siivoaako miehenne?

  • Viestiketjun aloittaja yx vaa
  • Ensimmäinen viesti
yx vaa

taas pistää niin vihaksi!!! meidän ukon siivoukset jää tasan imurointiin. ja jos satun sanomaan että pesen lattiat tänään niin sitten imurointikin jää vain mattojen imurointiin ja viemiseen parvekkeelle...!!! \|O

itse pyyhin pölyt ja pesen lattiat ja vessan ja kylppärin yms... ja katselen samalla kun äijä löhöää sohvalla ja kattoo telkkaria ja joka kerta ihmettelee mikä mulla on ku paiskon tavaroita yms...

no... eilen otin puheeksi tämän "tasapuolisen" siivouksen ja riitahan siitä tuli... mies sanoi että enpä ole pyytänyt häntä tekemään mitään muuta...!!! voiko miehet olla noin aloitekyvyttömiä!!!??? ja sitten ukko sanoi että laitetaan sitten auton korjauksetkin puoliksi yms!!! ja vielä se että hän käy töissä ja minä olen hoitovapaalla, että minähän pääsen helpolla päivisin...! joopa joo!!! sanoin sille että seuraavan lapsen kanssa saa itse jäädä kotiin hoitamaan lapsia ja mä lähen töihin... saapa itse kokea mitä on olla kotiäiti 24 tuntia vuorokaudessa ja 7 päivää viikossa!!! ja vielä hoitaa kodin siihen lisäksi...!!!

aloimme myös keskustella siitä että minä haluaisin välillä käydä jossain ilman vauvaa... siihen ukko sanoi että pitää laittaa ylös kauan olen sitten poissa niin hän saa olla myös niin kauan kavereillaan tai jossain...!!! äsken lähti ovet paukkuen kotoa pois kaverilleen kun vähän "keskustelimme"!! ollutkin tässä mykkäkoulua 2 päivää...

mutta anyway, mites muitten rakkaat miehet, siivoaako?
 
Ei siivoa, eikä ole koskaan siivonnut, tyhjentänyt tiskikonetta, pessyt pyykkiä tai mitään muutakaan. Ei tee ruokaa, ei käy kaupassakaan eillei ole ihan pakko. Siis joututu valitsemaan jääkö hoitamaan lapsia sillä aikaa kun mä käyn kaupassa, jos haluan mennä ilman niitä. Nykyisin joskus voin käydä yksin kaupassa, kun kumpikaan ei oo enää vaipoissa, ennen ei tarvinnu uneksiakaan.
Jos ees joskus imurois.., mut ei. Noin kerran kahdessa vuodessa pesee saunan kun haluaa pitää kavereilleen saunaillan, siinä on sen siivoukset.
Huoltaa itse autot, tekee lumityöt, kantaa polttopuut ja lämmittää uunit, ei mee kyllä hommat tasan, mutta ei löhöä sohvallakaan.
 
meillä siivoaa mutta vain silloin kun "pakotan". minkäänlaista aloitekykyä ei ole täälläkään näkynyt. Jos käsken tekemään muutakin kuin imuroinnin niin tekee kyllä mutta mökötyksen kanssa. (ja täytyy myöntää että on aika surkea imuroimaankin, koska äitinsä on aina tehnyt kaiken ja mies muutti suoraan kotoa mun kanssa yhteen).
Meilläkin alkaa se sama virsi kun tulee riitaa kotitöistä: minä olen kotona niin saisin hoitaa kotihommatkin. Ehkä miettisin tätä tarkemmin jos mies tekisi raskasta työtä ja toisi leivän pöytään mutta kun me eletään mun äitiyspäivärahalla miehen opiskellessa!!!!! Sanokaa mua vaan itsekkääksi jos haluatte mutta mun mielestä kotona vauvan ja koiran kanssa oleminen on kyllä raskaampaa kuin opiskelu ammattikoulussa, varsinkin jos pitäisi tehdä kaikki kotityöt yksin!!
 
kristiina-79
Meillä mies siivoaa (mieluummin kuin minä); pesee aina omat hikiset pelikamppeensa, joskus muutakin pyykkiä; tiskaa; täyttää ja tyhjentää astienpesukoneen; laittaa ruokaa... Muuten tehdään melkein puoliksi, mutta mies hoitaa siivouksen (imuroinnin, vessojen ja ikkunoiden pesun) minä tarvittaessa pesen lattiat.

