Seksuaalisesti haluttomat,miksi loukkaatte puolisoanne ja tuhoatte suhdettanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja venja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja eräs vaan;29097912:
Jos ei tee mieli niin ei tee. Haluttomuus voi johtua esim. stressistä, jatkuvasta väsymyksestä, masennuksesta, siitä että kokee olevansa ainoa vastuun kantaja perheessä, tylsistymisestä, siitä että ei SAA eli se seksi mitä on tarjolla on huonoa, tai vaikkapa siitä että iän myötä kiinnostus seksiin vähenee.

Jos vastassa on tuollainen valittava vinkuinku, niin en ihmettele, jos halut on hukassa. Miksi SINÄ olet alistunut sellaiseen suhteeseen vuosiksi, se ei ole tervettä. Ero on joskus parempi kuin kituuttaminen yhdessä lasten vuoksi, ainakin jos on niin jalkovälillään ajatteleva yksilö ettei osaa olla ilman.

mutta halu on normaalia,haluttomuus ei (paitsi väliaikaisesti), kyllä se vastuu seksuaalisuudesta on MOLEMMILLA! ei voi olla vaan vuosia haluton ja olettaa että kaikki on ok. jos puolisoa rakastaa/haluaa onnellisen suhteen haluaa ottaa tämän tarpeet huomioon. Miksei haluton siis mene lääkäriin selvittämään haluttomuuden syytä?? ai ku tartteis myöntää että ittessä on jotain vikaa?

ihme hyökkäämistä ja puolustelua. kysyin syytä sille miksi ihmiset tuhoaa parisuhteitaan haluttomuudellaan kun asialle yleensä voisi tehdä jotain. huomaa että monikaan haluton ei ole valmis kohtaamaan sitä tosiasiaa että itessä on vikaa

huvitat mua, taitaa ottaa ittelläs koville ettet kykene tyydyttää miestäsi. Miksi et mene lääkäriin? tai seksuaaliterapeutille. mikä helvetin oikeus sulla on päättää puolisosi puolesta että hänkin on selipaatissa? onko se rakkautta? ei! rakkautta on se että välittää siitä miltä toisesta tuntuu. tajuatko seksuaalisesti haluton satuttaa puolisoaan. Enkä puhu tässä siitä jos on haluton pari kuukautta vaan kun puhutaan jopa vuosista.ei se ole tervettä ja taatusti vaikuttaa negatiivisesti.

mä toivon että kaikkien haluttomien puolisot pettäis teitä,saisitte kokea saman tuskan mitä aiheutatte

Mua niin oksettaa tuo asenne. "mikä helvetin oikeus sulla on päättää puolisosi puolesta että hänkin on selipaatissa?" - Mitä ehdotat? Jos ei huvita niin pitäisi "antaa" silti ja sitten kokea olonsa vielä huonommaksi? Jokaisella on oikeus omaan kehoonsa, miten sitä käyttää ja kenen kanssa. Ja jokaisen täytyy ajatella ensisijaisesti omaa hyvinvointiaan, ei kukaan ole toisen tarpeiden tyydytystä varten. Ei ainakaan hyvässä suhteessa.

ihme hyökkäämistä ja puolustelua. kysyin syytä sille miksi ihmiset tuhoaa parisuhteitaan haluttomuudellaan kun asialle yleensä voisi tehdä jotain. huomaa että monikaan haluton ei ole valmis kohtaamaan sitä tosiasiaa että itessä on vikaa

Onko siitä faktaa että haluttomuudelle voisi YLEENSÄ (useimmiten?) tehdä jotain? Että siihen ois YLEESNÄ lääketieteellinen syy? Se on mitä todnäk useimmiten ihan psykologinen juttu ja juontaa tyytymättömyyteen omassa elämässä ja siihen että kumppani ei enää ookaan kiihottava. Ihmisten yksiavioisuuden ja koko elämän kestävän parisuhteen on keksinyt kirkko, ei se ole normaali olotila.

Jos ei tee mieli niin ei tee. Haluttomuus voi johtua esim. stressistä, jatkuvasta väsymyksestä, masennuksesta, siitä että kokee olevansa ainoa vastuun kantaja perheessä, tylsistymisestä, siitä että ei SAA eli se seksi mitä on tarjolla on huonoa, tai vaikkapa siitä että iän myötä kiinnostus seksiin vähenee.

Jos vastassa on tuollainen valittava vinkuinku, niin en ihmettele, jos halut on hukassa. Miksi SINÄ olet alistunut sellaiseen suhteeseen vuosiksi, se ei ole tervettä. Ero on joskus parempi kuin kituuttaminen yhdessä lasten vuoksi, ainakin jos on niin jalkovälillään ajatteleva yksilö ettei osaa olla ilman.

