SOKERIKLUBI II

TERVETULOA!

Tämä on erityisesti raskausdiabeetikkojen (nykyisten ja entisten)/diabeetikojen keskustelu ja painonhallintaryhmä, mutta klubille ovat tervetulleita kaikki sokerin kanssa taistelevat kanssasisaret.


Tämä sugarbabes-kettinki aloitti toimintansa 25. heinäkuuta vuonna 2005. Ensimmäinen ketju pöllähti helmikuussa 2006. Sivuja oli silloin loistavan vakkariporukan vierailevia tähtiä yhtään väheksymättä mahtavat 76! Ja viestejä me urhoolliset naiset oltiin jaksettu nakutella 1137. Ei hassummin...

Kunnianarvoissa Seltsu selvitti vanhan ketjumme nykyisen olinpaikan eli sieltä voi käydä verestämässä jännittävämpiä juonenkäänteitä ja selvittää arvoitusta; "kuka söi oikeasti sen viimeisen munkin?" hymmm...

http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=227431

Kaikki kevyitten reseptien taitajat, Sokeriklubilla on myös oma reseptipino Sokeriklubin kevyet ruokapuolella á la Kipinätär. Eli kaikki loistavat ohjeet ja oivallukset sinne kaikkien iloksi ja kokeiltavaksi.

http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=361052

Tässä neuvolasta saadut ruokavalio-ohjeet, jotka sopivat raskausdiabeetikolle ja kaikille painostaan huolehtiville. Allekirjoittaneella toimi ainakin.

Lisättäköön vielä, että kasviksia (paitsi peruna) saa syödä mielinmäärin ja vettä kannattaa juoda julmetusti. Tuo leipä on sitten mielellään ruisleipää tms. Raskanleipä ja vaaleat sämpylät, ne on suolattua pullaa ja kuuluvat Tuhkimon hiirille. Tuhkimö itse syö tuhdimpaa tavaraa.

Lautasmalli:
- puolet salaattia (ainakin!)
- 1/4 lisuketta (mieluummin tummaa riisiä ja pastaa/kaksi perunaa)
- 1/4 lihaa/kalaa/kanaa

7,5 MJ: 1800 kcal

>AAMUATERIA
>Puuro 2,5 dl
>Kasvis/hedelmä 50 g/100 g
>Leipä+margariini 2 viipaletta
>Leikkele 1 viipale
>Rasvaton maito 2 dl
>Kahvi/tee
>
>LOUNAS
>Liha/kala 80 g/100 g
>Kastike 0,75 dl
>Peruna/riisi, makaroni 120 g/1,5 dl
>Kasvislisäke 75 g
>Salaatti+salaatinkastike 2,5 dl
>Leipä+margariini 2 viipaletta
>Rasvaton maito/piimä 2 dl
>
>VÄLIPALA
>Kahvileipä 1 kpl
>Kahvi/tee
>
>PÄIVÄLLINEN
>Keitto, pata, risotto/laatikko 2,5 dl/250 g
>Leipä+margariini 2 dl
>Rasvaton maito/piimä 2 dl
>Jälkiruoka 1,5 dl
>
>ILTAPALA
>Hedelmä/marjat 100 g
>Kasvis 50 g
>Leipä+margariini 2 viipaletta
>Leikkele 1 viipale
>Tee

Sitten vielä ohjeet niille, ketkä kaipaavat tiukempaa rutistusta eivätkä siis enää ole raskaana tai imetä.