Taidan olla aika onnekas... =)

 
Tiivitaavi81
Meillä ukko imuroi ja joskus pesee lattiat.Mä oon meidän perheen pyykkäri ja vessanpesijä.Ruuat laitetaan...kumpi kerkii tai kumpi osaa.Meillä on kanssa ollut tänään vähän "keskustelua" miehen menoista ja kotiäitinä olosta.Onhan se miehen hyvä,kun on töissä ja näkee ihmisiä,mutta ite mä joudun kahen tenavan kanssa homehtumaan kotosalla.
 
Maria1982


Mies siivoaa kertakaikkiaan paljon enemmän kuin minä. Tunnen usein syyllisyyttä asian tiimoilta.. Vaikkakin olen oppinut tässä suhteen aikana ahkerammaksi. Ruuan laitan kyllä minä. Ja leivon, mutta pidän niistä touhuista. Kaupassa käydään yleensä yhdessä.. (Meillä ei siis pieniä lapsia :/ )
Mulla on käynyt tuuri, tiedän. Toivottavasti pysyykin tuommoisena nallukkana :heart: =)

M

 
Dana
Siivoaa se jonkin verran, mutta yleensä vasta kun olen asiasta maininnut useaan otteeseen.. Silloin kuulemma nalkutan! (miehet on uskomattomia!) Keittiö on pääsääntöisesti hänen vastuullaan koska hän on se, joka meillä yleensä keittiössä puuhaa...
 
Joo, siivoaa,laittaa ruokaa ja hoitaa lapsia.... Ihana mies :heart: :heart: On saanut mallin kotoa, koska myös hänen isänsä yli 50v., siivoaa vaimonsa apuna. Hoiti pappa eilen myös meidän 3kk vanhaa poitsua, kun me muut käytiin marjassa ja sienessä. Kotoa se malli yleensä saadaan....
 
Siivoaa kyllä, tosin aika vähän koska mä olen sitä mieltä että kyllä se enemmän minun hommani on kerta mä olen kotosalla, sitten kun molemmat töissä asia eri. Mutta aina ja joka kerta pitää sanoa mitä voisi tehdä, ja on turha kuvitellakaan että jotain tapahtuisi heti, vaan "kohta" ihan aina, ja sitten kohta voi taas uudelleen muistuttaa mikä oli homman nimi. Tästä loistava esimerkki on se että matot pyysin hakkaamaan huhtikuussa, ja yhä ne odottavat kyseistä toimenpidettä kellarissa. Mutta ehkä ensi jouluksi... :whistle:

Tämä on kuulemma yllättävän yleinen riidan aihe, ja naiset kuvittelevat että toinen tahallaan jättää osallistumatta, vaikka tosi on kuulemman se että miehet oikeasti kykenevät kaventamaan näkökenttänsä niin etteivät tule huomanneeksi lattialle tippuneita sukkia, tai pölyä nurkissa, eivätkä osaa keskittyä kuin yhteen asiaan kerrallaan.

 
kyllä siivoaa, laittaa ruokaa, pesee pyykkiä, tyhjentää astianpesukoneen ja mä täytän, käy kaupassa ja jopa leipoo!! yleensä tehdään kaikki nuo yhessä tai kumpi ehtii. harvoin on valittamista!! ihana mies! se on muuten totta ku sanotaan että kotoa perittyä! sieltä se malli tulee!
 
Tekee. Mutta muistaa kyllä luetella äidilleen puhelimessa mitä kaikkea hän on tehnyt. Niistä ei tietystikään mainita mitään mitä minä teen. Kaikista hyvistä alotteista hän ottaa mielellään kunnian itselleen, vaikka ne olisivatkin minun ideoitani. Anoppi luonnollisesti muistaa aina miten miehelläni on rankkaa, kun hän tekee niin paljon myös kotitöitä. Hänen poikansa kun on niin erinomainen. On se kauheaa kun on saanut puolisokseen tällaisen vaimon, jota nyt on vaan kestettävä. Kysympä vaan, että onko se nykypäivänä niin ihan pakko olla niin marttyyri että...???
 
mantariini
siivoaa, just torstaina viimeksi kun mies oli sairaan lapsen kanssa kotona, oli pessyt pyykkiä, imuroinut ja luutunnut, siivonnu kaikki rojut paikoilleen ja käynyt kaupassa valmiiksi. :heart:
Meillä minä oon sellanen, että mua ei haittaa pieni sekamelska, siis tavarat levällään, mutta mies ei tykkää siitäkään. Mutta likaista meillä ei saa olla, sillon ärsyttää kumpaaki. Yleensä me siivotaan yhdessä tai sit kumpi tulee aikaisemmin kotiin, laittaa kodin siistiksi.

