kattella mitä syön. Pakko kertoa: Poika tossa kertoi että he tekee koulussa rikkaruohoa pääsiäiseksi :saint: Ihana :D

Hei lupaan tulla taas illalla käymään :wave: Käyn vielä lukemassa noi tuolta välistä...
 
KIPSU kivaa kuulla sustakin :) :wave:

Kirjottelen nyt tänne kun en ole varma ehdinkö huomenna! Lähden siis huomenna sinne Laihialle ja tulen aikaisintaan keskiviikkona takaisin, joten en nyt sitten vähään aikaan pääse kirjottelemaan tänne :( Punnitsen itteni huomenna ja katon onko mitään tulosta tullut... jos edes sata grammaa on lähtenyt niin teen siitä sitten ens viikon ilmottautumisen ja punnitsen itteni sit vasta parin viikon päästä seuraavan kerran...

Ihan kivasti on viikko mennyt pisteillä ja olen urheillut ihan hulluna! eilenkin tein kahden tunnin lenkin sotalaivanlla (eli tuplarattailla) muksujen kanssa ja kyl oli hiki ja nyt tuntuu jaloissa... :) Pitäis varmaan ruveta venytteleen lenkkien jälkeen. eilen sorruin karkkiin - en silti ihan yltiöpäiseen määrään ja käytin pisteitä karkkeihin joten kaikki ei mennyt yli :p Tänään en ole ihan hirveästi pisteitä laskenut kun ukko nukkui yövuoron jälkeen ja neiti parkui mahaansa niin tilasin sitten pizzaa. Paastosin iltaan asti ja söin pieniä karjalan piirakoita paljon! Yli on siis pisteet menneet tänään muttei ihan hirveästi :kieh:

Pakkaamista on ollut ja mua stressaa ihan kamalasti koko matkalle lähtö ja keittiöremontti ja ennen kaikkea KUINKA SE UKKO PÄRJÄÄ ILMAN MUA täällä kotona! kuolee varmaan nälkään :whistle: Ei vaan... Mä se oon jonka ikävä tulee... Ukolla on tekemistä koko ajan niin paljon et tuskin ehtii meitä yhtään kaivata! Tekee sillekin ihan hyvää olla pari päivää meistä erossa...

Jepjep... Tulen siis infoaan huomenna itestäni vielä jos ehdin... Muuten pärjäilkää ja laihtukaa :D
 
Karkkipäivä totisesti
:LOL:
Meillä oli tytön kaveri melkein kokopäivän ja tuli syötyä sitä mitä kiinni sai...eikä ollut tuo kasvispuoli tarjolla... :whistle:

No eilen otin melkoisen siivousurakan ja ens viikolla meinaan tehdä vielä isomman urakan siivouksen saralla kun äiti lupasi hoitaa lapset! ;)

Hyötyliikuntaa se on siivouskin...ja tänään otan kuntopyöränkin esille... :eek:

Kiirastorstaina on sairaanhoitajan luona punnitus...jotakin varmaan on lähtenyt..oma vaaka näyttäis viimekertaseen (108.3) nähden melkein-500g pudotusta... :saint:

Nyt otan sitten kunnon rutistuksen ja palaan asiaan torstaina ...
Muksaa viikkoa ja iloista mieltä kaikille... :wave:
 
Jaahas, sunnuntaita pukkaa kehiin :D paino nousi kilon kun oli herkkupäivä eilen, nooh, otan takas tällä viikolla....oon kyllä muuten tyytyväinen ettei paino ole noussu, eikä kyllä laskenukkaan..höh, mutta tähän on nyt totuttava, jos meinaa raskaana olla :saint:
 
Heippa vaan kaikille pitkästä aikaa!