6 MJ: 1400 kcal

>AAMUATERIA
>Puuro 2 dl
>Kasvis/hedelmä 50 g/100 g
>Leipä+margariini 1 viipaletta
>Leikkele 1 viipale
>Rasvaton maito 2 dl
>Kahvi/tee
>
>LOUNAS
>Liha/kala 60/80 g
>Kastike 0,5 dl
>Peruna/riisi, makaroni 60g/1 dl
>Kasvislisäke 75 g
>Salaatti+salaatinkastike 2,5 dl
>Leipä+margariini 1 viipaletta
>Rasvaton maito/piimä 2 dl
>
>VÄLIPALA
>Kahvileipä 1 kpl
>Kahvi/tee
>
>PÄIVÄLLINEN
>Keitto, pata, risotto/laatikko 2 dl/200 g
>Leipä+margariini 1 viipale
>Rasvaton maito/piimä 2 dl
>Jälkiruoka 1,5 dl
>
>ILTAPALA
>Hedelmä/marjat 100 g
>Kasvis 50 g
>Leipä+margariini 1 viipaletta
>Leikkele 1 viipale
>Tee


LÄHDE: TAYS:n ruokavaliokäsikirja, 1997


Verensokerien rajat vaihtelevat kovasti eripuolella Suomea, mutta tässä eräs esimerkki raskausdiabeetikoiden suosituksista;

- aamulla (ns. paasto) alle 5,4
- ennen ateriaa alle 5,8
- 1.5 tuntia aterian jälkeen alle 7,5.<br><br>
 
Sä oot kyllä ihmeellinen kun jaksat :flower:
:hug:
No kun pino alkaa usiksi niin alkakoon myös taistelu läskejä vastaan, uudella innolla ja täysin purjein taistoon, siskot!! \|O * messuaa suu vaahdossa*

Hei, mulla on paino kaiketi pysynyt samoissa vaikka en oo viikkoon päässyt lenkille, vielä on hetki aikaa pudottaa ennen maanantairaporttia, ja 27 päivä pitäis olla 92kg. Tuskin pääsen siihen mutta kokeillaan...
Imetys ennen kaikkea =) (hyvä puolustus :whistle: )

Huomenta vaan :).

Tämä on jo ihan kun oma sauna... löylyn heittäjiä vaan lisää... punkkua ja hyvää seuraa B)
 
kiinnostunut
Hei,

olen taustaillut teitä aina silloin tällöin :whistle:

Sitä en ole hoksannut, että millaisia kalorimääriä te syötte? Onko moni ollu tuolla 1200 kcal-ohjeilla vai onko se liian tiukka käytettäväksi pitempään? Kuinka tarkasti syötte ohjeen mukaan, 2 lämmintä ateriaa, aina kasvislisäkkeet jne?

Itsellä ylipainoa reilusti, ja vauvahaaveita kaupan päälle mutta raskaana en ole. Jotain alkutsemppiä tarttis ja olis varmaan jo hyvä totutella tähän ruokavalioon jos vaikka sattuis raskaaksi tulemaan koska melko varmasti siinä vaiheessa ruokavaliolle joudun.
 
Terve kinnostunut. Minä en ole missään vaiheessa ollut 1200cal dieetillä. Ensin olin raskaana, nyt imetän enkä halua riskeerata imetystä, Syon kyllä hyvin samaan tapaan kuin listassa, syon AINA leipälautaselta ja jos mahdollista käytän lautasmallia. Pyrin välttämään kaikkea vaaleaa jauhoa, ja vaaleaa riisiä. Syön ehkä 1800cal päivässä+ herkkuåäivä jonka pitäisi olla kerran viikossa, mutta siitä lipsun ihan liian usein.
Olen lisännyt liikuntaa, mahdollisuuksien rajoissa. Jouluna tuli painoa viitisen kiloa ja se on nyt tiputettu, 30-35 vielä taakkana :)
 
Pirpiz harmiz
Höh, outta het karannu uuteen läjjään ko mie oon kaks päivää koneetta! Muuto olis nyt suoritettu ja laittelua riittää ens joululle asti;) Mut kävin vaan moikkaa (ja istahtaa) välillä ja poistun taas raatamaan...
24+2
 
Moro :wave:

Täällä mieki vielä yhtenä kappaleena..

Sain eilen minäki herkutella, kun miehen sisko oli leiponu sokerittoman ja vehnäjauhottoman täytekakun :p :p :p Toi sitten mulle kunnon maistiaiset.. Ei nostanu sokereita yhtään ja maistui jopa hyvälle.