Tämä on hyvä kirjoitus. Mitäpä lääkäri voisi edelläluetelluille syille? Paitsi masennukselle tietyssä määrin mutta ei sekään tapahdu hetkessä.

Samalla logiikalla, kannattaisiko sen haluttoman kumppanin puolison katsoa peiliin ja miettiä miksei hän kykene herättämään kumppanissaan halua eikä ehkä pysty edes tyydyttämään tätä? Eikö sillä toisellakin osapuolella ole oikeus tyydyttävään seksiin eikä pelkästään alistua panopuuksi vasten omaa haluaan? Kai siinä halukkaammalla osapuolella on velvollisuus suhteen pelastamiseksi etsiä keinoa joilla saa kumppanin halut heräämään ja tämän tyydytettyä eikä vain rikkoa perhettä siksi ettei halua huomioida toista.

Varsinkin kun on kyse naisen haluttomuudesta voi se mies miettiä asioita sänkykamaria laajemminkin, jos vaikka löytyisi muitakin syitä sille miksi vaimoa ei vaan haluta.

Luuletko sä tosiaan, että se haluton aivan tahallaan ja piruuttaan "pettää sun tunteet"? Kokeile huvikseen miltä tuntuu panna löysällä munalla tai rutikuivalla pillulla :D tiedän, että joskus kun ei huvita tai haluta niin vitun vaikeaa sitä lerpalla on hoonata vaikka akka haluaisi. Ja miksi pitäisi? Apua toki pitää hakea.

kyllä kuule oon kokenut vaikka mitä,viimeisempänä sen miltä tuntuu elää seksuaalisesti haluttoman ihmisen kanssa ja se pitkään jatkunut puolison haluttomuus sattu enemmän kuin petetyksi tuleminen! se vaikuttaa luottamukseen ja sitä kautta kaikkeen.

Muistaakseni siitäkin on faktaa, että hyvin harvoin haluttomuudessa on kyse mistään lääketieteellisestä sairaudesta. Yleensä syy löytyy psyykkiseltä puolelta ja suhteesta. AP, sinun kannattaisikin miettiä teidän suhdettanne laajemmin, kuinka tyytyväinen miehesi noin niinkuin muuten on teidän yhteiseloon?

hellevi,oletko tosiaan niin yksinkertainen että et ymmärrä ettei lapsen näkökulmasta ole sama asia se että vanhemmat asuu erillään kuin yhdessä.

Nyt olikin kyse siitä onko lapsella perhettä. Kyllä lapsella on edelleen perhettä vaikka vanhemmat olisivat eronneet. Mulle itselle on perhettä myös omat vanhemmat vaikka ovatkin eronneet.

Et voi sanoa, että lapsella ei ole perhettä jos vanhemmat ovat eronneet. Mun lapsella on perhe mun kanssa ja perhe isänsä kanssa, perhettä on myös isovanhemmat.

Voi luoja.. Jos nyt kiinnostaa noin paljon päätäsi vaivata toisten parisuhde asioilla, niin keskity vaikka OIKEASTI vakaviin asioihin, kuten alkoholismi ja väkivalta suhteissa.

Mun suhde lasten isän kanssa kariutui pitkälti varmaan seksin vuoksi. Mies halusi aina ja minä en loppujen lopuksi ollenkaan. Tosin syy ei ollut se, että minusta seksi olisi ollut jotain ällöttävää, vaan miehen asenne teki seksistä vastenmielistä. Jos toinen aina seksin jälkeen veti hirveen skitsoilut milloin mistäkin, vaikka siivoamisesta, niin tosi nautinnollista, not. Toinen oli se, että mies halusi seksiä aina ja just silloin kun itse halusi, tai muuten veti hirveet kilarit. Jos pieni lapsi pyörii jaloissa, niin se ei miestä häirinnyt, vaan sitä seksiä olisi just pitänyt juuri silloin harrastaa, lapsesta viis. Tai jos mun piti lähteä töihin, niin mitä väliä.
Mutta jos minä tein seksin suhteen aloitteen, niin sehän ei sopinut, vaan sitten kostettiin mulle, kun olin ehkä vähän aikaisemmin antanut pakit, sen vuoksi, että just sillä hetkellä ei seksi onnistunut, muiden töiden tai just lapsen vuoksi.

Jos toinen haluaa ja toinen ei, mun mielestä asialle pitäisi YHDESSÄ tehdä jotain, ja molempien kantaa kortensa kekoon asian eteen. Ei niin että haluton hokee vain, että en halua, ei voi mitään, ja toinen vinkuu, että voisit sä nyt joskus... Jos se haluttomuus johtuu vaikka siitä että on liian väsynyt koska kokee kantavansa yksin kaiken vastuun perheen asioista, se pitää sanoa ääneen, jolloin toisella on mahdollisuus tehdä asialle jotain.