Huomaan että nämä sivustot on uusiutunu siinä välissä, ku oon viimeksi vieraillu täällä :)

Onko täällä palstalla ketään sellaista rd-mammaa, jolla on insuliinipistoshoito? Meinaan vaan, kun mulla tuli ukaasia päälle, että viikko aikaa 'siistiä' sokerimittauksia, ja jos ei nälkävyön kiristäminen auta, niin sitte vaan piikkiä p...lyyn. Oisinkin kiinnostuneena kyselly muiden kokemuksia, että miten se pistoshoito on aluksi lähteny sujumaan?
Jotenkin nyt tuntuu, että ei jaksais alkaa enää minkään pistosten kans värkkäämään, kun kuiteskaa raskausviikkoja ei enää ole jäljellä KUIN 7..tai oikeastaan vajaa 7, noinniinkuin tarkalleen ottaen.
(Täälä epätoivosena nakertaa porkkanaa, ja kukkakaalta ja :headwall: )

Yritin ehdotella äitipolilla, että eihän ehkä kannattais alkaa insuliinia opettelemaan, kun kyse on vaan muutamasta viikosta. Mieluummin käynnitys muutamaa viikkoa ennen laskettua aikaa, eikös kuulostaiski jotenkin järkevämmälle?

Tuo d-vitamiini-asia on ihan mielenkiintoinen tieto! kyllähän siitä on puhuttu että pitäis ottaa d-vitamiini-lisää, mutta paremminhan sitä motivaatiota löytyy kaikkien vitamiinienki napsimiseen kun tietää niitten hyötyvaikutukset, eikö! Täytyypä todella kaivaa vanhat devitol-pullot jääkaapin perältä, näin ensihätään ja alkaa hörppimään sitä myös, että jos vaikka sen 2-tyypin diabeteksen puhkeamista vois jotenkin vaikka siirtää kauemmas tulevaisuuteen. Siihen varmaan on alistuttava että jossain vaiheessa tää kaikki voi olla kokonaisvaltaisesti arkipäivää. Että tälläsissä maanantai-aamupäivän tunnelmissa; mites muut?

Semmonen kysymys heräs myös mieleen, että kun te noudatatte tuota 1800 kcal:n dieettiä, niin miten te huomiotte liikunnan osuuden? Lisäättekö kaloreja sen mukaan kuinka paljon liikutte, vai onko tuohon kalorimäärään laskettu myös se kohtuullinen määrä liikuntaa? ( lähinnä kyse on siis rask.ajasta, ei norm.laihdutuksesta) Mää liikun sen neljä kertaa viikossa säännöllisesti, 2Xvesijumppa ja 2Xsauvakävely, plus sitte jos on sokerit korkealla, niin vielä ne sokerinpudotuskävelyt lisäksi. Joskus vaan tulee mieleen, että onkohan se liian vähän kaloreita päivää kohti? ( Huoli siitä, että saako vauva tarpeeksi eri ravintoaineita)Tuotaki asiaa piti kysymän äitipolilla, mutta yllätysyllätys unohtui..Pitäis kaikki tässä vaiheessa olla paperilla ylhäällä. Mutta jos jollain on tuosta asiasta tietoa kiitollisena otan vastaan :flower:

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2006 klo 11:26 Pontsu kirjoitti:
Onko täällä palstalla ketään sellaista rd-mammaa, jolla on insuliinipistoshoito? Meinaan vaan, kun mulla tuli ukaasia päälle, että viikko aikaa 'siistiä' sokerimittauksia, ja jos ei nälkävyön kiristäminen auta, niin sitte vaan piikkiä p...lyyn. Oisinkin kiinnostuneena kyselly muiden kokemuksia, että miten se pistoshoito on aluksi lähteny sujumaan?
Täällä yksi! Mä aloitin Protaphanen pistämisen muistaakseni joskus rv 30 tienoilla... Paastoarvojen takia, jotka olivat pääsääntöisesti 5.0-5.6. Iltaisin siis pistin, aloitin 4 yksiköllä ja lopulta se 10 yksikköä oli sopiva määrä pitämään aamuarvot kunnossa. Oli kyllä kieltämättä melkoinen sokki silloin, hirvitti suorastaan koko ajatus pistämisestä. En siis pelännyt pistää, eikä se missään tuntunut, se sujui ihan kivuttomasti - mutta siis vain se AJATUS siitä, että no nyt tässä piikitetään jo insuliinia, surkea akka! :/ :LOL:

Tuohon en osaa sanoa mitään, onko sitä järkevä aloittaa vai ei, itse luotan siihen miten lääkärit tämän asian näkevät.

