Seksuaalisesti haluttomat,miksi loukkaatte puolisoanne ja tuhoatte suhdettanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja venja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

venja

Vieras
en ymmärrä. Seksi tuntuu hyvältä,vaikka väsyttäis, se ei siis ole riittävä tekosyy..eikä päänsärky..ylipäänsä jos on joku terveydellinen vaiva joka estää nautinnon tai seksin itsessään,eikö silloin mennä lääkäriin?

miksei nämä seksuaalisesti haluttomat ajattele edes sitä että jos haluttomuus tuhoaa suhteen,menee itseltäkin se suhde ja lapsilta perhe. Seksuaaliterveys pitäisi olla yhtä tärkeää molemmille, sekä sille joka haluaa että sille joka ei halua.

Miksi siis seksuaalisesti halttomat eivät halua myöntää että jotain vikaa on,eivätkä senvertaa välitä puolisostaan ja sitä kautta suhteestaan että tekisivät asialle jotain. Niin miksi sinä oelt haluton ja miksi et tee asialle mitään?

monesti se haluttomuus johtuu omasta päästä...

Mihin se perhe katoaa lapselta eron myötä? Ei mun lapselta ainakaan kadonnut.

Ei, en ole haluton eikä eron syy ollut seksi. Enkä kyllä ymmärrä ap:n typerää kirjoitusta vaikka hyvin seksuaalinen olenkin.

hellevi,oletko tosiaan niin yksinkertainen että et ymmärrä ettei lapsen näkökulmasta ole sama asia se että vanhemmat asuu erillään kuin yhdessä. kyll äse haluttomuus vaan aiheuttaa monenlaisia ongelmia suhteeseen.

kyllä kuule oon kokenut vaikka mitä,viimeisempänä sen miltä tuntuu elää seksuaalisesti haluttoman ihmisen kanssa ja se pitkään jatkunut puolison haluttomuus sattu enemmän kuin petetyksi tuleminen! se vaikuttaa luottamukseen ja sitä kautta kaikkeen.

Kylläpä paistaa ap:n tekstistä läpi elämänkokemattomuus ja kapeakatseinen asenne.

Näinpä. Aika putkinäköinen ja mustavalkoinen näyttää aapee olevan.

Itse olen ollut sekä se halutomampi että halukkaampi osapuoli suhteessa vuosien aikana, joten kokemusta on kummastakin. En todellakaan lähtisi vaatimaan tai painostamaan sitä haluttomampaa osapuolta yhtään mihinkään, sen verran olen tässä elämässä oppinut. Turha yrittää syyllistää vain toista osapuolta. Ja tiedoksi, että tällä hetkellä olen itse se halukkaampi osapuoli.

joten saisinko vastauksia kiitos kysymykseeni,miksi seksuaalisesti haluttomat tuhoaa suhdettaan,eikä tee asialle jotakin? miksi edes kukaan on seksuaalisest haluton? miksei seksuaaliterveys ole tärkeää?

kyllä kuule oon kokenut vaikka mitä,viimeisempänä sen miltä tuntuu elää seksuaalisesti haluttoman ihmisen kanssa ja se pitkään jatkunut puolison haluttomuus sattu enemmän kuin petetyksi tuleminen! se vaikuttaa luottamukseen ja sitä kautta kaikkeen.

Oletko itse kokenut haluttomuutta? Tule vasta sitten syyllistämään haluttomia kun tiedät asiasta jotain.

Kannattaa sitten sinun käydä tarkistuttamassa pääsi, jos noin koville ottaa. Heikko itsetunto ilmeisesti vaivaa.

vähän tuppaa naurattaa,minä arvasin että kimpassa haluttomat itsekeskeiset ihmiset käyt hyökkäykseen tätä aloitusta vastaan.

mutten edelleenkään saanut keltään vastauksia. seksuaalinen haluttomuus tuhoaa parisuhteen ellei sille tee mitään, miksi ihmiset eivät tee ko.asialle mitään? ei se haluttomuus itsekseen häviä, syynä voi olla vaikka sairaus,lähteekö se empatialla? ei vaan lääkärissä käynnillä!

mun mielestä jokaisen seksuaalisesti haluton kuuluis terapeutin hoitoon,,etenki jos asenne on se että mä saan olla haluton vuosia eikä mun tartte tehä mitään,mua pitää vaan ymmärtää,vaikka satutan ihmistä joka välittää minusta.

