siivoaako miehenne?

  • Viestiketjun aloittaja yx vaa
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.09.2004 klo 16:16 Neumann kirjoitti:
Suostuisitteko itse siihen että kävisitte töissä ja kun raskaan päivän jälkeen tulisitte kotiin joutuisitte heti alkaa siivoamaan, laittamaan ruokaa ja hoitelemaan muksuja vaikka miehenne on ollut koko päivän lapsten kanssa kotona? Sitähän te miehiltänne vaaditte, mielestäni miehesi kommentti että laitetaanko sitten autonkorjauskin puoliksi on ihan aiheellinen. Sitten on ihan eri asia jos molemmat on töissä.


Minä oon kyllä kanssasi samaa mieltä! Meillä ei mies siivoa, eikä tee muitakaan kotitöitä, mutta miksi pitäisi? Minä olen lasten kanssa kotona ja mies tekee pitkää päivää töissä, välillä reissuhommia. Ei kai voi vaatia häntä vielä sen lisäksi pitämään kotia siistinä... Eihän tuo ehtisi olemaan koskaan lastenkaan kanssa, jos pitäisi vielä täällä siivoilemaan ruveta...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.09.2004 klo 13:51 Ilonaäippä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.09.2004 klo 16:16 Neumann kirjoitti:
Suostuisitteko itse siihen että kävisitte töissä ja kun raskaan päivän jälkeen tulisitte kotiin joutuisitte heti alkaa siivoamaan, laittamaan ruokaa ja hoitelemaan muksuja vaikka miehenne on ollut koko päivän lapsten kanssa kotona? Sitähän te miehiltänne vaaditte, mielestäni miehesi kommentti että laitetaanko sitten autonkorjauskin puoliksi on ihan aiheellinen. Sitten on ihan eri asia jos molemmat on töissä.


Minä oon kyllä kanssasi samaa mieltä! Meillä ei mies siivoa, eikä tee muitakaan kotitöitä, mutta miksi pitäisi? Minä olen lasten kanssa kotona ja mies tekee pitkää päivää töissä, välillä reissuhommia. Ei kai voi vaatia häntä vielä sen lisäksi pitämään kotia siistinä... Eihän tuo ehtisi olemaan koskaan lastenkaan kanssa, jos pitäisi vielä täällä siivoilemaan ruveta...
No ehkä tämänkään ei tarvitse mennä laidasta laitaan: siis joko mies siivoamaan hullun lailla niska limassa sillä välin kun vaimoke makailee sohvalla ja syö suklaata, tai vaihtoehtoisesti mies voi makoilla sohvalla kaljapurkki kädessä kun vaimo tekee kaiken kodin kunnossa pitoon liittyvän. Kyllä mä lasken ihan jopa roskapussin viemisen kotitöiksi, tai sängyn petaamisen vapaapäivänä ja myös sen lapsen kanssa olemisen eikä se että mies tekee meillä mielestäni kotitöitä riittävästi tarkoita sitä että hän täällä 13 tunnin työpäivän jälkeen imuroi ja lattioita luuttuaa. Kohtuus kaikessa, mutta kyllähän se niin on että yhdessä se lapsi on tehty ja yhteiseen kotiin on muutettu: jos joka pikku homma jäisi mulle, mä voisin yhtä hyvin muuttaa omaan asuntoon siivoamaan itekseni mutta vain omat sotkuni enkä miehen siihen päälle.
 
Nakkeli
Kyllä se siivoaa, mutta luonnollisesti koska minä olen kotona ja hän töissä, siivoukset jäävät selvästi enemmän minun harteilleni ja se on ihan ok. Kun vielä opiskelin, siivoukset menivät paljon enemmän tasan. Nykyään mies osallistuu lähinnä viikonloppuisin ja lomilla kotitöihin, järjestelee paikkoja, täyttää ja tyhjentää tiskikonetta ja välillä imuroikin, kun nätisti pyydän. Mutta silloinkin se olen lähinnä minä, joka päätän siivota ja sitten myös siivoan. Enemmän mies kuitenkin osallistuu lasten kanssa olemiseen ja antaa aikaansa heille silloin, kun kotosalla on kuin että jaksaisi välittää kodin siisteydestä. Tekee sen verran paljon työmatkoja ja joutuu olemaan poissa, että on ihan ymmärrettävää. Mutta kunhan tässä toivon mukaan saa työpaikan, niin sitten on meille molemmille ihan itsestään selvää, että mies alkaa osallistua enemmän.
 

Yhteistyössä