Tsemppiä, toivottavasti saat ruokavaliolla arvot kohdalleen, mutta ellet, niin yritä suhtautua pistoshoitoon positiivisella mielellä - kaikki on vaan kuitenkin sun ja vauvasi parhaaksi!

:)
 
Ja kirjotellaas sitten yleisiä fiiliksiä... Melko väsynyt olo ja aika v*ttuuntunutkin, esikoinen on perjantaista asti ollut räkätaudissa ja kuumeillutkin, eikä tänäänkään ollut parempi. Huomenna lähden kyllä käyttämään tohtorissa, ellei tokene.

Anni-vaavelin kanssa oltiin 5-kk neuvolassa. Ikää tosin on jo 5 ½ kk. No, anyway. Painoa oli 8810 g ja pituutta 68.5 cm. Hyvin siis kasvaa, ja vihdoin ja viimein lusikastakin syöminen onnistuu, jihaa!!! :D Viimeyönä hänkin tuntu vähän tukkoiselta ja räkäiseltä, sais kyllä säästyä kuumeilulta ja muulta! :headwall: Rokotus annettiin, johon hän reagoi - EI MITENKÄÄN! Ei ilmekään värähtänyt, ei itkua, ei mitään... Pikkasen eri tempperamentilla varustettu mitä isosiskonsa... :whistle: :D

Tänään Painonvartijoihin. Viikko on taas mennyt ihan hyvin, odottelen sellaista puolen kilon pudotusta. Siihen suuntaan ainakin oma vaaka näyttäis, katotaan nyt.

Mites muitten maanantait? Missä nykyään on kaikkien maanantairaportit?!?! Hyi teitä!!! :eek: :LOL:

Moikka, palataan! :wave:
 
Minulla kun oli rd,niin diabeteshoitaja käski syödä 1200 kcl:n mukaan.Välillä meinas mennä hapoille,mutta se korjaantui yleensä leivän syömisellä.Ja mitä pitemmälle raskaus eteni,sitä rantumpaa syöminen oli ja väläytteli lääkäri mullekki niitä pistoksia.Onneki mulla auttoi,kun jätin kaiken näkyvän rasvan pois,samoin maitotuotteet mukaan lukien jugurtit ja jäätelöt.Ainoastaan siihen yhteen kahvikupilliseen kahvinjuontikerralla uskalsin laittaa maitoa.Ja tuota kahviakaan ei tosiaankaan kestänyt hörppiä ku se yksi kupillinen kerrallaan.Jos lääkäri olisi määrännyt piikille,olisin varmaanki sen hyväksynyt,koska mahassa kasvavan lapsen parasta kait siinäki ajatellaan,ja tietysti myös äidin.
 
pontsu moro,

mie taapersin mahan kanssa (=liikunta) ja kyllä 1800 kalsaa riitti. vauva sitten herrasmiehenä otti ylimääreisen tarvittavan meikeläisen ahterista, mistä olen hänelle erittäin kiitollinen. :D siihen insuliiniasiaan, ota nyt ihmeessä, jos siitä on apua. kyllä noi loppuviikot on kovin tärkeitä ja vauvan turvallista olla sielä mahassa täysiaikaiseksi asti.

maanantaita eli paino laskee vaikka kävin Savossa syömässä ja juomassa: "kaljoo kittoomaan ja kukkoo haukkoomaan"
;) ei vaiskaan, mutta kakkukestilöitä oli ja ostin ison mustikkapiirakan, jota ei sitten ne savolaiset nähnykkään, kun mie sen jo silpasin.

miusta oli niin ihanaa tälläytyä (Boobin imetysmekko, sain halvalla), kun oli hoikkis. kovasti imartelevaa oli, kun yksi miehen tätönen kysyi omalta mieheltään, (jolla oli aivohalvaus muutama vuosi sitten ja on viel vähän toipilas) että tunnetkos sie enää edes "Linneaa"? mies siihen vilpittömästi, että on siinä kasvoissa jotain samaa. :LOL:

niin, että kyllä se elämä muuttuu... sattu kaikenlaisia kommelluksia, mutta ei nyt niistä mitään, kun miun ihrasyöppö huutaa.
 

Yhteistyössä