[QUOTE="Irmeli";29097859]Kannattaa sitten sinun käydä tarkistuttamassa pääsi, jos noin koville ottaa. Heikko itsetunto ilmeisesti vaivaa.[/QUOTE]

huvitat mua, taitaa ottaa ittelläs koville ettet kykene tyydyttää miestäsi. Miksi et mene lääkäriin? tai seksuaaliterapeutille. mikä helvetin oikeus sulla on päättää puolisosi puolesta että hänkin on selipaatissa? onko se rakkautta? ei! rakkautta on se että välittää siitä miltä toisesta tuntuu. tajuatko seksuaalisesti haluton satuttaa puolisoaan. Enkä puhu tässä siitä jos on haluton pari kuukautta vaan kun puhutaan jopa vuosista.ei se ole tervettä ja taatusti vaikuttaa negatiivisesti.

mä toivon että kaikkien haluttomien puolisot pettäis teitä,saisitte kokea saman tuskan mitä aiheutatte

Ei haluttomuus todellakaan lähde jollain tyyliin antibioottikuurin hakemisella. Yleensä kaikkein suurin ongelma onkin ymmärtämättömän puolison painostus ja itsekeskeisyys, kuten sinulla hyvä ap on.

Jos se haluttomuus vaivaa vain sen kumppanin seurassa? Ei mulla ainakaan mitään sairautta ole, ehkä mielenvika vaan. Mitä asialle silloin esim. lääkärissä tehdään? Rakastan kumppaniani, mutta aina välillä ei vaan yhtään jaksa innostua. Onko parempi siis että juoksen vieraissa?

huvitat mua, taitaa ottaa ittelläs koville ettet kykene tyydyttää miestäsi. Miksi et mene lääkäriin? tai seksuaaliterapeutille. mikä helvetin oikeus sulla on päättää puolisosi puolesta että hänkin on selipaatissa? onko se rakkautta? ei! rakkautta on se että välittää siitä miltä toisesta tuntuu. tajuatko seksuaalisesti haluton satuttaa puolisoaan. Enkä puhu tässä siitä jos on haluton pari kuukautta vaan kun puhutaan jopa vuosista.ei se ole tervettä ja taatusti vaikuttaa negatiivisesti.

mä toivon että kaikkien haluttomien puolisot pettäis teitä,saisitte kokea saman tuskan mitä aiheutatte

Mene nyt vain sinne päälääkärille, jos et edes lukemastasi ymmärtänyt, että minä olen suhteessamme se halukkaampi osapuoli. Ei mieheni minua satuta, vaikka nyt haluttomuudesta kärsiikin. Ymmärrän hänenkin olotilaansa.

Nainen ja mies tapasivat,alkoivat seurustella.
Nainen tuli raskaaksi jätettyään salaa ehkäisyn pois.
Lapsen synnyttyä menivät naimisiin,syntyi toinen lapsi.
Tuli riitaa,katkeruutta ja lisää riitaa.
Erosivat.Yhteishuoltajuus.Lapsilla kaksi kotia.
Molemmat löysivät uuden parin itselleen.
Seurasi tasapainoa,rakkautta.
Lopputuloksena lapsilla edelleen kaksi kotia.
Kummassakin kodissa turvallisia aikuisia.
Elämän rikkautta.

Auts.. taitaa olla niin että sua on pahemman kerran loukattu torjumalla.
Ei siinä mitään, tiedän miltä se tuntuu. Itsekästä se on ja apua pitäisi hakea. Itselläni kun tuli haluton vaihe niin lähdin heti puolison kanssa miettimään miten korjata tilannetta ja kyllä se siitä. Seksittömys ei ole vaihtoehto. Rakastan miestäni liikaa.

Ei haluttomuus todellakaan lähde jollain tyyliin antibioottikuurin hakemisella. Yleensä kaikkein suurin ongelma onkin ymmärtämättömän puolison painostus ja itsekeskeisyys, kuten sinulla hyvä ap on.

Tämä on aivan totta. Lapsellinen marttyyriksi heittäytyminen, syyllistäminen ja itsekäs painostus vie haluttomammalta osapuolelta loputkin halut.