Muuten on ollu aika tylsää, en oo moneen päivään päässy kotoa mihkään, kun esikko ollu muutaman päivän korkeassa kuumeessa. Ja kun ukko tullu kotia, niin ei enää jaksa.. Täytyy vaan toivoa, ettei tuu itelle :/

Elikkä kakun syöminen on mun elämän huippu :LOL:

Hei, oonhan tylsyyksissäni päivittäny taas masukuvan.. Jeps, saa olla viiminen, paitsi jos menee yliajalle, niin on pakko \|O ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.02.2006 klo 07:28 Kipinätär kirjoitti:
Sä oot kyllä ihmeellinen kun jaksat :flower:
:hug:
No kun pino alkaa usiksi niin alkakoon myös taistelu läskejä vastaan, uudella innolla ja täysin purjein taistoon, siskot!! \|O * messuaa suu vaahdossa*

Hei, mulla on paino kaiketi pysynyt samoissa vaikka en oo viikkoon päässyt lenkille, vielä on hetki aikaa pudottaa ennen maanantairaporttia, ja 27 päivä pitäis olla 92kg. Tuskin pääsen siihen mutta kokeillaan...
Imetys ennen kaikkea =) (hyvä puolustus :whistle: )

Huomenta vaan :).

Tämä on jo ihan kun oma sauna... löylyn heittäjiä vaan lisää... punkkua ja hyvää seuraa B)
juu, imetys rulez! en ole ehtinyt onnitella siitä kestovaippa sukseesta, ONNEA! :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.02.2006 klo 14:22 Kipinätär kirjoitti:
Terve kinnostunut. Minä en ole missään vaiheessa ollut 1200cal dieetillä. Ensin olin raskaana, nyt imetän enkä halua riskeerata imetystä, Syon kyllä hyvin samaan tapaan kuin listassa, syon AINA leipälautaselta ja jos mahdollista käytän lautasmallia. Pyrin välttämään kaikkea vaaleaa jauhoa, ja vaaleaa riisiä. Syön ehkä 1800cal päivässä+ herkkuåäivä jonka pitäisi olla kerran viikossa, mutta siitä lipsun ihan liian usein.
Olen lisännyt liikuntaa, mahdollisuuksien rajoissa. Jouluna tuli painoa viitisen kiloa ja se on nyt tiputettu, 30-35 vielä taakkana :)
täysi peesi! miul oli ennen annokset niiiiiiin suuria, että paino putoaa ihan sillä, että alkaa syödä normaalisti. miulle raskausaikana ja imetyksessä siis toi 1800kcal. tosin maitotuotteet puuttuu lapsen maitoallergian takia, mutta syön sitten kaurajogurttia (ja kalsiumia).

kai toi 1200 sopii väliaikaisesti jollekin tyyliin, pe on juhlat, pitää mahtua mekkoon... mut muuten aika vähän miusta.

ja hei mainittakoon, etten alkanut katsomaan sitä suurinta pudottajaa, alko yököttää viimeistään siinä viaheessa, kun laittoivat ravihevosen kärryjä vetämään. en tiiä, voihan siinä jotain itua olla, mut ei vaan kärsii katsoa jotennii.

Kiinnostuneelle vielä, voip tuo 1200 kcal juttu olla semmoinen, että tyssää homma alkuunsa. ja jotkut menee säästöliekille eli elimistö luule, että rasvata pitää pitää kiinni, jos ei energiaa tule muuten riittävästi.

kokeile siekiin sitä 1800kcal ja muista, että kasviksia voit syödä lisäksi mielin määrin, että nälkää ei tarvitse alkaa näkemään! ja ruisleipä on kans ok. aamulla pari lasia aterian alle, niin tulee jo kylläisyyden tunnetta.

tuotteista tsekkaa kalorimäärät ja osta kotiin niitä kevyitä,joita ei sitten syödä sen enempää. tee ruoka remppa ja älä osta kotiin houkutuksia ja vierasvaroja. paino alkaa pudota ennen kuin huomaatkaan!

