Seksuaalisesti haluttomat,miksi loukkaatte puolisoanne ja tuhoatte suhdettanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja venja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
en ymmärrä. Seksi tuntuu hyvältä,vaikka väsyttäis, se ei siis ole riittävä tekosyy..eikä päänsärky..ylipäänsä jos on joku terveydellinen vaiva joka estää nautinnon tai seksin itsessään,eikö silloin mennä lääkäriin?

miksei nämä seksuaalisesti haluttomat ajattele edes sitä että jos haluttomuus tuhoaa suhteen,menee itseltäkin se suhde ja lapsilta perhe. Seksuaaliterveys pitäisi olla yhtä tärkeää molemmille, sekä sille joka haluaa että sille joka ei halua.

Miksi siis seksuaalisesti halttomat eivät halua myöntää että jotain vikaa on,eivätkä senvertaa välitä puolisostaan ja sitä kautta suhteestaan että tekisivät asialle jotain. Niin miksi sinä oelt haluton ja miksi et tee asialle mitään?

monesti se haluttomuus johtuu omasta päästä...

Ensinnäkin seksi ei tunnu aina hyvältä. Ja toiseksi, miksi haluttomuus ei saisi johtua omasta päästä? Ehkä tuo syyllistäminen juuri on syy siihen, ettei sinne hoitoon edes huvita mennä.

Kyllä siinä voi kuule olla taustalla myös se, että tää halukkaampi osapuoli tuhoaa suhdetta jollain tapaa myös. Ja haluttomalla ne suhteen ongelmat/ahdistus ilmenee haluttomuutena.

Ei kaikki ole niin yksinkertaista ap.. Jos vaikka ajatellaan, että toinen puoliso pahoinpitelee toista ja toinen tuntee pelkoa ja haluttomuutta. Mitens sitten on asianlaita?

Ap käyttää ainakin henkistä väkivaltaa suhteessaan, jos samalla tyylillä kotonakin vinkuu 'oikeuksiensa' perään.

[QUOTE="viola";29100276]No ei se kyllä ole lapsille sama asia asua kahta kotia kuin että olisi yksi ehjä koti. Oletko itse kokeillut asua kahdessa kodissa vuorotellen, pahimmassa tapauksissa vielä ihan eri säännöillä?[/QUOTE]

Ei,en ole kokeillut,olen asunut.Ja vaikka vanhempien välit keskenään eivät toimineetkaan muuten,lastenkasvatuksessa vetivät yhtä köyttä.
Eli ne säännöt seurasivat meitä reppanoita kodista toiseen.

Ja nyt,tämän uusperheenjäsenenä,totean että toimii edelleen.

Tästähän voi vääntää vaikka miten pitkällisen keskustelun,aihe varmasti herättää kannanottoja puolesta ja vastaan.

Että varmasti pisara meressä tämä mun kokemus.

en ymmärrä. Seksi tuntuu hyvältä,vaikka väsyttäis, se ei siis ole riittävä tekosyy..eikä päänsärky..ylipäänsä jos on joku terveydellinen vaiva joka estää nautinnon tai seksin itsessään,eikö silloin mennä lääkäriin?

miksei nämä seksuaalisesti haluttomat ajattele edes sitä että jos haluttomuus tuhoaa suhteen,menee itseltäkin se suhde ja lapsilta perhe. Seksuaaliterveys pitäisi olla yhtä tärkeää molemmille, sekä sille joka haluaa että sille joka ei halua.

Miksi siis seksuaalisesti halttomat eivät halua myöntää että jotain vikaa on,eivätkä senvertaa välitä puolisostaan ja sitä kautta suhteestaan että tekisivät asialle jotain. Niin miksi sinä oelt haluton ja miksi et tee asialle mitään?

monesti se haluttomuus johtuu omasta päästä...

Tämän kysymyksen voisin esittää miehelleni.
Ihmettelen nimittäin aivan samaa.

[QUOTE="joopajoo";29100669]Siinä tapauksessa olisi reilua, että mieheltä ei edellytettäisi uskollisuutta, vaan hänelle sallittaisiin seksuaalisten tarpeiden tyydyttäminen muualla. Ei ole oikein viedä mieheltään kokonaan seksielämää kieltäytymällä siitä itse, ja olematta samalla sallimatta sitä muuallakaan.[/QUOTE]

Miksi aina oletetaan, että nainen on se haluttomampi osapuoli? Hyvä ystäväni erosi lopulta miehestään kun mies oli haluton. Itsekin olen seurustellut melko haluttoman miehen kanssa eli kyllä niitä miehestäkin löytyy.