[QUOTE="hms";29097951]Onko siitä faktaa että haluttomuudelle voisi YLEENSÄ (useimmiten?) tehdä jotain? Että siihen ois YLEESNÄ lääketieteellinen syy? Se on mitä todnäk useimmiten ihan psykologinen juttu ja juontaa tyytymättömyyteen omassa elämässä ja siihen että kumppani ei enää ookaan kiihottava. Ihmisten yksiavioisuuden ja koko elämän kestävän parisuhteen on keksinyt kirkko, ei se ole normaali olotila.[/QUOTE]

Ei tullut ap:ltä mitään vastausta tähän mun kysymykseen. Keinoja, kuinka ratkaista tämä ongelma, joka on ap:n mielestä siis vissiin vain haluttoman osapuolen ongelma ja siksi tämän "hoidettava".

Nainen ja mies tapasivat,alkoivat seurustella.
Nainen tuli raskaaksi jätettyään salaa ehkäisyn pois.
Lapsen synnyttyä menivät naimisiin,syntyi toinen lapsi.
Tuli riitaa,katkeruutta ja lisää riitaa.
Erosivat.Yhteishuoltajuus.Lapsilla kaksi kotia.
Molemmat löysivät uuden parin itselleen.
Seurasi tasapainoa,rakkautta.
Lopputuloksena lapsilla edelleen kaksi kotia.
Kummassakin kodissa turvallisia aikuisia.
Elämän rikkautta.

No ei se kyllä ole lapsille sama asia asua kahta kotia kuin että olisi yksi ehjä koti. Oletko itse kokeillut asua kahdessa kodissa vuorotellen, pahimmassa tapauksissa vielä ihan eri säännöillä?

joten saisinko vastauksia kiitos kysymykseeni,miksi seksuaalisesti haluttomat tuhoaa suhdettaan,eikä tee asialle jotakin? miksi edes kukaan on seksuaalisest haluton? miksei seksuaaliterveys ole tärkeää?

Niin mitä sitten? ehkä haluton osapuoli on valmis tuhoamaan suhteensa, siihen haluttomuuteen on yleensä painava syy. en usko että moni tahallaan pihtaa, kun ei se römpsä siitä kauniimmaksi muutu tai tiukkene pihtaamalla tai kulli pitene tai paksune.
Masennus voi kaataa ihmisen kuin ihmisen sukupuoleen katsomatta, joten ymmärrystä molemmin puolin suhteessa luulisi olevan, jos ei ole niin suhde kaatukoon sitten siihen!!
Ja mitä koko perheeseen tulee niin parempi luopuakin onnettomasta liitosta, kuin olla liitossa missä ei ole ymmärrystä.

vähän tuppaa naurattaa,minä arvasin että kimpassa haluttomat itsekeskeiset ihmiset käyt hyökkäykseen tätä aloitusta vastaan.

mutten edelleenkään saanut keltään vastauksia. seksuaalinen haluttomuus tuhoaa parisuhteen ellei sille tee mitään, miksi ihmiset eivät tee ko.asialle mitään? ei se haluttomuus itsekseen häviä, syynä voi olla vaikka sairaus,lähteekö se empatialla? ei vaan lääkärissä käynnillä!

mun mielestä jokaisen seksuaalisesti haluton kuuluis terapeutin hoitoon,,etenki jos asenne on se että mä saan olla haluton vuosia eikä mun tartte tehä mitään,mua pitää vaan ymmärtää,vaikka satutan ihmistä joka välittää minusta.

Miksi pitäisi haluta jotain mitä ei halua?

joten saisinko vastauksia kiitos kysymykseeni,miksi seksuaalisesti haluttomat tuhoaa suhdettaan,eikä tee asialle jotakin? miksi edes kukaan on seksuaalisest haluton? miksei seksuaaliterveys ole tärkeää?

Kyllä siinä voi kuule olla taustalla myös se, että tää halukkaampi osapuoli tuhoaa suhdetta jollain tapaa myös. Ja haluttomalla ne suhteen ongelmat/ahdistus ilmenee haluttomuutena.

Ei kaikki ole niin yksinkertaista ap.. Jos vaikka ajatellaan, että toinen puoliso pahoinpitelee toista ja toinen tuntee pelkoa ja haluttomuutta. Mitens sitten on asianlaita?

[QUOTE="Hellevi";29098685]Ap ei varmaan tiedä sellaista, että on olemassa ihmisiä joita ei seksi kauhean paljon ole kiinnostanut ikinä. Joitakin se ei kiinnosta lainkaan.[/QUOTE]

Siinä tapauksessa olisi reilua, että mieheltä ei edellytettäisi uskollisuutta, vaan hänelle sallittaisiin seksuaalisten tarpeiden tyydyttäminen muualla. Ei ole oikein viedä mieheltään kokonaan seksielämää kieltäytymällä siitä itse, ja olematta samalla sallimatta sitä muuallakaan.

Yhteistyössä