periaate on se sama vanha eli kuluta enemmän kuin saat energiaa. monesti sanotaan, et kuluta enemmän kuin syöt. niin ei siis ole, syödä saa, mutta viisas laittaa sinne suuhunsa sellaista missä ei ole turhaa energiaa.

hyvin tuo varmasti lähtee sujumaan, kun olet jo hyvissä ajoin liikkeellä. :hug:

 
Pikamorotus! Mitä täällä on oikein tapahtunut tän klubin suhteen?! :LOL:

Meillä oli vaavilla RS-virus, oltiin 3 päivää sairaalassa, nyt kotona, mutta edelleen on räkäistä. Esikoinen myös samaisessa taudissa, mutta ei vaadi sairaalahoitoa. Enemmän tai vähemmän kaoottista siis ja syömiset sitä mukaa ihan puuta heinää, saattaa mennä klo 16 saakka etten oo juonu muuta ku kahvia enkä syöny mitään, ja sit vetäsee jonku järjettömän pizzan tai jotain... Ähhh... Katotaan pääsenkö huomenna Painonvartijoihin, tulokset tuskiin on mitään mairittelevia. Mutta, first things first, lapset kuntoon! :)

t. Omanapa-Seltsu
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2006 klo 14:19 Seltsu kirjoitti:
Pikamorotus! Mitä täällä on oikein tapahtunut tän klubin suhteen?! :LOL:

Meillä oli vaavilla RS-virus, oltiin 3 päivää sairaalassa, nyt kotona, mutta edelleen on räkäistä. Esikoinen myös samaisessa taudissa, mutta ei vaadi sairaalahoitoa. Enemmän tai vähemmän kaoottista siis ja syömiset sitä mukaa ihan puuta heinää, saattaa mennä klo 16 saakka etten oo juonu muuta ku kahvia enkä syöny mitään, ja sit vetäsee jonku järjettömän pizzan tai jotain... Ähhh... Katotaan pääsenkö huomenna Painonvartijoihin, tulokset tuskiin on mitään mairittelevia. Mutta, first things first, lapset kuntoon! :)

t. Omanapa-Seltsu
:hug: :hug: :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2006 klo 14:19 Seltsu kirjoitti:
Pikamorotus! Mitä täällä on oikein tapahtunut tän klubin suhteen?! :LOL:

Meillä oli vaavilla RS-virus, oltiin 3 päivää sairaalassa, nyt kotona, mutta edelleen on räkäistä. Esikoinen myös samaisessa taudissa, mutta ei vaadi sairaalahoitoa. Enemmän tai vähemmän kaoottista siis ja syömiset sitä mukaa ihan puuta heinää, saattaa mennä klo 16 saakka etten oo juonu muuta ku kahvia enkä syöny mitään, ja sit vetäsee jonku järjettömän pizzan tai jotain... Ähhh... Katotaan pääsenkö huomenna Painonvartijoihin, tulokset tuskiin on mitään mairittelevia. Mutta, first things first, lapset kuntoon! :)

t. Omanapa-Seltsu
hui kauhee! paranemista ja jaksamista! :hug:
 
Huomenna täytyis antaa raporttia ja on vähän sellainen tunne ettei ole hyvä juttu... :\| No mut ei se mitään...

Ihan haikea olo kun meidän vanha ketju jää nyt unholaan :'( Se on kohta niin kaukana ettei siä pääse lukemaan ja siellä on kaikkia odotusajan tuntemuksia... :heart:

No huomenna paremmin asiaa. Oon ihan pihalla ollut koko päivän (en silti käytä mitää aineita) :LOL: Nukuin puoleen päivään ja olisin voinut nukkua koko päivän ja mun pitikin hillua yökkärissä mut sit kummitäti tuli kylään ja oli pakko pukea... :kieh:

Esikoinen keinuu keinutuolissa ja hokee "kakka kiikkaa, kakka kiikkaa" - ei silläkään hyvin mee :LOL: :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2006 klo 19:20 Champion kirjoitti:
Huomenna täytyis antaa raporttia ja on vähän sellainen tunne ettei ole hyvä juttu... :\| No mut ei se mitään...