Tarkoitatko haluttomalla ihmistä, joka ei halua harrastaa seksiä koskaan? Itse en ole kovin seksuaalinen ihminen, ja mieheni mielestä olen haluton, koska en halua seksiä yhtä usein kuin hän. Se ei tarkoita, etten haluaisi ollenkaan. Mutta kun koko ajan syytetään ja syyllistetään ja haukutaan epänormaaliksi, niin se saa seksin tuntumaan välillä lähes vastenmieliseltä tämän syyllistäjän kanssa. Omasta mielestäni olen normaali minäkin, vaikken halua seksiä yhtä usein kuin joku toinen.

Jos tilanne on niin, että mies on haluttomampi osapuoli.. Väittää ettei ole koskaan nauttinut seksistä yhtä paljon kuin minun kanssani ja silti hän "pihtaa" pahimmillaan tähän mennessä jopa 7viikkoa.. Väittää olevansa väsynyt, mutta kummasti kaikki muu jaksaa kiinnostaa yömyöhään. Seksiä ei vaan tipu. En edes uskalla tehdä aloitetta, kun torjunta saisi olon vielä paljon huonommaksi.
Olen kyllä koittanut muuten houkutella, olen lähellä, silittelen, hellin. Mutta varsinaista aloitetta en pysty tekemään kun pelkään. Jos miestä haluttaisi, hän kyllä reagoisi lähentelyihini. En puhu asiasta, koska tiedän, että saan vain vastauksen Ei se halusta ole kiinni, vaan väsyttää/on kipeä/on stressiä... tms.
Eikä mikään muutu, miksi siis puhuisin. Piilotan tunteeni muutenkin mahdollisimman hyvin. Itkettää ja olen pahalla tuulella, lapset sen näkevät ja kärsivät, ei mies. Häneltä peitän kaiken tämän tuskan.
Välillä on aikoja, että seksiä saa jopa kerran viikossa, se on ihan ok, sillä jo pärjää, ja tuntee itsensä tyydytetyksi.. Mutta kun useimmiten tilanne on se, että rakastellaan kerran 2-7viikon aikana, niin ei tämä mukavaa ole. Jos omatunto antaisi periksi ja joku muu pystyisi minut minut tyydyttämään niin hyppäisin vieraaseen sänkyyn, heti nyt. Mutta tiedän, etten saa tyydytystä muualta, se ei vain tunnu hyvältä.

Onneksi meillä ei tarvitse murehtia "pihtaamisesta". Ei olla mitään pupuja koskaan oltukaan, joten meillä pidemmät kuivat kaudet eivät tunnu missään. Ymmärrän, jos toinen on erittäin halukas ja toinen ei niinkään. Onneksi mieheni kanssa löysimme toisemme. :)

Välillä harrastetaan seksiä enemmän (sen seurauksena on lapsiakin ;) ) mutta välillä on todella pitkiä taukoja. Ja on myönnettävä että stressi kyllä vähentää halut nollaan. Ei hirveesti kiinnosta touhut. Ja haluan, että jos peittoja pitää heilutella niin sitä todella haluaa. Mitään velvollisuutta seksiin meidän suhteessa ole.

Jokainen parisuhde on omanlaisensa ja meillä homma toimii näin. Ollaan onnellisia. :) Läheisyys on muutakin kuin seksi.

Ymmärrättekö naiset, että on vähän eri asia olla miehenä haluton kuin naisena? Ainakin jos puhutaan yhdynnästä. Miehellähän ei tarvitse olla kuin vähän väsy, vähän stressi, vähän haluton niin vehkeet ei toimi. Nainen voi aina lotrata purkista rasvaa värkkiin ja antaa pillua. Ehkä ensi kerralla sitten huvittaakin. Miehenä voi sanoa, että jos haluttomana joutuu tilanteeseen että pitäisi naista tyydyttää yhdynnällä ja vehkeet ei pelitä, niin on varma ettei kohta haluta ollenkaan!

[QUOTE="Miesvaan";29164374]Ymmärrättekö naiset, että on vähän eri asia olla miehenä haluton kuin naisena? Ainakin jos puhutaan yhdynnästä. Miehellähän ei tarvitse olla kuin vähän väsy, vähän stressi, vähän haluton niin vehkeet ei toimi. Nainen voi aina lotrata purkista rasvaa värkkiin ja antaa pillua. Ehkä ensi kerralla sitten huvittaakin. Miehenä voi sanoa, että jos haluttomana joutuu tilanteeseen että pitäisi naista tyydyttää yhdynnällä ja vehkeet ei pelitä, niin on varma ettei kohta haluta ollenkaan![/QUOTE]

Sitten voi käyttää suutaan ja leluja.

Yhteistyössä