Jos ei tee mieli niin ei tee. Haluttomuus voi johtua esim. stressistä, jatkuvasta väsymyksestä, masennuksesta, siitä että kokee olevansa ainoa vastuun kantaja perheessä, tylsistymisestä, siitä että ei SAA eli se seksi mitä on tarjolla on huonoa, tai vaikkapa siitä että iän myötä kiinnostus seksiin vähenee.

Jos vastassa on tuollainen valittava vinkuinku, niin en ihmettele, jos halut on hukassa. Miksi SINÄ olet alistunut sellaiseen suhteeseen vuosiksi, se ei ole tervettä. Ero on joskus parempi kuin kituuttaminen yhdessä lasten vuoksi, ainakin jos on niin jalkovälillään ajatteleva yksilö ettei osaa olla ilman.

• Tykkää
Reactions: HippuTAR
Nainen ja mies tapasivat,alkoivat seurustella.
Nainen tuli raskaaksi jätettyään salaa ehkäisyn pois.
Lapsen synnyttyä menivät naimisiin,syntyi toinen lapsi.
Tuli riitaa,katkeruutta ja lisää riitaa.
Erosivat.Yhteishuoltajuus.Lapsilla kaksi kotia.
Molemmat löysivät uuden parin itselleen.
Seurasi tasapainoa,rakkautta.
Lopputuloksena lapsilla edelleen kaksi kotia.
Kummassakin kodissa turvallisia aikuisia.
Elämän rikkautta.

Tässä en siis kommentoinut tuohon haluttomuusasiaan vaan siihen että "lapsilta menee perhe"-kommenttiin.

Minulla haluttomuus ja haluaminen on ihan täysin suhteessa siihen miten tyytyväinen olen mieheeni ja hänen käytökseensä muuten. Jos mies on pitkään ikävällä tuulella ja tyly sekä minua että lapsia kohtaan ei paljon huvita lempi makuuhuoneessakaan. Jos taas tilanne on päinvastoin, niin seksikin huvittaa. Tämä pätee kyllä toisinkin päin. Jos minä olen ikävä ihminen, ei miestä huvita. Jos olen hyväntuulinen, tahtoo mieskin seksiä.

[QUOTE="vieras";29097918]Minulla haluttomuus ja haluaminen on ihan täysin suhteessa siihen miten tyytyväinen olen mieheeni ja hänen käytökseensä muuten. Jos mies on pitkään ikävällä tuulella ja tyly sekä minua että lapsia kohtaan ei paljon huvita lempi makuuhuoneessakaan. Jos taas tilanne on päinvastoin, niin seksikin huvittaa. Tämä pätee kyllä toisinkin päin. Jos minä olen ikävä ihminen, ei miestä huvita. Jos olen hyväntuulinen, tahtoo mieskin seksiä.[/QUOTE]

mutta se toimii myös niin että jos toinen torjuu seksuaalisesti ja ollaan tyytymättömiä seksuaali elämään,niin silloin sen halukkaamman käytös voi olla ärsyttävää=koska hänellä on pahaolla.

esimerkiksi minä pidän läheisyydestä,mutta nykyään miehen läheisyys lähes ahdistaa koska se pitää sisällään sen elementin että mun halu saattaa herätä,eikä siihen koskaan vastata. Tulen siis vihaiseksi jopa läheisyydestä, koska vuosia se on ollut pettymys,se ei koskaan johda siihen että mies kiihottuisi minusta.

joskus kannattaa miettiä siis sitäkin kuinka paljon pitkään jatkunut seksuaalinen haluttomuus vaikuttaa sen puolison mielialaan ja sitä kautta koko suhteeseen.

Minä olen torjunut entisen puolisoni lähestymiset.Suhde oli jo aikaa sitten muuttunut lähinnä kämppäkaveruudeksi,seksuaalisesti hän oli minulle vastenmielinen.Tavasta ja tottumuksesta sitä vaan olla kitkuteltiin saman katon alla.Liiankin pitkään.Tajusin viimein että elämä voisi tarjota minulle vielä ihan jotain muuta.Ja niin se teki.
Melko huikeaa "herätä seksuaalisesti" vasta melkein 4-kymppisenä..."uusi" parisuhde jo 5 vuotta ja huikeaa edelleen:)

Yhteistyössä