Ihan haikea olo kun meidän vanha ketju jää nyt unholaan :'( Se on kohta niin kaukana ettei siä pääse lukemaan ja siellä on kaikkia odotusajan tuntemuksia... :heart:

No huomenna paremmin asiaa. Oon ihan pihalla ollut koko päivän (en silti käytä mitää aineita) :LOL: Nukuin puoleen päivään ja olisin voinut nukkua koko päivän ja mun pitikin hillua yökkärissä mut sit kummitäti tuli kylään ja oli pakko pukea... :kieh:

Esikoinen keinuu keinutuolissa ja hokee "kakka kiikkaa, kakka kiikkaa" - ei silläkään hyvin mee :LOL: :LOL:
Voi harmi jos et oo tulostellu noita niinku eräät... :hug:
Meillä kakru hokee Marrrtta ja Marrrttu ja muita haaskoja pärinöitä ja arvaa saadaanko nauraa :LOL: :LOL: :LOL:
Muutto kohta loppusuoralla ja sitten pääsen koneelle muullonki ko yöllä salaa :kieh:
Vaan nyt nukkumaan, öitä ja hyviä tuloksia kaikille huomiseks :wave:
 
Huomenia!

Tulimpa minäkin tänne uuden ketjunpuolelle teittii moikkaamaan omine suruinene, murheineni, jne.

Niin siis tuosta surusta ja murheesta sen verran. jotta niin sitten loppui täällä odotus pienokaisesta yllättäen. Kun kävin viime tiistaina np-ultras niin kätilö totes; ei löydy minkään laista sykettä. Siis siköin kehitys oli kyllä alkanut mutta pysähtynyt n. rv 7-8. Minä siis olin asiasta tietämättömänä onnellisesti odottanut perheemme kasvavan elokuun lopulla, näin ei nyt sitten ole. :'( :'( :'(

No, vaan en vaivuta itseäni enkä teitä enmepää synkyyksiin. Nimittäin oloni alkaa jo olla jokseenkin ok, kaavinnan jäljiltä joka tektiin keskiviikona. Eikä kaikki nyt niin huonosti ole kun on yhteisymmärryksessä miehini kanssa päätetty aloittaa uusi yritys heti kun siihen on "lupa".
Niin ja toihan tuo menentys tullessaa jotain iloistakin asiaa vaikka ei siitä osaakkaan nyt iloita. Painoni on pudonnut vajaassa viikossa 3.5kg elikkä kaikki kilot mitä oli kertynyt lisää olivat vaavin tuomaa ja hän ne mukanaan myös vei.

Jep, tästähän ei matka ole nyt kuin painon suhteen alas, fyysisen ja henkisen olon suhteen ylös ja ennen kaikkea elämässä on mentävä eteenpäiän. Mut teit en kyl aivan unholaan jätä sillä niin kuin jo totesin on uusi raskaus toiveissa.
 
Voi TOUHUTENAVA :hug: Kurjaa kun tuollaista saa kokea! Toivottavasti teillä tärppää heti kun alatte uuden yrityksen :)

Paino tippunut 400g :D Yllättävää ottaen huomion minkä määrän sulaata olen vetänyt lähipäivinä!!! :p No mut eilen en syönyt suklaata vaan tsemppasin :whistle: Mut en vieläkään päässyt uudessa vaa´assa sinne 91kg:n vaan oli siis nyt 91,5kg! Asetin itelleni tavotteen et maaliskuun puoleenväliin mennessä on oltava uudella kymmenlukemalla! Siihen ei ole paljon matkaa =)

Täytyy varmaan mennä peseen ton esikoisen pylly \|O Yök! Inhoon pestä kakkaa tommoselta isolta lapselta! Täytyis opettaa se potalle, mut kun ei ole jaksanut... :ashamed:

Tänään mennääs Iskuun ottamaan tarjous keittiöremontista :) Meillä ihan hirveä omakotitalokuume, mut ollaan todettu et odotetaan et mulla on kunnon työ a saan opiskelut hoidettua niin rakennetaan sitten oma ihan uusi unelmatalo! Jaksan odottaa vaikka kakskyt vuotta kunhan saan unelmatalon, enkä joudu tyytyyn johonkin "minkä nyt lainalla sai"... mut keittiöremppa on ihana korvike! Keittiö on mulle tärkein asia koko asunnossa ja jos saan sen nyt kuntoon niin asunto onkin sitten täydellinen :D Kaikki muu täällä onkin rempattu ja loput ikkunan pielet maalataan kesällä... Voi kun olisitte nähnyt millainen läävä tää oli kun tää ostettiin! mut nyt on upea ja täällä viihtyy ja mahtuu hyvin oleen nelihenkinen perhe vielä useita vuosia! Mulle ei ole väliks missä asun, kunhan se on mukava eikä tarvi vuokralla olla... Kävi säkä et löydettiin pari vuotta sitten tää rivarikolmio kun 100000:n euron lainalla ei paljon täällä päin rivareita osteta!

No mut hyviä maanantaipäiviä kaikille ja nyt oikein sisuviikko päälle tytsit ;) Ite meen illalla sen keittiöarvion jälkeen salille jumppaan itteni kipeeks :whistle:
 
tuunpa moikkaamaan taas.. mulla kun ollu yleensä tuo punnituspvä sunnuntai ni eilen oli 71,3. tänään taas 71,6 (mut eilen tuli syötyä ulkona, rasvaa ja suolaa :ashamed: :ashamed: :ashamed: )
milläs lailla teillä muuten on lähteny paino kehittymään raskauden alussa. viikolle 15 esim tullu painoo? tai vkolle 20?
nyt pysytelly aika samassa jo monta viikkoa. auks tippu muutama kilo 75 sit 73 ja nyt pyörii 71,5 tienoilla. ja viikko 15 taitaapi olla menossa...
olis kiva ku vaik ei vielä muutamaan kk lähtis hirmuvousuun..
mut sen eteen pitäs vissiin tehä töitä eikä käydä ulkona syömässä rasvaruokaa niinku eilen.. aijaijaji.. mut liikuntaa oon saanu sentääs lisättyä =)
saapi nähä miten akan käy....
 
Maanantairaportti:

Huolimatta surkeasta viikosta paino oli tippunut 600 g, nyt siis 72,1 kg. Tammikuun alusta tippunut siis 6,2 kiloa, jee!!! :) Vyötärönympärys nyt 90 cm ja reisi 61 cm. Yäk. :/ Kaventunut olen joka tapauksessa! =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2006 klo 08:10 tuohu tenava kirjoitti:
Huomenia!

Tulimpa minäkin tänne uuden ketjunpuolelle teittii moikkaamaan omine suruinene, murheineni, jne.

Niin siis tuosta surusta ja murheesta sen verran. jotta niin sitten loppui täällä odotus pienokaisesta yllättäen. Kun kävin viime tiistaina np-ultras niin kätilö totes; ei löydy minkään laista sykettä. Siis siköin kehitys oli kyllä alkanut mutta pysähtynyt n. rv 7-8. Minä siis olin asiasta tietämättömänä onnellisesti odottanut perheemme kasvavan elokuun lopulla, näin ei nyt sitten ole. :'( :'( :'(

No, vaan en vaivuta itseäni enkä teitä enmepää synkyyksiin. Nimittäin oloni alkaa jo olla jokseenkin ok, kaavinnan jäljiltä joka tektiin keskiviikona. Eikä kaikki nyt niin huonosti ole kun on yhteisymmärryksessä miehini kanssa päätetty aloittaa uusi yritys heti kun siihen on "lupa".
Niin ja toihan tuo menentys tullessaa jotain iloistakin asiaa vaikka ei siitä osaakkaan nyt iloita. Painoni on pudonnut vajaassa viikossa 3.5kg elikkä kaikki kilot mitä oli kertynyt lisää olivat vaavin tuomaa ja hän ne mukanaan myös vei.