Meillä ei kumpikaan käske siivoamaan, meillä on joku sanaton sopimus, että jos toinen alkaa esim. imuroida, niin toinen vaihtaa astiat koneesta ja/tai laittaa pyykkiä tms... =)

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
mantariini
ai niin ja siivoshan se perjantaina oman vaatekaappinsa ja kaikista meidän vaatekaapeista lajitteli sellaset joita ei käytetä varastoon. Ja osan kierrätykseen. Kyllä se on sit maailman ihanin ukkeli! :heart: :heart:
 
-peukku-
Kausiluontoisesti kyllä. Mies ei ymmärrä sitä, että minä kuljen jatkuvasti rätti kädessä ja mennessäni suorin mattoja ja laittelen koko ajan tavaroita paikoilleen. Miehen mielestä pitää "elää", ja sitten kun on siivouksen aika niin siivota kunnolla. Minä en vaan pysty katsomaan läpi sormieni puhtaanpyykin kasaa tai likaista keittiötä, vaikka tiedän että jos mies sen lupaa siivota niin puhdasta tulee... mutta huomennako vasta.... ei kestä odottaa....

Eilen mies tyhjensi astianpesukoneen, laittoi meille ruuan, pesi ja levitti kuivamaan kaksi koneellista pyykkiä, siivosi työhuoneesta kaikki ylimääräiset paperit ja roskat, imuroi eteisen ja vielä siivosi keittiönkin niin, että pesi oikein tiskialtaat harjalla ja pyyhki kaikki pöytätasot (mikä osoittaa mielestäni mieheltä jo aikas kovaa aloitteellisuutta) sekä puhdisti keittolevyt. Olin myyty. :flower:
 
mimmi79
Meillä on sellainen sopimus, että se kumman sukkapohjassa alkaa näkkärin murut ensin ärsyttää se imuroi... muuten jaetaan hommat. Talo vielä vähän kesken, joten ymmärrän ettei aina jaksa. onneksi emme kummatkaan ole mitää siivousintoilijoita. eipähän lapsi totu liian steriiliin...
 
Kyllä siivoaa. Harvemmin imuroi tai pesee lattioita, mutta järjestelee kaappeja, huolehtii tiskit, pesee pyykkiä ja siivoaa & pesee auton. Mulle tuo auton pesu sisältä ja päältä on tuttua puuhaa, joten mielellään annan sen mieheni tehtäväksi. On sen jynssääminen niin hikistä puuhaa, vaikka painepesuri onkin käytössä. Ja noihin huoltsikoiden automaattipesureihin ei ole luottamista. Joskus puhdistuu ajopeli, joskus menee vain rahat ja poletit hukkaan. Mun mies tekee siivoukset vielä oma-aloitteisesti. Kultainen mies :heart: .
 
HÖH
Harvemmin, mutta kyllä pitää muksut oissa jaloista...

...toisaalta sitten kun hän innostuu, multa meinaa palaa pinna - hyvä ettei hinkkaa joka nurkkaa hammasharjalla ja kestää kolme päivää!!!
 
Ei siivoa koska mä en anna siivota oon siivoja ammatiltani joten se käy multa nopeesti ja tulee siistiä jälkeä ukko kun tuppaa lintsaamaan ja sitä mä en siedä meil siivotaan joka toinenpäivä ja kunnolla
 
Kyllähän tuo tekee kotitöitä ihan hyvin kotona ollessaan, tekee pitkiä vuoroja töitä ja auttaa vapaa päivinään. Imuroi, mitä taas itse inhoan, pesee lattiat, pesee pyykit, jos saa luvan ;) , tyhjentää tiskikoneen...HMM, mitähän vielä, taidan olla myös onnekas :heart: :heart: vaikka välillä harmittaakin,
mutta ketäpä ei :D
 
Neumann
Suostuisitteko itse siihen että kävisitte töissä ja kun raskaan päivän jälkeen tulisitte kotiin joutuisitte heti alkaa siivoamaan, laittamaan ruokaa ja hoitelemaan muksuja vaikka miehenne on ollut koko päivän lapsten kanssa kotona? Sitähän te miehiltänne vaaditte, mielestäni miehesi kommentti että laitetaanko sitten autonkorjauskin puoliksi on ihan aiheellinen. Sitten on ihan eri asia jos molemmat on töissä.
 

Yhteistyössä