Jep, tästähän ei matka ole nyt kuin painon suhteen alas, fyysisen ja henkisen olon suhteen ylös ja ennen kaikkea elämässä on mentävä eteenpäiän. Mut teit en kyl aivan unholaan jätä sillä niin kuin jo totesin on uusi raskaus toiveissa.
:hug: :heart: :hug:

Olen tosi pahoillani, sanat ei varmasti riitä kuvailemaan sitä surua jonka keskenmeno aiheuttaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2006 klo 09:53 Champion kirjoitti:
Voi TOUHUTENAVA :hug: Kurjaa kun tuollaista saa kokea! Toivottavasti teillä tärppää heti kun alatte uuden yrityksen :)

Paino tippunut 400g :D Yllättävää ottaen huomion minkä määrän sulaata olen vetänyt lähipäivinä!!! :p No mut eilen en syönyt suklaata vaan tsemppasin :whistle: Mut en vieläkään päässyt uudessa vaa´assa sinne 91kg:n vaan oli siis nyt 91,5kg! Asetin itelleni tavotteen et maaliskuun puoleenväliin mennessä on oltava uudella kymmenlukemalla! Siihen ei ole paljon matkaa =)
Täytyy varmaan mennä peseen ton esikoisen pylly \|O Yök! Inhoon pestä kakkaa tommoselta isolta lapselta! Täytyis opettaa se potalle, mut kun ei ole jaksanut... :ashamed:

Tänään mennääs Iskuun ottamaan tarjous keittiöremontista :) Meillä ihan hirveä omakotitalokuume, mut ollaan todettu et odotetaan et mulla on kunnon työ a saan opiskelut hoidettua niin rakennetaan sitten oma ihan uusi unelmatalo! Jaksan odottaa vaikka kakskyt vuotta kunhan saan unelmatalon, enkä joudu tyytyyn johonkin "minkä nyt lainalla sai"... mut keittiöremppa on ihana korvike! Keittiö on mulle tärkein asia koko asunnossa ja jos saan sen nyt kuntoon niin asunto onkin sitten täydellinen :D Kaikki muu täällä onkin rempattu ja loput ikkunan pielet maalataan kesällä... Voi kun olisitte nähnyt millainen läävä tää oli kun tää ostettiin! mut nyt on upea ja täällä viihtyy ja mahtuu hyvin oleen nelihenkinen perhe vielä useita vuosia! Mulle ei ole väliks missä asun, kunhan se on mukava eikä tarvi vuokralla olla... Kävi säkä et löydettiin pari vuotta sitten tää rivarikolmio kun 100000:n euron lainalla ei paljon täällä päin rivareita osteta!

No mut hyviä maanantaipäiviä kaikille ja nyt oikein sisuviikko päälle tytsit ;) Ite meen illalla sen keittiöarvion jälkeen salille jumppaan itteni kipeeks :whistle:
Käy ostaa se potta mikä palkitsee musiikilla kun sinne tulee jotain. Lastentarvikkeesta ;) Äläkä revi itteäs kipeeksi se ei ole tervettä, hyvä treeni ja päälle KUNNON venytykset niin et tule kipeäksi.


Myöhäinen maanantai raportti.

Kröhöm...94 KILOA B)
 
:flower: :flower: Kiitos!!! :flower: :flower: :flower:

Täällä olo suht ok. Joten nyt suuntaan nokkani kohti tulevaisuuta ja uusia toiveita. Niin painon hallinnan kuin uuden raskaudenkin suhteen, kunhan tuo "punanuttu" ensin suuntaa tänne vierailulle.

Hyvää ystävänpäivää kaikille!!! :hug: :hug: :hug: :hug:
 

Yhteistyössä